01-09-2016 23:00:47 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Tussen Goes en Vlissingen rijden dit weekend geen treinen. Er zouden werkzaamheden zijn aan het spoor in de buurt van 's-Heer-Arendskerke, maar die zijn door omstandigheden uitgesteld. Toch rijden er geen treinen, want de NS is te laat ingelicht. Lees verder: http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-09-01/1036923/werk-aan-spoor-uitgesteld-toch-geen-treinen Sorry hoor, maar dit kan toch niet.. Ik neem aan dat ik dit in geval een vergoeding kan krijgen? Want het zit er dik in dat over een paar weken het spoor weer plat ligt. Laatst bewerkt door jordy94 op 01-09-2016 23:01 |
01-09-2016 23:07:04 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
En op welke grond zou je een vergoeding moeten krijgen? En waarvoor? Mvg. Bart |
01-09-2016 23:11:41 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Geen idee. In ieder geval kan ik dit weekend niet weg.. De bus is geen optie, Zeeland duurt al lang zat met de trein. |
01-09-2016 23:23:18 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Een heel vervelende zaak voor de reizigers. Het is daarbij uiterst slecht dat opdrachtgever Prorail pas zeer laat de vervoerder inlicht dat de zaak niet door kan gaan. Er moeten toch al eerder signalen zijn geweest dat er wat loos is, en bij een goede verhouding tussen opdrachtgever en vervoerder zou dan minimaal over gevolgen en alternatieven gedacht kunnen worden, b.v. een plan, inclusief personeel, om wel treinen te kunnen rijden. Maar als je pas 48 uur van te voren ingelicht wordt is dat helaas vaak kansloos. |
02-09-2016 02:38:57 | ||
---|---|---|
NSR-fan
|
Quote Valt allemaal wel mee. Vlissingen naar Roosendaal is 29 minuten langer dan normaal. Lijkt me niet echt onoverkomelijk. Verder kan NS natuurlijk best een paar vrijwilligers in dienst laten komen om even te pendelen tussen Vlissingen en Goes. Dat moet toch binnen 48 uren te regelen zijn. Via de bijsturing wat dienstregelingen in elkaar zetten op dit mega eenvoudige trajecten, iedereen incl. Jordy blij. |
02-09-2016 07:18:33 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Het is nu misschien niet geregeld, maar ik vind wel dat als je reizigers totaal onnodig extra reistijd geeft (ook al is dat met 29 minuten net binnen de GTBV norm) dat je dan wel wat terug mag doen. NS kan dat dan weer verhalen op prorail want die is natuurlijk degene die het verkeerd plant. |
02-09-2016 07:51:27 | ||
---|---|---|
Michael98
|
Compensatie mag best wel als je een uur later op je bestemming bent, wat het geval is tussen Arn en Bzl en verder. Daarnaast krijgt de trein een stop van 4 minuten te Krg(ri. Gs). |
02-09-2016 09:07:25 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Je kunt je inderdaad afvragen wat er nu zo ingewikkeld is. Zelfs bij een ongeplande stremming krijgt men het vaak voor elkaar om binnen een uur een alternatieve treindienst uit te voeren (daarmee bedoel ik treinen die voortijdig keren, op een andere trein dan de bedoeling was) dus dan zou dat met 2 dagen voorbereiding niet lukken? Twee extra VIRM-etjes daarnaartoe en wat personeel van de 'reservelijst' oproepen. Desnoods dat personeel alleen laten pendelen op Gs-Vs zodat je niet de personeelsdienst overhoop hoeft te gooien. |
02-09-2016 16:30:26 | ||
---|---|---|
spekmj
|
Quote Ook al wordt er daadwerkelijk niets uitgevoerd, er is een alternatieve dienstregeling aangekondigd (businzet) omdat er werkzaamheden zouden zijn. Je krijgt volgens de regels geen geld terug. Je had immers op tijd kunnen plannen dat je langer onderweg zou zijn. En als er later weer werkzaamheden zijn zal dat weer gelden neem ik aan. Dat het allemaal onnoemelijk lang duurt speelt daarin geen rol, net als dat je niks kan declareren als je zelf een taxi neemt ofzo. |
02-09-2016 17:04:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Maar alsnog een pendeldienst inleggen, is dat echt helemaal onmogelijk? |
