Arjan37

| Quote SleutelMan (vr 08 mrt 2013 16:40:49 somda.nl):Quote Arjan37 (wo 06 mrt 2013 16:15:45 somda.nl):Quote iraj-smile (za 09 feb 2013 16:47:58 somda.nl): Wel jammer dat je niet over de grens kan met een nederlande vervoerder.(met arriva naar Leer???),
Met de OV chip kun je wel helemaal in Leer komen, daar staat ook een uitcheckpaaltje, als je een gewone NS dagkaart hebt die ook geldig is bij andere vervoerders, lijkt me dat je ook gewoon naar Leer kunt. Ik ben met mijn OV jaarkaart (in en uitchecken) vorig jaar gewoon in Leer gekomen. (en weer terug )
Toevallig had ik dezelfde vraag van de week ook uitgezocht: je kunt met de OV-chipkaart reizen tot Leer, maar alleen op saldo. Abonnement is geldig tot de grens, daarna reis je op saldo volgens nl.wikipedia.org
Inderdaad, al is er voor Altijd Vrij en OV jaarabonnementen natuurlijk geen reizen op saldo verschuldigd, Arriva accepteert altijd vrij en uiteraard OV.
In de zomer die 7 weken duurt is de trein wat kleiner, want heel werkend Nederland is tegelijk 7 weken met vakantie! |