23-07-2017 13:45:44
IJsbergsla
IJsbergsla
Op de Watergraafsmeer zelf bedoel je?  

23-07-2017 15:35:43
Oldskool
Oldskool
Daar heb je er niet veel aan  

23-07-2017 16:49:23
BGM104
BGM104
Railpromo heeft een verstoorde relatie met de formele vervoerder LTE. Daarom is men overgestapt naar Locon. Maar dat is een wat ongelukkige overstap door de recente gebeurtenissen bij Locon.  

23-07-2017 17:38:02
thom
thom
Die wijsheid klopt niet helemaal en van een verstoorde relatie is danook helemaal geen sprake, als je je info uit de laatste Op de Rails hebt gehaald, daar klopte even eens niets van.

Er is ook helemaal geen sprake geweest van een overstap naar Locon, de 3 ritten onder hun attest waren louter van tijdelijke aard.

Inmiddels is Railpromo zelf eigen vervoerder, en heeft danook geen derde partij daar meer voor nodig.
Lijkt me een duidelijk gegeven dat er van een overstap naar Locon nooit sprake is geweest.

Laatst bewerkt door thom op 23-07-2017 17:41
 


23-07-2017 18:07:53
dennistd
dennistd
Maar het is wel raar dat voordat je zelf een vervoerder bent nog eerst 3 ritten onder Locon-vlag rijdt ipv LTE zoals altijd het geval was. Dan is er wel iets aan de hand lijkt me.  

23-07-2017 18:31:28
thom
thom
Dan hoeft er niets aan de hand te zijn, het toch gewoon een vrije markt ?  

23-07-2017 19:38:14
treinfan
treinfan
Tractie van de laatste paar ritten werd ingehuurd bij Railexperts. Waarschijnlijk waren de ritten daarom dan onder de vlag van Locon, net als de eigen ritten van Railexperts tot voor kort.  

23-07-2017 22:40:48
sik214
sik214
Quote
phantom (zo 23 jul 2017 10:40:10 https://www.somda.nl/forum/17007/p621353/): Gebrek aan klanten,of is er iets anders ?
Nou, een kennis heeft al een paar keer proberen te boeken. Telkens wordt de trein opgeheven om redenen. Dan ben je er denk ik wel een keer klaar mee om te blijven schuiven met je (familie)uitje. De ritten die op de site openstonden hadden ook maar een magere bezetting tot kort voordat ze eraf gingen.

Zowieso vind ik het bijzonder dat de ritten schijnbaar rendabel kunnen zijn, anders zou er toch echt wel definitief mee gestopt worden?

De kosten van locomotief, 2x rijtuig, machinist, conducteur, kok, bedienend personeel, inkoop diner, treinpad, km-vergoeding, brandstoffen (diesel), opstellocatiehuur etc tegenover de inkomsten 56 x EUR 99,- = EUR 5.544,-...
 

23-07-2017 23:02:02
thom
thom
Een aantal ritten zijn geschrapt vanwege de overgang naar het eigen attest, over de bezetting hebben we niets te klagen. Vanwege die zelfde overgang zijn dus ook een aantal ritten ism met Locon gereden.  

23-07-2017 23:41:21
BGM104
BGM104
Quote
dennistd (zo 23 jul 2017 18:07:53 https://www.somda.nl/forum/17007/p621374/): Maar het is wel raar dat voordat je zelf een vervoerder bent nog eerst 3 ritten onder Locon-vlag rijdt ipv LTE zoals altijd het geval was. Dan is er wel iets aan de hand lijkt me.

Natuurlijk is er iets aan de hand, mijn bron bij railpromo praat geen poep.
 

23-07-2017 23:44:33
Frontier
Frontier
Dan is dus de vraag: wie praat er poep? Thom of de bron van BGM104? %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

24-07-2017 00:20:46
thom
thom
Dat mag een ieder zelf weten  

24-07-2017 06:03:42
slifor2
slifor2
misschien heeft de eigenaar het te druk met het rijden van goederentreintjes?  

24-07-2017 07:45:53
Edb3
Edb3
Quote
Frontier (zo 23 jul 2017 23:44:33 https://www.somda.nl/forum/17007/p621388/): Dan is dus de vraag: wie praat er poep? Thom of de bron van BGM104? %08%
Misschien heel simpel: misschien liep de licentie onder LTE af, toen moest er kennelijk een andere vervoerder gevonden worden onder wiens vlag de ADT toch (tijdelijk) verder kon rijden in afwachting van eigen attest?
 

24-07-2017 08:48:24
HZwoferink
HZwoferink
Waarom moet elke discussie over een vervoerder/dienst altijd uitdraaien op een slechte zeepserie? Allemaal aannames en fantasieën. Thom lijkt me het dichtst bij het vuur te zitten en heeft hier als een van de weinige de feiten.

Laatst bewerkt door HZwoferink op 24-07-2017 08:48


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

24-07-2017 10:04:27
nohab
nohab
Quote
thom (zo 23 jul 2017 23:02:02 https://www.somda.nl/forum/17007/p621386/): Een aantal ritten zijn geschrapt vanwege de overgang naar het eigen attest, over de bezetting hebben we niets te klagen. Vanwege die zelfde overgang zijn dus ook een aantal ritten ism met Locon gereden.
We? Rijdt die trein eigenlijk wel? Ik woon om de hoek van de Wgm met uitzicht op het spoor Wgm - Asd maar ik heb de trein dit jaar nog niet 1 keer gezien.

Laatst bewerkt door nohab op 24-07-2017 10:04


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

24-07-2017 10:11:10
rolandrail
rolandrail
Quote
Edb3 (ma 24 jul 2017 07:45:53 https://www.somda.nl/forum/17007/p621401/):
Quote
Frontier (zo 23 jul 2017 23:44:33 https://www.somda.nl/forum/17007/p621388/): Dan is dus de vraag: wie praat er poep? Thom of de bron van BGM104? %08%
Misschien heel simpel: misschien liep de licentie onder LTE af, toen moest er kennelijk een andere vervoerder gevonden worden onder wiens vlag de ADT toch (tijdelijk) verder kon rijden in afwachting van eigen attest?
De huidige licentie van LTE is geldig t/m 1 mei 2019.
 

24-07-2017 14:38:06
thom
thom
Quote
nohab (ma 24 jul 2017 10:04:27 https://www.somda.nl/forum/17007/p621414/):
Quote
thom (zo 23 jul 2017 23:02:02 https://www.somda.nl/forum/17007/p621386/): Een aantal ritten zijn geschrapt vanwege de overgang naar het eigen attest, over de bezetting hebben we niets te klagen. Vanwege die zelfde overgang zijn dus ook een aantal ritten ism met Locon gereden.
We? Rijdt die trein eigenlijk wel? Ik woon om de hoek van de Wgm met uitzicht op het spoor Wgm - Asd maar ik heb de trein dit jaar nog niet 1 keer gezien.

Inderdaad, we, maar dat kon je uit Henk zijn post al opmaken denk ik

Er hebben gewoon ritten gereden, oa de genoemde ritten met Locon tractie en daarvoor ook gewoon met eigen tractie, dus je moet toch wat meer uit het raam kijken

Laatst bewerkt door thom op 24-07-2017 14:39
 

24-07-2017 19:10:23
IJsbergsla
IJsbergsla
Wat zijn dan de andere ritten? Verder dan enkel 15 & 17 juni is niet terug te vinden op het internet...  

24-07-2017 19:58:00
timtrein
timtrein
Ik ken nog wel meer treinen die je op het internet niet terugvindt...  

24-07-2017 20:33:23
Henk1619
Henk1619
Quote
IJsbergsla (ma 24 jul 2017 19:10:23 https://www.somda.nl/forum/17007/p621449/): Wat zijn dan de andere ritten? Verder dan enkel 15 & 17 juni is niet terug te vinden op het internet...


Wie niet zoekt zal ook niet vinden...

https://www.flickr.com/photos/driebergen01/33129492810

https://www.flickr.com/photos/denniskoster/32934885412

https://www.flickr.com/photos/44293295@N02/34376049553

https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/34397129962
 

24-07-2017 20:36:04
treinfan
treinfan
Die foto's zijn grotendeels (of misschien zelfs allemaal?) niet van een reguliere rit van de dinner train.

