15-08-2022 11:44:20 | ||
---|---|---|
DaanICNG
|
Daarom! Verder zijn de snelbussen wel goed geregeld opzich in Ede. |
15-08-2022 11:57:56 | ||
---|---|---|
martijn
|
Misschien is het handig om al het persoonlijk leed en gemopper in een andere discussie te stoppen dan de daadwerkelijke werkzaamheden? |
15-08-2022 12:12:35 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Quote Meer kunnen ze ook niet zeggen. De meldingen worden wel intern doorgezet. 👍 |
15-08-2022 19:09:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
En extern ook, zo'n bijbaantje heeft best wat voordelen. Ook deze melding heb ik doorgegeven aan een van de coördinatoren. DDZ in dienst, ik blij! |
24-08-2022 10:57:44 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Quote Op het moment van schrijven liggen er weer sporen en staan er bovenleidingsmasten op het deel wat op de webcam te zien is. Zo te zien moet het middenperron nog bestraat worden. Gaat straks de nieuwe tunnel al in dienst of moet men het oude tunneltje voorlopig blijven gebruiken? |
24-08-2022 14:17:38 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Aan de zuidzijde moet er nog genoeg worden gebouwd (o.a. nieuw busplatform) en liften en trappen even snel aanleggen en afwerken in een week tijd lijkt me sterk. Ze houden ook nog een klein deel van het oude dak op spoor 3/4 intact om de opgaande trap te beschermen tegen het weer. Dus voorlopig blijven we hier nog wel gebruik maken van de oude tunnel denk ik. |
24-08-2022 16:34:35 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
In dat stukje van het oude station zitten nog de toiletten. Die zullen daar wel blijven tot de nieuwe klaar zijn. Ik ben wel benieuwd hoe je in de tijdelijk situatie op spoor 5 kan komen. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
24-08-2022 18:29:28 | ||
---|---|---|
martijn
|
Zolang dat spoor niet door reizigerstreinen gebruikt wordt, hoeft dat ook niet toegankelijk gemaakt te worden. |
24-08-2022 18:32:31 | ||
---|---|---|
michaben
|
Spoor 5 zou volgende week vrijdag in dienst moeten komen, slechts twee dagen na de andere sporen. Vandaar de 7500 twee dagen langer vervangen wordt door bussen, de eerste dagen gaan de intercity's nog via spoor 4 terwijl men spoor 5 afbouwt. |
24-08-2022 18:34:07 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Dat, en als het wel in dient komt is een tijdelijke doorgang vanaf het huidige stationsplein aan de zuidzijde zo gemaakt natuurlijk. |
25-08-2022 09:25:53 2 | ||
---|---|---|
noof
|
Ik ben nu 2 ervaringen met het busvervoer rijker (en die mijd ik bij voorkeur): Vorige week vrijdagochtend, eerste bus vanaf Klp richting Db (05:41u) kwam niet opdagen. Aan de medepassagiers/wachtenden te horen was dat de hele week al het geval. De tweede bus (05:57u) was er wel keurig op tijd. Chauffeur kon mooi doorrijden op de dan nog vrij lege A12 en hierdoor op Db gewoon de 7414 kunnen halen waardoor ik geen minuut later in Ut was dan het oorspronkelijke plan. Voordeel van ruime rijtijden + lege A12. Als je op Klp bij de kaartautomaten staat is er een grote sticker die de reizigers richting de grote parkeerplaats verwijst, en dan zie je in de verte wel een tentje staan en wellicht een verkeersregelaar, maar uitblinken in duidelijkheid doet het inderdaad niet.. Gisterenavond wilde ik de 7300 naar Vndc pakken maar deze reed niet i.v.m. ontbreken personeel, de zgn. logistieke beperkingen. Dit zag ik net op tijd waardoor ik toch maar besloot de 3100 naar Db te nemen om daar over te stappen naar Klp (voordeel als je altijd van/naar het station loopt en precies tussen beide in woont). Eenmaal in Db 3 mensen in groene hesjes die mensen naar de juiste perrons stuurden, en toen bleek dat een bus aan het verkeerde perron stond, ook dat netjes rechtgetrokken door de reizigers te informeren dat ze een perron verderop moesten wachten. Bus keurig volgens DRGL vertrokken en ook ruim op tijd weer op Klp. Enige smetje was de (op mijn gehoor vertrouwende) Poolse buschauffeur die de hele rit zat te videobellen (wel handsfree, mobiel lag op dashboard), al deed dat gelukkig aan de kwaliteit van de rit niets af, veiligheidstechnisch kun je er uiteraard wat van vinden. Maar met alle horrorverhalen van de afgelopen tijd omtrent het busvervoer ben ik zeker niet ontevreden, mag ook wel eens gezegd worden toch? (en desondanks pak ik morgen toch de auto... :P) |
25-08-2022 12:31:15 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Ik was op 16 augustus op het station. Aan de zuidzijde voorbij de oude fietsenstalling was toen al een trapje naar het perron te zien. |
29-08-2022 15:05:53 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Ik heb even de DRGL van komende dagen/weken bekeken: T/m 1 september blijft de 7500 Ah - Wf met een stopbus van Wf naar Ed. Stoptrein naar Amf vertrekt vanaf spoor 1, IC Shl spoor 3, IC Nm spoor 4. Vanaf 2 september: Spoor 1 ST Amf Spoor 3 IC Hdr/Shl Spoor 4 Spr Ah (maakt kop op dit spoor) Spoor 5 IC Ah/Nm |
29-08-2022 21:16:25 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Toch wel handig dat er in Wf (nog) gekeerd kan worden💡 |
29-08-2022 21:55:23 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote NOG wel... helaas over een tijdje niet meer |
01-09-2022 19:32:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Vandaag het nieuwe station bezocht. De Valleilijn stopt nu op spoor 1b en de IC naar Arnhem op spoor 4. Het ziet er verder kaal uit, geen bankjes, geen prullenbakken etc. De komende periode heb je als reiziger wel een robuuste overstap van 33 minuten als je van Amersfoort naar Arnhem wilt en de 3100 rijdt niet. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
01-09-2022 19:40:46 | ||
---|---|---|
michaben
|
Er bestaat in de nieuwe situatie geen 1a/1b meer, spoor 1 is nu een geheel. Het oude perron ligt er nu nog wel omdat dit nog onderdeel vormt van de toegang tot het perron, maar is afgezet met een houten hek langs het spoor om duidelijk te maken dat de treinen daar niet meer stoppen. De seinplaatsing is namelijk alvast gebaseerd op het nieuwe station waar de ingang in oostelijke richting opschuift. Intercity's over spoor 4 is alleen vandaag en morgen, vanaf zaterdag keert de 7500 daar. |
01-09-2022 22:55:54 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Vanmiddag werd er op perron 5 nog druk gewerkt. Er staan al wel (tijdelijke) borden om de route naar spoor 5 aan te geven langs de voormalige bewaakte fietsenstalling aan de zuidkant. |
12-05-2023 10:21:54 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Voor de geïnteresseerde, live cam Ede Wageningen |
15-05-2023 11:28:15 1 | ||
---|---|---|
Talbot
|
Vandaag is Ede-Wageningen weer open gegaan. Intercity's reden allen vanaf spoor 4, tussen 8:00 en 8:48 ongeveer, ongetwijfeld wegens roestrijden. Foto van onder "de kap": |
15-05-2023 21:08:47 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Weer zo'n architect die denkt dat regen altijd recht naar beneden valt!🙁 |
04-07-2023 08:16:15 | ||
---|---|---|
Talbot
|
Aankomende vrijdag 7 juli gaat het statio Ede-Wageningen weer dicht, om de rest van de overkapping te plaatsen. De werkzaamheden duren tot zondag 9 juli. Laatst bewerkt door Talbot op 04-07-2023 08:16 |
04-07-2023 19:15:17 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Volgens de digiborden rijden er geen treinen tussen Wolfheze en Driebergen. Dus de trein Ede - Amersfoort wel? Dus de lijn Rhenen - Driebergen is ook gesloten? Dit is toch niet aan de gemiddelde reiziger uit te leggen. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
04-07-2023 19:32:13 | ||
---|---|---|
martijn
|
Geen idee wie die gemiddelde reiziger is en waar digiborden te vinden zijn, maar ik vind de tekst en uitleg op ns.nl en de informatie die ik in de reisplanner krijg, prima te begrijpen. |
