Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (Arriva) |
08-03-2016 22:53:15 | ||
---|---|---|
sfj
|
Hier worden ontwikkelingen rondom de voor Arriva bestemde FLIRT3-treinstellen besproken. Ontwikkelingen rondom de typetoelating en zaken algemeen gerelateerd aan het treintype FLIRT3 mogen in https://www.somda.nl/forum/15817/Ontwikkelingen+Stadler+FLIRT+in+Nederland/ Laatst bewerkt door moderator op 16-03-2016 08:52 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-03-2016 18:56:38 | ||
---|---|---|
DVR
|
Eerste casco's zijn voor afbouw in Polen gesignaleerd. |
24-03-2016 19:35:16 | ||
---|---|---|
yappa
|
Help me even, waar zouden die moeten gaan rijden? De concessie Limburg is bij mijn weten nog niet definitief gegund, dus het lijkt me sterk dat Arriva wel al treinen laat bouwen? Maar misschien zie ik een inzetgebied over het hoofd? |
24-03-2016 19:39:52 | ||
---|---|---|
albertjan9
|
Concessie is wel definitief, ik denk dat je ergens wat gemist heb... Zie ook http://www.arriva.nl/limburg |
24-03-2016 19:46:49 | ||
---|---|---|
mdj
|
Concessie is definitief. Echter: er is beroep aangetekend (26 april uitspraak). Normaal gesproken wordt pas daarna materieel besteld (formeel), maar de fabrikanten zitten ook niet stil: Vermoedelijk zijn Stadler (en VDL voor de bussen*) alvast de treinen aan het maken op eigen risico. Mocht de rechter anders beslissen, zullen die treinen (en bussen) wel aan iemand anders verkocht/geleased worden... *vermoedelijk eerste bus voor deze concessie is al klaar Bij twijfel: gebruik beton. |
24-03-2016 20:26:13 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Mocht Arriva ze niet meer willen dan kunnen ze altijd nog naar NS... Dat is dus gewoon slim. |
24-03-2016 22:49:07 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Stadler kan die treinen leveren aan de vervoerder die de concessie uit gaat voeren, of dat nu Arriva is of niet, er zijn sowieso nieuwe treinen nodig. |
24-03-2016 22:54:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Dat er FLIRTs komen te rijden in Limburg is denk ik vanzelfsprekend, en dat weet Stadler ook. Of er nou Arriva, Abellio en Veolia op komt te staan maakt bij het bouwen van de casco's nog niet uit. Er zijn tenslotte geen andere partijen die een product in de catalogus hebben staan dat zo flexibel is als het FLIRT-platform, noch zijn er fabrikanten die zo snel kunnen leveren. En ja, dat hebben die andere fabrikanten aan zichzelf te danken... |
24-03-2016 23:13:36 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Er zit vast wel behoorlijk verschil in de FLIRTS van NS en Arriva/Veolia whatever. Dus wat er ook gebeurd, de kans lijkt me groter dat ze ook daadwerkelijk naar Limburg gaan. Choo choo..... |
25-03-2016 06:15:24 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Dat ligt helemaal aan het bouwproces. Zoals al gemeld Abellio en Arriva hadden ingeschreven met Flirts. Mocht de rechter anders beslissen, dan kan je de casco's ombouwen. Dat is inderdaad een risico, maar dat kan ook uitgebuit worden. De Traxx van Bombardier is ook dusdanig flexibel dat loks heen en weer geschoven zijn tussen contracten, waarbij ook andere configuratie gewenst was. Dat is het voordeel van modulair bouwen. |
25-03-2016 12:01:07 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteArriva kan die treinen en bussen uitlenen aan haar moeder. VDL bussen rijden bijvoorbeeld al bij de DB tussen Kleve en Xanten. |
25-03-2016 16:32:35 | ||
---|---|---|
Beel
|
Quote Bovenstaande opmerking blinkt uit door eenvoud maar schreeuwt ook om enige nuancering. Stadler heeft zijn sterke kanten en is absoluut goed bezig, maar het is niet zo dat Stadler alleen maar slim is en andere fabrikanten dom. Hoe zit het dan wel? Zo’n 1,5 jaar gelden heb ik hier op dit forum al eens voorspeld dat de Stadler-Flirt de grote ‘winnaar’ zou gaan zijn van de toen nog lopende aanbestedingen voor nieuwe concessies. Die voorspelling was gebaseerd op logica. Kenmerkend voor de huidige Nederlandse materieel-markt is namelijk dat de partij die als eerste een bepaald materieeltype heeft geleverd een voorsprong opbouwt die vrijwel niet