13-12-2016 09:16:26 | ||
---|---|---|
Berk24
|
In dit topic kunnen de ontwikkelingen van Eurobahn besproken worden, de maatschappij die de treindienst tussen Venlo en Hamm (RE13) en volgend jaar de treindienst tussen Hengelo en Bielefeld (RB61) exploiteert. Eurobahn rijdt hoofdzakelijk met Flirt-treinstellen, maar tussen Hengelo en Bielefeld komen volgend jaar Flirt3-treinstellen te rijden. Vanwege personeelsgebrek rijdt Eurobahn voorlopig tot januari 2017 een "Zweistundentakt" met een trein, aangevuld met bussen tussen Venlo en Mönchengladbach. http://www.eurobahn.de/aktuelles/maas-rhein-lippe-netz/detail/article/re-13-eingeschraenkter-fahrplan-zwischen-moenchengladbach-und-venlo-vom-13122016-bis-voraussichtl/ Laatst bewerkt door Berk24 op 13-12-2016 09:52 |
13-12-2016 09:22:55 | ||
---|---|---|
qj7141
|
In de link staat tot 1.1.2017......maar misschien weet jij meer? Laatst bewerkt door moderator op 13-12-2016 18:23, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
13-12-2016 09:27:58 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik heb het bericht van OVNL gehaald. Zie hier: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=37&p=473012#p473012 |
13-12-2016 09:36:22 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Alles goed en wel, maar ook in die link staat tot 1.1.2017, en niet tot juli 2017 zoals in jouw eerste bijdrage. Juli 2017 zou ook wel heel treurig zijn. Laatst bewerkt door moderator op 13-12-2016 18:24, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
13-12-2016 13:10:54 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Gelukkig is net de IC uit Ehv zo aangepast dat hij echt aansluiting biedt op de RE13. En de 32200 deed dat natuurlijk al. Leuk, zo'n snelbus Vl-Mcgb met aansluiting op de uitvallende trein, maar daar heb je dus alsnog niks aan. %08% |
13-12-2016 16:51:00 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Iemand al bekend waar die Flirt dan in Hgl zal gaan stoppen? Spoor 11 past denk ik niet met de huidige infrastructuur. Laatst bewerkt door wouterder op 13-12-2016 16:51 |
13-12-2016 16:54:04 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Waarschijnlijk wel spoor 11, anders kun je in Hengelo niet keren. En op spoor 11 past echt wel een Flirt5, zo lang is dat ding ook weer niet. |
13-12-2016 17:17:47 | ||
---|---|---|
Diedje
|
Qua tijd bedoel je neem ik aan?! |
13-12-2016 17:43:00 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteUit mijn hoofd is een vijfdelige FLIRT 90 meter terwijl spoor 11 maar 85 meter is. |
13-12-2016 18:00:21 | ||
---|---|---|
b2py
|
Maak je het spoor wat langer |
13-12-2016 18:01:11 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Als je het stel goed neermikt (deur net op perron) zou het toch wel moeten passen? |
13-12-2016 18:03:36 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Dus bijna tegen stootjuk? Ik krijg hier allemaal kriebels van. Iets met veiligheid enzo |
13-12-2016 18:25:20 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dan maar net als in Almelo? Een stuk(je) van het dienstgebouw afbreken en spoor verlengen, 10 meter moet genoeg zijn. ( alleen jammer dat het dienstgebouw net gerenoveerd is , maar dat komt vaker voor bij het spoor) |
13-12-2016 21:42:01 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Het stootblok staat vrij ver van dat gebouwtje af, ik zou persoonlijk die gewoon stuk naar achteren zetten, al is het perron maar 84m aldus sporenplan.nl Overigens is het diensthok in Hgl pas geleden totaal gerenoveerd, lijkt me sterk dat hier aan gesleuteld zal worden. Laatst bewerkt door wouterder op 13-12-2016 21:50 |
13-12-2016 22:04:49 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Strak tegen het juk parkeren dus. Met een paar spiegels moet dat goed te doen zijn, zo werkt dat in Parijs ook met de e320 %02% |
13-12-2016 22:39:35 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Stootjuk is zo'n fixstop en staat nu vrij ver van de dwarswand af. In de oude situatie was er ongeveer 110m tussen juk en sein. Stootjuk plaatsen op de oude plek (stukje doorschuiven dus) en je bent er. Laatst bewerkt door SchuurB op 13-12-2016 22:40 |
14-12-2016 06:58:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Paar dingen: -Op spoor 11 staat sinds begin dit jaar geen fixstop als stootjuk (meer), maar een Rawie als Dynamische Spoorbeeindigingsconstructie (ik verzin dat ook niet 😉), oftewel een schuifbaar stootjuk. De lengte van spoor 11 is lang genoeg voor een vijfdelige Flirt, de nuttige lengte volgens de rekenregels net niet. Daaraan kan worden voldaan door het uitrijsein omhoog te brengen Dat wordt een hoog sein of - meer waarschijnlijk - een dwergsein op verhoogde of dubbele verhoogde voet. Laatst bewerkt door broek53 op 14-12-2016 06:59 |
15-12-2016 22:49:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Die ruimte achter het juk is dus bedoeld om het juk te laten schuiven als je hem aanrijdt, tijdens het schuiven zal het juk weerstand ondervinden van spoorstaven en klemmen waardoor de bewegingsenergie van de trein geabsorbeerd word en de snelheid eruit gehaald word. |
15-12-2016 23:14:25 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En dat kun je dan weer oplossen met een bordje "FLIRT Max 10 km/h" aan het begin van het perron. Zo doen ze dat ook in Ledn op spoor 1 en 2. |
15-12-2016 23:37:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteKlopt. In Hengelo op spoor 11 staat dat juk op spoor dat nog een meter of drie voor de perronrand ophoudt. Hier ligt dan ook nog een mogelijkheid het spoor een stukje te verlengen. |
16-12-2016 00:09:23 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteZoveel tekst hoeft er toch niet op dat bord, een 1 (of een 2 zoals in Es) lijkt me voldoende. Wat voor signaalbeeld krijg je trouwens wanneer je naar spoor 11 moet? |
16-12-2016 05:40:04 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik neem aan gewoon geel: het stootjuk (of eigenlijk stopbord sein 243) heeft immers dezelfde betekenis als een rood sein (stoppen voor het sein). |
09-02-2017 10:14:44 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Een paar dingen die ik van OVNL afhaal: -Er wordt door de RB61 NIET gestopt in Hengelo Oost -De stellen die op de RB61 gaan rijden zijn technisch identiek aan de stellen die op de RE19 Arnhem-Düsseldorf gaan rijden, dus ook 25 kV AC ondersteuning. |
09-02-2017 10:21:18 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat laatste is wel bevestigd: http://www.alphatrains.eu/infocenter-infos-news--de-press=65-News+%26+Events+Im+Auftrag+von+Alpha+Trains+produziert+Stadler+acht+Regionaltriebzuege+des+Typs+FLIRT+mit+Mehrsystemtechnik+fuer+Keolis+Deutschland.html#col3 Het wel of niet stoppen in Hglo is nergens officieel bevestigd noch ontkend. |
09-02-2017 10:33:19 | ||
---|---|---|
Berk24
|
https://www.ovmagazine.nl/2014/11/eurobahn-gaat-op-hengelo-bielefeld-rijden-1241/Quote Laatst bewerkt door Berk24 op 09-02-2017 10:34 |
09-02-2017 14:31:44 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Hengelo Oost past prima in de dienstregeling hoor. Sterker nog: op basis van de (trage) rijtijden van de toenmalige Grensland Expres moet de trein zelfs langer in Odz blijven staan om in Hgl niet te snel achter de IC binnen te komen (deze kruisende beweging staat 3 minuten voor, bij normaal vertrek uit Bh (a .03; v .04) zou je met die rijtijden maar 1 minuut achter de IC in Hgl arriveren). |
09-02-2017 14:54:40 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Daarnaast is het stoppen op Hengelo Oost vrij duur voor die paar reizigers. Je kunt in Bad Bentheim richting Hengelo beter een buffer van een paar minuten inbouwen om zo mogelijke vertragingen op het Duitse traject op te vangen. Vanuit Hengelo naar Bielefeld kun je misschien een overstap vanuit de 1600 creëren. |
09-02-2017 14:58:39 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Hoezo is het duur als het gewoon past in de dienstregeling en geen/nauwelijks extra reistijd kost? |
09-02-2017 16:27:30 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Een trein moet afremmen en later weer optrekken. Dat kost energie en dus stroom. Meestal overstijgen de opbrengsten door reizigers die gebruik maken van dat station deze kosten, maar voor Hengelo Oost kun je die conclusie niet zomaar trekken. Daarnaast kun je richting Hengelo beter een buffer inbouwen in Bad Bentheim van een paar minuten om vertragingen op te vangen. In Hengelo kan er vanuit de 1600 wellicht aansluiting geboden op de RB61, alleen kan deze aansluiting niet gegarandeerd worden. Met stop in Hengelo Oost is dat niet mogelijk. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-02-2017 16:47:24 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Mogelijke dienstregeling: Hengelo 12:38 Oldenzaal 12:46 Bad Bentheim 12:56-57 Osnabrück 13:46-48 Bielefeld 14:48 Bielefeld 15:09 Osnabrück 16:12-14 Bad Bentheim 17:03-08 Oldenzaal 17:18 Hengelo 17:26 |
09-02-2017 21:29:19 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ontwikkelingen, geen verzinsels. Dank u. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-02-2017 23:31:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Omdat er volgens mij aan het halteren aan een perron ook kosten verbonden zijn. |
10-02-2017 06:30:19 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Klopt, kassa voor Prorail. |
03-04-2017 17:35:09 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Intussen is het eerste treinstel voor Eurobahn gespot: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,8144149,8144149#msg-8144149. De kleurstelling had overigens wat mooier mogen zijn mijns inziens. |
03-04-2017 19:47:40 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Een beetje flets inderdaad. Ik dacht dat het geel-wit zou worden zoals te zien hier? https://railmagazine.nl/december-2017-deze-flirt3-treinen-komen-naar-hengelo/ |
03-04-2017 21:40:36 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat is de huidige Eurobahn-kleurstelling. Alle dochterbedrijven van Keolis (zoals Eurobahn in Duitsland en Syntus in Nederland) worden de komende jaren omgevormd tot 'Keolis [land]'. Voor zover er geen voorgeschreven huisstijl is zal dan ook de Keolis-huisstijl gebruikt worden. En eerlijk gezegd vind ik dat er ook niet uit zien... |
03-04-2017 21:57:34 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Duitsers hebben schijnbaar geen smaak, ik vind de NS Flirt veel mooier dan deze Flirt en ook de Flirt van Abellio vind ik niets (dat lelijke grijs) |
03-04-2017 22:37:44 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Deze kleurstelling komt toch echt vanuit Frankfrijk. |
03-04-2017 22:55:52 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Ik vind het er persoonlijk wel leuk uit zien, zal je niet snel met bewolkt weer moeten fotograferen. Ben wel blij dat de provincie Overijssel wel een huisstijl verplicht zoals bij de Vechtdallijnen. %02% |
04-04-2017 00:26:49 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Toevallig stond 2 weken geleden een Duitse Keolis tourbus vlak bij mijn huis geparkeerd. Hij viel me meteen op, ik denk dat dat het belangrijkste is. Niet wat een fotograaf er van vindt. Vermoedelijk komt er nog een donkerblauw krom "ijshoorntje" met een punt op. |
04-04-2017 09:41:04 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
De eerste eurobahn FLIRT 3 is ook al uit de fabriek gerold. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1685388574822855&substory_index=0&id=504832456211812 Ze worden in een nieuwe kleurstelling geleverd. |
04-04-2017 10:10:34 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik ben benieuwd wat de reizigersaantallen zullen worden tussen Hengelo en Bad Bentheim. De Grensland-Express was niet erg hoopgevend (daar zaten voornamelijk drugstoeristen en treinfanaten in), maar we zullen zien. |
04-04-2017 10:47:49 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Zal heel erg van de tariefstelling afhangen. Lijkt me aardig dat je op dagkaarten/abonnementen vrij naar Bad Bentheim zou kunnen reizen. Als compensatie voor het vervallen van deze mogelijkheid naar Hoek van Holland. |
04-04-2017 11:12:31 | ||
---|---|---|
martijn
|
Euhm, want Hoek van Holland was ook altijd zo'n leuke grensovergang in Twente? |
04-04-2017 11:41:45 | ||
---|---|---|
sik214
|
Waarschijnlijk bedoeld als compensatie voor de minder km's ProRail spoor die bereisd kunnen worden na afkoppelen van de Hoekse lijn. Per te benutten km wordt je (altijd vrij) abonnement duurder |
04-04-2017 11:42:33 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Met dagkaarten/abonnementen kun je ook niet IJmuiden, Volendam, Amstelveen, Spijkenisse, Oosterhout, Vianen, Nieuwegein, Drachten of Uden bereiken. Probleem is eerder dat dagkaarten/abonnementen standaard alleen voor de trein geldig zijn. Ik zie liever dat dagkaarten/abonnementen standaard voor trein/bus/tram/metro geldig zijn. Ter compensatie kan de prijs omhoog (weekend vrij van €30 naar €40 per maand, weekenddagkaart van €15 naar €20). En als er een buitenlands station te bereiken moet zijn met Nederlandse dagkaarten/abonnementen is dat niet Emmerich of Bad Bentheim, maar Antwerpen-Centraal. |
04-04-2017 11:54:54 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De Hoek-Warszawa en Nord-West Express rijden al ruim twintig jaar niet meer (rechtstreeks van Hoek van Holland naar Bad Bentheim) Shqiperise-lopers? |
21-05-2017 21:04:59 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Volgens mij past een vijfdelige Flirt net op spoor 11. De reizigers tussen Bad Bentheim en Bielefeld profiteren wel van een vergroting van de capaciteit, doordat een Flirt-5 een stuk groter is dan een Flirt-3 die nu op deze verbinding rijdt. |
21-05-2017 21:05:45 | ||
---|---|---|
edje
|
5 bakken flirt is ongeveer 90 meter, spoor 11 is 110 meter |
21-05-2017 21:11:01 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Ok dan zou het wel moeten passen. Wel lijkt het me wenselijk om dit spoor nog wat verder door te trekken zodat het niet meer zo achteraf is gelegen. Hiervoor zou alleen een gebouwtje moeten wijken. Ik zie trouwens op de routekaartjes van Eurobahn nergens staan dat deze treinen ook in Oldenzaal stoppen. |
21-05-2017 21:18:36 | ||
---|---|---|
Berk24
|
In Oldenzaal wordt wel gestopt door de RB61, anders kun je net zo goed de IC-Berlin op Hengelo-Bad Bentheim openstellen voor SWT-reizigers. Alleen in Hengelo Oost wordt niet gestopt door de RB61. |
21-05-2017 21:33:13 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Dat gebouwtje is net verbouwd en is nu het verblijf van al het treinpersoneel, Service en Veiligheidteams, en de Perrondienstleider.... Ik denk niet dat NS gaat zeggen, ahhh joh we verhuizen wel weer. Mede ook omdat NS alle ontwikkelingen in het oosten helemaal niet zo ziet zitten. |
21-05-2017 21:37:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het wordt geen oorlog hoor, en een extra treindienst brengt extra klanten naar Hengelo die verder willen. NS zou ze met open armen moeten ontvangen, sterker nog: dat zou beleid moeten zijn. Vreemd weer. Of er speelt iets anders. |
21-05-2017 21:53:10 | ||
---|---|---|
Berk24
|
De RB61 kan er ook voor zorgen dat meer reizigers met een SWT-kaart naar Berlin reizen, in plaats van de IC Berlin. Je hoeft vanuit Hengelo alleen in Bünde/Herford, Braunsweig en Magdeburg over te stappen. Als het aan de NS ligt gaan alle reizigers naar Duitsland met de IC Berlin of de ICE. Daarom wordt de RE19 (Arnhem-Düsseldorf) ook nooit getoond als overstapmogelijkheid, omdat nu al veel reizigers met de RE19 en de ICE Duisburg-Berlin naar Berlin gaan in plaats van de IC Berlin. |
21-05-2017 22:03:11 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteDe eerste is al klaar en wordt momenteel getest. Productie is dus al lang opgestart. Laatst bewerkt door dvdhoven op 21-05-2017 22:04 Dick van den Hoven |
21-05-2017 22:10:52 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Berk: dank voor je verduidelijking! Tja, nu hebben we eens echt marktwerking en nu is het weer niet goed... |
21-05-2017 22:15:49 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteMwoh, dat zal eerder aan OBIS liggen dat liever de meest idiote overstappen toont dan de echt logische (Briljante die ik vandaag nog zag: in Apd overstappen van de IC naar Dv op de IC naar Dv) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-05-2017 22:22:43 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Volgens de perron- & spoorlengtes van ProRail komt dat perron niet verder dan 86 meter. |
21-05-2017 22:38:07 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Daarbij wordt echter een flinke marge tot het juk en het sein aangehouden. |
21-05-2017 22:45:22 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Was het enige tijd geleden niet al eens genoemd dat het 'juk' verplaatst zal gaan worden en het probleem zodoende opgelost zal worden? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-05-2017 23:49:24 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Eurobahn zal wel Sp2b of 3b worden, aangezien die Flirt gewoon niet past op Spoor 11. Het sein moet verplaatst worden en het perron moet verlengd worden, dat zie ik ProRail niet doen. Zeker ook omdat ze laatstelijk die overweg nog veranderd hebben. |
21-05-2017 23:57:36 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Uh ja, maar sporenplan.nl geeft 115 m en de Flirt is 90,8 m. Dus? Jeanne Kok |
22-05-2017 00:04:17 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik denk dat we beter gewoon af kunnen wachten wat het wordt. Spoor 2b of 3b zou kunnen, maar je wil geen 10 minuten een perron(fase) bezet houden in Hgl, tenminste niet als dat perron ook voor andere treinen gebruikt wordt. Daarnaast beweert @Berk24 steeds dat de trein niet op Hglo zal gaan stoppen. Ik heb daar alleen niks geen onderbouwing in enig document over kunnen vinden, dus ik ben dan ook zeer benieuwd naar zijn bron (mag eventueel ook als privébericht). |
22-05-2017 06:58:16 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Stond op ovinnederland.nl dat er niet gestopt zou worden in Hengelo Oost dus dan moet je het daar navragen. Blijkbaar vind iedereen het logisch dat de trein daar niet stopt. |
22-05-2017 09:12:11 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote De Grenslandexpress was dan ook een trein naar nergens, ik meen me te herinneren dat de overstap in Bad Bentheim op de WFB vrij krap en niet gegarandeerd was? |
22-05-2017 09:22:26 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Aansluiting was ook niet gegarandeerd. Zeker richting Hengelo ging het vaak mis, want als de WFB meer dan 5 minute te laat was, was de Grensland als weg, omdat deze trein behoorlijk krap in de dienstregeling zat. Nu kan de overstaptijd die vroeger nodig was in Bad Bentheim gebruikt worden als buffer om vertragingen op te vangen. Vraagje: is het mogelijk om in Oldenzaal vanuit Duitsland te keren, zodat bij grote vertraging de RB61 ingekort kan worden tot Oldenzaal (reizigers naar Hengelo kunnen dan verder met de Syntus-trein)? |
22-05-2017 10:13:12 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Oldenzaal is gelukkig een normaal station met seinen aan alle kanten en wissels voor alle mogelijke spoorwijzigingen. |
22-05-2017 10:16:40 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Normaal station, in vergelijking tot welk station? Zevenaar soms, waarbij er vanuit Duitsland in principe niet gekeerd kan worden en dus bij een storing tussen Arnhem en Zevenaar er geen trein vanuit Emmerich Nederland kan binnenkomen. |
22-05-2017 10:27:46 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat, maar ook een normaal station als in: geen halte aan de vrije baan, seinen aan beide uiteinden van alle sporen (nou ja, de kopjes niet dan). Zevenaar kan gewoon gekeerd worden trouwens, alleen als je dat op spoor 2 ipv spoor 3 doet moet je linkerspoor terug door het ontbreken van wat wissels. Dat probleem heb je in Oldenzaal niet. Wat betreft niet stoppen op Hglo: wat betreft aantallen reizigers hoef je het inderdaad niet te doen. Maar uitgaande van de huidige tijden moet je om voor de IC in Hgl aan te komen al om .20 binnenkomen. Dat is slechts 17 minuten na aankomst in Bentheim vanuit Rheine, wat je volgens mij niet gaat halen. Daarna kun je pas om .26 binnenkomen in Hgl achter de IC uit Es. Dan kun je net zo goed ook stoppen op Hglo, anders sta je langer te niksen in Bh of Odz. In de andere richting speelt dit niet maar zoveel tijd kost die stop ook weer niet. |
22-05-2017 10:33:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Een afsluitbord op een juk is ook een sein |
22-05-2017 10:33:55 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote https://www.ovmagazine.nl/2014/11/eurobahn-gaat-op-hengelo-bielefeld-rijden-1241/ Eerste hit op Google |
22-05-2017 10:34:57 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Het zogenaamde niksen in Bad Bentheim (of Oldenzaal) kan ingezet worden als Buffer om kleine vertragingen op te vangen. Laat je de RB61 stoppen in Hengelo Oost, ben je de buffer al gelijk kwijt. |
22-05-2017 11:06:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik lees ook hier uitgebreide discussies over de lengte van spoor 11 in Hengelo. Sinds de vernieuwing van het spoor en het plaatsen van een nieuwe (zoals dat heet) spoorbeëindigingsconstructie, maar vooral na het vernieuwen en verlengen van het perron, past de Flirt van de RB61 redelijk makkelijk op spoor 11. Formeel kom je een paar meter tekort, omdat er 5 meter marge voor het stootjuk aangehouden wordt en 15 meter zichtlengte op het uitrijsein. Dat sein wordt op een verhoogde voet geplaatst en als de vervoerder dan akkoord gaat, past het. |
22-05-2017 12:33:38 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik ben benieuwd of er dan geen taferelen komen zoals in Zv. Daar moest het hek weg omdat men niet zeker was dat de trein precies in het vrije gedeelte kon halteren. Als je dat hier niet kunt, sta je tegen het juk. |
22-05-2017 12:35:25 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Maar dan heb je wel reizigers blij gemaakt. Een Bedarfshalt is geen optie? Wil men daar in Nederland nog niet aan? |
22-05-2017 12:51:54 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Voor één halte moeten dan 8 treinen voorzien worden van stopknoppen. Het schiet dan zijn doel voorbij. Tevens kun je Hengelo Oost dan niet op volle vaart passeren, maar moet je langzaam het station passeren, waardoor je sowieso al maar één minuut wint in plaats van twee wanneer je er niet stopt. En tevens zijn er in Nederland maar heel weinig haltes die in aanmerking komen voor een bedrafshalt: alleen Hemmen-Dodewaard, Daarlerveen en een aantal stations op de lijn Stavoren-Sneek. Voor die paar haltes schiet de Bedrafshalt-constructie zijn doel voorbij. |
22-05-2017 13:14:59 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Laten we dat maar niet doen. Dan vinden velen het weer oneerlijk dat er bij de aanwezigheid van stop-door schakelingen geen Bedarfshalt gemaakt mag worden en op andere plekken wel. |
22-05-2017 22:09:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWat of welk hek zou er in Hengelo dan weg moeten? |
22-05-2017 22:13:40 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat snap ik ook niet helemaal. Enige risico is dat ie niet dicht genoeg op het juk gezet wordt, maar dan moet de machinist maar even uit het raampje kijken om het sein bij vertrek te kunnen zien. |
23-05-2017 09:11:00 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteEr hoeft natuurlijk geen hek weg in Hgl. De lengte zonder hek op het perron in Zevenaar was te kort om een 5-delige Flirt mooi langs het perron te krijgen, daarom moest het ineens met spoed weg. In Hengelo is die 'vrije' afstand vergelijkbaar, en is niet oplosbaar met het weghalen van een hek, ik ben benieuwd hoe het daar dan gaat straks als men de ruimte in de praktijk te kort vindt. |
23-05-2017 12:49:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je kunt overal wel een probleem van maken Stel dan voor het gemak alle perronlengtes en seinafstanden op kopstations maar ter discussie... Mijn garantie: daar hoef je in Hengelo spoor 11 niet bang voor te zijn. Voldoet om te beginnen aan alle normen en Regiobahn is er zelfs bij betrokken geweest. |
23-05-2017 13:11:02 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Zijn we de discussie uit december 2016 nou weer niet helemaal opnieuw aan het voeren? |
23-05-2017 15:57:38 | ||
---|---|---|
sik214
|
Sorry hoor. Ik zie alleen in Zevenaar iets gebeuren waar in de exploitatie 'opeens' met stel en sprong van alles voor moet worden aangepast omdat het niet veilig is (zou zijn). Daar waar de machinisten de trein schijnbaar niet altijd strak langs het gedeelte van het perron zonder hek kunnen krijgen. Maar in Hengelo zal dat wellicht prima wel kunnen... Het is wel iets waar zo'n 5 jaar terug nog geen probleem in gezien kon worden en nu wel. |
24-05-2017 13:37:16 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteJe wil niet weten hoeveel lange afstandsreizigers via Vl reizen. Tijdens het hoogtepunt van de vluchtelingen hausse zelfs noodgedwongen omdat andere reismogelijkheden ontbraken of langer duurden. |
24-05-2017 16:32:36 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote De RB61 wordt afgehandeld op spoor 11 en valt buiten de knoop. En met dat goederenpad, dat lukte in 2013 ook zonder dat de 7000 lang moest stilstaan in Almelo. Kortom, het lange stilstaan in Almelo komt puur door de sneltrein. Die gaat niet rijden, dus hoeft de 7000 niet lang stil te staan. Laatst bewerkt door moderator op 01-06-2017 22:22 |
24-05-2017 16:35:28 | ||
---|---|---|
Berk24
|
De RE13 wordt jarenlang geterroriseerd door Drugs-toeristen en ander vaag volk. |
24-05-2017 17:00:04 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Vrijwel alle grensstoppertjes hebben dat hoor. Wat dacht je van drugshemel Glanerbrug... |
24-05-2017 17:05:48 | ||
---|---|---|
umbusko
|
En niet te vergeten de boemel Mt-Luik die (voor de tijd van de wietpas) gereden werd met Klassiekjes waar de wietgeur het interieur ingetrokken was. Een vriend van mij uit Edn zweert dat hij een keer stoned geworden is op het ritje Mt-Edn, puur door in die trein te zitten. Dat is nu gelukkig stukken beter. |
24-05-2017 23:40:46 | ||
---|---|---|
wouterder
|
ja, maar volgensmij rijdt de RB61 aan het begin van het goederenpad als ik het goed begrijp? Goederen vertrekt meestal .45 en .15 uit Odz ri Hgl. En RB61 komt .26 aan te Hgl. 2 min later is het goederenpad al. |
25-05-2017 08:41:20 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Het goederenpad moet je dan inderdaad wat naar voren halen en in Hgl aan de kant zetten van ±.21 tot .27 op spoor 1 (dat is met de eerste wissels richting Odz (dus tot op het viaduct Enschedesestraat) lang genoeg met dik 800m). Laatst bewerkt door dennistd op 25-05-2017 08:44 |
25-05-2017 12:57:40 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Als je sp11 wilt bereiken vanuit Odz, moet je toch sws stukje linkerspoor rijden. |
25-05-2017 17:08:07 | ||
---|---|---|
Diedje
|
Waar dan? Wissels liggen in stationsgebied of zie ik dat verkeerd? |
25-05-2017 18:00:43 | ||
---|---|---|
edje
|
Je hoeft niet Linkerspoor. Voor hglo krijg je nog geel 4, inrijder staat op geel en je buigt naar links af en gaat richting spoor 11 |
25-05-2017 18:16:30 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Je kunt voor spoor 11 nog kiezen of je op 217b/a naar links gaat of op 221b/a. Normaal is 217 handiger (anders blokkeer je de rijweg naar Odz) maar als er op spoor 1 een lange goederentrein stilstaat kun je dus ook al eerder naar links. |
30-05-2017 21:00:38 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Die trams komen .03 aan in Bh dus dan kun je .04 weg en ben je .21 in Hgl en dat sluit met wat moeite aan op de IC om .24. De andere kant op is vertrek uit Bh om .57 dus uiterlijk .56 aan en .39 weg uit Hgl. De manier waarop er een conflict ontstaat is bij een pad voor cargo uit Bh zonder tussenstop in Odz. De praktijk is echter dat in de meeste gevallen de trdl Bh de treinen al voortijdig laat opschuiven naar Odz om plaats te maken voor de volgende trein. |
30-05-2017 21:07:17 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote De belastingbetaler is de enige die hier geld in steekt dus als die er op achteruit gaat dan kun je dit soort flauwekulverbindingen beter niet starten. |
30-05-2017 21:27:41 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Het lijkt mij logisch dat de RB61 richting Hengelo in Bad Bentheim een paar minuten blijft staan om zo niet in conflict te komen met de 1600 in Hengelo en om zo een klein buffertje te creeëren. Andere kant op richting Bielefeld is er geen conflict met de 1600 en hoeft er geen lange stilstand in Bad Bentheim gepland te worden. Waarschijnlijk wordt het dan ook aankomst in Hengelo om .26 en vertrek uit Hengelo om .38. |
30-05-2017 21:39:03 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Het lijkt mij logisch om het conflict met het cargopad te ontwijken en om .31 aan te komen in Hgl. Nog logischer is om die trein helemaal niet te rijden. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten voor materieel en personeelscholing. De IC van/naar Berlin rijdt tegenwoordig al zeer frequent dus nog meer treinen voegen niets toe. |
30-05-2017 21:40:18 | ||
---|---|---|
b2py
|
Zeer frequent? Hebben we het over dezelfde trein met 1 keer per 2 uur? |
30-05-2017 22:11:18 | ||
---|---|---|
Z2N
|
Er was een tijd dat de IC Berlijn ding maar 4 keer per dag reed. |