08-03-2016 22:54:51 | ||
---|---|---|
sfj
|
Hier worden Syntus FLIRT3 treinstellen en de ontwikkelingen daaromheen besproken. Ontwikkelingen rondom de typetoelating en zaken algemeen gerelateerd aan het treintype FLIRT3 mogen in https://www.somda.nl/forum/15817/Ontwikkelingen+Stadler+FLIRT+in+Nederland/ Laatst bewerkt door moderator op 21-10-2017 16:25 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-07-2016 22:30:10 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Wanneer komen eigenlijk de Syntus Flirts? Die moeten toch ook eind 2017 gaan rijden of zit ik eeen jaar verkeerd? |
02-07-2016 22:36:58 | ||
---|---|---|
martijn
|
Je zit helemaal goed! Alleen moeten al die andere FLIRTS van andere spoorwegmaatschappijen eind dit jaar al rijden |
02-07-2016 22:48:17 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Arriva ook? Dacht dat die gelijk met Syntus was namelijk. |
02-07-2016 22:52:07 | ||
---|---|---|
Z2N
|
Dat gaat wat lastig als Arriva eind dit jaar de concessie over neemt... |
03-07-2016 07:38:04 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteEr heeft in een spoorblad, ik dacht Railmagazine, gestaan dat de Syntus Flirts op dezelfde productielijn gebouwd gaan worden als de R-net Flirts. Zodra de laatste R-net Flirt klaar is, start de bouw van de Syntus Flirts. Dick van den Hoven |
05-07-2016 00:31:56 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Check, dat was RM. Binnenkort zijn alle R-Net treinstellen geleverd, de 5e was al gereed in Zwitserland. Daarna zal verder gegaan worden met de bouw van de stellen voor Syntus. (In april was men dit al aan het voorbereiden) Deze zijn toch pas nodig in December 2017, dat heeft niet zo'n haast. Laatst bewerkt door HZwoferink op 05-07-2016 00:33 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
17-09-2016 23:07:44 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Iemand enig idee welke ATB deze treinstellen krijgen? Op het traject ligt nu ATB-NG, maar heb nog nooit een elektrisch treinstel met een NG installatie gezien? |
17-09-2016 23:22:31 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Dat is al een aantal keer hier vermeld, ATB-NG blijft liggen dus de stellen krijgen ook ATB-NG, simpelweg alleen al omdat je een nieuwere betere treinbeveiliging niet mag vervangen door een oudere "minder" veilige variant |
17-09-2016 23:41:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Rustig denk aan je hart Er is ook geen probleem tussen om een elektrische trein te voorzien van ATB-NG, alleen is dat door de baanvakken waar dat aanwezig is nog nooit nodig geweest. |
18-09-2016 00:41:17 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Sorry marciekemp, maar door alle geruchten raakte ik in de war. In ieder geval bedankt voor de opheldering. |
18-09-2016 00:44:35 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Overigens waren er wel elektrische 'trein'stellen met ATB-NG: de trams op Gouda-Alphen reden daarmee. |
18-09-2016 09:43:28 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Volgens mij ligt er ook EG op dat traject, anders is er sprake van SLT of SGM met NG. Maar goed, als NG er ligt is het zonde om niet te gebruiken... |
18-09-2016 09:49:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Terzijde: Gouda - Alphen had ten rijde van de proef zowel ATB EG als NG, als enige traject in het land. ATB NG en alles wat erbij hoort aan detectiemaatregelen is inmiddels verwjderd. |
18-09-2016 10:27:17 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
oh wacht, haalde even Apn - Gd en Zp - Hgl door de war (verkeerde topic). Excuses. Laatst bewerkt door SleutelMan op 18-09-2016 10:27 |
15-05-2017 22:32:10 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Iemand al enig idee wanneer de eerste Flirt 3 van Syntus van de productieband rolt? En als tweede vraag: Gaat Syntus de Flirt 3 ook gebruiken als intercity in de spits of komt er nog een tweede type bij? Persoonlijk vind ik een aantal van 16 Flirts erg weinig vergeleken met het aantal DM90's dat NS nu al in zet (steeds vaker zie ik ze met drie setjes rijden). En dan moeten de Flirts ook nog eens op het Kamper lijntje gaan rijden. Bovendien verwacht ik dat de inzet van de Flirts veel nieuwe reizigers gaat trekken. |