meer is in te halen. Nu is dat Stadler, maar het had net zo goed Alstom of Siemens kunnen zijn, om maar eens wat te noemen. De belangrijkste reden daarvoor is gelegen in de toelating van het materieel. Voor het succesvol doorlopen van een (eerste) toelatingsprocedure heb je als fabrikant ongeveer een jaar nodig. Als je die toelating eenmaal hebt, dan kunnen vervolgbestellingen veel sneller geleverd worden. In de praktijk dus ongeveer een jaar sneller dan vergelijkbare treinen van de concurrentie. De daadwerkelijke bouwtijd bedraagt circa 1,5 jaar en dat is voor alle fabrikanten met vergelijkebare concepten (die hebben ze echt) ongeveer gelijk. Daarbij komt nog dat de kosten van zo’n eerste toelating enkele miljoenen Euri’s kost. Dat zijn kosten die er aardig in kunnen hakken bij een relatief kleine materieelserie, en dat is waar het in ons land toch vaak over hebben. Stadler is er in geslaagd om als eerste een trein van het type Flirt-3 te leveren die ook toegelaten is in Nederland, en heeft dus nu die voorsprong. Zoals gezegd, het had net zo goed een andere fabrikant kunnen zijn. Die voorsprong heeft Stadler opgebouwd doordat Abellio-Deutschland in 2013 de concessie won voor de verbinding tussen Düsseldorf naar Arnhem via Emmerich, en vervolgens de Flirt 3 bestelde. Waarom deed Abellio dat? Niet vanwege de ultra-snelle levertijd, maar vanwege het beste commerciële aanbod, wat overigens nog steeds een goede prestatie is van Stadler. Ik meet dat deze concessie aan het eind van dit jaar van start gaat. Je ziet dus dat ook Stadler dan ruim 3 jaar nodig heeft om een trein te leveren die ook is toegelaten in Nederland. En dat voor een trein die al is toegelaten in Duitsland. Vervolgens wordt het bijna prijsschieten. Abellio-Nederland bestelt 2-baks Flirts voor Gouda-Alphen, niet helemaal hetzelfde als die van Abellio-Deutschland, maar wel met veel overeenkomsten (standaardisatie) waardoor de toelating aanzienlijk korter verloopt en de prijs per treinstel een stuk lager is (zeker voor 6 stuks) dan die van de concurrentie. Vervolgens krijgt Stadler in 2014 een opdracht van NS, die een spoedbestelling doet voor 58 stuks, zowel 3-tjes als 4-tjes. Het is dus helemaal niet vreemd als vervolgens Syntus en (naar ik aanneem) Arriva ook Flirts gaan bestellen. De tijd tussen gunning en aanvang van de concessie is te kort om iets anders te kopen dan het enige treinstel van een dergelijk type wat in Nederland is toegelaten. Er is simpelweg geen andere keus. En ook als de concessie van Arriva voor Limburg nog niet helemaal zeker zou zijn dan kan Stadler tamelijk risicoloos aan de bouw beginnen mocht er uiteindelijk een andere vervoerder in Limburg aan de slag gaan, wat ik niet verwacht. Het feit dat Stadler nu succesvol is met de Flirt heeft dus vooral te maken met de tijd tussen gunning en start van de concessie. Als die langer zou zijn dan is een groot deel van het voordeel voor Stadler verdwenen. Maar onze concessieverleners (meestal de provincies) zijn vaak ten onrechte van oordeel dat 2 jaar voldoende is. Tot op heden is dit niet uit hun hoofd te praten, en daarmee sponsoren ze dus één leverancier. Dat andere fabrikanten hier nog nooit een rechtzaak over hebben gevoerd verbaasd me trouwens. Misschien is dat gewoon een kosten-baten afweging. Overigens gaat deze situatie wel veranderen. Zoals bekend heeft CAF de aanbesteding gewonnen voor de nieuwe SNG van NS, een treinstel vergelijkbaar met de Flirt. Je ziet, een andere fabrikant komt dus echt wel aan bod, mits de omstandighedenheden gelijkwaardig zijn. En zodra CAF zijn SNG heeft toegelaten dan verandert de situatie en dat is een goede zaak. Er ontstaat dan tenminste gezonde concurrentie. De overige fabrikanten staan dan overigens nog steeds buiten spel zolang bovenstaande 2-jaar termijn gehandhaafd blijft. Laatst bewerkt door Beel op 25-03-2016 16:38 |
25-03-2016 16:41:57 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Waarbij Siemens/Bombardier hun eigen nadeel hebben gecreëerd doordat het SLT-platform niet meer in productie is? Shqiperise-lopers? |
25-03-2016 17:29:31 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat heeft wellicht ook z'n eigen reden dat die niet meer in productie is. Als er geen/weinig animo voor is of het concept staat andere vervoersbedrijven niet aan,dan heeft het geen zin dat "artikel" nog "te verkopen" of aan te bieden. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
25-03-2016 21:12:31 | ||
---|---|---|
Beel
|
Quote Het zou kunnen. Die onderlinge samenwerking bleek uiteindelijk ook niet zo vlekkeloos te verlopen. Ook NS heeft dat gemerkt. Bij een eventuele aanspraak op garantie bijvoorbeeld gaan consortiumpartners al gauw naar elkaar wijzen, en daar wordt je als klant niet beter van. Overigens, ik denk dat de SLT technisch niet meer voldoet aan de huidige crash-normen. Die aangescherpte normen zijn er bijvoorbeeld de oorzaak van dat SLT tussen de cabines een volledig vlakke vloer heeft, maar de nieuwere Flirt-3 en SNG niet. Als ik het goed heb gezien dan hebben die beide typen treinstellen een trede halverwege de koprijtuigen. Hogere crashbestendigheid vertaalt zich over het algemeen in het aanbrengen van extra materiaal, en dat gaat dan ten koste van de vlakke vloer. |
25-03-2016 22:24:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Sterker nog, ik denk dat NS zo'n groot aandeel in tot stand komen en het ontwerp van SLT heeft gehad dat de 'rechten' niet alleen bij Bombardier/Siemens meer lagen waardoor zij dat ontwerp niet zelf kunnen wederverkopen. Overigens is de productie van SLT gestopt omdat NSR de order niet gelicht heeft, niet omdat Bombardier/Siemens dat niet meer wilde. |
26-03-2016 08:17:54 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Maar SLT was toch een broertje van de BR 425? Ik denk dat dat bedoeld wordt met 'het concept' wat niet meer verkocht wordt (vergelijkbaar materieel) |
27-03-2016 09:51:53 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Dat klopt inderdaad. De SLT is een door ontwikkeling van de BR 425. Het concept wordt volgens mij nog steeds geleverd. Vrij recent is er bij de DB nog treinen afgeleverd die ook op de BR 425 is gebaseerd. Ik meen dat het de BR421 is. Laatst bewerkt door moderator op 27-03-2016 10:25, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
28-03-2016 13:42:02 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Je bedoelt denk ik de BR422 (BR421 zijn de middelwagens van de BR420), maar dat is een doorontwikkeling van de BR423 en is van Bombardier en Alstom. De BR425 lijkt wel op de BR423, maar heeft op technisch gebied weinig overeenkomsten. Het is geen afgeleide of voorontwikkeling daarvan. BR425 was wel een product van Bombardier en Siemens, netzoals de SLT. Als je bij Siemens wil shoppen dan kun je nog altijd de Desiro ML kopen, bekend van de Belgische MS08. Om verder nog compleet te zijn: Bombardier levert de Talent 2 en Alstom heeft de Coradia (wat weer onderverdeeld is in totaal verschillende voertuigen, de LINT is hier bekend, het elektrische model is de Coradia Continental, DB BR440). En natuurlijk CAF met de Civity (Sprinter NG). |
28-03-2016 17:49:47 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Kijk zo zat het ook al weer. Is dit ook weer opgefrist. Maar goed we drijven nu wat af. Laatst bewerkt door moderator op 28-03-2016 19:17, reden: Quoot laatste bericht verwijderd |
01-07-2016 16:27:56 | ||
---|---|---|
martijn
|
Morgen komt de eerste Arriva-FLIRT3 bij Bh de grens over. Net als bij de GTW's voor de Achterhoek is er weer een spotwedstrijd aan verbonden https://www.arriva.nl/consumenten/over-arriva/nieuws/spot-de-trein-eerste-nieuwe-limburgtrein-naar-nederland.htm https://www.facebook.com/ArrivaNederland/photos/a.330451790377702.75436.101769873245896/1035620609860813/?type=3 Laatst bewerkt door martijn op 01-07-2016 16:33 |
02-07-2016 00:30:50 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
In deze video is het treinstel achterop een goederentrein onderweg te zien. https://youtu.be/jmFLOFLNj0Y Wat gelijk opvalt is dat dit treinstel slechts twee bakken heeft. Ik dacht dat het om drietjes en viertjes ging, maar dat is schijnbaar aangepast. |
02-07-2016 01:06:48 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Misschien worden de tussenbakken later geleverd? |
