31-05-2016 19:54:20 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ondanks het aansluiten van de dive-unders afgelopen weekend is het nog niet gedaan, het weekend van 18 - 19 juni vinden er opnieuw ingrijpende werkzaamheden plaats in Ut met forse impact op de treindienst. Zo worden weer vrijwel alle doorgaande corridors verbroken en vind er businzet plaats. De corridors Ht - Shl / Asd en Gd - Amf zijn geknipt in Ut, Gd - Ht wordt doorverbonden aan elkaar. Amf - Ut wordt weer een los kerend op spoor 4 net als Shl / Asd - Ut kerende op spoor 5/7 en Nm - Ut kerende op spoor 19. Onder voorbehoud: Intercity's Opgeheven: - 3000 Asd - Ut - 3100 Ut - Ed - 3500 Shl - Ut - 2000 Gvc - Ut op zondag - 500/12500 Ut - Rtd op zaterdag en zondagavond - 1700/11700 Ut - Gvc met uitzondering van enkele ritten op zaterdagochtend - 8800 Wd - Ut in de ochtend en op zondagavond Extra ingelegd: - 2000 Gvc - Ut op zaterdagavond - 2800 Rtd - Ut i.p.v. 12800 (behalve enkele ritten op zaterdagochtend), ook in de avond Geknipt: - 800 te Ut, rijdt als 700800 Mt - Ut - 500/12500 op zaterdag overdag, rijdt als 700500/712500 Ut - Rtd - 1700/11700 op zaterdagochtend, rijdt als 701700/711700 Ut - Gvc Doorgekoppeld: - 700800 aan de 701700/711700 op zaterdagochtend en aan de 2800 rest van het weekend - 3500 aan de 2000 op zaterdag en aan de 700500/712500 op zondag. Extra stops: - 800 te Mas en op bepaalde tijden te Bkl en Dvd - 3000 te Db - 3100 te Bkl - 8800 te Utlr en Utt Sprinters - 7400 eens per uur opgeheven Db - Bkl, andere halve uur opgeheven Ut - Bkl, kerende te Ut spoor 18 en Db spoor 3. - 6100 op zondag extra ingelegd Gd - Ut in de ochtend en avond (9800 dan opgeheven). - 9800 stopt niet te Utlr. - 16000 opgeheven Gdm-Ut (op enkele ritten na) |
31-05-2016 20:43:39 | ||
---|---|---|
spoorwegen
|
ProRail liegt weer ze zeden op een filmpje dat in juli en augustus en oktober grote buitendienststelling er aan komt. Dus ik snap er niks van. NS ICRm+1700 en Mat64 het mooiste mat die er is |
31-05-2016 21:00:04 | ||
---|---|---|
michaben
|
Weekenden vind men blijkbaar normaal tegenwoordig. En het is 'slechts' minder treinen in vrijwel alle richtingen en extra overstappen, dat is waarschijnlijk niet bijzonder genoeg meer om te melden. NS meld er ook bijzondere weinig over, behalve dat de ICE en CNL dit weekend via Amf ipv Ut rijden staat er nog niets over op de site. De folder van ProRail meld het overigens wel: http://www.prorail.nl/sites/default/files/pr_folder_spoorvernieuwing_rond_utrecht_dssu_mei_-_aug_2016_2.pdf Laatst bewerkt door michaben op 31-05-2016 21:01 |
31-05-2016 21:07:07 | ||
---|---|---|
lol
|
Wat voor ingrijpende werkzaamheden gaan er dat weekend dan plaatsvinden? |
31-05-2016 21:23:20 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Weinig keuze lijkt me: dit moet wel (een deel van) de resterende ombouw aan de noordzijde zijn. Gezien spoor 10 nu nog dient als werktreinroute richting de ombouw op OZ is het best waarschijnlijk dat dat weekend aan de aansluiting van de sporen 14/15 op de middensporen richting Utzl gemaakt wordt. Dit in combinatie met het opruimen van wat overbodig geworden sporen in de corridor Gd-Amf dan. De treinen komen daar nu al anders binnen waardoor het stuk wat nog in de weg ligt voor het aansluiten van 14/15 niet meer bereden wordt. In augustus moet de boel bij OZ klaar zijn en krijg je dus het definitief aansluiten en in dienst stellen van de Sprintersporen aan die kant en van het nieuwe OZ. Resteert voor oktober nog de ombouw van de corridor Gd-Amf zelf en dat zal wel een grote zijn gezien de relatie die het heeft met het verbreden van perron 8/9 door het vervallen van spoor 10. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-05-2016 21:32:29 | ||
---|---|---|
michaben
|
Werkzaamheden aan de noordkant lijkt me wel duidelijk, gezien de spoorwijzigingen zijn alleen de sporen 1-7 en 20/21 bereikbaar vanuit het noorden. Opvallend is de zuidkant, daar is blijkbaar alleen 18-21 bereikbaar, terwijl ze 5/7 net zo fraai aangesloten hebben. |
31-05-2016 21:54:03 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
De treinen uit Asd en Shl moeten ook ergens kopmaken, als ik de huidige detailtekening van sporenplan.nl bekijk kan dat - met de middensporen buiten dienst - alleen op 5/7 of op 18/19. Er is dus gekozen om 5/7 voor de dienst naar Asd/Shl te gebruiken en 18/19 voor de treinen naar Db, en dat had misschien ook anders gekund. Dit lijkt mij voor de reizigers een heel logische keus, die kunnen op hun gebruikelijke perron de trein naar Asd of Shl pakken. Laatst bewerkt door AlbertP op 31-05-2016 21:57 |
31-05-2016 21:55:51 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Ik ben benieuwd of ze die extra stop van de 800 in mas dit weekend wel volhouden. Afgelopen weekend stond die gepland en werd die in de ochtend ook uitgevoerd, maar in de middag werd geïnstrueerd dat er absoluut niet meer te mas gestopt mocht worden. Ondanks dat die last-minute aanpassing nooit de reisplanner van ns.nl haalde, en daar de hele vrijdagmiddag de reisplanner dus reizigers naar mas adviseerde voor een 800 die er niet stopte... |
31-05-2016 22:10:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die stop in Mas moet wel aangezien men daar op de tegenligger wachten. Aankomst te Mas van de 800 vanuit Ut is namelijk :00/:30, vertrek 800 richting Ut :01/:31. De 3100 zit hier 3 minuten voor/na en rijdt Mas voorbij om in Bkl te stoppen. |
01-06-2016 19:59:30 | ||
---|---|---|
yappa
|
Ik heb sterk de indruk dat die stop van de 800 in Mas vorige week vrijdag bedoeld was als NVR (Niet Voor Reizigers)-stop, maar door een fout in de reisinfo per ongeluk als gewone stop gecommuniceerd werd... Zou natuurlijk wel handig zijn als je vanuit Asd een paar minuten vertraging hebt, om dan bij Mas zonder stop het enkelsporige deel weer redelijk op tijd in te rijden, mooi plek voor wat buffer. Maar dan moet dat richting reizigers wel goed gecommuniceerd worden. |
01-06-2016 20:06:57 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Is er ook bekend waarom deze treinen dan niet te Vtn stoppen? Best apart namelijk dat de 8800 wel in Utt en Utlr stopt maar niet te Vtn. |
01-06-2016 20:38:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die extra stop is volgens mij bedoeld als uitbuiging, te Ut zijn alleen de sporen 20/21 beschikbaar voor de complete corridor Wd-Gdm, er moeten daardoor 8 treinen per uur over deze sporen. De 8800 moet binnenkomen na vertrek van de 700800 en moet daarom 6 minuten uitgebogen worden (aankomst :10/:40). Om vervolgens razendsnel naar het keerspoor door te rijden zodat de 2000 kan binnenkomen. Een kwartier later hetzelfde patroon maar dan met de 9800 die vlak na vertrek van de 3500 aankomt en direct doorgaat als 6000, waarna de 2800 binnen kan komen. De 8800 en 9800 rijden dus in een kwartierdienst tussen Wd en Ut en hebben beide tijd voor twee stops. De 9800 pakt Vtn en Utt, de 8800 Utt en Utlr zodat alle stations bediend worden. Laatst bewerkt door michaben op 01-06-2016 20:40 |
06-06-2016 08:00:08 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteInmiddels nog aannemelijker dat het zoiets gaat zijn. Het opruimen van wat sporen heft dit weekend al plaatsgevonden, men was vanmorgen al bezig met het aanleggen van de sporen tussen de middensporen en perron 14/15 in. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-06-2016 09:21:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Stap 5G tussen weken 22 en 33, verschillende weekeinde maar wat ik begreep alleen werkzaamheden in buiten dienst gestelde gebied. Dat het de treindienst raakt kan te maken hebben met beveiliging en/of bovenleiding. In ieder geval moet men tot week 33 de aansluitingen 12, 14 en 15 aan de noordzijde maken. Aansluitingen 11, 12, 14 en 15 aan de zuidzijde tevens verbinding met Utoz. Aansluitingen Sprintersporen bij Utza maken. Overloopwissel tussen Sprintersporen Utzl - Ut bij Utma maken. De 'grote' klap in week (weekeinde) 33 behelst alleen aansluiten spoor 11 en 12 aan de noordzijde (ri Amf en Wd). Viersporigheid Ut - Utza komt dan ook in dienst. Het meeste treindienst aantastende werk zou dan het in dienst stellen van de beveiliging zijn. |
08-06-2016 20:48:28 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Ik verbaas me erover dat bij de geplande werkzaamheden op NS.nl en op de pagina ns.nl/treinverkeerutrecht nog niks te vinden is over deze werkzaamheden. Alleen de reisplanner lijkt bijgewerkt te zijn. |
08-06-2016 20:53:04 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Reisplanner is ook nog niet (volledig) bijgewerkt: de omleidingen van ICE/CNL via Amf staan nog niet verwerkt; er wordt nog steeds de gewone route aangegeven. |
08-06-2016 21:00:14 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Zal ik de maandag erop alvast een thuiswerkdag inplannen? |
09-06-2016 10:24:50 | ||
---|---|---|
bacr
|
Verstandig |
14-06-2016 12:28:09 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Is ook bekend welk materieel er rijdt in deze series ? Rijdt de 700800 met allemaal IRM, en de 3500 integraal met ICM, of wordt het hutspot ? |
14-06-2016 13:02:23 | ||
---|---|---|
train85
|
- 700800 met Virm. - 3500 met ICMm. - 2800 met Virm. Geldt dus ook voor de andere series die erop overgaan. |