Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Ontwikkelingen Railpromo

Vrijdag 02 sep 2016 - 19:30:38
thom
thom
Kennelijk was er nog geen Railpromo topic dus bij deze.

Vandaag zijn de 1215 en 1252 omgestickerd van het houderschap EETC naar RFS.

Vrijdag 02 sep 2016 - 19:31:39
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
En waar staat RFS voor?

Vrijdag 02 sep 2016 - 19:33:19
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Railpromo Fleet Services.

Verder bekend als Railpromo B.V., Railpromo Project Services B.V. en Railprojects B.V.

Vrijdag 02 sep 2016 - 19:59:46
martijn
martijn
Waarbij de 1215 nog altijd 1251 is gebleven

(91 84 11 12 051-5 om precies te zijn)

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 02 sep 2016 - 20:30:41
sfj
sfj
Heeft dit in enige vorm iets met eigendom van de locs te maken? Of betekent dit slechts dat RailPromo nu de voertuigen in het NVR heeft staan?

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Vrijdag 02 sep 2016 - 21:26:59
thom
thom
Quote
martijn (vr 02 sep 2016 19:59:46 www.somda.nl): Waarbij de 1215 nog altijd 1251 is gebleven

(91 84 11 12 051-5 om precies te zijn)
Nee hoor, de 'roepnaam' of wagenpark nummer van de lok is gewoon 1215 zoals dat er ook duidelijk en groot op staat.

Dat er in het officiële UIC nummer iets staat wat met de oude roepnaam overeenkomt doet daar geen afbreuk aan dat de lok nu de roepnaam 1215 heeft.
Dat UIC nummer hoef je daarvoor danook niet te veranderen.

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 02 sep 2016 om 21:51:17

Vrijdag 02 sep 2016 - 21:51:20
sfj
sfj
Ietwat overbodige informatie op verzoek belanghebbenden verwijderd.

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Vrijdag 02 sep 2016 - 22:00:28
thom
thom
Quote
sfj (vr 02 sep 2016 20:30:41 www.somda.nl): Heeft dit in enige vorm iets met eigendom van de locs te maken? Of betekent dit slechts dat RailPromo nu de voertuigen in het NVR heeft staan?
Eigenaar en houderschap is verschillend;

De Eigenaar is de eigenaar van het object, zo simpel als het is.

De Houder is de instantie die het voertuig inschrijft in het NVR en verantwoordelijk is voor het beheer ervan, zoals dus het organiseren dat het rijtuig netjes zijn onderhoudsbeurten krijgt en meer van zulks...

De 1200'en zijn dus nu niet ineens van Railpromo, maar zoals al veel langer nog steeds particulier eigendom.

Nog een keer voor de mensen die menen dat de lok nog steeds 1251 heet;
Loccon 9901 heeft als UIC nummer 91 84 15-70 827-3, maar die noemen we toch ook geen 1827 meer maar 9901 zoals erop staat...?

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 02 sep 2016 om 22:01:37

Zaterdag 15 okt 2016 - 17:19:21
martijnham
martijnham
In het oktober/november nummer van het Belgische tijdschrift Spoorwegjournaal is te lezen dat "De NMBS heeft [...] beslist om de speciale trein Austria Express/Treski [...], die samen met Railpromo geëxploiteerd werd, tijdens het volgende winterseizoen niet meer in te leggen."

Zondag 16 okt 2016 - 00:22:17
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Volgens het Nieuwsblad worden de rijtuigen volgend jaar gesloopt. "De veertien ligrijtuigen die de NMBS nog bezit, kunnen nog tot eind volgend jaar door andere maatschappijen of organisaties gecharterd worden, maar zullen niet meer in eigen beheer worden ingezet. Nadien worden ze gesloopt." www.nieuwsblad.be

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Zondag 16 okt 2016 - 11:44:56
martijnham
martijnham
Ter aanvulling op mijn bericht hierboven: ik krijg ingefluisterd dat de Austria Express/Treski niet is ingelegd vanwege werkzaamheden rond Roosendaal op de belangrijkste vakantierijdagen en het beperkt aantal nog beschikbare couchetterijtuigen van NMBS.

Maandag 24 okt 2016 - 08:58:43
bacr
bacr
Het kan aan mij liggen, maar ik heb eigenlijk nergens gelezen waarom het Panorama-deel uit de PRR is verdwenen. Wat is er de reden van dat de Aussichtswagen als een dief in de nacht is verdwenen?

Maandag 24 okt 2016 - 09:37:23
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Naar wat ik hoorde iets met een revisietermijn.

Maandag 24 okt 2016 - 12:36:27
snowie
snowie
Rijtuig was gehuurd door RailPromo en is terug gegaan naar eigenaar - het hoe en waarom is niet geheel duidelijk.

Maandag 24 okt 2016 - 12:44:44
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Teruggegaan naar de eigenaar? Zit die eigenaar dan in de Rotterdamse haven, waar dit rijtuig al een tijdje gestationeerd is? Of wacht hij daar gewoon af op transport naar 'huis'?

Choo choo.....

Maandag 24 okt 2016 - 12:59:08
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
Quote
martijnham (zo 16 okt 2016 11:44:56 www.somda.nl): Ter aanvulling op mijn bericht hierboven: ik krijg ingefluisterd dat de Austria Express/Treski niet is ingelegd vanwege werkzaamheden rond Roosendaal op de belangrijkste vakantierijdagen en het beperkt aantal nog beschikbare couchetterijtuigen van NMBS.
Er is inderdaad een conflict tussen Railpromo en Prorail omtrent de 9-daagse TVP in Roosendaal, precies in de carnavalsvakantie. Of dit DE reden is is mij niet bekend...

Maandag 24 okt 2016 - 13:08:41
bacr
bacr
Je zou denken dat, omdat de Austria Express met 'de modernste locomotieven rijdt' de hele sleep rijtuigen misschien over de HSL zou mogen....

Maandag 24 okt 2016 - 13:20:56
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
De werkzaamheden tussen Rsd en Atw zijn inderdaad de reden, daardoor kan er niet doorgaand vanaf België via Nederland naar Oostenrijk gereden worden. Blijkbaar is er niet genoeg markt om vanaf alleen België of Nederland naar Oostenrijk te rijden.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Maandag 24 okt 2016 - 13:33:18
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
..er is nog een grensovergang met België, mss met vleugeltreinen werken die in Liege Guillemins gecombineerd worden...waar een wil is.

Maandag 24 okt 2016 - 14:46:11
mdeen
mdeen
Het is een redelijk marginale markt. Railpromo moet er natuurlijk ook nog wat aan verdienen. En denk maar niet dat Infrabel/Prorail je de onkosten van omleidingen vergoeden.

Maandag 24 okt 2016 - 15:04:35
waalkade
waalkade
Quote
gvttreinen (ma 24 okt 2016 13:33:18 www.somda.nl): ..er is nog een grensovergang met België, mss met vleugeltreinen werken die in Liege Guillemins gecombineerd worden...waar een wil is.
Waarom zo ver weg voor ons spotters. Weert, Roermond of Sittard zijn veel dichterbij voor onze doelgroep.

Maandag 24 okt 2016 - 15:13:28
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Omdat je dan via Aachen sneller op weg bent richting Oostenrijk.
Onze doelgroep vult de kas van Railpromo niet (tenzij je voor iedere gemaakte plaat van hun treinen een tientje aan ze overmaakt)

Laatst bewerkt door gvttreinen op Maandag 24 okt 2016 om 15:14:49

Maandag 24 okt 2016 - 19:10:13
verst107
verst107
De markt voor twee wekelijkse treinen naar Oostenrijk (Treinreiswinkel met de Alpen Expres) en Railpromo met de Austria Express) lijkt me ook wat te klein, in ieder geval buiten de Krokusperiode. Daarbij komt nog dat de TRW niet happig was om de Austria Express in hun assortiment op te nemen, ivm kannibalisatie neem ik aan.

Weet iemand trouwens wat de verhouding boekers is (via reisorganisaties VS particulier) voor dit soort treinen? Kan me niet voorstellen dat skiënd Nederland zelf massaal de Treinreiswinkel weet te vinden

Dinsdag 25 okt 2016 - 00:14:42
thom
thom
Quote
dennistd (ma 24 okt 2016 09:37:23 www.somda.nl): Naar wat ik hoorde iets met een revisietermijn.
Dat niet, die was nogwel even geldig.

De huur van het rijtuig is opgezegd omdat het rijtuig niet meer in het vervolg van het gekozen concept paste.

Dinsdag 25 okt 2016 - 00:53:16
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
verst107 (ma 24 okt 2016 19:10:13 www.somda.nl): De markt voor twee wekelijkse treinen naar Oostenrijk (Treinreiswinkel met de Alpen Expres) en Railpromo met de Austria Express) lijkt me ook wat te klein, in ieder geval buiten de Krokusperiode. Daarbij komt nog dat de TRW niet happig was om de Austria Express in hun assortiment op te nemen, ivm kannibalisatie neem ik aan.

