Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |
01-11-2016 23:27:34 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Zou er in 2018 dan wel meer capaciteit op het spoor komen? Waarom zetten ze trouwens niet gewoon een paar van die reserves in. Zonde als ze stil staan en wat is nou de kans dat alle flirts uitvallen? |
01-11-2016 23:31:54 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Maar dit is Amersfoort.... %08% |
02-11-2016 00:49:04 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Er is maar één loods voor NS spul, en dat is inderdaad Amersfoort![]() Laatst bewerkt door moderator op 02-11-2016 04:38, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. Choo choo..... |
02-11-2016 01:18:39 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik denk dat jij het verkeerd ziet wat Michiel bedoeld ![]() NS beweerde met de Flirts extra capaciteit te krijgen, echter blijkt nu dat er een jaar lang een complete schaduw reserve achter de hand gehouden word. Die treinen rijden nu al wél rond, en zolang ze op reserve staan heb je dus helemaal geen extra capaciteit, maar zijn ze alleen vervangen door de Flirts en schieten we er per saldo aan zitplaatsen dus niets mee op. |
02-11-2016 08:20:29 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ik zeg: Houtrakpolder %08% |
02-11-2016 08:31:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, dat denk ik niet. Ik denk dat in de praktijk een grote operationele reserve zal bestaan, en niet dat er een hoeveelheid materieel strategisch aan de kant gezet zal worden. |
02-11-2016 10:05:00 | ||
---|---|---|
Bastiaan85
![]() |
QuoteIk neem echter ook aan dat men IC en sprinter materieel niet gaat mixen, dus naast ICM kan men hooguit DD-AR gebruiken, maar kan dat wel door het hele land worden ingezet? Dan blijf je qua sprinters met SGM en SLT zitten. Waarbij ik SGM niet heel betrouwbaar acht voor de winter. Al met al lijkt me die reserve dus niet zo riant als het echt goed mis gaat. |
02-11-2016 10:26:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hier moeten we niet te concreet op doorgaan, want met een praktisch plan voor vervanging van niet-functionerende Flirts heeft het feitelijk niet te maken. Het is gewoon het materieel dat is overgebleven na het maken van de materieelplanning. Los daarvan is het altijd in elk opzicht een riante reserve. Ik bedoel: R-net noch Arriva hebben ook maar enige reserve, om maar eens wat te noemen. NS heeft duidelijk last van het SLT-syndroom ![]() |
10-11-2016 12:08:35 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
http://www.nijmegen.nl/vergunningpagina/?guid=1E1F77B2-9684-421B-A56F-21944DB1DDC4 %08% |
10-11-2016 12:25:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Lijkt mij ook meer dan logisch, als ze met FLIRT's gaan rijden voorzien van een biologische opvangbak![]() Choo choo..... |
10-11-2016 12:32:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij juist alleen een opvangtank, geen bio-bak. Laatst genoemde heeft een langere inverval wanneer de tank geleegd moet worden. Laatst bewerkt door thom op 10-11-2016 12:35 |
10-11-2016 13:22:19 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
De Flirt's moeten inderdaad eens in de zoveel dagen geleegd worden. Een biobak eens in de maand ofzo. Nadeel van een spoedbestelling... |
10-11-2016 14:51:23 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Opvangbak elke dag ledigen en om de dag inwendig reinigen. Bio bak in theorie alleen bij onderhoud legen en reinigen (3mnd), of in geval van storingen. Opvangbakken zijn over het algemeen betrouwbaarder, bio installaties gaan nogal eens stuk. |
10-11-2016 14:55:30 | ||
---|---|---|
V64
![]() |
Ben ik pessimistisch of realistisch als ik nu aan defecte toiletten ga denken? Een dagelijkse leeg frequentie is nogal tricky. |
10-11-2016 15:37:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Van de serie VIRM4 en DDZ zijn de toiletten over het algemeen vaker defect dan bij klassieke toiletten in andere VIRM series, ICMm3 of SGMms. ICMm4 doet t verrassend wel goed. |
