Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Aangepaste invoerrichtlijnen materieel

Zondag 06 mrt 2016 - 12:03:52
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Vanwege ontwikkelingen op materieelgebied hebben we besloten wat wijzingen aan te brengen in de invoerrichtlijnen voor materieel:

- ICK is voor het laatst in 2013 gespot. Daarom zijn alle spots van ICK overgezet met het voorvoegsel NS, dus NS50xx, NS53xx en NS54xx.
- Dit geeft het voordeel dat het materieel van Connexxion onder hun eigen nummer ingevoerd kan worden zonder het voorvoegsel CXX. Alle spots zijn overgezet naar het format: 50xx. Zo moeten ze vanaf nu ook ingevoerd worden. Dus: de Protos: 5031-5035, de E-GTW 5037 en de D-GTW’s 5041-5049.
- SGM met de nummering 20xx en 28xx rijdt er sinds de revisie niet meer rond. Daarom zijn al deze spots ook omgezet met het voorvoegsel “NS”. Dus volgens het format NS20xx en NS28xx.
- De Flirt’s van R-net mogen ingevoerd worden onder hun eigen nummer als 2010-2015. De spots van deze Flirt’s sinds 01-01-2016 zijn behouden gebleven.

Alle overigen invoerrichtlijnen zijn onveranderd gebleven. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan horen we dat graag!

Zondag 06 mrt 2016 - 15:22:17
bart84
Moderator
bart84
Horen we dat graag via een PB, of via een reactie in dit topic?

Ik kies even voor t laatste:
Nu de 'oude' SGM zijn omgenummerd naar NS2000 en NS2800 (tbv de Flirt serie 2000) is het misschien ook mogelijk om de Serie 28 van de NMBS gewoon in te voeren onder het 2800 nummer. Zeker we nu te maken hebben met NMBS 2800 en BLOG 2800. Ik weet echter niet of de reeks 2800 gebruik gaat worden voor een van de nieuwe sprinter series?

Mvg. Bart

Zondag 06 mrt 2016 - 15:46:07
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Ik stel voor dat we daar dan mee wachten tot er meer duidelijkheid is over de nummering.

Zondag 06 mrt 2016 - 17:48:41
sfj
sfj
Graag gewoon hier openbaar, dan kan iedereen mee schieten over dit soort verbeteringen! Die 2800 hebben wij verder gemist in het overleg, maar dat is zeker een optie inderdaad als blijkt dat de nieuwe flirt/sng niet in die serie genummerd gaat worden. Persoonlijk lijkt mij zo'n prefix voor buitenlands materieel ergens nog wel handig eigenlijk. Dan zullen er nooit misverstanden over ontstaan dat je iets buitenlands hebt gezien.

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zondag 06 mrt 2016 - 18:04:18
PimTH
PimTH
Flickr 124886297@N02
En hoe zit het met de G 1206'en met een nummering in de 1500-serie? De 1500'en worden in die hoedanigheid amper gespot (in Nederland is alleen de 1501 nog aanwezig), dus dan kunnen de voorvoegsels daar ook wel weg lijkt mij.

Zondag 06 mrt 2016 - 22:23:49
279
279
Quote
bart84 (zo 06 mrt 2016 15:22:17 www.somda.nl): Horen we dat graag via een PB, of via een reactie in dit topic?

Ik kies even voor t laatste:
Nu de 'oude' SGM zijn omgenummerd naar NS2000 en NS2800 (tbv de Flirt serie 2000) is het misschien ook mogelijk om de Serie 28 van de NMBS gewoon in te voeren onder het 2800 nummer. Zeker we nu te maken hebben met NMBS 2800 en BLOG 2800. Ik weet echter niet of de reeks 2800 gebruik gaat worden voor een van de nieuwe sprinter series?
vooropstaande dat ik niet zoveel met Cargo heb, neem ik aan dat Blog staat voor B Logistics of zo iets. als iemand dan alleen 28XX invult zie je naar mijn mening toch geen verschil meer tussen de diverse 2800 'en ?

Zondag 06 mrt 2016 - 22:27:15
PimTH
PimTH
Flickr 124886297@N02
Maar we voeren dan ook niets in als BLOG28**, dus dat houd je.

Zondag 06 mrt 2016 - 22:29:15
sfj
sfj
In de omschrijving wel. Dit onderwerp gaat erover hoe we het invoeren van spots zo makkelijk mogelijk kunnen maken Technisch is het vrijwel onmogelijk om somda zelf te laten bepalen wat er achter een nummer zit. Echter waren er nu wat nummerseries die al enige tijd niet meer rondrijden en hergebruikt worden, daarom worden de namen die er bij horen nu veranderd en krijgt het 'historische' materieel een prefix omdat dit toch nooit meer rijdend zal worden ingevoerd.
Nadeel voor personen die spots van 20 jaar geleden nu nog willen gaan invoeren, die zullen dan de "NS"-prefix moeten gebruiken....

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Zondag 06 mrt 2016 - 23:02:18
treinfan
treinfan
Reeks 28 invoeren als BLOG28xx schept alleen maar onduidelijkheid wat het voorvoegsel moet zijn. Een groot deel van de locs rijdt namelijk niet eens bij B-Logistics maar gewoon bij de NMBS. De Cargo-/Reizigersmaterieelpool is ook volgens mij lichtelijk variabel en wordt waarschijnlijk (ik weet het niet zeker) volledig geregeld via de NMBS..

[Bezig met laden...]

Zondag 06 mrt 2016 - 23:05:53
thom
thom
De NMBS en B-Logistics hebben voor een deel een gemeenschappelijke pool naar ik meen.

Laatst bewerkt door thom op Zondag 06 mrt 2016 om 23:06:04

Maandag 07 mrt 2016 - 18:02:48
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Al het NMBS-materieel wordt nu ook ingevoerd met het voorvoegsel NMBS. Dus het is veel eenduidiger om ze wel te blijven invoeren als NMBS28xx. En daarnaast is het inderdaad ook nog afwachten hoe de NS Flirts genummerd gaan worden.

Over de 1500'en zullen we nog ff even nadenken wat daarin handig is. Ik neem aan dat de Locon 1505 en 1506 daarmee worden bedoeld?

Maandag 07 mrt 2016 - 18:10:06
bart84
Moderator
bart84
Ook de RTS1554 en RTS1510, de MRCE5001571 om er nog maar een paar te noemen.

Mvg. Bart

Maandag 07 mrt 2016 - 20:10:02
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Ik kom nu op de 1505-1511, 1554 en 1555. Ik zie nu dat de 1500'en al als 15xx worden ingevoerd omdat er geen overlap is met de 1501 van de WG1501.

Er zijn in totaal 6 spots van de RTS1510 en RTS1554, hierin is dus overlap met de 15xx spots. Maar ik vermoed dat het dezelfde loc's zijn, dus dat deze spots wel overgezet zouden mogen worden naar een 15xx nummer. Is er iemand die kan bevestigen dat het dezelfde locs zijn?

Mis ik dan nu nog locs met een 1500 nummer? Ik ben namelijk niet enorm thuis in het cargo-wereldje.

De MRCE5001571 had in mijn herinnering dit nummer ook volledig op de zijkant van de loc staan, dus het is wel te verklaren dat deze zo ingevoerd moest worden. Dat kan dan ook gelijk een reden zijn om het voor deze loc zo te laten, maar mede ook omdat hij in juni 2014 voor het laatst gespot is.

Maandag 07 mrt 2016 - 22:35:24
treinfan
treinfan
RTS1510 en RTS1554 zijn inderdaad gewoon de G1206'en die bij andere vervoerders ook 1510 en 1554 heetten. De 15xx-nummers van NL-geschikte G1206'en die vervoerders kunnen gebruiken (niet alle vervoerders doen dat) zijn 1505-1511, 1553-1555 en 1571-1572. De 1796-1798 kunnen ook zonder voorvoegsel (en zijn dus ook al zo ingevoerd). Wel zie ik nu dat de 1797 nog de benaming E-loc heeft, dat mag misschien nog aangepast worden naar D-loc G1206.
Verder zijn nog de G1206'en met ingekorte fabrieksnummers 1147 (beter bekend als SR303001), 1373-1375 (SR303002 en ERS 1201/2), 1601, 1627, 1648, 1652 RTB V155), 1654 (V156), 1681 (SR 303007) en 1724 (SR 303008) ook NL-geschikt.
Bij de G2000'en is de volledige lijst van NL-geschikte locs 1029, 1034, 1035, 1038-1040, 1042-1043, 1324, 1326, 1384, 1445-1446, 1457-1458, 1604-1608, 1634, 1699, 1752-1753, 1759-1760. Maar relatief veel van deze locs hebben een ander nummertje gekregen van de vervoerder (RRF, RTB, KRE).
De MRCE5001571 stond destijds inderdaad als zodanig ook geregistreerd (en had dat op de zijkant staan), dus dat was destijds gewoon het nummer van die loc.

Laatst bewerkt door treinfan op Maandag 07 mrt 2016 om 22:41:10

[Bezig met laden...]

Dinsdag 10 mei 2016 - 18:00:57
PimTH
PimTH
Flickr 124886297@N02
Is er al een uitkomst bekend omtrent de G 1206'en?

PS Kan dit verhuisd worden naar de categorie Spots-invoer? Het gaat immers om de invoer van spots.

Laatst bewerkt door PimTH op Dinsdag 10 mei 2016 om 18:02:06

Dinsdag 31 mei 2016 - 18:36:46
PimTH
PimTH
Flickr 124886297@N02
Omdat de vorige vragen nog onbeantwoord zijn, hierbij een schopje omhoog.