02-09-2016 17:10:06 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Lees dat het bij Prorail al in Juni bekend was dat het niet door zou gaan. Erg jammer ( ik houd me in) dat er dus niemand bij Prorail het overzicht"geplande werkzaamheden" van NS af en toe eens naast hun eigen planning legt. Wordt alweer tijd voor een volgende baas bij P=*rail ( kan die gelijk de tunnel installatie van Barendrecht eens afstellen) |
02-09-2016 17:19:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Achja een nieuwe baas zal ongetwijfeld helpen, die houdt zich daar natuurlijk direct mee bezig met dat soort zaken... |
02-09-2016 17:30:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Helaas kun je het sarcasme niet lezen. |
02-09-2016 18:50:43 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Het valt me nog mee dat Prorail toegeeft dat er hier geblunderd is, en niet dat men de zwarte Piet rechtstreeks naar NS schoof (zoals die dingen normaliter in de BV Nederland gaan) onder het mom van 'NS is hier de vervoerder, en zij moeten zichzelf op de hoogte houden en wij hebben het perfect gedaan'. Van Omroep Zeeland: Gedeputeerde Harry van der Maas is boos op de spoorbeheerder. "Dit is eens maar nooit weer", zei hij tegen Omroep Zeeland. Kan-ie wel leuk roepen, maar dan zal er eerst op financieel vlak het een en ander moeten gebeuren vrees ik, anders gooit Prorail alsnog de kont tegen de krib. Laatst bewerkt door Chrisdb op 02-09-2016 18:54 |
02-09-2016 19:42:32 | ||
---|---|---|
dh3201
|
In Amerika zou er direct een gigantische claim ingediend zijn. Maar ja, dit is Amerika niet... Wij polderen ge woon verder. Shqiperise-lopers? |
02-09-2016 21:41:16 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Maar wat is er nou mis gegaan? Laat de aannemer het opeens afweten? Is er een krol te weinig? Maar mss moet Prorail dan namens NS een schadeclaim indienen ,om toch treinen te kunnen laten pendelen? Peter |
02-09-2016 21:45:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Gelukkig maar, dan zijn we het eens |
02-09-2016 21:48:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zie ik hier een olifant die oorspronkelijk een mug was? Shit happens, vrienden. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en waar gehakt wordt, vallen spaanders. Dat bedoel ik niet als dooddoener. Er zijn een stuk of 120 a 150 grote buitendienststellingen per jaar en nu is een keer iemand vergeten iets door te geven. Nou nou, foei foei. |
02-09-2016 21:59:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat er iets mis gaat of vergeten wordt is jammer( shit happens) , maar ik snap niet dat er bij zulke grote projecten dan 2 maanden lang geen enkel overleg is tussen partijen waarbij het boven water had kunnen komen. |
02-09-2016 22:16:10 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Er zijn al veel klachten te lezen op Omroep Zeeland. Ik ben het ook met iedereen eens.. Zeeland hoort niet meer bij de NS en ProRail, ze geven er geen moer meer om.. Er woont toch niemand volgens het hoofdkantoor in Utrecht (en volgens Roger van Boxtel). Grote onzin, je wilt niet weten hoeveel reizigers de trein nemen in Zeeland. En trouwens, waarom rijden er anders al (meer dan?) 15 jaar dubbeldekkers? Het is gewoon niet leuk meer om altijd maar vergeten te worden en niet bij Nederland te horen. En dan heb ik het nog niet eens over Zeeuws-Vlaanderen, daar worden ze zelfs op de Nederlandse kaart vergeten, maar dat terzijde. Zeeland is een prachtige provincie, maar op een of andere manier ben je bijna verplicht om naar Brabant te verhuizen wil je nog bij Nederland horen. Ik neem aan dat jullie (en de rest van Nederland) begrijpen dat wij (Zeeuwen) op deze manier gaan reageren.. Laatst bewerkt door jordy94 op 02-09-2016 22:18 |
02-09-2016 22:30:49 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou zeg, da's wel heel er "Maar ik ben klein en zij zijn groot...", overdrijven is ook een kunst.... %03% |
02-09-2016 22:33:05 | ||
---|---|---|
michaben
|
Lijkt me een beetje vergezocht dat men vergeten is de werkzaamheden tijdig af te zeggen puur omdat het Zeeland betreft.... |
02-09-2016 22:33:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik snap dat je boos bent, maar van zogenaamde vergeten medelanders krijg ik altijd de zeekriebels. Volgens mij is de bulk van het geld voor het Deltaplan aan Zeeland besteed. Heel wat anders natuurlijk, maar er is in dit land geen stiefgebied aan te wijzen. Of het zou Holland moeten zijn: veel wegen, vliegvelden, havens, verstedelijking, industrie, bedrijfsterreinen en ga zo maar door. Ruilen? |
02-09-2016 22:38:59 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Tja, die reacties kan ik ook wel begrijpen ook al ging het mij nu meer over de NS en ProRail. Ze moeten gewoon iedereen eerlijk behandelen, punt uit. Geen idee hoe het met het Deltaplan zit, maar als je ziet wat daar voor toerisme op afkomt, heel het jaar door stikt het van de Duitsers daar.. Goudmijn voor Nederland of gaat dat naar de provincie? Lijkt me niet want dan was Zeeland schatrijk geweest en was er allang een echte Intercity terug %08% Zoals eerder gezegd, bij een storing kan er altijd van alles direct geregeld worden, waarom nu dan niet.. Laatst bewerkt door jordy94 op 02-09-2016 22:43 |
02-09-2016 22:44:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat laatste is het enige waarin ik het met je eens ben. |
02-09-2016 22:52:37 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Prima hoor, dat is ook het belangrijkste punt. Deltawerken is trouwens niet alleen van belang voor Zeeland.. |
02-09-2016 22:54:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Haha, ja, die opmerking verwachte ik al |
02-09-2016 23:02:08 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Ach ja, zo heeft elke provincie wat. Utrecht ligt altijd plat met werkzaamheden. In Noord-Brabant zijn veel storingen.. Zeeland heeft dat gelukkig vaak niet, dus laat ik het maar positief bekijken. |
02-09-2016 23:15:31 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Eerst zien en dan geloven dat er geen treinen gaan rijden. De NS is naar mijn mening echt wel capabel om gewoon treinen te laten rijden. Als dat niet lukt ben ik reuze benieuwd naar de reden die ze aankondigen. "Wegens geen werkzaamheden is er geen treinverkeer mogelijk" Choo choo..... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-09-2016 23:19:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
"Wegens geplande werkzaamheden", lijkt mij. |
02-09-2016 23:40:29 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Ze kunnen het ook eerlijk vermelden? Het is toch in het nieuws geweest %02% |
02-09-2016 23:51:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Maakt dat in casu nog wat uit dan? %09% |
03-09-2016 00:39:26 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Quote Ik betwijfel eerlijk gezegd of het een fout is (zoals Prorail aangeeft). Er gebeurt op dit moment teveel binnen Prorail om te zeggen dat het een fout is. Eerder een slecht afgestemde strategie. Laten we niet vergeten dat Dijksma Prorail gigantisch tegen de haren in heeft gestreken, met haar plan om er een ZBO van te maken. En terecht, want niet Prorail had destijds de zwarte piet moeten krijgen, maar NS. Wellicht wil Prorail op deze manier een signaal afgeven. Als het doel de middelen heiligt.... Laatst bewerkt door Chrisdb op 03-09-2016 00:47 |
03-09-2016 00:46:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Ahja, opzet, die hadden we nog niet behandeld hier %08% |
03-09-2016 07:49:37 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
En als er geen opzet in het spel zit, vind ik dat over dat informeren wel heel makkelijk naar Prorail weer gewezen wordt. NS kan ook zelf even bellen en vragen of de werkzaamheden nog doorgaan. Gewoon even naar het callcenter bellen, netjes de keuze intoetsen in het keuzemenu (als dat er is) en wachten tot de telefoon opgenomen wordt. Als de DUO verzuimt informatie te geven, wordt er ook gezegd dat studenten er zelf achteraan moeten gaan. Beetje meer pro-actief zijn NS. Laatst bewerkt door Chrisdb op 03-09-2016 07:51 |
03-09-2016 09:51:45 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Het ergste is het eigenlijk nog voor Arnemuiden.. Moet je eens een reis plannen van Arnemuiden naar Roosendaal.. Je bent ruim 50 min langer onderweg en dat voor niets, in dit geval. De kans is groot dat over een aantal weken weer werkzaamheden zijn dus het kost ons nu een extra weekend ellende voor niks. Er moet in dit geval iemand flink op de vingers getikt worden (dat is eigenlijk nog te netjes uitgedrukt). Als ik zoiets op school deed kreeg ik ook gezeik naar mijn kop en nu kan het mijn baan kosten. Laatst bewerkt door jordy94 op 03-09-2016 09:53 |
03-09-2016 11:01:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteIn bepaalde gevallen is het inderdaad wijs om even vooraf naar de stand van zaken te informeren, maar als je al niet eens op de gemaakte afspraken kan vertrouwen dan is het erg triest gesteld met een organisatie. |
03-09-2016 11:31:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Haha ja hoor: Quote Gewoon dus even 150x paar bellen of alles nog doorgaat... %09% Bel jij Rijkswaterstaat ook of de werkzaamheden op jouw traject toevallig afgelast zijn als je de snelweg op gaat %08%? Lijkt me gewoon de verantwoording van de Infra beheerder, en wat Michiel al mooi zegt, dat is nu een keertje verkeerd gegaan. Gelukkig blijft het mensen werk allemaal. Laatst bewerkt door thom op 03-09-2016 11:32 |
03-09-2016 11:47:55 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ben wel benieuwd hoe vaak werkzaamheden niet doorgaan, en de aangepaste treindienst blijft bestaan? Dat zal toch vaker gebeuren dan dit ene voorbeeld in Zeeland? (ok, misschien niet dat het al een half jaar bekend was..) |
03-09-2016 12:26:27 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Quote Ehh nee maar kijk wel altijd even of er werkzaamheden zijn voordat ik ga. Liever dat ik mezelf achteraf de schuld kan geven als het misgaat dan dat ik achter de feiten aanhobbel... Laatst bewerkt door Chrisdb op 03-09-2016 12:28 |
03-09-2016 14:18:12 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Volgens mij waren een keer werkzaamheden aan de Betuweroute waardoor er op werkdagen geen treinen op de Betuwelijn reden, werkzaamheden uitgesteld maar vervangend vervoer ging gewoon door, iets van 3 nutteloze werkdagen in de bus tussen Tl en Gdm! |
03-09-2016 14:31:27 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Precies, gevallen als deze komen meermaals per jaar voor. |
03-09-2016 18:05:21 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
En daarom is het in het algemeen heel jammer dat er dus kennelijk geen regelmatig overleg is tussen Prorail en vervoerders of de agenda's nog wel parallel lopen. |
03-09-2016 21:43:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Tsja, als nou juist precies in dát overleg door Prorail is vergeten te melden dat de werkzaamheden opgeheven zijn dan houdt het ook op natuurlijk.... |
03-09-2016 22:04:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Het is blijkbaar een kleine moeite om binnen 24 uur een uitgedunde (winter, hetfst...) drgl te maken maar kost het grote moeite om een tijdelijke drgl terug te draaien. Kan ook te maken hebben met de moeite om ingehuurde bussen terug te draaien. Maar eigenlijk zou het zich geen probleem om, zeg binnen twee weken, zonder problwmen een busdienstregeling terug te draaien, je zou dat zelfs contractmatig kunnen vastleggen. |
03-09-2016 22:17:16 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Een kleine moeite zou ik een herfst/winter drgl niet willen noemen.. Laatst bewerkt door robbertc op 03-09-2016 22:19 |
03-09-2016 22:25:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Een dienstregeling waarbij minder personeel nodig is is natuurlijk eenvoudiger dan een dienstregeling waarvoor meer personeel nodig is. Of je moet natuurlijk multifunctioneel personeel hebben, die zowel als machinist, buschauffeur en servicemedewerker ingezet kunnen worden. |
03-09-2016 22:27:13 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Als dat overleg enkel baseert op vrijwillige melding heeft het inderdaad weinig effect, maar als je gewoon alle projecten met grote aantasting van de treindienst langs loopt aan beide kanten zou toch moeten kunnen blijken dat er een verschil zit met een vorige lijst. En natuurlijk kun je ook op korte termijn zaken terug draaien,( als er tenminste geen afdelingen dwars gaan liggen)NS heeft voor de personeels planning er zelfs speciale computer programma's voor. Maar beleid is ook ( terecht of niet doe ik geen uitspraak over) om zoveel mogelijk helder en eenduidig te zijn en niet te blijven aanpassen. |
03-09-2016 23:40:11 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Tsja, wat betreft dat laatste, ik kan me niet voorstellen dat iemand klaagt als hij een vervangende bus verwacht en te horen krijgt "er gaat straks toch een trein, weliswaar iets later dan dat u uw bus verwacht had, maar u bent toch eerder waar u zijn moet". En wat betreft het hele circus van werkzaamheden communiceren. Via de mailing van de Deutsche Bahn krijg ik wel vaker het bericht "Die Bauarbeiten wurden abgesagt – die Züge verkehren planmäßig." Maar niet op zo'n korte termijn inderdaad. In een mail van gisteren ging dat bijvoorbeeld over werkzaamheden die op 22 oktober niet doorgaan. Toch ben ik dan blij dat ze in eerste instantie al aangekondigd waren, want dan kun je er tenminste rekening mee houden. Gaan ze niet door, mooi meegenomen. Maar een reisplanner die pas 10 dagen van tevoren wordt bijgewerkt?! Hier in Nederland is het altijd een heel gedoe om vooruit te plannen en te weten of je over twee weken ergens heen kunt en 's avonds laat ook weer terug komt. En zeker internationale reizen plan en boek je vaak al veel eerder. Zo ben ik op een terugreis vanuit Praag wel eens onaangenaam verrast door werkzaamheden van een maand (%05%) die opeens ingelast bleken te zijn, met bussen tussen Pegnitz en Nürnberg. Op de heenreis twee of drie weken eerder via dezelfde route bleek dat nog nergens uit. Daar sta je dan, met je vertrokken aansluitingen en vervlogen reserveringen. |
04-09-2016 07:53:19 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Quote Dat inderdaad, want nu denkt men alles efficiënt opgelost te hebben, maar anderzijds dat het gewoon een vorm van bezuinigen bij NS is. Men probeert de kosten stevig te drukken door niet nieuwe uren te besteden aan het omgooien van de dienstregeling (want overuren). NS moest immers aardig wat miljoenen bezuinigen de komende jaren... Wat Cuneo zegt klopt daarnaast ook: NS wilde zogenaamd een voorspelbaar product aanbieden. Maar dat product is op sommige fronten net zo voorspelbaar als een vrouw die ongesteld is, oftewel: onvoorspelbaar! Wordt de Champions League Drogredenen verzinnen dit jaar in Nederland georganiseerd? Laatst bewerkt door Chrisdb op 04-09-2016 08:23 |
04-09-2016 08:58:15 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote misschien juist daarom rijden de bussen wel; anders dienen de busmaatschapijen een gigantische claim in...... |
04-09-2016 09:43:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Dat 10 dagen van te voren is ook maar een rotsmoes van de NS als er een fout in de reisplanner staat. Normaal gesproken wordt de dienstregeling voor een periode van vier weken bijgewerkt, meestal in de nacht van dinsdag op woensdag. Dus vanaf bijvoorbeeld woensdag 7 september is de reisplanner in principe actueel tot en met zondag 2 oktober. |
04-09-2016 14:06:03 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Ah, weer wat geleerd. Maar toen het hier een paar dagen geleden ging over werkzaamheden bij Rsd waardoor de Benelux niet rijdt op 24/25 september, was dat in de reisplanner nog niet bijgewerkt. Er stond wel "werkzaamheden" bij, maar de gewone Benelux zat nog in het systeem. Fijn is dat als je een lange reis naar Zuid-Frankrijk gepland hebt met een vroege aansluiting in Brussel (drie weken van tevoren geboekt hebben is dan zo gek nog niet) en pas een paar dagen van tevoren blijkt dat dat niet haalbaar is (met alle vervelende gevolgen van dien). |
04-09-2016 19:56:02 | ||
---|---|---|
maurits
|
Conform EU-verordening EU1371/2007 geldt het reisschema zoals bij boeking opgegeven. Als je reisschema niet haalbaar is mag je kosteloos omboeken naar een haalbaar alternatief (bijv de Thalys). Je kunt contact opnemen met de partij waar je de reis geboekt hebt. Laatst bewerkt door maurits op 04-09-2016 20:01 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
04-09-2016 20:20:33 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Wel apart.. Er zijn 'zogenaamde' werkzaamheden, maar toch rijdt de nieuwe VIRM hier zojuist Vss voorbij richting Vs %08% Laatst bewerkt door jordy94 op 04-09-2016 20:22 |
04-09-2016 20:26:37 | ||
---|---|---|
ToH
|
De nieuwe VIRM? Die staat in Onnen. Jij zag DDZ 7614. |
04-09-2016 20:34:42 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Ik zag het inderdaad niet goed, maar leek mij het meest voor de hand.. Wat moet een DDZ hier? Ging zojuist alweer terug.. |
04-09-2016 20:35:19 | ||
---|---|---|
b2py
|
Roestrijden |
04-09-2016 20:57:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De 9412 kwam gisteren rond 14.00 uur in Vs aan en keerde later weer terug richting Rsd. Typisch een tijdstip t.b.v. personeel (wissel vroege/late dienst). |
04-09-2016 21:46:29 | ||
---|---|---|
Michael98
|
ZJ37: Dat bewijst dus het feit dat er gisteren toch een trein zou hebben gereden; http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/reizigersorganisatie-geeft-zowel-prorail-als-ns-de-schuld-dat-er-een-weekend-lang-geen-treinen-rijden-in-zeeland-1.6336910. Busvervoer was trouwens het hele weekend in handen van de firma TCR uit Middelburg. Dit bestond uit 3 a 4 bussen die achter elkaar aanreden, waarbij meestal de voorste goed gevuld/vol was en de andere bussen leeg volgden. Op station Arn stonden trouwens zeker 3 grote verkeersborden met de tekst 'NS Bussen' + plaatje voetgangers + pijl. Bij de NS-Bushalte stond ook nog een reclamebord met informatie over de stremming. Toch vreemd dat er dan nog reizigers het perron oplopen om te wachten op de trein. Om nog even terug te komen op het feit dat ProRail niet voor de eerste keer vergeet werkzaamheden door te geven aan de vervoerders; Als dit meermaals voorkomt dan blijkt dat je het bedrijfsproces voor het annuleren van werkzaamheden niet in control (beheersen) hebt. Normaliter zou dan namelijk een stap zijn in dat proces 'inlichten van vervoerders', wat deze keer is overgeslagen (of ontbrak in het proces). Natuurlijk gaan er veel dingen goed bij werkzaamheden/annuleren daarvan, maar dit is gewoon een fout die ProRail valt toe te rekenen. Er hoeven niet gelijk koppen te rollen, maar het bedrijfsproces moet gewoon opnieuw tegen het licht worden gehouden, zodat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren. Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd waarom er opnieuw moest worden aanbesteed. |
05-09-2016 08:10:55 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Ja, in theorie (en dat is ook heel goed), maar dan moet je dus wel 1. in de gaten hebben dat er toch gewerkt wordt en 2. geluk hebben met de persoon waarbij je het regelt. Toen ik destijds in Praag doorkreeg dat ik mijn aansluiting in Nürnberg niet zou halen (doordat ik werd ingeseind door iemand die een week eerder opeens in die werkzaamheden terechtkwam), ben ik wel een paar dagen voor mijn reis even langs het loket gelopen, maar ik moest het maar in Duitsland oplossen. Ook al had ik een Tsjechisch kaartje. (Nou had ik natuurlijk geen EU-verordening bij me. ) Uiteindelijk was het allemaal niet zo'n ramp doordat ik met een volgende trein uit Nünberg wel nog mijn oorspronkelijke trein in Frankfurt kon halen. Alleen de reservering was weg, maar op die dag zaten de treinen niet zo vol en ik was maar alleen, dus dat was ook prima. Blijft het toch prettig als werkzaamheden al gepland en verwerkt zijn als je boekt, dat scheelt toch een hoop gehannes voor alle betrokken partijen. (En dan heb ik het nog maar niet over Interrailplanningen en zo die in de soep lopen doordat je alleen het een en ander gereserveerd hebt, maar geen specifieke boeking gemaakt hebt.) |