Werkzaamheden Ah - Nm 28 juli - 1 augustus 2016
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
25-07-2016 08:46:39
gvttreinen
gvttreinen
Vanwege bovenbouwvernieuwing (grofweg tussen km 7 - 9) en het inschuiven van een tunneldek te Est is er in deze periode geen treinverkeer mogelijk tussen Ah en Nm/Tl

Te Nm is ook een groot deel van het emplacement BD en wel:

Spoor (10)5b
Alle sporen vanaf (10)6a/b naar het westen
Alle sporen ten noorden en exclusief vanaf 4a, 3a, 2a en 1a

Te Ah de volgende sporen:

21, 22a en b
26

De buitendienstelling loopt van donderdag 28 juli 1.00 uur t/m maandag 1 augustus 5.00 uur.

Arriva zet ook bussen in van Tl naar Est, vanaf Est mogen Arriva reizigers met NS bussen verder naar Ah reizen.

Opvallend is dit wel aangezien spoor 3 NIET BD is en er geen wkz op de lijn Tl - Est zijn.
 

25-07-2016 08:59:06
Diedje
Diedje
Tja.. een dieseltrein heeft sap nodig om te rijden.. vermoedelijk kan Arriva dat benodigde sap niet ter plaatse krijgen en daarmee de treinen te moeten verbussen... Kan te simpel gedacht zijn hoor..  

25-07-2016 09:33:35
dvdhoven
dvdhoven
Ik dacht dat in Est alle dekken op hun plek lagen.


Dick van den Hoven
 

25-07-2016 09:40:54
gvttreinen
gvttreinen
Quote
Diedje (ma 25 jul 2016 08:59:06 https://www.somda.nl/forum/18392/p585873/): Tja.. een dieseltrein heeft sap nodig om te rijden.. vermoedelijk kan Arriva dat benodigde sap niet ter plaatse krijgen en daarmee de treinen te moeten verbussen... Kan te simpel gedacht zijn hoor..
Tankslagen via Gdm - Ut?
 


25-07-2016 09:43:47
bart84
Moderator
bart84
Arriva mcn zullen wel geen bekendheid hebben op Tl-Ut-Ah, dus dat is een extra complicatie.


Mvg. Bart
 

25-07-2016 10:03:48
gvttreinen
gvttreinen
Iss idd ook een goede reden maar Syntus heeft in het verleden wel eens tussen Tl en Vrk gereden vanwege wkz Ah - Nm, met tankslagen via Gdm - Ut!
Mss had Syntus toen wel pilot`s ingehuurd?
 

25-07-2016 10:42:52
NDS
NDS
Quote
dvdhoven (ma 25 jul 2016 09:33:35 https://www.somda.nl/forum/18392/p585879/): Ik dacht dat in Est alle dekken op hun plek lagen.

Ter hoogte van het station zijn beide tunnels bijna klaar dus waar men dan nog een tunneldek zou willen plaatsen ontgaat mij even.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

25-07-2016 11:07:37
gvttreinen
gvttreinen
Wordt de brug over de Linge niet vervangen?  

25-07-2016 12:27:07
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
bart84 (ma 25 jul 2016 09:43:47 https://www.somda.nl/forum/18392/p585881/): Arriva mcn zullen wel geen bekendheid hebben op Tl-Ut-Ah, dus dat is een extra complicatie.
Er zijn sowieso wel Arriva machinisten met bekendheid op Gdm-Ut, da´s een van de alternatieve routes als er een MLL-stel terug moet naar Ddr en dat niet over die lijn zelf kan. Maargoed, dan ben je er natuurlijk nog niet.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 25-07-2016 12:27


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

25-07-2016 12:59:50
cuneo56
cuneo56
Quote
gvttreinen (ma 25 jul 2016 11:07:37 https://www.somda.nl/forum/18392/p585890/): Wordt de brug over de Linge niet vervangen?

prorail zelf meldt dit:
Donderdag 28 t/m zondag 31 juli

Op het traject tussen Arnhem en Elst vernieuwen we 4 kilometer spoor en een deel van het ‘schouwpad’ dat ernaast loopt. Ook voeren we groot onderhoud uit aan het spoorviaduct Hezelpoort in Nijmegen. In Elst verbeteren we de overwegbeveiliging. Op station Elst komen nieuwe perronkappen, en passen we de perrons aan.


Bron:https://www.prorail.nl/reizigers/werk-aan-het-spoor-zomer-2016
Dus geen viaduct/ brug in Elst en omgeving
 

25-07-2016 13:23:02
gvttreinen
gvttreinen
Ah, thnx.
Vanwege de perronkappen dus geen treinverkeer naar spoor 3 mogelijk, lijkt me duidelijk.
4 km is dus 2 x 2 km want dubbelspoor.

Laatst bewerkt door gvttreinen op 25-07-2016 14:07
 

26-07-2016 01:17:32
NDS
NDS
De werkzaamheden aan de overweg bij station Elst hebben tot gevolg dat de buslijnen 35 en 331 van 25-7 t/m 28-8-2016 een omleiding rijden( zie breng.nl). Daarbij zal lijn 35 via het viaduct bij Elst Aansluiting rijden en de 331 via de overweg in rijksweg ten noorden van het station.

Vanavond hoorde ik van een kennis van standplaats Bemmel dat na 28-8 beide lijnen via het viaduct zullen gaan rijden waarbij de 331( en waarschijnlijk ook de 35) dan de nieuwe weg moet gaan gebruiken die op de oostzijde van de nieuwe tunnel aansluit. Ik verwacht dat dat dan weer zal duren tot de tunnel open gaat. De gene die me daar alles over kan vertellen is nu op vakantie dus die kan ik even niet lastig vallen.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

26-07-2016 17:28:34
mren
mren
Quote
gvttreinen (ma 25 jul 2016 09:40:54 https://www.somda.nl/forum/18392/p585880/):
Quote
Diedje (ma 25 jul 2016 08:59:06 https://www.somda.nl/forum/18392/p585873/): Tja.. een dieseltrein heeft sap nodig om te rijden.. vermoedelijk kan Arriva dat benodigde sap niet ter plaatse krijgen en daarmee de treinen te moeten verbussen... Kan te simpel gedacht zijn hoor..
Tankslagen via Gdm - Ut?

Tankvrachtwagen naast het spoor 's avonds zal natuurlijk wel weer ineens 'gevaarlijk' zijn?
 

26-07-2016 17:50:21
dlm4yjp
dlm4yjp
Gevaarlijk nee, milieugezeik? reken maar van yes. Tanken moet op de speciale tankplaats waar gemorste brandstof verantwoord afgevoerd kan worden.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

26-07-2016 18:18:59
dvdhoven
dvdhoven
Ik ben het lang niet altijd eens met milieumaatregelen, maar dat vind ik wel een goeie. Ik kan me nog goed de fonteinen dieselolie op de voormalige tankplaats in Zutphen herinneren. De spoormensen grapten vaak onder elkaar dat je er zo een pomp in de grond kon slaan en de diesel oppompen.
De ondergrond was gewoon grond met een laag grindachtig spul, kan best koolas geweest zijn. Automatische afslag was een onbekend fenomeen.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 26-07-2016 18:20


Dick van den Hoven
 

26-07-2016 18:41:28
kleine_man
kleine_man
Wat reizigersinfo is er nog niets in ah te vinden over de werkzaamheden. Dat zullen een hoop verbaasde gezichten opleveren.  

26-07-2016 20:05:17
martijn
martijn
De tijd van folders ligt toch al eeuwen achter ons? Alles staat al een tijdje gewoon op internet en in de Reisplanner.  

26-07-2016 20:06:25
michaben
michaben
Maar welke dagelijkse reizigers plant elke dag opnieuw zijn reis voor het geval deze gewijzigd is, als deze niet geattendeerd is op dat er werkzaamheden zijn dit dag?  

26-07-2016 20:16:20
martijn
martijn
Tja, dat blijft een eeuwige discussie. Maar folders heb ik al tijden niet meer gezien. Regelmatige (intercity) reizigers kunnen het al een tijdje op de schermen in de treinen lezen. Daarnaast mailt NS abonnementhouders tegenwoordig netjes tijdig over werkzaamheden en wordt het in ieder geval in Dv al een paar dagen omgeroepen. Maar het blijft verder voor eigen risico natuurlijk.

En als dagelijkse reiziger op vaste trajecten, zorg ik iig altijd wel dat ik op de hoogte ben van aangekondigde werkzaamheden.

