Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |
26-01-2017 12:36:21 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteDat past in de huidige drgl niet. Je verliest anderhalve minuut door een extra stop te Dtz en de 1100 zit hem al op de hielen heel snel op het traject. |
26-01-2017 14:26:59 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Nee, als toevoeging op de genoemde stelnummers in de post boven mij, excuses. In met welke ze zijn gebracht weet ik niet. |
26-01-2017 15:44:11 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Die stop is tijdelijk, als in april de 1100 gaat doorrijden naar Eindhoven, kan de 5000 weer stoppen in Dtz en de 2400 in Sdm. Deze stops waren er ook toen de 1100 nog niet reed. |
26-01-2017 15:51:17 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja dat weet ik: krapte in de dienstregeling doordat de 1100 een minuut eerder in Breda moet aankomen. |
31-01-2017 10:10:29 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote 7600 al met 2/5 omlopen flirt? Laat ze eerst maar is zorgen dat de 44/9600 integraal flirt wordt op dit moment heeft ddar een herintreden gedaan. |
31-01-2017 10:27:36 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wat is je argument precies? |
31-01-2017 11:54:13 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Precies, en tevens laten ze er voor zorgen dat Flirt soepel rijdt, het komt nu nog te vaak voor dat Flirt defect raakt in de 4400/9600. April is vroeg zat om Flirt in de 7600 te laten rijden. |
31-01-2017 12:51:35 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Dus de FLIRT is alleen geschikt voor de 4400/9600 omdat de stellen weleens defect raken? Ik vat 'm even niet... |
31-01-2017 13:32:33 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Flirt heeft nog niet bewezen betrouwbaar materieel te zijn, daarom kun je het beste dat materieel eerst in één serie inzetten (en de kleine series 6900 en 7500 wegens gebrek aan alternatief), voordat je het ook in andere series gaat inzetten. Voor reizigers tussen Wijchen en Den Bosch, tussen Den Bosch en Boxtel en tussen Eindhoven en Deurne is het nog even doorbijten, maar als je Flirt ook op andere trajecten gaat inzetten krijgen reizigers van deze trajecten ook last van defecten en dat vind ik niet erg klantvriendelijk. |
31-01-2017 13:53:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Twee dingen: 1. Voor alle Flirts is 100 % back-up. Vandaar dat er bijvoorbeeld zo makkelijk DDAR in teruggeschoven kan worden 2. In april zijn er meer Flirts beschikbaar dan nu; de instroming is immers weer op gang gekomen. |
31-01-2017 13:58:55 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En ik vind het een zeer vreemde beredenering dat, als je als reiziger al regelmatig last hebt van defect materieel, het minder erg zou zijn als er weer iets defect raakt dan wanneer je als reiziger voor het eerst te maken krijgt met defect materieel. En zijn flirts tegenwoordig vaker defect dan andere materieelsoorten? |
31-01-2017 14:04:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet echt, er staan er inmiddels ook heel wat extra aan de kant voor instructie. Van de vervanging is daarom maar een relatief klein deel voor het opvangen van defecten. |
31-01-2017 14:44:45 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Waaruit trek je die conclusie dan? |
31-01-2017 15:05:30 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Uit deze zin: "Voor reizigers tussen Wijchen en Den Bosch, tussen Den Bosch en Boxtel en tussen Eindhoven en Deurne is het nog even doorbijten, maar als je Flirt ook op andere trajecten gaat inzetten krijgen reizigers van deze trajecten ook last van defecten en dat vind ik niet erg klantvriendelijk." |
31-01-2017 15:36:22 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Quote Waarop baseer je je argument dat FLIRT niet betrouwbaar genoeg is? Heb net even heel snel op OVT een paar dagen uit de 9600 te Vg bekeken, het aantal uitvallende treinen is minimaal met ongeveer 1 rit op een dag (oorzaak onbekend) en er zijn niet meer dan 3 diensten maximaal die met afwijkend materieel rijden, ook deze oorzaken zijn onbekend. Wanneer FLIRT het slecht doet lijkt het mij dat er wel meer afwijkende diensten dienen te rijden of ritten uitvallen. Laatst bewerkt door maxje op 31-01-2017 15:37 |
31-01-2017 16:12:12 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Vaak gezien dat in Nijmegen een Flirt defect stond, zelf vorige week in een Flirt gezeten en die raakte defect te Elst. Kortom, ik vind Flirt nog niet betrouwbaar. |
31-01-2017 16:17:57 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ik vind, wauw, supergoedonderbouwde feiten! |
31-01-2017 17:00:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is enigzins geleuter, maar om er dan een beetje in mee te gaan: als je zou moeten tot een materieelsoort "betrouwbaar" is (wie bepaalt dat en hoe?) voordat je het in de vaste planning inzet, loop je op voorhand 3 maanden achter, als je snel bent. Of je moet de hele zaak in dagplan regelen. En daar wordt niemand blij van. In de huidige omloop zitten de Flirt diensten er gepland in en wordt heg aan de bijsturing overgelaten om de inzet bj te sturen. Zou het door veel defecten of andere redenen nodig zijn het aantal diensten substantieel en voor langere tijd te verlagen, dan gebeurt dat in dagplan. Dat is iig minder werk en de kans dat dat gebeurt, is stukken kleiner. |
31-01-2017 17:45:42 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Waarom willen jullie zo graag dat het Flirt gaat rijden in de 7600? Ik zit liever in een SGM omdat ik weet dat die wel rijdt. Bij Flirt zitten er nog allerlei kinderziektes in. |
31-01-2017 17:58:19 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Hahaha ik dacht al wat een flutargumenten, maar het is dus gewoon persoonlijke voorkeur, zeg dat dan meteen![]() |
31-01-2017 18:14:43 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Zo ervaar ik de inzet van de Flirt in ieder geval niet. Ik rij nu zo'n anderhalve maand, 2 à 3 diensten gemiddeld per week, met de Flirt rond en heb in die tijd nog geen defect meegemaakt. Ik heb het idee dat de defecten behoorlijk onder controle zijn en dat het materieel soepeltjes z'n ritjes rijdt. En ja, soms gaat er wat defect, maar dat gebeurt gelukkig ook met het overige materieel van de NS. |
31-01-2017 20:21:24 | ||
---|---|---|
HKuijpers
![]() |
Quote De FLIRT doet het erg goed (voor nieuw materieel) in de 4400/9600. Soms is deze defect helaas nog defect (kijk maar vandaag de 4456). Helaas is er nog geen een doordeweekse dag geweest dat de FLIRT zonder ander materieel reed in de 4400/9600. Waardoor dit komt is mij niet helemaal bekend, want er zijn meer dan genoeg FLIRT treinen. Heeft iemand die informatie wel? |
31-01-2017 22:53:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Omdat je ergens moet beginnen met uitrollen, en door treinstellen op te stapelen op een emplacement verdwijnen die paar kinderziektes niet en bouwt het personeel er ook geen ervaring mee op... |
01-02-2017 01:05:27 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
De meeste 'defecten' die nu plaats vinden is personeel dat nog moet wennen aan het materieel. De problemen met de uitschuiftredes zijn al bijna opgelost. Mocht er zo'n ding vastlopen, dan weet 90/95 procent wel uit het hoofd hoe dat opgelost kan worden. |
01-02-2017 15:02:29 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
De GPS laat een 2521 zien. De viertjes zijn bijna compleet! |
02-02-2017 20:09:41 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Vannacht komen er weer drie nieuwe ons land binnen, in de samenstelling 4 + 3 + 4. |
03-02-2017 00:18:30 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Foto van daglicht onderweg vandaag te zien op http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,8081398,8081398 |
03-02-2017 07:11:02 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Leuk detail: de flirtjes die onderweg zijn naar ons land hebben het ns logo al op de neus zitten. Wat gaat dat trouwens hard opeens! Hebben ze bij stadler een voorraad opgebouwd? Wat is trouwens de reden van het gat in het overbrengen? Laatst bewerkt door Dead_Devil op 03-02-2017 07:11 |
03-02-2017 10:39:41 | ||
---|---|---|
piet1234
![]() |
