Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 7 september 2015 |
11-08-2015 11:52:06 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Op http://locov.nl/Images/Locov%202015-164548%20Adviesaanvraag%20wijzigingen%20dienstregeling%20in%20september%20en%20herfstdienstregeling%202015_tcm311-367429.pdf is een document verschenen met de adviesaanvraag van NS over het wijzigingsblad sept. 2015 en de herfstmaatregelen 2015. Laatst bewerkt door moderator op 11-08-2015 19:29 |
11-08-2015 12:10:00 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dus nu staat mat64 weer gepland tot eind 2016? Volgens eerdere berichten zou het eind 2015 worden... Maar goed ook, dat gat kan op dit moment nog niet worden gedicht, volgend jaar wel wanneer DDM1 weer terugkeert. |
11-08-2015 12:13:36 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Er staat niet "tot eind 2016". Er staat dat "in 2016" treinen mat 64 uitstromen. Het is dus niet per se een heel jaar langer dan gedacht. |
11-08-2015 12:22:42 | ||
---|---|---|
b2py
|
Interessant om te zien dat ze het roestrijden willen opnemen in de dienstregeling. |
11-08-2015 12:23:55 | ||
---|---|---|
bart
|
Quote En er staat ook nog in dat er naar andere alternatieven, naast DDM-1, gezocht wordt om het materieelgat te vullen. Ik ben benieuwd wat voor konijn er uit de hoge hoed gaat komen. Laatst bewerkt door bart op 11-08-2015 12:24 |
11-08-2015 12:33:14 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Op welke datum gaat het wijzigingsblad september in? http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
11-08-2015 12:44:35 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Dat zijn dan toch de Flirts van Stadler die in 2016 gaan komen en, als de beichten juizs zijn, alle 58 in december 2016 geleverd moeten zijn. (!) |
11-08-2015 12:57:18 | ||
---|---|---|
sik214
|
Die Flirts zijn toch al "gevonden". Het lijkt met meer dat ze dan nog iets buiten die om zoeken. |
11-08-2015 13:06:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote7 september 2015. |
11-08-2015 13:28:34 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteVolgens NS komen ze vanaf december 2016 in dienst, dan kan er tot die tijd dus een materieeltekort ontstaan waar een oplossing voor gevonden moet worden. |
11-08-2015 13:55:16 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Ik vraag me af welke meerwaarde het heeft. Die 1 of 2 minuten verschil zouden toch binnen de rijtijdmarge gevonden moeten kunnen worden. Keerzijde is namelijk dat het voor de reiziger weer een ingewikkelde drgl oplevert, net zoals een paar jaar geleden met het onderhoudsrooster. Verder opvallend: de oneven 7400'en worden vervroegd, waarbij men in het dal kennelijk een langer stationnement te Ut nodig acht dan in de spits. |
11-08-2015 14:19:50 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Quote1900 met traxx + 9 ICR, het vrijkomende DDZ en ICM kan dan elders ingezet worden meen ik gelezen te hebben. Maar dat heeft niets met dit wijzigingsblad van doen. |
11-08-2015 15:01:14 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Dat laatste heeft betrekking op de plannen Plan V vanaf december niet meer in te zetten en dit op te lossen zoals je hierboven zegt. Onduidelijk is nog of het nog wordt aangehouden als reserve, maar dat betekent ook onderhoud en kosten. Van belang is wel dat het een politiek besluit is, immers heeft NS onze staatssecretaris beloofd dat de V'tjes niet mer ingezet gaan worden in 2016. Wat is de houdbaarheid daarvan? Zal blijken. Als het verder inderdaad zo is dat de flirts pas vanaf december 2016 komen en niet dat zij dan allemaal beschikbaar zijn zoals eerder in berichten werd gesuggereerd duurt het nog wel even voordat ale 58 stellen rijdbaar zijn. wel laat gezien de belofte qua studentenkaart enz. Maar goed, het zal zo zijn. |
11-08-2015 16:42:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Spooropstelling Ut lijkt ook een beetje aangepast te worden, de 8800 wordt op spoor 11 aangegeven vanaf 7 september, en de 500/12500/1700/11700/2800 richting Amf vanaf spoor 9. |
11-08-2015 17:28:29 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ik lees in de adviesaanvraag vreemd genoeg niks over de AMRO-shuttle. Die zou vanaf september toch ook 1x per uur gaan rijden? |
11-08-2015 17:32:58 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die is ook nog niet in de statische dienstregeling opgenomen, terwijl de wijzigingen van bijvoorbeeld de 7400 inmiddels wel al verwerkt zijn. Ik vermoed dat men nu echt zeker wil zijn voor men ja zegt, want in april van dit jaar had men de 1000 al opgenomen in de reisplanner en vervolgens weer moeten verwijderen op het laatste moment. |
11-08-2015 18:28:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Precies, het kan dus ook zijn dat men in januari de inzet van mat'64 staakt. |
11-08-2015 19:30:44 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
QuoteTopictitel aangepast. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
11-08-2015 20:13:01 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Weet iemand de reden van deze wissel? Of willen ze de 8800 op heel sp. 11 zetten zodat er in de spits weer 2x DDZ IV en/of VIRM IV kan worden ingezet? |
11-08-2015 20:48:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 8800 heeft nu ook al heel spoor 9, daar moet ook 8 bakken op passen. Ik zie nu trouwens dat de 8800 ook een vertrek 2 minuten eerder uit Ut heeft (:23 en :53) en 1 minuut eerder uit Wd (:05 en :35) en vervolgens een langere stop in Bdg. Opmerkelijk genoeg staan deze minuutwijzigingen weet niet in de adviesaanvraag. |
11-08-2015 20:51:28 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Effect van de wisseling van de (12)500 en 8800 qua sporen is dat de (12)500 geen last heeft van een laat binnenkomende 2000 omdat dat met een wisseling van vertreksporen geen kruisende beweging meer is. Zeker met het 1 minuut eerder vertrekken van de (12)500 als inmiddels standaard herfstmaatregel is dat een aanpassing die een positief effect heeft. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 11-08-2015 20:54, reden: scheef gelezen Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2015 21:03:06 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 2000 komt sowieso al sinds het gereedkomen van het keerspoor op spoor 20 binnen. Die zal op termijn wel terugkeren om de cross-platform overstap te herstellen, maar dan moeten eerst alle sporen af zijn. |
11-08-2015 21:07:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Dat wordt overigens nog altijd als spoorwijziging vermeld terwijl het spoorgebruik na gereedkomen spoor 20/21 al in het vorige wijzigingsblad verwerkt was. Maargoed, een op zichzelf kerende 8800 kruist natuurlijk ook vlak voor de (1)1700 langs dus daar gaat hetzelfde op, alleen precies op het andere kwartier. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2015 21:13:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
En die 8800 heeft al zoveel rijtijd over richting Woerden..! Overigens wordt het uit elkaar halen van de 2000 en 8800 in het wbl september niet gevierd met langere treinen voor de 8800, wel met de terugkeer van het gevreesde VIRM op deze waggele lijn: 3 VIRM6 en 1 DDZ6. De 2000 wordt wel weer langer: in de spits 2 compo's VIRM4 + 4 en 2 VIRM6. |
11-08-2015 21:36:04 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Ik vermoed dat de 7400 niet eerder uit Duivendrecht (of zelfs Amsterdam CS) weg kan. Dus twee minuten eerder uit Bijlmer is dan niet realitisch. |
11-08-2015 21:39:11 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die staat daar altijd vier minuten te halteren dus dat lijkt me prima kunnen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
11-08-2015 21:43:48 | ||
---|---|---|
michaben
|
Op momenten dat de ICE rijdt gaat de 7400 altijd al 3 minuten eerder weg uit Asd om vervolgens 4 minuten te Asb te gaan stilstaan. Die stop wordt nu 3 minuten. In Ut varieert de stop nogal, zo krijgt de 7429 een stop van twee minuten, de 7431 slechts een minuut en de 7433 vervolgens drie minuten. Laatst bewerkt door michaben op 11-08-2015 21:45 |
12-08-2015 00:15:22 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Er zal vast een goede reden voor zijn, maar ik zie niet in waarom de 7600 op Ahp 1 minuut vervroegd moet worden. Die minuut zorgt er vaak net voor dat de overstap vanuit de 30900 in de soep loopt. Was het niet mogelijk geweest om vanaf Ahpr alles een minuut te verhogen? |
12-08-2015 09:45:52 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Waar gaan dan alle DDZ6 stellen heen als er maar 1 voor de 8800 overblijft? Ik dacht dat ze DDZ altijd zo goed vonden voor deze serie. En waar zijn die 2 min eerder weg uit Ut dan eigenlijk goed voor? Die waren er toch eerst omdat de 2800 op hetzelfde spoor moest keren? Of gaan ze dat in sept. gewoon weer doen? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-08-2015 09:58:43 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Quote Die snap ik niet. De 30900 komt aan om .53 te Velperpoort, en dan zou de 7600 vertrekken om .57 (klopt toch?) - Moet toch te doen zijn? |
12-08-2015 10:21:08 | ||
---|---|---|
daniel81
|
4 minuten is voor een niet-cross platform overstap inderdaad keurig volgens de norm, maar die norm houdt er geen rekening mee dat er omgecheckt moet worden, wat zeker in de spits een tijdrovend gebeuren kan zijn met files voor de paaltjes (meer in z'n algemeenheid, weet niet de cpecifieke situatie in Ahp). Plus dat Ah-Ww zo ongeveer de kwestsbaarste drgl van Nederland heeft, met z'n enkelspoor waar om de 7 minuten gekruist wordt, dus die treinen zullen vaak kleine plusjes hebben. En dan houd je niet heel veel overstaptijd meer over. |
12-08-2015 11:15:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Kennelijk zijn er meer series waar ze goed voor gevonden worden. Dat is voornamelijk de 3600, die integraal met DDZ6 gereden wordt (12 stuks). Verder zitten er twee in de 1900 en eentje in de 14500 (die trouwens zo'n beetje integraal DDZ zal worden, maar dat terzijde). Laatst bewerkt door broek53 op 12-08-2015 14:08 |
12-08-2015 11:46:19 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Quote Inderdaad. 4 minuten is de norm maar die komt in dit geval niet overeen met de praktijk. Al rennend overstappen duurt vanwege het omchecken zo'n 3 minuten. Vorig jaar tijdens de herfst betekende dit dat velen de 7600 voor hun neus weg zagen rijden. Daarom vraag ik me af of vanaf Ahpr alle tijden met 1 minuut verhogen geen optie was geweest. |
12-08-2015 13:53:44 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Dat zou dan betekenen dat de 7600 ~ 5 min gaat stilstaan in Ah? En dat voor een sprintertje... |
12-08-2015 14:55:26 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Hoe bedoel je dat precies? De stop is nu 3 minuten en wordt dus met ingang van het wijzigingsblad herfst 2 minuten. |
12-08-2015 15:00:14 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Ik had 't erover in' t geval dat je alles zou verhogen met 1 min (vertrek Ah .55 Ahp .58). En de stop mag dan volgens 't boekje wat korter zijn... praktijk is .20/.50 aankomst te Ah. Laatst bewerkt door Coryza op 12-08-2015 15:00 |
12-08-2015 15:06:07 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Ik stelde voor om vanaf Ahpr alles met 1 minuut te verhogen. Als je dat vanaf Ah al gaat doen bereik je er nog niets mee. In het wb zijn alleen de tijden op Ah en Ahp verlaagd met een minuut. Dus ik neem aan dat daar de problemen zitten, vanaf Ahpr is het bij normaal weer al lastig om op tijd te vertrekken. |
14-08-2015 16:47:50 | ||
---|---|---|
maxje
|
Quote Gemeld door broek53 in het Mat64 topic. Is de 9600 dan straks compleet DDAR? Of is dat nu al op papier compleet DDAR? Want in de praktijk zie ik nog regelmatig Mat64 voorbij rijden. |
14-08-2015 17:29:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 4400/9600 is straks bij-na integraal DDAR. Er is een spelbreker: een losse SGM3. Die loopt vast vooruit op oktober, als het een Sandite-stel wordt. |
14-08-2015 20:39:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Klein detailtje dat me opviel: de combinerende treinen uit de 5600 serie gaan dat voortaan op spoor 4a doen in Ut. Spoor 2 blijft het normale vertrekspoor, behalve voor de 5619, 5659 en 5661 die vanaf 4a gaan vertrekken vanaf 7 september. Het afkoppelen na de ochtend lijkt wel gewoon op spoor 2 te gaan gebeuren. |
15-08-2015 01:42:46 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Koppelen op recht spoor zal vermoedelijk iets beter gaan dan in de boog. En vertrekken ook. De HC heeft zo een beter overzicht. Laatst bewerkt door moderator op 15-08-2015 04:10, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
23-08-2015 21:56:26 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Er wordt nu oktober gemeld, het is dus weer een wijzigingsblad uitgesteld. |
06-09-2015 16:44:47 | ||
---|---|---|
sfj
|
Hele rij offtopic berichten verwijderd. Voor persoonlijke voorkeuren hebben we ditjes en datjes. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
06-09-2015 16:49:17 | ||
---|---|---|
279
|
14527 gaat vanaf 7 september rijden met DDZ 6. |
07-09-2015 10:21:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, en 14523 en 12525 met 2 x DDZ4 |
07-09-2015 10:45:00 | ||
---|---|---|
nberkelaar
|
Lijkt erop dat het MAT'64 compleet verdwenen is uit de 7000. Tot nu toe alleen nog maar SGMm, al kan deze conclusie nog voorbarig zijn. http://ovtijden.com/avtdag/rsn |
07-09-2015 10:52:25 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
En hetzelfde geldt voor SGM in de 9500/19500 alhoewel ik daar helemaal niets over had gehoord, dat dat SLT zou worden. |
07-09-2015 12:36:21 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quoteecht 12525 of wordt 14525 bedoeld ? Laatst bewerkt door abcde op 07-09-2015 12:39 |
07-09-2015 13:14:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
14525 |
07-09-2015 19:06:56 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
De 3019 is wat gekrompen, middenin de zomervakantie rijdt die trein vanaf Amr met 8 tot 12 bakken, vanmorgen gepland Hdr-Nm met 4 bakken VIRM, wordt dus niet meer versterkt in Amr. De groeten uit Schagen |
08-09-2015 08:03:49 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
De slagen 34X2 en 34X5 worden al twee dagen gereden door een SGM3 i.p.v. DDZ4. Een en ander is in overeenstemming met het nieuwste wijzgingsblad? |
08-09-2015 08:06:33 | ||
---|---|---|
wouter15
|
De IC's naar Amf stonden vanaf gisteren op Ut gepland op spoor 9 en de IC's naar Ledn op spoor 11. Maar vandaag zie ik dat ze het met spoorwijzigingen weer hebben omgedraaid. Weet iemand waarom? Laatst bewerkt door wouter15 op 08-09-2015 11:31, reden: aanvulling |
08-09-2015 17:09:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Hmm, meende toch al eerder hierop gereageerd te hebben maar dat bericht is blijkbaar "spontaan" verdwenen. I.i.g. vertrok ik nu net weer van spoor 9 ri. Amf dus het zal iets met de maatregelen rond de versperring op Schiphol die nu voorbij is te maken hebben gehad. |
08-09-2015 17:25:28 | ||
---|---|---|
michaben
|
De materieelinzet op Zl-Rtd lijkt ook weer eens omgegooid te zijn na een tijdje nagenoeg stabiel geweest te zijn. Solo ICM in de daluren is helaas weer teruggekeerd, de 539 en 540 lijken in ieder geval solo te rijden, daarentegen zie ik de 12538 deze week met maar liefst 10 bakken waarvan er te Rtd dan een drietje af gaat voor de 12557 die van 10 naar 12 gegaan is. Die twee bakken die de 12557 erbij gekregen heeft zijn er bij de 552/563 juist af, want die rijdt nu met ICM8 ipv ICM10. Lijkt wel dat voor elke trein die verlengd wordt er een andere trein ingekort moet worden op deze corridor. Zo verschuif je de volle treinen klachten voor een aantal maanden weer. Laatst bewerkt door michaben op 08-09-2015 17:25 |
08-09-2015 21:18:19 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
De nieuwe diensten van 07-09- staan er weer op; http://ns4ns.nl/diensten/index.html Groeten, Fred Laatst bewerkt door fred67nl op 08-09-2015 21:18 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
09-09-2015 08:30:09 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Dat is dan in ieder geval al minder bizar dan de vorige situatie, wat daarin 'verloor' de omloop waar de 540 in zit zijn tweede viertje in Zl om met 2 HC's door te rijden naar Groningen, vervolgens overvol weer met 2 HC's terug naar Zl om daar het andere viertje er weer bij te krijgen. Nu blijft het 'gelukkig' gewoon vol tot aan Rtd. En 563 met acht bakken? Dat wordt wel erg knus tot Amf... |
09-09-2015 09:28:32 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
@fred67nl De diensten vanaf 05-10-2015 staan er ook al op! |
09-09-2015 17:08:28 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Deze heeft in het verleden eerder met ICM8 gereden en werd toen juist verlengd tot ICM10. Overigens zag ik dat naast de 540 ook de 536 met solo ICM4 reed. Nogal een contract met de 12538 die tussen deze twee in zit en dus ICM10 heeft. Krijg het idee dat het vooral logistieke redenen heeft om de drietjes en viertjes uit te wisselen, reiziger staat dus duidelijk weer op de tweede plaats. Wel positief dat er minder snel afgetrapt wordt op Zl-Lw, waar men voorheen als het maar eventjes kon aftrapte tot solo ICM-III. En de materieelinzet lijkt ook consistenter, voorheen waren de treinlengtes per dag anders, nu is dit meer consistent gedurende de week. |
10-09-2015 21:54:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik zat net even naar de 1900 te kijken, in de ochtend heeft deze 4 composities met DDZ, allen startend te Ehv of Vl. Na de spits wordt er te Gvc het nodige afgetrapt, waarna er in de middagspits opeens 5 composities DDZ gaan rijden, ook weer allen eindigend te Ehv of Vl. Zitten er 's ochtends 2xDDZ10 en 2xDDZ8 in de 1900 welke in de middag 2xDDZ6 en 3xDDZ8 wordt? Anders lijkt het niet uit te komen. Ik heb wel meerdere keren DDZ10 gezien deze week in de ochtend, maar de treindienst van de 1900 is te veel verstoord geweest om conclusies te trekken aan de hand van die paar spots. Zou volgens mij voor het eerst zijn dat DDZ10 planmatig is, voorheen bleef het altijd bij DDZ8. En het zou ook opmerkelijk zijn gezien men de 1900 binnenkort juist weer naar enkeldeks wil terugbrengen. Laatst bewerkt door michaben op 10-09-2015 21:54 |
10-09-2015 23:00:35 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Dat consistente valt wel tegen, want maandag was de 536 nog wel twee stellen. En die zijn ook hard nodig, trouwens. Volgens mij is het qua reizigersaantallen ook verstandiger om richting Lw wat af te trappen dan richting Gn, maargoed. |
12-09-2015 11:52:02 | ||
---|---|---|
michaben
|
Onder de categorie "tja" kwam ik nog een opmerkelijke LM rit tegen in dit wijzigingsblad op werkdagen: de 77453 Rtd-Bkl die aldaar combineert met het materieel van de 7444 om de 7453 te worden. De combineermogelijkheden in DSSU zijn blijkbaar zo belabberd dat men liever een LM rit van 50 minuten er tegenaan gooit, waarbij op sommige dagen de machinist eerst nog naar Rtd moet passagieren om dit stel op te halen. En de machinist van de 7444 mag vervolgens ook terug passagieren naar Ut na het combineren. Kost je anderhalf uur per dag, maar dan kan ProRail tenminste de wissels te Ut weghalen. Laatst bewerkt door michaben op 12-09-2015 11:56 |
12-09-2015 13:34:30 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Sinds maandag rijden de AmRo proefritten Rtd-Asd-Wgm ook onder andere nummers, en wel de nummers die ze in de reizigersdienst ook gaan krijgen: serie 1000 Asd-Rtd vv en 71000 Asd-Wgm vv. |
12-09-2015 14:27:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Moet er voor LM ritten ook vergoedingen worden betaald? Besparing op wissels en extra inkomen door lange LM ritten |
12-09-2015 15:46:15 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Betekent deze verandering van de treinnummers ook dat ze de tijden volgen zoals in DRGL2016 aangegeven, of rijden ze nog steeds volgens de super top secret geheime dienstregelingen van de afgelopen weken? |
12-09-2015 16:05:56 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dezelfde tijden, maar dat deden ze als 91500 ook al. |
12-09-2015 22:07:29 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De volledige dienstregeling wordt nu gereden. Mcn Asd |
13-09-2015 10:19:52 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Godenmorgen. Wanneer kunnen we de lijsten verwachten op; http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015.htm en http://nsdr.bemined.nl/2015-4/ Kan ik weer beginnen met het omloopverhaal. Groeten, Fred http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
13-09-2015 10:36:36 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die tweede kan ik op zich elk moment genereren, maar ik zat eigenlijk te wachten tot dinsdag wanneer hoop ik de statische dienstregeling van het wijzigingsblad van oktober te downloaden is. Plus dat in de geplaatste HC diensten Amr ontbreekt (en Amf er dubbel in staat) waardoor de materieelinzet hier en daar ontbreekt of de HC inzet verkeerd is. En helaas zijn ook hier en daar de perronfasen uit de reisdata gehaald waardoor niet meer af te lezen is of een trein langer of korter dan een X aantal bakken is. Laatst bewerkt door michaben op 13-09-2015 10:37 |
13-09-2015 11:13:34 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Dan wachten we toch even. Ik ben al begonnen met het verzamelen van de daadwerkelijke materieel inzet van de de afgelopen werkweek. Na een aantal weken kan je dan redelijk gokken hoe het gepland was. En ja ik weet dat over een maand een nieuw wijzigingsblad is, maar laat me niet uit het veld slaan daardoor. De aanhouder wint. Groeten, Fred http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
13-09-2015 11:58:41 | ||
---|---|---|
treinfan
|
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015.htm staat nu online |
13-09-2015 13:03:41 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Uiteraard weer bedankt! Iets wat mij iig opvalt; DDZ-8 in: Op woensdag: 8819/16/27/24/35 8843 Op vrijdag: 8819/16/27/24/35/32/43 Klopt het wel dat er een (deel)omloop met DDZ-8 rijdt? Heb niks gezien daarvan, 8827 was afgelopen vrijdag DDZ-6 (te Bdg). Laatst bewerkt door NS1707 op 13-09-2015 14:51 |
13-09-2015 13:09:22 | ||
---|---|---|
michaben
|
Volgens mij is dat een DDZ-6. Die zijn helaas niet te onderscheiden op basis van HC inzet. Nu we het daar toch over hebben: weet iemand hoeveel HC's een DDZ-10 nodig heeft? |
13-09-2015 14:30:35 | ||
---|---|---|
MasterE
|
3 HC's Mcn Asd |
13-09-2015 15:56:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDat zijn constructies die je in de toekomst veel structureler gaat zien, precies op de reden die je zelf al schetst. Het levert dus ook treinen op op trajecten waar ze uit logisch oogpunt normaal gesproken niks te zoeken hebben. Een eerder voorbeeld was de autoslaaptrein die leeg het halve land doorgesleurd werd om op het juiste perronspoor te Ht te kunnen komen. Kennelijk is dit wat de spoorsector wilt. |
15-09-2015 18:56:51 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Bij deze, onder de gebruikelijke voorbehoud van fouten, de tabellen per treinserie met alle vertrek- en aankomsttijden en perronsporen en -fasen: http://nsdr.bemined.nl/2015-5/ |
15-09-2015 19:00:04 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Quote DDZ10 is 2 hc's trouwens, geen 3. |
15-09-2015 20:52:44 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Hartelijk dank!! http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
15-09-2015 21:04:19 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote DDZ 10 is toch echt 3 HC's 1-4 bakken 1 HC 5-8 bakken 2 HC's meer dan 8 bakken 3 HC's Laatst bewerkt door MasterE op 15-09-2015 21:04 Mcn Asd |
15-09-2015 21:10:39 | ||
---|---|---|
michaben
|
En toch lijken er dit wijzigingsblad 's ochtends een aantal treinen in de 1900 met DDZ10 te rijden die maar twee HC's gepland hebben staan, vandaar ook mijn vraag. Of is hier in het dagplan nog een extra HC toegevoegd omdat men dit vergeten was? Gaat om de 1920 en 1922. |
15-09-2015 21:15:19 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De normstelling is nog steeds niet aangepast en DDZ valt dus nog steeds onder mDDM/DD-AR/DDM. De derde HC is dus "vergeten". Of deze is toegevoegd in dagplan weet ik niet. Mcn Asd |
16-09-2015 13:16:18 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Hoe zijn of moeten deze HC's zijn verdeeld over treinen? Bijvoorbeeld bij de vertrek procedure en de controles inde treinen. |
16-09-2015 18:44:12 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Over het algemeen zijn hier geen voorschriften voor, maar bij bijvoorbeeld het passeren van een tunnel kan het nodig zijn om ten minste 1 HC in het achterste stel te hebben. |
16-09-2015 19:20:20 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De HC MOET zich in het achterste stel bevinden in een tunnel. Mcn Asd |
16-09-2015 19:23:36 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Anders wat? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-09-2015 22:53:50 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Heb je heel wat uit te leggen als het mis gaat. Mcn Asd |
17-09-2015 00:02:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Maar de hamvraag is WAAROM er een HC in specifiek het achterste stel moet zijn bij het passeren van een tunnel? |
17-09-2015 00:06:43 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Als... De maatschappij inclusief het spoor gaat ten onder aan het als-denken. Laatst bewerkt door Frontier op 17-09-2015 00:07 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-09-2015 09:09:55 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Het lijkt ons handig als de discussie over het aantal hc's per treinlengte verder gevoerd wordt in het betreffende topic: https://www.somda.nl/forum/13488/Bakkennorm+treinpersoneel Met vriendelijke groet, Het moderator team |
17-09-2015 12:33:06 | ||
---|---|---|
spotter
|
QuoteDit komt doordat als er geëvacueerd moet worden in de tunnel, op beide treinstellen een conducteur moet zitten. Laatst bewerkt door spotter op 17-09-2015 12:34 |
17-09-2015 21:37:21 | ||
---|---|---|
himym
|
Niet zozeer een conducteur op beide stellen, maar het schijnt dat er in het voorste stel een mcn zit. Die kan het voorste stel ontruimen, de HC neemt dan het achterste stel voor z'n rekening. Dat lijkt mij een logische uitleg voor dit voorschrift. |
17-09-2015 21:49:42 | ||
---|---|---|
Frontier
|
En hoe doet men dat dan bij bijvoorbeeld 4x ICM3, 3x SGM2 of 3x Plan V? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-09-2015 22:35:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Het aantal stellen maakt hier in feite niet uit, het gaat om de plek waar het personeel zich bevindt. Stel dat een trein in een tunnel in de brand vliegt en de brand bevindt zich in het midden van de trein. Dan wil je natuurlijk wel dat aan weerszijden van die brand de reizigers geëvacueerd kunnen worden. Vandaar de eis dat er zowel voor- als achterin de trein iemand aanwezig is. Waarbij het voorin dus zoals gezegd de machinist kan zijn die die functie heeft. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-09-2015 18:09:30 | ||
---|---|---|
abcde
|
Sinds het wijzigingsblad van december reed IC 527 ( Rtd 8.05 , Gn 10.44) op zaterdag met slechts 1 stel ICM, meestal veel te kort tot zl. Vandaag, zaterdag 19 sept., weer met 2x ICM-III. Blijft dit de inzet bij de 527 op zaterdag ? |
19-09-2015 18:37:52 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Vraagje over de 2000 serie. Aankomst te UT is doorgaans op spoor 21 en vertrek op spoor 20. Als ik op sporenplan kijk dan krijg ik het idee dat het aankomende stel kopmaakt op kopspoor nr 238 aan de oostzijde. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen? groeten, Fred Laatst bewerkt door fred67nl op 19-09-2015 18:38 http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
19-09-2015 18:41:18 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dat doet men inderdaad al sinds half juli op deze manier, dit omdat deze sporen ook gebruikt worden voor de sprinters Woerden - Houten v.v. waardoor lang stilstaan langs het perron geen optie is. Overigens alleen overdag op werkdagen. Laatst bewerkt door michaben op 19-09-2015 18:41 |
19-09-2015 18:41:31 | ||
---|---|---|
martw
|
Dat klopt, de 2000 rijdt om via het keerspoor ten zuiden van perron 20/21. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
19-09-2015 20:20:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Voor b.v. 2054 op werkdagen wordt een versterkingsviertje van Utctw via spoor 20 naar tailtrack 238 om daar gecombineerd te worden met een kopmakende viertje VIRM. |
19-09-2015 23:00:37 | ||
---|---|---|
j.jager
|
QuoteMeerdere ritten reden vandaag langer dan normaal, dit waarschijnlijk vanwege de 50+ beurs. Zo reed de zaterdagse 524 met virm i.p.v. icm. Aannemeijk dat de 527 daardoor ook langer was. |
20-09-2015 00:12:21 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Nou ja, trein 532 daarentegen juist met IRM i.p.v. ICM. De Dam-Damloop zal er ook wel iets mee te maken hebben. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 7 september 2015 |