Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Snelheidsbeperking Amsterdam RAI

Vrijdag 26 aug 2016 - 22:24:15
pjkleton
pjkleton
Het "verlagen"is relatief.
Peter

Donderdag 08 sep 2016 - 12:58:45
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Even ter informatie, wat over de achtergrond van dit voorval.
Bij Dvaw zijn twee 1:34,7-wissels vervangen door zes stuks van 1:15, daardoor is de doorrijsnelheid vanaf Asb verlaagd naar 80km/h. Om dit tijdsverlies op te vangen werd er bedacht om de snelheid Dvaw Asdz te verhogen naar 130km/h. Tegelijkertijd werd Rai aangepast aan de BS76-norm. Deze twee beslissingen zijn onafhankelijk van elkaar door verschillende teams genomen, hierdoor kon het komen dat er een conflict mee ontstond. ProRail heeft nu vooral het probleem dat ze NS niet de beloofde rijtijd kunnen geven. Ondertussen zijn de mensen van BVL nog in beraad over wat de oplossing moet worden. Aangezien het opvijzel van de kap minstens een miljoen gaat kosten, is de kans daarop klein. Er worden nu allerlei ideeën over het aanpassen van de bovenleiding gezocht, maar ik wil niet teveel zeggen over de details, voordat ik bedrijfsgeheimen de wereld in ga sturen.

Donderdag 08 sep 2016 - 13:13:02
broek53
broek53
Terzijde: de Utrechtboog is geschikt voor 160 km/h - en dan gaan we er 1:15 achter leggen.
Jaja.
De BV Nederland betaalt wel, blijkbaar.

Donderdag 08 sep 2016 - 13:20:05
daniel81
daniel81
En die aanpassing van de wissels, was die ingegeven door het hoge aantal wisselstoringen daar?

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 08 sep 2016 - 13:33:20
Klaasje
Klaasje
De sporen van de Utrechtboog komen recht uit op de middensporen uit. Alleen naar de buitensporen moet er 80 km/h gereden worden. De treinen van Duivendrecht naar Rai bij de binnensporen gaan twee keer krom de wissels door: Een keer aan het einde van station Duivendrecht, nog een keer op het moment dat ze op de middensporen uitkomen.

Donderdag 08 sep 2016 - 13:44:09
bacr
bacr
Quote
daniel81 (do 08 sep 2016 13:20:05 www.somda.nl): En die aanpassing van de wissels, was die ingegeven door het hoge aantal wisselstoringen daar?
Vandaar dat er 2 wissels weggehaald werden en er 6 voor in de plaats kwamen

Donderdag 08 sep 2016 - 13:49:03
b2py
b2py
Die unicaten van 1:39 bedoel je?

Donderdag 08 sep 2016 - 14:13:54
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
Klaasje (do 08 sep 2016 13:33:20 www.somda.nl): De sporen van de Utrechtboog komen recht uit op de middensporen uit. Alleen naar de buitensporen moet er 80 km/h gereden worden. De treinen van Duivendrecht naar Rai bij de binnensporen gaan twee keer krom de wissels door: Een keer aan het einde van station Duivendrecht, nog een keer op het moment dat ze op de middensporen uitkomen.
En in de andere richting is het rechter buitenspoor vanaf Rai naar Dvd 130 vervolgens 120 en daarna vlak voor Dvd perron is het 80

MCN ASD

Donderdag 08 sep 2016 - 16:33:36
daniel81
daniel81
Quote
bacr (do 08 sep 2016 13:44:09 www.somda.nl):
Quote
daniel81 (do 08 sep 2016 13:20:05 www.somda.nl): En die aanpassing van de wissels, was die ingegeven door het hoge aantal wisselstoringen daar?
Vandaar dat er 2 wissels weggehaald werden en er 6 voor in de plaats kwamen
Van sporenlayouts daar heb ik totaal geen verstand, het enige wat ik weet is dat die 2 'hogesnelheidswissels' daar om de haverklap voor problemen zorgden en nu kennelijk vervangen zijn door een 'trager' maar wel gangbaarder exemplaar.

Donderdag 08 sep 2016 - 17:31:07
sneltram
sneltram
Ging dat niet over de wissels aan de zuidzijde van Asb i.p.v. de wissels bij Dvaw?

Donderdag 08 sep 2016 - 17:33:48
NSR-fan
NSR-fan
Quote
Rolffiej19 (do 08 sep 2016 14:13:54 www.somda.nl):
En in de andere richting is het rechter buitenspoor vanaf Rai naar Dvd 130 vervolgens 120 en daarna vlak voor Dvd perron is het 80
En dit gaat over een traject van enkele luttele kilometers. Het heeft amper meerwaarde voor een snellere rit, hoogstens een hogere stroomrekening.

Donderdag 08 sep 2016 - 17:46:12
SchuurB
SchuurB
Quote
DingeZ (do 08 sep 2016 12:58:45 www.somda.nl): Even ter informatie, wat over de achtergrond van dit voorval.
Bij Dvaw zijn twee 1:34,7-wissels vervangen door zes stuks van 1:15, daardoor is de doorrijsnelheid vanaf Asb verlaagd naar 80km/h. Om dit tijdsverlies op te vangen werd er bedacht om de snelheid Dvaw Asdz te verhogen naar 130km/h.
Had men bij het vervangen van die wissels niet voor een 1:29 kunnen kiezen, dat fantastische, nieuwe standaard-ProRail-hogesnelheidswissel zonder beweegbaar puntstuk?

Donderdag 08 sep 2016 - 17:56:48
michaben
michaben
Waarschijnlijk speelt het corridordenken ook mee, volgens de vaste corridors gaan alle treinen uit Ut naar Hfdo en zullen dus in principe de binnenste sporen nemen waarbij deze wissels in rechtdoorgaande stand bereden worden. De intercity's uit Alm gaan allemaal door naar Ledn en zullen dus standaard de buitensporen nemen, opnieuw in rechtdoorgaande stand.

Donderdag 08 sep 2016 - 21:44:51
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Ja, en wie dan bedacht heeft dat je op het binnenste spoor rg Shl bij Asra vast terug moet naar 80 km/h voor 200 meter terwijl je gewoon rechtdoorgaat en de 80 ná de fly over begint waar onderdoor gereden wordt? Een grote flop, dat hele SAAL.

Donderdag 08 sep 2016 - 21:47:46
sik214
sik214
Dat kleine stukje terug naar 80 is meen ik tijdelijk totdat het wissel daar verdwenen is (wissel 1021 / 1:34,7??).

Donderdag 08 sep 2016 - 22:28:47
mdj
mdj
1023a/b bedoel je?

Laatst bewerkt door mdj op Donderdag 08 sep 2016 om 22:31:53

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 09 sep 2016 - 16:12:36
broek53
broek53
Yep, en goed nieuws voor de snelheid & de frustratie van Roland: 24 september zijn wissel en snelheidsbeperking verdwenen.