15-05-2017 22:45:20 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Intercity´s mag alleen NSR rijden dacht ik? Ik dacht dat er wel plannen zijn voor een Sneltrein. |
15-05-2017 23:10:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Op het kernnet mag alleen NS dat, als een regionaal aanbestedende partij ergens een intercity wil op een concessie die hij uitschrijft is die daar uiteraard vrij toe. |
15-05-2017 23:56:01 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteNaar wat ik begreep zijn de eerste stellen al in aanbouw, en zouden ergens in de tweede helft van het jaar naar ons land moeten komen. QuoteUitgaande van het aantal zitplaatsen van de NS FLIRT's hebben de drietjes 158 zitplaatsen (1e+2e+klap) en de viertjes 214. Een DM90 heeft 169 zitplaatsen. Vandaag zijn er op Es-Zl zowel in de ochtendspits (6u-10u) als in de avondspits (16u-20u) twaalf stellen ingezet. Op Zl-Kpn zijn dat er twee in de ochtendspits en één in de avondspits. Totaal dus 14 ingezette DM90's vandaag. Syntus krijgt 9 FLIRT-III's en 7 FLIRT-IV's. Dat maakt ((9x158=)1422 + (7*214=)1498 =) 2920 zitplaatsen totaal bij Syntus, terwijl NS er nu 2366 inzet. Er zullen in de spits echt niet meer dan een drietje en een viertje voor onderhoud staan straks, dan blijven er nog steeds 2548 zitplaatsen over. Verder heb je door een sneltrein een kortere omloop: de sneltrein zou in Enschede kort op de stoptrein gaan keren en andersom, waardoor de sneltrein in twee uur terug in tegenover 2,5 uur voor de stoptrein. Daarnaast kun je Kampen wellicht af met een losse FLIRT-IV, waardoor je 124 zitplaatsen op Zl-Es extra kunt inzetten. Met 2x FLIRT-III op Zl-Kpn heb je overigens ook nog 22 zitplaatsen minder dan nu dus extra voor de andere lijn. Mocht de verbinding nu echt veel meer reizigers gaan trekken dan zal Syntus bij moeten bestellen: het Programma van Eisen stelt namelijk QuoteEnige uitzondering is een onverwachte piek (omreizigers door een stremming) of een groei van meer dan 25% ten opzichte van 2014. |
19-05-2017 18:37:23 | ||
---|---|---|
ToH
|
https://railmagazine.nl/flirt3-voor-syntus-en-connexxion-in-productie/ De Syntus FLIRTs worden gebouwd. |
19-05-2017 18:49:04 | ||
---|---|---|
martijn
|
Haha wat dacht je anders? De eersten zijn al bijna klaar om naar Nederland te komen! |
19-05-2017 19:09:47 | ||
---|---|---|
selivio
|
Mag ook wel, de eerste moet met ongeveer een maand in Nederland zijn... |
21-05-2017 20:45:55 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Quote Dat is sneller dan ik verwacht had. Ik neem aan dat ze dan meteen gaan proefrijden tot december. De Flirts van Eurobahn zullen binnenkort ook wel in productie gaan. Ben wel benieuwd wat voor spoor Eurobahn toegewezen krijgt in Hengelo, zal dit spoor 11 worden? En zo ja, is de lange 5-delige Flirt niet te lang voor dit zakspoor? |
22-05-2017 07:37:32 | ||
---|---|---|
geert
|
De eerste voor de Eurobahn is al lang afgeleverd. De ET 4.01. |
22-05-2017 07:40:13 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Maar is dat ook een bicourant stel? |
22-05-2017 07:44:06 | ||
---|---|---|
geert
|
Ja tricourant zelfs, zelfde stellen als die van Abellio naar Ah rijden |
22-05-2017 08:32:03 | ||
---|---|---|
icened
|
De Eurobahn Flirt Bielefeld - Hengelo hoeft in tegenstelling tot de Abellio Flirt Arnhem - Düsseldorf 1 keer om te schakelen (Bad Bentheim) i.p.v. 2 keer (Abellio Flirt bij Emmerich Elten en aansluiting Betuweroute) om te schakelen. Het rijdt op een minder ingewikkeld spoortraject. |
22-05-2017 08:53:01 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Het zijn inderdaad tricourante treinstellen. Eurobahn lift op de bestelling van Abellio mee om snel aan treinstellen te komen. |
22-05-2017 10:31:41 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ze liften niet meer op de bestelling, maar het is handiger om tricourante stellen te kopen die al toegelaten zijn dan bicourante die nog ontworpen en toegelaten moeten worden. Zou het nou om 30 stellen gaan dan zal het vast goedkoper zijn om dat laatste te doen, maar voor slechts 8 stellen wegen de meerkosten van de tricourante installatie niet op tegen de ontwikkel- en toelatingskosten bij een bicourante variant. Overigens zitten we hier in het Syntus FLIRT3-topic, en hoewel het een zusterbedrijf van Eurobahn is horen berichten daarover in https://www.somda.nl/forum/18859/Ontwikkelingen+Eurobahn+RE13+en+RB61/ thuis. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-05-2017 10:52:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet wordt spoor 11 en dat is net lang genoeg, althans: zeer waarschijnlijk wordt het uitrijsein (een dwergje) op een verhoogde voet geplaatst om onder de voorgeschreven 15 meter zichtlengte te mogen gaan en dan past het zeker. |
22-05-2017 13:47:18 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteAlle informatie over de Eurobahnstellen kun je vinden in Rail Magazine 343 bovenaan pagina 8, inclusief een foto. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
22-05-2017 13:52:03 | ||
---|---|---|
ToH
|
Dat blad moet je maar net lezen. Laatst bewerkt door ToH op 22-05-2017 13:52 |
22-05-2017 14:18:50 | ||
---|---|---|
martijn
|
Ja dat geldt ook voor elke internetpagina. Soms is het nou eenmaal informatie halen ipv het op een presenteerblaadje aangereikt krijgen.... |
22-05-2017 16:38:30 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Een linkje naar een internetpagina is gratis, genoemde treinnieuwskrantjes niet. |
22-05-2017 19:33:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
http://railcolornews.com/2017/05/21/ch-stadler-bussnang-tour-preview-of-the-syntus-flirt-trains/ Voor wie nog wat wilt lezen! Choo choo..... |
23-05-2017 08:03:33 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote Voor niets gaat de zon op. Maar even naar de lokale boekhandel lopen en zo'n krantje doorbladeren is ook best goedkoop. |
01-06-2017 19:09:45 | ||
---|---|---|
ToH
|
Quote In dit bericht is te zien dat de treinstellen genummerd gaan worden in de 7400-serrie. Althans, de vierwagenstellen. |
01-06-2017 19:35:36 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Inmiddels ook artikel online van OV Magazine: https://www.ovmagazine.nl/2017/06/naam-syntus-wordt-in-december-al-vervangen-1833/ Meest interessante: - Staat nu nog Syntus op, wordt voor december veranderd naar Keolis Nederland. - Eerste stel zal half juni richting Nederland vertrekken vanuit Erlen (CH). Laatst bewerkt door wouterder op 01-06-2017 19:36 |
01-06-2017 19:41:59 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote En de driewagenstellen in de 7300-serie. |
01-06-2017 19:59:20 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik vind het heel jammer dat de naam Syntus gaat verdwijnen. Syntus staat toch voor iets herkenbaars. Keolis staat in mijn ogen voor een vreemde speler net als bijv. Veolia. |
01-06-2017 20:09:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wordt het dan niet iets in de trant van "Syntus, powered by Keolis". Of willen ze de merknaam Syntus echt helemaal schrappen? Choo choo..... |
01-06-2017 20:31:36 | ||
---|---|---|
icened
|
Ben benieuwd. In Zwolle wordt vervoer met stadsbussen geregeld door Syntus. Maar treinen van Syntus kennen ze daar (nog) niet. Als er treinen en toegangspoortjes met de naam Keolis zijn vanaf december 2017 zullen ze het verschil niet weten. En in hoeveel delen is Syntus bekend als geïntegreerde vervoerder? Laatst bewerkt door icened op 01-06-2017 20:33 |
01-06-2017 20:47:12 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteDe naam Syntus verdwijnt op termijn helemaal. In 2015 of 2016 is het (met de nieuwe huisstijl) al veranderd van 'Syntus' in 'Syntus (Keolis Group)' met dat laatste onder de naam Syntus. En nu wordt het Keolis Nederland, net als Eurobahn wordt veranderd in Keolis Deutschland. Blijkbaar vinden de Franse bazen dat ze niet bekend genoeg zijn... Overigens worden de huidige concessies nog wel onder de naam Syntus afgemaakt. De naam verdwijnt dus pas echt met het aflopen van de concessies Utrecht en Twente op 9 december 2023. Laatst bewerkt door dennistd op 01-06-2017 20:49 |
01-06-2017 22:14:23 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Syntus is net zo nietszeggend als Connexxion, Arriva, Keolis en weetikveelwatnogmeer. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-06-2017 22:18:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Nee, Syntus betekend daadwerkelijk iets terwijl die andere namen gewoon merknamen zijn waar geen echte betekenis achter zit bij mijn weten. Syntus is een afkorting voor het product dat ze destijds in de Achterhoek leverden bij de start van het bedrijf: "SYNergie Trein en bUS" Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-06-2017 22:34:52 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Achter een bureau verzonnen dus, dat zijn per definitie al nietszeggende namen. Alleen het woord synergie al, een hoop mensen zullen er niet eens de betekenis van kunnen opnoemen... Op NS na zijn alle logische namen, namen die verwijzen naar de regio waarin de firma werkt, de das om gedaan in de 90's/00's. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-06-2017 23:07:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nu lijken er mensen trots te zijn op de naam Syntus, terwijl ongeveer iedereen in de Achterhoek blij was dat de naam verstomde toen Arriva en Breng de diensten overnamen. Het kan verkeren... |
02-06-2017 02:50:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Of je de betekenis weet of niet, de naam stond dus wel ergens voor. |
02-06-2017 06:57:02 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Zo staat Keolis ook ergens voor. Keo komt van (de piramide van) Cheops, als teken van een sterke basis en Eolis komt van de griekse god van de wind, als teken van beweging. |
02-06-2017 09:28:23 | ||
---|---|---|
bacr
|
Moet je natuurlijk wel een soort van klassieke opleiding hebben gehad... %02% |
12-06-2017 18:19:10 | ||
---|---|---|
ToH
|
https://twitter.com/treinreiziger/status/874296054321213440 Syntus FLIRT onderweg naar NL. |
12-06-2017 19:41:53 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens mij zit er een flinke toilet in á la Abellio NRW Flirt? Choo choo..... |
12-06-2017 20:04:08 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Planning is 11:30 uit Bh, non stop naar Amf. |
12-06-2017 22:37:13 | ||
---|---|---|
Diedje
|
als in 23:30 vanavond of 11:30 morgen vroeg? |
12-06-2017 22:39:03 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
11.30 dinsdagochtend, ze waren om 17.30 nog maar in Konstanz Laatst bewerkt door Jan-Mark op 12-06-2017 22:47 |
12-06-2017 22:45:18 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Wauw. Een week? Of bedoel je dinsdag? |
12-06-2017 22:47:27 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Hm, tijd om naar bed te gaan Dinsdag uiteraard inderdaad. |
13-06-2017 06:19:37 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Moet topic niet hernoemd worden naar Keolios? |
13-06-2017 07:28:01 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Nee, Syntus is Syntus en blijft Syntus. Tevens zorgt dit voor verwarring met Eurobahn/Keolis die tussen Hengelo en Bielefeld gaat rijden. |
13-06-2017 08:14:25 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ehm Berk24... deze concessie gaat als een van de eerste (samen met de bussen in Almere) als Keolis Nederland gereden worden. De bestickering op de stellen wordt daarvoor nog aangepast, want die zijn nog onder de naam Syntus besteld. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-06-2017 10:37:36 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote De 24-uursklok is in Nederland vrij gebruikelijk, dus als het 23:30 was geweest, had ik 23:30 geschreven. |
13-06-2017 10:49:56 | ||
---|---|---|
AJT
|
Hoe rijdt de trein door Duitsland? |
13-06-2017 11:16:16 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Konstanz, Offenburg, Mannheim, Mainz, Koblenz, Keulen, Münster, Rheine, Bad Bentheim. |
13-06-2017 14:28:47 | ||
---|---|---|
AJT
|
Via Bietigheim of via Ettlingen? |
13-06-2017 14:31:03 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Voor de administratie: Vandaag zijn de Syntus Flirt 7401 en 7402 aangekomen in Nederland. Beide 4 bakken. |
13-06-2017 22:34:25 | ||
---|---|---|
dennistd
|
En voor de liefhebber ook de UIC-nummers: 7402 94 84 5 227 402-0 94 84 5 237 402-8 94 84 5 247 402-6 94 84 5 217 402-2 7401 94 84 5 227 401-2 94 84 5 237 401-0 94 84 5 247 401-8 94 84 5 217 401-4 |
14-06-2017 07:02:31 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Klopt het dat er Syn bij de UIC nummers staat en dat dat niet meer aangepast kon worden? |
14-06-2017 07:59:14 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Dat lijkt me niet. Die houdercode is degene van wie het voertuig nu "is", niet van wie het tot aan het einde der tijden zal blijven. Op de ICR-rijtuigen die op de Fyra V160 reden stond een tijd lang "NL-HSA" als land van registratie + houder, tegenwoordig staat daar weer NL-NS op (want HSA bestaat niet meer). |
14-06-2017 09:28:38 | ||
---|---|---|
Apda
|
Achter de UIC-nummers staat nu inderdaad "NL-SYN". |
14-06-2017 14:24:41 | ||
---|---|---|
Jmsz
|
Benieuwd hoe snel dat alweer gewijzigd gaat worden naar 'NL-KEO'. |
14-06-2017 16:24:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Van een weglerende Syntus-mcn vanmiddag gehoord dat de eerste 2 drietjes over 2 weken komen en dan beginnen de proefritten op Amf-Zl en op Amf-Ut-Ah-Dv-Amf. Laatst bewerkt door rolandrail op 14-06-2017 16:24 |
14-06-2017 20:38:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die codes zijn opgenomen in een internationaal beheerde lijst en veranderen niet zo snel. Daarnaast kan het best zijn dat de houder gewoon onder de naam Syntus blijft bestaan. Vaak veranderen de bedrijfsnamen naar buiten toe wel maar in de officiële vastleggingen niet of pas veel later ivm met lopende contracten. |
14-06-2017 23:59:29 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Het wijzigen kost ook geld en het heeft geen enkele meerwaarde. De reiziger merkt niks of er nou NL-KEO of NL-SYN op staat. Het Belgische Lineas bijvoorbeeld blijft ook B-BLX, B-B of D-RPOOL en blijft het puur bij een naamswijziging. Het zal alleen uitmaken of het een totaal ander bedrijf is of bij verkoop. Laatst bewerkt door HZwoferink op 15-06-2017 00:01 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
15-06-2017 00:16:03 | ||
---|---|---|
taurus
|
Ik zag op de stellen gewoon het Syntus-logo maar wel met Keolis Group er in het klein onder, op dezelfde manier als het logo van Eurobahn. |
15-06-2017 01:57:15 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Op allebei de stellen lijkt me sterk alleen de 7401 heeft logo`s %08% MCN ASD |
15-06-2017 05:12:58 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteDat is het huidige logo van Syntus, zoals dat bijvoorbeeld ook op de bussen in Utrecht gebruikt wordt. Dit logo (en de naam) zullen echter binnenkort alweer verdwijnen en vervangen worden door Keolis Nederland. |
15-06-2017 08:21:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote De reiziger merkt er inderdaad helemaal niks van, maar het is administratief wel belangrijk dat de houderinformatie correct is. Wat er met de opschriften op de FLIRTjes gebeurt zal mede afhangen van wat er gebeurt met Syntus B.V.. Mocht Keolis besluiten om Syntus uit te schrijven uit het handelsregister, dan zal de houder van de voertuigen moeten veranderen. Blijft Syntus gewoon bestaan maar handelend onder de naam "Keolis Nederland", dan hoeft er niks te veranderen. Of een onderneming wel of niet wordt uitgeschreven uit het handelsregister hangt af van het bedrijf zelf. "Veolia Transport Bus Brabant" bestaat bijvoorbeeld nog altijd, ook al rijdt Veolia al een paar jaar niet meer in Brabant. "N.V. Brabantsche Buurtspoorwegen en Autodiensten" is dan wel weer uitgeschreven. |
15-06-2017 08:50:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Syntus zal als BV nog wel even bestaan, de concessie in Utrecht gaat nog tot 2023 onder die naam blijven rijden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-06-2017 09:42:49 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
We wijken een beetje af maar Zutphen - Oldenzaal is (nog steeds) Syntus. Word dit op den duur ook Keolis? |
15-06-2017 10:18:43 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Waarschijnlijk helaas wel |
15-06-2017 10:20:39 | ||
---|---|---|
martijn
|
Nee, alle huidige Syntus-concessies blijven Syntus. Pas als de nieuwe concessie ingaat, verandert de naam. Dus mocht Keolis de concessie tzt winnen... |
15-06-2017 12:04:20 | ||
---|---|---|
mkns
|
En hoe gaat dit uitpakken m.b.t. het gebruik van de ov-chipkaart op Zp - Odz en Es - Zl? Krijgen overstappers in Hengelo te maken met het gemak van niet hoeven in- en uit te checken of moeten 'Keolis' reizigers bij NS blijven in- en uitchecken? |
15-06-2017 12:14:53 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Meest logische is dat Zutphen-Enschede omcheckvrij wordt, maar dat voor overstappen tussen Keolis/Syntus/Eurobahn en NS of Arriva wel uit- en ingecheckt moet worden. |
15-06-2017 12:17:09 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Ze wouden single check in met Arriva vechtdallijnen las ik ergens. |
15-06-2017 12:30:27 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Kan, maar hoe controleer je reizigers Zwolle-Almelo of ze via Raalte of via Marienberg zijn gereisd? |
15-06-2017 12:48:51 | ||
---|---|---|
martijn
|
Die heb ik eerder gelezen. Heb je belangen of zo? Zullen niet veel reizigers zijn en waarom wil je het weten? Zv - Ah, gaat ook prima zonder dat iemand telt of reizigers Breng of Arriva of Abellio gebruiken. |
15-06-2017 13:11:12 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
https://www.ovpro.nl/trein/2017/01/16/syntus-en-arriva-onderzoeken-eenmalig-inchecken/ Zie het Zl-Es/Kpn topic verder. |
15-06-2017 16:51:57 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteDat maakt niet uit want de provincie is opbrengstverantwoordelijk voor zover ik weet. |
15-06-2017 19:15:57 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Die opbrengst schijnt verdeeld te worden naar aanleiding van het moment van inchecken en uitchecken in relatie tot de treintijden. Daarmee pak je niet 100% nauwkeurigheid (mensen die vroeg op het station zijn of blijven plakken),maar wel 99%. Dat is (godzijdank) nauwkeurig genoeg voor de opdrachtgever en vervoerders. Laatst bewerkt door maurits op 15-06-2017 19:18 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-06-2017 08:17:12 | ||
---|---|---|
martijn
|
Oh gelukkig dat opdrachtgevers en vervoerders akkoord zijn Al zie ik, als ik in de ochtendspits vanuit Zv naar Ah reis, best veel mensen inchecken voordat de (drukke) Breng-trein richting Ah binnen is en vervolgens kiezen voor de 'rustige' RE19 van een paar minuten later. Maar dat wordt dan wel weer rechtgetrokken op de rustige momenten en in het weekend. Maar goed op die manier kan je die paar omreizigers via Mrb van Berk24 (als die er al zijn) er ook wel uitpikken. |
25-06-2017 23:32:05 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Volgens de topman van Syntus gaan de nieuwe treinen vanaf december wel degelijk de naam Keolis dragen ipv Syntus, anders moeten ze tot 2032 wachten... De 7402 rijdt, zover ik weet, nog steeds naamloos rond. Laatst bewerkt door Knoek op 25-06-2017 23:36 |
25-06-2017 23:35:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja, dus de nieuwe treinen voor de nieuwe concessie gaan rijden onder Keolis, en alle andere treinen onder de bestaande concessies dienen die uit onder de naam Syntus. |
17-07-2017 20:38:11 | ||
---|---|---|
AJT
|
Zijn er vandaag toevallig stellen onderweg naar Nederland? |
17-07-2017 20:38:49 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Ja, hoorde van een collega die ze morgen gaat ophalen in Bh. |
17-07-2017 21:13:36 | ||
---|---|---|
selivio
|
Zouden 2 3 delige stellen moeten zijn, maar dat weet ik niet 100% zeker. Laatst bewerkt door selivio op 17-07-2017 21:13 |
17-07-2017 21:28:55 | ||
---|---|---|
AJT
|
Weet iemand waar ze nu in Duitsland moeten zijn? |
17-07-2017 22:16:18 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Op Facebook stond een foto. 7301 ende 7302 komen. Foto bij Kassel |
17-07-2017 22:35:24 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat zal deze foto bij Engishofen (Zwitserland) zijn): https://www.flickr.com/photos/frank_wilhelm/35816539322/ |
17-07-2017 22:48:55 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Daar zeg ik ja op! |
17-07-2017 23:14:31 | ||
---|---|---|
AJT
|
Ik heb van 20.00 tot 22.30 bij Ettlingen gestaan, was ik dan net te laat of kwam de trein niet over Ettlingen? |