09-08-2016 18:42:55 | ||
---|---|---|
michaben
|
Een aantal wijzigingen gaat al eerder in via dagplan, maar voor het overzicht: - 15400 vervalt (einde zomer). - 17400 keert terug na werkzaamheden Ut. - 31000 wordt doorgetrokken van Mrb naar Hdb. Vertrektijd Aml blijft gelijk, aankomst Hdb = oude aankomst Mrb, dus de lijn is flink versneld! Andere richting echter nauwelijks winst, flink scheve dienstregeling dus. - 1600/11600, 3100, 5800: gewijzigde tijdligging rondom Shl door ingebruikname viersporigheid rondom Asdz (dynamische perrontoewijzing Asdz vervalt ook). Te Ut enkele spoorwijzigingen vanwege de werkzaamheden aan DSSU, de 8800 kan niet meer op spoor 9 terecht en wijkt uit naar de sporen 20/21 waar ook de 2000, 9800/6000 en 6100/16000 blijven keren. Dit lijkt me een potentiële bron van vertragingen, de 2000 en 8800 zullen beide via het keerspoor moeten en zullen dus binnen 10 minuten op elkaar moeten gaan keren inclusief omrijden. Er blijft dan weinig tijd over om vertragingen op te kunnen vangen, en aftrappen en bijplaatsen wordt ook krap voor zowel de intercity's als sprinters. Overzicht van vertrektijden per treinserie: http://nsdr.bemined.nl/2016-5/ Materieelinzet volgt zodra de personeelsdiensten ergens opduiken, als iemand deze ergens weet te vinden hoor ik het graag. |
09-08-2016 19:02:44 | ||
---|---|---|
mdj
|
7000 rijdt niet meer op zaterdag tussen Almelo en Enschede. Hierover was al een adviesaanvraag geweest. (Per december wordt er ook doordeweeks niet meer in het dal gereden tussen Almelo en Enschede) Bij twijfel: gebruik beton. |
09-08-2016 20:45:03 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Blijft de 2000 definitief op 20/21 ? (en vervalt daarmee de cross platform van/naar Amersfoort ) |
09-08-2016 20:55:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
Tot 23 oktober zijn er nog beperkingen vanwege de ombouw van DSSU, daarna zal er wel een nieuwe spooropstelling volgen. Maar dan zijn we al weer een wijzigingsblad verder. |
09-08-2016 22:03:02 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Opmerkelijk eigenlijk dat dus medio augustus spoor 12 te Ut weer in dienst komt maar er vervolgens nog niks gebruik van gaat maken. Blijkbaar wordt de aansluiting die het mogelijk maakt van spoor 12 weer richting Wd te rijden dan pas in de volgende buitendienststelling gerealiseerd. De kerende 8800 had daar immers anders gewoon moeten passen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-08-2016 22:15:58 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 9800 gaat op spoor 12 keren in de avond en het weekend. De 8800 zou op spoor 12 in conflict komen met de 2800 die naar spoor 11 gaat. |
09-08-2016 22:21:03 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Quote Bedankt voor het delen. Het gebruik van spoor 20/21 door meerdere Intercity's en sprinterseries resulteerde in het weekend al in vertragingen van enkele minuten per individuele trein. Gaat flink doorwerken, dunkt me |
09-08-2016 22:25:20 | ||
---|---|---|
BGM104
|
De hier beruchte 4754 krimpt in dit wijzigingsblad tot SGM5. Ter compensatie gaat NS de 4750 en 4752 maar met SLT10 repectievelijk SLT8 rijden. De terugkerende 17400 rijdt integraal met SGM3, enige uitzondering is de 17410 met SGM5, die zal te Bkl wel de 7419 ingaan. Laatst bewerkt door BGM104 op 09-08-2016 22:30 |
09-08-2016 22:29:14 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
@michaben: Huh? De 8800 vertrekt nu om .25/.55 en moet wel via spoor 25 de fly-over op (anders heb je een opvolging van 1 minuut achter de binnenkomst van de (1)1700 langs van 9 naar 29, dat lijkt me behoorlijk ver onder de normtijd daarvoor). Maar dan conflicteert het nu net zo sterk als het straks zo doen van spoor 12 af. Heb jij toevallig ergens een sporenplan waarop je kunt zien hoe het huidige spoor 25 de fly-over op in de nieuwe situatie wordt aangesloten? Afhankelijk hoe de wissels exact liggen zou het namelijk weleens conflictvrij kunnen zijn als je de 8800 op 11 keert en de NoordOost op 12 zet, zie in elk geval dat je vanaf spoor 12 straks ook nog gewoon naar Amf kunt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-08-2016 12:14:28 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteVanwege gewijzigde onderhoudsroosters gaat de 7495 Utzl meerdere nachten overslaan (railpocket heeft het over de 7497 en dan de 7493 als laatste die Utzl wel aandoet maar de 7497 bestaat tot dusver niet dus neem aan dat ze de 7495 bedoelen). |
