Ontwikkelingen Berliner IC
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
22-02-2017 13:27:44
vrijgezel
vrijgezel
Afgesplitst uit het 1700'-en topic:

Quote
Frontier (ma 20 feb 2017 14:21:41 https://www.somda.nl/forum/15506/p608347/): Dan is het punt bereikt dat er 18 DDAR stammen zijn en maar 16 locs. Bij NSI eveneens een nieuw dieptepunt bereikt momenteel, 4 locs in de ICB en welgeteld 0 op reserve.


Quote
MetroRET (ma 20 feb 2017 16:06:09 https://www.somda.nl/forum/15506/p608359/): Of TRAXX in de 140 en de vrijgekomen locs voor de DDM-1 kunnen stellen.


Quote
icened (ma 20 feb 2017 18:22:42 https://www.somda.nl/forum/15506/p608372/): Het is te hopen dat de locomotieven serie 1700 op de ICB eventjes kunnen volhouden. Totdat de CAF & Stadler Sprinters alle DD-AR stammen hebben vervangen. En daarna de resterende locomotieven serie 1700 alleen op de ICB dienst rijden.

En vanaf 2020 NSR Traxx die de locomotieven serie 1700 vervangen op de ICB?


Quote
icened (ma 20 feb 2017 20:09:05 https://www.somda.nl/forum/15506/p608386/):
Quote
Frontier (ma 20 feb 2017 18:33:51 https://www.somda.nl/forum/15506/p608374/): Met een fatsoenlijke revisie kunnen ze nog makkelijk 20 jaar mee, maar die weigert men nog altijd te geven.

De TRAXX'en wil men toch gaan verkopen zodra ICNG er is?


Ja. Maar zal NS zo snel van de 45 gekochte Traxx af zijn? En als de Traxx niet verkocht is en dan ook niet gebruikt wordt?

Om die reden kan Traxx tijdelijk of voor langere tijd ingezet worden in de ICB. Hoe de verbinding Amsterdam - Hengelo - Duitsland zal zijn over 10 jaar zal zijn is speculeren.


Quote
Frontier (ma 20 feb 2017 20:26:07 https://www.somda.nl/forum/15506/p608387/):
Quote
icened (ma 20 feb 2017 20:09:05 https://www.somda.nl/forum/15506/p608386/): Maar zal NS zo snel van de 45 gekochte Traxx af zijn?

Ze denken zelf in ieder geval van wel. %08%

Quote
icened (ma 20 feb 2017 20:09:05 https://www.somda.nl/forum/15506/p608386/): Hoe de verbinding Amsterdam - Hengelo - Duitsland zal zijn over 10 jaar zal zijn is speculeren.

Sinds de ICx meerspanningsvariant enkele jaren terug definitief geschrapt werd is het juist behoorlijk zeker geworden, men is niet voornemens om noemenswaardige wijzigingen door te voeren op deze verbinding.


Quote
marciekemp (ma 20 feb 2017 20:39:05 https://www.somda.nl/forum/15506/p608388/): Het is zelfs de bedoeling om met de Vectron te gaan rijden over een aantal jaae op die verbinding, en dat ICB machinisten er dan mee doorrijden naar Hannover


Quote
Frontier (ma 20 feb 2017 20:55:45 https://www.somda.nl/forum/15506/p608391/): Ja, men volgt/volgde de Vectron toelating in Nederland met gepaste interesse en men had/heeft datzelfde idee ook voor de ICE (vanwege het feit dat de topsnelheid nauwelijks benut wordt). Echter heb ik daar al lange tijd niets meer over vernomen en vraag me zodoende af hoe actueel het nog is. Er was sowieso al onenigheid over wie die locs dan zou moeten gaan huren of kopen. %08%


Quote
jeanne (ma 20 feb 2017 21:20:56 https://www.somda.nl/forum/15506/p608393/): Het is niet zo vreemd dat de Vectron's in beeld komen nu anderen al de toelating hier ten lande laten regelen. Daar pas dan ook mooi het verhaal bij dat de DB bezig is met de voorbereiding voor een tender nieuw getrokken materieel. De vraag is alleen of dit ook ten bate van de 140 diensten het geval is? Maar dat hoort eigenlijk ergens anders thuis dan dit draadje.


Quote
Frontier (ma 20 feb 2017 23:01:55 https://www.somda.nl/forum/15506/p608403/): Die nieuwe rijtuigen zouden met name bedoeld zijn voor grensoverschrijdend vervoer, verbindingen die oorspronkelijk voor ICx in de planning stonden maar dat sinds de wijziging in de plannen daarvan dus niet meer staan. En inderdaad, we dwalen af...


Zie hier mijn poging om de discussie af te splitsen (aan de moderatoren: zo nodig "fatsoeneren" wat betreft de opmaak?)
 

22-02-2017 16:07:29
jeanne
jeanne
Merci, is wel duidelijk!


Jeanne Kok
 

22-02-2017 16:42:19
moderator
Moderator
moderator
We gaan er even mee aan de slag.


Met vriendelijke groet, Het moderator team