04-07-2023 19:37:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Idd, op rijdendetreinen.nl lees ik bijvoorbeeld; Periode Tussen vrijdag 7 juli 2023 04:00 uur en maandag 10 juli 2023 02:00 uur. Situatie Tussen Barneveld Zuid en Ede-Wageningen rijden er bussen door werkzaamheden. Aangepaste dienstregeling Tijdens deze storing is de dienstregeling aangepast. De volgende aanpassingen zijn gemaakt aan de treindienst: Voor de volledige duur van deze storing: Er rijden stopbussen tussen Barneveld Zuid, Lunteren, Ede Centrum en Ede-Wageningen. Stoptrein 31300 (Amersfoort C./Ede-Wageningen - Ede-Wageningen/Amersfoort C.): rijdt niet tussen Barneveld Zuid en Ede-Wageningen
Met afwijkingen rond middenacht. |
04-07-2023 20:04:22 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Volgens mij ligt Rhenen nou niet echt tussen Wolfheze en Driebergen als je met de trein gaat? |
04-07-2023 21:41:50 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Vanaf Utrecht kom je na Bunnik langs Driebergen -Zeist en dan na Maarn rechtsaf richting Rhenen. De aansluiting ligt dus wel degelijk tussen Driebergen en Wolfheze. |
04-07-2023 22:18:05 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Maar dat is niet interessant want treinen die van Db naar Ah rijden stoppen na Db niet meer op stations die de Sprinter naar en van Rhn bediend. Dus voor de reiziger ligr Maarn tussen Db en Rhn en niet tussen Db en Wf. |
04-07-2023 23:30:25 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Op NS.nl vind ik beide gestremde lijnen (Db-Wf en Amf-Ed) gewoon terug, alleen wel als twee afzonderlijke berichten.
Je verteld niet welke digi borden en waar je ze bekeken hebt. Niet beide lijnen zullen op alle stations genoemd worden. Laatst bewerkt door thom op 04-07-2023 23:31 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-07-2023 18:35:05 | ||
---|---|---|
Rsb
|
Ritje gepland voor zaterdag 8 juli op ns.nl. De 7300 rijd gewoon. Dus dat Ut - Rhn niet wordt vermeld is correct Laatst bewerkt door Rsb op 05-07-2023 18:35 |
06-07-2023 18:37:12 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Het staat op de digiborden in Arnhem, Ede-Wageningen en Barneveld Noord. En ja, ik snap dondersgoed wat er bedoeld wordt. Mijn collega haalde niet eens uit de informatie dat Ede-Wageningen eruit gaat. Pas toen de info op NS.NL opgezocht kwam er een beetje duidelijkheid. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
07-07-2023 01:37:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik zou niet weten waarom op de stations die jij noemt, iets vermeld zou moeten worden over het traject Db-Rhn... |
08-07-2023 12:57:04 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
De treinen naar Rhenen rijden rijden ook naar Driebergen en Maarn, welke ook op de lijn Wolfheze - Driebergen liggen. Door te melden dat er geen treinen op dit traject rijden impliceer je dus ook dat er geen treinen van/naar Rhenen rijden. Terwijl die wel gewoon rijden. Vanmorgen viel mij in Arnhem Velperpoort op dat de mededeling over deze werkzaamheden aangepast was. Deze is een stuk helderder :-) Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
08-07-2023 13:13:15 | ||
---|---|---|
TtC
|
Volgens de logica van NS ligt Maarn op de lijn van Driebergen-Zeist naar Rhenen en niet op de lijn van Driebergen-Zeist naar Wolfheze. Dat beide lijnen samenvallen tussen Driebergen-Zeist en De Haar Aansluiting wordt hierbij niet relevant geacht. Er rijden ook geen treinen van Maarn, in de richting van Wolfheze, naar Ede-Wageningen en/of Arnhem. |
08-07-2023 16:08:54 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Deze logica werkt niet met lijnen maar trajecten |
08-07-2023 22:25:22 | ||
---|---|---|
robert5591
|
Ik kijk zelden naar die borden, maar ik heb nu 'ns gekeken naar de adviezen op ns.nl en die zijn niet echt duidelijk: - er wordt een omreis via Ht genoemd, maar als je die probeert te plannen [komt niet vanzelf] moet je officieel de omreis betalen en het duurt ook veel langer; - er zouden bussen v.a Ut rijden maar dat klopt niet: je stapt in Driebergen over van de IC die daar eindigt - voor Maarn krijg je alleen de wel rijdende treinen naar Rhenen te zien, geen stopbussen of dat er treinen uitvallen Ik weet dat de voorlichters bij NS er onpasselijk van worden als er gezegd moet worden dat NS iets NIET doet, maar de volgende mededeling is echt veel simpeler: IC's rijden niet tussen Driebergen en Arnhem; er rijden snelbussen |
08-07-2023 22:50:10 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Tsja, daar is het weer. Als je een kaartje uit de automaat haalt of op saldo reist en niet tussentijds in/uit checkt betaal je gewoon voor de standaard route. Voor Maarn veranderd er niets aan een normaal weekend, dus hoeft er ook niets over bussen of niet doorrijdende treinen getoond te worden. Alleen voor reizigers die Geografisch goed onderlegt zijn is het een beetje merkwaardig dat er geen treinen tussen Db en Wf genoemd wordt. |
08-07-2023 23:05:57 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
"Sprinters rijden niet tussen Driebergen en Wolfheze, er rijden bussen" Klopt, doen ze normaal ook al niet tussen Driebergen en Ede. Overigens zijn er te Wf alleen maar bussen van/naar Ed, niet naar Klp en verder. Omreizen via Ht geldt alleen voor Ut-Nm, voor Ah e.o. is het alsnog sneller om te Db de bus te pakken. |
09-07-2023 00:16:31 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Er zijn echter te weinig bussen dus worden ook die reizigers ter plekke geadviseerd om via Ht te reizen. DDZ in dienst, ik blij! |
09-07-2023 06:27:12 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Quote Dat is onjuist. Die berekening is totaal onafhankelijk van werkzaamheden of opgetreden storingen. Ook in geval van busvervoer. |
09-07-2023 07:27:37 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Het verbaasd mij, dat als ik een reisadvies Ah-Asd op vraag dat ik dan de ICE te zien krijg. Er staat dan wel bij: met toeslag. Pas als je de trein aanklikt staat er: verplicht reserveren. Naar mijn idee had dit advies beter weggelaten kunnen worden, zorgt voor onnodige discussies en ergernis in en om de trein. |
09-07-2023 11:22:15 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
|
Quote Behalve dan dat de reisplanner die berekening niet snapt, en dus voor een geadviseerde omreis weldegelijk te hoge kosten laat zien voor een e-ticket. Dat was bij het omreizen Zl-Lw-Gn ook al een probleem. |
09-07-2023 12:02:18 1 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Dan hoop ik dat degene die dat aan de reizigers moest vertellen, zo dicht mogelijk bij de in/uitgang van het station heeft gestaan,en dat men niet de passagiers 1st het station uit laat lopen de hitte in,om ze dan weer terug naar binnen te sturen. |
09-07-2023 17:32:28 | ||
---|---|---|
TtC
|
Quote Dit advies met de ICE kwam voor 2 verbindingen per richting naar voren; namelijk voor de eerste en laatste trein van de dag van Amsterdam naar Arnhem en de eerste twee treinen in de omgekeerde richting. De overige ICE treinen werden wel buiten de planner gehouden. Dit is bij werkzaamheden (buiten de in de jaardienstregeling opgenomen omleiding via 's-Hertogenbosch) vaker het geval. Waarom er een uitzondering was voor die 2 treinen per richting is mij een raadsel. Het lijkt mij in ieder geval vreemd dat de (publiekelijk ongeschreven) regel dat de ICE niet (meer) voor binnenlandse reizen gebruikt mag worden in de in de reisplanner genoemde treinen niet geldt. |
03-02-2024 16:11:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Even dit Topic opgehaald om te kijken of iemand mijn verwondering weg kan halen. Eind van de maand wordt kennelijk het nieuwe station met tunnel ingebruik genomen (en het oude afgesloten). Echter kunnen hierdoor 3 dagen daar geen treinen rijden. Wat gebeurd er dan allemaal anders dan het verplaatsen van de bouwhekken? Afbraak van oude gebouw en vervangen oude tunnel zal het niet zijn want daarvoor is in Augustus een nog veel langere buitendienststelling gepland. |
03-02-2024 17:51:09 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
De in- en uitcheckpaaltjes van NS moeten verplaatst worden. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Wel grappig, op perron 3/4 hangt een bordje over werkzaamheden van 14-26 feb. Bij Spoor 5 alleen een bord van 20-23 feb. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
03-02-2024 18:27:11 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Op ProRail's kaart Spoorwerk (prorail.nl) is te zien dat er in die periode meerdere werkzaamheden zijn aan perrons, perronkappen, bovenleiding en de overweg in de Prins Bernardlaan. |
05-02-2024 02:13:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die paaltjes verhuizen hoeft geen dagen te duren natuurlijk.
Daar zet men gewoon nieuwe voor neer en met een druk op de knop zijn die geactiveerd en de oude gedeactiveerd. |
05-02-2024 15:53:00 | ||
---|---|---|
phantom
|
Wellicht dat bijbehorende (ondergrondse) bekabeling wel roet in het eten kan gooien. |
06-02-2024 10:59:45 4 | ||
---|---|---|
thom
|
Hoe denk jij dat ze een nieuw station bouwen, door gewoon een pallet stenen te laten bezorgen en daarna gewoon zomaar wat op te gaan stapelen ofzo? Het lijkt wel of in jou ogen altijd alles alleen maar enorm mis zal en moeten gaan en alles gedoemd is te mislukken. Dat begint wel wat eentonig te worden eerlijk gezegd. Laatst bewerkt door thom op 06-02-2024 11:00 |
06-02-2024 11:05:37 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Aldus de Spoorzone Ede app wordt er tijdens de aanstaande TVP een deel van de perronkap en het oude station gesloopt. |
06-02-2024 11:24:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Da's dan anders dan ik ergens anders heb gelezen, maar verklaard wel de 3 dagen geen trein, Dank |
06-02-2024 11:53:28 | ||
---|---|---|
train85
|
Quote Hele goeie app dat volg ik daar ook. Zo wordt ik perfect op de hoogte gebracht. |
06-02-2024 16:48:41 1 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Het kan toch best zo wezen dat men bekabeling aanbrengt d.m.v. tekening A,de basis tekening,en dat er gaande weg dingen zijn veranderd of aan het licht komen die vereisen dat er wat dingen anders worden aangelegd. Laatst bewerkt door phantom op 06-02-2024 17:03 |
06-02-2024 18:08:02 3 | ||
---|---|---|
robert5591
|
als als als. As is verbrande turf, sorry |
06-02-2024 19:08:02 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Tja, ik blijf het vreemd vinden dat de aanbieders van mijn reis niet staat zijn om mij op deze manier te informeren, dat moet dus weer via derden. Het goede nieuws is dat de aanfluiting vanuit Amersfoort naar Arnhem nu weer een aansluiting wordt. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
10-02-2024 12:13:32 1 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Kom op zeg, ik ga gewoon letterlijk op jouw tekst en interpetatie af en daar is stevast de insinuatie dat alles altijd alleen maar helemaal mis gaat lopen en verkeerd zal gaan. Dat iets gewoon gaat zoals bedoeld en goed gaat komt maar weinig voor in jouw berichten, dan kun je gaan schrijven dat ik je beticht van doemdenken, maar wat men zaait is wat men oogst hoor... Laatst bewerkt door thom op 10-02-2024 12:14 |
10-02-2024 12:28:31 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Quote En daarnaast wordt de overweg Prins Bernhardlaan compleet vervangen volgens een bericht van gisteren in diezelfde app. |
10-02-2024 23:06:52 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Heeft wel niks met treinen te maken, maar gaat het busstation met deze buitendienststelling ook naar de Wageningse kant? Voor de trein ri Ah komende met de bus uit Wageningen heb ik al menigmaal de aansluiting gemist omdat het nu een flink eind lopen is. |
10-02-2024 23:19:05 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Voor zover ik weet (en ook aan de borden te zien) gaat het zuidplein helemaal dicht vanaf 23 februari, dus dan wordt het lastig om van het Noordplein naar spoor 5 te komen. Tenzij je de Klinkerbergerweg moet oversteken en via de Johan Willem Frisokazerne bij het station moet komen.. zal wel niet. Er wordt steevast gesproken over het ingebruiknemen van het nieuwe station op 23-2, dus ik neem aan inclusief busstation. edit: Lees net in de app dat vanaf 23-2 zowel het Noordplein als het Zuidplein worden ingericht voor de sloop van de huidige voetgangerstunnel (dan de oude tunnel) dus vrijwel zeker dat het busplatform dan ook overgaat. Laatst bewerkt door SleutelMan op 10-02-2024 23:20 |
11-02-2024 22:49:36 1 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Hedenavond waren de lantaarnpalen al aan op het nieuwe busplein en zag het er al redelijk af uit. Blijft best nog een flinke tippel naar de perrons vanaf de bushaltes, vooral door de idioot hoge trappen naar de perrons. Wat me op spoor 5 onder de perronkap opviel dat het daar 2 keer zo hard geregend had als daarbuiten, de houten zitbanken waren nog kletsnat. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 11-02-2024 22:51 |
12-02-2024 17:29:10 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Dat is iets wat me ook opviel. Zoals iemand al eerder zei: De architect gaat er vanuit dat regen alleen maar loodrecht naar beneden komt. Aan de andere kant was het oude station ook nauwelijks overdekt te noemen, dus in dat opzicht weinig verschil. En de trappen zijn zo lang omdat de tunnel nu eenmaal lager ligt dan de oude (en daar hebben de trappen nog een stukje vlak erin ook). Er zijn gelukkig roltrappen :-). |
02-03-2024 17:12:58 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Vandaag o.a. ook even via het nieuwe Ede-Wageningen gereisd. Daar wordt je niet vrolijk van.
|
02-03-2024 18:25:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Vreemd, het enige RRReis paaltje deed het gisteren nog. Voor de rest is men erin geslaagd om het station zo reiziger onvriendelijk mogelijk te maken. Het enige wat men wel geleerd heeft is om een afvoerputje in de tunnel te maken. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
02-03-2024 19:34:22 | ||
---|---|---|
treinfande
|
De deuren van de fietsenstalling naar het stationsplein lijken ook defect te zijn – volgens papiertjes op die deuren. |
03-03-2024 11:46:59 | ||
---|---|---|
phantom
|
Als ik dat allemaal zo lees dan krijg ik het idee dat het hele station incl faciliteiten "defect" is.
|
03-03-2024 13:29:47 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Het station is nog lang niet af, men is nog volop aan het bouwen. Alleen op het deel wat klaar is kan je kritiek hebben. Zoals het perron spoor 5, precies waar een viertje stopt is het perron op zijn smalst. En nog een stuk smaller omdat daar bouwhekken staan, de originele afscheiding naar de diepte was nog niet klaar bij de opening. Dat soort dingen had allang af kunnen zijn. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 03-03-2024 13:31 |
03-03-2024 13:45:23 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Nou, blijkbaar kon dat dus nog niet af zijn. Verwacht niet dat ze expres treuzelen om zo de reizigers te pesten in een net geopend station. Of weet jij meer van de aannemer? |
03-03-2024 15:13:11 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Ik weet alleen dat het met de laatste buitendienststelling voor de opening heel slecht weer was. Met harde wind, mogelijk heeft men toen niet met de glasplaten voor de afscheiding willen werken. |