25-12-2016 15:24:15 | ||
---|---|---|
ToH
|
Is het toeterprobleem niet opgelost als er een facultatief fluitbord wordt geplaatst? Dan hoeft er alleen getyfoneerd te worden als personen (in dit geval + voertuigen) de overweg naderen. |
25-12-2016 17:26:48 | ||
---|---|---|
edje
|
ja precies, zo dacht ik er dus ook over. Met een Facultatief fluitbord is iedereen tevreden denk ik zo. |
25-12-2016 18:48:45 | ||
---|---|---|
b2py
|
Hoe weet een machinist of er iemand aan komt? |
25-12-2016 18:55:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Door de frontruit heen kijken in de rijrichting van de trein... ? |
25-12-2016 22:03:11 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Klopt, maar dat heeft de mcn die tegen de melkwagen knalde vast ook wel gedaan. M.a.w. je staat niet snel genoeg stil als er zich iets op de overweg bevindt. Opborrelend idee: Kan er niet een omgekeerde overweg worden neergezet? Bomen zijn altijd dicht, wegverkeer moet op een knop drukken om te openen. (sluit zichzelf na een paar minuten) Vervolgens langs de baan verderop op remafstand een rode lamp laten branden als de slagbomen open zijn, zodat de trein daar alvast kan gaan remmen. Zodra er dan niets te zien is, dichterbij de overweg, kan de trein doorrijden. Anders op tijd stilstaan. Mcn letten nu ook op het F-bord. Mobiele overwegbomen (bestaat dat? Anders reguliere slagbomen) is niet zo moeilijk en duur om te plaatsen. En maakt geen lawaai. Laatst bewerkt door SunKeeper op 25-12-2016 22:04 |
25-12-2016 22:09:26 | ||
---|---|---|
thom
|
En bestaat niet in Nederland en is dusook geen toegelaten systeem.... Je argument tegen een facultatief Fluitbord, geldt net zo hard voor het vaste fluitbord wat er nu staat. Laatst bewerkt door thom op 25-12-2016 22:10 |
25-12-2016 22:14:04 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Dat was ik niet, over dat fluitbord. Tja. Ik ben bang dat we het iedereen tegelijk nooit naar de zin kunnen maken. Want er is nog geen omleidingsroute, er moet verkeer over, er mag geen aanrijding zijn, er mag geen lawaai zijn. Dan zijn we wel zo'n beetje door de opties heen. Laatst bewerkt door SunKeeper op 25-12-2016 22:15 |
25-12-2016 22:21:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Gezond verstand een beetje opletten van automobilisten misschien? |
25-12-2016 22:28:27 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Gezond verstand is een term die bij het spoor al zeker twintig jaar tot het verleden behoort. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-12-2016 22:40:05 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat is de boel omdraaien! |
25-12-2016 22:54:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het systeem van een gesloten overweg die je door een druk op een knop kunt openen, bestaat wel voor dienstoverpaden. Ik geloof niet dat het op een openbaar overpad of overweg al is toegepast. |
25-12-2016 22:57:25 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Klinkt als leuk speelgoed voor lokale hangjeugd. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-12-2016 23:02:03 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteZo'n dienstoverpad is er bij Hlm in het spoor richting Bll. Het opent alleen alsnog geen rijweg in een van de sporen is ingesteld. Kan die methode dan ook op de noordelijke nevenlijnen zoals tussen Swd en Rd worden toegepast? |
25-12-2016 23:12:00 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Wat of hoe dat ding mag heten weet ik zo even niet maar er bestaan toch van die systemen de als een kermisverlichting gaan zwaailichten wanneer er een trein in aantocht/passeert bij werkzaamheden. Was misschien hier toch een handigere tijdelijke oplossing geweest. Welke aannemer heeft er een in de aanbieding? Jeanne Kok |
25-12-2016 23:21:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteBeveiligingstechnisch kan alles, maar het systeem zou in Winsum anders zijn omdat de ovw op de vrije baan ligt. Er moet dan met naderingsafstanden gewerkt worden en dan heb je al vrijwel een Ahob te pakken. Bovendien kun je moeilijk bomen zomaar ineens dicht laten gaan zonder waarschuwing vooraf. |
25-12-2016 23:42:12 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Al denk ik dat je er snel op bent uitgekeken, want het enige wat er dan zou gebeuren is een trein die iets langzamer nadert. En behalve als je midden op het spoor blijft staan, weer gewoon doorrijdt. Maar dat laatste doe je normaal toch ook niet bij een langzaam naderende trein en blijft ook niet zonder gevolgen als je het vaak doet. Tegen het onverwacht sluiten zou je een bewegingssensor kunnen inschakelen. Dat is tegenwoordig ook echt geen raketwetenschap meer. |
29-12-2016 00:03:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het kost even tijd maar dan is er een oplossing voor de meest besproken overweg in Nederland: http://www.dvhn.nl/groningen/Oplossing-bereikt-voor-toetertreinen-21881547.html F-borden geplaatst, weggehaald door vandalen, teruggeplaatst door ProRail en weer per direct verwijderd door ProRail. "De machinisten zijn bij de Voslaan nu alert op overstekende weggebruikers, en zullen zonodig claxonneren om deze attent te maken op het naderen van de trein" Ongelooflijk, echt knap bedachte oplossing! |