Weet iemand trouwens wat de verhouding boekers is (via reisorganisaties VS particulier) voor dit soort treinen? Kan me niet voorstellen dat skiënd Nederland zelf massaal de Treinreiswinkel weet te vinden.
Denk het wel. Railexperts gaat ook weer rijden vanaf Dusseldorf. Het overgrote deel van die reizigers is toch wel Nederlands. Komt ook allemaal via de TRW.

Dinsdag 25 okt 2016 - 15:14:31
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Quote
verst107 (ma 24 okt 2016 19:10:13 www.somda.nl): De markt voor twee wekelijkse treinen naar Oostenrijk (Treinreiswinkel met de Alpen Expres) en Railpromo met de Austria Express) lijkt me ook wat te klein, in ieder geval buiten de Krokusperiode.
Ligt puur aan met wat voor "treinconcept" en prijs je treinen naar de Alpen aanbied. Daar is best plaats voor twee wekelijkse treinen.

Laatst bewerkt door HZwoferink op Dinsdag 25 okt 2016 om 15:14:53

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Dinsdag 25 okt 2016 - 17:21:41
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Quote
verst107 (ma 24 okt 2016 19:10:13

Weet iemand trouwens wat de verhouding boekers is (via reisorganisaties VS particulier) voor dit soort treinen? Kan me niet voorstellen dat skiënd Nederland zelf massaal de Treinreiswinkel weet te vinden
Precieze cijfers kan ik niet geven, maar het overgrote deel komt van individuele klanten. De meeste wintersporters boeken tegenwoordig vervoer en accommodatie los.

Daarbij kennen mensen wel Google en kent Google de TRW-site weer goed . En vergeet niet dat wintersporters erg veel repeaters zijn, die boeken elk jaar.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Dinsdag 25 okt 2016 - 20:08:04
umbusko
umbusko
Quote
waalkade (ma 24 okt 2016 15:04:35 www.somda.nl):
Quote
gvttreinen (ma 24 okt 2016 13:33:18 www.somda.nl): ..er is nog een grensovergang met België, mss met vleugeltreinen werken die in Liege Guillemins gecombineerd worden...waar een wil is.
Waarom zo ver weg voor ons spotters. Weert, Roermond of Sittard zijn veel dichterbij voor onze doelgroep.
Daar ben ik het graag oneens mee. En bovendien, een fatsoenlijke internationale trein door Mt mag best.

Dinsdag 25 okt 2016 - 20:17:14
thom
thom
Quote
HZwoferink (di 25 okt 2016 15:14:31 www.somda.nl):
Quote
verst107 (ma 24 okt 2016 19:10:13 www.somda.nl): De markt voor twee wekelijkse treinen naar Oostenrijk (Treinreiswinkel met de Alpen Expres) en Railpromo met de Austria Express) lijkt me ook wat te klein, in ieder geval buiten de Krokusperiode.
Ligt puur aan met wat voor "treinconcept" en prijs je treinen naar de Alpen aanbied. Daar is best plaats voor twee wekelijkse treinen.
Ik vrees dat je je daar makkelijk in vergist, je prijs per zitplaats is gewoon een rekensommetje van vaste kosten aan materieel en personeel etc en het word wel een riskante onderneming als je ineens tesamen met een concurent 2x zoveel capaciteit aan gaat bieden terwijl er dan echt niet plots 2x zoveel mensen de trein zullen nemen op vakantie...

Dinsdag 25 okt 2016 - 20:51:06
verst107
verst107
Quote
maurits (di 25 okt 2016 17:21:41 www.somda.nl):
Quote
verst107 (ma 24 okt 2016 19:10:13

Weet iemand trouwens wat de verhouding boekers is (via reisorganisaties VS particulier) voor dit soort treinen? Kan me niet voorstellen dat skiënd Nederland zelf massaal de Treinreiswinkel weet te vinden
Precieze cijfers kan ik niet geven, maar het overgrote deel komt van individuele klanten. De meeste wintersporters boeken tegenwoordig vervoer en accommodatie los.

Daarbij kennen mensen wel Google en kent Google de TRW-site weer goed . En vergeet niet dat wintersporters erg veel repeaters zijn, die boeken elk jaar.
Bedankt voor het antwoord. Had niet verwacht dat er zo'n groot deel losse boekers zou zijn.