10-08-2016 16:36:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 7495 stopt op woensdag, donderdag en zondag niet te Utzl. Op woensdag en donderdag komt deze dan op spoor 7 aan te Ut, op zondag op spoor 18.Quote Binnenkomst -> vertrek op 1 minuut lijkt me geen probleem, opvolgtijd vertrek -> binnenkomst is een ander verhaal. De 1700 komt om :24 binnen, de 8800 vertrekt om :25 en de 2800 komt om :28 binnen. De vertrekkende 8800 en de arriverende 2800 passeren elkaar hierdoor bij het begin van de fly-over. Dua vanaf 12 kan alleen als de 8800 2 minuten eerder vertrekt en vervolgens een lange stop heeft in Wd of Bdg. In het verleden werd dit ook gedaan toen de 2800 en 8800 beide op spoor 18a keerden, de 8800 ging toen om :23 al weg zodat de 2800 om :28 binnen kon komen. Laatst bewerkt door michaben op 10-08-2016 16:37 |
10-08-2016 20:04:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Dat vertrek van .23/.53 staat overigens wel hier in Somda, maar zag toevallig vanmiddag dat de 8800 inderdaad met de 1 minuut opvolging achter de 1700 langs kruist (en dus via spoor 29 de fly-over op gaat). Dat is ongetwijfeld dan ook de reden dat 'ie die twee minuten later is gaan vertrekken destijds bij de verhuizing naar spoor 9. Maargoed, het andere wat ik benoemde (8800 naar 11 en de NoordOost via 12) is bij nader inzien ook niet helemaal optimaal omdat je dan de krappe overkruising van de binnenkomende 8800 voor een vertrekkende NO houdt, iets wat nu ook al geregeld lichte vertraginkjes oplevert. Met de 8800 kerend op 12 zou je dat wel weer kwijt zijn, maar dat helpt dan niet beter dan keren op 20/21 natuurlijk. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-08-2016 20:15:23 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dan is de dienstregeling op somda blijkbaar verouderd, de 8800 vertrekt het hele jaar alweer op z'n normale tijd van :25/:55. Die :23/:53 was slechts tijdelijk gedurende enkele wijzigingsbladen in 2014 en 2015 omdat er in de bouwfasen van toen een conflict met de 2800 was. |
10-08-2016 21:53:04 | ||
---|---|---|
geert
|
Volgens mij is het plan dat de 8800 uiteindelijk gaat keren op de tailtrack achter spoor 20/21 en de 2000 en 2800 op elkaar gaan keren op spoor 12 (2000/28000) en spoor 9 (2800/2000) zodat de overstap 2000 naar Amf ook weer terug komt. |
10-08-2016 22:11:28 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Klopt, zodoende ontstaat er in beide richtingen een cross-platform overstap tussen de 2000 en (12)500 en tussen de 2800 en (1)1700: de ene in Utrecht de andere in Gouda Laatst bewerkt door moderator op 10-08-2016 22:14, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
10-08-2016 22:36:44 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
In het meest recente kaartje wat ik kan vinden, en dat komt overeen met sporenplanOnline; is enkel spoor 9 beschikbaar voor kerende IC's van / naar Gouda. Een in een eerdere situatie nog aanwezige wisselverbinding om ook spoor 11 hiervoor te kunnen gebruiken is verdwenen. Spoor 12 is in beide situaties niet bruikbaar om te keren en enkel voor de richting Gouda-> Amersfoort bruikbaar. Los daarvan bestaat wel de mogelijkheid om via de nieuwe keersporen 102 en 103 te keren van 11 of 12 via die nu los van OZ gelegen sporen terug naar 8 of 9 te gaan . maar daarbij kruis je dan twee keer de sprinter corridor Bkl- Ut - Db. |
10-08-2016 22:47:38 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die discussie is al tig keer gevoerd in forums die wel over DSSU gaan (het raakt nogal off-topic hier), op de schaaltekeningen van DSSU staat de verbinding van spoor 12 terug naar Gd er gewoon op, en het betreffende wissel is tijdens de laatste buitendienststelling ook vernieuwd. Laatst bewerkt door michaben op 10-08-2016 22:47 |
