Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Rangeerlocomotieven serie 600 - Rangeerlocomotieven serie 600 |
14-10-2009 03:12:59 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Zat laatst enkele foto'tjes te bekijken die ik gemaakt in heb 2005 in Haarlem. Gele SGM's, ICR-stammetjes etc. Maar toen kwam ik ineens dit plaatje tegen: http://img202.imageshack.us/img202/8137/dscn1446.jpg De achterste ICR-BKD zal waarschijnlijk in Haarlem zijn geweest t.b.v. ombouw naar ICRm-BDs, maar de tractie interesseert me: een Hippel. Tot wanneer zijn deze machines in gebruik gebleven bij NedTrain? In de periode waar ik het over heb (2005) waren er toch ook al NT700-locjes? Later die middag kwam ik hem nog een keer tegen: http://img200.imageshack.us/img200/8700/dscn1468p.jpg Als ik het goed lees gaat het hier om de NS 673. Ik heb ook géén idee waar het transportje heen ging, sowieso niet naar Hlmkr en Hg valt ook al af... Voor de volledigheid in die periode reden de ICR-stammen in de 8/900 (Haarlem - Maastricht/Heerlen) in een combinatie van ICR-BKD, ICR AB (BNL), ICRm, DDM-1 en 2 loc's (trek-trek), maar om het ingewikkeld te maken ook al een aantal stammen trek-duw met een BDs. Laatst bewerkt door ruysdael op 14-10-2009 03:15 |
14-10-2009 09:16:42 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Wat ik uit mijn eigen foto's haal, zie ik dat de 704 en 705 al in 2003/2004 actief waren bij de werkplaats in Zwolle. De 690 was in 2004 ook nog actief. De 662 was ook in Zwolle actief, maar had daar de rol van reserve/plukloc. De 662 is eerder verdwenen uit het Zwolse (volgens mij 2004) dan de 690, maar wanneer dat was, is een ? In 2004 is RRF begonnen met het verwerven van een aantal locs 600. Hoe het met bijvoorbeeld Maastricht zit, weet ik zo niet. |
14-10-2009 09:49:52 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
|
De 673 is van NedTrain een staat in de HTMU loods in Ut, RRF heeft nog hippels en voor de rest zu ik gee actiefe hippels meer weten, behalve de museumstichtingen. |
14-10-2009 12:19:32 | ||
---|---|---|
thom
|
De 673 was van Nedtrain Consulting, het huidige lloyd's. Als goed is , is er op Crailo nog een bakkie in dienst dacht ik... |
14-10-2009 12:22:19 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Ja klopt, dat is de 647. |
14-10-2009 12:24:43 | ||
---|---|---|
bart
|
Ik denk dat de overgang van Hippel (Bakkie!) naar 700 in 2005 plaats heeft gevonden; ik heb beide loctypes nog tijdens mijn Haarlemse schoolperiode (gedurende 2 jaar) meegemaakt. |
14-10-2009 20:04:36 | ||
---|---|---|
rogier
|
Quote Volgens mijn informatie werd in Haarlem het Bakkie in mei 2005 vervangen door een 700. Quote Waarom valt Hg af? Het werkplaatsnet reed toen 's nachts, waarbij de voor Haarlem bestemde wagens in Hg werden achtergelaten. De rangeerfiets van de werkplaats zorgde overdag voor vervoer van / naar Hlmwph. Gezien de gesloten wagen achter het locje, zou het best de werkplaatstrein kunnen zijn geweest. Zie ook http://www.flickr.com/photos/rogierp/4011370531/. Laatst bewerkt door rogier op 14-10-2009 20:41 |
14-10-2009 21:59:55 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja, die ging naar Hg, wagens uitwisselen. |
07-06-2015 16:58:29 | ||
---|---|---|
PimTH
|
De 640 en de 601 staan op in ieder geval 7-6-2015 opgebokt. De assen liggen naast de locomotieven. De locs staan op al een tijdje op het spoor waarnaast de 1600'en ook hebben gestaan. Aan de stand van de assen lijkt het alsof de locs van de assen zijn opgetild en op het spoor ernaast zijn geplaatst. Is de 601, in navolging van de 602, ook terzijde gegaan, wat opvallend zou zijn, omdat deze vorig jaar nog is geschilderd? |
07-06-2015 17:05:00 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Waar staan de 640 en 601 dan opgebokt? |
07-06-2015 17:05:54 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Cmb, waar alle Railpro-600'n staan. Laatst bewerkt door PimTH op 07-06-2015 17:06 |
07-06-2015 17:09:45 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Een reeds bestaand en een nieuw geopend topic over 600'en zijn samengevoegd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
07-06-2015 22:55:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Kan me ook voorstellen dat de assen toezijn aan nieuwe wielbanden, afdraaien of ander onderhoud en daar de lok voor gelicht is. Volgens mij heeft Cmb daar outilage genoeg voor |
08-06-2015 07:30:13 | ||
---|---|---|
sik214
|
De 640 is plukloc en heeft al heel veel afgestaan, nu zal het de beurt zijn voor de assen, om onder de 601 te komen. De 602 staat reserve en niet terzijde. Voor projecten zoals vorige zomer, is deze gewoon inzetbaar. |
17-07-2015 13:34:15 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Vandaag reed de 602 weer eens op Cmb. Bestemming: het spoortje waar de 601 en 640 nog steeds opgebokt staan. De situatie is nu als volgt: juk-640-601-602. Meteen daarna waren er Jacko Fijn Techniek-medewerkers die de loc onderhanden namen. Plukloc twee? |
17-07-2015 13:39:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Gewoon simpelweg een stukje onderhoud lijkt me ook geen gekke gedachte... |
16-08-2015 10:28:12 | ||
---|---|---|
PlanX
|
De 9701 van LOCON staat nu in Apeldoorn. https://www.flickr.com/photos/69195288@N07/20617407605/in/dateposted-public/ |
16-08-2015 10:48:41 | ||
---|---|---|
rob46
|
Is op 8 augustus van Wijster naar Apd getransporteerd. 57 jaar OV-fotografie. |
17-08-2015 09:13:28 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Heb je een idee wat men er in Apd mee van plan is? Of moeten ze'm gewoon 'ergens' kwijt net als de V60? |
17-08-2015 09:16:17 | ||
---|---|---|
midniight
|
Wat dacht je van de vuiltrein ophalen? Al is het nog niet gezien. De vuiltrein wordt verzorgd door Locon. Twello, mooi gat op de Veluwe! |
17-08-2015 09:30:10 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ik heb begrepen dat de hippeltjes daarvoor niet meer gebruikt mochten worden van IL&T |
17-08-2015 09:32:15 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Daar is een zaak over geweest die beslist is in het voordeel van Locon. |
17-08-2015 09:39:22 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Da's heel goed nieuws %02% |
17-08-2015 09:44:46 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Is de desbetreffende uitspraak nog ergens te lezen/vinden? |
17-08-2015 10:07:24 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Nee. |
17-08-2015 10:18:41 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote 7 augustus Wijster - Loenen 8 augustus Loenen - Apeldoorn |
17-08-2015 10:44:50 | ||
---|---|---|
lesley001
|
Quote In de opzet die ze nu gebruiken hebben ze het hippeltje alleen niet echt nodig. De V100 die ook het transport van/naar Cmb en Nwh verzorgt, rijdt ook meteen de vuiltrein van/naar Apdvam. De Hippel opstarten lijkt mij alleen maar extra werk. |
17-08-2015 11:01:24 | ||
---|---|---|
sik214
|
Tenzij in een nieuwe opzet de V100 slechts Nwh-Cmb-Amf rijdt. Dan zou de e-loc er al in Amf voor kunnen |
17-08-2015 11:02:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
QuoteZeker, maar nu draai je oorzaak en gevolg om. Eerste keus van Locon was 9900 en hippel, de V100 is de noodoplossing omdat de hippel niet meer mocht en als die V100 dan toch al rijdt, kan-ie net zo goed de hele rit voor z'n rekening nemen. Als de hippel weer mag rijden ligt het voor de hand dat de 9900 dan de ritten onder de draad van de V100 overneemt en dat die V100 weer ingeleverd kan worden |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-08-2015 12:42:50 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Beste mensen, wacht het gewoon rustig af en/of ga het gewoon proberen, niets grilligger dan cargo en je krijgt zelden wat op een presenteerblaadje, zeker niet bij Locon. V100'n zijn ook leuk, het vuilvervoer sneuvelt zowiezo in 2016 dus ook nu al interessant genoeg om te fotograferen, nu kan dat nog met het avondlicht. Als dat vuilvervoer weg is zijn de gehuurde NBE V100'n ook niet meer nodig waarschijnlijk. Dus ga het gewoon proberen! |
17-08-2015 23:03:44 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
Komt het over het algemeen nog een beetje overeen met de DRGL's van 2015? |
18-08-2015 06:05:45 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Het antwoord op je vraag staat boven je bericht.Quote http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
18-08-2015 16:04:45 | ||
---|---|---|
sik214
|
RailPro's 604 staat nu (16:00 uur) op een wegtransport dieplader te Cmb. Bestemming mij niet bekend. |
18-08-2015 21:02:29 | ||
---|---|---|
2296
|
Ook pluklok 640 staat weer op zijn assen en is bij de V100 093 neer gezet. De 604 staat bij de achter uitgang (nabij golf terrein). Er stond geen trekker bij de dieplader. |
19-08-2015 07:44:48 | ||
---|---|---|
kmark
|
QuoteZojuist (19-08-'15, circa 7:40u) een RailPro 600 op een dieplader over de A50 thv Hoenderloo ri Arnhem. |
19-08-2015 10:04:57 | ||
---|---|---|
sik214
|
Wellicht lossen op Ahg t.b.v. de werkzaamheden komende dagen? |
19-08-2015 13:41:50 | ||
---|---|---|
PimTH
|
De RP 603 was rond kwart voor een vandaag op een dieplader voor Beeld en Geluid in Hilversum. Reed vanuit de richting Cmb. Uiteraard op het moment dat ik even langs Cmb wilde gaan om te kijken of er nog wat stond... |
19-08-2015 17:49:42 | ||
---|---|---|
mich
|
Klopt naar Ah voor werkzaamheden. |
01-09-2015 09:39:36 | ||
---|---|---|
rob46
|
Gisteren keerden de RP 603 en 604 per trailer weer terug naar hun thuisbasis Cmb. De bakkies werden voor rangeerwerkzaamheden op Ahg en laden/lossen bij Va ingezet. https://www.flickr.com/photos/rob46/21054157235/in/dateposted-public/ 57 jaar OV-fotografie. |
12-09-2015 12:13:12 | ||
---|---|---|
2296
|
Op 11-09 is de RP 601 van zijn assen gelicht. Net als wat er eerder gebeurd is bij de RP 603 en 604. De rest van de loks stonden onder het viaduct geparkeerd RP 603+604+602+640+V100 093. Laatst bewerkt door 2296 op 12-09-2015 12:13 |
28-10-2015 08:14:43 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote inmiddels is de uitspraak te lezen. http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBROT:2015:4467 |
28-04-2016 19:14:08 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Aldus het OD is de RP 602 vandaag per dieplader van Cmb naar Aml gegaan. |
28-04-2016 23:00:17 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Zal dan waarschijnlijk wel gaan helpen bij de wkz tussen Aml en Mrb neem ik aan? |
28-04-2016 23:24:52 | ||
---|---|---|
selivio
|
Lijkt me een juiste aanname gezien de plaats waar die nu staat (op de sporen achteraan op het emplacement tegen een stuk van de strukton vernieuwingstrein (van die platte bielzenwagens), tussen stapels bielzen) Laatst bewerkt door selivio op 28-04-2016 23:30 |
29-04-2016 08:51:12 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
RP 604 stond gisterenavond op Crailoo op een dieplader voor hetzelfde doel, de wkz Aml-Mrb. |
10-06-2016 19:12:25 | ||
---|---|---|
PimTH
|
De locomotieven die aan het werk waren tussen Aml en Mrb zijn inmiddels weer teruggekeerd op Crailoo. Voor de werkzaamheden hebben ze NVR-nummers gekregen: de 602 het nummer 98 84 8283 604-2, de 603 nummer 98 84 8283 603-4 en de 604 nummer 98 84 8283 602-6. Ter vergelijking: de Locon 9701 heeft als nummer 98 84 8283 605-9 en de 9702 98 84 8283 604-2. Als basis lijkt het RRF-nummer ten grondslag te liggen. De 602 heeft echter een al uitgegeven nummer gekregen: de 9702 heeft hetzelfde nummer. De 602 heeft overigens nooit voor RRF gereden. |
30-06-2017 16:44:37 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmorgen werd JFT 9702 per trailer vanuit Loenen naar de Europoort overgebracht. De loc wordt daar voor rangeerwerkzaamheden ingezet: https://www.flickr.com/photos/rob46/34821518773/in/dateposted-public/ Laatst bewerkt door rob46 op 30-06-2017 16:45 57 jaar OV-fotografie. |
30-06-2017 17:49:44 | ||
---|---|---|
dennistd
|
JFT? |
30-06-2017 17:54:55 | ||
---|---|---|
mich
|
Jacko Fijn Techniek. Locje vandaag getest op de Europoort en alles ging perfect. Zondag avond wordt de eerste set gebracht, maandag ochtend begint het proces. Er komen deze zomer ongeveer 50 mais treinen voor de Ethanol productie bij Alco Energy Rotterdam, gebracht door afwisselend LTE en Raillogix-Captrain. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Rangeerlocomotieven serie 600 - Rangeerlocomotieven serie 600 |