10-11-2016 15:38:11 | ||
---|---|---|
sfj
|
Daar hebben we met VIRM, DDZ en ICR met de biobakken nu al vaak zat last van![]() Laatst bewerkt door sfj op 10-11-2016 15:38 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
10-11-2016 17:23:55 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
niet zo gek, wat kan er nu kapot aan een luik in een pijp |
10-11-2016 18:24:44 | ||
---|---|---|
Diedje
![]() |
Het scharnier 🤔 |
10-11-2016 19:09:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Laten we de watervoorziening voor het spoelen zelf niet vergeten![]() Quote Het wil niet zeggen dat de tank ook elke dag vol is, kan best capaciteit voor 2-3 hebben maar omwille van betrouwbaarheid straks juist elke dag geleegd worden. Laatst bewerkt door thom op 10-11-2016 19:10 |
17-11-2016 09:10:48 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Ook al gemeld in het R-Net flirt topic maar weet iemand hoe het met de betrouwbaarheid zit van de NS flirt stellen? ik las vanochtend dat gisteren avond een stilgevallen R-Net flirt problemen gaf tussen Amf - Zwl. Over een kleine 4 weken moeten de Flirtjes de dienst in duiken maar ook tussen O - Ht hoor ik nog geregeld over stremmingen door "Defecte trein" wat 9/10 een NS Flirtje is. Iemand die meer informatie heeft? |
17-11-2016 15:01:54 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Gelukkig heeft NS een schaduwpark van 100% gepland zei BGM104 hier pas, dus dat zal hopelijk soelaas bieden bij problemen. |
17-11-2016 15:12:08 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Maar ze stranden wel zo af en toe nog eens en dan heb je aan een reserve stel ook niets meer wanneer ze op de vrije baan staan. |
17-11-2016 15:21:21 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Quote Bij het testen zijn er machinisten aan verkeerde knoppen gekomen. Kan gebeuren. Het zijn kinderziektes. |
18-11-2016 10:40:36 | ||
---|---|---|
Bastiaan85
![]() |
Bedieningsfouten zijn geen kinderziektes. Kinderziektes zijn onverwachte storingen bij nieuw materieel, vaak door verkeerd of onvoldoende ingesleten onderdelen of fouten bij de productie/assemblage. De Fyra had kinderziektes, de Titanic een bedieningsfout. |
20-11-2016 09:20:20 | ||
---|---|---|
DVR
![]() |
Flirt's zonder Biobak maar met opvangtank staat los van de spoedbestelling maar heeft volgens mij meer te maken met het fenomeen uitstoot heet en zuur water van de biobak. Laatst bewerkt door DVR op 20-11-2016 09:20 |
20-11-2016 12:11:42 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
De opvangtank staat niet los van de spoedbestelling, de biobak wordt niet "standaard" ingebouwd. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
20-11-2016 15:09:55 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Worden er de laatste tijd nog stellen geleverd? Ik zie hier daarover niets verschijnen |
20-11-2016 15:19:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De laatste maand is er nog een overbrenging geweest van nieuw materieel. Exacte nummers weet ik niet, maar ik geloof dat we nu zo'n beetje bij de 2217 en 2518 zitten. Eigenlijk weer eens tijd dat iemand de RailWiki weer eens wilt updaten ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 20-11-2016 15:21 Choo choo..... |
20-11-2016 19:28:22 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Uit de biobak komt relatief schoon water. Dit is geen kokend water. Volgens mij kun je dat altijd nog beter hebben dan de uitwerpselen rechtstreeks op het spoor. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-11-2016 20:31:19 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Als het goed is zijn er donderdagavond nog treinstellen naar Nederland gekomen. Was alleen dermate laat dat ik de laatste trein naar huis niet meer kon halen dus heb het lekker laten zitten ![]() Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-11-2016 21:03:05 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Dat zijn dan in totaal al 35 stellen. En staat dat alles dan in Mt? Op de enkelen na die gebruikt worden voor testen/opleiding. Blijkbaar is er ruimte genoeg.(?) |
20-11-2016 21:13:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Eindhoven herbergt ook altijd nog wel wat stellen![]() |
20-11-2016 21:19:52 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Als het goed is, moeten er, exclusief de stellen die donderdag zijn geleverd, er 26 stellen in Mt staan. De overige 9 staan op: Zp (2) Nm (2) Ehv (5) |
21-11-2016 14:16:01 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
In de railwiki staan de overbrengingen tot 15 september 2016. Hierna zijn mij volgende overbrengingen bekend: 29-09: aankomst 2514 (van Innotrans) 05-10: aankomst 2214, 2515 & 2516 17-10: aankomst 22?? & 2517 18-10: vertrek 2201, 2202 & 2501 22-10: aankomst 2203, 2502 & 2518 24-10: aankomst van 3 treinstellen 03-11: vertrek van 2 treinstellen 17-11: aankomst ? treinstellen |
25-11-2016 20:32:38 | ||
---|---|---|
DVR
![]() |
Quote Als je mijn bericht goed leest dan lees je dat ik het heb over heet water (80 gr) en niet over kokend water. Dit water is behoorlijk zuur en kan het aluminium aantasten. Aangezien de flirten aan de onderzijde niet geconserveerd zijn is deze uitstoot dus een risicovoor het casco. Dus ik bedoelde niet de uitstoot op het spoor maar tegen het treinstel. |
25-11-2016 23:46:24 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Wel type bio bak heb jij het nu over? Naar mijn weten komt er geen zuur water uit de bio bak, enkel warm water (lozing rond de 83 graden) |
26-11-2016 22:04:00 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
afvalwater he, geen schoon water, of dacht je dat alle uitwerpselen en urine zuurvrij waren. |
27-11-2016 10:36:56 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vanaf 27 november het proefbedrijf van de NS FLIRT openbaar voor reizigers zou zijn, is dat ook het geval of (opnieuw) uitgesteld ? |
27-11-2016 23:44:56 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Ik gok dat tweede... |
28-11-2016 09:08:36 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Wat mij opvalt hier in is dat de Flirt treinen het wel aanzienlijk beter doen dan voorheen. Dit merk ik vooral door het lagere aantal meldingen van (defecte trein) en ontregeling van de reguliere dienst door de test ritten met de Flirt. Bijv het traject Nijmegen - 's-hertogenbosch zijn veel minder problemen en de flirt komt hier met grote regelmaat overheen. Ben benieuwd wanneer het proef bedrijf met reizigers dan gaat beginnen ze hebben immers nog een kleine 2 weken voor de officiele 2017 dienstregeling van start gaat. (vooral benieuwd wat het uitstel mag zijn gezien het steeds beter gaat ondanks dat het weer slechter wordt) ![]() Off topic: Zou het zelfs zo kunnen zijn dat ze pas met de kerst vakantie in dienst komen? zodat de grote menigte er geen last van heeft? Laatst bewerkt door Dead_Devil op 28-11-2016 09:09 |
28-11-2016 12:06:51 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
Ondanks dat er geen meldingen verschijnen van een defecte trein wil het niet zeggen dat er geen problemen zijn met de treinstellen. Het treinstel waar nu mee gereden word tussen Ht en O heeft best wat kuren zo nu en dan... Proefbedrijf met reizigers gaat NIET door. Wacht rustig af want misschien dat er vanaf 11 dec toch nog iets vergelijkbaars van start gaat. |
28-11-2016 17:01:43 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Dat roept wel vragen of waarom het bij zo'n catalogustrein fout gaat, evenals hoe het proefbedrijf loopt voor de Arriva-FLIRTs. |
28-11-2016 17:38:52 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Catalogus trein is wel relatief natuurlijk. Iets als bijv atb is niet eerder in een flirt gelevert. Daarnaast is er binnen de "catalogus" heel veel maatwerk mogelijk. |
28-11-2016 18:50:34 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En ook de besturingssoftware zal ook diverse specifieke instellingen hebben. Met betrekking tot remmen, tractie etc. wat aan de eisen van NS moet voldoen. Maar, spelen er ook nog ATB-problemen mee tijdens de testritten? Laatst bewerkt door aarclay op 28-11-2016 18:51 Choo choo..... |
28-11-2016 19:21:04 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
(sry, antwoorden eigenlijk topic flirt algemeen en niet ns) Wat ik hoor van andere mcn, zijn de grootste problemen vaste remmen en detectieproblemen. De 2- en 3-delige stellen worden niet altijd gedetecteerd wat resulteerde in openstaande overwegen. Daarom hebben de r-net ook tijdelijk aan de kant gestaan en wordt er nu dus pas (over 1 maand rijden ze in dienst) instructie en ervaringsritten gedaan met TAG-mcn. Er is een testritvrijgave voor dubbele stellen, en er is een rondvraag geweest wie er SGMM mag rijden voor het geval dat. Daarnaast moet zou software nog aangepast moeten worden, omdat o.a. de aanzet te krachtig zou zijn, wat eenmalig heeft geleid tot een verschoven spoorstaaf. |
28-11-2016 20:15:13 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maak van die ene maand maar iets minder dan 2 weken![]() |
28-11-2016 20:55:13 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Dat soort foutjes is echt helemaal niets bijzonders. Aan alle rollend tractiematerieel dat er ooit op onze spoorstaven reed is vrijwel tot de sloop geknutseld en aangepast. En ook werd het na jaren geknutsel soms echt niks en volgde er spoediger sloop: DE-loc 2801 (Kreupele Marie!), de DE-locs 2600 (Beelen), of werd het spul spoedig afgedankt: die goede oude Albatrosjes. |
28-11-2016 22:01:56 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Betekent dit dat de FLIRT's niet vanaf begin van de dienstregeling gaan rijden. Ik zie ze tussen Oss en Den Bosch en tussen Wijchen en Nijmegen veel rijden en het ziet er goed uit. Ze rijden zelfs in het weekend en 's avonds laat. (Was die spoorstaafbreuk van 8-11 veroorzaakt door de FLIRT?) |
29-11-2016 09:21:36 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Nagel nieuwe treinstellen en deze worden soms niet "gezien" ? Dan is ofwel het product slecht of wij hebben hier gewoon een slecht stel "kijkers" op/langs t spoor staan. Zijn we hier nou zo bijzonder ? Omdat ik maatschappijen met zulk spul rijdend in de rest van de wereld,niks van zulke dingen hoor roepen,zou ik het bijna gaan geloven dat wij hier nogal apart zijn. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
29-11-2016 09:29:13 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote Ik denk dat je niet moet vergeten dat we hier in de test fase zitten en met elk nieuw materieel komen zo z'n problemen mooiste voorbeeld is en blijft (ook al is het erg sneu) de Fyrva V250. Ik denk dat er in andere landen waar weer andere detectie en beveiligings systemen gebruikt worden ook wel zulke problemen geweest zijn. Maar als ik het me goed herinner hebben wij problemen gehad met DD-IRM, SLT, V250, Traxx (software vooral) en het zal me als it-er niks verbazen dat SNG en IC-NG straks ook wel iets aan problemen zullen kennen. Wat me erg opvalt is dat de levering geheel volgens planning lijkt te gaan en dat er vrij vlak na binnenkomst van de eerste stellen al gelijk met testen gestart werd. Maar zelfs tijdens de bouw zijn de poppetjes van inspectie al bij stadler langs geweest (daarvoor staat een mooi filmpje op het NS youtube kanaal) Je hebt dan wel een catalogus trein besteld maar hij is toch echt anders alleen al wegens ATB inbouw. en natuurlijk alle software finetuning die plaats mag vinden alvorens stellen dienst vaardig worden verklaard. Zoals hier boven al iemand opmerkte naar mij tijd zal het leren en geduld is een schone zaak. (De SLT heeft ook een moeilijke instroom gehad als duidelijkste voorbeeld maar dit was dan ook geen catalogus trein meer door alle vele aanpassingen alleen in z'n basis ontwerp had ie nog vergelijkingen met een DB broertje) Laatst bewerkt door Dead_Devil op 29-11-2016 09:31 |
29-11-2016 10:08:51 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteHierbij zou ik de oorzaak leggen bij slecht spoor en niet bij een slechte trein. De rails zou alle krachten moeten kunnen opvangen die een trein erop kan uitoefenen. Zeker als je het ook hebt over detectieproblemen, want dat zou betekenen dat de trein eerder doorslipt dan een willekeurige andere trein (slecht elektrisch contact hangt samen met lage mechanische frictie). Voor wat betreft reizigerscomfort kan ik me wel indenken dat de aanzet omlaag bijgesteld mag worden. |
29-11-2016 10:23:42 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
En ondanks de moeilijke instroom van SLT is het vandaag de dag de meest betrouwbare trein die de NS heeft (wanneer er wordt gekeken naar het aantal storingen en gestrande treinen) |
29-11-2016 10:26:22 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote En daar doelde ik dus op met men reactie hier voor. Nieuw materieel kost tijd om betrouwbaar te worden en aangepast/ingepast te worden in de techniek die hier in NL gebruikt wordt. Als ict-er ben ik continue bezig om nieuwe technieke in een bestaande IT omgeving in te leren passen en met trail and error kom je er uit ![]() oefening baart betrouwbare treinen ![]() |
29-11-2016 10:56:02 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteNee, die was zeker niet veroorzaakt door een trein. Wat wordt overigens bedoeld met een "verschoven spoorstaaf"? Ik kan me een trein daarbij als oorzaak slecht voorstellen. Hooguit dat er een spoorstaafbreuk ontstaat, waarbij de trein de 'druppel was', maar waar de oorzaak in het materiaal zit (dikte door corrosie, interne defecten, etc). |
29-11-2016 13:03:46 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Ik vind het anders best wel een leuke gevoel als een trein zo snel optrekt. Het is niet voor niets een sprinter... Straks doet 'ie er veel langer over om op snelheid te komen... |
29-11-2016 13:42:59 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Volledig mee eens%02%. |
29-11-2016 14:29:16 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Maar het moet niet zo zijn dat het schade aan infra en materieel veroorzaakt. Overigens moet je ook rekening houden met staande reizigers of bagage/fietsen in de trein. |
29-11-2016 14:38:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, stel je voor dat je er eens een echte metro van gaan maken - je moet er toch niet aan denken![]() |
29-11-2016 15:55:34 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Op het spoor zijn we nogal conservatief in vergelijking met metrosystemen inderdaad. Terwijl juist het spoor veel last heeft van verschillen tussen snelle en trage treinen, iets wat je flink kan verminderen met sneller optrekken en harder remmen. Overigens zal die spoorstaaf inderdaad slechte infra zijn geweest: Een snelremming van VIRM10 zal vast veel grotere krachten op het spoor opleveren dan twee maximaal aanzettende FLIRT-jes. |
29-11-2016 17:17:37 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Dat verhaal over een verschoven spoorstaaf geloof je toch niet hoop ik? Enig idee van de aanzetkrachten bij een e-loc? Wel eens een Taurus weg zien stuiven? En hoe doen ze dat in Duitsland en Zwitserland dan met stellen die minstens zo snel aanzetten? En zoals hierboven al geschreven, bij een snelremming van een VIRM gebeurd er wel iets meer onaardigs voor de spoorstaaf. Laatst bewerkt door kiekkiek op 29-11-2016 17:19 |
29-11-2016 19:30:42 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteVolgens mij wordt in veel landen gebruik gemaakt van assentellers en niet van spoorstroomlopen zoals hier. |