11-08-2016 07:58:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Sowieso: gezien de ruimte ter plekke betekent op spoor 12 kunnen keren vanuit Gd bijna automatisch dat je dat ook vanaf spoor 11 kunt als gevolg van de wissels die sowieso nodig zijn om vanaf beide sporen uit Gd binnen te kunnen komen en naar Amf te kunnen vertrekken. Maargoed, ik zag gister dat de nieuwe wissels die in de komende buitendienststelling geplaatst worden al klaarliggen bij Utdd. Zal vanmiddag eens tellen hoeveel het er zijn, dan weten we al weer meer Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2016 08:42:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Tot Fase 5J (week 47) is de verbinding van spoor 11 naar Wd niet mogelijk. |
11-08-2016 10:07:24 | ||
---|---|---|
geert
|
Ook niet via de overloopwissels te Utwaw? Die lijken weer in dienst |
11-08-2016 11:24:53 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Dat kan maar moet je wel een stuk links rijden, of dat mag? |
14-08-2016 20:31:00 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Weet iemand wanneer de adviesaanvraag voor komend wijzigingsblad verschijnt? Volgens mij zijn de daar altijd best op tijd mee maar nu duurt het volgens mij vrij lang. |
14-08-2016 22:19:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik vind 'adviesaanvraag' altijd zo'n aardige term voor iets dat al weken in kannen en kruiken is. |
14-08-2016 23:03:20 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Euh, ja, maar iedereen moet er toch nog wel zijn plasje over mogen doen vooral als je over kannen en kruiken spreekt! %08% Jeanne Kok |
17-08-2016 14:03:09 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Volgens http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html rijdt de 17400 pas vanaf 5 september. Weet iemand waarom dit niet kan per 21 augustus? |
17-08-2016 14:48:05 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Naar ik meen heeft het iets te maken met de bereikbaarheid van de opstelterreinen, maar pin me er niet op vast. |
17-08-2016 14:59:29 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteOZ is in week 34 en 35 nog niet beschikbaar. De werkzaamheden lopen daar 2 weken uit. |
17-08-2016 16:51:11 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Oke, omdat één opstelterrein niet te bereiken is heeft de Reiziger het nakijken, goed bezig! Volgens mij is dan 15 en 5 vanaf resp. Utctw en Landstraat bereikbaar. |
17-08-2016 16:52:38 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja schijnbaar wel. Ik had de beginnende 17400 te Ut laten beginnen in Bkl. En de eindigde 17400 te Ut laten eindigen in Bkl. Dan wat extra leegmat van/naar Wgm of Aswplz moet kunnen lijkt mij. Gewoon voor zorgen dat er geen 17400 begint in Ut. Eventueel met extra leegmat wat te regelen. Laatst bewerkt door train85 op 17-08-2016 16:53 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-08-2016 17:00:48 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Het moeten starten/eindigen in Ut ipv andere locaties zal wel vanwege personeelsdiensten zijn. Ledig matritten regelen en opstellen op andere locaties samen met het regelen vam personeel zal voor die twee weken een gigantische opgave zijn Dan is opheffen gewoon een koud kunstje! |
17-08-2016 17:06:19 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ondanks steeds meer communicatie medewerkers heeft die aanpassing de"geplande werkzaamheden"nog niet gehaald. Daar lees je dat de serie 17400 t/m Dinsdag 23/08 niet zou rijden.%07% |
17-08-2016 18:49:10 | ||
---|---|---|
train85
|
Dit is pas sinds gisteren bekend en verwerkt in de systemen. Dus het komt wel in de app en op de website. Je moet alleen beetje geduld hebben. Als je de situatie geweten had dan wist je het. |
17-08-2016 19:36:16 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Twee weken uitloop en pas sinds gisteren bekend, zijn de rails in een gat verdwenen of zo? Ik hoop dat de redacteuren van de NS website jouw uitspraak niet gaan over nemen Ik vindt het gewoon storend dat wel de ene pagina van het internet optreden wordt aangepast en de rest niet, maar ik ben als reiziger dat gezeur met treinen die mijn station aandoen( en dus steeds meer niet) gewoon zat, het geduld is gewoon op.( niet persoonlijk bedoeld uiteraard) |
17-08-2016 21:13:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De sporen 102, 103 en 116 komen wel in dienst komende week. Alle opstel- en behandelsporen pas 4 september. |