29-12-2016 11:12:32 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Stond iets vergelijkbaars al niet in het handboek machinist? |
29-12-2016 12:03:14 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Toeteren bij mist staat daar sowieso al in, alert zijn op overstekende weggebruikers lijkt me vanzelfsprekend... Het is zelfs op het landelijke NOS-nieuws. Wat een bananenrepubliek... |
30-12-2016 14:10:57 | ||
---|---|---|
bacr
|
Kalf verdronken, put gedempt: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/172145/Gevaarlijke-overweg-Voslaan-definitief-dicht-noodweg-gaat-nu-al-open |
30-12-2016 15:33:37 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Case closed. |
30-12-2016 15:49:50 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Oke, maar hoe ziet die noodweg er nou uit? Is het een brug over het spoor ofzo? |
30-12-2016 16:00:36 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Nee, een weg langs het spoor naar de volgende (beveiligde) overweg. |
30-12-2016 16:25:26 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Zie https://www.prorail.nl/nieuws/noodweg-winsum-is-gereed-overweg-voslaan-per-direct-gesloten waarbij opgemerkt moet worden dat alles heel on-Prorails zonder protocollen, procedures en regelgevingen geregeld is. De fluitborden hebben zelfs de WVK rekeningen (Wegwijzer Voor Krachtvoertuigpersoneel) niet gehaald (kost al een tijd om AFCA's (Aanvraag Formulier voor de Correctie van Afwijkingen) verwerkt te zien)..zelfs de huur van de grond is buitem alle procedures om met een snelle handtekening geregeld. |
30-12-2016 17:32:29 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Het moet me toch even van het hart hoe overtrokken het allemaal is wat daar gebeurd is, met een overweg in een doodlopende weg waar 1 boerderij aan ligt en de buurtbewoners gek werden van het gebruik van de typhoon. Als ik op google maps kijk is het enige huis in de omgeving die boerderij. En dat speelt al een paar weken en zowat elke dag in het nieuwes. Maar hierover: http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/54004/Twee_doden_bij_ongeval_op_N361_bij_Anjum.html ( willekeurig even via google gevonden) hoor/lees je enkel op de dag zelf ( als je al in de buurt woont (ik niet dus)), laat staan dat er maatregelen worden genomen. |
30-12-2016 18:31:58 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Euhm... je weet dat de trein ver vóór de overweg toeterd en niet op de overweg? Oftewel, de trein toetert al op het moment dat deze net Winsum uit rijdt, dat zijn er wel wat meer dan 1 boerderij. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-12-2016 18:45:00 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Spoor staat altijd vooraan in de media, net als luchtvaart. De miljoenen vliegen de spaarpot uit alsof het niets is, en elk weekend verongelukken meerdere mensen op de weg zonder enkel probleem. Dit zal echt niet de laatste overweg zijn die het nieuws haalt... eigen verantwoordelijkheid bestaat niet meer. |
30-12-2016 22:33:38 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
De volgende overweg is al ruim in het nieuws, die in Den Bosch ligt te scheef en blijven de fietsen vast hangen. Op naar het volgende topic. %08% |
30-12-2016 22:58:56 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat kan makkelijk opgelost worden met al bestaande techniek: http://farm9.staticflickr.com/8508/8508796185_10a544c19c.jpg en daar bestaat ook een rubberen variant van (stevig genoeg om niet in de deuken bij wegverkeer maar zwak genoeg om in te deuken voor treinverkeer.) Laatst bewerkt door dlm4yjp op 30-12-2016 23:09 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
31-12-2016 00:33:39 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Wat ik begrepen heb is het een by-pass. http://treinenweb.nl/uploads/image/GoogleMaps-Situatie_Vosweg_Winsum_jpeg.jpg De blauwe stip is de beruchte overweg, en het lijntje is de noodweg (mogelijk niet geografisch helemaal nauwkeurig). Op deze manier passeert men dus een bestaande beveiligde overweg als je niet vanuit Meeden komt. De situatie heb ik zelf nog niet met eigen ogen gezien, maar uit nieuwsberichten en wat mailtjes maak ik dit op. Laatst bewerkt door aarclay op 31-12-2016 00:35 Choo choo..... |
31-12-2016 07:38:27 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Gisteren is het Duitsland ook op een gelijkwaardige manier fout gegaan, onbeveiligde overweg met een light-train vs vrachtwagen: http://www.bild.de/regional/hannover/zugunglueck/bahn-kracht-in-niedersachsen-in-muellwagen-49533292.bild.html Is kijken of daar ook matrixborden, knipperlampen en een noodweg komen.... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |