Werkzaamheden Utrecht CS van 9 juli t/m 17 juli
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
08-06-2016 18:45:50
wouter15
wouter15
Ook in de zomervakantie word er weer hard gewerkt aan de spoorvernieuwing rond Utrecht Centraal. Van 9 juli t/m 17 juli vinden er continu werkzaamheden plaats rond Utrecht die invloed hebben op het treinverkeer.

Een overzicht:
*Serie 8800: Rijdt niet tussen Woerden en Utrecht Centraal.
*Serie 500/1700/11700/12500: Deze series zijn geknipt in Utrecht Centraal. Doorgaande reizigers stappen hier over.
*Serie 4900/5700 of 5500/5600: Een van deze combinaties rijdt niet tussen Utrecht C. en Utrecht Overvecht.
*Serie 800: Deze serie is geknipt in Utrecht Centraal. Doorgaande reizigers stappen hier over.
*Serie 3000: Deze serie stopt extra te Driebergen-Zeist.
*Serie 3000: Deze series zijn geknipt in Utrecht Centraal. Doorgaande reizigers stappen hier over.
*Serie 3100: Deze serie rijdt niet tussen Schiphol en Nijmegen.
*Serie 3500: Deze serie stopt extra in Breukelen en Maarssen.
*Serie 6000/16000: Een van deze series rijdt niet tussen Utrecht en Geldermalsen.
*Serie 7400: Deze serie rijdt niet tussen Breukelen en Driebergen-Zeist. Er rijden stopbussen tussen Maarssen en Utrecht en tussen Utrecht en Driebergen-Zeist.
*Serie 7500: Deze serie rijdt door naar Driebergen-Zeist

Deze lijst heb ik zo goed als mogelijk proberen te maken met behulp van deze pagina: http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html

Laatst bewerkt door wouter15 op 08-06-2016 20:58, reden: Serie 3500 is niet geknipt
 

08-06-2016 18:54:10
stefanvw14
stefanvw14
ik interpreteer het volgende van de NS website:

800 rijdt met een knip te Ut
3000 rijdt volledig, zonder knip en stopt extra Db.
3100 rijdt volledig niet
3500 rijdt volledig en stopt extra te Bkl en Mas.
Dat de NS spreekt over extra overstappen Shl-Nm is logisch, want de 3100 rijdt niet. Dus moet van je vanaf Shl de 3500 nemen naar Ut om daar de 3000 te nemen naar Nm.
 

08-06-2016 18:59:16
wouter15
wouter15
Dan had de NS het beter moeten neerzetten op de website want ik las het meer als dat de intercity Schiphol - Heerlen is geknipt in Utrecht en extra stopt te Breukelen en Maarssen.  

08-06-2016 19:39:09
b2py
b2py
Er staat toch Amsterdam Centraal - Den Bosch een extra overstap, niet Schiphol - Den Bosch? Ik lees het hetzelfde als Stefanvw. En lekker makkelijk om te zeggen dat ze het beter hadden moeten neerzetten, jij kan ook gewoon beter lezen %03%

Laatst bewerkt door b2py op 08-06-2016 19:40
 


08-06-2016 20:06:58
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
wouter15 (wo 08 jun 2016 18:45:50 https://www.somda.nl/forum/18225/p581151/): *Serie 4900/5700 of 5500/5600: Een van deze combinaties rijdt niet tussen Utrecht C. en Utrecht Overvecht.
Open deur, dit gebeurd namelijk al in elke werkzaamhedenperiode tot nu toe. Geknipte NoordOost gaat naar de buurtsporen en daarom rijden de 5500/5600 niet Uto - Ut.

Quote
*Serie 3500/3100/3000: Deze series zijn geknipt in Utrecht Centraal. Doorgaande reizigers stappen hier over.
*Serie 3100: Deze serie rijdt niet tussen Schiphol en Nijmegen.
Hoe zie jij het knippen van een geheel niet rijdende treinserie precies voor je?

Quote
*Serie 16000: Deze serie rijdt niet tussen Utrecht en Geldermalsen (ik ga ervan uit dat ze deze serie eruit gooien aangezien reizigers tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen die normaal de sprinter nemen naar Den Bosch nu kunnen overstappen in Utrecht)
???