waneer wordt de site railwikkie weer bijgewerkt |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-02-2017 11:02:44 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Als de beheerders weer tijd hebben daarvoor. Zij hebben ook een leven naast somda. |
03-02-2017 11:39:10 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Om even erop in te haken: Misschien kan er ook versterking voor de RailWiki worden gevraagd, door het beheer? Choo choo..... |
03-02-2017 12:09:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Heb gewoon geduld en maak er niet zo'n paniek van als iets niet gelijk dezelfde dag bijgewerkt is zeg... %04% |
07-02-2017 11:56:32 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
GPS laat de 2522 zien. Heeft vanmorgen een testrit gemaakt van Maastricht naar Weert v.v.. |
07-02-2017 21:36:21 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Weet iemand toevallig wat de omloopcodes zijn van de Flirts (zowel NSR als TAG)? Of doet men daar tegenwoordig niet meer aan? |
07-02-2017 23:48:52 | ||
---|---|---|
279
![]() |
TAG is in ieder geval TAG 1,2,3 .... |
08-02-2017 07:53:49 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Flirt 3 FFA en Flirt 4 is FFB |
08-02-2017 10:01:32 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Bedankt! Wel bijzondere omloopcodes dan, je zou eerder iets met een M verwachten voor de NSR Flirts en een L voor de TAG's. |
08-02-2017 11:39:12 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Erg leuke berichtgeving weer van RTV NH: http://www.nhnieuws.nl/nieuws/200030/Nieuwste%20NS-sprinter%20gespot%20op%20Noord-Hollands%20spoor. Men bedenkt echter niet, dat dit gewoon een filmpje van 5 oktober is%08%. |
08-02-2017 11:47:45 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Zwitsers? Pools! |
08-02-2017 12:22:42 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote Nee hoor Stadler is een Zwitserse trein fabrikant echter worden onze flirtjes in Polen gebouwd ![]() |
08-02-2017 13:40:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Want? |
08-02-2017 13:44:40 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Iets met de plaats waar ze in onderhoud zijn misschien?![]() |
08-02-2017 13:44:49 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Want ; Bij treinstellen was het gebruikelijk om een code te geven waarbij de eerste letter de "moeder"werkplaats aangaf, Uitzondering hierop was b.v. wel de serie tweetjes '64, door hun grootte en later ook door het willekeurig in 3 werkplaatsen kunnen geven van onderhoud |
08-02-2017 15:15:12 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Roep maar niet te hard naar ze dat er eentje nu in Haarlem staat.... ![]() Het betreft overigens de 2201 die gebotst was op een auto en wat frontschade heeft. Laatst bewerkt door aarclay op 08-02-2017 16:32 Choo choo..... |
08-02-2017 19:12:36 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Filmpje is via die link al niet meer te bekijken,error pagina is wat je krijgt %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
08-02-2017 19:17:59 | ||
---|---|---|
sfj
|
5 oktober was dat, heb ik toen ook nog plaatje van gemaakt bij Oosthuizen. https://www.flickr.com/photos/sanfranjake/30048621451 Betrof een retourtje Eindhoven-Hoorn over de bovenleidingloze bruggen ten behoeve van typetoelating Stadler FLIRT3 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
08-02-2017 19:24:27 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Gelukkig had de Orkaan het wel verbeterd n.a.v. een berichtje van mij![]() |
09-02-2017 15:29:25 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Filmpje kwam van mijn kanaal, ging om dit filmpje ( https://youtu.be/Oo1X0CGYyOA ). Zonder toestemming overigens, maar ze linkten het netjes via YouTube. Via Google Geschiedenis kan je het artikel nog lezen, maar stond vol onwaarheden over inzetgebied en is daarom weer offline gehaald. |
09-02-2017 16:50:05 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Daar hoeven ze ook geen toestemming voor te vragen, als je een YouTube account aanmaakt ga je akkoord met de vrijstelling van beeldmateriaal. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-02-2017 16:06:56 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Wat een onzin. Dat is totale lariekoek. Ik ben nog steeds de eigenaar van mijn beelden en deze mogen zover mijn toestemming gewoon niet gebruikt worden. Als je een foto van Google pakt kan je ook niet zeggen dat deze vrij van copyright is. Hetzelfde geldt voor YouTube. |
12-02-2017 16:30:46 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Ik heb het even voor je opgezocht in de Servicevoorwaarden van Youtube: Je blijft wel eigenaar van je filmpjes, maar u dient YouTube en de andere gebruikers van de Dienst beperkte licentierechten te verlenen. Deze rechten zijn omschreven in artikel 8 van de onderhavige voorwaarden ('Door u in licentie te geven rechten') Dit houdt in dat iedereen er zonder jouw toestemming "netjes via Youtube" naar mag linken: 8.1b Als u Content naar de Dienst uploadt of die Content daarbinnen plaatst, dan verleent u iedere gebruiker van de Dienst een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie voor het zich via de Dienst toegang verschaffen tot de door u Geplaatste Content, alsmede voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content, voor zover op grond van de functionaliteit van de Dienst en ingevolge de Voorwaarden is toegestaan. |
12-02-2017 16:31:44 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Als je een YouTube-filmpje embed hoef je daar echt geen toestemming voor te krijgen hoor. Als de maker dat niet wil kan die immers de embed-mogelijkheid uitschakelen. |
12-02-2017 17:56:22 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Dat is niet waar. Wanneer je een video uploadt naar YouTube ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden van YouTube, waarin staat dat je ze een beperkte licentie geeft om de beelden te laten zien aan andere gebruikers. Je kunt ervoor kiezen om je beelden een wat vrijere licentie te geven (Creative Commons), als je wilt kun je ervoor kiezen om het insluiten van de beelden op een externe website niet toe te staan. Met die laatste optie kan een krant jouw video niet meer in een artikel plaatsen, ze moeten dan linken naar je YouTube-pagina. De kans is echter groot dat ze dan helemaal geen artikel meer schrijven. ![]() |
12-02-2017 18:46:17 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Ik wist niet dat de NS Flirt's in licentierechten en copyright deden. %08% Jeanne Kok |
12-02-2017 20:04:47 | ||
---|---|---|
Bastiaan85
![]() |
Quote Je verwart hier twee zaken. De *zoekmachine* genaamd 'Google' zoekt in materiaal van externe bronnen. De resultaten staan dus niet bij de zoekmachine gehost en zijn dus inderdaad aan de voorwaarden van de externe bron gebonden. De website YouTube, die weliswaar eigendom is van het *bedrijf* Google bevat alleen video's die door gebruikers zijn geupload. YouTube is dus geen zoekmachine zoals Google.nl, het is een verzamelsite van eigen video's (van hun gebruikers). Op het moment dat een gebruiker de video heeft geupload, heeft die de rechten vrijgegeven (zie de quote van de voorwaarden hierboven) en vervalt de mogelijkheid om gebruik te verbieden. Wel is het zo dat men niet zomaar de beelden voor commerciele doeleinden mag gebruiken, het is dus geen stockvideosite. Het gebruiken als bron in de journalistiek is echter geen commercieel gebruik indien het als bron wordt vermeld (oftewel een embed of een link). |
12-02-2017 21:12:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Hehe.... ![]() Serieus bedoeld: De huisstijl zal wel beschermd zijn, evenals het logo van de NS. De maker van de Flirt-trein voor Trainsimulator (ChrisTrains) betaalt diverse vervoerders om deze treinen commercieel te mogen gebruiken in het spel. Maar verder staat dit los van het topic. Choo choo..... |
12-02-2017 21:39:23 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Als het om youtube filmpjes gaat bij Google: Zou kunnen zijn dat Google onder Iers recht valt en niet onder Nederlands recht. Volgens mij is Dublin de vestigingsplaats waarvoor rechtelijke bepalingen van toepassing zijn. Zou kunnen dat die dus anders zijn dan hier in Nederland maar dat weet ik zo even niet. (niet nagegaan). |
12-02-2017 21:43:46 | ||
---|---|---|
Bastiaan85
![]() |
^ alleen is de uploader naar YouTube gegaan om de content up te loaden. Vanaf dat moment valt de inhoud onder het recht waar YouTube uit werkt, of dat nou Ierland, de VS of Madagaskar is. De content is vanaf dat moment van YouTube, niet van de uploader. Op het moment dat de uploader dan 'klaagt' dat iemand content van YouTube gebruikt, dan is de vraag dus niet onder welke jurisdictie YouTube valt, het gaat om het probleem dat de uploader al z'n content heeft overgedragen aan YouTube en die ermee mag doen wat het wil. Als je je het daar dan niet mee eens bent kan je hoog en laag springen, de voorwaarden zijn duidelijk genoeg. Los daarvan ligt Ierland binnen de EU, dus kan ook een rechtzaak daar worden aangespannen voor iets wat in een ander EU land gebeurd is. Dat doet echter niet terzake want YouTube noch de gebruiker van YouTube heeft de wet of andere voorwaarden overtreden. Laatst bewerkt door Bastiaan85 op 12-02-2017 21:46 |
12-02-2017 22:27:30 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Terug weer naar de feiten over de NS-FLIRT. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
23-02-2017 22:48:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De stand van zaken met betrekking tot de laatst geleverde FLIRT'jes: 2218, 2219, 2220, 2221, 2222, 2223, 2519, 2520, 2521, 2522, 2523, 2524 Opgespeurd aan de hand van de GPS-gegevens en de prefix met 'OBIS' ervoor, die vrij snel weg gaat na indienststelling. Laatst bewerkt door aarclay op 23-02-2017 22:48 Choo choo..... |
25-02-2017 16:43:05 | ||
---|---|---|
JeroeNL
![]() |
Op DSO wordt gemeldt dat er vandaag weer 3 Flirts onderweg zijn naar Nederland. |
25-02-2017 21:44:28 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
En voor wie het wil noteren: onderweg zijn de 2224,2225 en 2525 |
06-03-2017 22:14:06 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Voor de statistieken: Op een foto op het Duitse "Drehscheibe" was te zien dat er afgelopen weekend weer 2 drietjes van Polen naar Maastricht zijn overgebracht. Nummers waren er niet leesbaar op. |
07-03-2017 17:02:43 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Quote Ondertussen zijn de 2525, 2224, 2225, 2226, en 2227 ook geactiveerd |
07-03-2017 17:11:11 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
... en hiermee is de levering van de Flirt IV voltooid! Van de drietjes moeten er dus nog zes worden afgeleverd. |
07-03-2017 21:20:53 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Laat ze er dan maar rap wat bij bestellen in IC uitvoering. |
07-03-2017 21:34:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Want? Volgens mij is ICNG ook onderweg... |
07-03-2017 21:51:54 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Uit een nieuwsbericht: Alstom verwacht in 2022 alle 79 stellen geleverd te hebben. Dat duurt nog 5 jaar, dan nog een jaartje opleiding. Ben je 6 jaar verder. |
07-03-2017 21:56:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die stromen wel eerder in dan dat de laatste afgeleverd word hoor. |
08-03-2017 06:52:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als je snel iets wilt, moet je bij Stadler zijn, dat blijkt wel. Met IC-mat heeft NS geen haast, dat is er voldoende. Nieuwe Sprinters zullen ervoor zorgen dat de DDZ4-en eindelijk naar de IC-dienst kunnen, mocht er in het IC-segment toch enige krapte ontstaan. Laatst bewerkt door broek53 op 08-03-2017 06:53 |
30-03-2017 22:43:49 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Zondagochtend 26 maart zijn de 2229 en de 2230 aangekomen. |
30-03-2017 23:21:24 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Om wat concreter te zijn: Productieproces wordt inmiddels opgezet. Maar deze informatie staat ook in het ICNG-topic. Choo choo..... |
03-04-2017 20:09:59 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Wanneer wordt Flirt eigenlijk integraal ingezet in de 5200, 6400 en 7600? |
03-04-2017 20:26:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
5200 zou vanaf vandaag moeten rijden, maar OV-tijden meldt er geen inzet over. 6400 idem 7600 Inzet voorzien per 13 februari 2017 met twee diensten, integraal vanaf 3 april 2017 Choo choo..... |
04-04-2017 08:54:37 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
In al deze series is (integraal) FLIRT helaas voor onbepaalde tijd uitgesteld (is al eerder besproken). Het zal mij dus benieuwen of DDZ en SGMm uit de 6600 en 5900 verdreven worden binnen DRGL2017... #DiscoverEU |
04-04-2017 08:55:18 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
- kan weg - Laatst bewerkt door koekje op 04-04-2017 08:55 |
04-04-2017 09:05:09 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Wat is de oorzaak van het uitstellen van dr integrale inzet in de 5200, 6400 en 7600? Toch de onbetrouwbaarheid van de stellen? |
04-04-2017 09:52:43 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Ik speculeer even (sorry) maar ik denk dat "niet voldoende mcn geïnstrueerd" ook een belangrijke reden zou kunnen zijn. |
04-04-2017 14:57:17 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Omdat NS personeel uit Eindhoven sinds gister ook de 1100 rijdt. Hierdoor kwamen ze in problemen met de roosters. Andere standplaatsen die ruimte in het rooster hadden , hebben slagen Wt en slagen Tbu erbij gekregen. En dat zijn dus standplaatsen die geen flirt in het pakket hebben. robq |
04-04-2017 16:16:35 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Personeelsplanning opleidingen is dus weer het probleem van uitstel (eerst Ehv met de 1100 en nu dus flirt). Zover ik weet hebben we in Gvc nog steeds alleen maar diensten en wegbekendheid ingeleverd, niets nieuws erbij. Iemand enig idee wanneer mcn uit het westen (met name standplaats Gvc) op de Flirt gaan rijden? |
04-04-2017 16:55:16 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Als je zulke informatie van een site voor spotters moet halen,...lijkt me toch dat zulke informatie toch ook intern verkrijgbaar zou moeten zijn... |
04-04-2017 17:06:11 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Da's het mooie, Tm's die weten hier ook niets over. Die weten alleen maar naar wat ze opgedragen krijgen, en dan hoor je alleen dit jaar nog niet. Zover iedereen ook wel weet, personeel wordt pas als laatste geïnformeerd. En er zijn hier personen die zich dieper in de informatie werken dan Tm's. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 04-04-2017 17:09 |
04-04-2017 17:06:54 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@ edje: Nou ja, die indruk krijg ik soms wel als ik sommige bijdragen lees: de wijsheid zit hier, niet bij de bedrijven. ![]() Laatst bewerkt door sjoerd op 04-04-2017 17:07 |
04-04-2017 17:42:23 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Conclusie kan/moet dus zijn dat er binnenkort een vacature komt voor Manager in Eindhoven. |
04-04-2017 17:56:50 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Iets zegt mij dat door de invoer van nieuwe regels dit een jaar een probleem mag zijn maar als dit weer gebeurt als SNG en ICNG komen dan verspeelt NS toch heel veel credits. Het lijkt me dat ze dat voor moeten zijn. |
04-04-2017 18:02:20 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat is in allerlei soorten bedrijfstakken wel meer het geval. Het beleid is gevormd en de nieuwe regels zijn gemaakt,en degene die dat moeten communiceren met personeel weten van niks. Waardoor je nog wel is de situatie kan krijgen dat personeel/de buitenwereld het eerder weet dan de leiding %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-04-2017 18:41:55 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Mijn vader zaliger schold altijd op de overwegen omdat die smaller waren dan de weg erheen en op de dienstregeling. Ik kende het beleid (toen nog NS) en verdedigde het bedrijf waarin ik belang stelde te vuur en te zwaard, zoals het een belangstellende betaamt. We waren het hoe dan ook niet vaak eens. Hoewel ik heden ten dage ook vaak vragen heb, lijkt het bij sommige hobbyisten wel gebruikelijk dat je de vervoersbedrijven zoveel mogelijk slecht afschildert. Misschien tijd voor een andere hobby dan? |
04-04-2017 18:55:29 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Niet alleen bij hobbyisten hoor. Heel Nederland schopt graag tegen OV bedrijven. Wat je ook doet, het is nooit goed. De treinen/bussen/metro's/trams zijn ALTIJD te vroeg of te laat. Alle bedrijven houden ervan om reizigers te pesten, want wij OV personeel doen alles express. Etc etc. |
04-04-2017 19:54:57 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
En het allerergste is, ik moet ze nog gelijkgeven ook. Je zet materieel niet in omdat je niet genoeg personeel hebt opgeleid, terwijl je al onder vergrootglas ligt. De reiziger staat weer....... |
04-04-2017 19:59:49 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Je moet ook voorzichtig zijn met aannemen dat dat dé (enige) reden is waarom Flirt nog niet grootser wordt ingezet.. |
04-04-2017 20:01:46 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
In April is het minder erg, de druktes tijdens de (ochtend)spits neemt dan af, meer studenten vinden een kamer, stoppen met de studie, forensen gaan meer fietsen door beter weer. Met September moeten toch wel alle Flirts ingezet worden, omdat de druktes tijdens de (ochtend)spits weer toeneemt door nieuwe studenten en forensen die niet meer fietsen door het slechter wordende weer. |
04-04-2017 20:11:13 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Tjee, wat een kortzichtige reactie zeg... ![]() Quote En ondertussen hebben we één van de best functionerende OV-netwerken in Nederland... Laatst bewerkt door thom op 04-04-2017 20:13 |
04-04-2017 20:28:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@ Thom: Juist, eens. Ik laat me niet voeden door de media en door halfwassen politici want het is zo eenvoudig om allerlei kritiek te hebben als je niet beschikt over de juiste en volledige informatie. En ook niet door OV-bashers. Natuurlijk, het kan altijd beter, maar je moet, zeker als het je hobby is, ook de zon kunnen zien schijnen. Terug maar naar de Flirts en hun zonnige toekomst bij alle vervoerders, in alle kleuren van de regenboog.%02% Laatst bewerkt door sjoerd op 04-04-2017 20:30 |
04-04-2017 20:48:13 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteMaareh, de opleiding voor de Flirt was toch juist de reden voor het uitstel van de HSL. Als er dan nu te weinig personeel is hadden ze dat dan toch al tijden aan kunnen zien komen? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-04-2017 21:13:03 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Klinkt allemaal een beetje als het verhaal van de kip en het ei. ![]() Jeanne Kok |
04-04-2017 23:18:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Allemaal gehuil naar de maan. Wie kan het wat schelen dat er wat minder Flirts ingezet worden, behalve de diehards hier niemand. De treinen worden er niet langer van, er is materieel genoeg - waar zou iemand zich druk over moeten maken? Laatst bewerkt door broek53 op 04-04-2017 23:19 |
05-04-2017 09:56:34 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Over de 'loopplanken'? http://www.treinreiziger.nl/nieuwe-flirt-treinen-kampen-met-kinderziektes/ Ze doen minstens alsof het ding vier sporen verder staat en je dan via de 'loopplank' kunt instappen. De echte naam is volgens mij uitschuiftrede. Is de oplossing echt een software-update of zijn gewoon nog niet alle perrons voldoende aangepast? |
05-04-2017 10:34:41 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Wat wordt de oplossing? Een omroep bericht en niet uitschuiven bij bepaalde haltes? In Duitsland is dat heel normaal. |
05-04-2017 10:38:21 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
De oplossing is er al en die wordt momenteel toegepast: een softwareupdate die ervoor zorgt dat de planken weer naar binnen gaan bij vertrek. Ze kunnen de deuren niet "over the air" updaten, er moet een monteur deur voor deur langsgaan om laptopje in te pluggen en te updaten. Dat doe je niet in 1 avondje. En betreffende de inzet in de series waar deze gepland waren vanaf 3 April, dat is ook al een paar keer gezegd. Het heeft niks te maken met opleidingen of kinderziektes aan het materieel. De logistieke planning is met andere dingen bezig geweest. Geduld is het toverwoord... Laatst bewerkt door koekje op 05-04-2017 10:39 |
05-04-2017 10:54:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Geen inzet via Dagplan mogelijk ? |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): FLIRT 3 (NS) |
![]() |