Werkzaamheden Ede-Wageningen
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
21-06-2016 15:24:45
waalkade
waalkade
Is er al een sporenplan van het nieuwe Ede-Wageningen?
Wanneer je de plaatjes bekijkt komen er straks 4 perronsporen.
Verdere sporen zie je daarop niet.
Komt er nog bijvoorbeeld een tailtrack voor de sprinter uit de ri Ut die in Ed keert?

21-06-2016 19:41:30
Coryza
Coryza
Zouden de sprinters niet door gaan rijden richting Ah? (Inhalend door de IC's te Db dan wel Ed)?

21-06-2016 20:02:26
michaben
michaben
De plannen gingen uit losse sprinters Bkl - Ed en Ed - Ah.

Laatst bewerkt door michaben op 21-06-2016 20:02

21-06-2016 20:33:59
thom
thom
Quote
Coryza (di 21 jun 2016 19:41:30 https://www.somda.nl/forum/18280/p582699/): Zouden de sprinters niet door gaan rijden richting Ah? (Inhalend door de IC's te Db dan wel Ed)?

Ik weet niet wanneer Ede-wageningen af moet zijn, maar voorlopig haalt het wat lastig in in Driebergen richting Arnhem


21-06-2016 21:06:00
michaben
michaben
Voorlopig is er ook geen ETMET

21-06-2016 21:12:52
reisthijs
reisthijs
De verbouwing van Ede-Wageningen begint pas in 2019, hetzelfde jaar waarin het viersporige Db klaar zou moeten zijn.

23-06-2016 13:30:52
AlbertP
AlbertP
De sprinters die eventueel zouden doorrijden naar Ah zijn die van Connexxion uit Amf. Over sprinters Ut-Ah heb ik nog niet gehoord.

Vziw verandert het sporenplan niet veel, behalve een perron aan spoor 5 en daarbij hoort het opruimen van -al een aantal jaar ongebruikte- goederensporen aan die kant.

23-06-2016 14:32:22
kleine_man
kleine_man
Vanwege ETMET gaat er 1 sprinter ut-db naar ed. Daar kan hij gekoppeld worden aan de sprinter naar ah. Helemaal zeker ben ik niet, maar spoor 3 zou opgebroken worden om het perron breder te maken. Verder gaat het busstation naar de zuidzijde van het station, waarvoor een nieuwe onsluiting gebouwd gaat worden tussen de enka en de kazerne.

23-06-2016 14:40:46
AlbertP
AlbertP
Je hebt waarschijnlijk gelijk, het ontwerp (https://spoorzone-ede.nl/fileadmin/user_upload/Spoorzone_VO_boek_2016-05-24_hi-res.pdf) meldt dat spoor 2 eruit gaat en een tailtrack aan de oostzijde wordt aangelegd, en verder dat de "spoorligging" in en rond het station wordt aangepast.

23-06-2016 16:39:16
michaben
michaben
Ik dat document haal ik de volgende indeling:
1a: Kerende stoptrein van/naar Amf
1b: Kerende sprinter van/naar Ah.
3: Intercity richting Ut + vertrek sprinter richting Ut.
4: Aankomst sprinter uit Bkl
5: Intercity richting Ah.
Dan gaat men blijkbaar uit van dat de sprinter Bkl - Ed precies op een knooptijd aankomst en vertrekt, anders had deze wel op spoor 4 kunnen keren ipv aankomst op 4 en via het keerspoor terug naar 3.

23-06-2016 16:40:43
b2py
b2py
Bijkomend voordeel is natuurlijk dat je daar kan keren bij verstoring te Arnhem

23-06-2016 18:37:21
abcde
abcde
Quote
michaben (do 23 jun 2016 16:39:16 https://www.somda.nl/forum/18280/p582888/):... Dan gaat men blijkbaar uit van dat de sprinter Bkl - Ed precies op een knooptijd aankomst en vertrekt, anders had deze wel op spoor 4 kunnen keren ipv aankomst op 4 en via het keerspoor terug naar 3.

Begrijp ik het goed dat de sprinter uit Bkl Ut in Ede keert, en de sprinter uit Ah keert ook in Ede ?
Waarom rijden beiden niet simpelweg door, zodat je een doorgaande sprinter Bkl - Ut - Ah krijgt ? %03%

Laatst bewerkt door abcde op 23-06-2016 18:42

23-06-2016 19:05:22
bacr
bacr
Dat is nou wel heel ouderwets... Laat m dan meteen maar doorrijden naar Zp. Oh en van Bkl naar Rtd....

23-06-2016 21:15:14
meestertje
meestertje
een echte spoortraditie viel me deze week weer op in Ed: de boel wordt voordat het gesloopt wordt nog even opgeschilderd %02%.

meestertje

23-06-2016 22:23:52
mvboetzela
mvboetzela
Quote
abcde (do 23 jun 2016 18:37:21 https://www.somda.nl/forum/18280/p582906/):Begrijp ik het goed dat de sprinter uit Bkl Ut in Ede keert, en de sprinter uit Ah keert ook in Ede ?
Waarom rijden beiden niet simpelweg door, zodat je een doorgaande sprinter Bkl - Ut - Ah krijgt ? %03%

Dat zou zomaar kunnen zijn omdat de twee paden in Ed niet op elkaar aansluiten en een stationnement van 10 of meer minuten niet mogelijk is zonder andere treinen in de weg te zitten.

23-06-2016 22:36:55
rolandrail
rolandrail
Dan spendeer je die 10 minuten toch op het middenspoor van Wf

23-06-2016 22:59:09
b2py
b2py
Of je verlegt de trein Ah - Ed in de uren dat de sprinter uit Utrecht komt en buiten die tijd (Ongetwijfeld na 19/20 uur) leg je hem 10 min anders

23-06-2016 23:00:51
Coryza
Coryza
Waarom zou men niet kunnen doorknallen? Bijv bij de huidige situatie: vertrek direct achter de IC richting Ah (.10/.40 ipv .13/.43?)... even doordenkend is dat .26/.56 Mrn, .35/.05 Klp, .41/.11 Ed, .48/.18 Wf, .52/.22 Otb, .57/.27 Ah. Dat zou te Ed 6 min voor de volgende IC zijn, en te Ah 2 min voor aankomst van de volgende IC. Behoorlijk strak... maar dan maar de meest rappe treintjes inzetten? Dan zou 't vast nog sneller kunnen Of is dit teveel dagdromen.

Laatst bewerkt door Coryza op 23-06-2016 23:02

23-06-2016 23:14:11
b2py
b2py
Ongetwijfeld omdat de dienstregeling dan er niet meer zo uit ziet als nu..

23-06-2016 23:15:34
Coryza
Coryza
Probeer alleen aan te geven dat als je vlak achter de IC aangaat, het volgensmij mogelijk moet zijn om door te rijden naar Ah zonder een andere IC in de weg te zitten. Hoe je dat dan met de ICE/goederen wilt doen laat ik aan de geleerden over...

23-06-2016 23:31:07
thom
thom
Dat is nou juist de hele truc van dat dienstregeling plannen, dat is niet iets deels bedenken en dan zeggen "De rest moet een ander maar even verder invullen" maar dat is een samenspel van dat gehele plaatje wat aan alle kanten móet passen...

24-06-2016 05:45:12
MasterE
MasterE
En vervolgens klagen dat een ritje Ed-Ah 10 minuten langer gaat duren omdat je moet wachten, maar we hebben wel een doorgaande trein. Er moet een keuze worden gemaakt en zoals altijd zal een deel van de reiziger dit een goede optie vinden en een ander deel niet.

24-06-2016 09:05:54
SchuurB
SchuurB
Als ik het sporenplan uit die plattegrondjes mag destilleren dan lijkt het dat het nieuwe keerspoor alleen als keerspoor vanuit het westen gebruikt kan worden; wissels om een inhaling mogelijk te maken zijn er niet. Dat betekent dus:
- er kan niet ingehaald worden en het keren van zo'n sprinter ligt dus vast, of inhalen moet idd in Wf gebeuren, wat niet aantrekkelijk is. Andere dienstregelingmodellen worden bij voorbaat al lastig.
- het spoor kan niet als uitwijkspoor gebruikt worden, dus als één van de doorgaande sporen buiten dienst moet voor werkzaamheden, moet je het andere doorgaande spoor gebruiken en maar hopen dat dat past.
- de SPR Ah - Ed kan niet van het nieuwe keerspoor gebruik maken, dus je blijft in alle gevallen beperkingen van het gelijkvloers oversteken vanuit spoor 1 naar Ah houden.

24-06-2016 16:47:20
michaben
michaben
Quote
mvboetzela (do 23 jun 2016 22:23:52 https://www.somda.nl/forum/18280/p582928/): Dat zou zomaar kunnen zijn omdat de twee paden in Ed niet op elkaar aansluiten en een stationnement van 10 of meer minuten niet mogelijk is zonder andere treinen in de weg te zitten.

Wat is er mis met een stop van 10 minuten, als het alternatief een overstap van 10 minuten is? Voor doorgaande reizigers zal een knip nooit sneller zijn.

Een inhaling zal sowieso nodig zijn, een sprinterstop kost je zo'n 100 seconden dus met ETMET je haalt maar zo'n 2 á 3 stops voor de volgende intercity in je nek zit te hijgen. Als je vanaf Db 2 minuten na doorkomst van de intercity vertrekt zit je bij Ed nog slechts 4 minuten voor de volgende intercity, dat is te weinig om naar Ah door te rijden. Je zou eventueel na een stop van circa 7 minuten verder kunnen, maar om in beide richtingen een inhaling mogelijk te maken zul je een extra wissel tussen 1b en 1a in moeten leggen zodat je vanaf 1b naar Ut kan. Inhaling met slechts een enkel passeerspoor zoals in Wf lijkt me niet echt robuust.

24-06-2016 18:09:33
treinfan
treinfan
Cross-platforme overstap van/naar de intercities.%06%

30-08-2021 13:23:53
AlbertP
AlbertP

Er lijkt in Ed ineens iets te gebeuren, op het station zijn diverse bordjes weggehaald. Het verbod om perron 3/4 te betreden tussen 01:30 en 04:30 is weg, en bij de ingangen van de tunnel zijn ook bordjes weg waarvan ik niet meer weet wat erop stond.

Het viel mij afgelopen week op nadat ik lange tijd niet op station Ed geweest ben in de zomer.

(Off-topic: geen toegang na 01:30 was sowieso geen logisch bord meer, er reden namelijk voor corona al een tijdje nachttreinen na die tijd, en de 3091 kwam wel eens met +10 aan.)


30-08-2021 14:37:33
martijn
martijn

Haha ja dat zijn wel tekenen van een complete verbouwing van het stationsgebied!

Ondertussen zijn ook de eerste gebouwen aan de Parkweg gesloopt en is de overweg bij de Sysselt definitief gesloten. Ook is bij het Enka-terrein ruimte gemaakt voor de inrichting van het werkterrein (opslag materiaal en materieel en bouwketen etc.). Maar snap dat dat soort dingen minder opvallen wink


30-08-2021 15:09:13
AlbertP
AlbertP

De gebouwen aan de Parkweg worden simpelweg vervangen door nieuwbouw, dat heeft niet direct met het nieuwe station te maken. Het Zuidplein is wel veranderd, schijnbaar om te ontmoedigen dat mensen het nog gebruiken om treinreizigers op te halen en af te zetten, en aan de noordkant gaat een deel van de fietsenstalling per 6 september dicht.


02-09-2021 14:10:32
b2py
b2py

Het project OV-knoop Ede gaat van start, einddatum richting 2024



Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-09-2021 20:40:45
JoostM
JoostM
Quote
michaben (23-06-2016 16:39:16): Ik dat document haal ik de volgende indeling: 1a: Kerende stoptrein van/naar Amf 1b: Kerende sprinter van/naar Ah. 3: Intercity richting Ut + vertrek sprinter richting Ut. 4: Aankomst sprinter uit Bkl 5: Intercity richting Ah. Dan gaat men blijkbaar uit van dat de sprinter Bkl - Ed precies op een knooptijd aankomst en vertrekt, anders had deze wel op spoor 4 kunnen keren ipv aankomst op 4 en via het keerspoor terug naar 3.

Ik snap niet helemaal welke keuzes ze hebben gemaakt inzake de sporen en perrons, met de beoogde dienstregeling.

(zie ook de nieuwe locatie https://www.spoorzone-ede.nl/fileadmin/user_upload/Spoorzone_VO_boek_2016-05-24_DEF.pdf (pagina 13))

Waarom zouden ze niet hebben gekozen voor:

  1. Noordelijke perron: alleen Valleilijn
  2. Middenperron noord (huidig spoor 3): IC richting Utrecht
  3. Middenperron zuid-west (4a): SPR richting Utrecht
  4. Middenperron zuid-oost (4b): SPR richting Arnhem
  5. Nieuw zuidelijk perron (5): IC richting Arnhem

Als je het zo zou ontwerpen:

  1. Heb je geen keerspoor nodig
  2. Kun je sneller keren
  3. En, misschien wel de belangrijkste: dan hoeft de SPR naar Arnhem niet meer te kruisen?

Wat zie ik over het hoofd?



Laatst bewerkt door JoostM op 12-09-2021 20:41

12-09-2021 22:36:06
sjoerd
sjoerd

Het lijkt er op, dat er (later?) aan de zuidzijde nog een spoor 6 en 7, aan weerszijden van een tweede eilandperron, worden bijgebouwd. Het ligt ook in de lijn om alvast te richten op meer viersporigheid op Ut - Ah.

Maar ik ken de plannen op termijn nog niet.



Laatst bewerkt door sjoerd op 12-09-2021 22:36

13-09-2021 06:37:45
NIJMEGEN
NIJMEGEN
Quote

Waarom zouden ze niet hebben gekozen voor:

  1. Noordelijke perron: alleen Valleilijn
  2. Middenperron zuid-west (4a): SPR richting Utrecht
  3. Middenperron zuid-oost (4b): SPR richting Arnhem

Wat zie ik over het hoofd?


Een gewenste doorgaande stopper Amf - Ah


13-09-2021 21:10:45
bultena
bultena

Waar staat die sprinter richting Utrecht in het spoorboekje?


14-09-2021 16:01:42
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Die sprinter stond erin, 3 keer per uur.

Men dacht dat de lagere overheden die sprinters wel zouden financieren.


14-09-2021 16:08:23
michaben
michaben
Quote
JoostM (12-09-2021 20:40:45):
  1. Heb je geen keerspoor nodig
  2. Kun je sneller keren

Sneller keren is niet altijd een keuze die je hebt. De keertijd is meestal een gevolg van wanneer hoe het treinpad ingepland kan worden. Met ETMET en een ICE zijn de opties beperkt. Als het enige beschikbare pad precies op de symmetrietijd in Ed zou aankomen kun je niet langs het perron keren en heb je een keerspoor nodig.



Laatst bewerkt door michaben op 14-09-2021 16:09

14-09-2021 19:19:56
yappa
yappa
Quote
JoostM (12-09-2021 20:40:45):
Quote
michaben (23-06-2016 16:39:16): Ik dat document haal ik de volgende indeling: 1a: Kerende stoptrein van/naar Amf 1b: Kerende sprinter van/naar Ah. 3: Intercity richting Ut + vertrek sprinter richting Ut. 4: Aankomst sprinter uit Bkl 5: Intercity richting Ah. Dan gaat men blijkbaar uit van dat de sprinter Bkl - Ed precies op een knooptijd aankomst en vertrekt, anders had deze wel op spoor 4 kunnen keren ipv aankomst op 4 en via het keerspoor terug naar 3.

Ik snap niet helemaal welke keuzes ze hebben gemaakt inzake de sporen en perrons, met de beoogde dienstregeling.

(zie ook de nieuwe locatie https://www.spoorzone-ede.nl/fileadmin/user_upload/Spoorzone_VO_boek_2016-05-24_DEF.pdf (pagina 13))

Waarom zouden ze niet hebben gekozen voor:

  1. Noordelijke perron: alleen Valleilijn
  2. Middenperron noord (huidig spoor 3): IC richting Utrecht
  3. Middenperron zuid-west (4a): SPR richting Utrecht
  4. Middenperron zuid-oost (4b): SPR richting Arnhem
  5. Nieuw zuidelijk perron (5): IC richting Arnhem

Als je het zo zou ontwerpen:

  1. Heb je geen keerspoor nodig
  2. Kun je sneller keren
  3. En, misschien wel de belangrijkste: dan hoeft de SPR naar Arnhem niet meer te kruisen?

Wat zie ik over het hoofd?


In jouw voorstel moeten reizigers die in dezelfde richting doorreizen, altijd via de tunnel naar een ander perron. Da's niet zo handig, in het huidige voorstel is er een aardige overstap op hetzelfde perron tussen de sprinters van/naar Utrecht en de IC's van/naar Ah en Nm. Dat kan één van de argumenten zijn geweest.


15-09-2021 12:20:52
thom
thom
Quote
NIJMEGEN (14-09-2021 16:01:42):

Die sprinter stond erin, 3 keer per uur.

Men dacht dat de lagere overheden die sprinters wel zouden financieren.


Ze gaan echt niet een treinserie zomaar in leggen en daarna hopen dat er een opdracht gever opstaat en roept "Die betaal ik wel hoor !"

Dat werkt echt wel andersom :p


15-09-2021 12:39:12
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Als kleine prikkel was er geen IC stop meer in De Klomp smiley.


15-09-2021 13:07:00
henri1972
henri1972

Mag toch hopen dat de gemeente Veenendaal geen SPR gaat (mede)financieren die tot Ed rijdt terwijl er nu een IC stopt die minimaal tot Ah gaat?



Laatst bewerkt door henri1972 op 15-09-2021 21:21

15-09-2021 19:58:35
Muizeneus
Muizeneus

Volgens mij is het vrij simpel: er is een HRN-concessie waarin NS verplicht is elk station minimaal 2x per uur te bedienen. Zo ook Klp. Of ze dat doen met een sprinter naar Ede, met een IC naar Nm of nog iets anders is dan een keuze voor NS. Voor al die vormen hoeft een lagere overheid geen cent bij te dragen; die komt pas in beeld bij een aanbod dat daarbovenop komt (in dit geval zou dat dan alleen de 3e sprinter zijn)



Laatst bewerkt door Muizeneus op 15-09-2021 19:59

15-09-2021 22:21:51
kleine_man
kleine_man

Klopt en daarvoor wordt nu de 3000 gebruikt. De NS had de hoop dat de regionale overheden warm zouden lopen voor een sprinter Utrecht - Ede/Wageningen. Het idee is dan dat alle IC's in een 10 minutenpad komen. De regionale overheden hebben niet toegehapt, dus moet de NS 1 serie gebruiken voor de stop in De Klomp.

Vandag was men trouwens bezig met het zetten van een bescherm hek tussen spoor 4 en spoor 5. Het project lijkt nu te gaan beginnen.




Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

16-09-2021 08:11:24
michaben
michaben

Alleen lijken de laatste plannen te wijzen op dat er zowel een SPR als IC komen. De voortgangsrapportage heeft het over een lijnvoering met 2 sprinters Ut-Rhn en 2 sprinters Ut-Ed maar met behoud van IC stops te Db en Klp. En ja, dit gaat dus ten koste van de kwartierdienst naar Veenendaal, daarom worden de perrons daar ook verlengd zodat er met langere treinen naar Rhenen gereden kan worden.


16-09-2021 08:52:36
henri1972
henri1972

Vraag ik me af wat die 2 SPR Ut-Ed dan toevoegen.

Het enige positieve is dat Mrn een verbinding met Ed krijgt. Voor Klp voegt t weinig toe want SPR rijdt slechts tot Ed dus (bijna) iedereen voor Ah neemt de IC. Voor de richting Ut voegt de SPR vanaf Klp alleen iets toe voor mensen naar de stopstations (maar inwoners uit Veenendaal gaan nu via Vndc of Vndw), de IC is ongeveer 8 minuten sneller in Ut zijn dus zal voor velen de voorkeur hebben.

Negatieve is een teruggang voor Vndc en Vndw in de spits van 15 naar 30 minutendienst.

Negatieve voor NS zelf is dat ze niet bij de minst of geringste tegenslag (corona, vakantie, storing, blaadjes, sneeuw enz) de Spitsserie naar Vndc kunnen schrappen.



Laatst bewerkt door henri1972 op 16-09-2021 08:54

16-09-2021 23:53:09
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Tja, dan kunnen ze de SPR Ut-Ed toch schrappen? Alle tussenliggende stations worden ook wel zonder die SPR bedient.. behalve de directe verbinding Mrn-Ed. Dat is weliswaar dan meer impact dan nu maar denk dat de stromen Mrn-Ed nu ook weer niet dusdanig zijn dat daar heel lang over hoeft te worden nagedacht..


18-09-2021 09:26:39
JoostM
JoostM
Quote
michaben (14-09-2021 16:08:23):

Sneller keren is niet altijd een keuze die je hebt. De keertijd is meestal een gevolg van wanneer hoe het treinpad ingepland kan worden. Met ETMET en een ICE zijn de opties beperkt. Als het enige beschikbare pad precies op de symmetrietijd in Ed zou aankomen kun je niet langs het perron keren en heb je een keerspoor nodig.


Dank voor dit inzicht! Als ik het goed begrijp, bedoel je dat als je bijv. hebt:

aankomst 11:59
vertrek 12:01

Dan kun je dat niet keren langs het perron, want je hebt niet genoeg tijd. Als je dan een tailtrack hebt, dan kun je daar keren. Je hebt dan natuurijk wel een extra trein nodig.

Anderzijds, stel dat je uitkomt op

aankomst 11:56
vertrek 12:04

Dan kun je met 1 treinstel langs het perron keren, en met twee treinstellen via een tailtrack/keerspoor. Dus de infrastructuur die ze aanleggen geeft vooral meer flexibiliteit.

Is er trouwens al een sporenplan ergens te vinden hoe ze het gaan aanleggen? Met de huidige wissels kun je aan de westzijde nu al beide opties inzetten; aan de oostzijde hangt het af van hoe ze het keerspoor gaan aanleggen.

In jouw voorstel moeten reizigers die in dezelfde richting doorreizen, altijd via de tunnel naar een ander perron. Da's niet zo handig, in het huidige voorstel is er een aardige overstap op hetzelfde perron tussen de sprinters van/naar Utrecht en de IC's van/naar Ah en Nm. Dat kan één van de argumenten zijn geweest.

Aan de andere kant, zou in mijn voorstel voor reizigers uit Wolfheze/Oosterbeek richting Utrecht een overstap op hetzelfde perron hebben opgeleverd. (En verliezen de mensen uit de valleilein weer een handige overstap, dat is ook weer waar).

Vraag ik me af wat die 2 SPR Ut-Ed dan toevoegen.

Het enige positieve is dat Mrn een verbinding met Ed krijgt.

Ik snap eigenlijk niet meer precies wat er nu gebouwd wordt en beoogd is.

In https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/rapporten/2019/04/26/bijlage-1-basisrapportage-phs/bijlage-1-basisrapportage-phs.pdf (2019) was het oorspronkelijke uitgangspunt: 6 sprinters/uur tussen Bkl-Dbz.

Vervolgens wordt gesteld:

Voor de corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen is gebleken dat een model met 6 sprinters gegeven de voorgenomen maatregelen en het beschikbare budget niet maakbaar is. Voorzien is een model met 4 sprinters. (pagina 5)

Het plan was: 6 sprinters per uur BreukelenUtrecht-Driebergen waarvan er 3 per uur naar Ede doorrijden en 3 per uur naar Veenendaal/Rhenen. (pagina 41)

Maar: als ze toch vasthouden aan 4 sprinters/uur tot Dbz, dan heb je wat ze in de 2022 dienstregeling gaan doen: 4x/uur Bkl-Dbz waarvan in de spits allevier doorrijden naar Veenendaal en buiten de spits 2. (en de andere 2 keren dan op het nieuwe keerspoor)

Maar: als dit het plan is, dan gaat de nieuwe infrastructuur in Ede toch eenvoudigweg niet gebruikt worden?


20-09-2021 06:43:56
BGM104
BGM104

Het nieuwe sporenplan voor Ed staat in deze landelijke kaart


20-09-2021 16:01:11
henri1972
henri1972

Als dit het plan is dan kan je er heel weinig mee. Het enige wat je er mee opschiet is dat je het middenspoor kan gebruiken voor de 7500.


20-09-2021 19:59:33
JoostM
JoostM
Quote
BGM104 (20-09-2021 06:43:56):

Het nieuwe sporenplan voor Ed staat in deze landelijke kaart


Dit is toch precies het plan zoals ik die schetste?

Dan gebruik je de oostkant van het middenspoor om de 7500 te laten keren zonder bij vertrek richting Arnhem het verkeerd vanuit Arnhem te hoeven kruisen.

En de westkant voor een eventueel nog in te voegen sprinter Utrecht-Ede, en keer je die ook langs het perron.

Wat is de bron van deze tekening? Want de tekst op spoorzone-ede.nl heeft het nog over een keerspoor.

Het passeren in Wolfheze wordt in de toekomst trouwens ook geen optie meer: het derde spoor en alle wissels worden gesaneerd bij aanleg van een tunnel: https://www.prorail.nl/nieuws/een-stap-dichter-bij-de-spooronderdoorgang-bij-wolfheze



Laatst bewerkt door JoostM op 20-09-2021 22:49