Laatst bewerkt door treinfan op 24-07-2017 20:37
 

24-07-2017 21:01:36
Henk1619
Henk1619
Tsja, wat is regulier bij dat soort treinen? Daarbij was dat ook niet de vraag die beantwoord moest worden...  

24-07-2017 21:15:42
Henk1619
Henk1619
Quote
dennistd (zo 23 jul 2017 18:07:53 https://www.somda.nl/forum/17007/p621374/): Maar het is wel raar dat voordat je zelf een vervoerder bent nog eerst 3 ritten onder Locon-vlag rijdt ipv LTE zoals altijd het geval was. Dan is er wel iets aan de hand lijkt me.


IRP rijdt op de vergunning van BE, RFO rijdt op de vergunning van CT, RXP reed op de vergunning van LC. Is dat raar of is het raar dat je treinen rijdt op je eigen vergunning, met je eigen materieel en eigen personeel?

En voordat er nog meer onzin de wereld in wordt geholpen, met geen van de genoemde partijen is iets aan de hand.
 

25-07-2017 11:35:15
phantom
phantom
Quote
Henk1619 (ma 24 jul 2017 21:15:42 https://www.somda.nl/forum/17007/p621459/): Is dat raar of is het raar dat je treinen rijdt op je eigen vergunning, met je eigen materieel en eigen personeel?


Wellicht is er iets raars aan de procedure om een eigen vergunning te krijgen,of ze waren niet optijd begonnen met aanvragen van eigen vergunning,ofhet uitgeven van de vergunning heeft vertraging op gelopen ?
In elk geval vind ik het raar,dat als je een concept hebt wat goed (lijkt) te lopen,dat je dan enerzijds je route verlengd(vanwege het succes ? ) om dan anderzijds "vakantie" in te lasten in een periode waar juist meer omzet is te maken met je "succes" formule bij bv toeristen die hier vakantie komen vieren.
Ik zou als ik een goedlopend iets had,juist nu doorpakken en later in het jaar dan is denken aan een "vakantie" als t "rustiger" is

Ik heb express dingen tussen haakjes gezet,want ik zeg eerlijk de ene noemt iets vakantie terwijl t bv regelrecht failliet gaan is.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

16-06-2019 08:46:07
anton_
anton_
Dinner train door het hele land de komende 12 maanden

https://dinnertrain.eu/
 

16-06-2019 09:02:31
martijn
martijn
Hij is al 3 maanden bezig he  

05-08-2019 13:56:18
HZwoferink
HZwoferink
Heeft de Dinner Train problemen? In verschillende app groepen wordt gemeld dat de trein tot 25 september is opgeheven. De reden daarvan is onbekend.

Laatst bewerkt door HZwoferink op 05-08-2019 13:57


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

05-08-2019 16:20:38
ToH
ToH
Het warme weer heeft de airco's van de rijtuigen genekt. Onderdelen moeten van ver komen heb ik zo begrepen.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


05-08-2019 22:05:40
mhlvdijk
mhlvdijk
Ik zelf had geboekt voor zaterdag a.s. en ontving onderstaande mail:

"Afgelopen woensdag is gebleken dat de airco’s onze rijtuigen niet koel genoeg krijgen om er comfortabel in te zitten. Doordat het zo warm is geweest de afgelopen week is er een technisch mankement ontstaan waar wij onderdelen voor hebben besteld, hier zit een lange levertijd op, helaas kunnen wij onze airco’s zonder deze onderdelen niet repareren. Zonder werkende airco is het in onze rijtuigen al snel 10-15 graden warmer waardoor wij het onverantwoord vinden om van onze rijtuigen gebruik te maken. Onze oprechte excuses voor dit ongemak.

Graag zoeken wij naar een gepaste oplossing met u. U kunt van ons een vouchercode krijgen die u kunt verzilveren via onze website.

Deze code is tot eind 2020 geldig en is gelijk aan het betaalde bedrag. U kunt gemakkelijk de code verzilveren via onze website en is geldig in elke stad waar de Dinner Train komt. Wij verwachten dat wij de planning voor 2020 binnen 2 weken rond hebben. "


Ik heb ondertussen begrepen dat de airco's altijd al een probleem vormden en dat dat ook de reden van verkoop was door BTE.

Laatst bewerkt door mhlvdijk op 05-08-2019 22:06
 

07-08-2019 11:24:51
mdeen
mdeen
Ik lees dat railpromo failliet is. Dat is niet zo fijn.

https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/03.lim.19.206.F.1334.1.19
https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/03.lim.19.207.F.1334.1.19

Ah, staat nu ook op de webpagina: https://dinnertrain.eu/

Laatst bewerkt door mdeen op 07-08-2019 11:26
 

07-08-2019 12:35:38
AgentX
AgentX
Dat is snel gegaan, zeg. Hopelijk hebben ze investeerders hun geld terug (en is de boel daarom nu failliet), anders zijn die niet zo blij...  

07-08-2019 12:43:31
geert
geert
En de retour ritten van de Sziget treinen? Of zitten die nu vast in. Udapest?  

07-08-2019 12:46:45
train85
train85
Die reden onder de vlag van Rail2U. Die zie ik niet in overzicht staat dat ze ook failliet zijn.  

07-08-2019 12:56:18
icetha
icetha
En de ritten Amf - Bh werd getrokken door RFO lok.  

07-08-2019 13:58:23
Sully123
Sully123
Quote
geert (wo 07 aug 2019 12:43:31 https://www.somda.nl/forum/17007/p709398/): En de retour ritten van de Sziget treinen? Of zitten die nu vast in. Udapest?


Uh. Reden die niet vanuit RailExperts ??(RXP)
 

07-08-2019 14:03:53
train85
train85
Dit jaar niet.  

07-08-2019 14:58:23
mdeen
mdeen
Quote
train85 (wo 07 aug 2019 12:46:45 https://www.somda.nl/forum/17007/p709401/): Die reden onder de vlag van Rail2U. Die zie ik niet in overzicht staat dat ze ook failliet zijn.

Rail2U is volgens mij ook niet gelieerd aan Railpromo.
 

07-08-2019 15:13:35
aarclay
aarclay
Rail2U is gelieerd aan IRP. En dat is een ander bedrijf van de eigenaar. Geen idee of het allemaal onder een moederbedrijf valt?


Choo choo.....
 

07-08-2019 15:37:10
PKP
PKP
Binnen dit faillissement staat RalU2 los van de rest en is dus niet erbij betrokken.  

10-08-2019 15:01:28
Edb3
Edb3
Wat ik weet is dat zowel Railpromo als IRP reden onder licentie van Rail2U. Aangezien alleen Railpromo failliet is, kan IRP dus gewoon blijven rijden.
Wat wel onduidelijk is: Railpromo Fleet Services is ook failliet, in hoeverre vielen locomotieven daaronder? De diesels van IRP zijn bijvoorbeeld bij HappyTrain Fleet Services geleased, maar hoe de constructie van de 1700-en de rijtuigen is, weet ik niet. Afgaande op de spots (voorzover ik kan dat kan zien) zijn de 1700-en op 6 augustus figuurlijk aan de ketting gelegd.
 

10-08-2019 15:14:04
DDZ7504
DDZ7504
Waar op de IRP locs inderdaad HTFS staat, staat op de Railpromo locs Railpromo Fleet Services, en ook het voertuighouderkenmerk is RFS (geen RTU overigens wat bij de IRP locs wel zo is). Ik vermoed dat die dus onder RFS vallen. Maar wellicht kunnen die alsnog bij HTFS onder gebracht worden?  

10-08-2019 16:37:22
MasterE
MasterE
Als ze onder RFS vallen zal de curator daarover beslissen.


Mcn Asd
 

10-08-2019 23:16:59
thom
thom
Quote
Edb3 (za 10 aug 2019 15:01:28 https://www.somda.nl/forum/17007/p709692/): Afgaande op de spots (voorzover ik kan dat kan zien) zijn de 1700-en op 6 augustus figuurlijk aan de ketting gelegd.

Je bedoeld dat je de conclusie getrokken hebt dat de lokken niet meer ingezet zijn, of ze aan de ketting liggen kun je daar niet uit op maken volgens mij...
 

10-08-2019 23:50:19
aarclay
aarclay
Overigens lijkt het mij wel vanzelfsprekend dat ze niet zullen rijden totdat de curator een beslissing heeft genomen. Dat is ook de reden dat ze aan de spreekwoordelijke ketting liggen. Personeel mag er uiteraard tijdens deze periode ook niet meer op rijden, hoewel ik me ook kan indenken dat er in gevallen van faillissement zelfs ontslag plaats kan vinden.

Laatst bewerkt door aarclay op 11-08-2019 00:27


Choo choo.....
 

11-08-2019 08:15:14
DDZ7504
DDZ7504
Dat laatste is ook het geval, een van de betreffende machinisten liet dat via Instagram weten.

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 28-08-2019 21:18
 

11-08-2019 10:32:58
mren
mren
Quote
aarclay (za 10 aug 2019 23:50:19 https://www.somda.nl/forum/17007/p709728/): Overigens lijkt het mij wel vanzelfsprekend dat ze niet zullen rijden totdat de curator een beslissing heeft genomen. Dat is ook de reden dat ze aan de spreekwoordelijke ketting liggen. Personeel mag er uiteraard tijdens deze periode ook niet meer op rijden, hoewel ik me ook kan indenken dat er in gevallen van faillissement zelfs ontslag plaats kan vinden.

Dat is geen wet van meden en perzen: de curator kan er ook voor kiezen om de locs in te zetten en zo nog opbrengsten te generen voor de boedel. Gebeurt bij winkels ook. Bekend voorbeeld is V&D dat na faillissement open is gegaan om de voorraden te verkopen (voor zover dat niet van anderen was).

Laatst bewerkt door mren op 11-08-2019 10:33
 

11-08-2019 12:37:59
thom
thom
Quote
aarclay (za 10 aug 2019 23:50:19 https://www.somda.nl/forum/17007/p709728/): Overigens lijkt het mij wel vanzelfsprekend dat ze niet zullen rijden totdat de curator een beslissing heeft genomen. Dat is ook de reden dat ze aan de spreekwoordelijke ketting liggen. Personeel mag er uiteraard tijdens deze periode ook niet meer op rijden, hoewel ik me ook kan indenken dat er in gevallen van faillissement zelfs ontslag plaats kan vinden.

Bij een faillissement krijg je altijd ontslag, want je kunt niet voor bedrijf blijven werken wat niet meer bestaat immers.
 

11-08-2019 13:10:21
mren
mren
Dat kan wel maar dan betaalt de curator je salaris.  

11-08-2019 13:58:23
hubertus1
hubertus1
Quote
thom (zo 11 aug 2019 12:37:59 https://www.somda.nl/forum/17007/p709743/):
Bij een faillissement krijg je altijd ontslag, want je kunt niet voor bedrijf blijven werken wat niet meer bestaat immers.

Zolang het faillissement loopt, bestaat het bedrijf nog.
Het is ook geen automatisme dat een werknemer wordt ontslagen bij een faillissement, al zal dat vaker wel dan niet gebeuren. Zolang het dienstverband met de werknemer niet is beëindigd, moet die desgevraagd blijven werken voor het bedrijf. Ook heeft een werknemer die bij een faillissement ontslag neemt, gewoon een opzegtermijn.

groet, Huub
 

11-08-2019 18:00:13
AlbertP
AlbertP
Inderdaad en faillissementen kunnen ongeveer tot in het oneindige doorlopen als er nog inkomsten zijn waarmee de schulden van het bedrijf afgelost kunnen worden. Voorbeeld buiten de spoorwegen: DSB Bank heeft nog steeds inkomsten uit hypotheken en dat faillissement is dus na meer dan 10 jaar nog niet afgerond. De curator had kunnen kiezen om de winstgevende hypotheken door een andere bank te laten overkopen en daarmee het faillissement af te ronden maar heeft dat niet gedaan. Vervang hypotheken door locomotieven en je begrijpt dat het alle kanten op kan gaan. Het brengt vooral onzekerheid voor iedereen: mensen hebben geen idee wanneer ze op straat komen te staan.  

12-08-2019 10:59:28
john2
john2
Plus dat de betreffende curator er zelf ook nog geld aan zal verdienen, als er nog steeds inkomsten zijn, die lonend zijn en administratief afgehandeld moeten worden.