Zaterdag 01 apr 2017 - 17:41:34
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Het Panorama Rail Restaurant gaat zo te zien verder onder de naam 'Amsterdam Dinner Train': dinnertrain.amsterdam/

edit: Somda pakt een lange TLD zo te zien niet dus dan maar zo bit.ly

Laatst bewerkt door dennistd op Zaterdag 01 apr 2017 om 18:10:27

Zaterdag 01 apr 2017 - 17:53:56
AlexNL
AlexNL
Amsterdam Dinner Train? Iemand heeft iets te serieus naar Lubach gekeken?

youtu.be

Zaterdag 01 apr 2017 - 23:17:48
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Ja, de 'Holland Dinner Train' lijkt me veel logischer, al pak je ook nog een stukje Utrecht mee.

Zaterdag 01 apr 2017 - 23:32:39
thom
thom
Oh, en daarom zou die naam dan gelijk niet kunnen?

Zaterdag 01 apr 2017 - 23:37:37
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Zeg ik dat het niet kan? Volgens mij zegt ik alleen dat 'Holland Dinner Train' de lading beter dekt dan 'Amsterdam Dinner Train', hoewel dat ook nog niet 100% juist is omdat er niet alleen door Noord- en Zuid-Holland gereden wordt maar ook een stukje door de provincie Utrecht. Voor mijn part noemen ze dat ding 'Amsterdam Central Station Platform 2b Dinner Train'

Zaterdag 01 apr 2017 - 23:39:07
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Lijkt mij een prima naam, de trein huist in Amsterdam, en het is vrijwel altijd het begin en eindpunt. Prima toch.

Zaterdag 01 apr 2017 - 23:40:18
thom
thom
Nee, maar je zoekt het allemaal veels te moeilijk Dennis.

Net wat Koen zegt, de trein heeft Amsterdam als vast vertrek- en aankomst locatie, en Amsterdam is in de toeristische wereld een veel sterkere naam dan 'Holland'...

Laatst bewerkt door thom op Zaterdag 01 apr 2017 om 23:40:45

Zondag 02 apr 2017 - 11:00:18
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Coffeeshop-expres is dan toepasselijker als synoniem voor Amsterdam

Maandag 03 apr 2017 - 07:01:07
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Ongeacht welke naam men hier beter acht,vraag ik me meer af wat de reden is van de naamsverandering.
En is dat naampje t enigste wat is veranderd of volgt er meer ?

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Maandag 03 apr 2017 - 07:05:45
nohab
nohab
Flickr bvisser
De reden lijkt me duidelijk: het panoramarijtuig zit er niet meer in.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Maandag 03 apr 2017 - 07:13:36
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Ok dat zou kunnen.
Rest me enkel nog te vragen wat is er nou met dat rijtuig aan de gang dat het al enige tijd eruit is gehaald.
Ik neem aan dat zo iets nou juist voor zowel bekijks als betalende reizigers zorgt.
(dat type rijtuig is nou niet bepaald veel voorkomend meer tegen woordig)

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Maandag 03 apr 2017 - 08:26:35
nohab
nohab
Flickr bvisser
Wat ik uit de berichtgeving opmaak is dat er een conflict is tussen Railpromo en de eigenaar van het panoramarijtuig over kosten. Maar het naadje van de kous zullen we nooit weten en dat gaat ons ook niks aan natuurlijk. Aan bekijks verdient Railpromo niets maar naar mijn waarneming was het panoramarijtuig altijd stukken beter bezet dan de andere twee rijtuigen, ondanks het prijsverschil.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Maandag 03 apr 2017 - 09:19:56
thom
thom
Wat je zegt, aan bekijks verdient Railpromo inderdaad geen stuiver en de rest van het verhaal is eigenlijk al vaker ter sprake gekomen;
Het aantal boekingen in het rijtuig waren niet van dien aard dat het lonend was om het rijtuig in de trein te houden, de buffetten waren ook zeker beter bezet dan het Panorama rijtuig was.
Daarnaast voldeed het rijtuig ook niet helemaal aan de gewenste kwaliteit.

De naamsverandering heeft overigens niets met het verdwijnen van het rijtuig te maken want dan had de naam een jaar gelden wel gelijk veranderd. De naam is louter gekozen om het beter bij het internationale karakter van de stad Amsterdam past.

Laatst bewerkt door thom op Maandag 03 apr 2017 om 09:28:29

Maandag 16 okt 2017 - 12:46:06
sik214
sik214
Op Wikipedia kwam ik toevallig een stukje over de 1200'en tegen. Daar staat o.a. dat de inzet van de 1200'en beeindigd is (geen idee wat de betrouwbaarheid is).
Het verklaard wellicht dus wel waarom de 1215 niet meer rijdend gespot is en de letters van de 1252 gehaald zijn.

Dinsdag 17 okt 2017 - 09:30:45
mich
mich
Flickr 77593728@N08
De 1200den zijn zeer betrouwbaar. De 1215 is rijvaardig. Deze komt ook weer in dienst, alleen waar en hoe is nog even afwachten. Railpromo had een voorkeur om een 1800 te huren.

Laatst bewerkt door mich op Dinsdag 17 okt 2017 om 09:31:10

Maandag 04 dec 2017 - 19:31:11
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
en blijkbaar weer weg bij Railpromo en weer zijn oude ACTS nummer en beschildering gekregen

Maandag 04 dec 2017 - 19:50:16
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Loc wordt gehuurd door Railexperts. De loc heeft ipv het ACTS logo ook het Railexperts logo gekregen. Zie het OD topic van vandaag.

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Woensdag 06 dec 2017 - 14:49:25
treinjoop
treinjoop
De loc heeft zijn ''oude nummer'' 1251 ook weer teruggekregen.

De loc reed dus eerst bij NS als 1215, daarna bij ACTS en EETC als 1251, later een relatief korte periode bij Railpromo als 1215 en nu weer bij Railexperts als 1251 omdat dat overeenkomt met de ACTS huisstijl die de loc weer terug heeft.

Laatst bewerkt door treinjoop op Woensdag 06 dec 2017 om 14:50:02

Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg.

Zaterdag 07 apr 2018 - 18:56:24
mvschoon
mvschoon
In de Opvallende dingen van 5 april werd mogelijk de eerste rit gemeld van Railpromo 101002, ex-NS 1772. Vandaag, 7 april, stond de 101001, ex-NS 1781, in hetzelfde jasje te pronken op het terrein van Shunter aan de noordkant van Whz.

Dinsdag 12 feb 2019 - 14:01:35
sik214
sik214
Railpromo is schijnbaar bezig extra restauratierijtuigen aan te schaffen via crowdfunding:
www.crowdfundmarkt.nl

Volgens het AD (www.ad.nl) zijn de aanstaande ritten vanuit Rotterdam voorzien van 5 rijtuigen. Maar dat hoeven niet (allemaal) eigen rijtuigen te zijn natuurlijk.

Dinsdag 12 feb 2019 - 14:46:26
martijn
martijn
Op de andere crowdfundpagina gaat wat specifieker in op de actie. In eerste instantie wil RailPromo twee rijtuigen aanschaffen, later wellicht nog 5 (!): www.collincrowdfund.nl

Laatst bewerkt door martijn op Dinsdag 12 feb 2019 om 14:50:20

Dinsdag 12 feb 2019 - 18:33:27
wouterder
wouterder
Flickr wouterder
Lijkt me dan, dat ze in Rotterdam eerst drie rijtuigen er bij huren om hun plan aldaar uit te voeren.

Dinsdag 12 feb 2019 - 19:35:41
martijn
martijn
Of dat het bericht in het AD niet helemaal klopt natuurlijk

Dinsdag 12 feb 2019 - 21:21:38
verst107
verst107
Afgelopen zondag kwamen twee BTE restauratierijtuigen in opzending mee met de terugkerende Alpen Express. Viavia hoorde ik dat ze bestemd zijn voor Railpromo. Of ze daadwerkelijk gekocht zijn, weet ik niet, maar BTE heeft/had ze wel te koop staan.

BTE=Bahn Touristik Express

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 13 feb 2019 - 00:20:22
thom
thom
www.somda.nl

Woensdag 13 feb 2019 - 06:22:54
maarten83
maarten83
En wat voor rijtuig is dat die daar gespot wordt? Een van de nieuwe rijtuigen? Iemand een idee wat voor type restauratierijtuig er aangeschaft is?

Woensdag 13 feb 2019 - 07:09:01
verst107
verst107
WRmz 61808890506 134.5 ZugRestaurant
WRmz 61808890514 134.5 ZugRestaurant
In Rood/blauwe BTE kleurstelling

Vrijdag 01 mrt 2019 - 18:04:07
sik214
sik214
Vandaag stond op de Wgm rijtuig WRmz 61 80 88-90 506 D-RFS in de kleuren van Railpromo, tegen de andere 2 restauratie rijtuigen.