Vraag werkzaamheden Utrecht + Amersfoort 29+30-08
Forum: Algemeen - Algemeen
23-08-2015 22:16:25
cuneo56
cuneo56
Ik ben wat aan het zoeken voor een gepland reisje naar Groningen volgende week zondag.
Nu geeft de NS reisplanner aan dat naast bussen Bkl- Ut dat weekend er enkel in richting Utrecht wel een trein wordt aangeboden.
Nu zou ik heel arrogant kunnen denken "ze hebben naar me geluisterd" maar dat lijkt me niet.
Is er een mede forum lid die mogelijk toegang heeft tot de planning systemen van NSR die deze merkwaardige constructie kan bevestigen, zou niet graag de eerste trein op zondag morgen vrolijk groetend langs zien rijden omdat het b.v. een NVR stop is!
Denk trouwens er sterk over om geheel anders te gaan want dezelfde reisplanner geeft voor de busrit Ut- Amf 32 minuten weer,
De route planner van ANWB geeft al 33 minuten en dat met een personen auto!
Als de bus al op tijd vertrekt uit Ut wordt het allemaal heel krap om de IC naar Groningen te halen en mis ik die valt de rest van het plan in het water.
Ciao.
 

23-08-2015 22:21:10
sfj
Het zijn enkel de sprinters die maar in een richting stoppen, dat is in het verleden wel vaker gebeurd. Met de IC kan je gewoon naar Asa/Asb


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

23-08-2015 22:27:10
cuneo56
cuneo56
Wist niet dat de 3100 serie een sprinter is %02% en naar Asa en omgeving gaat enkel het eerste stuk met de bus.  

23-08-2015 22:33:51
maigoda
maigoda
Wat ik nu kan vinden is alsvolgt:

De 3100-serie maakt een stop in Breukelen om xx.12 en xx.42, richting Utrecht. Echter: de andere kant op niet. Verder kon ik nog een 707425 vinden die op zondagmorgen om 08.00 vertrekt naar Utrecht. Deze komt dan uit Amsterdam.

Er is ook nog vanuit Utrecht naar Breukelen een reisadvies via Woerden.

Verder kan ik alleen stopbussen vinden waarmee je van Utrecht naar Breukelen kan en terug.
Groetjes,
Emiel
 


23-08-2015 22:50:11
treinfan
treinfan
Gebruik van de busbaan in Utrecht scheelt ongeveer 5 minuten, daarnaast is de routeplanner van de ANWB niet erg accuraat qua rijtijden. Ut-Amf in 32 minuten met een bus moet prima kunnen.  

24-08-2015 08:06:42
evangoor
evangoor
En aansluitend hierop (ik werd ook even wakker door deze vraag). Mijn familie moet 30-8 weer terug naar Duitsland. Normaal IC241, vertrek 17.06 uit Utrecht C. Ik heb weer een probleem met het Nederlands van NS. "Tot 17.05 uur geen treinen". "Tot" betekent, in mijn Nederlands, exclusief de genoemde tijd. En toch krijg ik geen reisadvies eerder dan 17.20 uur. En dat is, zelfs naar mijn mening, wel erg gedurfd. Is er iemand die het echt weet?  

24-08-2015 10:00:20
maigoda
maigoda
De enige die ik momenteel uit de railpocket weet te persen voor 30-8 is ICE 159, vertrek 17.30 vanuit Ut via de route Ut-Ht-Ehv-Vl richting Duitsland.
Groetjes,
Emiel
 

24-08-2015 10:11:38
Bert13
Bert13
Tegenstrijdig genoeg rijdt de 11759 enkel Gvc-Ut op 30 augustus, ondanks het feit dat ie normaal ná 17.05 pas door naar Amf zou gaan. Matige communicatie...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

24-08-2015 10:13:00
evangoor
evangoor
@Maigoda
Ja, dat is de pest. De ICE is geen alternatief deze dagen. Anders was ik/waren ze er wel klaar mee: ICE via Duisburg. Maar dat gaat dus ff niet. Bedankt voor de moeite!

@Bert13
Dat is de trein die ik mis. 17.06 uit Utrecht, met marge aansluitend op IC241.

Laatst bewerkt door evangoor op 24-08-2015 10:14
 

24-08-2015 10:26:49
rolandrail
rolandrail
Quote
evangoor (ma 24 aug 2015 08:06:42 https://www.somda.nl/forum/17052/p550050/): En aansluitend hierop (ik werd ook even wakker door deze vraag). Mijn familie moet 30-8 weer terug naar Duitsland. Normaal IC241, vertrek 17.06 uit Utrecht C. Ik heb weer een probleem met het Nederlands van NS. "Tot 17.05 uur geen treinen". "Tot" betekent, in mijn Nederlands, exclusief de genoemde tijd. En toch krijg ik geen reisadvies eerder dan 17.20 uur. En dat is, zelfs naar mijn mening, wel erg gedurfd. Is er iemand die het echt weet?
Volgens bahn.de de laatste bus (5 minuten dienst) uit Ut om 17u, Amf aankomst 17u32. Eerste trein uit Ut naar Amf rijdt om 17u20 maar die geven ze niet aan als aansluiting op IC 241. Mijn persoonlijke advies: instappen in de IC 241 in Hvs, dan weet je zeker dat je van je familie af komt %08%
 

24-08-2015 10:33:36
dvdhoven
dvdhoven
De aansluiting van .20 uit Ut naar Amf op de ICB, wordt - volgens mij - standaard niet weergegeven in de reisinfo als het om binnenlandse bestemmingen gaat.
Een tijdje terug reisde ik vanwege de tichtse storing tussen Ah en Zp om van Nm via Ut naar Dv. Ik kon iets van 15:05 in Ut zijn, maar nergens gaf de reisinfo aan dat ik 15:20 uit Ut naar Dv kon met overstap in Amf. Wel - uiteraard - de trein van 15:20 genomen ri Amf en keurig over gestapt, de ICB kwam gelijktijdig binnen. Maar ook de hc riep de ICB niet om als aansluiting, pas toen hij hem vanuit het raam zag, riep hij om dat je ook met de ICB mee kon.


Dick van den Hoven
 

24-08-2015 10:37:19
rolandrail
rolandrail
Op zich moet je als internationale reiziger het niet laten aankomen op zo'n krappe aansluiting maar dat is hier voor een deel van de mensen ongetwijfeld een discussiepunt Het zou me niet verbazen als de overstapstaat in de railpocket de ICB ook niet aangeeft als die zo krap is.  

24-08-2015 10:41:27
evangoor
evangoor
Het wordt hier speciaal vanwege de internationale trein getruct. Als je een overstap hebt op de 1500, dan wordt die wel getoond. Alleen als de ICB rijdt, dan niet. En de belangen zijn ook te groot om het op die krappe aansluiting te gokken. Vandaar ook mijn ergernis: tot 17.05 geen treinen. Mijn gedachte vervolgens: NS houdt rekening met de aansluiting op ICB vanuit Den Haag/Rotterdam/Utrecht, maar dat bleek dus iets te rooskleurig gedacht. De reisplanner geeft alleen busvervoer. Denk dat de optie via Hilversum nog de beste is. Of IC243.

Laatst bewerkt door evangoor op 24-08-2015 10:41
 

24-08-2015 11:44:31
cuneo56
cuneo56
Bedankt Forum leden voor opzoekwerk en advies.

Nog opmerking aan O.a. Dick.
De korte overstappen in b.v Amf worden meestal ook in de trein niet aangegeven.
 

24-08-2015 12:09:22
train85
train85
1e doorgaande trein zondag 30-08 van Ut naar Amf is trein 12561.  

24-08-2015 13:27:35
evangoor
evangoor
Dat is op zich duidelijk. De vraag is dus dan, waarom schrijft NS expliciet iets anders?

Laatst bewerkt door evangoor op 24-08-2015 13:28
 

24-08-2015 13:31:48
train85
train85
De sprinter van 16:50 uur wel rijdt van Ut naar Dld. De website van NS meldt dat die niet rijdt.  

24-08-2015 13:33:33
279
279
Quote
evangoor (ma 24 aug 2015 13:27:35 https://www.somda.nl/forum/17052/p550082/): Dat is op zich duidelijk. De vraag is dus dan, waarom schrijft NS expliciet iets anders?


misschien heeft NS een andere betekenis voor tot 17.05 ??
je moet maar goed taalkundig onderlegd zijn.%02%
 

24-08-2015 13:39:16
evangoor
evangoor
Ja, nog even en ik wordt beschuldigd van gebrek aan helderziendheid %08%  

24-08-2015 13:52:13
train85
train85
Twitter NS en wellicht kom je het te weten.  

24-08-2015 14:16:00
evangoor
evangoor
Heb het al per e-mail gevraagd. Ik ben niet zo modern. Op zich denk ik dat ik het antwoord nu wel heb. NS mag zelf bepalen of ze het nodig vinden om hun klanten correct te informeren. Het lijkt de stop op Lunetten wel van afgelopen juni, of was het nou juli?

Laatst bewerkt door evangoor op 24-08-2015 14:16
 

24-08-2015 21:52:19
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
train85 (ma 24 aug 2015 13:31:48 https://www.somda.nl/forum/17052/p550083/): De sprinter van 16:50 uur wel rijdt van Ut naar Dld. De website van NS meldt dat die niet rijdt.
Allicht om te voorkomen dat vele reizigers die slim denken te zijn in Dld stranden: de 5659 is precies op het tijdstip van einde stremming in Dld immers. Er staat trouwens op NS.nl niet dat die trein niet rijdt, er staat alleen dat 'ie niet van Ut naar Amf rijdt en dat klopt als 'ie maar tot Dld gaat

Qua tijden zullen we hier het slachtoffer zijn van afrondingen: eigenlijk zou er moeten staan dat er tot 17.07 uur geen treinen rijden, dan heb je zowel de 11759 als de 5659 ondervangen als zijnde niet rijdende treinen en is je tijdvak ook weer niet zo ruim dat je de 1758 nog als niet rijdend suggereert (wat je krijg als je zou zeggen dat er tot 17.10 uur geen treinen rijden)

Trouwens, de topictitel heeft het over 29+30 augustus maar die werkzaamheden zijn er alleen op 30 augustus.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

24-08-2015 22:08:11
cuneo56
cuneo56
Quote
daniel_ddr (ma 24 aug 2015 21:52:19 https://www.somda.nl/forum/17052/p550151/):

Trouwens, de topictitel heeft het over 29+30 augustus maar die werkzaamheden zijn er alleen op 30 augustus.

Dat geldt voor Amf inderdaad, maar de werkzaamheden tussen Bkl en Ut, althans de werkzaamheden die gevolgen hebben voor dat traject, zijn er op beide dagen van het weekend.
 

25-08-2015 07:29:49
evangoor
evangoor
Quote
daniel_ddr (ma 24 aug 2015 21:52:19 https://www.somda.nl/forum/17052/p550151/): Qua tijden zullen we hier het slachtoffer zijn van afrondingen: eigenlijk zou er moeten staan dat er tot 17.07 uur geen treinen rijden, dan heb je zowel de 11759 als de 5659 ondervangen als zijnde niet rijdende treinen en is je tijdvak ook weer niet zo ruim dat je de 1758 nog als niet rijdend suggereert (wat je krijg als je zou zeggen dat er tot 17.10 uur geen treinen rijden)


Nou, nog ff zeuren dan. Ik heb zelf niet gevraagd om die precieze tijd. NS komt daar zelf uit eigen beweging mee. Ik denk dan: goed van ze, rekening gehouden met de aanreis naar IC241. En dan is de irritatie heel erg groot, als NS niet doet wat ze zeggen dat ze doen. 'Geen treinen Utrecht - Amersfoort tot en met zondagmiddag, check de reisplanner' had ik ook goed gevonden.

Trouwens er blijft bij mij verbazing. Als je nu opdracht hebt om een alternatieve dienstregeling te maken tot 17.05, waarom schrijf je dat dan precies zo op de website, maar schrap je dan toch 11759. En andersom: als je nu opdracht hebt om een alternatieve dienstregeling te maken tot en met 11759, waarom doe je dat dan precies zo, maar schrijf je op de website dat 11759 de eerste normaal rijdende trein is? Ik hou het maar op een te hoge verwachtingen van mezelf. Ik denk dat NS de werkzaamheden pagina binnenkort ook van de website kan schrappen, want niemand gelooft/leest ze meer. We kijken wel in de reisplanner.

Laatst bewerkt door evangoor op 25-08-2015 07:30
 

25-08-2015 08:11:01
daniel_ddr
daniel_ddr
De reisplanner valt ook niet te geloven. Ik las gisteren elders nog een bericht van een reiziger die keurig een overstap (12)500 -> 2000 op Ut uit de planner kreeg, crossplatform van 8 naar 9. Dan is het toch een onaangename verrassing als je bij aankomst 3 minuten blijkt te hebben om naar spoor 20 te kunnen komen.

Oorzaak zal trouwens wel zitten in het op elkaar keren wat in deze situatie vaak gebeurt. Materieel van de 11759 is dan nog nodig om de 556 naar Rtd te rijden want die kan nog niet uit Amf komen. De 1758 kan als eerste wel uit Amf komen, waardoor de 12561 weer door kan rijden.
Maar dan moeten ze inderdaad niet zo met de tijden goochelen. Of iemand is gewoon vergeten dat de (1)1700 al een behoorlijke tijd een minuut later uit Ut vertrekt (staat die aanpassing van .05/.35 naar .06/.36 als vertrektijd toevallig nog niet in het jaarplan ofzo?)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl