Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |
21-02-2023 19:58:07 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Vandaag (21-02-2023) is de 2206 met geel front samen met de 2217 te vinden in de 6400 serie tussen Weert en Tilburg Universiteit. Filmpje van vertrek uit Eindhoven Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
21-02-2023 21:21:53 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Toevallig ken ik diegene. Dus ga ik doen! |
21-02-2023 23:29:00 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Quote Alsof er meer of minder reizigers komen door de kleurstelling van een trein? Nee! Laatst bewerkt door moderator op 22-02-2023 07:51 |
21-02-2023 23:39:27 1 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote GerritJan heeft gelijk. Indien je ons niet gelooft lees het rapport Psychologie van kleur: dit zeggen kleuren over merken door. Laatst bewerkt door moderator op 22-02-2023 07:51 |
21-02-2023 23:41:06 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Er zijn wel degelijk mensen die specifiek op reis gaan om een keer met een vernieuwde/nieuwe trein mee te gaan. Dus het antwoord op die vraag is ja. Zijn er niet veel, maar ook niet 0. Laatst bewerkt door moderator op 22-02-2023 07:51 |
22-02-2023 09:23:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zoals we samen hier ook zien: de één vindt dat mooi, de ander dit. Een oude zegswijze bedoelt: over smaak valt niet te twisten. En het zal best uitmaken of kauwgom paars is of rood, maar gekauwd wordt er toch. De meeste auto's zijn in ongeveer tien kleuren leverbaar. Bij fietsen is dat al minder, en bij meubels is het nog persoonlijker. Veel belangrijker is, dat je hier gelukkig mag vinden wat je vindt, maar een ander daarvan overtuigen is zinloos. |
22-02-2023 10:31:47 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ja. Dat heeft dergelijk wel iets met aantrekkingskracht te maken. Bekijk anders de leuke youtube video van NS, het is interessant ook nog :D Waarom werden NS-treinen eind jaren ‘60 geel? | TIJDREIZEN #1 HUISSTIJL Laatst bewerkt door GerritJan op 22-02-2023 10:33 |
22-02-2023 10:35:23 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
mag vw worden Laatst bewerkt door GerritJan op 22-02-2023 10:36 |
22-02-2023 10:36:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is uiteindelijk ook jouw mening maar dat je dat luxe vind uitstralen :) |
22-02-2023 16:14:25 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Andere vraag. Ik zit in een Flirt van Eurobahn (Rheine-Münster). Die treinstellen trekken echt pijlsnel op. Dat valt me al jaren op. Véél rapper dan de Flirts van de NS. Maar die laatste hebben meer vermogen dan de Eurobahn-versies, dus aan de bovenleidingspanning kan het niet liggen. Rijdt de NS zuiniger, zou dat het zijn? |
22-02-2023 16:18:32 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
NS (en volgens mij alle Nederlandse) FLIRTS zijn begrensd op de tractie, ja. Dat is al zo sinds de toelating. DDZ in dienst, ik blij! |
22-02-2023 16:21:59 1 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Zonde. Net even getimed. In 40 seconden naar minimaal 140 km/uur. Volgens mij zelfs 160, maar ik zat er net naast met de stopwatch, omgerekend kwam er iets van 150 uit. De trein is vol bezet met reizigers. Wow. Laatst bewerkt door brun op 22-02-2023 16:23 |
22-02-2023 16:56:59 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Ze hebben zo'n 200 kN aanzetkracht bij 165 ton. Over de eerste 50 km/h doen ze dus ongeveer 11 seconden. Daarna ben je beperkt op constant vermogen: van 50 km/h naar 140 km/h met 2700kW kan in 40 seconden. Dus 0-140 kan in ca 51 seconden. Of je hebt een andere Flirt dan die ik heb aangenomen. Maar snel zijn ze sowieso. Flirts zijn behoorlijke krachtpatsers. |
22-02-2023 17:05:42 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
En dan zijn ze nog iets geknepen om niet een open/te kort gesloten overweg over te rijden. Laatst bewerkt door MasterE op 22-02-2023 17:05 Mcn Asd |
22-02-2023 17:40:31 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Een doodnormale Flirt 3 van Eurobahn. In 40 seconden van stilstand tot dienstregelingssnelheid. Daarna heb ik snel met de stopwatch de tijd tussen de bordjes geteld. Tussen 10 en 11 seconden voor 400 meter, maar hij was alweer aan het remmen, en ik drukte te laat, dus had zeker ruim de 140 km/uur aangetikt. Het is me vroeger al opgevallen dat de treinstellen op dat traject écht snel accelereren. Laatst bewerkt door brun op 22-02-2023 17:41 |
22-02-2023 18:16:40 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Op de RB65 rijdt planmatig Flirt1, geen Flirt3. |
22-02-2023 19:39:03 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Er is een loc geweest met een Vincent van gogh tekening gebeuren erop,t lijkt me wel wat om dat toe te gaan passen op alle treinstellen |
22-02-2023 19:49:51 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Is er een filmpje van bij vertrek zonder begrensing? |
23-02-2023 09:49:37 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote De Flirt's van Connexxion zijn niet begrensd ;) |
23-02-2023 10:28:21 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Het was een (dubbele) ET 5.06, dat is een Flirt3, begrijp ik. |
23-02-2023 11:22:28 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik kom op een FLIRT1. |
23-02-2023 11:27:48 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Hmm, nu raak ik ook in verwarring. :-) Zal er nog eens op letten, de volgende keer. |
23-02-2023 11:58:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De kopvorm moet duidelijk herkenbaar zijn. FLIRT-1 heeft meer weg van een GTW kop dan van een FLIRT-3 kop. DDZ in dienst, ik blij! |
23-02-2023 12:49:03 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Als ik de.wikipedia.org mag geloven, is de ET 5.xx een Flirt 2. Wat het verschil tussen 1 en 2 is, kan ik overigens niet vinden, maar het is inderdaad geen Flirt 3. |
23-02-2023 13:00:59 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Het verschil zit zowel de interpretatie van de botsnorm als elektrische installatie. |
23-02-2023 13:04:13 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De Flirt 2e generatie is uiterlijk ook nauwelijks van de 1e generatie te onderscheiden. Verschil is een verbeterde constructie om aan de (Franse) eisen van Botsveiligheid te voldoen. De serie Flirt 1 die bestemd was voor het regionale net rond Basel kreeg voor Frankrijk maar een toelating voor Max 140 km/h daar. Daarop werd de Flirt 2 ontwikkeld die wel aan de gewijzigde eisen kon voldoen. ( maar vervolgens nauwelijks daar grensoverschrijdend naar Frankrijk zijn ingezet) |
23-02-2023 15:46:20 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Quote ET 5 is bij eurobahn wit met gele accenten. Eurobahn rijdt op de rb65 met ET8 (3delige treinen) in oude Westfahlenbahnkleuren.... |
23-02-2023 20:35:22 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Omdat de toelating nooit rond gekomen is voor Frankrijk |
23-02-2023 21:09:14 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
We dwalen een beetje af, maar die treinstrellen RABe 522 zijn wel degelijk in Frankrijk toegelaten en komen op 3 plaatsen de grens over. Ze bereiken : Meroux ( TGV station) , Frasne en Annecy in de huidige dienstregeling |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-02-2023 00:46:08 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Ja, om het allemaal weer een beetje Nederlands te maken, de hier ten lande rijdende GTW's zijn min of meer de prototypes voor de verstrekte Flirt2 kopvorm. In die tijd was de norm nog niet zo streng. Overigens vond men de Nederlandse eis om deze GTW volgens de nog te ontwerpen norm te bouwen enigszins overbodig in Zwitserland. Maar inmiddels weet men ook daar wel beter na een aantal klappers. Qua normen is er de laatste 25 jaar wel wat veranderd, ook wat betreft brandveiligheid. Laatst bewerkt door jeanne op 24-02-2023 00:48 |
29-03-2023 19:04:58 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
FLIRT 2209 is vandaag met gele koppen in dienst gekomen. DDZ in dienst, ik blij! |
19-05-2023 12:03:03 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De 2203 heeft nu ook een gele kop. Gezien te Ehv voorop de 6442. |
16-06-2023 14:40:37 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De 2214 heeft inmiddels ook gele koppen. Het voorste draaistel maakt een nogal uitgedrukt elektronisch achtig geluid bij het remmen, tussen de ~100 en ~10km/h. Dat heb ik bij andere flirts nog nooit gehoord. Iets nieuws met ED-remmen? |
16-06-2023 19:17:54 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Bedoel je een soort hoog gezoem/gesuis? |
16-06-2023 19:22:54 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ja soort van, al zou ik het niet per se hoog noemen. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 16-06-2023 19:22 |
16-06-2023 19:55:11 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Dis is mij namelijk ook wel eens opgevallen. Ook bij het optrekken. Het geluid is er in ieder geval niet sinds het begin en maximaal van de afgelopen 2 jaar. |
14-07-2023 09:38:14 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Vorige week is treinstel 2222 afgeleverd met gele fronten na zijn revisie. De 2201 is nu al een tijdje van de radar en lijkt de volgende te zijn. Van treinstel 2207 is nog altijd geen spoor na ruim 15 maanden geen inzet. #DiscoverEU |
14-07-2023 11:22:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
2207 geloof ik nog in de hal in br wachtend op onderdelen |
14-07-2023 14:02:07 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Quote 2201 is idd overgebracht. Dacht dat dat al op Somda vermeld was. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |