15-09-2016 18:34:52
WesleyVSM
WesleyVSM
Aankomend weekend is het Bello-festival bij de SHM in Hoorn. De VSM zal daarvoor pendelen tussen Hn en Ekz. De tijden van de overbrenging zijn:

Hoofdlijnrit naar Hoorn
VSM 23 071 & 23 076 plus rijtuigen,
Heenreis:
Vrijdag 16-09-2016
Apeldoorn. v 10.32
Hilversum. d 11.43
Amsterdam a 12.09 - v 12.22
Hoorn. a 13.05

Terugreis:
Maandag 19-09-2016
Hoorn. v 11.11
Amsterdam a 12.02 - v 12.24
Hilversum. d 12.48
Apeldoorn. a 13.38


Alle tijden onder voorbehoud uiteraard.
 

15-09-2016 19:10:17
spiketrain
Moderator
spiketrain
Waarvoor bedankt! De dienstregelingen zijn geplaatst bij de bijzondere ritten.


Groet, Spiketrain
 

15-09-2016 20:38:08
WesleyVSM
WesleyVSM
En voor de volledigheid ook maar de tijden van de pendelritten op zaterdag en zondag:
Pendel 1:
Hoorn V 09:10
Enkhuizen A 09:47

Ekz V 10:16
Hn A 11:05

Pendel 2
Hn V 12:10
Ekz A 12:47

Ekz V 13:16
Hn A 14:05

Pendel 3
Hn V 15:10 ALLEEN ZONDAG
Ekz A 15:47 ALLEEN ZONDAG

Ekz V 16:16 beide dagen
Hn A 17:05 beide dagen

Meer informatie op www.stoomtram.nl/nl/Bellofestival
 

15-09-2016 20:45:22
Jan-Mark
Jan-Mark
Gezien de duur van de treinen tussen Hoorn en Enkhuizen: staan de stoomtreinen een tijd stil op Hks om te kruisen met de 1500?  


15-09-2016 20:50:22
ricohallo
ricohallo
Quote
WesleyVSM (do 15 sep 2016 20:38:08 https://www.somda.nl/forum/18579/p591502/):

Pendel 3
Hn V 15:10 ALLEEN ZONDAG
Ekz A 15:47 ALLEEN ZONDAG

Ekz V 16:16 beide dagen
Hn A 17:05 beide dagen




Ik vraag me dan wel af hoe er op zaterdag wel een rit van Ekz naar Hn gereden kan worden terwijl er geen rit van Hn naar Ekz is.

Laatst bewerkt door ricohallo op 15-09-2016 20:50
 

15-09-2016 20:52:22
Jan-Mark
Jan-Mark
Het schijnt dat die rit wel gewoon rijdt, alleen dat dat slechts voor de SSN-deelnemers is, en dus niet toegankelijk voor de gewone bezoekers. De ritten met ##'s erachter zijn dan allemaal speciaal voor de SSN gereserveerd.

Laatst bewerkt door Jan-Mark op 15-09-2016 20:53
 

15-09-2016 21:18:05
WesleyVSM
WesleyVSM
Tijden van de pendelritten zijn die vanaf de SHM folder zelf. Verdere info over dat iets wel of niet rijdt, danwel met inhaalstop ga/mag ik niet vrijgeven.  

15-09-2016 21:47:55
dennistd
dennistd
Voor de SSN stonden gisteren deze tijden nog op de website, nu lijken ze verdwenen te zijn:

Rotterdam Centraal V: 10.09 A: 23.22
Gouda V: 10.33 A: 22.45
Woerden V: 10.47 A: 22.23
Hoorn A: 12.05 V: 19.55
 

16-09-2016 01:37:33
train85
train85
Quote
Jan-Mark (do 15 sep 2016 20:45:22 https://www.somda.nl/forum/18579/p591504/): Gezien de duur van de treinen tussen Hoorn en Enkhuizen: staan de stoomtreinen een tijd stil op Hks om te kruisen met de 1500?
Ja klopt.
 

16-09-2016 09:33:10
Nelis
Nelis
Zijn er eigenlijk nog snelheidsbeperkingen voor zo'n zware trein op het stuk Hnk - Ekz? Want ik dacht altijd dat er een probleem met de bruggen was waardoor dit soort dingen niet konden. Maar iig hulde voor dit evenement en ik sta zaterdag rond Hks langs de baan.  

16-09-2016 10:57:54
FourRoses
FourRoses
Voor zover ik weet heeft alleen de SHM een beperking voor zwaardere treinen i.v.m. krappe bochtstralen en de (vele) bruggen.  

16-09-2016 11:13:02
dennistd
dennistd
In de hoop dat er nu niet iemand wakker wordt bij ProRail: volgens http://www.prorail.nl/sites/default/files/gvs00094-v003_definitief.pdf bijlage J is op Hn-Ekz helemaal geen 23'er toegelaten  

16-09-2016 11:23:31
b2py
b2py
Waarom post je het dan? Houdt het dan iig voor jezelf..  

16-09-2016 11:33:49
thom
thom
Nou, die info is openbaar en dat zou Prorail zelf ook moeten weten.

Plus dat je hier niet weet of er gewoon maatregelen getroffen zijn om daar een oplossing in te vinden.
 

16-09-2016 11:40:14
Apda
Apda
Op tijd vertrokken uit Apd: VSM 23 071 + 23 076 + 5 Blokkendozen + 4 Oostenrijkers + rood Mitropa slaaprijtuig 054 182.

Laatst bewerkt door Apda op 16-09-2016 11:42
 

16-09-2016 12:19:01
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
dennistd (vr 16 sep 2016 11:13:02 https://www.somda.nl/forum/18579/p591570/): In de hoop dat er nu niet iemand wakker wordt bij ProRail: volgens http://www.prorail.nl/sites/default/files/gvs00094-v003_definitief.pdf bijlage J is op Hn-Ekz helemaal geen 23'er toegelaten


Kaart is verouderd, er zijn op meerdere plekken bruggen vernieuwd (voor zover ze er zijn, gaat voornamelijk om de duikers).
Plus als er een ontheffing is, zit je sowieso niet hier aan gebonden

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 16-09-2016 12:23


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

16-09-2016 12:20:18
bacr
bacr
Overigens wel aardig in dat overzicht van Prorail. Tegen de stand van januari 2015 wordt het bruggetje over de Minstroom op het traject Bkp-Lna nog benoemd en dat traject ook nog doorgaand ingetekend op de bijbehorende kaart.... Vrees (snif snif) dat daar geen treinen meer zullen rijden.

Edit: Yorick was me net voor

Laatst bewerkt door bacr op 16-09-2016 12:21
 

16-09-2016 16:59:46
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
dlm4yjp (vr 16 sep 2016 12:19:01 https://www.somda.nl/forum/18579/p591587/):
Quote
dennistd (vr 16 sep 2016 11:13:02 https://www.somda.nl/forum/18579/p591570/): In de hoop dat er nu niet iemand wakker wordt bij ProRail: volgens http://www.prorail.nl/sites/default/files/gvs00094-v003_definitief.pdf bijlage J is op Hn-Ekz helemaal geen 23'er toegelaten


Kaart is verouderd, er zijn op meerdere plekken bruggen vernieuwd (voor zover ze er zijn, gaat voornamelijk om de duikers).
Plus als er een ontheffing is, zit je sowieso niet hier aan gebonden

Ehhh ik weet niet welke duikers jij bedoeld maar er zijn in iedergeval geen bruggen of duikers vernieuwd, er zijn er wel 2 bijgekomen tussen Hnk en Hks en die locs hebben in iedergeval inderdaad een ontheffing gekregen voor dit weekend


MCN ASD
 

16-09-2016 18:50:48
Jelmer
Jelmer
gaan die loks nou met dieselvoorspan door de Hemtunnel?  

16-09-2016 19:18:32
Rolffiej19
Rolffiej19
Uhh waarvoor zou dat nodig zijn ?%08%


MCN ASD
 

16-09-2016 19:34:23
cuneo56
cuneo56
Dat was ooit de praktijk met (stoom)loks zonder ATB, maar dat hebben o.a. de 23' ers van VSM en de SSN loks, dus kan dat op eigen kracht.  

16-09-2016 19:49:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
Rolffiej19 (vr 16 sep 2016 16:59:46 https://www.somda.nl/forum/18579/p591620/):
Quote
dlm4yjp (vr 16 sep 2016 12:19:01 https://www.somda.nl/forum/18579/p591587/):
Quote
dennistd (vr 16 sep 2016 11:13:02 https://www.somda.nl/forum/18579/p591570/): In de hoop dat er nu niet iemand wakker wordt bij ProRail: volgens http://www.prorail.nl/sites/default/files/gvs00094-v003_definitief.pdf bijlage J is op Hn-Ekz helemaal geen 23'er toegelaten


Kaart is verouderd, er zijn op meerdere plekken bruggen vernieuwd (voor zover ze er zijn, gaat voornamelijk om de duikers).
Plus als er een ontheffing is, zit je sowieso niet hier aan gebonden

Ehhh ik weet niet welke duikers jij bedoeld maar er zijn in iedergeval geen bruggen of duikers vernieuwd, er zijn er wel 2 bijgekomen tussen Hnk en Hks en die locs hebben in iedergeval inderdaad een ontheffing gekregen voor dit weekend


Nabij Bkg en Bkf heeft het Hhnk het een en ander gedaan vorige zomer, kon zijn dat het enkel renovatie was.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

16-09-2016 20:25:10
mvboetzela
mvboetzela
Quote
cuneo56 (vr 16 sep 2016 19:34:23 https://www.somda.nl/forum/18579/p591637/): Dat was ooit de praktijk met (stoom)loks zonder ATB, maar dat hebben o.a. de 23' ers van VSM en de SSN loks, dus kan dat op eigen kracht.

Had het niet ook iets met rookuitstoot en brandalarm te maken? Met dieselvoorspan en dan niet stoken in de tunnel?
 

16-09-2016 20:51:02
Jelmer
Jelmer
dat dacht ik ook altijd  

16-09-2016 21:09:06
cuneo56
cuneo56
Zover ik weet zijn o.a Hem- en Schipholtunnel zonder TTI gebouwd, en heb niet meegemaakt dat er eentje ingebouwd is ( maar dat kan ik natuurlijk gemist hebben)

Terzijde, ook met Diesel tractie gaat het wel eens ( ahum) mis ; in de schoenendoos van Barendrecht waar wel zo'n installatie inzit is al minimaal 3 keer na passage van een diesel lok de schuim blusser geactiveerd..
Een attente en snel reagerende Treindienstleider is veel belangrijker in dit kader.
Trouwens als een trein met de juiste entree snelheid de tunnel ingaat kan deze zonder tractie geven ook weer bovenkomen is de theorie.
 

16-09-2016 21:57:30
timtrein
timtrein
Of de kaarten uitputtend zijn mag je je ook afvragen, misschien is het voor sommige baanvakken wel nooit gevraagd en dus ook niet uitgezocht.  

16-09-2016 22:18:42
thom
thom
Quote
cuneo56 (vr 16 sep 2016 19:34:23 https://www.somda.nl/forum/18579/p591637/): Dat was ooit de praktijk met (stoom)loks zonder ATB, maar dat hebben o.a. de 23' ers van VSM en de SSN loks, dus kan dat op eigen kracht.

Maargoed ook, anders hadden ze ook niet meer OEK mogen rijden

Maar je stookgedrag is prima aan te passen op een tunnel en om tractie te geven hoef je niet tegelijk te stoken.
 

17-09-2016 07:19:22
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
cuneo56 (vr 16 sep 2016 21:09:06 https://www.somda.nl/forum/18579/p591648/): Zover ik weet zijn o.a Hem- en Schipholtunnel zonder TTI gebouwd, en heb niet meegemaakt dat er eentje ingebouwd is ( maar dat kan ik natuurlijk gemist hebben)

Terzijde, ook met Diesel tractie gaat het wel eens ( ahum) mis ; in de schoenendoos van Barendrecht waar wel zo'n installatie inzit is al minimaal 3 keer na passage van een diesel lok de schuim blusser geactiveerd..
Een attente en snel reagerende Treindienstleider is veel belangrijker in dit kader.
Trouwens als een trein met de juiste entree snelheid de tunnel ingaat kan deze zonder tractie geven ook weer bovenkomen is de theorie.


Zelfs zonder diesel gaat het in de schoenendoos mis, als een BR189 vol in de ankers gaat of vol tractie geeft, geeft dat zoveel warmte dat dit de hittemelders laat afgaan. Dit euvel schijnt inmiddels wel ietswat softwarematig aangepast te zijn.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-09-2016 15:01:27
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
dlm4yjp (vr 16 sep 2016 19:49:00 https://www.somda.nl/forum/18579/p591640/):
Quote
Rolffiej19 (vr 16 sep 2016 16:59:46 https://www.somda.nl/forum/18579/p591620/):
Quote
dlm4yjp (vr 16 sep 2016 12:19:01 https://www.somda.nl/forum/18579/p591587/):
Quote
dennistd (vr 16 sep 2016 11:13:02 https://www.somda.nl/forum/18579/p591570/): In de hoop dat er nu niet iemand wakker wordt bij ProRail: volgens http://www.prorail.nl/sites/default/files/gvs00094-v003_definitief.pdf bijlage J is op Hn-Ekz helemaal geen 23'er toegelaten


Kaart is verouderd, er zijn op meerdere plekken bruggen vernieuwd (voor zover ze er zijn, gaat voornamelijk om de duikers).
Plus als er een ontheffing is, zit je sowieso niet hier aan gebonden

Ehhh ik weet niet welke duikers jij bedoeld maar er zijn in iedergeval geen bruggen of duikers vernieuwd, er zijn er wel 2 bijgekomen tussen Hnk en Hks en die locs hebben in iedergeval inderdaad een ontheffing gekregen voor dit weekend


Nabij Bkg en Bkf heeft het Hhnk het een en ander gedaan vorige zomer, kon zijn dat het enkel renovatie was.

Na dat was alleen voor wat nieuwe waterleidingen is ook bij Hks gebeurd%08%


MCN ASD
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-09-2016 09:28:48
nathanvos2
nathanvos2
Quote
mvboetzela (vr 16 sep 2016 20:25:10 https://www.somda.nl/forum/18579/p591644/):
Quote
cuneo56 (vr 16 sep 2016 19:34:23 https://www.somda.nl/forum/18579/p591637/): Dat was ooit de praktijk met (stoom)loks zonder ATB, maar dat hebben o.a. de 23' ers van VSM en de SSN loks, dus kan dat op eigen kracht.

Had het niet ook iets met rookuitstoot en brandalarm te maken? Met dieselvoorspan en dan niet stoken in de tunnel?

Met stoom heeft het in ieder geval met de brandalarm te maken. Met een stoomloc word er in de tunnel niet gestookt en ze gaan freewheelend door de tunnel heen. Met diesel is het volgens mij het zelfde verhaal.