Werkzaamheden Schiphol 16 / 17 april 2016
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
11-04-2016 17:45:56
abcde
abcde
A.s. weekend ligt Schiphol eruit richting Amsterdam Sloterdijk en de Bijlmer.
De 3100 rijdt Ede - Ut - Bijlmer, en dan door als (12)700 naar Almere - Zwolle, en allen door naar Leeuwarden. De 500 en 12500 rijden allen naar Groningen (behalve de eerste 12521).
Is iemand de reden bekend waarom alle (12)700 naar Lw, en alle (12)500 naar Gn rijden, en niet om en om ?

Laatst bewerkt door moderator op 11-04-2016 18:03, reden: 2016 niet 2015 :P
 

11-04-2016 18:04:56
michaben
michaben
Het lijkt net andersom te zijn qua nummers, de 700 rijdt Gn-Rtd en de 12500 Lw-Asb. Op tijden dat de 12600 rijdt gaat deze gewoon om en om van/naar Gn, vandaar de 12521, 12578 en 12582 gewoon van/naar Rtd rijden. Te Lw gaat de 12500 afwijkend naar spoor 5a ipv spoor 3.

Laatst bewerkt door michaben op 11-04-2016 18:05
 

11-04-2016 18:11:01
martijn24
martijn24
De 500 en 700 rijden Gn-Rtd
De 12500 en 12700 rijden Lw-Asb dan 3100 naar Nm.
 

11-04-2016 18:22:56
b2py
b2py
Richting Duivendrecht is wel verkeer?  


11-04-2016 18:27:22
abcde
abcde
Quote
michaben (ma 11 apr 2016 18:04:56 https://www.somda.nl/forum/18013/p574728/): Het lijkt net andersom te zijn qua nummers, de 700 rijdt Gn-Rtd en de 12500 Lw-Asb. ...

Dank. Waar zie je deze nummers ? in de Reisplanner ?
 

11-04-2016 18:32:26
michaben
michaben
Quote
b2py (ma 11 apr 2016 18:22:56 https://www.somda.nl/forum/18013/p574733/): Richting Duivendrecht is wel verkeer?

Niet vanuit Wp zo te zien, de 4300 rijdt tot Dmnz en keert daar op de 5700, de 5700 rijdt door naar Asb en keert daar op de 4300 waarbij men dus een stukje gaat spookrijden (vanaf Asb spoor 8 naar Dmnz spoor 1).
 

11-04-2016 19:30:03
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
abcde (ma 11 apr 2016 17:45:56 https://www.somda.nl/forum/18013/p574726/): Is iemand de reden bekend waarom alle (12)700 naar Lw, en alle (12)500 naar Gn rijden, en niet om en om ?
Normaalgesproken keren de beide series op Lw op elkaar. Aannemelijk wil men op deze wijze voorkomen dat er ICM in de 3100 beland, er zijn namelijk ook werkzaamheden Ed-Ah en waarschijnlijk zal de 3100 dan te Ed op de 3000 keren. Da's niet echt een serie waar je ICM in wilt hebben qua capaciteit.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-04-2016 19:37:03
michaben
michaben
De 12500 en 12700 keren al weer een hele tijd op zichzelf in Lw, dat op elkaar keren was maar van hele korte duur in 2013/2014.  

11-04-2016 20:08:57
279
279
Quote
michaben (ma 11 apr 2016 18:32:26 https://www.somda.nl/forum/18013/p574736/):
Quote
b2py (ma 11 apr 2016 18:22:56 https://www.somda.nl/forum/18013/p574733/): Richting Duivendrecht is wel verkeer?

Niet vanuit Wp zo te zien, de 4300 rijdt tot Dmnz en keert daar op de 5700, de 5700 rijdt door naar Asb en keert daar op de 4300 waarbij men dus een stukje gaat spookrijden (vanaf Asb spoor 8 naar Dmnz spoor 1).


hoezo is dat spookrijden ?
 

11-04-2016 20:09:26
b2py
b2py
Quote
michaben (ma 11 apr 2016 18:32:26 https://www.somda.nl/forum/18013/p574736/):
Quote
b2py (ma 11 apr 2016 18:22:56 https://www.somda.nl/forum/18013/p574733/): Richting Duivendrecht is wel verkeer?

Niet vanuit Wp zo te zien, de 4300 rijdt tot Dmnz en keert daar op de 5700, de 5700 rijdt door naar Asb en keert daar op de 4300 waarbij men dus een stukje gaat spookrijden (vanaf Asb spoor 8 naar Dmnz spoor 1).
Het was ook meer een retorische vraag eigenlijk omdat Dvd er standaard ook uit ligt bij werkzaamheden naar Bijlmer.
 

11-04-2016 20:51:01
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (ma 11 apr 2016 19:37:03 https://www.somda.nl/forum/18013/p574740/): De 12500 en 12700 keren al weer een hele tijd op zichzelf in Lw, dat op elkaar keren was maar van hele korte duur in 2013/2014.
Een kering van 6 minuten na zo'n lange rit? Leek me eerlijk gezegd wat kort.

Maargoed, blijft natuurlijk dat je op deze manier makkelijker de boel ICM-loos kunt houden. Naar Gn rijdt in het weekend immers al wat meer gemixt materieel dan naar Lw.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-04-2016 21:04:47
j.jager
j.jager
Zowel de 500 en 12500 is nu een mix van icm en virm, terwijl de 700 en 12700 voledig virm is. Komend weekend zal dat deels anders zijn aangezien de 12500 met de 700 vanaf Zl omgewisseld word(700 naar Rtd en 12500 naar Asb). Zal me niks verbazen dat op Lw voledig virm komt te rijden en dat de 700 deels met icm gaat rijden.  

11-04-2016 21:08:56
michaben
michaben
De 12500 is integraal ICM hoor, niets mix aan. De 12700 is juist een mix, al is het een hele beperkte mix (alleen de 12711 rijdt met ICM 's ochtends). Kering van de 12700 is overigens 7 minuten en niet 6, al blijft dat natuurlijk kort. Volgend jaar zal dat door het verschuiven van de knoop in Zl waarschijnlijk wel langer worden.  

12-04-2016 10:12:07
AlbertP
AlbertP
Quote
daniel_ddr (ma 11 apr 2016 19:30:03 https://www.somda.nl/forum/18013/p574739/): Aannemelijk wil men op deze wijze voorkomen dat er ICM in de 3100 beland, er zijn namelijk ook werkzaamheden Ed-Ah en waarschijnlijk zal de 3100 dan te Ed op de 3000 keren. Da's niet echt een serie waar je ICM in wilt hebben qua capaciteit.

Bij eerdere werkzaamheden op Ed-Ah (ik denk dan vooral aan de zomerse buitendienststellingen van Ah in 2010 en 2011) keerde de 3000 op zichzelf op spoor 3 en de 3100 op zichzelf op spoor 4. Toen was er wel een blauw licht op spoor 4 geplaatst om de treinen daar verder te laten doorrijden zodat ze aan de achterkant voorbij sein 178 zouden staan. Een verdwaalde DD-AR in de 3100 bleef zo in de 3100 rijden.
Ik weet niet of het gebruik van dat blauwe licht om op spoor 4 te keren nu nog kan, of dat het simpelweg te moeilijk is voor een buitendienststelling van 2 dagen in het weekend.
 

12-04-2016 11:38:39
gvttreinen
gvttreinen
Wkz. bij Asra t.b.v. project SAAL, betreft voorbereidende werkzaamheden voor de grote buitendienststelling in de weken 30 en 31.  

13-04-2016 17:04:12
abcde
abcde
Quote
michaben (ma 11 apr 2016 21:08:56 https://www.somda.nl/forum/18013/p574753/): De 12500 is integraal ICM hoor, niets mix aan. De 12700 is juist een mix, al is het een hele beperkte mix (alleen de 12711 rijdt met ICM 's ochtends)...

Juist, alle treinseries vanuit Zl keren op zichzelf in Gn en Lw . Blijft mijn vraag wat de achterliggende gedachte is dat de IC's a.s. weekend niet wisselend naar Gn en Lw rijden ? Het maakt immers voor de materieelomloop niets uit.
 

16-04-2016 13:21:57
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik zie via OVtijden nu dat er integraal VIRM op Rtd-Gn en integraal ICM op Asb-Lw rijdt. Even verder kijkend blijkt er dit weekend een WK Superbike in Assen te zijn en de verzamelaarsjaarbeurs in Utrecht, wat dus twee grote publiekstrekkers langs de route Rtd-Gn zijn. Allicht dat men daarom daar volledig VIRM inzet.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

16-04-2016 13:54:35
stefanvdw
stefanvdw
Rijdt ook VIRM in 12700 vandaag. Andersom ook ICM in 500 gezien.