17-08-2016 21:47:12 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Hmm... Cartesiusweg -> 15 -> 102/103 -> 14 lijkt dan toch een mooie route om gewoon op te kunnen starten richting Bkl. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-08-2016 22:00:59 | ||
---|---|---|
michaben
|
Voor de 7408 en 7410 maakt dat weinig uit, die hebben toch geen tegenliggers tot Mas. In wijzigingsblad september (zijn we toch nog even on-topic hier ) is dit ook gepland meerdere malen per week, meestal is het de 7408 die een stukje linkerspoor mag vanwege gebrek aan wissels, op donderdag en vrijdag mag de 7408 rechterspoor en gaat de 7410 vanaf Ut spoor 15 linkerspoor tot Mas. Voor de 17400, die later start, zul je inderdaad wel naar spoor 14 moeten, omlopen is dan een optie maar dan moet je wel voldoende opstelruimte hebben. Er zijn nu al diverse LM ritten Amf-Ut (op maandagochtend vertrekken er 6 LM treinen binnen 27 minuten van Amf richting Dld, de meeste naar Ut, enkele met kopmaken naar Brn). |
17-08-2016 22:13:00 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Aanvoer uit Amf kan er echter maar voor twee corridors zijn: in Ut opstartende treinen uit de corridor Gd-Amf die nu niet op OZ kunnen staan en eventueel nog opstartende treinen ri. Asd die niet op de Landstraat passen (en door de werkzaamheden niet op OZ kunnen staan). Gezien welke sporen je er vandaan kunt bereiken staat Utctw redelijk los van de andere emplacementen. Het is vooral OZ wat voor veel sporen een functie kan hebben en het zijn ook die sporen waarvoor het mogelijk is nu tijdelijk vanuit OZ treinen aan te voeren. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-08-2016 22:20:40 | ||
---|---|---|
michaben
|
We hebben het natuurlijk over de maximale capaciteit, er is het een en ander heen en weer geschoven. Er zijn ook treinen die prima van Utctw zouden kunnen vertrekken die nu leeg vanuit Amf komen. |
17-08-2016 22:27:15 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
In dit kader wel grappig ( ?) het Facebook bericht wat ik net langs zag komen: https://www.facebook.com/detacheren.nl/?hc_ref=ADS&fref=nf&ft[tn]=kC&ft[qid]=6319895093050897543&ft[mf_story_key]=8933345276053396295&ft[ei]=AI%40f3257b174cd4afd6c3c16c42ee980b45&ft[fbfeed_location]=1&ft[insertion_position]=1&__md__=1 |
18-08-2016 02:41:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote De Wgm is nou ook niet bepaald oneindig, en die treinen moeten mekaar daar op de vertrektijden ook niet in de weg rijden... |
18-08-2016 07:43:38 | ||
---|---|---|
train85
|
Was een optie. Ik laat de echte ideeën over aan de mensen die er verstand van hebben. |
18-08-2016 08:47:51 | ||
---|---|---|
bacr
|
Ik dacht dat jij een van die mensen met verstand ervan was.... |
18-08-2016 09:57:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteVolgens mij was hier weken geleden al te lezen dat tijdelijk inkorten Utls niet door ging omdat Utoz niet op tijd in dienst zou komen. Als iemand dat hier weet weet iemand bij de aannemer en Prorail dat normaliter toch ook? O wacht, je verteld het vooral niet officieël aan de vervoerder %07% |
18-08-2016 10:03:55 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteIk weet wel veel, maar ik mag geen beslissingen nemen op me werk over deze dingen. Het is en blijft lastig om dingen die wij hier constateren in een goed en kloppend verhaal te zetten en dat over te dragen naar NS of een andere partij. We zullen blijven houden dat er dingen goed zijn voor de reizigers en andersom ook. We moeten er mee leren leven. Of maak een rechtstreekse lijn naar de partij waar wij het hier over hebben. Probeer daar je frustratie kwijt te raken en niet hier, want er wordt niks mee bereikt hier. |
18-08-2016 10:26:18 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Quote Precies, weet ik niet hoeveel geld in de infrastructuur gepompt, en de reiziger is weg. Wij zitten inmiddels ook al op de fiets in plaats van gebruik te maken van dat mooie Randstadspoor. Dan maar naar de fietsenstalling van Utrecht Centraal. Maar ik weet het, ik ben een ouwe zeur. |
18-08-2016 11:31:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Tsja, als je iets wilt verbeteren zul je toch eerst het een en ander af moeten breken en dat gaat nou eenmaal met een hoop ongemak, ze doen het echt niet voor niets... |
18-08-2016 11:47:28 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Het gaat ook om de manier waarop, niet om dat er iets gedaan moest worden. Is nu Bob de Bouwer prio 1 of de reiziger? Hier dus Bob de Bouwer. De reiziger zocht een alternatief en keert wellicht nooit weer terug, omdat het alternatief eigenlijk wel bevalt. |
18-08-2016 11:55:11 | ||
---|---|---|
mdj
|
Misschien iets voor het topic over het DSSU project? Utrecht Zuilen wordt "gewoon" per 22 augustus bediend door de 7400, de 17400 rijdt per pas *dit* wijzigingsblad. Bij twijfel: gebruik beton. |
18-08-2016 14:25:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Precies , ik wil graag als reiziger serieus genomen worden. Bij klachten/opmerkingen hierover krijg je nauwelijks meer dan een standaard antwoord en de info die men geeft is van een laag en onduidelijk niveau, zeker voor iemand die iets meer van de materie afweet. Zo wordt in een info over wat er dit lange weekend allemaal gebeurd ondermeer gemeld dat de binnen sporen naar Maarssen weer in dienst komen na testen en indienst stellen van seinen. Goh. laat die seinverdichting nu gebeurd zijn op de buiten sporen en die zijn bijna de hele tijd gewoon in dienst geweest! |
18-08-2016 17:01:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Men is ook bezig de relais ruimtes te verhuizen op Utrecht, dus kans dat dat de reden is en daar zie je buiten uiteraard niets van. |
18-08-2016 17:08:53 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Een groot deel van het ongemak wordt niet veroorzaakt door het feit dat ze aan het werk zijn, maar het feit dat men bewust gekozen heeft voor het weghalen van wissels. Vroeger lag er namelijk gewoon een wissel waarmee je vanaf spoor 5 en 7 naar Utzl kon rijden, maar die moest zo nodig gesaneerd worden. |
18-08-2016 17:38:22 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Dat is ook een mogelijke reden, maar het is wel steeds heel bijzonder dat het vooral de stoptreinen treft en niet de intercity's. Als ze daar nu eens eerlijk in waren in de communicatie. Het zou Prorail/ NS sieren als ik morgen op m'n station een poster met uitleg zou zien hangen waarom het nog zowat twee weken langer duurt voordat de 17400 weer gaat rijden en niet de dooddoener "wegens werkzaamheden". |
18-08-2016 21:14:01 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat gaat nooit gebeuren. |
18-08-2016 22:01:10 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Nee, vooral de buitenwereld geen inzicht geven in de werkelijke gang van zaken, straks gaan er nog vragen gesteld worden... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
18-08-2016 22:10:20 | ||
---|---|---|
train85
|
Zie je dat echt gebeuren?? Ik zou een brandbrief naar de overheid sturen, misschien wordt je dan wel gehoord. |
18-08-2016 22:14:35 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat zal weinig uitmaken, de overheid gelooft immers braaf alles wat door ProRail en NS verteld wordt, onder het mom van 'ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn'. Pas als iets echt grandioos verknald wordt, zoals het HSL gebeuren, dan schrikt men wakker, maar dan is het al te laat en kun je enkel nog puinruimen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
18-08-2016 22:28:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik vraag mij wel af hoe je in een paar zinnen een dergelijk complex van oorzaken en gevolgen kunt weergeven op een manier dat leken het ook nog ongeveer begrijpen. Dat doen wij hier al nauwelijks... |
18-08-2016 22:54:47 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Daar hebben ze toch al die communicatie adviseurs voor? %02% Maar met een gewoon "Sorry" ben ik ook al tevreden. Maar ook dat zal wel te veel moeite zijn. Maar wat nu het probleem was met OZ heb ik nog niet gehoord, maar dat kan aan mij liggen. |
18-08-2016 22:59:18 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Met 'sorry' zou je als reiziger kunnen interpreteren dat de schuld dan ook bij NS en/of ProRail ligt, en dat zullen diezelfde communicatie adviseurs vast niet wenselijk vinden. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
19-08-2016 00:02:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Daar sla je waarschijnlijk ook de spijker op zijn kop, de doorsnee reiziger wil alleen advies over zijn reis en of zijn trein nou wel/niet rijdt. Eerst een heel verhaal over hoe of wat kan het alleen maar onoverzichtelijk maken. |
19-08-2016 08:25:18 | ||
---|---|---|
selivio
|
Quote 31000 gaat trouwens al vanaf maandag 29 augustus door naar Hardenberg, dat is dus een week eerder dan het NSR wijzigingsblad. |
19-08-2016 09:28:23 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Een deel van de reizigers zal daar inderdaad voldoende aan hebben; anderzijds zie je ook een heel sterke trend dat mensen vinden dat ze steeds meer recht hebben op informatie. Zelf zit ik in de wegenbouw, en dan volstaat in de informatievoorziening 'wegwerkzaamheden' niet meer, je moet precies vertellen wat er gebeurt. Zelfs een kreet als 'sportwedstrijd' als reden voor een stremming volstaat niet, je moet precies zeggen wat voor sport er dan bedreven wordt...%08% |
19-08-2016 09:41:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ja, en die behoefte komt voort uit het gevoel dat je daarvoor als te dom wordt gezien, en/of uit pure om-de-tuin-leiderij, uit minachting (logistieke redenen), uit bedrog of uit een combinatie daarvan. Hoe meer ik dat ervaar, hoe meer behoefte ik heb aan echte info. Het kost uiteindelijk minder moeite om een bericht de wereld in te sturen dat op waarheid berust dan om iedereen om de tuin te leiden. Maar dan moet je het als informant wel eerst zelf snappen en ik ben bang dat dat vaak ontbreekt. |
19-08-2016 10:32:58 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteAls je langs OZ komt kun je het probleem zelf zien: langs een groot deel van de behandelsporen is ballast gestort i.p.v. porfierpaden aangelegd. Dat moet 'eventjes' hersteld worden. |
19-08-2016 22:03:03 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dank voor de info. |
20-08-2016 08:37:19 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteAi. Pijnljk foutje... |
22-08-2016 11:54:44 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Op http://locov.nl/Images/Locov%202016-178844%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20september%20oktober%202016_tcm311-377638.pdf is de adviesaanvraag van NS verschenen over de wijzigingen in de dienstregeling vanaf september en oktober. |
22-08-2016 12:49:47 | ||
---|---|---|
train85
|
Deel van het advies loopt al achter. Met betrekking tot 17400. |
22-08-2016 12:49:58 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Ik vind de herfstmaatregel om de ochtendspits aansluiting vanuit Ede-Wageningen richting Zevenaar te verbreken een beetje onzin. Gepland staan er voor Ed-Ah 11 minuten, dat wordt dan straks in de herfst 12 - terwijl de praktijk meestal 9 a 10 minuten laat zien. Om daarvoor nou heel 'officieel' de aansluiting te verbreken (en dus ook in de reisplanner) lijkt me onnodig. Als men op tijd rijdt gaat alles prima. Laatst bewerkt door Coryza op 22-08-2016 12:50 |
22-08-2016 12:52:19 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
De 7000 rijdt toch Es-Apd waarom staat er dan Wdn-Dv? |
22-08-2016 13:15:48 | ||
---|---|---|
martijn
|
Er staat traject boven die kolom. Zoals je kan zien, staan ook bij andere treinseries niet het complete traject vermeld, maar alleen het traject waar de maatregel voor geldt. |
22-08-2016 15:00:19 | ||
---|---|---|
daniel81
|
De maatregel in de 1900even is ook erg leuk: die krijgt een minuut extra rijtijd behalve als er afgetrapt / bijgeplaatst moet worden. Op die momenten is die extra rijtijd ineens niet nodig?? Oftewel: hoe houd ik mezelf voor de gek?%03% |
22-08-2016 15:08:29 | ||
---|---|---|
michaben
|
De minuutwijziging van de 9700 snap ik ook niet, die had altijd al een vertrektijd van :12/:42 te Rtn, maar met ingang van dit jaar moest dat opeens :13/:43 worden, om het nu weer terug te draaien naar de oorspronkelijke tijden dus. Nu nog even geduld tot men de tijden in de andere richting weer terugdraait, nu vertrekken de 4000 en 9700 regelmatig te vroeg vanaf Rtn en Rta richting Gd omdat men het nodig vond de vertrektijd die jaren prima functioneerde opeens een minuut te verlaten, terwijl het vertrek vanaf Rtd gelijk bleef. Laatst bewerkt door michaben op 22-08-2016 15:08 |
23-08-2016 23:12:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Diezelfde grapjes heeft de 6400 ook altijd gekend: tijd erbij richting Wt, de kering korter en van de terugweg ging er weer een minuut af. Alsof de blaadjes alleen op het westelijk gelegen spoor liggen tussen Ehv en Wt. Opmerkelijk vind ik ook dat in de spits de 3000 een minuut eerder uit Amr vertrekt richting Cas (vanaf hier ongewijzigd). Zo blijft die overweg natuurlijk wel lang dicht liggen. Laatst bewerkt door ZJ37 op 23-08-2016 23:19 |
24-08-2016 14:45:00 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Die aansluiting van de 13686 op de 4488 vind ik dan wel weer aardig. Via Bd en Tb was de laatste verbinding naar Nm altijd relatief vroeg (vanuit Gvc/Dt/Rtd). |
24-08-2016 20:44:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Heeft men tussen Ut en Amf trouwens de blaadjes aan de bomen vastgelijmd gezien de (12)500 dit jaar opeens geen minuut extra de tijd krijgt? Al was het daar sowieso altijd al apart dat maar de helft van de ICs een minuut extra kreeg. |
30-08-2016 20:26:50 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Op http://locov.nl/Images/Locov%202016-183045%20advies%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%20september%20en%20oktober%202016_tcm311-377866.pdf is nu ook het advies van het LOCOV te lezen over dit wijzigingsblad. |
30-08-2016 21:15:08 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Kennelijk heeft er een krankzinnige verzonnen dat de ICE's van ondergeschikt belang zijn en zodoende voortaan wel achter de IC's aan kunnen na Ah. %03% De totale reistijd Fffm-Asd stijgt hierdoor met maar liefst 18 minuten... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
30-08-2016 21:21:20 | ||
---|---|---|
michaben
|
Kennelijk heeft er een krankzinnige niet goed in de dienstregeling gekeken, want het probleem is niet dat men de IC's voorlaat, maar dat de ICE's (door werkzaamheden in Duitsland) nu pas na vertrek van de IC aankomen in Ah. Je kunt lastig de IC nóg later laten vertrekken. |
30-08-2016 21:24:20 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Als ik de 122 als voorbeeld neem, om 19.30 in Ah, slechts 1 minuut later dan gebruikelijk. Stop van 5 minuten in Ah en aankomst in Asd 18 minuten later dan gebruikelijk. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
31-08-2016 02:29:03 | ||
---|---|---|
Z2N
|
Dat is dan ook wel een uitzondering, de rest van de treinen komt om :32 binnen, met uitzondering van de 104 (die om 20:53 binnenkomt). En dan alsnog kan je er niets mee, daar de ICE minstens twee minuten nodig heeft om de reizigers in- en uit te laten stappen, en dus dan op zijn vroegst om 19:32 weg kan. Hiermee zou de 3068 pas om 19:34 weg kunnen uit Arnhem, en dat is te laat om de dienstregeling haalbaar te houden (in ieder geval in de ProRail-logica). |
31-08-2016 03:27:07 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Wauw, de 3068 een hele minuut later weg, dat is wel héél schokkend inderdaad. Dat die vervolgens drie minuten in Ut staat en je die minuut dus daar al weer terug hebt doet kennelijk niet ter zake. Nee, dan is het inderdaad veel handiger om gewoon alle reizigers van de 122 naar Ut en Asd +18 te geven. Wat betreft de 104, die rijdt in z'n normale pad. De 220 en 120 rijden eveneens in hun normale paden. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
31-08-2016 03:40:08 | ||
---|---|---|
Z2N
|
Ook de 220 en 120 rijden aangepast vanaf 5 september, maar dan slechts tot 16 september. Daarna komen alleen die twee treinen weer om :29 binnen, en rijden ze dus als normaal. |
31-08-2016 06:21:24 | ||
---|---|---|
henri1972
|
De ICE is al jaren niet belangrijk meer bij NS/pro rail. Kijk naar de vele omleiding via Venlo zonder alternatief van/naar Arnhem. Ben benieuwd of Abellio het straks beter gaat doen via Emmerich |
31-08-2016 06:53:08 | ||
---|---|---|
b2py
|
Het enkelspoor maakt het er niet makkelijker op de komende jaren.. |
