15-12-2016 21:55:40 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Een nieuwe jaardienstregeling en daarom een nieuw hoofdstuk. Eerst mijn methode van weergeven (wat allerminst een "richtlijn" is!): Mijn methode hoe ik het weergeef: rijtuigtype; rijtuignummer [UIC]; maatschappij; reserveringsnummer; evt. bijzonderheden DB: IC = wit met rode band, zoals ICE andere maatschappijen, zie www.railfaneurope.net _______________________________________________________________________ Vandaag tussen Amf en Hvs IC 142+3 (bij aankomst Amf; bij vertrek + 2; in Hvs nog +1) 91 84 1560753-3 Avmmz 106.5 61 80 19-91 775-7 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 508-9 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 931-1 IC 10 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 778-7 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 507-9 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 517-8 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 512-9 IC 6 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 565-7 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 908-2 IC 4 Laatst bewerkt door vrijgezel op 20-12-2016 13:49 |
20-12-2016 00:06:38 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag [19 12 2016, begon met typen voor middernacht] in Amsterdam CS: IC 243 91 84 1560744-2 [1744]"Wijchen" Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 900-9 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 596-2 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 501-2 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 532-7 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 506-1 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 303-4 IC 9 Bvmmsz 187.5 61 80 21-90 924-6 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 509-7 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 708-6 IC 12 IC 144 91 84 1560745-9 [1745] Avmmz 106.5 61 80 19-91 755-7 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 508-9 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 931-1 IC 10 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 778-7 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 507-9 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 517-8 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 512-9 IC 6 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 565-7 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 908-2 IC 4 Laatst bewerkt door vrijgezel op 20-12-2016 00:08, reden: Tekst gewijzigd vanwege overgang naar nieuwe dag |
07-01-2017 21:44:11 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag gespot in Amsterdam CS (op de laatste na; die tussen Amf en Hvs): ICE 123+5 te laat voorgereden, stond wel op Westelijk Eiland te wachten tot het sein veilig werd gegeven 406 510/010 "Frankfurt am Main" IC 145 91 84 1560753-3 [1753] Bpmmdz 285.5 61 80 84-91 901-7 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 530-1 IC 5 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 552-5 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 524-4 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 503-8 IC 8 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 777-9 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 929-5 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 507-1 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 733-4 IC 12 IC 142 91 84 1560745-9 [1745] Avmmz 106.5 61 80 19-91 764-9 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 504-8 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 922-2 IC 10 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 773-8 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 595-4 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 534-3 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 505-3 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 512-9 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 902-5 IC 4 Laatst bewerkt door vrijgezel op 07-01-2017 21:44 |
08-01-2017 15:08:31 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag in Amsterdam CS: ICE 105 406 053/553 reed met alleen de voorste installatie ingeschakeld 406 510/010 "FrankFurt am Main" IC 240 91 84 1560753-3 [1753] Avmmz 106.5 61 80 19-91 740-9 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 505-5 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 930-3 IC 10 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 305-9 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 510-3 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 599-6 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 520-2 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 598-8 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 910-8 IC 4 |
28-01-2017 14:10:03 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag in Amsterdam CS: IC 143 91 84 1560745-9 [1745] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 906-6 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 533-5 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 508-7 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 596-2 IC 7 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 559-0 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 311-7 IC 9 Bvmmsz 187.5 61 80 21-90 906-3 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 510-5 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 762-3 IC 12 ICE 153 406 007/507 "Hannover" Reed in "omgekeerde rijtuig volgorde" en met gesloten Bistro (door "technische problemen"), beiden werden meerdere malen drietalig omgeroepen (maar wel afzonderlijke omroepberichten) IC 9228 91 88 7 186 201-0 {2809} I6 61 88 21-70 611-5 {12611} geklimatiseerd, klapramen I10 51 88 21-70 011-0 {12711} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 013-6 {12713} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 015-1 {12715} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 61 88 21-90 051-0 {12751} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 61 88 21-90 067-6 {12767} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 51 88 11-70 004-7 {11704} niet geklimatiseerd, schuiframen IC 9215 91 80 6 196 424-8 {2863} "RailPool" I6 61 88 11-70 610-1 {11610} geklimatiseerd, klapramen I10 51 88 21-70 001-1 {12701} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 044-1 {12744} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 041-7 {12741} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 61 88 21-90 069-2 {12769} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 61 88 21-90 048-6 {12748} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 51 88 11-70 011-2 {11711} niet geklimatiseerd, schuiframen IC 145 91 84 1560752-5 [1752] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 911-6 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 532-7 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 565-7 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 507-9 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 597-0 IC 8 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 778-7 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 931-1 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 508-9 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 755-7 IC 12 IC 242 91 84 1560761-6 [1761] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 901-7 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 530-1 IC 5 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 552-5 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 524-4 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 521-0 IC 8 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 777-9 IC 9 Bvmmsz 187.5 61 80 21-90 922-0 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 503-0 IC 11 Avmmz 106.5 61 80-19 733-4 IC 12 voor de oplettende lezer: in "omgekeerde rijtuig volgorde" |
04-02-2017 15:12:42 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag in Amsterdam CS: Benelux (serie 9200) reed niet vanwege geplande werkzaamheden tussen Asd en Rsd IC 143 91 84 1560738-4 [1738] "Duivendrecht" Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 902-5 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 505-3 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 504-6 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 534-3 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 595-4 IC 8 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 773-8 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 921-2 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 506-3 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 796-1 IC 12 ICE 222 406 582/082 Köln" ontdaan van "Frankrijk-pakket" ICE 123 406 082/582 "Köln" ontdaan van "Frankrijk-pakket" Reed "met omgekeerde rijtuigvolgorde"; werd 3 talig meerdere keren omgeroepen IC 145 91 84 1560771-6 [1761] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 904-1 IC 4 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 563-2 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 541-8 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 525-1 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 594-7 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 304-2 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 926-1 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 502-2 IC 11 Avmmz 106-5 61 80 19-91 739-1 IC 12 IC 242+7 91 84 1560739-2 [1739] "Dalen" Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 901-7 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 530-1 IC 5 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 552-5 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 524-4 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 521-0 IC 8 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 777-9 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 922-0 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 503-0 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 733-4 IC 12 ICE 220+15 406 503/003 "Mannheim" ICE 125 406 003/503 "Mannheim" Reed "met omgekeerde rijtuigvolgorde"; werd meerdere keren 3 talig omgeroepen Reed met alleen de achterste installatie ingeschakeld IC 147 91 84 1560739-2 [1739] "Dalen" Avmmz 106.5 61 80 19-91 733-4 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 503-0 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 922-0 IC 10 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 777-9 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 521-0 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 524-4 IC 7 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 552-5 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 530-1 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 901-7 IC 4 IC 240 91 84 1560765-7 [1765] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 913-2 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 599-6 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 598-8 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 520-2 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 510-3 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 305-9 IC 9 Bvmmsz 187.5 61 80 21-90 930-3 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 505-5 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 740-9 IC 12 Laatst bewerkt door vrijgezel op 04-02-2017 15:23, reden: foutive opmaak hersteld |
17-02-2017 22:48:19 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag in Amsterdam CS: ICE 129 406 582/082"Köln" ontdaan van "Frankrijkpakket" IC 241 91 84 1560744-2 [1744]"Wijchen" Bpmmdz 285.961 80 84-91 900-9 IC 4 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 556-7 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 527-7 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 547-5 IC 7 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 558-2 IC 8 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 773-8 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 929-5 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 509-7 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 708-6 IC 12 IC 146 91 84 1560750-9 [1750] Avmmz 106.5 61 80 19-91 730-0 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 511-3 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 909-7 IC 10 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 302-6 IC 9 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 554-1 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 308-2 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 540-0 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 544-2 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 909-0 IC 4 ICE 221 406 585/085"Schwäbisch Hall" ontdaan van "Frankrijkpakket" Alpen Express [kortweg: "AE"] AE 13491+6 (was 5 minuten voor geplande vertrektijd [17:16] onder de kap) 91 84 1570827-3 [9901] WLAB 61 84 06-70 615-9 21 WLAB 61 84 06-70 618-3 22 WLAB 61 84 06-70 616-7 23 WLAB 61 84 06-70 419-6 24 WLAB 61 84 06-70 416-6 25 Bvcmh 61 84 05-70 111-0 26 Bvcmh 61 84 05-70 124-3 27 Bvcmh 61 84 05-70 117-7 28 Bvcmh 61 84 05-70 126-8 29 WR 61 84 08-70 018-4 30 Bvcmh 61 84 05-70 127-6 31 Bvcmh 61 84 05-70 123-5 32 Bvcmh 61 84 05-90 107-4 33 WLAB 61 84 06-70 418-8 34 WLAB 61 84 06-70 617-9 35 AE 13487+12 (was 5 minuten voor geplande vertrektijd [18:16] onder de kap) 91 84 1570828-1 [9906] WLAB 61 81 70-70 010-7 1 Bcomh 56 80 50-70 059-6 2 Bcomh 56 80 50-70 061-2 3 Bvcmh 61 84 05-70 122-7 4 Am 56 80 11-80 016-2 5 WGmh 55 80 89-80 007-9 6 Am 56 80 11-80 024-6 7 Bvcmh 61 84 05-70 120-1 8 Bvcmh 61 84 05-90 108-2 9 Bcm 56 80 51-80 026-2 10 Bcm 56 80 51-80 029-6 11 Bcm 56 80 51-80 027-0 12 Bvcmh 61 84 05-70 115-1 14 Bvcmh 61 84 05-90 104-1 15 Bcm 56 80 51-80 028-8 16 WLAB 61 81 70-70 008-1 13 |
18-02-2017 19:18:38 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag in Amsterdam CS: IC 143 91 84 1560765-7 [1765] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 904-1 IC 4 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 563-2 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 541-8 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 532-7 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 510-3 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 312-5 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 926-1 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 502-2 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 739-1 IC 12 IC 9228 91 80 6 186 424-8 RailPool {fictieve nummer vergeten te noteren} I10 51 88 11-70 011-2 {11711} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 61 88 21-90 048-6 {12748} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 61 88 21-90 069-2 {12769} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 51 88 21-70 041-7 {12741} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 035-9 {12735} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 001-1 {12701} niet geklimatiseerd, schuiframen I6 61 88 19-70 610-1 {11610} geklimatiseerd, klapramen IC 9215 91 88 7 186 204-4 {2812} I10 51 88 11-70 006-2 {11706} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 019-3 {12719} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 044-1 {12744} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 61 88 21-90 073-4 {12773} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 51 88 21-70 012-8 {12712} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 002-9 {12702} niet geklimatiseerd, schuiframen I6 61 88 21-70 625-5 {12625} geklimatiseerd, klapramen ICE 123 406 503/003"Mannheim" IC 145 91 84 1560744-2 [1744]"Wijchen" Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 902-5 IC 4 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 559-0 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 504-6 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 534-3 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 595-4 IC 8 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 778-7 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 931-1 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 506-3 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 796-1 IC 12 IC 242+14 91 84 1560750-9 [1750] Avmmz 106.5 61 80 19-91 708-6 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 509-7 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 929-5 IC 10 Bpmmbz 285.7 61 80 29-91 773-8 IC 9 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 558-2 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 547-5 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 527-7 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 546-7 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 900-9 IC 4 ICE 125 406 551/051"Amsterdam" |
18-02-2017 19:23:57 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
@9228: loc is de 2863, zat zelf in de I6A van Shl naar Berch. Laatst bewerkt door Jan-Mark op 18-02-2017 19:25 |
03-03-2017 22:17:27 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag in Amsterdam CS: IC 241 91 84 1560750-9 [1750] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 909-0 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 544-2 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 540-0 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 308-2 IC 7 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 554-1 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 302-6 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 909-7 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 511-3 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 730-0 IC 12 IC 146 91 84 1560744-2 [1744]"Wijchen" Avmmz 106.5 61 80 19-91 762-3 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 510-5 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 906-3 IC 10 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 311-7 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 596-2 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 512-9 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 508-7 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 511-1 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 907-4 IC 4 ICE 124 406 001/501 AE 13491 91 84 1570831-5 [9904] (ex 1831) 91 80 6 186 236-6 WLAB 61 84 06-70 615-9 21 bruin WLAB 61 84 06-70 618-3 22 bruin WLAB 61 84 06-70 616-7 23 bruin WLAB 61 84 06-70 419-6 24 bruin WLAB 61 84 06-70 416-2 25 blauw Bvcmh 61 84 05-70 124-3 26 bruin Bvcmh 61 84 05-70 117-6 27 bruin Bvcmh 61 84 05-70 126-7 28 blauw WR 61 84 08-70 018-4 29 blauw Bvcmh 61 84 05-70 127-6 30 bruin Bvcmh 61 84 05-70 123-5 31 blauw Bvcmh 61 84 05-90 107-4 32 blauw WLAB 61 84 06-70 418-8 33 blauw WLAB 61 84 06-70 619-1 bruin ICE 221 406 501/001 AE 13487+67 wel strijdige informatie: op de website van TRW stond vertrektijd 1914 uur; de digitale informatiebronnen (incl. de treinaanwijzers) hadden het over 1816 uur! Op basis van de laatste "+67"; in geval van het eerste "+7" 91 84 1570827-3 [9901] (ex 1827) WLAB 61 81 70-70 018-7 1 blauw Bcomh 56 80 50-70 059-6 2 Müller Bcomh 56 80 50-70 061-2 3 Müller Bvcmh 61 84 05-70 122-7 4 bruin Am 56 80 11-80 016-2 5 Müller WGmh 55 80 89-80 007-9 6 Müller Am 56 80 11-80 024-6 7 Müller Bvcmh 61 84 05-70 120-1 8 bruin Bvcmh 61 84 05-90 108-2 9 blauw Bcm 56 80 51-80 026-2 10 Müller Bcm 56 80 51-80 029-6 11 Müller Bcm 56 80 51-80 027-0 12 Müller Bvcmh 61 84 05-70 115-1 13 blauw Bvcmh 61 84 05-90 104-1 14 blauw WLAB 61 84 06-80 028-5 15 bruin WLAB 61 84 70-70 008-1 16 blauw |
03-03-2017 22:39:59 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Zo'n tegenstrijdigheid in wat de juiste vertraging is komt meestal voort uit het feit dat de dienstregeling in de bijsturing is aangepast. De eventuele vertraging wordt dan echter aan de "originele"dienstregeling gerelateerd. |
03-03-2017 22:55:28 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Die, zo op het oog, tegenstrijdige informatie is niet voor het eerst: https://www.somda.nl/forum/9512/p355817/Spots+internationale+treinen+dienstregeling+2011/ en de reacties erop: https://www.somda.nl/forum/9512/p355845/Spots+internationale+treinen+dienstregeling+2011/ en https://www.somda.nl/forum/9512/p355860/Spots+internationale+treinen+dienstregeling+2011/ Het zal mij niet verbazen dat op de reserveringen van de reizigers in Asd de vertrektijd staat aangegeven: 1914 uur. Mochten de links het niet helemaal doen: ik heb de berichten uit "Spots internationale treinen dienstregeling 2011" en in het bijzonder mijn bericht van 17 september 2011 (het wordt wel een enorme lap tekst als ik dat kopiër en hier plak) gelinkt. |
03-03-2017 23:15:07 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteDienstregeling is op dagplanning nivo aangepast. Alleen zo kort van te voren dat het niet meer automatisch meeging in de planning. Dan is de vervoerder de verantwoordelijke om dit op te lossen. Gelukkig waren de reserveringen wel goed. |
01-04-2017 19:13:34 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag in Amsterdam CS± IC 143 91 84 1560765-7 [1765] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 903-3 IC 4 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 560-8 IC 5 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 551-7 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 594-7 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 524-4 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 309-1 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 927-9 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 507-1 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 757-3 IC 12 ICE 222+4 406 082/582 "Köln" ICE 123 406 582/082 "Köln" IC 145 91 84 1560745-9 [1745] Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 909-9 IC 4 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 544-2 IC 5 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 542-6 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 308-2 IC 7 Bpmmz 285.5 61 80 20-91 554-1 IC 8 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 302-6 IC 9 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 909-7 IC 10 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 511-3 IC 11 Avmmz 106.5 61 80 19-91 730-0 IC 12 IC 242 91 84 1560739-2 [1739]"Dalen" Avmmz 106.5 61 80 19-91 740-9 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 509-7 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 926-1 IC 10 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 313-3 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 517-8 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 510-3 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 532-7 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 535-0 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 908-2 IC 4 ICE 220 406 583/083 "Limburg an der Lahn" reed met alleen de voorste installatie ingeschakeld ICE125 406 083/583 "Limburg an der Lahn" reed met alleen de achterste installatie ingeschakeld |
03-04-2017 15:56:29 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Kwam ik toevallig tegen: http://data.deutschebahn.com/dataset/data-wagenreihungsplan-soll-daten Meer iets voor de liefhebbers van data. |
15-05-2017 11:27:07 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Zaterdag 13 mei in Amsterdam CS gezien: IC 143 91 84 1560744-2 [1744] Avmmz 106.5 61 80 19-91 764-9 IC 12 ARkimmbz 288.5 61 80 85-91 515-4 IC 11 Bvmmsz 187.9 61 80 21-90 914-7 IC 10 Bpmmbz 285.3 61 80 29-91 300-0 IC 9 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 508-7 IC 8 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 531-9 IC 7 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 304-1 IC 6 Bpmmz 284.5 61 80 20-91 518-6 IC 5 Bpmmdz 285.9 61 80 84-91 906-6 IC 4 de compositie reed in "omgekeerde rijtuigvolgorde" wat ook netjes in 3 talen werd omgeroepen. IC 9211 91 88 7 186 199-6 {2807} Bpmez10 61 84 20-70 548-4 Bpmz10 61 84 20-70 230-9 Apmz10 61 84 10-70 374-7 Bpmz10 61 84 20-70 422-2 Bpmz10 61 84 20-70 242-4 Bpmbdez8 61 84 82-70 982-0 een Bpmdz9 vervangen door een Bpmz10 IC 9228 91 88 7 186 201-0 {2809} I6 61 88 21-70625-5 {12625} geklimatiseerd, klapramen I10 51 88 21-70 044-1 {12744} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 042-5 {12742} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 61 88 21-70 046-0 {12746} geklimatiseerd, enkele klapramen I10 51 88 21-70 011-0 {12711} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 21-70 014-4 {12714} niet geklimatiseerd, schuiframen I10 51 88 11-70 015-3 {11715} niet geklimatiseerd, schuiframen ICE 123 406 004/504 "Brussel/Bruxelles" reed in "omgekeerde rijtuigvolgorde" wat ook netjes in 3 talen werd omgeroepen. ICE 122 406 004/504 "Brussel/Bruxelles" voor de oplettende lezer: het zelfde stel als ICE 123; maakte als gevolg van geplande werkzaamheden bij Köln richting Asd geen kop, maar werd omgeleid via Neuss en vertrok 5 eerder uit Köln Hbf. Daarom gedriehoekt terug in Asd! |
11-11-2017 05:32:34 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
In het weekend van 25 en 26 november geplande werkzaamheden tussen Ut en Ah. Bij het overzicht van de werkzaamheden wordt gemeld dat de ICE's naar Köln (e.v.) ongeveer een half uur eerder uit Asd en Ut zullen vertrekken. Na raadplegen reisplanner zie ik dat de ICE tussen Ut en Ah ongeveer een uur rijtijd heeft (normaal ongeveer een half uur) en zal via de Betuwe route rijden. Indien deze omgeleid zou worden via Ht zou de reistijd tussen Ut en Ah zeker anderhalf uur zijn. |