29-11-2016 19:37:23 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Van dat mee trekken van de rails bij het remmen van een trein hoorde ik al in de jaren 60. In Dordrecht kwamen in die tijd de treinen naar het Zuiden bijna allemaal op spoor 3 aan. Daarom moest Weg en Werken regelmatig de raillassen nakijken of die niet dicht liepen. Peter |
30-11-2016 10:29:10 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Ik lees zojuist in het Ontwikkelingen SLT topic hier op somda dat de uitschuif trede van SLT 2424 (de proef) over het perron van HT schoof waarna deze vast kwam te zitten en met een schroevendraaier eronder weer terug kwam. Hoe zit het met de trede van Flirt gaat dat wel goed? Ht wordt vanaf drgl 2017 Flirt domein met vrijwel alle sprinters die met Flirt gaan rijden uit eindelijke op de spr Ht - Ut na. ![]() Edit: typ fouten gecorrigeerd Laatst bewerkt door Dead_Devil op 30-11-2016 10:38 |
30-11-2016 11:03:52 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Jaa zo'n plankje wat naar buiten komt is leuk,maar als niet alles tot op de mm goed staat/ligt,dan kan je dus dat soort dingen gaan verwachten. Je zal nu overal langs de inzet gebieden ,mensen moeten gaan laten controleren of de vereiste afstanden er wel zijn. En omdat materiaal werkt,zal je dat dus met frequente tussenpozes moeten blijven checken. (anders geen plankje gebruiken,das wellicht goedkoper %08% ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
30-11-2016 11:35:58 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Als het bij de flirt hetzelfde systeem is als bij de gtw's, dan moet dat geen problemen geven lijkt me (ding gaat maar enkele cm buiten het omgrenzingsprofiel. Zelf's bij redelijke hoogteverschillen zoals bij Gbg is het geen enkel probleem). Laatst bewerkt door selivio op 30-11-2016 12:02 |
01-12-2016 08:03:58 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ligt er maar net aan welke trede je bedoeld bij de GTW, de lage uitschuiftrede is een volwaardige opstaptrede (word normaliter alleen in duitsland gebruikt). Maargoed, de trede in de SLT en FLIRT zijn volwaardige staptredes, geen klein stukje dus. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-12-2016 08:35:47 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Ik bedoel de trede's die o.a. arriva gebruikt op de Emmerlijn(wat je wellicht ook had kunnen opmaken uit het feit dat ik Gramsbergen als voorbeeld geef![]() |
01-12-2016 08:56:30 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als je wel is in Gramsbergen komt,dan kan je dat weten. Maar ik ben bang dat de meeste niet eens weten waar het ligt,laat staan dat ze de situatie kennen. Ik heb overigens ook geen idee wat er is met de emmerlijn en gramsbergen,beide nog nooit bezocht ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
05-12-2016 13:11:26 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
"Meer goed nieuws: de NS verzekerde mij, dat een dezer dagen de Vergunning Voor Indienstneming voor de nieuwe FLIRT-treinen van NS (en dus ook van Arriva en Veolia) zal worden verleend, dus op tijd voor het begin van de nieuwe dienstregeling. Dat was nog even spannend, maar het komt dus goed." Aldus: http://www.ovpro.nl/column-2/2016/12/05/plussen-en-minnen-in-nieuwe-dienstregeling/ |
05-12-2016 13:16:30 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Hmm veolia flirt? wordt waarschijnlijk R-Net flirt mee bedoeld %02% anders mag iemand me even bij praten. On Topic: Top dat alles goed lijkt te komen ben benieuwd hoe deze vlugge jongens het gaan doen in de dienstregeling als ze idd zondag al ingezet worden misschien is even uit proberen.%02% Laatst bewerkt door moderator op 05-12-2016 15:06, reden: Quoot voorgaande bericht verwijderd |
05-12-2016 14:47:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik weet ook niet of als de NS flirt toegelaten bis, de arriva Flirts dat ook gelijk zijn. Daar kan technisch best verschil mee zijn. |
05-12-2016 14:53:02 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Ik neem aan en heb ook zo'n vermoeden dat stadler een bepaald ontwerp heeft voor NL levering flirt-3 stellen het grootste verschil zal interieur technisch zijn en het aantal bakken. De R-Net flirts zijn volgens mij ook als eerste besteld (als ik mij goed herinner) de arriva en NS flits daarna en gezien de ontzettend snelle levering van de NS Flirts gok ik dat ze hebben meegelift op de ontwerp en bouw van de R-Net flirts (of in iedergeval de eerste order voor NL bedoelde flirts)%02% Laatst bewerkt door moderator op 05-12-2016 15:06, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
05-12-2016 15:16:24 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Op twitter geeft @NS_online aan dat de treinen op maandag 12 december voor het eerst zullen rijden in dienst. Ik weet niet waarom het niet al op 11 december zal gebeuren. Zou het te maken kunnen hebben met de werkzaamheden tussen Arnhem en Nijmegen? |
05-12-2016 17:59:06 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote Het zou natuurlijk wel handig zijn, met Std-Hrl en Rm-Mtr erbij kan wat extra materieel geen kwaad. Op zondag red je het misschien nog met de GTW's, maar maandag... En hopen dat de nieuwe Arrivalinten het doen. |
05-12-2016 18:38:15 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote De IL&T werkwijze een beetje kennende wordt dat dus vrijdag middag ![]() |
05-12-2016 20:00:03 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteNS heeft 3 en 4-delige, Arriva en RNET vooralsnog 2-delige, dat zou qua toelating best kunnen verschillen. |
05-12-2016 20:28:22 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als t voor de rest allemaal het zelfde is,dan vind ik dat persoonlijk azijn zeiken,alsof die extra bakken zo'n wereld groot verschil maken. De hele constructie is immers voor elk type lengte anders samengesteld om krachten anders op te vangen. Maar blijkbaar kan 1 treinmodule bestaande uit 2 bakken en 1 uit 3-4 bakken dus voor extra geld zorgen bij de toelatings heren terwijl het concept van beide beproefd en goed gekeurd is elders%03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
05-12-2016 21:17:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Da's wel kort door de bocht, tig redenen waarom daar verschil in kan zitten. Je kunt ook 5 Volvo FH16 vrachtwagens aanschaffen, die er allemaal hetzelfde uitzien maar ondertussen alle 5 onder de motorkap totaal verschillend zijn ![]() Dat is met treinen niet anders, daar kan een vervoerder bij een standaard product als een Flirt ook ongetwijfeld kiezen uit allerlei opties en programmeringen van software etc. Het aantal bakken kan wel degelijk een verschil maken, immers uit dat zich in meer of minder gewicht bij soms dezelfde tractie installatie, of een andere samenstelling van de tractieinstallatie om met dat gewicht om te kunnen gaan en zoiets geldt netzo voor een remsysteem. Laatst bewerkt door thom op 05-12-2016 21:19 |
05-12-2016 21:36:30 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het is tegenwoordig inderdaad zo dat een toelating van een trein(type) voor een een land ook in een ander land zou moeten gelden. In de praktijk zijn de verschillende bovenleidingsspannningen en de reacties van de tractie installaties op de infra vaak toch een grote factor waardoor het een stuk moeilijker gaat. Zelfs tussen Duitsland en Oostenrijk is een toelating in een van de beide naar de ander iets meer dan een handtekening, maar uiteraard is de gelijkstroom voeding in Nederland een groot verschil en daarnaast is een Flirt -3 als "tweetje" al helemaal iets nieuws. |
08-12-2016 17:36:56 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Zag binnen NS het bericht komen dat de Flirt3 per vandaag door ILT goedgekeurd is. Er zou zondag gestart moeten worden met inzet in de 7500 en in de 4400/9600. |
08-12-2016 17:45:40 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Stond daar ook dat ze in de 4400/9600 gaan rijden? Lees in het Dienstregeling 2017-topic namelijk dat dat pas na de kerst wordt... |
08-12-2016 18:18:37 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Nee 4400/9600 ook al per de 11e samen met de 7500, al begreep ik dat 1e inzet van de FLIRT pas maandag is |
08-12-2016 22:03:38 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik heb wel iets gelezen over de 'gescheiden afval'-bakken in een half fotootje van tijdschrift de Koppeling, die ik op Twitter tegenkwam. Die worden tijdelijk vervangen door normale omdat Hago nog niks met gescheiden afval doet? Of wat...? Laatst bewerkt door aarclay op 08-12-2016 22:03 Choo choo..... |
08-12-2016 22:21:59 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
QuoteVergeet de 6700 tussen Oss en Den Bosch niet (spitssprinter) |
09-12-2016 16:30:18 | ||
---|---|---|
SGMm2137
![]() |
De stellen die in Mt staan hebben op het zwarte vlak op de neus een klein wit NS logo gekregen. |
09-12-2016 17:49:58 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Onder het raam bedoel je? |
09-12-2016 17:50:46 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote NS communiceert nu zelf ook dat ze alleen Ede-Wageningen - Arnhem en 's-Hertogenbosch - Oss gaan rijden. Denk toch dat ze gelijk hebben in het Dienstregeling 2017-topic... http://nieuws.ns.nl/zondag-nieuwe-dienstregeling-nieuwe-sprinters/ |
09-12-2016 19:56:23 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
In de diensten zijn ze in ieder geval ook gepland op de 4400/9600, maar ben er ff achteraan geweest, vanaf 11 dec inzet van 4 FLIRTS op Ah-Ed en Ht-O, vanaf 28 dec worden er 20 stellen toegevoegd voor de 4400/9600 |
10-12-2016 08:05:22 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Quote In dagplan is 4400/9600 omgezet naar (o.a.) DDAR |
10-12-2016 11:10:46 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Klopt inderdaad, pas vanaf 28 dec daar ook FLIRT |
10-12-2016 16:26:22 | ||
---|---|---|
meestertje
![]() |
een zeer goed op de hoogte zijnde bron wist mij gisteren te vertellen dat de 7500 morgen al met Flirt gereden en dat 'ie voor de zondagmorgen erg druk gaat worden %02%. Dat wordt dan de eerste commerciële rit met reizigers. En inderdaad de 4400/9600 na de kerst met Flirt. meestertje |
10-12-2016 16:35:03 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Alle omlopen tussen Zp en Ed of 1 omloop ? |
10-12-2016 16:57:32 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Een omloop en hij start volgens de planning in de 7520. |
10-12-2016 17:47:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Overige omlopen met SGM zeker aangevuld ? In ieder geval bedankt voor de info. |
10-12-2016 22:13:21 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
De NS flirts die in Mt stonden vandaag hebben allemaal een chroomkleurig NS teken op de neus gekregen |
10-12-2016 23:06:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Volgens mij gewoon wit. Het logo zit op het zwarte deel onder de voorruit |
10-12-2016 23:51:14 | ||
---|---|---|
Mueslireep
![]() |
Een blauw logo op het witte vlak staat mijn inziens beter.. Maar even zonder mierenneuken: Ben benieuwd hoe ze zich morgen gaan houden! |
11-12-2016 00:47:46 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Een chroomkleurig NS-logo op de neus? Nice! |
13-12-2016 19:41:50 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Vandaag in de 2211 gezeten. Wat mij opviel hoe bagger het spoor er tussen Ed en Ah. Van het weekend in Duitsland nog in een FLIRT-3 gezeten en die liep lang niet onrustig. Verder viel mij op dat de NS nu afval gescheiden inzamelt, maar dan weer anders dan op het perron. Beleid is weer eens ver te zoeken. %04% Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. |
13-12-2016 19:56:54 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Je moet goed zoeken, maar met dat laatste toch iets gevonden dat je met de grootst mogelijke woorden kan bekritiseren.. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |