12-08-2015 19:32:27
wouter15
wouter15
Van 19 aug. t/m 23 aug. vind Sail Amsterdam weer plaats.

Rond Asd zullen extra en langere treinen rijden.

Door de aanpassingen rond Sail zullen deze dagen de series 9700 en 17600 niet rijden. Dit om personeel en materieel voor de treinen rond Asd vrij te spelen.

De andere (al bekende of vermoedelijke) maatregelen + andere dingen rond het OV tijdens Sail kunnen hier besproken worden.

Laatst bewerkt door wouter15 op 12-08-2015 19:34
 

12-08-2015 19:47:14
ZJ37
ZJ37
Levert het schrappen van de 9700 en 17600 nou zoveel extra materieel op om een paar treinen rond Asd te versterken? En om personeel op de andere treinen te krijgen mag je wel minstens alle diensten waarin een 9700 of 17600 gaan aanpassen cq in elkaar schuiven om ze richting Asd te krijgen.  

12-08-2015 19:49:21
michaben
michaben
Ik heb de laatste weken vaak een privé-vierzit als ik de 9700 neem, men zou hier prima solo tweetjes op kunnen inzetten in de vakantie vermoed ik, maar integraal opheffen is niet echt klantvriendelijk. Locov en Rover hebben inmiddels vragen gesteld hierover. Opmerkelijk dat de 14100 niet genoemd wordt, die wordt vaak voor minder opgeheven (zoals mooi weer waardoor de spitspendels aan de treinen naar het strand gekoppeld worden na de ochtend).

Laatst bewerkt door michaben op 12-08-2015 19:50
 

12-08-2015 19:53:09
rogier
rogier
Quote
ZJ37 (wo 12 aug 2015 19:47:14 https://www.somda.nl/forum/17006/p548835/): Levert het schrappen van de 9700 en 17600 nou zoveel extra materieel op om een paar treinen rond Asd te versterken?
Vijf composities, drie drietjes en twee tweetjes = 13 bakken? Kennelijk is NS zo wanhopig dat er met vijf SGMmetjes de oorlog gewonnen moet worden.

Laatst bewerkt door rogier op 12-08-2015 19:53


Reiziger met hoofdletter R......
 


12-08-2015 20:14:26
gvttreinen
gvttreinen
Zo'n fraaie aangepaste dienstregeling als 25 jaar geleden zal het wel niet worden; https://m.flickr.com/#/photos/47909016@N03/20212771919/  

12-08-2015 20:32:06
broek53
broek53
Wij hebben de neiging om sterk op het materieel te focussen, maar mijn ervaring is dat het vooral ontbreekt aan personeel. Het is ook nog midden in het zomerverlof.  

12-08-2015 20:37:42
michaben
michaben
Extra machinisten lijken me niet nodig want er rijden zover ik weet geen extra treinen. Hooguit dat een enkele trein een tweede HC nodig heeft vanwege de extra lengte, maar dan zou je beter ergens een ICM8 voor een ICM7 kunnen inruilen (midden in de zomer kan dat wel) zodat hier de tweede HC vrijgemaakt wordt.  

12-08-2015 20:44:50
rolandrail
rolandrail
Het personeel is een dusdanig groot probleem dat o.a. management hc-diensten gaat doen met Sail en ze de twee-hc norm v.w.b. DDZ6 voor het Sail-weekend tijdelijk wil aanpassen naar één hc. Dat laatste levert uiteraard veel protest op reeds.
Zowiezo is er al wekenlang een probleem om het zomerverlof te verlenen, dusdanig dat landelijk hc-diensten worden aangepast zonder overleg en de meeste hc's zo'n 4 tot 8 uur per week meer moeten werken dan volgens hun rooster. Ook nu al springt het management bij om hc-diensten te doen en probeert de bijsturing bij DDZ-6 en zg. aggressierisicotreinen (BEKE-treinen) door dienstwijzigingen de 2e hc op een andere trein in te zetten. Vooral bij DDZ-6 levert dat dagelijks hoog lopende discussies op.
 

12-08-2015 20:50:28
michaben
michaben
Ook niet zo gek als men alle intercity's op volle sterkte laat rijden in de zomer. Ik heb in de spits wel eens een hele coupé voor mezelf gehad. Voorgaande jaren werden er in het midden van de zomervakantie vaak kortere treinen ingezet (bij voorkeur tot net onder de 2e HC norm) maar dat lijkt men dit jaar niet of nauwelijks te doen.

Laatst bewerkt door michaben op 12-08-2015 20:50
 

12-08-2015 21:41:53
rogier
rogier
Quote
broek53 (wo 12 aug 2015 20:32:06 https://www.somda.nl/forum/17006/p548847/): Wij hebben de neiging om sterk op het materieel te focussen, maar mijn ervaring is dat het vooral ontbreekt aan personeel. Het is ook nog midden in het zomerverlof.
Dat maakt het nog schrijnender dan het al was. Treintjes schrappen om een stuk of vijf hc's vrij te spelen.

Laatst bewerkt door rogier op 12-08-2015 21:42


Reiziger met hoofdletter R......
 

12-08-2015 23:11:00
broek53
broek53
In het verleden werden de 14500-en allemaal of bijna allemaal opgeheven in de hoogzomer. Nu rijden ze (heus) met minder dan 50% bezetting gewoon door. Op zich klantvriendelijk, maar het wreekt zich dus op een aantal fronten wel, als ik Rolands' relaas lees.  

13-08-2015 00:13:38
279
279
Quote
rogier (wo 12 aug 2015 21:41:53 https://www.somda.nl/forum/17006/p548862/):
Quote
broek53 (wo 12 aug 2015 20:32:06 https://www.somda.nl/forum/17006/p548847/): Wij hebben de neiging om sterk op het materieel te focussen, maar mijn ervaring is dat het vooral ontbreekt aan personeel. Het is ook nog midden in het zomerverlof.
Dat maakt het nog schrijnender dan het al was. Treintjes schrappen om een stuk of vijf hc's vrij te spelen.


als die 2 treinseries opheffen maar 5 hc's opleveren
kan er iemand niet rekenen... %02%
 

13-08-2015 09:45:18
daniel81
daniel81
@rogier doelt ongetwijfeld op het aantal Hc's dat er tegelijk op de opgeheven series aan het werk is. Door de 17600 en 9700 te schrappen kunnen er in de brede spits 5 Hc's extra worden ingezet.Die rekensom lijkt mij gewoon correct. (en misschien zijn het er wel 6 of 7, of anderzijds slechts 3 of 4, afhankelelijk hoe met met roosters, pauzes e.d. uitkomt)  

19-08-2015 12:00:02
Bert13
Bert13
Er komen zaterdag twee extra treinen uit Duitsland naar Amsterdam/Zandvoort, RailExperts (http://railexperts.nl/) verzorgt de ritten in Nederland.

MSM (http://www.msm-gruppe.de/event/partyzug-nach-zandvoort-sommer-strand-und-heisse-beats/) trein 13480:
Dortmund 06.40
Koln 08.05
Kn 09.18
Asd 11.45
Zvt 12.15

MSM trein 13481:
Zvt 19.31
Asd 20.03
Kn 22.33
Koln 23.37
Dortmund 01.05 (nacht zazo)

Nostalgiezugreisen (http://www.nostalgiezugreisen.de/fahrtinformationen.php?id=16) trein heen - incl. Rheingold-rijtuigen:
Hamburg 05.30
Bh 10.00
Asd 12.30

Nostalgiezugreisen trein terug:
Asd 17.20
Bh 19.00
Hamburg 00.05 (nacht zazo)


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

19-08-2015 13:26:58
spiketrain
Moderator
spiketrain
Met dank, ze zijn toegevoegd aan de extra ritten.


Groet, Spiketrain
 

20-08-2015 10:20:44
daniel81
daniel81
Klopt de drgl van de trein terug naar Bh wel?
Asd - Bh in 1:40 is bijna een uur sneller dan de heenreis, en ruim een half uur sneller dan de 140 er normaliter over doet. Nu kun je wel wat tijd winnen door onderweg niet te stoppen, maar 35 minuten lijkt mij wel erg veel
 

20-08-2015 10:46:54
dennistd
dennistd
Hij zou volgens deze drgl ook een 140 in moeten halen... Daarnaast is 1,5 uur voor een locwissel inclusief rijden Bh-Rheine ook wel erg ruim.

Laatst bewerkt door dennistd op 20-08-2015 10:47
 

21-08-2015 22:11:13
dh3201
dh3201
Op https://www.somda.nl/drgl/1176/ staan hele andere tijden,
daar wordt de Nostalgiezugreisen-trein juist door een 140 ingehaald....
(Tussen Bh en Amf een paar minuten voor de 242 uit, in Asd opeens 20 minuten erna)

Laatst bewerkt door dh3201 op 21-08-2015 22:12, reden: was trein 242 ipv 142


Shqiperise-lopers?
 

21-08-2015 22:39:16
train85
train85
Bij de bijzondere ritten staan de juiste tijden.