Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |
31-12-2016 12:31:38 | ||
---|---|---|
achterdoel
![]() |
Ik ook niet, alleen maar iets over een afwijkend stukje spoor, maar waarom dat nou alleen voor een FLIRT4 geldt?? Laatst bewerkt door achterdoel op 31-12-2016 12:32 Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel |
31-12-2016 12:42:16 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
QuoteEn IC+ en DB br 189 ook |
31-12-2016 15:54:54 | ||
---|---|---|
meestertje
![]() |
Quote Op zich zou dat de oplossing zijn ware het niet dat er tot nu in Zp maar 12 machinisten zijn opgeleid voor de Flirt en die hebben veel diensten met een 7600 erin dus je voelt hem al aankomen, de meesten daar hebben geen materieelbekendheid dus dat gaat hem niet worden. Wat betreft het rijverbod van de vierdelige Flirt: wat ik van een collega hoorde die wat dieper in het Flirt-project zit heeft het inderdaad te maken met hogesnelheidsspoor. Daarin is de schuinte waarin de rail staat anders, ik meen 1:40 ipv. normaal 1:20. Bij het extra draaistel wat de vierdelige Flirt heeft schijnt iets niet goed gedocumenteerd te zijn wat daarmee te maken heeft en moet de firma IL&T er weer even een plasje over doen en de spierballen laten zien. Die laatste opmerking is trouwens van mij en niet van mijn collega...%02% meestertje |
31-12-2016 16:01:18 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dank voor je uitleg. Maar ik begrijp dat er dus ergens tussen Ht en Ehv een stuk Hogesnelheids spoor ligt , dat buiten IL &T verder bij niemand (hier) bekend is. ![]() |
31-12-2016 16:04:23 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Nouja, Boxtel - Eindhoven is geschikt voor 200 met bijpassende bogen, tunnel Best heeft er ook speciale uitrusting voor |
31-12-2016 16:57:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, dat zijn wel meer sporen in den lande. En waarom zou daar een vierwagenstel Flirt nou specifiek niet kunnen of vooral mogen rijden? Daar is geen enkele logische verklaring voor te bedenken. |
31-12-2016 19:13:36 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Was louter om aan te geven dat er wel degelijk hogesnelheidsspoor ligt, dat het vreemd is kan ik niet ontkennen |
31-12-2016 21:42:35 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Wat ik her en der lees is juist 1:40 de huidige norm en 1:20 gedateerd. Laatst bewerkt door rolandrail op 31-12-2016 21:43 |
06-01-2017 12:05:02 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Is er al bekend wanneer het probleem met de vierdelige Flirt wordt opgelost? |
06-01-2017 12:11:44 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Als IL&T voet bij stuk houdt wellicht pas als de spoorstaven vervangen zijn %08% |
06-01-2017 13:36:15 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Wat ik begreep heeft het te maken met de documentatie aangaande het extra jacobsdraaistel zonder magneetrem wat een 4 delig stel heeft. Hopelijk betreft het gewoon een kwestie van wat extra papierwerk inleveren en klaar, al kan het ILenT kennede dan natuurlijk nog maanden duren... |
06-01-2017 14:04:33 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Ik denk dat je er dan niet aan ontkomt om de dwarsliggers dan te vervangen! %03% Laatst bewerkt door jeanne op 06-01-2017 14:06 Jeanne Kok |
06-01-2017 16:07:59 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
De 9600/4400 gaat vanaf komende week tussen Ehv en Btl via andere sporen rijden zodat de Flirt-4, in afwachting van definitieve toelating, daar in ieder geval weer ingezet kan worden. |
06-01-2017 16:13:32 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Klopt in week 2 en 3. De 9600 van Ehv naar Lpe gaat via het D-spoor rijden. Goederentreinen/paden via het C-spoor. |
06-01-2017 17:04:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoooo.... En Prorail VL vindt zo'n beperking goed? Worden de treinen in de drgl gemarkeerd of zo? |
06-01-2017 17:34:45 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ach, als ze voor elke trein met Flirt IV een BV regeling bijleveren.......![]() |
06-01-2017 18:36:33 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Ik ben niet bekend met spoorletters, gaat dit over binnen-/buitenspoor ofzo? |