31-08-2016 08:43:22 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Je bedoeld 3 minuten, want de 3068 ging al 2 minuten later weg vanwege de ICE, dus de marge was al grotendeels gebruikt. Daarnaast is dit slechts bij de 3068, bij de 3040, 3048 en 3056 zou dat maar liefst 6 minuten worden. Dan gooi je je hele dienstregeling en overstappen in de war. |
31-08-2016 11:42:13 | ||
---|---|---|
bacr
|
En mijn stokpaardje in dit soort gevallen: is er onderweg niet nog ergens een passering mogelijk, bijv. Ed (bij Wf en Db moet de IC dan een stop NVR maken, dus da's vast niet handig)? |
31-08-2016 12:14:23 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Wat zou kunnen ( en wat tot nu toe ook bij vertraging wel eens gebeurde) Die ICE vanaf Ah zo inleggen dat deze vanaf de Klomp direct achter de 3068 zit en de 7400 uit Rhenen even vasthouden.( wel officieel 2'later leggen, anders plan je op rood sein , foei) Nu je dan tegenwoordig in Ut niet meer via spoor 4 de 3068 kunt inhalen zou dat nu veel mooier via spoor 14 en de binnen sporen richting Breukelen kunnen en als er verder niets op tegen is tot aan de de Bijlmer paralel aan die 3068 en dan weer daar voorruit naar Asd. Als de ETCS het (weer) doet moet het geen probleem zijn , de ICE kan dan 160 rijden tot Amstel en aankomst Asd rond/net na 20:30. Laatst bewerkt door cuneo56 op 31-08-2016 12:15 |
31-08-2016 13:20:25 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Is het niet mogelijk om gebruik te maken van de extra sporen te Ed? Laatst bewerkt door Coryza op 31-08-2016 13:20 |
31-08-2016 18:15:42 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Leuke ideeën heeft iedereen om een probleem te ondervangen wat al vele jaren heerst en zal heersen op de lijn Ut - Ah v.v., namelijk dat het geheel niet viersporig is.%08% http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
31-08-2016 18:25:16 | ||
---|---|---|
michaben
|
Wil je nu viersporigheid puur zodat de ICE in geval van werkzaamheden ongestoord door kan rijden? |
31-08-2016 18:33:46 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ooit was het de bedoeling een HSL-Oost aan te leggen voor ICE. Mcn Asd |
31-08-2016 18:37:41 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Nee niet alleen voor de ICE. Viersporigheid zou het volgende opleveren; -Minder conflicten voor de treinen Ut - Vndc - Rhn. -Sprinter Ut - Ah v.v. -Snellere IC treinen. -Meer goederenpaden. -Concurentie m.b.t het internationaal personenvervoer. -Verhoging ICE snelheid. Mis ik nog wat? http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
31-08-2016 19:09:43 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Ja, ergens waren er ook nog rechtstreekse ICs voorzien Ah - Gvc. Die zijn nu nog verder weg dan ooit dankzij DSSU. In een heel ver verleden zouden de ICs uit Berlijn via Zp-Ah-Ut naar Gvc gaan rijden, maar daar is nooit meer wat van vernomen. Laatst bewerkt door mvboetzela op 31-08-2016 19:11 |
31-08-2016 20:29:05 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote De goederentreinen gaan via een andere route rijden, er wordt een inhaalspoor aangelegd bij Driebergen voor de sprinters en IC dus een echt capaciteitsgebrek is er niet meer. Pas als we substantieel sneller met de ICE gaan rijden en daar als Nederland veel geld voor over hebben wordt het interessant om meer spoor aan te leggen. Vooralsnog is dat echter niet zo en zijn er ook andere trajecten die veel nijpender zijn zoals Utrecht-'s Hertogenbosch waar goederentreinen, sprinters en IC's door elkaar heen zouden moeten gaan rijden. |
31-08-2016 20:32:32 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Dat laatste doen ze nu ook al. |
31-08-2016 20:52:09 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik dacht dat de ICE op termijn omgezet zou worden in een normale IC, probleem opgelost. |
31-08-2016 21:01:17 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat is slechts een proefballonnetje van een persoon geweest. |
31-08-2016 22:31:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteNee hoor, vanaf spoor 11/12 kun je keurig doorrijden naar Ah via de sprintersporen (dus langs het perron van Utvr). En andersom kan je vanaf die sprintersporen weer heel mooi spoor 8 of 9 op Ut. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-08-2016 23:12:40 | ||
---|---|---|
IC2000
|
Maar erg robuust is het allemaal niet |