Laatst bewerkt door martijn op 27-07-2016 06:41
 

26-07-2016 20:28:58
gvttreinen
gvttreinen
In Tl hangt al zeker een week een bordje met de aankondiging werkzaamheden.  

26-07-2016 20:30:01
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
martijn (di 26 jul 2016 20:16:20 https://www.somda.nl/forum/18392/p586036/): En als dagelijkse reiziger op vaste trajecten, zorg ik iig altijd wel dat ik op de hoogte ben van aangekondigde werkzaamheden.
Da's nog best knap, want zelfs het wijzigingsoverzicht op ns.nl blijkt lang niet altijd volledig te zijn namelijk.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

26-07-2016 20:32:18
martijn
martijn
Nou ja, laat ik het zo zeggen dat ik als dagelijkse reiziger (al zo'n jaartje of 20) nog nooit ben verrast.  

27-07-2016 07:06:14
kleine_man
kleine_man
Ik lees de werkzaamheden hier en kijk bij de DB wat de alternatieven zijn.

De werkzaamheden in de planner en op de site zetten is passieve informatieverstrekking. Als je als reiziger niet geprikkeld om op zoek te gaan deze info doe je dat niet. Even wat posters ophangen en een bandje laten spelen lijkt mij voldoende als actieve informatieverstrekking.
 

27-07-2016 07:56:01
martijn
martijn
Zoals ik neerzette worden abonnementhouders actief per mail geïnformeerd over werkzaamheden en draait het bandje in Dv en Zp in ieder geval volop. Het is natuurlijk aan ieder voor zich in hoeverre je je afsluit/openstelt voor dit soort info. Net als je dat bij al het andere leed in de wereld zou kunnen doen.

Misschien NS even informeren dat ze vergeten zijn om het bandje ook in Ah even aan te zetten?
 

27-07-2016 08:05:45
daniel_ddr
daniel_ddr
Ook maar beperkt hoor. Ik heb wel informatie per mail ontvangen over de grote doordeweekse buitendienststellingen op Utrecht Centraal (en ik twijfel nu zelfs of dat niet alleen bij de eerste daarvan was - in juli bij mijn weten niks gehad), maar niet over de vele werkzaamheden aldaar in het weekend.

Ondanks die informatie moet je zelf dus nog steeds oplettend zijn, waarbij die werkzaamheden allemaal wel via de omroep gemeld zijn.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-07-2016 08:19:16
martijn
martijn
Eens! Opletten kan nooit kwaad. Overigens informeert ProRail me nu ook al op Twitter over de werkzaamheden. Het is maar net wat je allemaal volgt

Edit: nu op Arnhem C en het bandje wordt hier nu ook afgedraaid.

Laatst bewerkt door martijn op 27-07-2016 13:44
 

27-07-2016 16:29:01
bloemkool
bloemkool
In Ut heb ik de boodschap ook al een aantal keren gehoord. Gek genoeg in Tl nog niet, maar het kan zijn dat dat vandaag anders is.  

28-07-2016 11:38:34
bart84
Moderator
bart84
Rond 11.00 ingestapt in de bus van Nm naar AH. Er stonden in Nm diverse bussen klaar, wachttijd was enkele minuten. Dit was uiteraard net na de spits, hoe t in de ochtendspits was weet ik niet. Naar mijn mening was t trein vervangend busvervoer goed geregeld.

De serie 7500 en 7600 zijn aan elkaar gekoppeld. Zonder overstap stopperen van Ed naar Zp.

Laatst bewerkt door bart84 op 28-07-2016 11:55


Mvg. Bart
 

28-07-2016 12:33:12
henri1972
henri1972
Dat zonder overstappen stopper en van Ed naar Zp is niets nieuws. Jarenlang dagelijkse kost geweest met de 9800 gvc/(rtd)-ut-ed-ah-zp/(nm)......  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-07-2016 13:01:57
daniel81
daniel81
En ook in meer recente tijden; enkele jaren geleden was Zp-Ed v.v. ook een planmatige stopper.

O ja, kan een moderator nog ff de 8e maand in de topictitel vernederlandsen?

Laatst bewerkt door moderator op 28-07-2016 13:18
 

28-07-2016 13:19:07
moderator
Moderator
moderator
Titel aangepast.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

29-07-2016 11:04:25
NDS
NDS
Ze waren lekker bezig gister, het plaatsen van de overkappingen in Elst schoot aardig op. T.h.v. de Linge was men met een kettinghor trein bezig al zag ik 18.00u de V100 van Spitzke los langzaam richting Ahz rollen.

De doorgaande sprinter verraste mij ook toen die in eens achter me door kwam rijden toen ik in m'n pauze even op spoor 10/11 zat op Ah.

Wat ze bij de Hezepoort in Nijmegen aan het doen zijn heb ik nog niet gezien, gister alleen lijn 331 richting Nijmegen gehad maar dat kan ik vandaag aanschouwen. Vandaag 1,5 slag lijn 14 en terug nog een ritje 331 dus de meeste werk locaties ga ik wel weer zien vandaag.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

29-07-2016 21:59:34
NDS
NDS
Een mens moet wat over hebben voor de hobby, zoiets was strekking vanavond. Totaal heen( 10) en terug(3) 13min bij de Oude Tol voor de overweg gestaan in Elst met de bus. Van onze pauze van 15min in Nijmegen bleef zo niet veel over. Maarja op de heenweg kregen we daarmee dan wel een heel lange kettinghortrein ingeklemd tussen 2 V100en van Spitzke te zien die ook nog een tijd lang op de overweg stil stond omdat hij de bouw lokatie niet in mocht.

Op de terugweg was een Reeks 62 van Locon, ik dacht de 9801 ofzo met een ballasttrein aan het oversteken die vlak na de overweg verder richting de Linge ballast ging lossen waardoor we met de bus nog door de stofwolken heen reden.

Tussen de Oude Tol in Elst en De Laar in Arnhem is men de hele dag bezig met ballasttreinen, kettinghortreinen en inmiddels zijn ook onderstopmachines en aanverwant spul daar aan het werk. Het getoeter tijdens de werkzaamheden daar is vanuit mijn woonkamer ook de hele dag al prima hoorbaar.

T.h.v. Elst betuweroute Aansluiting heb ik ook meerdere keren delen van of een korte kettinghortrein zien staan en die ballasttrein met Reeks 62 was afkomstig uit Valburg want die was gister en vanmiddag vanuit de bus goed te zien.

Bij station Elst en bij de hezelpoort in Nijmegen was vanuit de bus vandaag niet veel activiteit te zien.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

29-07-2016 22:49:41
waalkade
waalkade
Wat de Hezelpoort betreft, vanaf de fietsbrug is e.e.a. goed te volgen.
Rond 21.00 was men klaar met leggen van een grote zwarte mat.
En werd begonnen met het storten van ballast.
Met behulp van twee Krollen met aanhanger en twee rupskraantjes die het spul verder transporteerden.
Aanwezig was o.a. de VR 303003 met Res'sen van Wagon care capital.
Verder 4 Gottwald kraantjes(op een rij) met bijbehorende wagens en een tweetal stopmachines.
Zo te zien plaatst men de bestaande wissels (waaronder een engelsman) terug.
 

30-07-2016 11:26:09
rolandrail
rolandrail
Quote
NDS (vr 29 jul 2016 21:59:34 https://www.somda.nl/forum/18392/p586354/):
Op de terugweg was een Reeks 62 van Locon, ik dacht de 9801 ofzo...
De enige actieve ex-reeks 62 die Locon in dienst heeft is de 9802.
 

31-07-2016 09:40:22
Berk24
Berk24
Waarom rijdt de sprinter Zutphen-Arnhem-Ede vandaag op zondag 2x/uur eigenlijk?  

31-07-2016 09:47:57
martijn
martijn
Om de vertraging van de busreizigers van/naar de richting Nm te beperken. Is vrij gebruikelijk bij zondagse uurdiensten tijdens werkzaamheden.  

31-07-2016 13:09:53
NDS
NDS
Quote
rolandrail (za 30 jul 2016 11:26:09 https://www.somda.nl/forum/18392/p586392/):
Quote
NDS (vr 29 jul 2016 21:59:34 https://www.somda.nl/forum/18392/p586354/):
Op de terugweg was een Reeks 62 van Locon, ik dacht de 9801 ofzo...
De enige actieve ex-reeks 62 die Locon in dienst heeft is de 9802.

Ik geloof je gelijk, ik was te verbaasd een actieve Reeks 62 te mogen zien dat dat nummer niet echt bleef hangen%02%.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort