17-11-2006 21:44:30
zugchef
zugchef
Morgen rijdt er een gezellig gezelschap door Nederland met de Herik-trein. Is er toevallig bekend op welke sporen de trein zal stoppen, of dan misschien iemand een idee waar dat zal zijn op Gv, Ut en Apd ?

En om niet nog een topic te moeten openen voor een andere vraag, weet iemand toevallig over welk spoor doorgaans de goederentreinen door Ut razen, ik dacht 4 en 10, klopt dat nog steeds ?

Alvast bedankt
 

17-11-2006 21:49:50
admin
Moderator
admin
Spoor 5 wordt ook wel eens gebruikt
En dat razen valt wel mee, de wisselstraat aan de noordkant is nog steeds 40km/h...


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

17-11-2006 22:08:59
aestudent
aestudent
De laatste keer dat ik voor langere tijd in Ut was reden er goederentreinen over de sporen 4, 5, 12 en 16, dus volgens mij varieert dat nogal...

Edit 2 (omdat de eerste edit onzin was...): als die Herik-trein morgen langs een perron wil staan te Ut, dan zijn spoor 4 en 15 normaliter vrij rond die tijd. Als er niets gespoorwijzigd wordt zal het wel 15 worden dan, gezien de richting... Misschien dat Dick nog iets meer weet?

Laatst bewerkt door aestudent op 17-11-2006 22:19
 

17-11-2006 22:18:53
b4780
b4780
Ik zou voor Apeldoorn gewoon op het perron gaan staan. Het wordt op het middenspoor aan de busstationkant zeg maar gezien de tijd denk ik. Dit omdat om 36 de IC naar Es weggaat.  


17-11-2006 22:25:11
zugchef
zugchef
Quote
aestudent: als die Herik-trein morgen langs een perron wil staan te Ut, dan zijn spoor 4 en 15 normaliter vrij rond die tijd. Als er niets gespoorwijzigd wordt zal het wel 15 worden dan, gezien de richting...


Ik had al wat voorwerk gedaan, en daar viel me op dat alleen 9 18 of 19 nog vrij zijn, aangezien spoor 4 bezet is met de thalys, en spoor 15 met de stopper naar Tiel, tenminste dat heb ik uit de ns planner gehaald...
 

17-11-2006 22:31:29
aestudent
aestudent
Ach ja, da's nog waar ook... Ik heb alleen een 'standaard'-spoorbezetting bekeken, maar er zijn morgen natuurlijk een paar extra/omgeleide treinen daar.

Maar de 6000 vertrekt normaal van 14, dus als die op 15 staat, wat staat er dan op 14? Ik dacht trouwens dat 18 en 19 nog geen doorgaande sporen zijn, dus in dat geval vallen die af, en op spoor 9 is trein 223 gepland...
 

17-11-2006 22:37:00
zugchef
zugchef
Zover ik gevonden had, komt op 14 eerst de ICE en daarna de Benelux, vandaar waarschijnlijk dat de 6000 naar spoor 15 is verhuisd. Ik zat al even op sporenplan.nl te kijken maar volgens mij zijn 18 en 19 al doorgaand (al dacht ik ook nog dat ze nog doodlopend waren)

Aangezien de 223 (ICE) dus van 14 vertrekt, lijkt me 9 dus de enige optie
 

17-11-2006 22:49:51
nielsie21
nielsie21
14/15 is toch alles Ri. Ht?

Laatst bewerkt door nielsie21 op 17-11-2006 22:50
 

17-11-2006 23:10:05
julius
julius
3500 > Shl vertrekt bij kopmaken in Ut ook wel vanaf daar.  

18-11-2006 06:14:11
dumpy_dump
dumpy_dump
18/19 zijn exploitatief nog doodlopend.  

18-11-2006 07:30:03
dvdhoven
dvdhoven
En fysiek ook In spoor 19 bijv. staat een stootjuk.
En wat sporenplan betreft, waarschijnlijk heb je de simpele plannen bekeken. Die lopen nl op de zaak vooruit.
Goed, back on topic.
Hier voor de belangrijkste dienstregelpunten de sporen zoals de Centrale Dienstregelingsplanning die heeft voorzien. Let erop, zowel de Lokale Planning als de treindienstleider hebben de volle vrijheid hiervan af te wijken!
Shl 104
Hfd 201
Ledn 507B
Gv 302A
Dt 202A
Sdm 302
Gd 2B
Wd 204
Ut 16B
Mrg 813B
Ed 824
Ah 5A
Zp 501A
Dv 305B
Apd 102
Amf 7
Hvs 904
Wp 4
Asd 12A
Shl 104

En de tekst bij de dienstregeling klopt inmiddels ook niet meer, de trein staat wel degelijk in Somda en in de doorrijstaat.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-11-2006 07:56


Dick van den Hoven
 

18-11-2006 09:20:02
stephan90
stephan90
Nog even iets offtopics: De 7300 komt dit weekend in Ut aan op spoor 12a en vertrekt weer van spoor 8a. Weet iemand waarom deze trein afgerangeerd wordt en daarna weer voorgebracht?

Stephan
 

18-11-2006 09:36:30
dumpy_dump
dumpy_dump
Jep. Er zijn werkzaamheden te Ut, waardoor spoor 9a/10a/11a en de wisselstraat die daarbij hoort aan de noordzijde niet te bereiken zijn. Vanuit Mas zijn alleen spoor 12 t/m 19 te bereiken, richting Mas is alleen mogelijk vanaf spoor 4 t/m 8. Vandaar dus het lastige omrangeren via OZ.  

18-11-2006 09:37:42
dvdhoven
dvdhoven
Om deze draad niet vol te proppen met offtopic's heb ik een reactie in het opvallende dingen topic geplaatst.


Dick van den Hoven
 

18-11-2006 09:54:03
aestudent
aestudent
Quote
Julius: 3500 > Shl vertrekt bij kopmaken in Ut ook wel vanaf daar.
Klopt, alleen die rijdt nu niet vanwege de werkzaamheden bij Asdz... Maar goed, het wordt dus zeer waarschijnlijk geen perronspoor, aangezien 16 in de planning staat.

16B, is dat overigens nog ter hoogte van het perron 14/15, of is dat al een stuk richting OZ?

Laatst bewerkt door aestudent op 18-11-2006 09:56
 

18-11-2006 10:05:12
mark
mark
16b is volgens mij al richting OZ  

18-11-2006 10:08:14
dvdhoven
dvdhoven
16B is het zelfde als 16 of 16a. In spoor 16a zit een wissel naar sp 18, na dat wissel wordt het spoor 16b, gaat dan over in spoor 16b op Utge. Als de trein gepland staat voor 16b in Utrecht, dan rijdt hij dus via spoor 16a.


Dick van den Hoven
 

18-11-2006 10:14:21
aestudent
aestudent
Ja, dat snap ik. Maar volgens de plannig gaat de trein een kwartier stil staan, vandaar dat ik wilde weten of dat tussen de perrons 14/15 en 18/19 gebeurt, of dat de trein ter hoogte van OZ wordt neergezet (waar je dus weinig aan hebt als spotter...).  

18-11-2006 10:20:58
dumpy_dump
dumpy_dump
Hij staat volgens de planning niet op 16A maar op 16B stil, dus bij OZ. Heb je als spotter inderdaad geen bal aan.  

18-11-2006 10:33:19
dvdhoven
dvdhoven
Jullie moeten wel in de goede dienstregeling kijken. Als ik via Uitvoer > Drgl van een trein bij 38001 kijk, dan is de stilstand gepland op Utva. Dus niet op Ut.
Dit staat er in de drgl van Centrale Planning:
Ut D 16B 19:39
Utge 0 305 19:40
Utva A 305 19:41
Utva V 305 19:55
D = Doorkomst, 0 = geschatte doorkomsttijd, dit dienstregelpunt is niet verplicht, dus wordt een doorkomsttijd geschat en niet berekend.
Dus de trein staat stil op Utva, dus idd ver buiten het bereik van normale stervelingen.
Verkortingen:
Ut = Utrecht
Utge = Utrecht Goederenemplacement (achter Utoz= Utrecht Oostzijde; opstelterrein)
Utva = Utrecht Veemarkt Aansluiting (ter hoogte van de Jerimiebrug over de Vaartse Rijn.


Dick van den Hoven
 

18-11-2006 10:38:45
aestudent
aestudent
Nog verder dus... Laten we het er maar op houden dat wij er niets aan hebben. Bedankt Dick!  

18-11-2006 12:05:14
Somda
Somda
Quote
dvdhoven: Let erop, zowel de Lokale Planning als de treindienstleider hebben de volle vrijheid hiervan af te wijken!


Die vrijheid nemen ze soms wel, dat klopt Maar ik wil toch even vermelden dat de keus van een bepaald spoor door Logistiek centraal normaal gesproken in overleg gaat met Lokale Planning. Welk spoor gekozen wordt heeft nogal eens invloed op de rijtijden, dus als er vanaf geweken wordt dan kan dat ook tot gevolg hebben dat de dienstregeling niet meer haalbaar is.
 

18-11-2006 21:24:21
dh3201
dh3201
Of ie Utrecht nog haalt is nog maar de vraag. De trein staat bij Rtng in de fik.


Shqiperise-lopers?
 

19-11-2006 09:35:18
karsten
karsten
Ja ik heb er alles over gehoord.
Ze hadden het over een party train (in dit geval de herik express) die te rotterdam in vlammen uitbrak.%03%
 

19-11-2006 10:27:06
mark
mark
Oorzaak was kortsluiting in de restauratiewagen...  

19-11-2006 10:43:52
Somda
Somda
Zijn er ergens al foto's te vinden van die brand?  

19-11-2006 10:55:34
dvdhoven
dvdhoven
Via OHIH: http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=61


Dick van den Hoven
 

19-11-2006 15:14:53
seinhuis
seinhuis
weer een trein minder%03%  

19-11-2006 15:24:47
dvdhoven
dvdhoven
Dat valt volgens mij nog wel mee. Zo te zien is alleen de restauratiewagen beschadigd. Die valt te repareren of te vervangen. Voor het overige zal het roet- en waterschade zijn en ook dat valt te repareren/schoonmaken.


Dick van den Hoven