Seintechnisch: Hn 42 geel4, 50 groen, 60 geel?
Forum: Algemeen - Algemeen
15-12-2015 16:38:50
sfj
Gek vraagje wat ineens in me opkomt. Al zeker een jaar hoe het gaat.

3300 ri Hnk vanuit Hn krijgt geel 4 op sein 42 Hn (uitrijder Hn sp1 ri Hnk). Sein 50 groen, sein 60 geel. Waarom toont sein 42 geen groen-knipper? Wissel 47a/b is 40, vind het beetje gek. Iemand die me het uit kan leggen?
Daar nog bij voegend dat het bord 8 voor de baanvaksnelheid tot Hnk pas voorbij sein 46/48 (voorbij wissels 45/47 tegenrichting) staat.

Laatst bewerkt door sfj op 15-12-2015 16:43


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

15-12-2015 16:44:47
sjoerd
sjoerd
Kep mijn seinbeeldenkaarten niet bij de hand, maar ligt dat aan de aankondiging van de overweg achter sein 50? Die heeft voldoende tijd nodig om dicht te gaan. Zo te zien staan er ook borden 4 aan het einde van de perrons te Hoorn, en dan is die geel 4 een beetje dubbel. Nogmaals ik kan het niet checken, wie wel?  

15-12-2015 16:46:52
michaben
michaben
Staat er toevallig nog een snelheidsbord halverwege? De wissels liggen hier pas zo'n 200 meter verderop voorbij de boog, als er aan het einde van de boog een snelheidsbord is dat niet van toepassing voor treinen die hier overlopen. Bij het seinbeeld geel+cijfer staat dat je de snelheid moet begrenzen tot het eerstvolgende lichtsein, bij groen knipper staat alleen dat het sein zelf maar met 40km/u voorbij gereden mag worden maar staat niets over dat je die snelheid tot het volgende sein moet vasthouden.  

15-12-2015 16:47:55
MasterE
MasterE
Bij Groen-knipper mag je na het bord 8, opschakelen naar 80 terwijl je de 40 wissels nog door moet.

Laatst bewerkt door MasterE op 15-12-2015 16:51


Mcn Asd
 


15-12-2015 22:15:03
dlm4yjp
dlm4yjp
Het beeld is als volgt bij vertrek vanaf sp1: sein met 1 meter erna het bord vmax 40, einde van de bocht het bord vmax 80, daarna inderdaad vlak erna de wissels en 500 meter verder weer seinen (50/52).

Een hoog groen knipper is inderdaad vmax 40 tot sein 50/52.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 15-12-2015 22:24


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-12-2015 22:36:36
MasterE
MasterE
Zo werkt het dus niet.


Mcn Asd
 

15-12-2015 22:50:11
dlm4yjp
dlm4yjp
Hmmz? Een snelheidsaanpassing door een seinbeeld is toch ten alle tijden geldend tot het volgende sein, of zit ik nou weer naast de pot?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-12-2015 23:01:51
MasterE
MasterE
Het is zoals ik schets, als je groen-knipper hebt gehad, mag je nadat je een snelheidverhoging aangegeven door een vast sein, volledig bent gepasseerd direct je snelheid verhogen.

Laatst bewerkt door MasterE op 15-12-2015 23:37


Mcn Asd
 

15-12-2015 23:06:49
gvttreinen
gvttreinen
In Tl is het sleutelkastje verwijderd en vertrekt men op groen knipper (40 km/h) richting Ktr, na 300 meter volgt snelheidsbord waar men de snelheid kan verhogen naar 100.
Dit is gedaan on de dichtigtijd van de nabijgelegen overweg te verkorten.
Van spoor 2 op hoog groen naar Ktr vertrekken is niet meer mogelijk.
 

16-12-2015 00:15:19
dlm4yjp
dlm4yjp
@MasterE: I see, verwarde het even met een regulier cijferseinbeeld ipv knipper, maar goed dat ik geen mcn ben


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

16-12-2015 00:35:27
broek53
broek53
Het is het verschil tussen een groen seinbeeld (al dan niet met cijfer)en een geel seinbeeld (al dan niet met cijfer). Groene seinbeelden laten snelheidsverhoging toe bij een snelheidsbord, gele seinbeelden niet: die gelden minstens tot het volgende sein.
Als er na de boog in Hoorn dus geen snelheidsbord zou staan, dan zou het sein groen knipper kunnen tonen.
 

16-12-2015 00:48:30
sfj
Duidelijke uitleg, bedankt allemaal! Viel me eigenlijk al op sinds de 3300 kort keert langs het perron in Hnk maar dacht er nu pas aan om het eens te vragen


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.