Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |
09-04-2016 20:35:07 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Arriveert volgens de laatste berichten vannacht rond 02:00 in Maastricht. |
13-04-2016 19:15:48 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Aangezien er nogal wat discussie was over het inzetgebied van de FLIRT's: NS heeft een kaartje online gezet met een kaartje van de trajecten waar ze waarschijnlijk gaan rijden: http://nieuws.ns.nl/even-kijken-in-de-nieuwe-sprinters-van-ns/ |
13-04-2016 19:38:34 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
De 4400, 5000, 5100, 5200, 6400, 7500, 7600 en 9600 dus. Rsd en Bd kan ik alleen niet helemaal verklaren. Wissel van materiaal in Ddr of (qua Bd) gaat het ook in de 3600 (IC) rijden? |
13-04-2016 19:41:23 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
En 13600. |
13-04-2016 19:44:39 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Ah, ja. De ontbrekende schakel tussen Bd en Tb(i). |
13-04-2016 19:45:02 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En de nieuwe Sprinters Oss - 's-Hertogenbosch en Wijchen - Arnhem natuurlijk. Maar het is maar een plaatje van de communicatieafdeling he, er kan nog vanalles gebeuren! (En ga maar niet uit van de 3600) |
13-04-2016 19:46:26 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Tevens worden die 13600 en 5000 gecombineerd in een nieuwe 6600 vanaf december (Ddr - Ht). |
13-04-2016 19:59:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteDe Sprinters vanuit West-Brabant rijden per dienstregeling 2017 nog maar tot Dordrecht, tegelijk rijden alle Sprinters uit Rtd ook nog maar tot Ddr. En allicht kunnen we nog inzet verwachten in de pendel-IC Ddr-Bd als die niet ergens anders aan gekoppeld wordt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-04-2016 20:56:46 | ||
---|---|---|
robje007
![]() |
Als het goed is zou de Flirt 3 van NS toch ook pendelen in de 7000 begin 2017 ? |
13-04-2016 20:59:33 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ja dat was in beton gegoten maar de wapening is gaan rotten.. Man man, het was een gerucht en de plannen zijn gewijzigd.. |
13-04-2016 21:19:42 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Maar het kan altijd nog veranderen ![]() #DiscoverEU |
13-04-2016 21:32:02 | ||
---|---|---|
robje007
![]() |
Kan me eigenlijk niet voorstellen wat ze anders zouden moeten inzetten? Zal het dan toch weer SGMm worden? |
13-04-2016 21:43:51 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Hoop 't wel voor jullie. DD-AR en DDM-1 passen beter in de 5800, 9800/16000 en dergelijke #DiscoverEU |
13-04-2016 21:45:07 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Beter de 14800... die SGM daar is zo erg te klein aldaar. |
13-04-2016 21:48:13 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Zou dat foldertje toevallig ingescand en geüpload kunnen worden, dan kan degene die niet in Mt is geweest dat oom zien. Indien het op internet te vinden is is de link ook goed. Vaste reiziger traject Zd - Amr, favoriete treinmaterieel ICMm en ICRmh. VIRM alleen 9547-9597. |
13-04-2016 21:56:02 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Even stukje teruglezen dan maar, daar is al een link genoemd. Verder gaan we het hier maar weer over de ontwikkelingen FLIRT3 bij NSR hebben denk? Met vriendelijke groet, Het moderator team |
13-04-2016 22:15:05 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Net op nieuwsuur: Flirt wordt tot september gestest. Daarna begint instructie voor personeel en technici. Op 8 onderhoudsplaatsen komt de Flirt. Vraag me toch af of eea niet parallel kan |
13-04-2016 22:16:41 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nouja, als je technici op wilt leiden, dan kan dat ding natuurlijk niet tegelijkertijd rondrijden voor zijn proef en toelatingsbedrijf... Plus dat het goed kan dat zolang de stellen in proefbedrijf zijn, ze nog niet afgeleverd zijn aan NSR en die er dus nog niet over kan beschikken. Laatst bewerkt door thom op 13-04-2016 22:17 |
13-04-2016 22:17:47 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Nee dat snap ik, maar er zijn vier stellen en dat aantal neemt toe. Straks met 1 per week? |
14-04-2016 09:06:46 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Als ik kijk naar de R-net flirtjes die 1 per maand binnen komen denk ik dat 1 per week niet realistisch is. Gok eerder op 1 per 2 weken maar stadler is goed op dreef dus wie weet. |
14-04-2016 09:16:15 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Het R-net mat komt uit Zwitserland en die voor NSR uit Polen! Die twee productie stromen kan je niet met elkaar vergelijken. Jeanne Kok |
14-04-2016 09:55:02 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote aaah excusses dacht dat de r-net ook in polen werd gemaakt mijn fout. |
14-04-2016 11:46:29 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteWeet je dat wel zeker? De tractie in Duitsland komt namelijk van Eisenbahngesellschaft Potsdam, dan lijkt me Polen logischer. |
14-04-2016 11:48:55 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Volgens Wikipedia komen ze uit Bussnang, Zwitserland. Edit: spelling plaatsnaam verbeterd. Laatst bewerkt door Daan! op 14-04-2016 12:08 |
14-04-2016 11:51:04 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Bussnang |
21-04-2016 16:19:54 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 2502 heeft zich inmiddels ook al gemeld binnen het locatiesysteem. Die kunnen we vanaf nu ook vrolijk volgen, als het meezit. (Behalve in de NS-live app en de NS Treinradar) Laatst bewerkt door aarclay op 21-04-2016 16:35 Choo choo..... |
21-04-2016 16:39:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
In welke vormen valt hij dan te volgen ? |
21-04-2016 16:43:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik zag hem toevallig op de radar voorbijkomen, dus ik vermoed dat de proefritten te volgen zullen zijn. Zeker weten doe ik niet, maar het ziet er wel naar uit. Zie bijv. http://treinenweb.nl/spots/2502. Choo choo..... |
21-04-2016 16:47:24 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Ik zie dat dat alleen voor de 2502 werkt. De 2201 en 2501 geeft een beeld van 'zee'. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-04-2016 16:51:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die hebben inderdaad nog geen GPS aanstaan. De zee is inderdaad het 0,0 coordinaat. Choo choo..... |
21-04-2016 17:03:34 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
2502 met en zonder punt in het webadres van treinenweb komen allebei in zee uit ![]() |
21-04-2016 17:05:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De kaart zou snel moeten verspringen naar de juiste locatie, althans dat gebeurt hier wel gewoon![]() |
21-04-2016 17:05:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Toch iets wat ik nog eens moet verbeteren (is nog bèta) maar de locatie moet hij wel snel oppakken. Laatst bewerkt door aarclay op 21-04-2016 17:06 Choo choo..... |
21-04-2016 17:11:48 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
[IMG]http://i63.tinypic.com/2d9d6xs.png[/IMG De 2502 is ook te zien op de NS Live app. Hij heet daar OBIS 2502. |
21-04-2016 17:12:07 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Gebeurde toch ook wel bij reload, maar wel ZONDER de punt die wel in je webadres hierboven stond... |
21-04-2016 17:20:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
@Backr: Die punt is een foutje van de URL-generator van Somda. Er hoort dus geen punt achter. Desondanks zal ik binnenkort een mooie wachtindicator inbouwen voor de duidelijkheid. @AlexH: Ik zie het, het is alleen lastig met individueel zoeken. ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 21-04-2016 17:24 Choo choo..... |
21-04-2016 18:18:03 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Via de app is hij niet te vinden met de zoekfunctie omdat OBIS niet getypt kan worden. Met de geodan webapplicatie is ie wel mooi te volgen. |
25-04-2016 16:40:09 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Over niet al te lange tijd zal NS FLIRT 2205 binnenkomen in NL. Gaat dit nummer nog problemen geven, aangezien er ook een diesellok 2205 rondrijdt met NS logo's erop? |
25-04-2016 16:47:19 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Je zou zeggen van niet,aangezien die oudere 2205 niet meer NS is en dus als t goed is ook niet meer in hun "huishoudboekje"zal staan. Ook het registratie nr van de loc zal heel anders zijn dan die van het Flirt stel,daar ga ik tenminste wel van uit ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
26-04-2016 09:36:54 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Quote Dit gaat geen problemen geven. De 2205 is van de SHD en de FLIRT is gewoon van de NS. Als beide van de zelfde vervoerder zijn vraag ik mij af of dat problemen geeft. In de tijd van de Benelux Hondekoppen had je zowel locs in de serie 1200 als de Benelux hondekoppen. Zo kon het gebeuren dat je 2x de NS 1201 of zo tegen kon komen. Volgens mij heeft dit nog nooit voor verwarring gezorgd. |
26-04-2016 09:47:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dan zal ik maar niet verhalen van de keren dat er een machinist in Amsterdam naar het Westelijk Eiland werd gestuurd om een reserve-Benelux voor te brengen, die daar vervolgens een grote Eloc aantrof![]() |
26-04-2016 09:50:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Tja, vond het al knap al die kennis terwijl schrijver in 1994 is geboren. 57 jaar OV-fotografie. |
26-04-2016 10:05:07 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Niet zo neerbuigend. Hij zegt "volgens mij", want hij weet ook dat je onmogelijk iets kunt weten van zaken die zich hebben afgespeeld voordat je geboren bent. |
26-04-2016 13:03:52 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Als je je goed inleest kan je prima van alles weten over de periode voor dat je geboren bent. Is gewoon een kwestie van je ergens goed in verdiepen en niet van leeftijd. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-04-2016 13:28:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
We zijn geen van allen allesweters. Er zijn hier wel een aantal specialisten en die willen veel weten maar weer niet van alles. We moeten elkaar geen vliegen af willen vangen en ook niet op de man spelen. Lijkt me wel zo prettig om het hier leuk te houden. |
26-04-2016 17:14:07 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En dat vinden wij ook. Dus graag weer terug naar de FLIRT3 van NS. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
09-05-2016 18:04:56 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Kan zijn dat ik het hier gemist zou kunnen hebben, maar 2503 schijnt al sinds eind april (rond Koningsdag) in Nederland te zijn gearriveerd. De 2503 reed vandaag dan ook een proefrit met de 2501 en 2502, een rondje Nederland (Mt-Ehv-Bd-Rtd-Gv-Shl-Asd-Bkl-Ut-Ht-Ehv-Mt). |
09-05-2016 18:06:22 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
In de nacht van 25 op 26 april 2016 kwam de 2503 het land binnen. |
09-05-2016 18:07:05 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Bedankt voor de aanvulling ![]() Laatst bewerkt door MetroRET op 09-05-2016 18:07 |
10-05-2016 12:14:37 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
NS-FLIRT 2203 is inmiddels ook verschenen in de "Live" / Geodan datastroom als OBIS-2203. |
16-05-2016 15:09:52 | ||
---|---|---|
frank_e186
![]() |
Blijkbaar heeft de 2203 eerst nog een uitstapje gemaakt voordat deze in Nederland arriveerde. Volgens deze Tsjechische site heeft het treinstel eerst nog een bezoekje gebracht aan VUZ Velim. Is bekend op welke dag het treinstel in Nederland is gearriveerd? http://spz.logout.cz/novinky/novinky1.php?rok=2016&mesic=5 |
16-05-2016 15:38:28 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Volgens mij is die nog niet in NL ![]() MCN ASD |
16-05-2016 15:42:07 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Volgens http://www.treinenweb.nl/spots/2203 staat de 2203 in Mt. Edit: En volgens https://www.flickr.com/photos/berthollander/26907424671/in/photolist-DroE4r-Gbpxvn-GZHzV2-dTcB73 ook. Laatst bewerkt door Daan! op 16-05-2016 15:44 |
16-05-2016 15:47:12 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die is al zeker twee weken of meer in Nederland, heeft namelijk afgelopen twee weken testritten gemaakt Rm-Hrl v.v. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-05-2016 15:59:24 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Aha dat heb ik even over het hoofd gezien![]() MCN ASD |
16-05-2016 17:49:15 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
En om alle onduidelijkheid weg te nemen: drie kwartier geleden stond ie naast de Beter Bed in Maastricht: http://i.imgur.com/RZmawrR.jpg |
23-05-2016 00:19:34 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
https://m.youtube.com/watch?v=7Ij35O6JrHI&feature=youtu.be Aannemelijk zijn daar de 2504, 2204 en 2205. |
23-05-2016 01:11:42 | ||
---|---|---|
thieskes
![]() |
Rail magazine facebook ( https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=835786523194285&id=268960009876942&refid=17&_ft_=top_level_post_id.835786523194285%3Atl_objid.835786523194285&__tn__=%2As ) meld dat deze waarschijnlijk maandag na de middag bij Herzogenrath de grens over komen. http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
23-05-2016 12:54:05 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
12.35 zijn 2205, 2204 en 2505 aldaar aangekomen Laatst bewerkt door wilcot op 23-05-2016 12:57 |
23-05-2016 17:13:54 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
dus nu zijn er 14 flirtjes in nederland?, 10 van de NS, 4 van de Abellio |
23-05-2016 17:28:49 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Van NS Reizigers zijn er op het moment negen treinstellen in het land en van R-net inderdaad vier stuks. De 2504 van NSR is nog niet afgeleverd. |
23-05-2016 18:21:31 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Vergeet de Abellio flirt niet die nu op de zaanstraat staat.(ET25 2302) Laatst bewerkt door selivio op 23-05-2016 18:26 |
23-05-2016 19:06:39 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Waarbij ik me afvroeg of de nummering van de Abellio stellen die naar Duitsland gaan niet de nummering van NS 'verstoren'. Die stellen worden genummerd in de 2300, maar ik dacht dat die gereserveerd was voor de SNG. De R-NET stellen hebben wel ruimte over gehouden voor de FLIRT en SNG. |
23-05-2016 19:08:38 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
De R-net-stellen zijn dan ook in eigendom van NS Reizigers. Dan is het wel zo handig om niet-overlappende nummerserie te gebruiken. Bij de Duitse stellen hoeft dat niet. |
23-05-2016 19:14:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En dat stelnummers van verschillende vervoerders overlappen is niet erg, immers is het UIC nummer het enig officiële nummer van het voertuig en die zal nooit gelijk zijn. Het stelnummer moet je zien als bijvoorbeeld het wagenparknummer van een busje bij een schildersbedrijf, er zullen meer schildersbedrijven zijn die een bus 5 genoemd hebben maar het kenteken verschilt natuurlijk. |
23-05-2016 19:19:01 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Oké vroeg me af of de systemen van NSR en Abellio wat betreft de treinstelnummers niet op elkaar zijn afgestemd, maar niet dus. |
23-05-2016 19:29:43 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Bovendien zorgt de gebruiker - in dit geval Abellio - wel eens waar voor de aanschaf die Flirt's, maar het vervoersverbond wordt de uiteindelijke eigenaar. Zij stelt ze op haar buurt de gebruiker weer ter beschikking. Voor de eenvoud als ik het wel heb! Jeanne Kok |
23-05-2016 19:31:05 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Vervoersverbond? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
23-05-2016 20:01:33 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Soort Duitse concessieverlener/OVautoriteit. Zoals bijv. in NL de Provincie Limburg vwb het Limburgse OV. |
23-05-2016 20:04:09 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Dat snap ik. Maar er wordt gesproken over 'het' vervoersverbond. Hoe heet dat verbond dan en hoe zit dat in elkaar? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
23-05-2016 20:09:03 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
http://www.vrr.de/de/ Verkehrsverbund Rhein-Ruhr Laatst bewerkt door b2py op 23-05-2016 20:09 |
24-05-2016 01:25:12 | ||
---|---|---|
JustinVK
![]() |
Ohjee ohjee ohjee een onschuldig typfoutje van mij helpt verwarring de wereld in ![]() Voor de duidelijkheid: Op 23-05 zijn de stellen 2204 + 2205 + 2504 aangekomen in Nederland (2505 was de typfout ![]() Qua NSR zijn er dus op dit moment de volgende stellen geleverd: 2201 - 2202 - 2203 - 2204 - 2205 2501 - 2502 - 2503 - 2504 %08% |
24-05-2016 08:56:06 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Kleine aanvulling: Die stellen zijn inderdaad in Nederland aangekomen, maar nog niet "geleverd" als in overgedragen aan en afgenomen door NS. |
24-05-2016 08:57:54 | ||
---|---|---|
sfj
|
Afgenomen is nog geen enkel stel inderdaad, alles is nog eigendom van, en staat volledig ter beschikking van Stadler. Afname vindt pas plaats op het moment dat er typetoelating is heb ik me laten vertellen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
30-05-2016 10:37:54 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En op de GPS-radar kunnen we inmiddels deze stellen volgen: RNET 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 NSR 2201, 2202, 2203, 2204, 2205, 2206, 2207, 2208 NSR 2501, 2502, 2503, 2504, 2505, 2506, 2507 Onbekend / fake 4010 Let op: Als ze een paar dagen niet actief zijn, vallen ze van de radar af. Update: 16 augustus 13:02 Laatst bewerkt door aarclay op 16-08-2016 13:03 Choo choo..... |
30-05-2016 11:11:44 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De 2013 kan ik nog niet vinden. |
30-05-2016 13:42:41 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Dat zei Aarclay toch ook?![]() |
30-05-2016 13:44:59 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
In het originele bericht stond alle R-NET stellen, nadat MetroRET dit plaatste is de post van Aarclay aangepast![]() |
30-05-2016 14:04:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inderdaad, ik dacht dat die al GPS had, maar dat was nog niet het geval. Choo choo..... |
20-06-2016 19:00:48 | ||
---|---|---|
piet1234
![]() |
hoeveel NSR flirt's hebben we nu in totaal met ook de gene van vandaag |
20-06-2016 19:08:55 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Bovenaan dit topic staat een mooie link naar de RailWiki waar onderaan een overzicht is. Ik zal je even helpen: 6 driedelige en 6 vierdelige, dus 12 in totaal. |
20-06-2016 19:10:07 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dat is al genoeg om een kleine concessie mee te runnen. Stadler levert snel.![]() |
20-06-2016 19:37:23 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Als het goed is, zouden er vandaag 3 stellen binnen gekomen moeten zijn. Niemand die nummers gespot heeft of dit kan bevestigen? |
20-06-2016 19:39:20 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
2206, 2505 & 2506. |
25-06-2016 01:17:48 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Nog ff deze tussendoor: FLIRT3 factsheet van Stadler zelf >> https://wwwstadlerrailcom-live-01e96f7.s3-eu-central-1.amazonaws.com/filer_public/99/61/9961b6d0-3d82-4ab8-b1e6-79c84b485d6b/f3nsreiz0715e.pdf |
25-06-2016 11:01:23 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Interessant: • Prepared for installation of ETCS • Prepared for conversion to 3kV catenary supply voltage Zou het bovenstaande gelden voor alle FLIRT's die in NL komen te rijden (ook van andere vervoerders)? |
26-06-2016 17:33:16 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
> Prepared for installation of ETCS Dit betreft slechts een beugel onder de trein waar de antenne aan kan hangen. Dat geld ook voor de overige vervoerders. Laatst bewerkt door HZwoferink op 26-06-2016 17:33 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
26-06-2016 18:04:05 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Behalve voor de Abellio VRR stellen, daar zit ETCS in, anders is er toch lastig rijden tussen Em en Zv. |
26-06-2016 19:34:09 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Bij de NS CAF Sprinters zit ERTMS standaard in. Maar bij de NS Flirt 3 kan ERTMS alsnog geinstalleerd worden. Het is afwachten wat de overheid (Ministerie van I & M) beslist over uitrol van ERTMS. De oorspronkelijke plannen van de overheid om de ERTMS uit te rollen tot 2028 zijn inmiddels gewijzigd. Dan is het goed dat NS en eventueel andere vervoerders flexibel ERTMS kan laten installeren als de ERTMS uitgerold gaat worden. Het beste kan de overheid, NS en Pro Rail integraal de uitrol van ERTMS aanpakken. |
26-06-2016 20:14:20 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ondanks dat ik niet moet happen hap ik toch, over dat integraal uitrollen bestaan ook andere zienswijzen. Landen om ons heen pakken het heel anders aan bijvoorbeeld. |
27-06-2016 00:22:23 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Bij de landen om ons heen is de nood vaak ook iets groter dan bij ons. Ons ATB-EG-systeem heeft z'n tekortkomingen, maar het biedt wel een goed niveau van veiligheid. Bij onze zuiderburen bestond tot een paar jaar terug de enige beveiliging uit "bij een geel sein gaat er iets zoemen en moet de machinist op een knopje drukken". En in Denemarken is compleet vervangen uiteindelijk goedkoper dan de bestaande spullenboel in stand houden, omdat veel van die spullen nog van voor WO II stamt. |
27-06-2016 11:14:23 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Denemarken doet het integraal, in Nederland wordt nog gezegd materieel eerst en dan infrastructuur. |
27-06-2016 11:19:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote En de modulaire stuurtafel waar i.p.v. van de snelheidsmeter een DMI kan worden geplaatst. Choo choo..... |
27-06-2016 16:10:09 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
En wat software technische voorbereidingen, net zoals in SLT |
27-06-2016 20:32:08 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
NS gaat ruim 4000 personeelsleden opleiden voor de NS Flirt: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/ns_gaat_4.000_personeelsleden_opleiden_voor_nieuwe_sprinter-147664 Biedt wel werkgelegenheid. ![]() En zullen de treinmachinisten onder die personeelsleden een opleiding moeten volgen bij VVRV: http://www.vvrv.nl/page/19/College+van+expertise.html |
27-06-2016 20:37:19 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het zijn geen 4000 nieuwe personeelsleden he ![]() |
27-06-2016 21:23:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Denk dus aan machinisten, HC's, monteurs Choo choo..... |
27-06-2016 21:26:18 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Precies de mensen die ermee werken![]() |
27-06-2016 22:42:38 | ||
---|---|---|
joahn93
![]() |
Quote VVRV maakt samen met de wetgever de examens, en neemt die examens ook af, maar leidt niet zelf op FR1908 |
28-06-2016 10:30:17 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Nou, groot probleem is dat VVRV o.a. andere regelgeving hanteert dan het handboek mcn van NSR. Dan krijg je dus het geval dat als ik de regelgeving van mijn werkgever aanhoudt ik zak voor een VVRV-examen omdat die andere regels hebben. Zo ook de praktijk met mcn'n in opleiding: om niet te zakken houden ze de VVRV-regelgeving aan om die daarna te vergeten en voldoende te hebben aan de NSR-regelgeving. Met de FLIRT-curcus zal dit probleem zich dus ook weer opdoen, net zoals gebeurt met de ERTMS-opleiding waarvoor vooral in het begin veel mcn'n zakten als een baksteen. álles moet volgens de letter bij het VVRV, en dat is niet de gangbare cultuur. Iets vertellen in je eigen bewoordingen is volledig taboe, idem dito je werk goed doen maar heel strikt genomen fout. Er is geen enkele ruimte om je aan te passen aan de praktijk. Alles is zwart of wit. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |