Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Ombouw bovenleidingspanning NL naar 3kV/15kV/25kV

Donderdag 05 jan 2017 - 10:19:13
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Quote
mdeen (wo 04 jan 2017 14:06:30 www.somda.nl):
Quote
mich (wo 04 jan 2017 12:44:42 www.somda.nl): Daarbij trek je op je last mile dieselmotortje geen trein de Sofiatunnel uit. Hoewel als je het goed uitkient en groen door staat kom je met geluk eruit gerold, maar dat is voor de normale dienst teveel onzekerheid.
De theorie zegt dat je met een 230 kW motor (Traxx last mile) bij 2,7 km/h nog 300 kN kunt ontwikkelen. Dus je komt wel boven, maar het duurt even.

Oh, en Railpool zegt er over:
Quote
Even when operating in last-mile mode, the locomotive still has enough traction force to cope with steep inclines over several kilometres.

Haha, wel eens een goederentrein gereden? Ik zeg dat niet voor niks. Je hebt 150 Kn nodig minimaal bij 60km/h. Kom je onder de 10km/h kom je er niet uit.

Donderdag 05 jan 2017 - 10:44:58
cuneo56
cuneo56
En als je niet boven die 2,7 km/h uitkomt zet de ATB je wel neer.

Donderdag 05 jan 2017 - 11:04:44
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Heb je op de kijfhoek onder level 1 niet zo'n last van, maar tenzij je een tandrad systeem hebt heb je nooit de grip bij een 4 asser om bij lage snelheid een trein de tunnel uit te trekken. Rij je nog boven de 40 kan de loc meer vermogen kwijt en trek je hem er zo uit.