Werkzaamheden Schiphol 1 t/m 9 augustus
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
30-06-2016 19:36:15
michaben
michaben
Nieuwsbericht van ProRail: http://www.prorail.nl/nieuws/begin-augustus-minder-treinen-rond-schiphol

Kort samengevat: van 1 t/m 9 augustus geen treinverkeer Shl - Dvd / Asb, en op 2 augustus tevens geen treinverkeer Shl - Ass. De 3100 zal via Asd omgeleid worden, de 3500 wordt (met dank aan DSSU) opgeheven tussen Ht en Shl. Op 10 augustus zal de viersporigheid in dienst gesteld worden.

De volledige dienstregeling wordt meestal op dinsdagen gepubliceerd voor vier weken vooruit, dus die verwacht ik op 12 juli (voor de periode 1 t/m 7 augustus).

Laatst bewerkt door michaben op 30-06-2016 19:37
 

01-07-2016 08:56:25
ZJ37
ZJ37
Ondanks DSSU zal toch wel naar de mogelijkheid gekeken zijn om de 3500 te keren te Mas of Asb?  

01-07-2016 09:21:29
cuneo56
cuneo56
Of koppelen aan een intercity die niet over de zuidtak kan via de verbindingsboog naar Dmnz?  

01-07-2016 10:34:42
dlm4yjp
dlm4yjp
Dmnz maakt ook onderdeel uit van de viersporigheid dus zal grootswaarschijnlijk niet berijdbaar zijn.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 01-07-2016 10:35


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


01-07-2016 10:43:30
daniel81
daniel81
Of plannen met VIRM en dan in Ut splitsen/combineren met de 3000  

01-07-2016 10:48:37
train85
train85
Quote
ZJ37 (vr 01 jul 2016 08:56:25 https://www.somda.nl/forum/18312/p583748/): Ondanks DSSU zal toch wel naar de mogelijkheid gekeken zijn om de 3500 te keren te Mas of Asb?
Asb keren moet je niet doen, is niet de doen als de rest wel rijdt. Mas is naar mijn mening wel in te passen. Waarom daar uiteindelijk niet gekozen is kan ik niet inzien.
 

01-07-2016 10:48:55
train85
train85
Quote
dlm4yjp (vr 01 jul 2016 10:34:42 https://www.somda.nl/forum/18312/p583753/): Dmnz maakt ook onderdeel uit van de viersporigheid dus zal grootswaarschijnlijk niet berijdbaar zijn.
Bogen zijn vrij.
 

01-07-2016 11:17:43
reisthijs
reisthijs
Quote
dlm4yjp (vr 01 jul 2016 10:34:42 https://www.somda.nl/forum/18312/p583753/): Dmnz maakt ook onderdeel uit van de viersporigheid dus zal grootswaarschijnlijk niet berijdbaar zijn.
De spoorverdubbeling vindt plaats tussen Riekerpolder en Duivendrecht, daar ligt Dmnz toch echt niet tussen.
 

01-07-2016 11:53:02
DingeZ
DingeZ
Sterker nog. Dvd is gewoon bereikbaar, want de wissels daar liggen er allang (op de klem). Pas vanaf Dvaw wordt er gewerkt.  

01-07-2016 12:31:25
dlm4yjp
dlm4yjp
Dvd laag is niet bereikbaar in die periode, simpelweg omdat de perrons dan aangepakt worden. Maar inderdaad, ik heb mezelf even verkeken op Dmnz, er vanuit gaande dat deze ook gewoon in het project meegetrokken zou worden.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

01-07-2016 14:21:30
Klaasje
Klaasje
Quote
train85 (vr 01 jul 2016 10:48:37 https://www.somda.nl/forum/18312/p583756/):
Quote
ZJ37 (vr 01 jul 2016 08:56:25 https://www.somda.nl/forum/18312/p583748/): Ondanks DSSU zal toch wel naar de mogelijkheid gekeken zijn om de 3500 te keren te Mas of Asb?
Asb keren moet je niet doen, is niet de doen als de rest wel rijdt. Mas is naar mijn mening wel in te passen. Waarom daar uiteindelijk niet gekozen is kan ik niet inzien.

Bij keren te Asb moet je natuurlijk lezen dat er gekeerd wordt bij Dmnz.
 

01-07-2016 14:41:03
train85
train85
Dat is niet waar. Asb of Dmnz is heel wat anders. Asb is tijdens die werkzaamheden gewoonweg niet mogelijk ivm treinenloop. Dmnz is wel mogelijk.  

12-07-2016 17:01:05
michaben
michaben
Zoals verwacht is de dienstregeling inmiddels online:
- 3100 omgeleid via Asd inderdaad (met stop aldaar), extra reistijd circa 20 minuten.
- 3500 keert in Ht op spoor 6 zal dus waarschijnlijk een lengtebeperking krijgen om op de b fase te passen want de 800 blijft via 6a rijden.
- 700700/712700 rijden Gvc - Shl, ik vermoed haast dat deze aan de 3100 doorgekoppeld zal zitten want aankomst uit Gvc is op spoor 1/2 en vertrek richting Gvc op spoor 5/6, en er zijn weinig mogelijkheden tot omrijden aldaar.
- 5800 is opgeheven Hfd - Shl, zit aldaar gekoppeld aan de 705700 Gvc - Shl.
- 4300 rijdt in de ene richting Asb - Almo en in de andere richting Almo - Dmnz.
- 5700 rijdt in de ene richting Dmnz - Ut en in de andere richting Ut - Asb.
- 1600/11600 rijdt niet, 11700 neemt Amf - Es over, Amfs wordt niet bediend door intercity's.
- 700/12700 rijdt niet Lls - Shl, gaat daar over in de 2600.
- 7400 rijdt niet Bkl - Asd, vermoedelijk om ruimte te maken voor de omgeleide 3100?
- 14500 rijdt ook niet, ook ruimte maken?

Op dinsdag komt daar bovenop:
- 900 rijdt niet (Bd doet er blijkbaar niet toe).
- 1000 pendelt Rtd - Shl.
- 3100 rijdt niet Asb - Shl.
- 5800 rijdt niet Asd - Hfd.
- 700/12700 rijden deze dag van Lls naar Asb en gaan over in de 3100.
- 2600 rijdt niet Shl - Asd, als 702600 Asd - Lls.
 

12-07-2016 17:12:25
train85
train85
Serie 14500 rijdt niet om 2 redenen. De 1e is doordeweekse werkzaamheden rondom Wgm en ruimte creëren te Asd.
De 7400 rijdt niet i.v.m. ruimte 3100 en emplacement Asd.
Daarnaast is de planning hier in Utrecht nog druk met week 31. Dus kunnen er nog kleine dingen veranderen die invloed kunnen hebben op iemands reis met de trein.
 

12-07-2016 17:13:10
Arjan73
Arjan73
Quote
dlm4yjp (vr 01 jul 2016 12:31:25 https://www.somda.nl/forum/18312/p583766/): Dvd laag is niet bereikbaar in die periode, simpelweg omdat de perrons dan aangepakt worden. Maar inderdaad, ik heb mezelf even verkeken op Dmnz, er vanuit gaande dat deze ook gewoon in het project meegetrokken zou worden.
Welke werkzaamheden moeten er te Dvd (laag) dan nog aan het perrons uitgevoerd worden? De perrons zijn reeds lange tijd geleden al ingezaagd en de wissels liggen er profielvrij en zijn reeds door de spoorstaaflostrein bereden.
 

12-07-2016 19:56:38
bart84
Moderator
bart84
Quote
michaben (di 12 jul 2016 17:01:05 https://www.somda.nl/forum/18312/p584686/): Zoals verwacht is de dienstregeling inmiddels online:
- 3100 omgeleid via Asd inderdaad (met stop aldaar), extra reistijd circa 20 minuten.
- 700700/712700 rijden Gvc - Shl, ik vermoed haast dat deze aan de 3100 doorgekoppeld zal zitten want aankomst uit Gvc is op spoor 1/2 en vertrek richting Gvc op spoor 5/6, en er zijn weinig mogelijkheden tot omrijden aldaar.

Op dinsdag komt daar bovenop:
- 700/12700 rijden deze dag van Lls naar Asb en gaan over in de 3100.

Dit komt niet overeen.


Mvg. Bart
 

12-07-2016 20:05:12
train85
train85
Wat niet volgens jou? Alleen dinsdag zijn alle sporen tussen Shl en Asra buitendienst.  

12-07-2016 20:11:04
bart84
Moderator
bart84
Dat had ik er niet uit gehaald, maar in dat geval is het logisch.


Mvg. Bart
 

12-07-2016 20:42:13
michaben
michaben
Dat stond al in het eerste bericht. De Benelux en Thalys worden overigens omgeleid en stoppen niet te Shl op die dinsdag, Benelux gaat via Hlm in ieder geval (stopt nog te Gv), de Thalys vermoed ik via Bkl want de 9346 gaat bijvoorbeeld 2min voor de 2247 uit Asd weg (vanaf hetzelfde spoor zelfs: respectievelijk 2b en 2a) en komt 1min voor dezelfde 2247 in Rtd aan. Dat lijkt me wat krap, dus zullen beide treinen wel een andere route rijden om elkaar in Rtd weer tegen te komen.  

12-07-2016 20:46:20
dh3201
dh3201
Gaat de 5800 ter vervanging van de 11600/11700 doorrijden naar Amfs?


Shqiperise-lopers?
 

12-07-2016 20:56:02
vrijgezel
vrijgezel
Dat zou (speculerend ) 's-avonds en in het weekend best kunnen; op werkdagen overdag rijdt de 5800 al verder, nl. naar Avat.  

12-07-2016 20:58:59
michaben
michaben
De 5800 rijdt tot einde dienst tot Avat ja, ook in het weekend. In dit geval dus Avat - Gvc, daar kerende op de 6300, dus dat wordt een leuke omloop.

Laatst bewerkt door michaben op 12-07-2016 21:22
 

20-07-2016 17:57:13
michaben
michaben
Na voltooiing van deze werkzaamheden lijkt men direct enkele minuutwijzigingen door te voeren per 10 augustus. De 3100 wordt 2min versneld ri Shl, aankomst wordt 27/57 op sp4. Vertrek wordt 01/31 vanaf sp3. De HSL treinen ri Asd verhuizen naar spoor 1/2, 1600/11600 ri Amf naar spoor 3, vertrek 1min eerder.  

21-07-2016 00:00:12
AlexNL
AlexNL
Dat de 900 die dinsdag geheel niet rijdt is vreemd: wat heeft Breda te maken met werkzaamheden ten noorden van Schiphol?

Schrap dan de 1000 en laat de 900 pendelen tussen Bd en Shl. Met het materieel dat je op die manier vrijspeelt uit de 1000 zou je dat toch wel moeten kunnen regelen?
 

21-07-2016 14:24:59
daniel81
daniel81
Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat keren op Shl volstrekt onaanvaardbaar is (hoewel de 1600 dat jarenlang planmatig gedaan heeft)  

21-07-2016 14:28:08
MasterE
MasterE
We hebben vaak genoeg met de 900 te Shl gekeerd. Gewoon weer een gemiste kans.


Mcn Asd
 

21-07-2016 14:28:21
jelmerrr
jelmerrr
Hoe doet de 1600 dat nu dan? Is toch ook in Shl?  

21-07-2016 14:31:45
dlm4yjp
dlm4yjp
Nee, die gaat LM naar Hfdo/Hfdm.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-07-2016 15:43:45
michaben
michaben
Het gaat hier over tijdens de werkzaamheden, dan moeten alles wel keren want er is op 2 augustus geen doorgaand treinverkeer te Shl. De 1000 keert dan ook te Shl, maar de 900 is opgeheven.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


21-07-2016 16:54:10
MasterE
MasterE
Dan nog had men beter de 1000 op kunnen heffen en de 900 laten rijden in Sandwich dan wel met opzend loc.


Mcn Asd
 

21-07-2016 16:58:43
Diedje
Diedje
...Niet zo simpel denken...  

21-07-2016 17:47:11
AlexNL
AlexNL
De enige reden die ik me kan bedenken voor het opofferen van de 900 maar het behouden van de 1000 is dat de 900 anders op een ongunstig moment moet keren te Schiphol. Met twee locs in sandwichsamenstelling heb je niets te maken met rangeerwerk, tenslotte.  

21-07-2016 17:57:31
Diedje
Diedje
Nja, je zou als je de klant een dienst zou willen bewijzen natuurlijk de 1000 opheffen en met het vrijgekomen materieel de 900 rijden of aan de 900 stammen een loc in opzending meesturen.. zoals ook al is aangehaald..  

21-07-2016 18:22:59
mdj
mdj
Als de ICD (eigenlijk toen nog Fyra meende ik) moest keren te Shl, ging dat al met 2 locs en 1x per uur. Die tweede loc zal het probleem niet zijn, eerder de niet ideale tijdsligging van de 900 tov de resterende kerende treinseries.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

21-07-2016 19:02:37
michaben
michaben
Zonder de 1000 serie zijn er genoeg locs om de 900 te sandwichen. Stammen zijn geschikt hiervoor gezien de stammen van de 900 en 1000 onderling uitgewisseld worden zo af en toe. Kering van beide series is gelijk, blijft over conflict met andere kerende serie bij Hfd. Omdat zowel 900 als 1000 zichzelf kruisen bij overloopwissels HSL is enkelspoor bij Hfd geen optie, dus moet men oversteken te Hfd via buitenste perronsporen. Ik vermoed dat dit in de knoop zit met de 2600 die rond dezelfde tijd als de 900 bij deze wissels zit.

Natuurlijk is er wel veel meer mogelijk als men verder zou kijken dan de bestaande treinpaden, des noods met een iets langere stop voor de 900 te Rtd, maar er rijdt die dag verder niets over de HSL dus het pad van de 900 iets verschuiven moeten kunnen zou je zeggen...
 

21-07-2016 19:37:38
robbertc
robbertc
Kan het zijn dat de HSL noord ook buitendienst is die dag? Kan goed zijn dat zoiets is afgestemd met het samenvallen met deze westtak-buitendienststelling.  

21-07-2016 20:48:56
michaben
michaben
Dan had de 1000 ook niet kunnen rijden, maar die rijdt dus wel als pendel tussen Shl spoor 3 en Rtd spoor 11 heen en weer in 26 minuten.  

01-08-2016 00:05:35
ZJ37
ZJ37
Ik begrijp eigenlijk helemaal niks van die maatregel. Vanwege werkzaamheden ten noorden van Shl rijdt ICD Shl-Rtd wel en Rtd-Bd niet. Wat is het probleem van het rijden met sandwichstammen Bd-Shl v.v.?  

01-08-2016 10:42:14
Berk24
Berk24
Nou ja, ik vind dat er slechts 2x/uur een IC Utrecht-'s Hertogenbosch rijdt een kwalijker zaak, daar zijn 4x/uur een IC echt noodzaak. Was keren op het opstelterrein achter Utrecht niet mogelijk?

De ICD Rotterdam-Breda is nog niet zo druk, daar kunnen reizigers nog met de 1900 mee. Dat staat nou niet echt bekend als een probleemstuk.
 

01-08-2016 11:27:33
daniel81
daniel81
Daar gaat het ook niet om.
NSR heeft een dienstregeling opgesteld iom opdrachtgever het Rijk en consumentenorganisaties, en die dienstregeling moeten ze gewoon uitvoeren.
Dat dat niet lukt op een baanvak dat gestremd is vanwege werkzaamheden, is logisch, maar daarbuiten horen ze gewoon hun dienstregeling te rijden.
 

01-08-2016 12:57:47
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (ma 01 aug 2016 00:05:35 https://www.somda.nl/forum/18312/p586525/): Ik begrijp eigenlijk helemaal niks van die maatregel. Vanwege werkzaamheden ten noorden van Shl rijdt ICD Shl-Rtd wel en Rtd-Bd niet. Wat is het probleem van het rijden met sandwichstammen Bd-Shl v.v.?
Ik denk dat het probleem is dat de stammen in de 900 niet als sandwichstammen bekend zijn bij IL&T en dan ook niet als zodanig mogen rijden ?
 

01-08-2016 13:07:03
daniel81
daniel81
Quote
broek53 (ma 01 aug 2016 12:57:47 https://www.somda.nl/forum/18312/p586573/):
Quote
ZJ37 (ma 01 aug 2016 00:05:35 https://www.somda.nl/forum/18312/p586525/): Ik begrijp eigenlijk helemaal niks van die maatregel. Vanwege werkzaamheden ten noorden van Shl rijdt ICD Shl-Rtd wel en Rtd-Bd niet. Wat is het probleem van het rijden met sandwichstammen Bd-Shl v.v.?
Ik denk dat het probleem is dat de stammen in de 900 niet als sandwichstammen bekend zijn bij IL&T en dan ook niet als zodanig mogen rijden ?

In dat geval kan de achterste lok toch gewoon in opzending mee? Of is daar ook uitdrukkelijk toestemming van ILenT voor nodig?
 

01-08-2016 13:16:55
MasterE
MasterE
Dat kan, maar beperkt je tot 140 km/h.


Mcn Asd
 

01-08-2016 13:21:56
MetroRET
MetroRET
De 16500-stammen hebben inmiddels wel vaker in de 1000 gereden, eveneens andersom (16100 in de 900), dus dat zou verre van een probleem moeten zijn.  

01-08-2016 13:36:04
nohab
nohab
Zou het probleem niet eerder zijn dat het veel leegmatritten Wgm - Rtd v.v. zou opleveren? Via Asdz rijden tussen Wgm en Shl is immers niet mogelijk.

Laatst bewerkt door nohab op 01-08-2016 13:36


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

01-08-2016 14:28:01
daniel81
daniel81
De 1000 rijdt wel Shl-Rtd en de 900 rijdt niet.
Dan zou de enige reden dus kunnen zijn de perroncapaciteit op Shl
(andere minder klantvriendelijke optie, maar nog altijd beter dan wat het nu is, is om de 1000 in Rtd over te laten gaan op de 900, dat zou betekenen dat die daar een kwartier stilstaat. Ik weet niet of de spooropstelling van Rtd dit toelaat)
 

01-08-2016 14:52:47
Diedje
Diedje
Dan ben je denk ik via Dordrecht net zo snel als dat je 15 minuten in de trein gaat wachten.. als het overstappen tenminste een beetje gunstig is..  

01-08-2016 15:35:36
daniel81
daniel81
Er zijn ook mensen die alleen tussen Bd en Rtd reizen, of die op die stations overstappen op andere treinen, metro's of bussen.
Voor hen hoor je die verbinding gewoon in stand te houden. NS is een vervoerder met een contract, en geen club die alleen zo af en toe een trein rijdt als ze denken dat die echt nodig is (dat laatste zou je van de ICDirect zo langzamerhand wel gaan denken)
 

01-08-2016 15:37:18
b2py
b2py
Het is niet alsof er geen alternatief is en de reiziger volledig in de kou blijft staan..  

01-08-2016 16:02:30
cuneo56
cuneo56
En nog meer forensen leed.
Ook de serie 7400 blijkt niet te rijden tussen Bkl en Asd ( in de spits) handig dat er wel posters hangen over de treinen van/ naar shl met reis advies(ook al niet meer vanzelf sprekend heb ik ervaren) maar als je gewoon rechtstreeks naar Asd wil of omgekeerd kom je er gewoon pas op het station achter.
Denken ze nu echt dat je als forens iedere dag een reisadvies gaat opvragen??%07%

Laatst bewerkt door cuneo56 op 01-08-2016 16:02
 

01-08-2016 17:22:22
ZJ37
ZJ37
Er zullen morgen ongetwijfeld reizigers te Bd zijn die een 900 verwachten die niet rijdt. Vervolgens met de 1900 mee naar Rtd, vervolgens geen volgende 900 en dan pas met de 1000 mee. Bij elkaar +45, over nagedacht.  

01-08-2016 17:28:02
michaben
michaben
Quote
b2py (ma 01 aug 2016 15:37:18 https://www.somda.nl/forum/18312/p586591/): Het is niet alsof er geen alternatief is en de reiziger volledig in de kou blijft staan..

Dat is natuurlijk geen argument om een trein niet te laten rijden. De NS zou in principe als uitgangspunt moeten houden dat alle treinen die in de dienstregeling staan blijven rijden, tenzij dat niet mogelijk is.
 

01-08-2016 17:47:57
ZJ37
ZJ37
Het is op zijn minst opmerkelijk dat de maatregelen van de werkzaamheden te Shl ook reizigers raken die niet eens in de buurt hoeven te zijn, dus die tussen Brabant en Rtd resp. Ut.  

01-08-2016 19:24:33
b2py
b2py
Quote
ZJ37 (ma 01 aug 2016 17:22:22 https://www.somda.nl/forum/18312/p586606/): Er zullen morgen ongetwijfeld reizigers te Bd zijn die een 900 verwachten die niet rijdt. Vervolgens met de 1900 mee naar Rtd, vervolgens geen volgende 900 en dan pas met de 1000 mee. Bij elkaar +45, over nagedacht.
Hangen er geen posters dan? Wordt er niet omgeroepen?

Laatst bewerkt door b2py op 01-08-2016 19:24
 


01-08-2016 19:32:19
ZJ37
ZJ37
Mij is het niet opgevallen in elk geval. Ik hoop dat het in diverse ICD's is omgeroepen om mensen er alvast op attent te maken voor morgen, kleine moeite. In mijn ICD gebeurde dat in elk geval niet.  

01-08-2016 20:31:26
yappa
yappa
Quote
b2py (ma 01 aug 2016 19:24:33 https://www.somda.nl/forum/18312/p586620/): Hangen er geen posters dan? Wordt er niet omgeroepen?


Ik kwam er ook pas vanmorgen op het perron achter... Op Bkl inderdaad geen enkele melding over de verdwenen 17400, die is er gewoon niet. Wel (door iemand) vooraf gepland, want de CTA negeert de trein alsof hij nooit bestaan heeft, maar op de TD7 schermen staat hij wel als "rijdt niet".

De enige bijzondere reisinfo is de flyer dat er geen Intercity van/naar Schiphol rijdt.

Laatst bewerkt door yappa op 01-08-2016 20:32
 

01-08-2016 20:50:50
train85
train85
Op de T7 schermen te Vndc en Vndw is die in zijn geheel verdwenen. En ook langs de lijn hier geen aankondiging, alleen in het begin.  

01-08-2016 21:13:24
cuneo56
cuneo56
Dat de 17400 niet rijdt hangt samen met ombouw Utrecht en is al een maand of twee, de posters daarvan hebben het inmiddels wel begeven.
Wat nu speelt is het niet rijden van de 7400 tussen Bkl en Asd en dat hangt waarschijnlijk wel samen met het schiphol/ zuidtak/SAAL verhaal, maar dat dan zonder Posters of andere info daarover.
 

01-08-2016 21:24:18
mvboetzela
mvboetzela
Yep, dat is hier rond 12 juli ook al gemeld: om ruimte te maken voor de 3100 tussen Asb en Asd, want laten daar nou net geen 4 sporen liggen.  

01-08-2016 21:58:48
michaben
michaben
Een andere grap is dat op het tijdstip van de opgeheven 7421 er nog geen omgeleide 3100 rijdt. Blijkbaar is men daar toch achtergekomen, want volgende week maandag en dinsdag rijdt deze 7421 wel. Was alleen te laat om het voor deze week nog aan te passen zeker. Ook de 14500 staat gewoon in de planning komende week (tenzij men deze in de IFF update van morgen er toch nog uitgooit, je weet maar nooit).

Laatst bewerkt door michaben op 01-08-2016 22:00
 

01-08-2016 22:28:52
ZJ37
ZJ37
Waarom rijdt die 14500 eigenlijk niet? Waar conflicteert deze mee?  

01-08-2016 22:41:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Die andere niet echt gecommuniceerde wijziging, namelijk het vervallen van de ICs tussen Amf en Amfs, is trouwens vanavond opeens in de verstoringsmeldingen verschenen. Daar stond 'ie vanmorgen nog niet bij...
(Edit: volgens RijdendeTreinen.nl is deze storing om 15.04 uur voor het eerst gemeld)

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 01-08-2016 22:42


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-08-2016 22:55:16
Frontier
Frontier
Quote
ZJ37 (ma 01 aug 2016 22:28:52 https://www.somda.nl/forum/18312/p586644/): Waarom rijdt die 14500 eigenlijk niet? Waar conflicteert deze mee?

Wellicht dat die óók ruimte moet maken voor de 3100?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

02-08-2016 06:29:53
ZJ37
ZJ37
Quote
b2py (ma 01 aug 2016 19:24:33 https://www.somda.nl/forum/18312/p586620/):
Quote
ZJ37 (ma 01 aug 2016 17:22:22 https://www.somda.nl/forum/18312/p586606/): Er zullen morgen ongetwijfeld reizigers te Bd zijn die een 900 verwachten die niet rijdt. Vervolgens met de 1900 mee naar Rtd, vervolgens geen volgende 900 en dan pas met de 1000 mee. Bij elkaar +45, over nagedacht.
Hangen er geen posters dan? Wordt er niet omgeroepen?
Heb vanmorgen nog even speciaal voor je gezocht op de looproutes van het busstation en fietsenstalling naar de perrons: 0 posters en tot 6.25 uur ook geen omroepberichten hierover. Wel in de Sprinter naar Ht gesprekken van medereizigers die niet begrepen waarom tussen Bd en Rtd niet gereden werd en wel tussen Rtd en Shl. Tevens dat het alternatief via Ht minstens zo bedroevend is met daar een overstap van 25 minuten.
 

02-08-2016 20:38:57
greyhound
greyhound
Quote
mdj (do 21 jul 2016 18:22:59 https://www.somda.nl/forum/18312/p585503/): Als de ICD (eigenlijk toen nog Fyra meende ik) moest keren te Shl, ging dat al met 2 locs en 1x per uur. Die tweede loc zal het probleem niet zijn, eerder de niet ideale tijdsligging van de 900 tov de resterende kerende treinseries.

Op 18-11-2012 presteerde men het zelfs om met twee V250en een uurdienst te rijden tussen Rtd en Shl. Mijn eerste en laatste rit met zo'n stel.
 

02-08-2016 20:50:42
b2py
b2py
Quote
ZJ37 (di 02 aug 2016 06:29:53 https://www.somda.nl/forum/18312/p586658/):
Quote
b2py (ma 01 aug 2016 19:24:33 https://www.somda.nl/forum/18312/p586620/):
Quote
ZJ37 (ma 01 aug 2016 17:22:22 https://www.somda.nl/forum/18312/p586606/): Er zullen morgen ongetwijfeld reizigers te Bd zijn die een 900 verwachten die niet rijdt. Vervolgens met de 1900 mee naar Rtd, vervolgens geen volgende 900 en dan pas met de 1000 mee. Bij elkaar +45, over nagedacht.
Hangen er geen posters dan? Wordt er niet omgeroepen?
Heb vanmorgen nog even speciaal voor je gezocht op de looproutes van het busstation en fietsenstalling naar de perrons: 0 posters en tot 6.25 uur ook geen omroepberichten hierover. Wel in de Sprinter naar Ht gesprekken van medereizigers die niet begrepen waarom tussen Bd en Rtd niet gereden werd en wel tussen Rtd en Shl. Tevens dat het alternatief via Ht minstens zo bedroevend is met daar een overstap van 25 minuten.
Bedankt!