Werkzaamheden Ut van 15 okt t/m 23 okt 2016
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
19-09-2016 18:20:20
wouter15
wouter15
Van 15 t/m 23 oktober 2016 vind er weer een periode van 9 dagen plaats waarin er word gewerkt aan de sporen rond Utrecht Centraal.

Een overzicht van de aanpassingen in de dienstregeling:

Den Haag C/Rotterdam C - Amersfoort
15 t/m 21 oktober
*Treinserie 500/12500/1700/11700: Deze treinseries worden geknipt in Utrecht Centraal. Doorgaande reizigers Gouda en Amersfoort e.v. stappen hier over
*Treinserie 2000/2800: Deze series zijn opgeheven tussen Utrecht C en Den Haag C/Rotterdam C
*Treinserie 5600: Deze serie is opgeheven tussen Utrecht C en Amersfoort

16 oktober tot 17:30
*Treinserie 9800: Deze treinserie rijdt niet tussen Gouda en Den Haag C

16 oktober de hele dag
*Treinserie 4000: Deze treinserie rijdt niet tussen Gouda en Rotterdam C

Leiden C/Den Haag C/Rotterdam C - Utrecht C/Amersfoort
22 oktober tot 16:00
*Treinserie 2000 of (1)1700: Een van deze treinseries is opgeheven tussen Utrecht C en Den Haag C
*Treinserie 2800 of (12)500: Een van deze treinseries is opgeheven tussen Utrecht C en Rotterdam C
*Treinserie (1)1700 en (12)500: Deze treinseries zijn opgeheven tussen Utrecht C en Amersfoort

22 en 23 oktober
*Treinserie 8800: Deze treinserie is opgeheven tussen Leiden C en Utrecht C, er rijden snelbussen
*Treinserie 9800: Deze treinserie sopt niet in Woerden en Utrecht Leidsche Rijn, er rijden stopbussen tussen Woerden en Utrecht C

22 oktober tot 16:00 en 23 oktober de hele dag
*Treinserie 5500 en 5600: Deze treinseries rijden niet tussen Utrecht C en Den Dolder

22 oktober na 16:00 en 23 oktober de hele dag
*Treinserie 500/12500/1700/11700: Deze treinseries worden geknipt in Utrecht Centraal. Doorgaande reizigers Gouda en Amersfoort e.v. stappen hier over
*Treinserie 2000/2800: Deze series zijn opgeheven tussen Utrecht C en Den Haag C/Rotterdam C

Breukelen - Utrecht C (- Veenendaal C)
15 t/m 23 oktober
*Treinserie 7400: Deze treinserie stopt van Breukelen naar Rhenen niet in Utrecht Zuilen en Utrecht Vaartsche Rijn. Er rijden stopbussen van Maarssen naar Utrecht C. Reizigers van Utrecht Vaartsche Rijn naar Rhenen reizen via Utrecht C.

17 oktober t/m 21 oktober
*Treinserie 17400: Deze treinserie rijdt niet tussen Breukelen en Veenendaal Centrum.

Almere Oostvaarders - Utrecht C
16 oktober de hele dag en 22 oktober na 16:00
*Treinserie 5700: Deze treinserie rijdt niet tussen Utrecht C en Hilversum. Tevens zal deze treinserie (waarschijnlijk) omgeleid worden via Baarn en er rijden stopbussen tussen Utrecht C en Hilversum

16 oktober de hele dag en 22 oktober tot 16:00
*Treinserie 5700: Deze treinserie rijdt niet tussen Utrecht C en Hilversum. Er rijden stopbussen.

16 en 22 oktober
*Treinserie 4900: Deze treinserie rijdt niet tussen Utrecht C en Almere Oostvaarders

Alphen aan den Rijn - Gouda
22 en 23 oktober
*Treinserie 9500: Deze treinserie rijden niet tussen Alphen aan den Rijn en Gouda. Er rijden stopbussen

Utrecht C - Utrecht Maliebaan
15 t/m 23 oktober 2016
*Treinserie 28300: Deze treinserie rijdt niet tussen Utrecht C en Utrecht Maliebaan.

Bron: http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html

Mochten er dingen niet kloppen of mochten er dingen bij moeten meldt het dat in dit topic.

Notitie 1: Ik weet niet zeker of de 2000 en 2800 de series zullen zijn die op verschillende momenten opgeheven zullen worden tussen Utrecht C en Den Haag C/Rotterdam C maar aangezien dit bij veel werkzaamheden tussen Utrecht C en Den Haag C/Rotterdam C wel gebeurd ga ik er maar vanuit dat dit hier ook het geval is.
 

19-09-2016 18:56:37
dh3201
dh3201
Opmerkelijk dat tussen 15 en 21 oktober de 5600 tussen Amf en Ut is opgeheven, maar de 5500 dus wel blijft rijden. Voor Amf-Dld/Bhv/Uto geldt dan reisadvies via Brn of zo?


Shqiperise-lopers?
 

19-09-2016 20:14:49
daniel_ddr
daniel_ddr
Er moet dan haast ook wel sprake zijn van een gewijzigde ligging van de 5500 anders moeten er immers twee treinen tegelijk van Bkp naar Ut over hetzelfde spoor. Die gewijzigde ligging zou ook wel handig zijn om de overstap in Brn wat korter te maken (is in de huidige drgl nog 30 minuten vanuit Amf).
Edit: Volgens http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html rijden er stopbussen Ut-Amf ter vervanging van de 5600.

Zal waarschijnlijk te maken hebben met niet beschikbaar zijn van de hoge sporen waardoor niet op spoor 3 te Uto gekeerd kan worden. De ligging daarvan moet immers wat gewijzigd worden om het wissel dat verkeer vanaf 11/12 de fly-over op mogelijk maakt in te kunnen bouwen. Ook liggen er tussen de sporen nabij Uto in een stel nieuwe seinen klaar die aannemelijk dan ook verband houden met deze aanpassingen in de treindienst.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 19-09-2016 20:23


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-09-2016 22:13:52
wouter15
wouter15
Heeft iemand enig idee waarom de 9800 op sommige dagen niet kan stoppen te Wd maar wel in Vtn en Utt maar dan weer niet in Utlr?  


20-09-2016 16:51:12
michaben
michaben
Dienstregeling van 15 en 16 oktober is inmiddels vrijgegeven, 17 t/m 23 oktober zal volgende week dinsdag volgen. Aantal aanvullingen/correcties zo op wat in het eerste bericht staat:
- De 5500 is ook op zaterdag 15 oktober opgeheven Dld - Ut. Van Dld naar Ut rijden op zaterdag 15 oktober geen sprinters, maar op zondag 16 oktober rijden er dus wel 4 treinen per uur van Dld naar Ut.
- De 5600 rijdt op zondag 16 oktober wel, met richting Ut een stop van 12 minuten in Amf om de 500/12500 voor te laten. Lange kering van 31 minuten te Ut op afwisselend de sporen 3 en 4 (500/12500/1700/11700 op zondag naar spoor 2).
- De 5700 rijdt idd via Brn op zondag 16 oktober.
- De 2000 blijft rijden, de 1700/11700 is opgeheven Gvc-Ut.
- De 12800 is inderdaad wel opgeheven, naar Gd/Rtd rijdt de 700500/712500, kerende te spoor 12 in Ut.
 

27-09-2016 17:28:45
michaben
michaben
En ook week 42 staat er nu op, opvallend genoeg staat de 2800 er nog gewoon in, ondanks dat de NS aangeeft dat er minder intercity's zouden rijden op Rtd-Ut. De 2800 keert in 5 minuten op zichzelf op spoor 12, net als de 700500/712500. De IFF data faalt nog een beetje op de doorkoppeling van de 2800 met de (1)1700, volgens de data zit deze er namelijk nog in door middel van een teleportatie van spoor 12 naar spoor 4. Ben benieuwd hoe de reisplanners hier mee om zullen gaan.

Laatst bewerkt door michaben op 27-09-2016 17:28
 

27-09-2016 17:51:15
train85
train85
Er wordt nog druk gewerkt om de puntjes op de i te zetten voor week 42. Dus de puzzelstukjes zullen allemaal bijelkander komen.  

27-09-2016 19:52:24
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik hoop het, de reisplanner heeft bij eerdere werkzaamheden namelijk werkelijk dit soort teleportaties weergegeven in de planner en op OBIS.

Vooruitlopend op deze werkzaamheden vordert het werk aan het nieuwe spoor de fly-over op (waarmee je vanaf 9 en 11 de fly-over op kunt zonder kruising met de treinen uit Amf) al behoorlijk. Inmiddels is goed te zien hoe de oprit naar de fly-over voor dat spoor wat korter en dus steiler is geworden zodat het wissel er nog tussen past in het spoor ri. Amf.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-10-2016 22:04:14
wouter15
wouter15
Er blijken toch nog wat aanpassingen te zijn gedaan want op zondag 16 oktober rijden er tot 17:30 op het traject Gd - Gvc en de hele dag op het traject Gd- Rtd helemaal geen treinen.  

09-10-2016 12:39:49
michaben
michaben
Quote
daniel_ddr (di 27 sep 2016 19:52:24 https://www.somda.nl/forum/18597/p592757/): Ik hoop het, de reisplanner heeft bij eerdere werkzaamheden namelijk werkelijk dit soort teleportaties weergegeven in de planner en op OBIS.

De teleportaties zijn inderdaad in de reisplanner verschenen. Ook ontbreekt het informatieblokje 'let op werkzaamheden' bij deze rit, ondanks dat we de magische plan uw reis 10 dagen van te voren grens gepasseerd zijn.
 

09-10-2016 13:16:36
vrijgezel
vrijgezel
Ook wel opmerkelijk (alweer , het was al eerder vertoond en ook toen in één richting, lijkt wel de "normale" route te rijden):


Werkzaamheden
Zürich HB/München Hbf-Köln Hbf-Amsterdam C

Wanneer
vrijdag 14 tot en met vrijdag 21 oktober

Oorzaak: werkzaamheden

Advies

U kunt gebruikmaken van de overige treinen
CityNightLine 418 naar Amsterdam Centraal kan niet stoppen in Utrecht Centraal; reizigers naar Utrecht Centraal kunnen in Arnhem Centraal overstappen op een binnenlandse Intercity

Extra reistijd: een kwartier

bron: http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
 

09-10-2016 16:35:54
ruud.h
ruud.h
rijden de 3000 en de 3100 wel gewoon of worden deze ook geknipt te Ut


ruud.h
 

09-10-2016 16:36:37
treinfan
treinfan
Ja, die rijden gewoon.  

09-10-2016 16:52:16
michaben
michaben
Ze rijden, maar niet gewoon De 800, 3000, 3100 en 3500 zijn rond Ut wat uitgebogen met andere aankomsttijden en rijden daarnaast via de sprintersporen (waarbij de 800 en 3500 vanaf spoor 15 ri Asd/Shl ook nog een flink stuk linkerspoor moeten gaan rijden). Dat zal ook de reden zijn dat de CNL niet in Ut stopt, de sprintersporen zijn te kort voor deze trein, dus mag deze niet stoppen.

Daarnaast rijdt de 3500 in de avond extra Ut - Ehv en rijden de 3172 en 3174 extra Ut - Shl.

Laatst bewerkt door michaben op 09-10-2016 16:55
 

09-10-2016 19:46:45
daniel_ddr
daniel_ddr
Best logisch dat ze zo rijden ook... men gaat immers met de sporen en wissels in het verlengde van perron 8/9 aan de slag en daarbij zullen ook wat oude wissels die vlak langs het spoor vanaf 5/7 ri. Amsterdam liggen opgeruimd moeten worden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-10-2016 21:03:00
b2py
b2py
Vergeet het aansluiten van de Moreelsebrug niet aan de centrumzijde  

09-10-2016 21:36:56
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat maakt inderdaad ook gebruik van de buitendienststelling, maar dat duurt geen hele week. De laatste delen van de Moreelsebrug worden in het weekend van 15/16 oktober geplaatst.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

10-10-2016 00:27:44
waalkade
waalkade
Er stond zondag 9-10-2016 al een enorme kraan op het oude busstation en er lagen diverse brugdelen klaar.  

10-10-2016 06:28:42
gvttreinen
gvttreinen
Staat er al zo'n twee weken en heeft inmiddels pijlers voor de Moreelsebrug op de perons geplaatst.  

10-10-2016 10:17:17
Gekko123
Gekko123
Quote
wouter15 (zo 02 okt 2016 22:04:14 https://www.somda.nl/forum/18597/p593395/): Er blijken toch nog wat aanpassingen te zijn gedaan want op zondag 16 oktober rijden er tot 17:30 op het traject Gd - Gvc en de hele dag op het traject Gd- Rtd helemaal geen treinen.

Om het allemaal leuk te maken: er rijden geen treinen Ztmo - Gd. Hierdoor snelbussen Gvc - Gd en stopbussen Ztmo - Gd. Zeker de stopbussen rijden op een onhandige tijd als ik nu in de reisplanner kijk. Vanaf de sprinters vanuit Gvc richting Gd is er een overstaptijd van 24 minuten. De andere kant uit is er dan weer wel een goede aansluiting van 9 minuten doordat de sprinters naar Gvc 6 minuten later rijden dan het normale pad van de 9800.
 

10-10-2016 12:42:57
gvttreinen
gvttreinen
Wkz omvat:
- spoor 8 aan de zuidzijde aansluiten.
- het gehele sporen/wisselcomplex tussen 8/9, 11/12 en flyover ri Wd/IC sporen ri Amf aanpassen, zelfs de aansluiting naar Utdd zit in dit pakket maar of dat doorgaat is voor mij een ? .
- wisseloverloop tussen IC sporen bij Utoa wordt verwijderd.

meelifters zijn een aantal omvangrijke werkzaamheden te Gd.

Laatst bewerkt door gvttreinen op 10-10-2016 12:44
 

13-10-2016 13:31:08
DingeZ
DingeZ
-

Laatst bewerkt door DingeZ op 14-10-2016 14:09
 

13-10-2016 22:20:26
daniel_ddr
daniel_ddr
Inmiddels zijn, nog ruim binnen de periode van 10 dagen voor vertrek waarin alles in de planner zou moeten zitten, de buitendienststellingen weer uitgebreid.
Zo rijden er op 22 oktober tot 16.00 uur in het geheel geen treinen naar de buurtsporen (Sprinters uit Hvs, Brn en Amf opgeheven) en rijden er tevens geen ICs tussen Amf en Ut tot in de namiddag.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

13-10-2016 22:31:27
b2py
b2py
Dat is al een tijdje zo geweest, aldus de info week of 2 geleden  

14-10-2016 07:54:53
daniel_ddr
daniel_ddr
Toen ik begin deze week in de werkzaamhedeninfo keek stond er alleen dat er geen Sprinters Amf-Ut/Brn-Ut reden, over de Sprinters uit Hvs en de ICs uit Amf werd toen nog geen woord genoemd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

14-10-2016 08:02:41
b2py
b2py
Ik kan je verzekeren dat ik die maandag wel gezien heb  

14-10-2016 08:07:34
daniel_ddr
daniel_ddr
Wellicht dat het op de verzamelpagina over deze werkzaamheden heeft gestaan, maar in het werkzaamhedenbericht stond het toen overduidelijk niet.
Sowieso vergt het doorgronden van deze werkzaamheden nogal wat lezen: als je die week tussen Gd en Amf zou reizen dan zijn er liefst TWAALF%05% verschillende berichten van toepassing op je reis die allemaal maar een stukje van de info geven (je hebt er vaak zelfs meerdere per dag)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

20-10-2016 21:30:26
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
gvttreinen (ma 10 okt 2016 12:42:57 https://www.somda.nl/forum/18597/p594158/): zelfs de aansluiting naar Utdd zit in dit pakket maar of dat doorgaat is voor mij een ?
Nu alle sporen er inmiddels liggen kon ik vandaag nog even goed kijken: aansluiting naar Utdd zit er inderdaad in.
Lag 'n fly-over in de weg om het echt goed te zien maar het spoor naar Utdd lijkt af te takken van het spoor de fly-over op (11/12 -> Gd) i.p.v. het hoofdspoor naar Amf zoals op Sporenplan ingetekend.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

21-10-2016 09:58:08
bacr
bacr
En Utdd is dan het werkemplacement bij de vml HTMU, tussen de lijnen ri Uto en Utzl?  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


21-10-2016 09:59:11
mambo
mambo
Correct. Dat wissel word inderdaad behouden, al heb ik geen idee hoe lang precies.  

21-10-2016 11:24:56
wouter15
wouter15
Weet iemand wat er precies rond Wd gaat gebeuren waardoor de 9800 morgen en zondag niet in Wd kan stoppen? Stoppen in Vtn en Utt kan namelijk wel.  

21-10-2016 12:09:09
mdj
mdj
Vervangen dwarsliggers op de flyover ri Apn. (Lijn Wd-Apn is al buitendienst en liften daar op mee). Daardoor ook sporen 5 en 6 buitendienst.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

21-10-2016 13:23:18
AgentX
AgentX
Dus? Dan kun je toch gewoon keren op spoor 1 of 2, zoals wel vaker gebeurt? Of heb ik een slagje saneren gemist?  

21-10-2016 13:26:47
robbertc
robbertc
Wat wil je daar keren dan? 9800 is een doorgaande trein..  

21-10-2016 14:16:32
AgentX
AgentX
Woeps, pardon, ik was even in de war met de 6100, die keert in Wdmv.

Anyway, zou de 9800 richting Ut dan niet gewoon langs spoor 5 kunnen? Lijkt me niet dat de werkzaamheden op de flyover spoor 5 in de weg liggen?
 

21-10-2016 15:23:10
mdj
mdj
Sporen 5 en 6 zijn buitendienst, zoals ik al zei. Ik zou me kunnen bedenken dat dit te maken heeft met bovenleidingsgroepen.

Laatst bewerkt door mdj op 21-10-2016 15:24


Bij twijfel: gebruik beton.
 

21-10-2016 15:39:55
train85
train85
Traject Bdg-Wd v.v. ligt er geheel uit. Daarnaast de sporen 5 en 6 in Wd en het buitenspoor van Wd naar Hmla. De 4000 serie is de enige die stopt in Wd. De 9800 past er niet tussen om te stoppen in Wd.

Laatst bewerkt door train85 op 21-10-2016 16:04
 

21-10-2016 16:22:26
AgentX
AgentX
Quote
train85 (vr 21 okt 2016 15:39:55 https://www.somda.nl/forum/18597/p595578/): Traject Bdg-Wd v.v. ligt er geheel uit. Daarnaast de sporen 5 en 6 in Wd en het buitenspoor van Wd naar Hmla. De 4000 serie is de enige die stopt in Wd. De 9800 past er niet tussen om te stoppen in Wd.


Ja, dat snappen we. Vraag was waarom spoor 5/6 niet gewoon gebruikt kunnen worden. Maar zoals @mdj stelt zou dat best te maken kunnen hebben met de bovenleiding. Thanks @mdj.
 

21-10-2016 18:56:48
train85
train85
Zoals ik deels zei er zijn daar werkzaamheden. Wat er precies geklust wordt heb ik niet naar gekeken, alleen wat er precies buitendienst was qua sporen.  

22-10-2016 22:30:30
daniel_ddr
daniel_ddr
Blijkbaar is er last-minute nog wat in de planning gewijzigd. In het overzicht bovenin dit topic staat het er immers niet bij en zelfs uit het werkzaamhedenbericht op ns.nl is nergens af te leiden dat er vandaag na 16.00 uur slechts 2x/uur een IC tussen Ut en Amf v.v. rijdt. Deze IC rijdt ook in een afwijkende tijdligging, namelijk als serie 28600 die om .17/.47 uit Ut vertrok. Daarmee vormde deze een fantastisch 3/27 interval met de 5600 die opmerkelijk genoeg ineens weer een paar uur wel reed (van 17 oktober t/m 22 oktober 16.00 uur en op 23 oktober reed die immers niet Amf-Ut, maar 22-10 16.00 uur - einde dienst opeens weer wel).
Om mij volstrekt onduidelijke reden werd die 5600 trouwens ook nog eens met 8 bakken DDZ gereden terwijl er notabene een IC 3 minuten voor zit die de overstappende reizigers al meenam.
Er werd ook gewoon over beide lage sporen gereden tussen Ut en Bkp, daar leek de afwijkende dienstregeling 'm niet in te zitten.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

23-10-2016 00:36:17
aarclay
aarclay
Ik zag vanmorgen nog een werktreintje (stopmachine?) van Strukton op enkele honderden meters vanaf Wd staan, in de richting van Bdg op het spoor naar spoor 5.
Dus er zijn aan dat stukje spoor blijkbaar ook werkzaamheden, of er werd gekeerd vanwege de werkzaamheden verderop.

Laatst bewerkt door aarclay op 23-10-2016 00:38


Choo choo.....
 

23-10-2016 09:49:14
michaben
michaben
De 28600 stond iig keurig in de reisplanner sinds minstens een week, dus echt last-minute kan het niet geweest zijn. NS zal wel vergeten zijn het duidelijk te vermelden in de 10 verschillende storingsberichten.  

23-10-2016 12:01:44
Dead_Devil
Dead_Devil
Ik zit net te kijken via de cu2030 webcam naar de nieuwe sporen aan de noordkant. maar het lijkt net of het nieuw gelegde spoor geen 80km/h wissels heeft maar eerder 60 of misschien zelfs 40. Is dit inderdaad zo? of is het een vertekening van de webcam?

Voor de gene die neit weten over welke webcams ik het heb: http://cu2030.nl/page/webcams
 

23-10-2016 13:54:31
mambo
mambo
D'r zitten een paar 1:12 wissels tussen inderdaad, idem aan de zuidkant (al liggen daar zelfs nog een aantal 1:9 engelsmannen. Ideaal voor doorgaande goederentreinen Wd/Amf- Ah.)


Laatst bewerkt door mambo op 23-10-2016 13:55
 

24-10-2016 17:50:14
ThaFizzy
ThaFizzy
Op een paar foto's op de website van ProRail meende ik te zien dat naast spoor 213/22 er ook een spoor ligt (vanaf 24), maar niet aansluit op de plek waar nu alsnog die veel besproken aansluiting naar Daalsedijk ligt.

Is het ooit in de toekomst de bedoeling dat die aansluiting Daalsedijk er alsnog uit gaat ofzo?
 

24-10-2016 18:00:50
michaben
michaben
Lijkt erop dat de aansluiting naar de Daalsedijk tijdelijk gebruik maakt van het spoor dat uiteindelijk de linkervleugel richting Wd zal worden (om vanaf spoor 11 en 12 naar Wd te rijden zonder een stukje linkerspoor te gaan). Vandaar dat de 8800 nog op spoor 20/21 blijft keren voorlopig, in dienstregeling 2017 wordt de verbinding van spoor 11/12 naar Wd wel structureel gebruikt (vertrekkende 8800 kruist hier dan de arriverende 2800). Hoewel men nu doet alsof de boel nu klaar is, is dat het nog zeker niet, in week 45 bijvoorbeeld zijn op zaterdagochtend en zondagochtend de bekende maatregelen weer van kracht (inkorting 5500/5600 tot Uto en knip in de 500/12500/1700/11700).

Laatst bewerkt door michaben op 24-10-2016 18:01
 

24-10-2016 18:07:41
daniel_ddr
daniel_ddr
Qua plek van het wissel klopt dat wel aardig ja. Waar nu Utdd aftakt zit je wel ongeveer op de plek waar het spoor de fly over op moet gaan aansluiten.
Ook het vertrek naar Amf gaat nog behoorlijk schommelend met 80 trouwens. In comfort is het berijden van emplacement Ut blijkbaar nog niet heel erg verbetert.

Vanmiddag wel een 8800 kerend op 12 trouwens.