06-01-2017 18:41:22 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ja ze rijden nu gepland over de binnensporen van Ehv naar Ht en in week 2 en 3 over de buitensporen. |
06-01-2017 18:42:06 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteAlles is keurig overlegd met Prorail en het wordt in de planningssystemen keurig en conflictvrij aangepast. |
06-01-2017 18:43:31 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
QuoteZie sporenplan.nl, op de vrije baan zijn er letters om sporen aan te duiden. Buitenspoor in noordelijke richting is DA tussen Ehv-At, DB tussen At-Beto, DC tussen Beto-Lpe. Binnenspoor in die richting is CA, CB, CC resp. Ik denk dat het hier vandaan komt, de sporen heten in Prorail-taal blijkbaar van links naar rechts A,B,C,D. Laatst bewerkt door AlbertP op 06-01-2017 18:44 |
06-01-2017 19:39:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Van West naar Oost A t/m D. |
06-01-2017 21:00:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Een kleine nuance hierop: de kilometrering van Breda - Eindhoven loopt in die richting op, dus met de rug naar het nulpunt in Breda en kijkend naar Eindhoven is de juiste spoornummering van links naar rechts A t/m D. Overigens kennen we enkele foutieve nummeringen in Nederland, maar zo heurt het dan niet. De A en B fase van stationssporen heurt ook in de richting van de kilometrering op te lopen, dus van 1a naar 1b. |
06-01-2017 22:23:47 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
De stremming O - Ht duurt nog tot na middernnacht. Ik heb inmiddels van kennissen uit Nuland begrepen dat de trein pas ruim 200M verderop tot stilstand is gekomen. Op onderstaande filmpje is ook te zien dat de auto zo ongeveer in de cabine van de flirt zit. Hebben de flirts wel een baanruimer die de auto voor de trein ut moet duwen? Want dit lijkt er niet op. En ook de 200mtot stilstand hoe kan dat? Link voor filmpje http://www.112brabant.nl/news/16804-automobilist-omgekomen-bij-botsing-met-trein-in-nuland/ |
06-01-2017 22:29:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die 200 meter is niet zo bijzonder, treinen staan nou eenmaal niet in een paar meter stil. Dat de auto in de cabine zit is ook wat overdreven, want die is eronder klem komen te zitten. Als de AK in de auto terecht komt, dan kan die auto ook praktisch nergens meer heen. |
06-01-2017 22:35:19 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Baanruimer zit er zeker op, anders had de boel er vast niet zo uitgezien als op de foto. Baanruimer is volgens mij ook niet bedoeld om alle objecten naar opzij de schuiven en in de berm te laten liggen, maar om te voorkomen dat er voorwerpen onder de wielen van de trein terecht komen met een ontsporing tot gevolg. En 200 meter is inderdaad alles behalve vreemd, als je 140km/u rijdt moet je echt idioot hard remmen om binnen die afstand stil te staan. |
06-01-2017 22:42:25 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Bedankt voor het snelle antwoorden! En nu is het me duidelijk. |
06-01-2017 22:46:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Anders dan bij ander materieel zit de baanruimer van een Flirt redelijk ver onder de cabine (zie je bijvoorbeeld op deze afbeelding http://www.treinreiziger.nl/userfiles/image/artikel/600/FLIRTZL3.jpg ) Bij een ICMm bijvoorbeeld zit de baanruimer letterlijk onder de voorkant van de trein. Bij VIRM idem. Daarom lijkt het op de foto's dat de auto helemaal onder de cabine zit. Dit is natuurlijk ook wel zo, maar de grootste klap wordt opgevangen door de koppeling en daarna de buffers. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 06-01-2017 22:47 |
07-01-2017 01:47:53 | ||
---|---|---|
Wellie
![]() |
Ik weet niet wat jij als baanruimer ziet, maar mij hebben ze verteld dat het grote grijze stukmetaal een sneeuwschuiver is die NS gewoon heeft laten zitten. Machinist NSR |
07-01-2017 10:30:02 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Waar zit volgens jou de baan ruimer dan? Het luchtledige deel ervoor? %08% Dat ze je zoiets vertellen op de machinistencursus voor Flirt, en dat jij dat als mcn klakkeloos overneemt en nog voor waarheid aanneemt ook vind ik wel verrassend. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 07-01-2017 10:34 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-01-2017 11:01:50 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Tja, dat ga je krijgen met het inkorten van de curcus %08% |