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 08-06-2016 20:08


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

08-06-2016 20:48:10
stefanvw14
stefanvw14
Misschien is wachten tot dat de reisplanner bijgewerkt is makkelijker.  

08-06-2016 20:56:40
wouter15
wouter15
Quote
b2py (wo 08 jun 2016 19:39:09 https://www.somda.nl/forum/18225/p581159/): Er staat toch Amsterdam Centraal - Den Bosch een extra overstap, niet Schiphol - Den Bosch? Ik lees het hetzelfde als Stefanvw. En lekker makkelijk om te zeggen dat ze het beter hadden moeten neerzetten, jij kan ook gewoon beter lezen %03%

Ik zie nu dat ik bij Shl/Asd - Nm/Hrl inderdaad een leesfout heb gemaakt. Mijn excuses voor de te vroeg gemaakte opmerking.
 

08-06-2016 20:59:30
stefanvw14
stefanvw14
Alleen de knip in de 3000 moet je er nog uithalen.  

23-06-2016 20:10:28
michaben
michaben
Uit de brondata van de reisinformatie voor de doordeweekse werkzaamheden:
- 500/12500/1700/11700 keert op spoor 4 te Ut.
- 2000 en 2800 opgeheven
- 3000 rijdt volledig, richting Hdr linkerspoor van Db tot Mas (via spoor 18 te Ut), tussen Ah en Nm in het pad van de 3100 met stop van 11 minuten te Ah.
- 3100 rijdt niet.
- 3500 rijdt Shl - Ut, kerende op spoor 7. Extra stops in Bkl en Mas. Rijdt in het pad van de 3100.
- 800 rijdt (Hdr/Sgn)-Amr-Ut, kerende op spoor 5.
- 703500 rijdt Hrl - Ut, doorgekoppeld aan de 700500/712500 naar Rtd, met extra stop in Wd.
- 700800 rijdt Mt - Ut, doorgekoppeld aan de 701700/711700 naar Gvc.
- 8800 rijdt Ledn - Wd, kerende aldaar te spoor 1.

- 5500 rijdt Brn - Uto, kerende te spoor 3 op de 5600.
- 5600 rijdt Zl - Uto, kerende te spoor 3 op de 5500.
- 6100 rijdt niet.
- 7400 rijdt Db - Rhn.
- 9800 stopt extra te Utlr, gehele dag aan de 6000 gekoppeld.
- 16000 rijdt Gdm - Ht (en regulier verdere als 13600).
- 4900 rijdt normaal, kerende te Ut op spoor 1.
- 5700 rijdt normaal, kerende te Ut op spoor 1.
- 7500 is doorgetrokken van Ed naar Db.

Te Ut zijn de sporen 8 t/m 15 niet in gebruik deze week.

Laatst bewerkt door michaben op 23-06-2016 22:04
 

23-06-2016 20:32:08
michaben
michaben
Aanvullende wijzigingen in het weekend van 9 en 10 juli:
- Vanwege andere werkzaamheden rijdt de 500 Gn - Hgv en de 12500 Lw - Swk, tussen Zl en Ut rijdt een 28500 in het pad van de 500/12500.
- 2000 rijdt in tegenstelling tot doordeweeks wel tussen Gvc en Gd.
- 12800 rijdt in tegenstelling tot doordeweeks wel tussen Rtd en Gd, maar lijkt niet te combineren met de 701700/711700.
- D3 3500 stopt richting Ut slechts eens in het uur te Bkl.

Aanvullende wijzigingen in het weekend van 16 en 17 juli:
- Vanwege andere werkzaamheden rijdt de 12500 Mp - Lw, 28500 in halfuurdienst met de 500 tussen Ut en Zl.
- 2000 rijdt in tegenstelling tot doordeweeks wel tussen Gvc en Gd.
- 12800 rijdt in tegenstelling tot doordeweeks wel tussen Rtd en Gd, maar lijkt niet te combineren met de 701700/711700.
- 3000 rijdt Db - Nm, 703000 Ut - Hdr kerende te spoor 18.
- Nachttreinen Nm - Ut via Ht als 28600 in de nacht van zaterdag op zondag.
 

08-07-2016 21:52:36
wouter15
wouter15
Ik zag dat vandaag http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-werkzaamheden/werkzaamheden-op-en-rond-utrecht-centraal.html is bijgewerkt met de nodige dingen die hier zijn genoemd.  

09-07-2016 23:42:59
samsam538
samsam538
Wat gaan ze eigenlijk in deze periode precies doen? Want ik zie dat ze alleen aan de zuidkant wat doen.  

10-07-2016 08:05:05
cuneo56
cuneo56
Zag ook werkzaamheden op/aan de oudste flyover.
Maar inderdaad staat het aantal mensen wat daadwerkelijk in/aan het spoor werkt in schril contrast met de overlast.

Laatst bewerkt door cuneo56 op 10-07-2016 08:05
 

10-07-2016 09:37:45
michaben
michaben
Volgens ProRail wordt er aan de perrons 5 en 6 gewerkt en aan het beveiligingssysteem. Dat laatste verklaart waarschijnlijk waarom je maar weinig mensen op het spoor ziet.  

10-07-2016 14:48:38
gvttreinen
gvttreinen
Idd weinig zichtbare wijzigingen,
pas in week 33 is een grote zichtbare klap (stap 5H).
Nu dus meer werken aan beveiliging en evt. bovenleiding.
 

10-07-2016 17:07:18
cuneo56
cuneo56
Ee zal best een diepere reden zijn, maar als ik als klant er langskom en ik zie al weinig mensen en daarvan dan ook nog ruim de helft buiten de sporen die nu extra buiten dienst zijn, dan heb ik daar moeite mee%04%

In mijn subjectieve beleving lijkt het of er nog steeds een macho wedstrijd is tussen de diverse bouw managers.

( Wie heeft de grootse/ langste ( buitendienststelling dus))
 

10-07-2016 18:46:54
gvttreinen
gvttreinen
Tip voor ProRail; huur een groep acteurs in die dan 'werkzaamheden' gaan verrichten op buiten dienst zijnde sporen, dan lijkt het ergens op  

10-07-2016 19:00:29
michaben
michaben
Het is voor de reiziger natuurlijk wel vervelend aan het worden: volgens mij is de corridor Gd - Amf van alle corridors het vaakst buiten dienst geweest, maar er is nog geen enkel wissel op deze corridor vernieuwd volgens mij. Aan de noordkant liggen alle oude wissels nog naar de sporen 8-9-11, men is nu wel aan de zuidkant bezig, aan de noordkant liggen de nieuwe sporen naar 14-15 ook al een tijdje op hun plek, maar juist de sporen die zo vaak buiten dienst geweest zijn is nog niets aan gedaan.  

10-07-2016 20:56:53
daniel_ddr
daniel_ddr
Nouja, Gd-Amf is op zich nog maar erg weinig echt buiten dienst geweest. Die corridor is gewoon steeds opgeknipt en dat levert daar een relatief beperkte overlast op omdat de treinen toch al vaak een grote wisseling van inhoud op Ut kennen.
Wat dat betreft hebben de Sprinterreizigers er meer "last" van door een extra overstap, waarbij de echte overlast er dan vooral voor de reizigers uit Baarn, Soest, Den Dolder en Bilthoven is.

Maar inderdaad, er ligt nog geen enkel nieuw wissel in de sporen 8-11. Of nouja, er zijn wel wat nieuwe stukjes spoor aan de kop van die perrons aan de zuidkant verschenen. De echte last komt pas op de eerste regenachtige dag met spoor 12 weer in dienst waar het perron nu toch zeker een meter buiten de kap uitsteekt sinds de (mijns inziens) ietwat overbodige perronverbreding die nu ook een raar asymmetrisch perron oplevert.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-07-2016 08:33:02
kleine_man
kleine_man
Niet door de NS gecommuniceerd dat de 3000 een gewijzigde dienstregeling heeft. Hierdoor veel verbaasde gezichten in Ah.

Verder was de omroep grappig. De 7600 rijdt naar Db. Hij werd aangekondigd als sprinter naar Ede-Wageningen - Maarn - Ede-Wageningen.