Stadler Rail bouwt onderhoudslocatie in Hengelo
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
16-01-2017 14:23:18
jeanne
jeanne
Nog niet langs zien komen:
Ook Stadler Rail gaat in Hengelo nu een werkplaats bouwen met één service spoor. De bouw begint in april en moet nog dit jaar klaar zijn. In de werkplaats gaat Stadler de Flirt3 van Syntus onderhouden voor de diensten Zwolle–Kampen en Zwolle–Enschede.
Bron: http://www.eurailpress.de/news/alle-nachrichten/single-view/news/niederlande-stadler-baut-werkstatt-in-hengelo.html


Laatst bewerkt door moderator op 17-01-2017 21:20


Jeanne Kok
 

16-01-2017 14:33:39
marotrans
marotrans
En als Stadler daar de Flirts gaat onderhouden zijn de Buffels uitgerangeerd en houdt Nedtrain alleen 'n paar Lintjes over toch?
Iets in mij zegt dat hier een mooie combinatie gemaakt had kunnen worden...
 

16-01-2017 15:42:10
bnv
bnv
Komt er dan een hele nieuwe,dan waarschijnlijk aan de overkant waar nu sporen liggen die nu niet of nauwelijks gebruikt worden, of wordt het afbraak van de oude en bouw van een nieuwe op het reeds bestaande terrein.
Zou inderdaad een combinatie kunnen worden van de Syntus lintjes voor Zp-Odz en die voor Aml-Marienberg/Hardenberg.
Als men tenminste bereid is samen op te trekken (Arriva en Syntus) om synergie te verkrijgen in onderhoudsinfrastructuur.
 

16-01-2017 15:49:25
icened
icened
Ze onderzoeken of ze gezamenlijk kunnen in/uitchecken:

http://www.ovpro.nl/trein/2017/01/16/syntus-en-arriva-onderzoeken-eenmalig-inchecken/

Dus wie weet dat ze dan ook samenwerken in de onderhoudsinfrastructuur in Overijssel/Gelderland.
 


16-01-2017 15:52:44
dennistd
dennistd
Ik meende ergens gelezen/gehoord te hebben dat deze nieuwe werkplaats op spoor 336 in Hgl gebouwd zou worden, tussen de NedTrain-werkplaats en de lijn naar Es dus.  

16-01-2017 16:36:42
VIRMm1
VIRMm1
De NedTrain werkplaats wordt waarschijnlijk buiten gebruik genomen, of althans niet meer gebruikt waarvoor hij nu gebruikt wordt.

Zonde dus dat ipv een nieuwe werkplaats niet de oude wordt opgeknapt, en NedTrain niet wordt betrokken bij het onderhoud van de Flirts.
 

16-01-2017 17:03:30
b2py
b2py
Dat zijn ook niet bepaald de goedkoopste jongens volgens mij  

16-01-2017 17:08:27
VIRMm1
VIRMm1
Maar wel de jongens met (straks) ervaring op Flirt materieel, compleet met specialistenteams.  

16-01-2017 17:24:04
martijn
martijn
Ach ja, Stadler heeft ze gebouwd, dus die hebben er ook wel verstand van  

16-01-2017 18:28:32
VIRMm1
VIRMm1
Maar ik geloof niet dat er Zwitsers/Pools personeel in Hengelo komt te werken  

16-01-2017 18:43:36
dennistd
dennistd
Maar Hengelo's NedTrain-personeel heeft ook geen ervaring met de FLIRT  

16-01-2017 20:15:57
wouterder
wouterder
Dit nieuws is wel degelijk al langs gekomen. Rail Magazine mocht genieten van de primeur op 22 december jl. https://railmagazine.nl/stadler-gaat-nieuwe-werkplaats-bouwen-in-hengelo/

Overigens neem ik aan dat het bestaande Nedtrain gebouw niet geschikt is, aangezien deze een vrij laag dak heeft en de Flirts (bijna) alle elektronica en apparatuur op het dak hebben.

Laatst bewerkt door wouterder op 16-01-2017 20:16
 

17-01-2017 01:38:20
thom
thom
Quote
VIRMm1 (ma 16 jan 2017 16:36:42 https://www.somda.nl/forum/18970/p605013/): De NedTrain werkplaats wordt waarschijnlijk buiten gebruik genomen, of althans niet meer gebruikt waarvoor hij nu gebruikt wordt.

Zonde dus dat ipv een nieuwe werkplaats niet de oude wordt opgeknapt, en NedTrain niet wordt betrokken bij het onderhoud van de Flirts.

Tsja, nedtrain en Stadler zijn nu eenmaal twee verschillende partijen en die hebben niets met elkaar te maken en hoeven dat ook niet, dus die gaan elkaar niet in het zadel helpen...

Buiten dat, wie weet wat voor plannen NT toch nog heeft met de werkplaats aldaar, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat die vrij komt.

Daarnaast zit bij Flirts alles op het dak en moet een werkplaats daar wel voor aangepast kunnen worden, en ik kan me voorstellen dat dat oude lage pandje dat niet is...
 

17-01-2017 18:32:16
edje
edje
De NedTrain loods is een prima werklokatie voor dieselmaterieel. Het is uitgerust met een ruim putspoor en een vlak werkspoor met hefbokken waarmee je materieel kunt optillen, ideaal voor om bijvoorbeeld een powerpack of draaistel uit te wisselen.

Voor de nieuwe flirt stellen is de loods minder geschikt. De treinstellen zijn 3 of 4 bakken lang en dat past niet. Een DM90 past net binnen in de loods.
Ook is de hal niet voorzien van bovenleiding.

Aanpassing van de loods zal een kostbare aangelegenheid zijn. Voor bijna diezelfde kosten, kun je een stalen loods bouwen, die alle voorzieningen heeft.
 

17-01-2017 21:21:03
sfj
Titel aangepast want over de concessie Zwolle-Kampen/Enschede loopt al een topic, net als over de verschillende varianten FLIRT3.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.