23-07-2017 13:45:44 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Op de Watergraafsmeer zelf bedoel je? |
23-07-2017 15:35:43 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Daar heb je er niet veel aan |
23-07-2017 16:49:23 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Railpromo heeft een verstoorde relatie met de formele vervoerder LTE. Daarom is men overgestapt naar Locon. Maar dat is een wat ongelukkige overstap door de recente gebeurtenissen bij Locon. |
23-07-2017 17:38:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Die wijsheid klopt niet helemaal en van een verstoorde relatie is danook helemaal geen sprake, als je je info uit de laatste Op de Rails hebt gehaald, daar klopte even eens niets van. Er is ook helemaal geen sprake geweest van een overstap naar Locon, de 3 ritten onder hun attest waren louter van tijdelijke aard. Inmiddels is Railpromo zelf eigen vervoerder, en heeft danook geen derde partij daar meer voor nodig. Lijkt me een duidelijk gegeven dat er van een overstap naar Locon nooit sprake is geweest. Laatst bewerkt door thom op 23-07-2017 17:41 |
23-07-2017 18:07:53 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Maar het is wel raar dat voordat je zelf een vervoerder bent nog eerst 3 ritten onder Locon-vlag rijdt ipv LTE zoals altijd het geval was. Dan is er wel iets aan de hand lijkt me. |
23-07-2017 18:31:28 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan hoeft er niets aan de hand te zijn, het toch gewoon een vrije markt ? |
23-07-2017 19:38:14 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Tractie van de laatste paar ritten werd ingehuurd bij Railexperts. Waarschijnlijk waren de ritten daarom dan onder de vlag van Locon, net als de eigen ritten van Railexperts tot voor kort. |
23-07-2017 22:40:48 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteNou, een kennis heeft al een paar keer proberen te boeken. Telkens wordt de trein opgeheven om redenen. Dan ben je er denk ik wel een keer klaar mee om te blijven schuiven met je (familie)uitje. De ritten die op de site openstonden hadden ook maar een magere bezetting tot kort voordat ze eraf gingen. Zowieso vind ik het bijzonder dat de ritten schijnbaar rendabel kunnen zijn, anders zou er toch echt wel definitief mee gestopt worden? De kosten van locomotief, 2x rijtuig, machinist, conducteur, kok, bedienend personeel, inkoop diner, treinpad, km-vergoeding, brandstoffen (diesel), opstellocatiehuur etc tegenover de inkomsten 56 x EUR 99,- = EUR 5.544,-... |
23-07-2017 23:02:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Een aantal ritten zijn geschrapt vanwege de overgang naar het eigen attest, over de bezetting hebben we niets te klagen. Vanwege die zelfde overgang zijn dus ook een aantal ritten ism met Locon gereden. |
23-07-2017 23:41:21 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Natuurlijk is er iets aan de hand, mijn bron bij railpromo praat geen poep. |
23-07-2017 23:44:33 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dan is dus de vraag: wie praat er poep? Thom of de bron van BGM104? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-07-2017 00:20:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat mag een ieder zelf weten |
24-07-2017 06:03:42 | ||
---|---|---|
slifor2
|
misschien heeft de eigenaar het te druk met het rijden van goederentreintjes? |
24-07-2017 07:45:53 | ||
---|---|---|
Edb3
|
QuoteMisschien heel simpel: misschien liep de licentie onder LTE af, toen moest er kennelijk een andere vervoerder gevonden worden onder wiens vlag de ADT toch (tijdelijk) verder kon rijden in afwachting van eigen attest? |
24-07-2017 08:48:24 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Waarom moet elke discussie over een vervoerder/dienst altijd uitdraaien op een slechte zeepserie? Allemaal aannames en fantasieën. Thom lijkt me het dichtst bij het vuur te zitten en heeft hier als een van de weinige de feiten. Laatst bewerkt door HZwoferink op 24-07-2017 08:48 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
24-07-2017 10:04:27 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteWe? Rijdt die trein eigenlijk wel? Ik woon om de hoek van de Wgm met uitzicht op het spoor Wgm - Asd maar ik heb de trein dit jaar nog niet 1 keer gezien. Laatst bewerkt door nohab op 24-07-2017 10:04 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-07-2017 10:11:10 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteDe huidige licentie van LTE is geldig t/m 1 mei 2019. |
24-07-2017 14:38:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Inderdaad, we, maar dat kon je uit Henk zijn post al opmaken denk ik Er hebben gewoon ritten gereden, oa de genoemde ritten met Locon tractie en daarvoor ook gewoon met eigen tractie, dus je moet toch wat meer uit het raam kijken Laatst bewerkt door thom op 24-07-2017 14:39 |
24-07-2017 19:10:23 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Wat zijn dan de andere ritten? Verder dan enkel 15 & 17 juni is niet terug te vinden op het internet... |
24-07-2017 19:58:00 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik ken nog wel meer treinen die je op het internet niet terugvindt... |
24-07-2017 20:33:23 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Wie niet zoekt zal ook niet vinden... https://www.flickr.com/photos/driebergen01/33129492810 https://www.flickr.com/photos/denniskoster/32934885412 https://www.flickr.com/photos/44293295@N02/34376049553 https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/34397129962 |
24-07-2017 20:36:04 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Die foto's zijn grotendeels (of misschien zelfs allemaal?) niet van een reguliere rit van de dinner train. Laatst bewerkt door treinfan op 24-07-2017 20:37 |
24-07-2017 21:01:36 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Tsja, wat is regulier bij dat soort treinen? Daarbij was dat ook niet de vraag die beantwoord moest worden... |
24-07-2017 21:15:42 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote IRP rijdt op de vergunning van BE, RFO rijdt op de vergunning van CT, RXP reed op de vergunning van LC. Is dat raar of is het raar dat je treinen rijdt op je eigen vergunning, met je eigen materieel en eigen personeel? En voordat er nog meer onzin de wereld in wordt geholpen, met geen van de genoemde partijen is iets aan de hand. |
25-07-2017 11:35:15 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Wellicht is er iets raars aan de procedure om een eigen vergunning te krijgen,of ze waren niet optijd begonnen met aanvragen van eigen vergunning,ofhet uitgeven van de vergunning heeft vertraging op gelopen ? In elk geval vind ik het raar,dat als je een concept hebt wat goed (lijkt) te lopen,dat je dan enerzijds je route verlengd(vanwege het succes ? ) om dan anderzijds "vakantie" in te lasten in een periode waar juist meer omzet is te maken met je "succes" formule bij bv toeristen die hier vakantie komen vieren. Ik zou als ik een goedlopend iets had,juist nu doorpakken en later in het jaar dan is denken aan een "vakantie" als t "rustiger" is Ik heb express dingen tussen haakjes gezet,want ik zeg eerlijk de ene noemt iets vakantie terwijl t bv regelrecht failliet gaan is. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
16-06-2019 08:46:07 | ||
---|---|---|
anton_
|
Dinner train door het hele land de komende 12 maanden https://dinnertrain.eu/ |
16-06-2019 09:02:31 | ||
---|---|---|
martijn
|
Hij is al 3 maanden bezig he |
05-08-2019 13:56:18 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Heeft de Dinner Train problemen? In verschillende app groepen wordt gemeld dat de trein tot 25 september is opgeheven. De reden daarvan is onbekend. Laatst bewerkt door HZwoferink op 05-08-2019 13:57 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
05-08-2019 16:20:38 | ||
---|---|---|
ToH
|
Het warme weer heeft de airco's van de rijtuigen genekt. Onderdelen moeten van ver komen heb ik zo begrepen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-08-2019 22:05:40 | ||
---|---|---|
mhlvdijk
|
Ik zelf had geboekt voor zaterdag a.s. en ontving onderstaande mail: "Afgelopen woensdag is gebleken dat de airco’s onze rijtuigen niet koel genoeg krijgen om er comfortabel in te zitten. Doordat het zo warm is geweest de afgelopen week is er een technisch mankement ontstaan waar wij onderdelen voor hebben besteld, hier zit een lange levertijd op, helaas kunnen wij onze airco’s zonder deze onderdelen niet repareren. Zonder werkende airco is het in onze rijtuigen al snel 10-15 graden warmer waardoor wij het onverantwoord vinden om van onze rijtuigen gebruik te maken. Onze oprechte excuses voor dit ongemak. Graag zoeken wij naar een gepaste oplossing met u. U kunt van ons een vouchercode krijgen die u kunt verzilveren via onze website. Deze code is tot eind 2020 geldig en is gelijk aan het betaalde bedrag. U kunt gemakkelijk de code verzilveren via onze website en is geldig in elke stad waar de Dinner Train komt. Wij verwachten dat wij de planning voor 2020 binnen 2 weken rond hebben. " Ik heb ondertussen begrepen dat de airco's altijd al een probleem vormden en dat dat ook de reden van verkoop was door BTE. Laatst bewerkt door mhlvdijk op 05-08-2019 22:06 |
07-08-2019 11:24:51 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Ik lees dat railpromo failliet is. Dat is niet zo fijn. https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/03.lim.19.206.F.1334.1.19 https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/03.lim.19.207.F.1334.1.19 Ah, staat nu ook op de webpagina: https://dinnertrain.eu/ Laatst bewerkt door mdeen op 07-08-2019 11:26 |
07-08-2019 12:35:38 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat is snel gegaan, zeg. Hopelijk hebben ze investeerders hun geld terug (en is de boel daarom nu failliet), anders zijn die niet zo blij... |
07-08-2019 12:43:31 | ||
---|---|---|
geert
|
En de retour ritten van de Sziget treinen? Of zitten die nu vast in. Udapest? |
07-08-2019 12:46:45 | ||
---|---|---|
train85
|
Die reden onder de vlag van Rail2U. Die zie ik niet in overzicht staat dat ze ook failliet zijn. |
07-08-2019 12:56:18 | ||
---|---|---|
icetha
|
En de ritten Amf - Bh werd getrokken door RFO lok. |
07-08-2019 13:58:23 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Quote Uh. Reden die niet vanuit RailExperts ??(RXP) |
07-08-2019 14:03:53 | ||
---|---|---|
train85
|
Dit jaar niet. |
07-08-2019 14:58:23 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Rail2U is volgens mij ook niet gelieerd aan Railpromo. |
07-08-2019 15:13:35 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Rail2U is gelieerd aan IRP. En dat is een ander bedrijf van de eigenaar. Geen idee of het allemaal onder een moederbedrijf valt? Choo choo..... |
07-08-2019 15:37:10 | ||
---|---|---|
PKP
|
Binnen dit faillissement staat RalU2 los van de rest en is dus niet erbij betrokken. |
10-08-2019 15:01:28 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Wat ik weet is dat zowel Railpromo als IRP reden onder licentie van Rail2U. Aangezien alleen Railpromo failliet is, kan IRP dus gewoon blijven rijden. Wat wel onduidelijk is: Railpromo Fleet Services is ook failliet, in hoeverre vielen locomotieven daaronder? De diesels van IRP zijn bijvoorbeeld bij HappyTrain Fleet Services geleased, maar hoe de constructie van de 1700-en de rijtuigen is, weet ik niet. Afgaande op de spots (voorzover ik kan dat kan zien) zijn de 1700-en op 6 augustus figuurlijk aan de ketting gelegd. |
10-08-2019 15:14:04 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Waar op de IRP locs inderdaad HTFS staat, staat op de Railpromo locs Railpromo Fleet Services, en ook het voertuighouderkenmerk is RFS (geen RTU overigens wat bij de IRP locs wel zo is). Ik vermoed dat die dus onder RFS vallen. Maar wellicht kunnen die alsnog bij HTFS onder gebracht worden? |
10-08-2019 16:37:22 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Als ze onder RFS vallen zal de curator daarover beslissen. Mcn Asd |
10-08-2019 23:16:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Je bedoeld dat je de conclusie getrokken hebt dat de lokken niet meer ingezet zijn, of ze aan de ketting liggen kun je daar niet uit op maken volgens mij... |
10-08-2019 23:50:19 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Overigens lijkt het mij wel vanzelfsprekend dat ze niet zullen rijden totdat de curator een beslissing heeft genomen. Dat is ook de reden dat ze aan de spreekwoordelijke ketting liggen. Personeel mag er uiteraard tijdens deze periode ook niet meer op rijden, hoewel ik me ook kan indenken dat er in gevallen van faillissement zelfs ontslag plaats kan vinden. Laatst bewerkt door aarclay op 11-08-2019 00:27 Choo choo..... |
11-08-2019 08:15:14 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dat laatste is ook het geval, een van de betreffende machinisten liet dat via Instagram weten. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 28-08-2019 21:18 |
11-08-2019 10:32:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Dat is geen wet van meden en perzen: de curator kan er ook voor kiezen om de locs in te zetten en zo nog opbrengsten te generen voor de boedel. Gebeurt bij winkels ook. Bekend voorbeeld is V&D dat na faillissement open is gegaan om de voorraden te verkopen (voor zover dat niet van anderen was). Laatst bewerkt door mren op 11-08-2019 10:33 |
11-08-2019 12:37:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Bij een faillissement krijg je altijd ontslag, want je kunt niet voor bedrijf blijven werken wat niet meer bestaat immers. |
11-08-2019 13:10:21 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat kan wel maar dan betaalt de curator je salaris. |
11-08-2019 13:58:23 | ||
---|---|---|
hubertus1
|
Quote Zolang het faillissement loopt, bestaat het bedrijf nog. Het is ook geen automatisme dat een werknemer wordt ontslagen bij een faillissement, al zal dat vaker wel dan niet gebeuren. Zolang het dienstverband met de werknemer niet is beëindigd, moet die desgevraagd blijven werken voor het bedrijf. Ook heeft een werknemer die bij een faillissement ontslag neemt, gewoon een opzegtermijn. groet, Huub |
11-08-2019 18:00:13 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Inderdaad en faillissementen kunnen ongeveer tot in het oneindige doorlopen als er nog inkomsten zijn waarmee de schulden van het bedrijf afgelost kunnen worden. Voorbeeld buiten de spoorwegen: DSB Bank heeft nog steeds inkomsten uit hypotheken en dat faillissement is dus na meer dan 10 jaar nog niet afgerond. De curator had kunnen kiezen om de winstgevende hypotheken door een andere bank te laten overkopen en daarmee het faillissement af te ronden maar heeft dat niet gedaan. Vervang hypotheken door locomotieven en je begrijpt dat het alle kanten op kan gaan. Het brengt vooral onzekerheid voor iedereen: mensen hebben geen idee wanneer ze op straat komen te staan. |
12-08-2019 10:59:28 | ||
---|---|---|
john2
|
Plus dat de betreffende curator er zelf ook nog geld aan zal verdienen, als er nog steeds inkomsten zijn, die lonend zijn en administratief afgehandeld moeten worden. |