Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Regelgeving dienstoverpaden

Maandag 10 aug 2015 - 11:04:19
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Ik herinner me nog de commotie die ontstaan was doordat het dienstpad tussen spoor 15 en Utoz gesloten was, waardoor machinisten niet meer vanaf het station niet meer naar het opstelterrein mochten lopen en v.v. Goed nieuws! Er wordt een 'machinistentunnel' tussen Utoz en perron 18/19 gebouwd.

Moderator: deze discussie is afgesplitst uit het DSSU-topic.

Laatst bewerkt door moderator op Dinsdag 18 aug 2015 om 15:56:13

Maandag 10 aug 2015 - 12:21:22
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Toe maar, een tunnel, het tekort wordt zo alleen maar groter.
In het oorspronkelijke plan zouden alleen maar 'calamiteiten/bereikbaarheids' overpaden en wegen worden gerealiseerd.
Aam de zuidzijde zal een calamiteiten-overweg met aansluitingen op perrons 5/7, 8/9, 11/12, 14/15, dienstweg Utoz en Busbaan (Scheltemabaan), vanaf 18/19 op dienstweg Utoz via overpad en van 20/21 op busstation West via overpad.
Schijnbaar moet er ook nog een tunneltje worden aangelegd, het Veiligheidsdenken ten top!

Maandag 10 aug 2015 - 13:20:11
maigoda
maigoda
Dat "veiligheidsdenken" heeft een bron die al reeds wordt toegepast. Namelijk dat er geen sporen overgestoken mogen worden waar de snelheid hoger is dan 40 km/h. En aangezien spoor 15, 17, 18 19 en 20 allemaal 40+ zijn/gaan worden, mag er via een dienstoverpad niet meer overgestoken worden. Toen in Amf de tunnel in dienst kwam en er met 80 km/h spoor 1 opgereden kon worden, mocht het dienstoverpad ook niet meer gebruikt worden.

Om diezelfde reden is er dus ook al een machinistentunnel onder de sporen door in de looproute naar Utctw.
Groetjes,
Emiel

Maandag 10 aug 2015 - 14:06:44
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Die regel is erg leuk, maar niet houdbaar.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 10 aug 2015 - 14:17:29
maigoda
maigoda
Dat ben ik wel met je eens. Maar desondanks mogen we nog momenteel absoluut niet naar Utoz lopen. Daar is nu een regeling voor opgezet met een taxiboer. Pas als spoor 15 weer in dienst is en er dan nog een snelheid van 40 km/h geldt, dan mogen we wellicht daar weer oversteken.
Groetjes,
Emiel

Maandag 10 aug 2015 - 17:47:02
VIRMm1
VIRMm1
Zo'n geintje hebben ze ook ooit in Eindhoven uitgehaald. Daar werd toen permanent een mannetje weg gezet die machinisten begeleidde bij het oversteken van de sporen.

Maandag 10 aug 2015 - 17:56:27
michaben
michaben
Quote
gvttreinen (ma 10 aug 2015 12:21:22 somda.nl): Toe maar, een tunnel, het tekort wordt zo alleen maar groter.
Die tunnel staat al een tijdje in de planning, het is niet iets nieuws dat nu besloten is, dus het zal wel gewoon in de begroting opgenomen zijn.

Maandag 10 aug 2015 - 19:00:12
maigoda
maigoda
Quote
VIRMm1 (ma 10 aug 2015 17:47:02 somda.nl): Zo'n geintje hebben ze ook ooit in Eindhoven uitgehaald. Daar werd toen permanent een mannetje weg gezet die machinisten begeleidde bij het oversteken van de sporen.
Ach, ik zeg maar zo: geen grotere kleuterschool dan het spoor (temninste: op het werkniveau wat boven de dagelijkse werkvloer uitsteekt).
Groetjes,
Emiel

Maandag 10 aug 2015 - 20:33:47
ZJ37
ZJ37
Quote
maigoda (ma 10 aug 2015 14:17:29 www.somda.nl): Dat ben ik wel met je eens. Maar desondanks mogen we nog momenteel absoluut niet naar Utoz lopen. Daar is nu een regeling voor opgezet met een taxiboer. Pas als spoor 15 weer in dienst is en er dan nog een snelheid van 40 km/h geldt, dan mogen we wellicht daar weer oversteken.
Groetjes,
Emiel
Als het goed is in de loop van volgende week weer het dienstpad te gebruiken om naar OZ te lopen vanaf spoor 15. Dat je er nu niet mag lopen is ook vanwege het feit dat je dan op een bouwterrein moet lopen.

Maandag 10 aug 2015 - 20:39:05
ZJ37
ZJ37
Quote
maigoda (ma 10 aug 2015 13:20:11 www.somda.nl): Dat "veiligheidsdenken" heeft een bron die al reeds wordt toegepast. Namelijk dat er geen sporen overgestoken mogen worden waar de snelheid hoger is dan 40 km/h. En aangezien spoor 15, 17, 18 19 en 20 allemaal 40+ zijn/gaan worden, mag er via een dienstoverpad niet meer overgestoken worden. Toen in Amf de tunnel in dienst kwam en er met 80 km/h spoor 1 opgereden kon worden, mocht het dienstoverpad ook niet meer gebruikt worden.

Om diezelfde reden is er dus ook al een machinistentunnel onder de sporen door in de looproute naar Utctw.
Groetjes,
Emiel
Is de snelheid het criterium? In Rtd heb je ook nog een dienstpad dat het vrije baan spoor richting Gd kruist, volgens mij mag je daar al harder rijden. Het ligt voor het overstekend personeel nog behoorlijk onoverzichtelijk bovendien.

Maandag 10 aug 2015 - 20:49:06
maigoda
maigoda
Binnen NSR is 40+ de norm om een overpad niet meer te mogen gebruiken.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op Maandag 10 aug 2015 om 20:54:39

Maandag 10 aug 2015 - 20:53:51
michaben
michaben
Er zijn twee dienstoverpaden in het spoor van Rtd richting Gd, eentje helemaal aan het begin waar de snelheid nog op 40km/u zal liggen (ligt kort na het snelheidsbord 60) en eentje een stuk verderop aan het einde van de spoorbundel. Bij dat tweede overpad ligt de snelheid wel al op 80km/u. In de praktijk zal alleen het voorste overpad gebruikt worden, het achterste overpad is alleen interessant als je eerst op de binnenste bundel een trein hebt weggezet en vervolgens van de achterste bundel een trein moet ophalen.

Dinsdag 11 aug 2015 - 00:38:30
kiekkiek
kiekkiek
Quote
maigoda (ma 10 aug 2015 20:49:06 www.somda.nl): Binnen NSR is 40+ de norm om een overpad niet meer te mogen gebruiken.
In mijn handboek staat dat nergens.

Laatst bewerkt door kiekkiek op Dinsdag 11 aug 2015 om 00:39:20

Dinsdag 11 aug 2015 - 09:45:51
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
..terwijl ie buiten op straat wegen moet oversteken waar zelfs 80 km/h worden gereden....wat een land.
Daarbij zal de naderingssnelheid naar perron bij passage overpad altijd al groter dan 40 km/h zijn geweest dus al jaren levensgevaarlijk. je had daarvoor toch WIDO`s (WaarschuwingsInstallatie voor DienstOverpaden)?

Bij de weg, te Ut zijn op dienstoverpaden de WIDO`s uitgeschakeld, reden?