02-07-2016 01:23:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zou natuurlijk wel enorm omslachtig zijn... |
02-07-2016 07:20:44 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Op de implementatiepagina van Arriva Limburg is te lezen dat er zowel tweedelige als driedelige stellen komen |
02-07-2016 07:28:25 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Het is hier niet te lezen maar wel te zien: https://www.arriva.nl/implementatielimburg/regio-limburg/materieel.htm |
02-07-2016 08:52:26 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Grappig, dat de 1,5 kV-variant de stroomafnemer op de kopbak heeft, en de multicourante heeft 'm andersom op de middenbak. |
02-07-2016 09:37:51 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
De arriva flirtjes hebben nog een leuke afwijking de 1,5Kv hebben 1 stroomafnemer en de multicourant heeft er 2 is dit ook echt noodzakelijk? voor het wisselen tussen de spannings varianten? of is dit net als NS 1 reserve? |
02-07-2016 09:44:29 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Dat is noodzakelijk. 1 stroomafnemer voor DC spanningen, en een voor AC FR1908 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-07-2016 10:13:00 | ||
---|---|---|
piet1234
|
waar worden de stellen heen gebracht |
02-07-2016 10:22:57 | ||
---|---|---|
abbm
|
Arriva zei eerst Br, nu Amf |
02-07-2016 16:06:44 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Persé noodzakelijk in dit geval niet . Het zou voor hun inzetgebied theoretisch ook met ééntje kunnen, zoals de Thalys voor doet, maar dat maakt de ene stra wel ingewikkeld in bouw en onderhoud( en dus duur). Ook kan de opbouw van de elektrische installatie een rol spelen. |
02-07-2016 16:59:56 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Bedankt voor de Info ben benieuwd naar hoe ze er in het licht uit zien. De impressie foto's zijn best gaaf%02% |
02-07-2016 18:37:57 | ||
---|---|---|
bacr
|
Wat is da het verschil bij de stra's voor AC/DC en hoe combineer je beide dan in een stra? |
02-07-2016 18:52:21 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
DC Stroomafnemer is iets breder 1920mm en zwaarder uitgevoerd dan een AC stroomafnemer die 1450 of 1600mm zijn normaal gesproken MCN ASD |
03-07-2016 00:59:48 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Voor een foto zie: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/a.279598235479786.53029.268960009876942/855831697856434/?type=3&theater Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
03-07-2016 09:33:02 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Filmpje: https://youtu.be/3e3rv5qpvr8 Laatst bewerkt door jelmerrr op 03-07-2016 09:33 |
03-07-2016 09:48:51 | ||
---|---|---|
ToH
|
Nog een video, Hengelo Oost: https://youtu.be/1fF-kLJnsYo |
03-07-2016 10:03:32 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Mooi gefilmd trouwens. Beter dan mij met mijn mobiel:-) |
03-07-2016 11:10:09 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Staat de Arriva flirt een beetje zichtbaar opgesteld in Amersfoort ? |
03-07-2016 11:16:54 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ik vind het toch opvallend dat de lichtblauwe deuren voldoende contrasterend zijn op de donkerblauwe wand. |
03-07-2016 11:22:51 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Het is ook wel heel licht blauw. Het is bijna grijs/wit. En dat gecombineerd met een lichte kop denk ik dat het wel contrasterend is. |
03-07-2016 13:31:35 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Nee. |
03-07-2016 15:02:03 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Ik heb geprobeerd de kleuren af te leiden uit de foto met het pipetje in Photoshop, de kleurcodes heb ik vervolgens door een tooltje gehaald (http://webaim.org/resources/contrastchecker/) dat checkt of twee kleuren contrasterend genoeg zijn voor op een website. Het antwoord: ze zijn contrasterend genoeg volgens de richtlijnen voor toegankelijke websites. Het is wel lastig om de juiste kleur te bepalen, want aan de eerder geplaatste foto is ongetwijfeld wat gesleuteld (contrast, verzadiging, zulke dingen) waardoor het moeilijker wordt om de check te doen. Eigenlijk zou je de echte Pantone-kleuren van de deuren moeten weten voor je zoiets kunt checken. |
03-07-2016 15:10:43 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Het zal wel goed zijn zo anders hadden ze het oorspronkelijke ontwerp niet aangepast daar lopen de lichtblauwe banen nog door over de ramen MCN ASD |
28-07-2016 22:23:27 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ik kan het net gemist hebben, maar is het bekend (geworden) hoeveel treinstellen FLIRT3 voor Limburg zijn besteld? Bij twijfel: gebruik beton. |
28-07-2016 22:42:14 | ||
---|---|---|
AgentX
|
36. Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT#Nederland |
28-07-2016 22:54:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die worden overigens niet achtereenvolgend geleverd. De eerste levering bestaat uit 15 stuks bestaande uit 2 bakken met 4 deuren. Later komen er 8 driespannings-treinen bestaande uit 3 bakken met 3 deuren voor de toekomstige lijn naar Aachen. En dan nog eens 13 stuks bestaande uit 3 bakken met 5(!) deuren voor de Maaslijn. Choo choo..... |
30-07-2016 18:44:28 | ||
---|---|---|
ToH
|
Arriva FLIRT's 451 en 452 komen ook naar Nederland. Getrokken door de EGP 221 106-8 gaan ze naar Venlo. https://www.youtube.com/watch?v=KCSS6CoI7CM |
30-07-2016 18:49:25 | ||
---|---|---|
class66fan
|
Die gaan zeer zeker niet via Venlo ! Vervoerder EGP mag daar zeker niet komen, en al helemaal niet met een V200 , ga maar vanuit via Bad Bentheim of Herzogenrath- Langraaf -Heerlen komen de stellen het land in ! Vergeet Venlo ! |
30-07-2016 18:51:55 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
V200'n hebben in NL gereden en daarnaast is Vl een grensstation. |
30-07-2016 18:52:35 | ||
---|---|---|
ToH
|
Excuus. Ik nam puur over wat er in de videobeschrijving staat. Laatst bewerkt door ToH op 30-07-2016 18:52 |
30-07-2016 18:57:50 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Het is een V200.1 ( een 1700 is ook geen 1600) en de regelgeving is de laatste jaren nogal vaak gewijzigd en ligt het helaas allemaal niet meer zo simpel. Maar als niemand verder iets zegt..... Laatst bewerkt door cuneo56 op 30-07-2016 19:02 |
30-07-2016 19:52:25 | ||
---|---|---|
treinlim
|
Nou Venlo kan zomaar kloppen is een grensstation en tevens zou een andere vervoerder de stellen in kaldenkirchen kunnen overnemen wanneer die v200 niet is toegelaten. Kleine Edit: Video beschrijving is aangepast met nu als eindbestemming Herzogenrath. Laatst bewerkt door treinlim op 30-07-2016 19:56 |
30-07-2016 21:44:39 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Om even verwarring te voorkomen. Ik kwam via https://www.facebook.com/groups/eisenbahnfieber/ een spot tegen uit Stadthagen. Deze plaats ligt tussen Hannover en Bad Oeyenhausen. Is het dan niet logischer om ze via Bh te vervoeren. |
30-07-2016 22:00:35 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Rail Magazine meldt ze, dmv een video op Facebook, al in Nederland, vermoedelijk in het oosten van Nederland, dus overgekomen via Bad Bentheim. |
30-07-2016 22:01:34 | ||
---|---|---|
sfj
|
Dat is in Rijssen, dus inderdaad zijn ze in het donker Nederland binnen gekomen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
30-07-2016 22:52:16 | ||
---|---|---|
selivio
|
Ze zijn inmiddels zelfs station zwolle al voorbij |
30-07-2016 22:55:02 | ||
---|---|---|
treinlim
|
Eindbestemming bekend? Amersfoort, Blerick? EDIT: Wat snel met vragen geweest railmagazin meld in eerder bericht dat het transport tot Amersfoort gaat. Iemand een idee waarom? Is daar volledig open en dus een makkelijk doelwit voor graffiti, oftopic: helaas heeft de mooie mat54 766 het moeten ontgelden. Laatst bewerkt door treinlim op 30-07-2016 23:06 |
30-07-2016 23:16:20 | ||
---|---|---|
ToH
|
Nog offtopiccer, die stond in Haarlem. |
30-07-2016 23:21:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Offtopic in kwadraad, als je dan de 766 aanhaalt, die staat niet in Haarlem maar op de Watergraafsmeer.. |
31-07-2016 09:28:20 | ||
---|---|---|
treinlim
|
Bedoelde de 766 als voorbeeld wist ook wel dat die niet in Amersfoort stond. |
31-07-2016 09:31:14 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Quotevolgens mij gaan de stellen ter voorbereiding van het beproeven eerst naar de strukton werkplaats in Amf gaat. |
31-07-2016 12:09:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Overigens klopt het weliswaar dat je in Amf op een vrij open emplacement staat, maar de vorige keer dat hier een Arriva FLIRT geparkeerd stond was er ook bewaking met honden bij het treinstel aanwezig. Dat zal nu ongetwijfeld ook weer het geval zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-07-2016 12:13:11 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nee, de vorige keer ging die gelijk naar binnen. Bewaking met honden loopt er sowieso wel. |
31-07-2016 12:34:50 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Het stel heeft er de vorige keer ook vaak zat dagen op het emplacement zelf doorgebracht hoor. En dan niet op een spoor waarvanuit je zo de Strukton werkplaats in kunt rijden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
31-07-2016 23:54:10 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Alle stellen (ook van NS) zijn officieel nog van stadler en die zetten bij alle stellen hondenbewaking in. |
01-08-2016 11:45:03 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dan is het wel bijzonder dat hij naar Structon in Amf gaat, want in Br staat de werkplaats van Stadler. Je zou toch eerder verwachten dat ze de trein daar gaan gereedmaken, testen en beproeven. Choo choo..... |
01-08-2016 11:55:46 | ||
---|---|---|
mich
|
Een werkplaats moet ook de capaciteit hebben. Laatst bewerkt door mich op 01-08-2016 11:56 |
01-08-2016 12:08:25 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
En daarnaast heeft de werkplaats daar geen bovenleiding, wel handig voor elektrische stellen |
01-08-2016 13:09:44 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Dat is geen probleem ook de elektrische Veolia GTW- E komen voor onderhoud naar Br. |
01-08-2016 14:18:05 | ||
---|---|---|
mich
|
waarbij veolia ze sleept met een D GTW naar de werkplaats. |
01-08-2016 22:08:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Echter kan je dan nog steeds niets elektrisch beproeven Daarnaast is de werkplaats van Stadler in Blerick een heel andere bedrijfstak dan de fabriek in Duitsland/Polen, en dat proefgebeuren gebeurd toch allemaal met personeel van de fabriek. |
01-08-2016 23:57:07 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Er zal voor december een waslijn worden opgehangen bij Stadler Blerick. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
02-08-2016 00:11:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Plus dat de loods t.z.t. groter wordt gemaakt voor de toekomstige driedelige FLIRT'jes. Choo choo..... |
03-08-2016 12:18:33 | ||
---|---|---|
treinlim
|
Even terugkomend op de discussie over wel of niet in Venlo mogen komen van EGP, Onderstaande link laat een EGP v200 zien op 2 augustus in Venlo met 4 R-net stellen aan de haak. https://www.flickr.com/photos/arnold50/28647822521/in/pool-treinenkoerier/ |
03-08-2016 12:46:02 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Het is een ander topic waard maar dat iets gebeurd betekent niet automatisch dat het mag Laatst bewerkt door rolandrail op 03-08-2016 12:46 |
03-08-2016 14:38:38 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nou, liever niet nog meer gesteggel over wat wel en niet mag. Rijden! |
22-08-2016 19:27:50 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Op het Duitse DSO forum was een nieuwe Arriva Flirt te zien gisteren avond bij Rheine. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7914852 Iemand deze al in Nederland waargenomen inmiddels? |
22-08-2016 19:33:31 | ||
---|---|---|
mattie
|
Ik zag gisteravond wel iets staan op Sion rail. |
22-08-2016 20:19:00 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteGisteravond is de 453 in Amf gearriveerd, gesleept door SR 30300x 57 jaar OV-fotografie. |
28-08-2016 21:01:42 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Op dit moment wordt de 454 overgebracht naar Amf. Gesleept door de 303008 van Strukton. |
28-09-2016 00:15:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vanmiddag vertrok mijn trein uit Amersfoort over het GE langs de Arriva-Flirts. Tot mijn lichte verrassing zag ik daarbij o.a. de 455 en 456 staan. De aankomst daarvan heb ik blijkbaar compleet gemist. Iemand die data weet? |
28-09-2016 04:37:25 | ||
---|---|---|
ToH
|
Uit het OD-topic van afgelopen maandag: Ik zag vanmorgen om 5.50 te Zlr een strukton loc met Arriva FLIRT staan met loc ri Htba. |
28-09-2016 06:49:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 455 was dacht ik al afgeleverd (11 september volgens mij) De 456 is dan inderdaad de spot van afgelopen maandag. |
10-10-2016 20:04:12 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Arriva 454 stond vanmorgen bij de Stadler werkplaats te Br |
17-10-2016 21:00:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
De rij Arriva-Flirts in Amersfoort GE vond ik vandaag wel erg lang geworden. Uit berichtgeving elders maak ik op dat op 15 oktober de 457 en 458 zijn komen versterken. Kan dat kloppen? |
17-10-2016 21:05:12 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die zijn er zaterdag inderdaad bij gekomen. Als je de berichten op Facebook echter mag geloven staan er ook twee in Heerlen op dit moment. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-10-2016 21:06:08 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Staan er 2 in Heerlen... dacht alleen de 454 ? |
17-10-2016 21:22:20 | ||
---|---|---|
wilcot
|
453 is in ieder geval ook in het zuiden van het land. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=343442649329450&set=pcb.343442825996099&type=3&theater |
04-11-2016 07:34:56 | ||
---|---|---|
hapsrail
|
De flyerbakjes in de Veolia GTW's zijn gevuld met "antwoordcoupons" voor de namenwedstijd van de Arriva FLIRT's. Best bijzonder dat Arriva in een trein van Veolia adverteerd. |
04-11-2016 08:52:44 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Miss omdat Arriva het over gaat nemen daar? Of moeten mensen uit Zwolle/Groningen/Dordrecht gaan bepalen over namen in Limburg? |
04-11-2016 09:08:00 | ||
---|---|---|
martijn
|
Nee, maar het is natuurlijk wel bijzonder dat er bij de concurrent geadverteerd wordt. Bij de Jumbo liggen ook geen folders voor de Albert Heijn. |
04-11-2016 09:33:52 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Er is geen sprake van concurrentie, Arriva heeft gewoon gewonnen. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
04-11-2016 09:37:49 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Martijn: in jouw voorbeeld hoopt dan de Albert Heijn klantjes van de Jumbo af te pakken. Nu hoeft Arriva niet de klanten van de concurrent af te pakken maar willen ze eig dat ze blijven op het zelfde traject |
04-11-2016 09:44:40 | ||
---|---|---|
martijn
|
Klopt, ik wilde alleen het 'best bijzonder' van hapsrail goedpraten |
04-11-2016 15:24:04 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Tsja, als de adverteerder maar betaalt. Ik zie vaak genoeg streekbussen rondrijden met reclame voor auto's, laatst zelfs met reclame voor een autoverhuurbedrijf%03% |
04-11-2016 16:05:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Er behoort in de concessie wat te staan over hoe deze beeindigd wordt en dat de vertrekkend exploitant aan een soepele overgang moet meewerken. Dus niet vreemd maar logisch dat al de afbeeldingen verdwijnen op de motor bakken en de nieuwe exploitant al informatie in de treinen kan verstrekken. |
14-11-2016 18:46:57 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Op 13-11 j.l. zijn de 461 en 462 ons land in geïmporteerd door de Strukton 303008 vanuit Bentheim, en naar Amf overgebracht FR1908 |
14-11-2016 22:51:03 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Volgens het bijschrift van volgende video (nummers niet leesbaar) zijn de 461 en 462 op 30 oktober Nederland binnengekomen. https://www.youtube.com/watch?v=uCAf3l9CC0Q Betreft het in de video in werkelijkheid de 459 en 460 of zijn op 13-11 in werkelijkheid de 463 en 464 ons land binnengekomen? |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (Arriva) |