26-07-2016 17:09:13 | ||
---|---|---|
michaben
|
Utrecht, woensdag 17 t/m zondag 21 augustus: - 500/12500 geknipt te Ut, 700500/712500 Rtd - Ut kerende op keerspoor achter 20/21. - 1700/11700 geknipt te Ut, 701700/711700 Gvc - Ut kerende op keerspoor achter 20/21. - 2000 opgeheven Gd - Ut - 2800 opgeheven - 5500 opgeheven Uto - Ut - 5600 opgeheven Uto - Ut - 6100 opgeheven - 8800 opgeheven Wd - Ut - 16000 opgeheven Ut - Gdm - 28300 opgeheven Aanvullend in de nachten vr-za en za-zo van circa 22:30 tot 8:00 geen treinverkeer Wd - Ut. Almere, vanaf vrijdagavond 19 augustus 21:00 t/m vrijdag 26 augustus. Wijzigingen voor week 34 nog niet in de systemen doorgevoerd, dit is dus voor t/m zondag 21 augustus: - 700/12700 omgeleid en geknipt: 700/12700 via Amf en Asd en daar doorgekoppeld als 1500 naar Ekz, 700700/712700 Gvc - Shl vermoedelijk doorgekoppeld aan de 1600/11600 Shl - Amfs / Es. De 700 rijdt niet Amf - Asd op tijden dat IC Berlijn rijdt. - 2600 opgeheven Asd - Lls - 4300 rijdt niet Wp - Almo, 704300 rijdt extra Almo - Lls - 4600 rijdt niet Wp - Almo - 4900 rijdt niet Hvs - Almo Laatst bewerkt door michaben op 26-07-2016 19:40 |
26-07-2016 17:15:00 | ||
---|---|---|
martijn
|
Zozo, en voor Dv-Amf is er in ieder geval op zaterdag zowaar een 701500 ingelegd op de momenten dat de 1500 zou rijden. Zou ook voor het eerst zijn. |
26-07-2016 17:20:27 | ||
---|---|---|
michaben
|
Inderdaad op zaterdag een 701528 Dv - Amf, en de 1569 rijdt op zaterdag ook gewoon Ekz - Hgl (de 769 rijdt dan niet Asd - Amf). Op zondagochtend is er een 701532 Hgl - Amf. |
26-07-2016 17:50:53 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Het wordt steeds schraler voor reizigers tussen Wd en Utlr. Voorheen stopte er in Wd beide richtingen een (12)500/(12)700 om mensen richting Ut en Rtd mee te nemen, en reed de 6100 voor sprinterende reizigers. Zelfs dat lijkt nu niet meer te gebeuren, waardoor Wd, Vtn, Utt en Utlr nu nog maar ééns per half uur richting Ut worden bediend. Ik ga wel met de auto... |
26-07-2016 18:02:19 | ||
---|---|---|
b2py
|
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, ergo, wellicht kost die extra stop zoveel tijd dat de punctualiteit en dus robuustheid significant daalt en hebben ze daar nu van geleerd. |
26-07-2016 18:04:28 | ||
---|---|---|
daniel81
|
@AgentX Het is inderdaad een schande. Maar één trein per half uur! %08% Op 80% van de Nederlandse stations de normaalste zaak van de wereld, en buiten onze landsgrenzen zou 99% z'n vingers aflikken bij zo'n frequentie Laatst bewerkt door daniel81 op 26-07-2016 18:05 |
26-07-2016 18:05:39 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Eens per half uur een trein, en dan klagen |
26-07-2016 18:12:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Op woensdag, donderdag en vrijdag staat er voor de 700500/712500 een stop te Wd in. Op zaterdag en zondag is het een beetje vaag, richting Ut wordt er 3x per twee uur gestopt, en vanuit Ut 1x per uur. Of dit gepland is door goederenpaden of een invoerfout is weet ik niet. Dat de 6100/16000 niet rijdt is wel weer apart, je zou toch zeggen dat als er het ene kwartier een sprinter doorheen past, dat het andere kwartier ook zou moeten lukken. Eventueel met een beetje schuiven, maar zonder 2000, 2800 en 8800 heb je wel wat ruimte om te schuiven. |
26-07-2016 19:30:21 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik klaag niet, ik vind het alleen jammer dat de eindeloos durende werkzaamheden in Ut vrijwel elk weekend parten spelen op de bereikbaarheid van station tussen Ut en Wd, en dat die nu ook nog eens uitgedund wordt. Voorheen deed men de stinkende best om een kwartierdienst te houden, maar blijkbaar is dat nu ook al niet meer zo belangrijk. |
26-07-2016 20:02:33 | ||
---|---|---|
michaben
|
Wat mij altijd verbaasd is dat de 2800 opgeheven wordt en de 2000 tot Gd blijft rijden. Terwijl die 2800 in Gd nog een overstap zou bieden, wat de 2000 niet doet. De 2000 komt om :26/:56 aan te Gd, net nadat de treinen van :22/:52 en :24/:26 die wel naar Ut doorgaan vertrokken zijn. Pas om :12/:43 komt er dan weer een trein naar Ut, die ook uit Gvc afkomstig is. Kortom, reizigers mogen overstappen op de volgende trein afkomstig van hetzelfde beginstation. Wat het nog erger maakt, de 2000 keert vervolgens leeg in Gdg, en de 9800 (die dus net weg was in Gd) staat planmatig in Gdg te wachten tot de 2000 voorbij is (terwijl die dus niet rijdt deze periode). Je zou dus naar mijn idee de 2000 met een korte stop in Gd naar Gdg door kunnen laten rijden waarna de reizigers nog op de 9800 kunnen overstappen. Of je maakt er een zonetrein van, waarbij de echte 9800 in Gdg keert en de 2000 in het pad van de 9800 als sprinter doorrijdt (met SLT). |
26-07-2016 20:35:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Gezien de beperkte corridor waar deze beperkingen betrekking op hebben... zou het na vele knips in de NoordOost dan zowaar om de werkzaamheden gaan die ook daadwerkelijk de door de NoordOost gebruikte sporen betreffen? Had ze al iets eerder verwacht namelijk, vooral gezien reeds voorafgaand aan de vorige werkzaamheden op de oude sporen naar spoor 8 t/m 11 gemarkeerd was waar ze in stukjes te hakken voor de afvoer. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-07-2016 20:50:35 | ||
---|---|---|
michaben
|
Sowieso zou Utzl na deze periode weer in gebruik genomen worden. Of ook de hele wisselstraat van de corridor Gd - Amf in deze vijf dagen vervangen kan worden... Zou mooi zijn, maar dat zijn heel veel wissels voor vijf dagen. Er staat nog een 9-daagse periode in oktober gepland, ik vermoed dat dat het slotstuk zal zijn. Laatst bewerkt door michaben op 26-07-2016 20:56 |
26-07-2016 21:30:11 | ||
---|---|---|
b2py
|
Er blijven er niet veel over dus dat is de moeite niet Enkel wissel vervangen kost je 9-12 uur |
26-07-2016 21:47:34 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Tja, al die markeringen op de wissels suggereren toch ook wel iets dat op korte termijn kan gebeuren... langs spoor 11 liggen trouwens ook nog nieuwe spoorstaven klaar. Voor ingebruikname van de binnensporen bij Utzl en de sporen 14 en 15 hoeft qua infra in elk geval weinig meer te gebeuren. De sporen liggen er al, dus aannemelijk is het daar vooral werk aan de beveiliging en testen. De DSSU-eindsituatie tekeningen bekijkend zou het ook best kunnen dat er alvast één helft aangepakt wordt, er zijn immers al wel vaker tijdelijke tussentijdse situaties aangelegd. De sporen 11 en 12 aansluiten vergt in elk geval een beperkt aantal wissels en het toeleidende spoor naar 12 ligt er grotendeels al op dit moment. Die lange buitendienststelling in oktober zullen ze wel hard nodig hebben voor het aansluiten van sporen 8 en 9 want die zal vermoedelijk in één klap met de perronverbreding mee moeten door het vervallen van spoor 10. Werk aan spoor 11 en 12 verklaart daarnaast ook de verlengde nachten waarop Wd-Ut geheel buiten dienst is. De beveiliging moet immers ook aangesloten worden en die zou nu als 't goed is ook al per corridor gescheiden zijn (eerder waren er grotere gebieden treinloos in de weekendochtenden immers). Maargoed, dat zien we vanzelf zodra de dienstregeling voor de week na de werkzaamheden zichtbaar is. Als de 8800 dan op 12 staat weet je genoeg Laatst bewerkt door daniel_ddr op 26-07-2016 21:50 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-07-2016 22:22:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat Utrecht Zuilen weer aangesloten wordt snap ik, maar of het dan ook weer volledig bediend wordt betwijfel ik. Ik meen vanuit een 800 gezien te hebben dat bij het punt waar tzt de vier sporen uit Utrecht er twee naar Driebergen worden, een tijdelijke situatie is door dat het ene binnen spoor daar op het andere aansluit ( als je snapt wat ik bedoel) en er dus maar een spoor voor sprinters naar Db bruikbaar is en omgekeerd niet en dan kun je als nog met een (1)7400 niet langs het perron van Zuilen komen. Heb ik dat nu goed gezien? |
26-07-2016 22:25:46 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik dacht dat er op de NS site stond dat de 17400 per woensdag 24 augustus weer zou gaan rijden. |
26-07-2016 22:33:28 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat klopt. Maar we weet het de planning maar nooit. |
27-07-2016 08:00:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteBlijkt in elk geval niet uit de tekening op sporenplan.nl die vrij goed de huidige situatie laat zien. Overigens, terugkomend op m´n vorige bericht hier, lijkt het er toch inderdaad op dat sporen 11/12 in deze werkperiode aangesloten worden. Vanmorgen nog eens goed gekeken en alle markeringen op de wisselstraat bevinden zich op de sporen/wissels die naar de sporen 10 en 11 leiden. Op de sporen/wissels van/naar spoor 8 en 9 is niks gemarkeerd. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-07-2016 08:34:10 | ||
---|---|---|
D417
|
Na de werkzaamheden komen de perronsporen 11, 12, 14 en 15 in dienst Totale viersporigheid Ut - Utza in dienst. Station Vaartsche Rijn in dienst Verbinding spoor 11 ri Hmla gaat tot week 47 buiten dienst. Opstelsporen Landstraat worden tijdelijk ingekort. Utoz komt weer in dienst. |
27-07-2016 12:08:47 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Quote Het vreemde is dat in de periode 9 tot en met 17 juli de 2000 werd uitgesneden tussen Gd en Ut en dat deze afgelopen weekend (23/24 juli) wel kon blijven rijden. Wat was nu het verschil in beschikbare sporen? |
27-07-2016 12:18:07 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Afgelopen weekend koppelde de 2000 te Gd met het treindeel uit Rtd (dat als 28500 reed). In Ut was er eigenlijk geen verschil in beschikbare sporen en de koppeling met de A2-corridor was er in beide periodes. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-07-2016 16:09:28 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Gek genoeg reden er zelfs meer treinen op de corridor Gdm - Vtn dan in een normaal weekend afgelopen weekend. De 6100 bleef rijden als "extra trein". |
27-07-2016 17:21:18 | ||
---|---|---|
michaben
|
Inderdaad, ik heb al meerdere malen gezien dat de 6100 juist extra reed in het weekend en er dus 4 sprinters en 4 intercity's behandeld werden op de sporen 20/21. Wat betreft het combineren te Gd, dat doet men meestal alleen in het weekend. Dan splitst/combineert de 12800 al planmatig met de 1700/11700, een combinerende 500/12500 met 2000 is een enkele keer voorgekomen maar meestal keert de 2000 zonder overstap te bieden te Gdg. De logica is soms ver te zoeken wanneer men voor welke oplossing kiest. Het splitsen en combineren levert qua capaciteit overigens niets op, want je hebt of max 12 bakken die geheel naar Rtd of Gvc door gaan, of max 12 bakken waarvan 6 naar Rtd en 6 naar Gvc. Het is echter wel fijner voor de reizigers, die hun frequente verbinding behouden. Nu is er geloof ik wel eens een discussie over dat een combinerende 12800 vanuit Rtd officieel uit maximaal 4 bakken mag bestaan omdat deze op spoor 3a in Gd achter het sein moet passen, maar de praktijk leert dat er bijna elk weekend wel een VIRM zesje rijdt in de 12800. |
27-07-2016 22:52:54 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteTijdelijk inkorten sporen Landstraat gaat niet meer door. Utoz kan pas vanaf 24-08 in gebruik genomen worden, o.a. door een extra 116-urige btd die de ingang van OZ en de tailtracksporen blokkeert. |
03-08-2016 18:14:49 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het vervolg van de werkzaamheden in Alm in week 34, werkzaamheden lopen door tot 26 augustus 13:00. In tegenstelling tot het weekend wordt de 1500 nu niet geknipt in Amf maar blijft deze naar Dv doorrijden, de (12)700 wordt nu juist geknipt in Amf. Om precies te zijn: - 700 rijdt standaard Gn - Amf, enkele treinen (714, 717, 766, 774, 782, 786 en 773 t/m 785 oneven) rijden wel door naar Asd en de 713 begint in Lls. - 12700 rijdt standaard Lw - Asd, met uitzondering van de 12720, 12723, 12724, 12728, 12759, 12760, 12763 en 12764 die tot Amf rijden en de 12715 die in Lls begint. |
03-08-2016 21:54:18 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik heb vandaag geprobeerd om een reis te plannen voor een tweetal Zwitserse collega's die op 22 augustus aankomen. Zij moeten van Schiphol naar Hardenberg. In eerste instantie kreeg ik in de NS reisplanner een keurige waarschuwing dat er werkzaamheden waren tussen Weesp en Almere, maar nu niet meer. Er staat bij dat ze met de 12700 gewoon naar Zwolle kunnen komen vanaf Schiphol. Ik zal het de komende week wel in de gaten houden voor ze hoe ze het makkelijkst in Hardenberg komen. Ophalen met de auto is helaas geen optie. |
03-08-2016 22:05:40 | ||
---|---|---|
michaben
|
De NS reisplanner loopt meestal een of twee dagen achter op de laatste brondata. De brondata voor week 34 is vanochtend op het NDOV Loket verschenen en zal dus de komende dagen wel bijgewerkt worden bij de reisplanner en diverse apps. |
03-08-2016 22:10:50 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
In dit geval niet alleen de reisplanner blijkbaar. Werkzaamheden rond Almere staan momenteel ook helemaal niet meer in het overzicht met werkzaamheden op ns.nl. Dat terwijl die lijst toch tot oktober doorloopt en ook kleinere stremmingen eind augustus wel vermeldt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-08-2016 22:22:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
Vreemd inderdaad, als je op 20 augustus een reis plant vanaf Alm krijg je gewoon geen enkel resultaat: nul reismogelijkheden maar ook nul verstoringsberichten. Maar ach, de NS zal zich wel verdedigen met hun standaard 'plan uw reis 10 dagen van te voren' antwoord. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-08-2016 19:08:30 | ||
---|---|---|
ThaFizzy
|
Quote Zou iemand voor mij misschien even met Paint/Photoshop in de weer willen gaan en intekenen hoe de situatie na dit weekend wordt vanaf spoor 8/9/10/11/12 naar de fly-overs toe? |
15-08-2016 20:44:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Je kunt al een aardige indruk krijgen middels sporenplan.nl, op de eenvoudige tekening van Utrecht staat ook al de DSSU-situatie ingetekend. Hierin ontbreekt echter nog wel de verbinding die het mogelijk gaat maken van spoor 11/12 terug naar Gd te gaan (huidig spoor 27-25). Overigens beperken de werkzaamheden van deze week zich nog tot de aansluiting van de sporen 11 en 12, dat is ook mede de reden dat spoor 9 met ingang van woensdag tot in oktober buiten gebruik is (wisselverbindingen naar het nieuwe naastgelegen spoor ontbreken nog, daardoor kan je nergens heen vanaf dat spoor). Werkzaamheden zijn trouwens nu al aan de gang: vanmiddag werd er al gewerkt aan het ballastbed richting spoor 12 en lagen de nieuw te plaatsen wissels al in onderdelen klaar nabij de plek waar ze moeten gaan komen. De geïnteresseerden die vast de nummertjes van de nieuwe wissels willen weten kan ik trouwens aanbevelen links in een IC ri. Amf te gaan zitten, die staan al op de onderdelen geverft. Net een bouwpakketje dat klaarligt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-08-2016 21:19:01 | ||
---|---|---|
michaben
|
Deze schaaltekening stond ooit in het ontwerptracébesluit van DSSU: http://temp.bemined.nl/DSSU.jpg (stond verspreid over meerdere pagina's, heb deze zelf aan elkaar geplakt). In eerdere berichten werd gemeld dat er in de tijdelijke situatie geen aansluiting van de sporen 12 richting Gd komt (waarschijnlijk alleen met een stukje linkerspoor, vandaar de 9800 er wel gebruik van kan maken, die komt niets tegen op tijden dat de 6100 niet rijdt). Spoor 11 zal wel ten minste vanuit Gd en richting Amf aangesloten moeten worden want daar blijven de intercity's keren. |
15-08-2016 21:35:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ah, da's vrij duidelijk zo ja: wissel om van 11/12 naar Gd te gaan komt dus in het stukje spoor waar nu ook nog de aansluiting naar Utdd iets verderop in ligt. De boel zal daar qua ligging ongetwijfeld dan pas in oktober aangepakt worden. Immers is het wissel naar Utdd daarvoor nog nodig voor de werktreinen die daar beladen worden. (Eveneens voor die werktreinen zit spoor 10 nu trouwens aan de Utoz-kant creatief aangesloten middels een slinger in het spoor dat uiteindelijk op spoor 9 moet gaan aansluiten) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-08-2016 22:04:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
Daar zal dan ook nog wat aangepast moeten worden aan de spoordijk, want die sporen liggen lager dan de sporen die vanaf de fly-over komen. |
15-08-2016 23:00:19 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Aan het door jou gelinkte sporenplan te zien lijkt dat wissel nog wel vrij kort op de Daalsetunnel te liggen en nog voor de oprit van de fly-over. Verwacht dus eerder een beperkter aanpassing, je kunt immers ook niet echt omhoog met het spoor uit Amf wil je nog onder de andere fly-over door kunnen en op de oprit van de fly-over zijn de sporen juist net wat meer verkant gelegd voor hogere snelheden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-08-2016 00:07:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Volgens de beveiligings(wijzigings)bladen komen de verbindingen van spoor 11 en 12 richting Amf en ri de fly-over tijdens de aanstaande werkzaamheden (in augustus dus) in dienst. |
16-08-2016 15:17:57 | ||
---|---|---|
ThaFizzy
|
Quote Dankjewel! Zo is het een heel stuk duidelijker wat er ongeveer gaat gebeuren |
16-08-2016 16:25:03 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Vertrek naar Amf eerst nog met 40 km/u. In een volgende stap wordt dat 80 km/u. |
20-08-2016 14:24:19 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Hallo, Even een vraag over de werkzaamheden bij Muiden deze week. Weet iemand of er life beelden te zien zijn van het op zijn plaate schuiven van de reeds eerder verschoven spoorbrug bij Muiden over de A1? Bij de werkzaamheden op de Prorail website is alleen de film te zien van mei j.l. Vr Gr, Peter |
20-08-2016 14:28:04 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
In ieder geval heeft NH een foto http://www.rtvnh.nl/nieuws/190323/Sloop%20oude%20spoorbrug%20over%20A1%20in%20volle%20gang# Dick van den Hoven |
20-08-2016 14:43:01 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteEr zal geen webcam zijn |
20-08-2016 15:28:09 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Dank je wel, duidelijk & jammer. Peter |
20-08-2016 16:56:18 | ||
---|---|---|
koploper1
|
Ik had gelezen dat na de werkzaamheden op de ProRail pagina een time elaps verschijnt van de werkzaamheden |
20-08-2016 19:10:16 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Uit http://www.dichtbij.nl/almere/regionaal-nieuws/artikel/4264285/afsluiting-a1-en-het-spoor-.aspx: Quote> "... Geen publiek Uit veiligheidsoverwegingen wordt de omgeving rond de spoorbrug van vrijdagavond 19 augustus tot maandagochtend 22 augustus afgesloten, zowel voor gemotoriseerd verkeer als voor fietsers en voetgangers. Het is helaas voor publiek niet mogelijk om op locatie te kijken naar de werkzaamheden bij de spoorbrug. Er is dit keer geen livestream. Rijkswaterstaat plaatst maandag 22 augustus op haar https://bezoekerscentrum.rijkswaterstaat.nl/SchipholAmsterdamAlmere/#.V7G8V-Yd3zg een timelapse-video van de werkzaamheden. < einde quote |
20-08-2016 21:23:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Wat is er zo gevaarlijk aan een livestream? |
21-08-2016 01:40:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat staat er toch niet? Er staat dat er ivm de veiligheid geen toegankelijke plaats is voor bezoekers om te kijken en als losse opmerking dat er ook geen livestream is dit keer. |