05-04-2016 17:23:26 | ||
---|---|---|
bnv
|
In Tubantia het bericht vandaag dat er vanaf juni geen stoptrein meer rijdt op zaterdag tussen deze twee steden. En waarbij gezegd wordt dat deze op zondag al langer niet reden. Raar bericht. Klopt niet wat er gezegd wordt. Op zondag wordt er gewoon gereden en ik kan mij niet voorstellen dat Rijssen en Holten bijvoorbeeld geen trein meer zouden hebben in het weekend. Wat is nu de werkelijkheid achter dit bericht? http://www.tubantia.nl/regio/geen-stoptrein-meer-op-zaterdag-tussen-enschede-en-apeldoorn-1.5892688 Laatst bewerkt door bnv op 05-04-2016 17:24 |
05-04-2016 17:27:31 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Lijkt mij dat t gedeelte Almelo-Enschede komt te vervallen en dat de trein Apeldoorn-Almelo 1x per uur blijft rijden? |
05-04-2016 17:29:07 | ||
---|---|---|
mdj
|
Op zaterdagen gaat het stuk Almelo-Enschede uit de 7000 (behalve als Twente speelt). De 7000 blijft Apeldoorn-Almelo rijden. Bij twijfel: gebruik beton. |
05-04-2016 17:29:13 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Het journaille en het spoor/de trein is nu niet bepaald een gouden combinatie voor wat betreft juiste informatievoorziening/foto's in artikelen N.b: in het topic 'dienstregeling 2017 wat is waar' wordt er ook enige aandacht aan besteed |
05-04-2016 17:30:31 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Denk ik ook, de journalist van Tubantia zou ergens een klok gehoord hebben.... |
05-04-2016 17:34:39 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Kijk, dit is tenminste begrijpelijk. Dat Aml-Es dan vervalt deden ze soms al eerder in de zomermaanden (vakantietijd). Inderdaad, journalistiek van een redacteur/journalist die van treinen geen verstand heeft of er niet over nadenkt wat dit bericht in Rijssen en Holten wel/niet teweeg brengt en onnodige onrust veroorzaakt. Wie speelt de rol van verduidelijker en bericht dit aan Tubantia? (ik nu even niet). |
05-04-2016 17:35:41 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Die treinen rijden op zondag al niet tussen Almelo-Enschede en wel tussen Almelo-Apeldoorn dus ik denk dat de titel beter kon zijn minder sprinters tussen Almelo en Enschede maar dat is wat anders |
05-04-2016 19:29:47 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Zo klinkt het wat dramatischer, en dat doet 't altijd goed in kranten %08% Shqiperise-lopers? |
05-04-2016 21:31:27 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Hoe zit het eigenlijk met de halfuursdienst in de avond? Die wordt volgens mij ook door de provincie betaald (en rijdt daardoor maar tot Dv). Gaat dit dan ook terug naar een uursdienst? Ik kan me niet voorstellen dat dit wel rendabel voor NS is namelijk. |
05-04-2016 21:37:45 | ||
---|---|---|
AJT
|
Dat is provincie Gelderland, niet echt Overijssel |
05-04-2016 21:40:46 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Volgens mij heeft de provincie Gelderland niets met gekochte ritten in de 7000 van doen. Het was de regio Twente die een aantal jaar geleden de trein door liet trekken naar Enschede. De regio Twente is inmiddels opgegaan in de provincie Overijssel. |
05-04-2016 21:50:02 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteDaar wordt niets over gemeld en is binnen de provincie ook niet over gesproken dus dat zal wel gelijk blijven dan he.. |
06-04-2016 06:47:41 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote Tot Dv rijden betekent bovendien dat de 7000 niet eens in Gelderland komt |
06-04-2016 08:39:04 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Dat wordt dan wel proppen geblazen tijdens de wedstrijden van Twente, of zullen ze nog wat extra's achter de hand hebben voor dat soort zaken? |
06-04-2016 09:03:44 | ||
---|---|---|
martijn
|
Dan rijdt de 7000 sowieso al extra, sowieso een halfuursdienst Dv-Es. Ook op zondag. Dat staat buiten deze inperking. |
06-04-2016 09:18:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDe vraag is eerder of Syntus dan een blik extra materieel heeft voor dit soort evenementen? |
06-04-2016 09:41:56 | ||
---|---|---|
b2py
|
Want Syntus rijdt op Apeldoorn - Enschede? |
06-04-2016 09:46:40 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Ik denk dat er meer wordt gedoeld op Zwolle-Enschede in de toekomst. |
06-04-2016 09:59:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat laatste inderdaad. |
06-04-2016 10:52:24 | ||
---|---|---|
b2py
|
Nouja, NS heeft 21 stellen beschikbaar terwijl Syntus er 16 heeft die volgens mij ook meer zitplaatsen hebben, maar daar kan ik nu niet achter komen. Met wat korter keren kunnen ze vast wel een omloopje besparen op Enschede - Zwolle. Zat materieel dus. Laatst bewerkt door b2py op 06-04-2016 10:52 |
06-04-2016 10:57:25 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Ik dacht bij tot Deventer aan Apd-Dv |
06-04-2016 11:05:49 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Gelderland heeft extra ritten ingekocht tussen Apeldoorn en Deventer vanaf het moment dat Twello en Osseveld in dienst kwamen. Met de nieuwe landelijke concessie zijn deze ritten verplicht (halfuurdienst tot begin van de avond), en betaalt Gelderland hier niet meer voor. Gelderland heeft nooit extra ritten 's avonds of in het weekend ingekocht. |
06-04-2016 11:15:42 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote Als je in de reisplanner kijkt, zie je dat Es-Dv wordt bedoeld |
06-04-2016 11:20:31 | ||
---|---|---|
bacr
|
En de regio Twente is nooit 'opgegaan' in de provincie Overijssel. Het heeft altijd van Overijssel deel uitgemaakt.... |
06-04-2016 11:23:53 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Regio Twente was een stadsregio en had eigen bevoegdheden en budgetten, en was op dat vlak zeker geen onderdeel van de Provincie Overijssel. Er was een duidelijke grens. Nu valt de concessie Twents wel onder de bevoegdheid van Overijssel |
06-04-2016 13:51:22 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Zou een vreemde zaak zijn als zoiets niet met GS (Gedeputeerde Staten) van Overijssel besproken zou zijn. Heeft de Provincie, gesteld dat die bijdragen heeft gedaan in de kosten van exploitatie, daar dan zo maar mee ingestemd? (ik weet zo even niet in hoeverre de bevoegdheid van de Provincie gaat als het Dv-Aml-(Es) betreft). |
06-04-2016 15:19:17 | ||
---|---|---|
daniel81
|
De bevoegdheid ligt bij het Rijk, want HRN. En het Rijk zegt dat er na 20:00 één trein per uur moet worden aangeboden. Echter de provincie heeft bij NS extra treinkilometers besteld en betaald, waardoor er toch 2 sprinters per uur rijden. Dat doet NS onder het mom 'u betaalt, wij draaien' en het is daarmee eerder vergelijkbaar met een charterrit die voor gewone reizigers opengesteld is. Dus zodra de provincie die ritten niet meer betaalt hoeft NS ze niet meer te rijden. |