Dinsdag 11 aug 2015 - 10:04:38
maigoda
maigoda
Quote
kiekkiek (di 11 aug 2015 00:38:30 somda.nl):
Quote
maigoda (ma 10 aug 2015 20:49:06 www.somda.nl): Binnen NSR is 40+ de norm om een overpad niet meer te mogen gebruiken.
In mijn handboek staat dat nergens.
Dat staat ook niet in het handboek zelf, maar ik plaatselijke regelgevingen.
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 11 aug 2015 - 10:09:07
maigoda
maigoda
Quote
gvttreinen (di 11 aug 2015 09:45:51 somda.nl): ..terwijl ie buiten op straat wegen moet oversteken waar zelfs 80 km/h worden gereden....wat een land.
Daarbij zal de naderingssnelheid naar perron bij passage overpad altijd al groter dan 40 km/h zijn geweest dus al jaren levensgevaarlijk. je had daarvoor toch WIDO`s (WaarschuwingsInstallatie voor DienstOverpaden)?

Bij de weg, te Ut zijn op dienstoverpaden de WIDO`s uitgeschakeld, reden?
Dat het vroeger wel gebruikt werd, wil nog niet betekenen dat dat dan altijd tot in den treuren gehandhaafd blijft. Men vindt het niet meer verantwoord, dus mag het niet meer.

Dat de wido's in Ut uit waren, is domweg omdat ze niet meer gebruikt worden. In elk geval niet in de rangeerdienst. De looproute naar de Ctw is verlegd naar de noordertunnel en via een stalen trap richting het looppad.
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 11 aug 2015 - 12:58:41
john2
john2
Quote
maigoda (ma 10 aug 2015 19:00:12 www.somda.nl):
Quote
VIRMm1 (ma 10 aug 2015 17:47:02 somda.nl): Zo'n geintje hebben ze ook ooit in Eindhoven uitgehaald. Daar werd toen permanent een mannetje weg gezet die machinisten begeleidde bij het oversteken van de sporen.
Ach, ik zeg maar zo: geen grotere kleuterschool dan het spoor (temninste: op het werkniveau wat boven de dagelijkse werkvloer uitsteekt).
Groetjes,
Emiel
Een krasse uitspraak!

Dinsdag 11 aug 2015 - 21:33:18
kiekkiek
kiekkiek
Quote
maigoda (di 11 aug 2015 10:04:38 www.somda.nl):
Quote
kiekkiek (di 11 aug 2015 00:38:30 somda.nl):
Quote
maigoda (ma 10 aug 2015 20:49:06 www.somda.nl): Binnen NSR is 40+ de norm om een overpad niet meer te mogen gebruiken.
In mijn handboek staat dat nergens.
Dat staat ook niet in het handboek zelf, maar ik plaatselijke regelgevingen.
Die staan in het handboek. En bij Utrecht staat daarin niets over overpaden.

Dinsdag 11 aug 2015 - 22:33:05
maigoda
maigoda
Hoe het ook zij, ik kan je verzekeren dat je bij constatering een waarschuwing te pakken hebt die 5 jaar in je dossier zit. En de discussie met je teammanager aangaan over in welke regelgeving dat dan zou staat is bij voorbaat kansloos.
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 11 aug 2015 - 23:27:23
maarten83
maarten83
Vreemd dat je ergens een waarschuwing voor krijgt terwijl nergens staat dat het niet mag.

Woensdag 12 aug 2015 - 09:53:07
maigoda
maigoda
Het zal ongetwijfeld wel ergens staan. Want op de een of andere manier weet iedereen te standplaats Utrecht "dat het niet meer mag".
Groetjes,
Emiel

Donderdag 13 aug 2015 - 08:57:08
illyavaes
illyavaes
Bij een "Broodje Aap" zou dat net zo zijn.
In het algemeen heb ik sowieso weinig met het "iedereen zegt het" argument: "Eat shit, billions of flies can't be wrong"

Donderdag 13 aug 2015 - 12:49:26
maigoda
maigoda
Ik zou het met je eens zijn als zoiets alleen aan de machinistentafel zou circuleren. Maar vanuit het management wordt het ook gecommuniceerd naar de werkvloer. Moet ik dat dan maar opvatten als "een broodje aap"?
Groetjes,
Emiel

Donderdag 13 aug 2015 - 13:49:55
charta
charta
Moet ik daaruit opmaken dat iets niet meer is toegestaan wanneer het management het zegt. Als iets voor het hele personeel geldt, dient het naar mijn mening toch in een of ander reglement, herstel, handboek te worden opgenomen.

Donderdag 13 aug 2015 - 14:12:44
kiekkiek
kiekkiek
Quote
charta (do 13 aug 2015 13:49:55 www.somda.nl): Moet ik daaruit opmaken dat iets niet meer is toegestaan wanneer het management het zegt. Als iets voor het hele personeel geldt, dient het naar mijn mening toch in een of ander reglement, herstel, handboek te worden opgenomen.
Zo hoort dat inderdaad.

Donderdag 13 aug 2015 - 14:32:05
Frontier
Frontier
Quote
maigoda (do 13 aug 2015 12:49:26 www.somda.nl): Maar vanuit het management wordt het ook gecommuniceerd naar de werkvloer. Moet ik dat dan maar opvatten als "een broodje aap"?
Ja, altijd afvragen of iets wel waar is wat men zegt, nooit klakkeloos alles maar voor waar aannemen.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Donderdag 13 aug 2015 - 16:15:41
maigoda
maigoda
Ik vrees voor u allen dat de praktijk iets anders in elkaar zit. Als het management via de voor hun gebruikelijke kanalen aan het personeel "bepaalde verboden" uitvaardigd, dan is voor hun daarmee de kous af.

Wat wat had ik er tegen willen ondernemen? Een verbod negeren, een waarschuwing krijgen en dat bij de rechter aanvechten? Dat is heel misschien te winnen, maar ook dan heb je 20 kruisjes achter je naam en er hoeft daarna maar iets te gebeuren en je mag je kastje leegmaken op basis van "een verstoorde arbeidsverhouding". Om kort te gaan: mag ik daar voor bedanken?

In de praktijk er er een veel betere methode om de pijn vooral niet zelf te voelen. Een verbod of aanpassing van de regels houdt doorgaans in dat het rangeerproces vertraging op loopt. Dus breng je treinen voor met vertraging. Daar wordt doorgaans het snelste actie op ondernomen (in het aanpassen van looptijden bijvoorbeeld). Wat niet helpt is vooraf de discussie aan te gaan onder het mom van: "zo loopt het proces vertraging op", want daar heeft men namelijk helemaal geen inzicht in.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op Donderdag 13 aug 2015 om 16:16:34

Maandag 17 aug 2015 - 23:41:49
NSR-fan
NSR-fan
Quote
maigoda (do 13 aug 2015 16:15:41 www.somda.nl): Ik vrees voor u allen dat de praktijk iets anders in elkaar zit. Als het management via de voor hun gebruikelijke kanalen aan het personeel "bepaalde verboden" uitvaardigd, dan is voor hun daarmee de kous af.
Dus als ik het goed begrijp bedenkt te Utrecht het plaatselijke management bepaalde regels en/of verboden, terwijl elders in het land nieuwe overpaden worden aangelegd (anno 2015) zonder enige vorm van beveiliging over 80 km/h sporen en deze na goedkeuring door het aldaar de scepter zwaaiend management in gebruik worden genomen als verplichte looproute voor personeel.
Ergens klopt er dan toch iets niet, denk ik dan.
Vreemde toestanden bij NS.

Laatst bewerkt door NSR-fan op Maandag 17 aug 2015 om 23:43:40

Dinsdag 18 aug 2015 - 09:49:54
Klaasje
Klaasje
Als jij mij een voorbeeld kunt aangeven van een onbeveiligd personeelsoverpad wat wordt aangelegd in sporen waar harder dan 80 km/h wordt gereden zonder dat het tijdelijk is hoor ik het graag want ik geloof daar helemaal niets van.

Dinsdag 18 aug 2015 - 11:42:54
VIRMm1
VIRMm1
Rsd, spoor 4b, die is eerst verwijderd vanwege het verlengen van perron 4b, maar is nu weer opnieuw aangelegd na een half jaar.

Laatst bewerkt door VIRMm1 op Dinsdag 18 aug 2015 om 11:43:34

Dinsdag 18 aug 2015 - 12:09:02
train85
train85
Heeft niks met DSSU te maken en daarna klopt je zinsopbouw niet helemaal of ik moet meerdere keren het lezen om het misschien te snappen.

www.mat64.nl

Dinsdag 18 aug 2015 - 12:28:37
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Prima leesbaar. Je bedoelt vast "daarnaast" in plaats van "daarna" en "ik moet het meerdere keren lezen"...

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Dinsdag 18 aug 2015 - 13:40:28
NSR-fan
NSR-fan
Quote
Klaasje (di 18 aug 2015 09:49:54 www.somda.nl): hoor ik het graag want ik geloof daar helemaal niets van.
Nou, voorbeeldje dan maar !

In 2014 aangelegd en in 2015 als officiële looproute in gebruik genomen het nieuwe dienstoverpad te Den Haag HS, einde perron (Moerwijk zijde) over spoor 6 voor personeel welke moet zijn op emplacement sporen 7 en hoger.
Spoor 6 heeft een plaatselijke snelheid van 80 km / h.
Dit nieuwe overpad heeft geen enkele vorm van beveiliging.

Schijnbaar is de regelgeving te Den Haag dus anders dan te Utrecht.

(Bron: Prorail wegwijzer)

Laatst bewerkt door NSR-fan op Dinsdag 18 aug 2015 om 13:41:51

Dinsdag 18 aug 2015 - 14:17:21
sjoerd
sjoerd
Ik zou haast zeggen: heerlijk, al die onregelmatigheden, maar dat roept vast weer misverstanden op.
Moeten we hier geen onderscheid maken in onbeveiligde dienstoverpaden (zoals de perronafstapjes en betonpaadjes van 60 cm breed, als die er nog zijn) en de perronoverpaden (ooit bedoeld voor perronkarren, calamiteiten, invalidentransport) die in de regel beveiligd waren? Overigens was (en is?) de beveiliging van perronoverpaden in den lande verre van consequent uitgevoerd met waarschuwingslichten. In Gouda stonden ooit zelfs dwergseintjes als beveiliging van het oostelijke overpad!
Of is er slechts een categorie over en behoort die witte lampen te hebben die permanent branden als er geen trein in aantocht is en die knipperen als de rijweg is ingesteld?

Dinsdag 18 aug 2015 - 14:28:33
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Op de goederenemplacementen moeten de goederenmachinisten veelvuldig zonder overpaden sporen oversteken. Je hebt diensten zoals havendienst dat je wel 15km in de ballast loopt. Ook hierbij zijn sporen van bv. 80km/h zoals oldenzaal en kijfhoek.

Dinsdag 18 aug 2015 - 15:15:45
maigoda
maigoda
Maar jij hebt dan ook niet temaken met het management van NSR. Die bedenken voor hun personeel van allehande regeltjes voor hun personeel die buiten NSR doorgaans niet van toepassing zijn.
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 18 aug 2015 - 15:19:59
maigoda
maigoda
Quote
NSR-fan (di 18 aug 2015 13:40:28 somda.nl):
Quote
Klaasje (di 18 aug 2015 09:49:54 www.somda.nl): hoor ik het graag want ik geloof daar helemaal niets van.
Nou, voorbeeldje dan maar !

In 2014 aangelegd en in 2015 als officiële looproute in gebruik genomen het nieuwe dienstoverpad te Den Haag HS, einde perron (Moerwijk zijde) over spoor 6 voor personeel welke moet zijn op emplacement sporen 7 en hoger.
Spoor 6 heeft een plaatselijke snelheid van 80 km / h.
Dit nieuwe overpad heeft geen enkele vorm van beveiliging.

Schijnbaar is de regelgeving te Den Haag dus anders dan te Utrecht.

(Bron: Prorail wegwijzer)
Ik kan me dan slechts één argument bedenken waarom dat te Gv in deze kwestie wel mag: het kan namelijk niet op een andere manier. Dat is te Ut wel mogelijk, dus kan zo'n verbod te Ut gewoon van kracht zijn. En wellicht zijn er nog meer plekken waar er geen enkele andere manier is om ergens te komen dan het oversteken van "40 km/h+"-sporen.
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 18 aug 2015 - 15:24:33
NSR-fan
NSR-fan
Quote
sjoerd (di 18 aug 2015 14:17:21 www.somda.nl): Moeten we hier geen onderscheid maken in onbeveiligde dienstoverpaden (zoals de perronafstapjes en betonpaadjes van 60 cm breed, als die er nog zijn) en de perronoverpaden
Nee, immers het overpad naar Ut Oz (waarmee dit allemaal begon) en het door mij genoemde overpad te Den Haag HS zijn van precies hetzelfde type en voor hetzelfde doel.

Conclusie: De ene NSR machinist mag er wel over (met toestemming management), andere NSR machinist niet (door verbod management) !

Dinsdag 18 aug 2015 - 15:41:55
NSR-fan
NSR-fan
Quote
maigoda (di 18 aug 2015 15:19:59 www.somda.nl):
Ik kan me dan slechts één argument bedenken waarom dat te Gv in deze kwestie wel mag: het kan namelijk niet op een andere manier
Te Den Haag HS via reizigerstunnel naar achterzijde station en vm. postperron lijkt me een prima veilige wandelroute. Dus kan makkelijk, toch is er gekozen voor een nieuwe looproute via / over spoor 6.

Dinsdag 18 aug 2015 - 16:15:03
maigoda
maigoda
Het postperron heeft NSR-personeel volgens mij geen toegang toe (lees: ik in elk geval niet). Dus dan wordt het lastig.
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 18 aug 2015 - 17:00:05
sjoerd
sjoerd
Quote
NSR-fan (di 18 aug 2015 15:24:33 www.somda.nl):
Quote
sjoerd (di 18 aug 2015 14:17:21 www.somda.nl): Moeten we hier geen onderscheid maken in onbeveiligde dienstoverpaden (zoals de perronafstapjes en betonpaadjes van 60 cm breed, als die er nog zijn) en de perronoverpaden
Nee, immers het overpad naar Ut Oz (waarmee dit allemaal begon) en het door mij genoemde overpad te Den Haag HS zijn van precies hetzelfde type en voor hetzelfde doel.

Conclusie: De ene NSR machinist mag er wel over (met toestemming management), andere NSR machinist niet (door verbod management) !
Het is in vele takken van sport volstrekt gebruikelijk en legitiem dat de ene ambtspersoon bij gelijke rang meer bevoegdheden en ook plichten heeft dan de andere. Wat wel vragen oproept is dat de leiding zich baseert op inconsequente argumenten. Wat nog meer vragen oproept is dat de instructie aan het personeel (zoals al vaker geconstateerd) niet of onjuist wordt gegeven.

Dinsdag 18 aug 2015 - 17:10:01
sjoerd
sjoerd
Quote
maigoda (di 18 aug 2015 15:19:59 www.somda.nl): Ik kan me dan slechts één argument bedenken waarom dat te Gv in deze kwestie wel mag: het kan namelijk niet op een andere manier. Dat is te Ut wel mogelijk, dus kan zo'n verbod te Ut gewoon van kracht zijn. En wellicht zijn er nog meer plekken waar er geen enkele andere manier is om ergens te komen dan het oversteken van "40 km/h+"-sporen.
Groetjes,
Emiel
In Breda lag het dienstoverpad midden door de perronsporen. Een passerende of halterende trein kondigde zich aan. Een tijdschakeling schakelde de akd uit als de trein stopte aan het perron. Het overpad werd weer geactiveerd bij het instellen van een rijweg voorbij de perrons. De witte knipperlichten werden afgereden zodra de trein met de laatste as het overpad was gepasseerd. Dat alles kostte een extra isolerende las en een schakeling, maar het kan technisch wel.
Nu zijn de seinen aan het eind van de perrons geplaatst en werkt het anders.
Ik vind een overpad voor verschillende doeleinden en dus gebruikers toch iets anders dan een oversteekpaadje voor machinisten, maar trek hieruit geen verkeerde conclusie.

Dinsdag 18 aug 2015 - 18:16:26
maigoda
maigoda
Waar jij het over hebt is enkel een technische oplossing voor iets dat in de genoemde vorm al jaren niet meer bestaat (ik heb het zelfs niet eens meegemaakt dat het er was in Bd). Het zal als idee ongetwijfeld nog wel uitvoerbaar zijn, maar de opsplitsing der NS heeft een daadwerkelijke invoering in feite onmogelijk gemaakt. Want in zulke oplossingen wordt niet meer gedacht. Men lost het op in "regeltjes bedenken". En als uiteindelijk blijkt dat iets echt niet meer kan, maar wel noodzakelijk is, dan is een zekere versoepeling ineens wel mogelijk, zie het overpaadje te Gv.
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 18 aug 2015 - 19:49:39
NSR-fan
NSR-fan
Quote
maigoda (di 18 aug 2015 16:15:03 www.somda.nl): Het postperron heeft NSR-personeel volgens mij geen toegang toe (lees: ik in elk geval niet).
Ben er niet zo heel bekend, maar volgens mij is het vm. postperron al langere tijd in gebruik als semi-openbaar parkeerterrein alwaar je gewoon vrij kunt komen.

Overigens ook het overpad Den Haag HS over de sporen 1 2 3 loopt over een spoor waar 80 km/ h gereden mag worden (sp 2) zie ik nu op de tekening.

Dinsdag 18 aug 2015 - 20:48:17
sjoerd
sjoerd
Wel, het postperron in Breda is al enige tijd niet meer aanwezig, en voordien gebruikt als reizigersperron waarvoor desbetreffend spoor 2 zelfs is opgehoogd. Het was niet vrij toegankelijk en zeker niet voor auto's. Dat was ooit wel zo in Tilburg.
Bedoel je in Den Haag niet spoor 3? Want spoor 2 is een spoortje waarvandaan je alleen met dwergjes weg kunt.

Dinsdag 18 aug 2015 - 21:34:30
maigoda
maigoda
Quote
NSR-fan (di 18 aug 2015 19:49:39 somda.nl):
Quote
maigoda (di 18 aug 2015 16:15:03 www.somda.nl): Het postperron heeft NSR-personeel volgens mij geen toegang toe (lees: ik in elk geval niet).
Ben er niet zo heel bekend, maar volgens mij is het vm. postperron al langere tijd in gebruik als semi-openbaar parkeerterrein alwaar je gewoon vrij kunt komen.

Overigens ook het overpad Den Haag HS over de sporen 1 2 3 loopt over een spoor waar 80 km/ h gereden mag worden (sp 2) zie ik nu op de tekening.
Alleen spoor 3 is 80 km/h en ook alleen maar richting Gvmw. Hetzelfde geldt voor spoor 4. Spoor 1 en 2 is 40 km/h-gebied, vanwege de aanwezigheid van dwergseinen. Spoor 6 is danweer alleen 80 km/h richting Laa.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op Dinsdag 18 aug 2015 om 21:39:13

Dinsdag 18 aug 2015 - 22:00:35
NSR-fan
NSR-fan
Quote
sjoerd (di 18 aug 2015 20:48:17 www.somda.nl): Wel, het postperron in Breda is al enige tijd niet meer aanwezig
Niemand had het hier over postperron Breda, dus misschien wat door elkaar gehaald ?
Verder bedoelde ik inderdaad spoor 3 (80 km/h) te Den Haag HS als ook een voorbeeld van een spoor met overpad.

Dinsdag 18 aug 2015 - 23:26:22
maigoda
maigoda
sjoerd had het in z'n post van 17:10:01 over het postperron van Breda en hoe het met het overpad er naar toe geregeld was.

Maar wat wil je er precies mee zeggen dat spoor 3 te Gv een overpad heeft?
Groetjes,
Emiel