07-01-2017 11:05:11 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Zoals hier boven al voor mij werd uitgelegd. De baanruimer zit letterlijk voor de eerste wielen van de flirt. Deze zit verder naar achter dan bij icm/virm. Het voorkomt nog steeds waar het voorgemaakt is zorgen dat er niks bij de wielen komt zodat ontsporing uit blijft. Echter zijn ongelukken met auto's wel een stuk fataler want de auto komt een stuk verder onder de flirt te zitten en maakt de kans op overleving dan dus ook een stuk kleiner net als bij het ongeluk van gisteren is de persoon overleden (sterkte aan de nabestaande). Laatst bewerkt door Dead_Devil op 07-01-2017 11:06 |
07-01-2017 16:03:38 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
De 2201 is een deel van de bekleding over de buffers kwijt door de aanrijding. Daarnaast zijn de glaasjes van de lampen kapot. https://www.youtube.com/watch?v=iQf6-N50yHY Laatst bewerkt door ToH op 07-01-2017 16:06 |
07-01-2017 17:04:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDaar twijfel ik niet aan. Wel verrast het mij dat VL zomaar akkoord gaat met het laten rijden van treinen met een toelatingsbeperking zonder dat deze gekenmerkt zijn. Daarmee is die club lange tijd niet akkoord gegaan, sinds de splitsing van het vroegere NS-bedrijf om precies te zijn. Een verandering ten goede dus. |
07-01-2017 17:22:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteAls een autowrak zo ver kan komen maakt het niet meer uit of het bij de wielen komt, het wrak kan dan de kopbak al zover omhoog duwen dat het alsnog ontspoort. |
07-01-2017 19:34:22 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Klinkt als: "Een eerste idee voor een CW". Jeanne Kok |
07-01-2017 20:38:17 | ||
---|---|---|
Wellie
![]() |
Quote Ik heb de opleiding FLIRT gekregen terwijl er een medewerker van Stadler meeliep om de laatste aanpassingen te instrueren aan de instructeur. Als dan beide vertellen dan het geen baanruimer, maar een sneeuwschuiver waarom zou ik dan dan in twijfel trekken? Snere ondertonen moet je bij mij niet aankomen. Doe dat recht in mijn gezicht of geef me even een belletje. Mede door dit soort gasten die weinig tot geen opvoeding hebben gehad en tevens denken dat ze onder een forumnaam alles kunnen roepen ga ik hier geen interne NSR info meer delen. Machinist NSR |
07-01-2017 20:52:32 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Maar is een sneeuwruimer technisch zoveel anders dan een baanruimer of zijn het verschillende namen voor hetzelfde beestje? Laatst bewerkt door Daan! op 07-01-2017 20:52 |
07-01-2017 22:32:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover ik weet, wordt materieel zonder baanruimer niet meer toegelaten (nieuw dus). Resultaat van de nogal bittere discussies tussen diverse instanties en NS over mat '64. |
07-01-2017 22:47:29 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Ik heb meegelopen met diverse heren van Stadler, laat ik nu zeggen dat die geen al te beste indruk achter hebben gelaten. Zeer gebrekkig Engels, geen Nederlands, amper kennis van Nederlandse wet- en regelgeving en Nederlandse spoortechniek etc etc. Leuk dat hij roept dat het een sneeuwschuiver is, misschien kan dat ding ook wel sneeuwschuiven, maar kom op, als het echt enkel een sneeuwschuiver zou zijn, denk je dan echt dat NS zo'n ding erop wil hebben? Hoevaak ligt er in Nederland zoveel sneeuw dat je dat ding nodig hebt? Een echte sneeuwschuiver hangt vlak boven de spoorstaaf, dit ding hangt er een heel eind boven. Daarbij, zoals broek53 terecht opmerkt, zijn baanruimers tegenwoordig verplicht op nieuw materieel. Het spijt me als je je persoonlijk aangevallen voelt Wellie, maar het is echt een baanruimer. |
07-01-2017 23:30:05 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Tijdens de instructie bij mij had de instructeur het inderdaad ook over een sneeuwschuiver, waarbij gelijk door alle 4 de machinisten inclusief mezelf werd opgemerkt dat het waarschijnlijk wel gewoon een baanruimer was. Dat sneeuwschuiver verhaal moesten we ons inziens maar met een flinke korrel zout nemen ![]() |
07-01-2017 23:36:05 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
In Zwitserland hebben treinen meer aan een Schneeschieber dan aan een baanschuiver (schuift die trouwens de baan?) of baanruimer want er ligt daar vaker sneeuw dan andere zaken lijkt me: er zijn daar veel minder overwegen.![]() Laatst bewerkt door sjoerd op 07-01-2017 23:37 |
08-01-2017 01:00:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Baanruimer is ook nogal een lekker woord om van het Duits in het Engels te vertalen, om dat vervolgens nog een keer naar het Nederlands te vertalen. Dan is een vertaalfoutje zo gemaakt natuurlijk... |
08-01-2017 03:00:35 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ja, en? Van een internationale fabrikant waarvan er kennelijk personeel naar het buitenland afreist ten behoeve van instructie mag je toch verwachten dat die personen vervolgens op z'n minst het Engels op professionele werkvaardigheid beheersen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-01-2017 03:43:47 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Lees maar weer eens in de TSI materieel en je weet precies hoe het zit met baanruimers en baanschuivers. http://saferail.nl/IO/IODOCS/TSI-CR/TSI_14-1302_NL_L&P+REC.pdf Baanruimers kennen spoorvoertuigen al meer dan 100 jaar. Die vind je op een mat '64, op een 1100, maar ook op SS loc 657, om maar een dwarsstraat te noemen. Baanschuivers bestaan ook al heel lang, maar waren hier in NL nooit verplicht i.t.t. baanruimers. Een baanschuiver dient ook om sneeuw te verwijderen, een bepaalde vorm is dan wel handig. Dat ding onder een Flirt is gewoon een baanschuiver, in de volksmond sneeuwschuiver genoemd. O ja; een baanschuiver kan ook als baanruimer fungeren ![]() Laatst bewerkt door kiekkiek op 08-01-2017 03:46 |
08-01-2017 10:19:08 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Als ik het zo lees gaat het gewoon om hetzelfde ding. Sneeuwschuiver, sneeuwruimer, baanschuiver, baanruimer. Een pot nat dus. |
08-01-2017 11:55:03 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Moet je toch beter de TSI lezen. Het doel van die dingen is anders. |
08-01-2017 12:44:20 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Één dag "sneeuw" en ijzel en het hele land inclusief het FLIRT ontwikkelingen topic is ontregeld! |
08-01-2017 14:00:35 | ||
---|---|---|
roja
![]() |
Reis ik bij voorbeeld naar München Hbf tijdens het winterweer, dan zie ik dat men daar beter op het weer is afgestemd, dan dat gestuntel hier. |
08-01-2017 14:06:31 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Terug maar weer naar de ontwikkelingen FLIRT3 NSR. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
09-01-2017 09:06:32 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik dacht dat FLIRT-4 sinds vandaag wel in de 4400/9600 mag rijden. Waarom gebeurt dat dan niet? |
09-01-2017 09:15:19 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De 4414 & 4423 reden met stellen 2506+2518 (Ovtijden) en zijn in Ht vervangen in de 9625 door SGM5. |
09-01-2017 18:36:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat mij opvalt is dat de automatische schuifdeur van de eerste-klas coupé niet automatisch opengaat bij 10 km/h, wat wel weer in de ICM gebeurt. Ik lees dit in de TSI-normen: Bij elke deur moet een voor de reizigers bereikbare interne noodopeningsvoorziening zijn aangebracht waarmee die deur kan worden geopend. Deze voorziening moet actief zijn bij snelheden van minder dan 10 km/h. Bewuste keuze? Foutje? Of..? Choo choo..... |
09-01-2017 18:40:05 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Die deuren kunnen ook met de hand geopend worden. Is ook een noodvoorziening toch?![]() |
09-01-2017 18:47:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die TSI norm die hierboven genoemd word, lijkt me bedoeld te zijn voor de buitendeuren, het gaat immers over de noodontgrendeling en die heeft een binnendeur natuurlijk niet want die vergrendelen niet en zijn altijd te openen. Als je de zin goed leest staat er ook niet dat de deur automatisch moet openen, er staat dat de deur met een noodontgrendeling te openen moet zijn die onder de 10 km/u moet werken. Of omgekeerd, het systeem mag dus zo geconstrueerd zijn dat bij het bedienen van de noodontgrendeling boven de 10 km/u de deuren gewoon gesloten blijven. Laatst bewerkt door thom op 09-01-2017 18:53 |
09-01-2017 21:09:29 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Quote Heb net even OVtijden nagekeken en ook in de avondspits is er geen FLIRT-4 gestart in de 4400/9600. Heeft NSR logistiek deze wijziging pas vanaf een andere datum doorgevoerd? |
09-01-2017 21:17:40 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Als ik het zo allemaal lees gaan ze denk ik pas vanaf week 4 weer rijden daar in de 9600. Misschien zit er wel ergens een link in met de aanpassing van rijweg tussen Ehv-Lpe. |
09-01-2017 23:03:50 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Alleen de 4414 en 4423 reden met FLIRT-4. |
09-01-2017 23:44:34 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
De rijweg tussen Ehv en Lpe is sinds vandaag aangepast. De 9600 maakt nu tussen Ehv en Lpe gebruik van het buitenspoor ipv binnenspoor zoals dat in DRGL2016 ook ging. |
12-01-2017 23:13:43 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Als het goed is is de inzet beperking van de 4tjes per aanstaande maandag opgeheven, ze hebben hoervoor met de 4 delige stellen testritten gemaakt op Mt-Hrl en richting Emn op het 1:20 spoor. Nu moet er een nieuwe VVI worden aangevraagd zonder de inzetbeperking voor de 4 delige stellen, en deze zou als het goed is per maandag dus ingaan. |
13-01-2017 09:23:54 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Gisteren(12-1) hebben de FLIRT-4 voor het eerst weer in de 4400 en 9600 gereden. Laatst bewerkt door mdj op 13-01-2017 09:24 Bij twijfel: gebruik beton. |
13-01-2017 11:11:34 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Waarbij de treinen tussen Ehv en Btl over andere sporen reden (binnen ipv buiten sporen als ik het goed begreep) om zo de beperking die geldt te vermijden![]() |
13-01-2017 11:20:32 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Daarnaast krijgen de stellen een update om te zorgen dat de trede's van de deuren minder snel klem komen te zitten tussen trein en perron. Nu is het zo als de trede's in de eindstand komen door te ver uitschuiven ze zo blijven staan, na deze update schuiven ze ook in dat geval 1 a 2 cm terug zoals normaal gebruikelijk is als de trede een perronrand voelt. Dit zou als het goed is ergens komende dagen aangepast moeten zijn |
16-01-2017 15:24:06 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Blijkens een bericht op RR heeft Strukton in de nacht van zaterdag op zondag 3 nieuwe Flirts afgeleverd, iemand meer info? |
16-01-2017 16:19:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Er heeft idd een transport plaatsgevonden, er is een SR lok vanuit Amf naar Mt gedirigeerd. |
18-01-2017 15:27:22 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
De posts van gisteren en vandaag kunnen wellicht worden verzet naar het instapzone-topic? Want daar gaan ze hoofdzakelijk over. |
18-01-2017 16:53:51 | ||
---|---|---|
279
![]() |
vergeet ook niet de uitstapzone ! ![]() |
18-01-2017 17:06:15 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Terug naar de NS FLIRT3'en! Met vriendelijke groet, Het moderator team |
19-01-2017 12:08:03 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Welke flirts zijn nu afgeleverd en waarom wordt daarvan geen melding gemaakt? |
19-01-2017 12:20:58 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Zo'n vraag is wat mij betreft net als het vragen naar een dienstregeling. We vullen hier tenslotte samen het forum weet je! %02% Jeanne Kok |
19-01-2017 12:29:09 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteOmdat niemand iets moet maar mág melden. En dan moet hij het ook nog weten. Degenen die hier wat melden doen dat vrijwillig en onbetaald en dat gaat niet op commando. |
19-01-2017 12:49:26 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Dat weet ik, maar ik vroeg mij alleen af, waarom werd er tot pakweg juli vorig jaar wel melding gedaan en nu niet meer. |
19-01-2017 12:56:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Waarschijnlijk omdat die mensen ook wat anders te doen hebben dan heel de dag treintjes kijken... |
19-01-2017 13:17:04 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteWat maakt je denken dat iemand een verklaring schuldig is aan jou of anderen als hij stopt met melden? Ik kan een waslijst met redenen bedenken maar niemand is verplicht wat te melden en al ook niet waarom hij iets niet meld. Ik kreeg zelf al mails met de vraag waar de download-tdr's blijven. Nou, het is heel simpel: die komen als ik zin en tijd heb die te maken en dat mensen daar met smart op zitten te wachten ben ik me van bewust maar het is mijn leven, mijn gezondheid, enz. en al die zaken gaan feitelijk helemaal niemand iets aan. Geduld is een schone zaak en als je dat niet wilt begrijpen is dat niet mijn probleem. |
19-01-2017 13:29:50 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Niemand is mij ( en daarmee heel Somda, want ook voor hen stelde ik die vraag) een verklaring schuldig. Ik kan er prima zonder maar wilde gewoon weten hoe de vork in de steel zit |
19-01-2017 14:16:16 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Er is gewoon een heel simpel antwoord op: Niemand weet het. En momenteel neemt ook niemand de moeite erachteraan te gaan. Omdat niemand het misschien interesseert, niemand er tijd voor heeft, niemand er zin in heeft. Laten we vooral geduldig afwachten tot iemand wat te melden heeft, vragen naar dergelijke dingen leiden tot irritaties bij velen en leveren dikwijls toch geen (nuttig) antwoord op. ![]() |
19-01-2017 19:09:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Staat het niet on de bladen (je weet wel, bundeltje papier met een nietje doorheen, gevuld met achterlopende informatie)![]() |
19-01-2017 19:21:08 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Het is overdag een paar graden onder nul en het bijzondere aan de levering van NS-FLIRTs is er nu wel af. ![]() Relevant vraagje: hoe werkt het RIS? Ik heb in 's-Hertogenbosch nu al een aantal keer gezien dat er een drietje + een viertje stond als sprinter naar Deurne, waarbij het voorste stel "Deurne" toonde en het achterste "'s-Hertogenbosch". Ze rijden dan wel samen weg. Moet de machinist per trein de bestemming instellen? Kan dit vanuit één cabine of moet hij per treinstel iets instellen? |
19-01-2017 20:41:50 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Is en blijft de taak van de HC. Hij/zij kan per stel apart, maar ook voor beide stellen een bestemming invoeren. |
19-01-2017 21:23:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voor zover ik weet gaat het normaal gesproken automatisch met dank aan het OBIS-systeem wat erin zit (geen RIS dus). Maar de HC/Mcn kan dit gewoon op handmatig zetten. Zelfs de R-NET stellen zouden bijv. Deurne kunnen tonen. Het zal in de handmatige gevallen dan naar mijn idee alleen bij een eindbestemming blijven, en niet een route die visueel te zien is op de reisinformatieschermen. Choo choo..... |
19-01-2017 21:41:08 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Vandaag dan ook eindelijk 2 ritjes mogen maken met de flirt wat me erg opvalt is het wat happerig optrekken van de flirts (vooral de aanzet van stilstand tot ongeveer 10 km/h) Verder de al vaker gemelde omroep die klemtonen compleet verkeerd legt Maar ook het bizar snelle optrkken van de 2e rit in vergelijkingmet de eerste rit. (Rit 1 met serie 6700 en 2 met 4400) is de 60% vermogen limiet eraf of heeft het met ruimere rijtijd te maken? Laatst bewerkt door Dead_Devil op 19-01-2017 21:42 |
19-01-2017 21:53:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Kan tochook zijn dat de eerste machinist gewoon minder tractie gaf? Het is geen verplichting volle bak weg te rijden gelukkig... Laatst bewerkt door thom op 20-01-2017 01:10, reden: Heb even een P toegevoegd in een tikfout ;) |
19-01-2017 23:23:10 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Hangt er vanaf hoe je het ervaart, ik ervaar dat wel als "verlichting" als je het zo wil noemen want ik vind het heerlijk en mis dat in nederland vaak op het spoor. En het verschil tussen optrekken zoals een Flirt hoord op te trekken( en ja dat kan ik zo stellen gezien mijn ervaringen met Flirt zowel in Duitsland in de afgelopen 10 jaar als nu in Nederland) en het geknepen optrekken wat nu vaak gebeurd is naar mijn mening erg groot en veranderd mijn reisbeleving. Groetjes Michiel Laatst bewerkt door NDS op 19-01-2017 23:23 NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
20-01-2017 01:11:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je kunt dat wel als verplichting zien, maar vol tractie wegtrekken om dan vervolgens in te lopen op je eigen pad en daarna voor de rooie te lopen is gewoon zonde van de energie. |
20-01-2017 08:29:38 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Laat ze de rijtijden daar dan eens op aanpassen. Het spoor blijft zeer conservatief wat dat betreft. SLT kan ook sneller optrekken toch? Volgens mij trekt sgmm op dit moment zelfs sneller op dan de meeste flirts. Laatst bewerkt door Mueslireep op 20-01-2017 09:13 |
20-01-2017 08:49:36 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote Ik snap waar je naar toe wilt maar voor de rooie lopen heb je niet alleen in de hand als mcn de 6700 van mij reed gisteren tamelijk rustig maar stond inoss nog steeds 3 minuten still voor de inrijder omdat de 3600 naar Ht +6 had opgelopen. |
20-01-2017 13:22:55 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Ik heb gereageerd op jou oorspronkelijke berichting waarin je het hebt over "verlichting" niet over "verplichting" wat er toen nog niet stond ![]() Laatst bewerkt door NDS op 20-01-2017 13:23 NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
20-01-2017 14:42:03 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Enkele berichten omtrent bakborden verhuisd naar het daarvoor al bestaande topic https://www.somda.nl/forum/16636/p556772/Plaatsing+bakborden+op+stations/. Tevens enkele onvriendelijke reacties verwijderd. |
20-01-2017 22:48:46 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Euh ja, rijtijden lekker verkorten, maar hoe zie je dat voor je als er nog méér treinen op het Nederlandse net rondrijden? Je kunt nog steeds niet door andere treinen heen rijden, als het zo makkelijk was had men dat wel gedaan hoor... Quote Ja, dikke vingers, sorry ![]() Laatst bewerkt door thom op 20-01-2017 22:52 |
21-01-2017 00:54:53 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ja ik zie de humor er wel van in maar nu is het voor iedereen weer duidelijk wat het verband is tussen jou reactie en die van mij![]() Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
24-01-2017 15:41:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik zie in de GPS-meldingen de nieuwe treinstellen: 2218, 2519, 2219, beiden weer voorzien van de OBIS-tag, totdat ze in dienst worden opgenomen. Dat is makkelijk spotten zo ![]() Choo choo..... |
26-01-2017 01:27:18 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ook de 2520 is overgebracht (18-1) |
26-01-2017 08:46:56 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Als je de sloomste treinen sneller maakt door sneller op te trekken kan je ofwel meer stops tussen inhalingen faciliteren of ervoor kiezen om meer treinen te laten rijden. Zo'n gekke suggestie is het niet Thom. |
26-01-2017 09:26:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteEén stel tegelijk maar? Dat komt niet vaak voor. |
26-01-2017 09:32:12 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Quote Volgens een melding op DSO zijn er op 21-01 nog drie NS Flirts overgebracht. |
26-01-2017 11:44:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote En dan zit er een Cargo voor je trein %08% Het ging mij er per definitie om dat je je rijtijden niet kunt inleggen puur aan de hand van je materieel snelheid, maar dat dat vaak nog meer afhankelijk is dan het andere treinverkeer om je heen en je dus niet kunt stellen "Die trein kan sneller, dus maak dat pad dan ook sneller". Laatst bewerkt door thom op 26-01-2017 11:45 |
26-01-2017 11:45:27 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Meestal valt het wel mee.. We zouden de ICB en de 7000 bijvoorbeeld mooier kunnen inleggen met de rijtijden van FLIRT in de 7000. |
26-01-2017 12:02:52 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
En het zou me ook niet verbazen als de 5000 wel op Dtz zou kunnen stoppen als er Flirt zou worden ingezet. |
26-01-2017 12:07:44 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Dat heeft een andere reden.. |
26-01-2017 12:13:03 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Een andere reden dan krapte in de dienstregeling? |
26-01-2017 12:21:32 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Als het maar een beetje glad is op het spoor is een FLIRT net zo snel als overig materieel... Krap plannen lijkt mij niet verstandig. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |