29-05-2015 13:44:20 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik zag vandaag in Aml op het perron een aankondiging dat er op 4 en 5 juli 2015 geen treinverkeer is tussen Dv en Hgl en van 6 juli t/m 12 juli 2015 geen treinverkeer is tussen Aml en Hgl. Er wordt ook een website genoemd ns.nl/treinverkeerdeventerhengelo en die leidt je door naar http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/werkzaamheden-deventer-almelo-hengelo-juli-2015.html En daar lees je dan dat op 11 en 12 juli 2015 Zl - Rat geen treinverkeer heeft en op 12 juli 2015 Hgl - Odz ook geen treinverkeer heeft. Volgens de website betreft het werk aan het spoor, bovenleiding en overwegen en nieuwe perrons in Rsn, Amri en Bn Dick van den Hoven |
29-05-2015 14:49:54 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De website van prorail biedt meer duidelijkheid: http://www.prorail.nl/werkzaamheden/almelo-hengelo-4-tm-12-juli |
29-05-2015 20:49:47 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Jammer dat het Nederlandse spoor altijd zo laat informeert. Enkele weken geleden kwam de melding al via Max Maulwurf van DB (nieuwsbrief voor het traject IC77). Toen was er op het Nederlands internet helemaal niets te vinden over het hoe en waarom. In de tussentijd wist ook NS Internationaal het te melden en nu schijnbaar ook de rest. |
01-07-2015 08:13:12 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Veel werkzaamheden in zicht tussen Zl en Rat / Ost. In de weekenden 4/5 juli en 11/12 juli rijden er geen treinen tussen Zl en Rat. Op 27 juli is er minder treinverkeer mogelijk, en op 28 juli rijdt er helemaal niets tussen Zl en Rat. Van maandag 10 augustus tot en met zondag 16 augustus is er een week lang geen treinverkeer mogelijk tussen Zl en Rat. Op zaterdag 15 en zondag 16 augustus is er ook geen treinverkeer mogelijk tussen Zl en Ost. In de herfstvakantie is er van zaterdag 17 tot en met vrijdag 23 november geen treinverkeer mogelijk tussen Zl en Rat. Tussen Dv en Zl zullen de treinen met een andere dienstregeling gaan rijden. |
01-07-2015 09:01:26 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Het ligt nog iets anders als ik bij werkzaamheden op ns.nl kijk. 4/5 juli en 11/12 juli valt de 7900 geheel uit. 6 t/m 10 juli rijdt de 7900 Zl - Wdn Zoals jij het opschrijft wek de suggestie dat er achter Rat nog wel treinverkeer plaats vindt. Naar mijn idee kun je het beter wat breder zien dan alleen Rat en Ost. Dick van den Hoven |
01-07-2015 13:21:50 | ||
---|---|---|
RK
![]() |
Ook op het traject Hgl-Es wordt een aangepaste dienstregeling gereden van 4 t/m 12 juli. Er zal ieder kwartier een sprinter rijden. Vertrekkend uit Hgl om .05 .20 .35 en .50 Vertrekkend uit Es om .01 .17 .31 en .47 Hierdoor is de overstap in Hgl op de syntus niet zo krap, ik zou willen dat het altijd zo was. |
01-07-2015 18:34:20 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
De overstap 7900 uit Aml -> 31200 naar Odz kan niet verbeterd worden (pas als Zl-Es met elektrisch materieel gereden wordt valt er met rijtijden de benodigde winst te behalen). De 31200 kan niet later weg, want dan is de kering te Odz te kort. Andersom (7900 uit Es -> 31200 naar Zp) kan ook niet. Eens per 2 uur, als de 140/240 rijdt, gaat de 7900 al in blokafstand achter de 7000 aan. Daar valt weinig te halen (weer rijtijd van een Flirt 3 misschien. Op Hgl-Odz worden overigens alleen de onbewaakte overwegen Oosterveldweg, een landweg, Beuvinksweg en de toegangsweg tot Oude Postweg 11/11A (lokaal bekend "Kellendiek") verwijderd, aldus de gemeente Dinkelland. Vanaf de Vliegveldstraat en Oude Postweg zijn parallel aan het spoor vervangende ontsluitingswegen aangelegd. Vooral de parallelweg vanaf de overweg Oude Postweg naar de Beuvinksweg 6 en Oude Postweg 11/11A is een mooie fotostek voor treinen uit de richting Bh op de zomeravonden rond 6 uur. |
01-07-2015 18:55:39 | ||
---|---|---|
RK
![]() |
Enige wat wel zou kunnen is de 7900 2/3 minuutjes langer laten wachten in Hgl tot vertrek naar Es. Dit zou vooral in de ochtendspits (waar syntus vaak 1/2 minuten vertraging heeft) al enorm schelen. |
02-07-2015 15:25:59 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
"Volgens de website betreft het werk aan het spoor, bovenleiding en overwegen en nieuwe perrons in Rsn, Amri en Bn" Aldus het eerste bericht in dit topic. Is dat nu eigenlijk alles dat het rechtvaardigt om het hele traject een hele week stil te leggen. Dit werk zou toch zo te plannen moeten zijn dat er toch een minimum aan treinverkeer overeind moet kunnen blijven,zo lijkt mij. De reizigers hebben hier weer eens het nakijken. De vele honderden reizigers die dagelijks hier langs gaan moeten maar weer de bus in dat toch de nodige ergernis veroorzaakt, nog niet eens gesproken over de IC naar Berlijn met de vele zomerreizigers met doorgaans een flinke hoop bagage. Perron Rijssen bijvoorbeeld in ieder geval: we hebben toch hier het bekende inhaalspoor. Ik zal wel een roepende in de woestijn zijn en van Pro Rail horen dat dit niet mogelijk is gezien de grote hoeveelheid protocollen, regelgeving, procedures en andere processen en al dat meer die dit onmogelijk maken. Neemt niet weg dat het reizend publiek weer eens op de tweede plaats komt. |
02-07-2015 15:35:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vrijwel helemaal eens. Lang geleden was een buitendienststelling van een heel weekend al een zeldzaamheid en inmiddels meer regel dan uitzondering; de laatste jaren sluipt langzaam "de negendaagse" erin. Daar is in nieuwbouwporjecten vaak ook wel veel voor te zeggen, bijvoorbeeld dat projecten een jaar of meer verdienen in doorlooptijd (de Zuidtak wordt volgend jaar zoiets) en dat het een hele lawine aan weekenden scheelt. Maar langzamerhand sluipt het er ook in voor groot onderhoud en voor het combineren van een aantal kleinere projecten. En dat kan in het algemeen best anders - al heb je dan dus ook meer weekenden en langere tijd overlast. |
02-07-2015 15:53:46 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Van de week lagen er al op de losweg in Almelo gigantische muren van betonnen dwarsliggers. Dat betekent dus spoorvernieuwing en dat wordt eigelijk nooit meer afgehandeld met een spoor in dienst en een spoor niet in dienst. Dick van den Hoven |
02-07-2015 20:36:21 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Achter de Ikea (Veldkamp heet dat volgens mij aan de Bornse kant) ligt ook al een gigantische berg met ballast. |
02-07-2015 22:03:56 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Dat geloof ik allemaal best, maar mij gaat het om de afstemming tussen Pro Rail en NSR over dit soort dingen. Natuurlijk is dit bij grote projecten anders, maar dit gebeurt nu ook al bij kleinere projecten die bij elkaar geveegd worden en dat dan als argument fungeert om bijvoorbeeld zoals nu Aml-Hgl de hele week zonder onderbreking stil te leggen. Toe maar. Pro Rail plant dit vast wel onder het mom van optimalisering van de financiële middelen en de inzet van personeel en NSR................zet bussen in. Alleen maar bussen in? Ik heb wel medelijden met al die reizigers vooral die van de IC naar Berlijn die met dit weer in Dv in de bus moeten en naar Hgl, nee naar Bh, om daar pas weer verder te kunnen gaan. Laat NSR dit allemaal welgevallen onder aanvraag van Pro Rail? Bussen zullen wel de standaardoplossing zijn, maar wordt er wel gekeken naar genuanceerde oplossingen zodat niet de hele week alles plat hoeft te liggen? Ik begrijp de onmogelijkheid (?, het zal wel weer niet kunnen) om de IC naar Berlijn vanaf Apd via Zp nar Hgl om te laten leiden, maar het zou toch zeker van een elegantie naar het reizend publiek zijn als dit toch enigszins mogelijk zou zijn. DE loc'n zullen er zeker zijn die ATB NG(?) hebben. Ik noem maar wat. Overigens: wat gaan de goederentreinen ook al weer doen zoals de Volkswagentreinen naar Leusden? Ommetjes? of ligt dit stil. Of via Emmerik. |
02-07-2015 22:35:56 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ja net zoals vroeger de Internationale over Delden met een stoere 234, ik stem voor! https://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/4284979796/in/dateposted-public/ Alleen jammer dat Hengelo - Oldenzaal er ook uit ligt. |
02-07-2015 23:38:38 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Hgl-Odz ligt er alleen op 12 juli uit, voor de rest is omleiden via Go gewoon mogelijk (technisch gezien dan, over de bewoners zullen we het maar niet hebben....) |
02-07-2015 23:46:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Het roept in ieder geval makkelijker dan dat het in de praktijk zal zijn. Een ATB-NG lok inhuren zal wel te doen zijn (al zal daar wel een financieel en verzekeringstechnisch plaatje aan vast hangen), maar die levert géén hoogspanning waardoor er in de rijtuigen geen werkende airco/verwarming/keuken is en op ten duur ook geen verlichting en deursluiting meer omdat er ook geen batterij lading is... |
02-07-2015 23:53:06 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Nadelen of bezwaren roepen is net zo makkelijk hoor![]() |
03-07-2015 00:39:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zeker waar![]() |
03-07-2015 08:18:00 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
QuoteIk kan me nog het bezoek van (toenmalig) Koningin Beatrix aan Warffum en Groningen in 2004 herinneren. Daar ging men ook per Sr10 heen. Vanaf Gn twee 6400'en voor de trein. Eén voor de tractie en één voor de hoogspanning (want een aantal 6400'en kunnen HS leveren, maar kunnen niet tegelijkertijd ook tractie leveren. Neemt niet weg dar er voor de serie 140 tegenwoordig weinig uitwegen worden gezocht als de zaak om welke reden dan ook niet kan rijden. Terwijl in de tijd van IR 2300 nog regelmatig een ICM reed als er bijvoorbeeld via Ut gereden werd en daar kop gemaakt moest worden (of Plan U als er via Zp-Hgl gereden werd). Ook de Plan V's (als uiterste noodgreep omdat het andere materieel niet meer toegelaten was op Odzg-Bh) staan de meesten hier waarschijnlijk nog voor de geest. |
03-07-2015 08:35:24 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
klopt de 6461 tot en met de 6475 waren geschikt om spanning te kunnen leveren aan rijtuigen, ze moesten hiervoor in de werkplaats worden omgezet. Maar volgens mij is dit systeem later weer verwijderd. Maar een dieseltraxx zou het toch ook moeten kunnen. |
03-07-2015 08:55:19 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Of je zet een set dm90 in. Ruim zat, en in odz overstappen. |
03-07-2015 09:36:26 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Bij werkzaamheden betaald Prorail het busvervoer, bij treinen omleiden moet NSR/Int zelf in de buidel tasten...toch? |
03-07-2015 09:43:37 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik neem aan dat Prorail betaalT voor alternatieven aan de vervoerder, bij ongelukken zal het wel een verzekeringskwestie zijn. |
03-07-2015 09:52:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De vergoeding bij buitendienststellingen is een langlopende discussie. Maar omleidingen en alternatieve maatregelen - anders dan busvervoer - heeft nooit bij de vergoedingen behoorD. Maar als je je er niet sterk voor maakt, zal het ook nooit anders worden, anders gezegd: NS zou dat dit soort 'speciale' gevallen best wel eens op de agenda mogen zetten. Vind ik. Laatst bewerkt door broek53 op 03-07-2015 10:04 |
03-07-2015 09:59:01 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Hoe gaat het reguliere goederenvervoer dan? In plaats van Bad Bentheim over de BR? Of een paar diensten dieselen over Zutphen en Goor? |
03-07-2015 10:26:00 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Er geldt dar een limiet op het aantal goederentreinen. DBS mag 1 slag per dag dieselen op Zp-Hgl. Andere vervoerders hebben hiervoor geen capaciteit aangevraagd/toebedeeld gekregen in de jaarverdeling. Er is dus een kans dat de pontrein via Zp zal gaan. |
03-07-2015 11:29:34 | ||
---|---|---|
1700fan
![]() |
@NS1707 Poznan gaat sws via Em-BR-Whz. Pontrein zou nog wel via Hgl-Zp kunnen gaan. Zeebrugge niet aangezien Pon dan al die dag rijdt. Nosta op zondagochtend zou ook via dat lijntje kunnen, maar ik ga er vanuit dat die via Em-BR-Kfh gaat. Volvotrein gaat dan ook via Em-BR, en wellicht bij Gdm eraf en dan de normale route vervolgen. Laatst bewerkt door 1700fan op 03-07-2015 11:36 |
03-07-2015 11:32:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik zat al te wachten of daar iemand mee zou komen ![]() Zo'n 6400 hoogspanning laten leveren is een klein ombouw projectje, en dat zal ook de nodige euro's kosten. Dat maakt het voor die paar Berlijn treinen er niet echt interessanter op... Plus dat de vraag is of die machines die dat kunnen niet in de mottenballenvloot zitten of reeds verkocht zijn, want ik denk niet dat DBS daar echt rekening mee houdt nog. |
03-07-2015 11:45:58 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteZijn dat echt de plannen? NMBS BR186 over de BetuweRoute heb ik nog nooit gezien... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-07-2015 11:49:57 | ||
---|---|---|
1700fan
![]() |
Heb al wel eens een foto van een LL gezien![]() |
03-07-2015 12:32:42 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Hier een foto van een Volvo en (volgende foto) een lege Pon in Em: https://flic.kr/p/eicwP5 Dat was op 10 mei 2013. Toen waren er werkzaamheden in/bij Hgl. |
03-07-2015 12:38:53 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Het goederenvervoer zal, op inderdaad die Pon-trein na, waarschijnlijk allemaal via Em gaan. Maar er zijn ook treinen (HSL/RRF auto/ketel) die vanuit Bh rijden die niet over de BR kunnen. Aannemelijk zullen deze dan ofwel Em-Ah-Ut-Rtd-Kfhn/Whz of Em-Ah-Nm-Ht-Rsd/Kfhn gaan. En er bestaat een kans dat er helemaal niets via de BR gaat, hoewel ik die kans zelf ook klein acht. Over NMBS28 over de BR, voor zover ik weet ontbreekt er iets in de software of iets in die zin dat ze niet over de BR mogen, wellicht was die ene LLT een testrit ooit. De BNL gaat niet voor niets over het gewone net op Rtd-Rsd ![]() Laatst bewerkt door DDZ7504 op 03-07-2015 12:40 DDZ in dienst, ik blij! |
03-07-2015 13:07:10 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Bedankt voor de helderheid! Alleen, waarom zou de BNL over een goederenspoorlijn rijden met reizigers?? |
03-07-2015 13:10:38 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De HSL Zuid is voor reizigerstreinen aangelegd hoor![]() |
03-07-2015 13:16:56 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De BNL rijdt met dezelfde type locs als de Volvo, en de software op de HSL is redelijk gelijk met die op de BR (niet identiek natuurlijk, maar het komt in de buurt) en die vergelijking had ik al eens eerder gehoord dus vandaar. DDZ in dienst, ik blij! |
03-07-2015 13:18:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteHet gros gaat over de BER en men had de Volvo ook graag daarheen willen leiden maar wss is de boog bij Meteren nog niet 'in dienst' als gevolg van de problematiek aldaar. De Volvo`s volgen dan netjes de route over Rsd - Ht - Ah - Em v.v. Zover ik weet gaan de 47734/33 netjes Amf - Ut - Ah - Em v.v. rijden. |
03-07-2015 13:38:01 | ||
---|---|---|
1700fan
![]() |
Quote De 1832 en RRF 4401&4402 mogen niet in Em komen. Geld ook voor de LC 9901 t/m 9906 en de 9908 ![]() Zou ook nog kunnen dat ze i.p.v. een NMBS2800 een DBS loc ervoor gooien aangezien de Volvo eigenlijk van DBS is, geld ook voor Combinant Shuttle. Word gereden door NMBS maar is van DBS. Laatst bewerkt door 1700fan op 03-07-2015 13:39 |
03-07-2015 13:49:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
@1700fan zo ver was ik ook al, aar normaal gesproken in wordt er al een locwissel gedaan dus dit zou in Zv of Ah dan ook kunnen voor die treinen. Of het moet toevallig een week zijn dat er helemaal geen treinen met 1800'en rijden... eventueel zouden er dan locs gehuurd kunnen worden, en locon heeft zelf BR189![]() |
03-07-2015 13:54:35 | ||
---|---|---|
mart.h
![]() |
NMBS 2800 en lok 186142 hebben SW6 aan boord. Met deze SW versie zijn ze niet toegelaten op de Betuwe route en HSL. Traxx SW 7J is nu voor HSL. Betuweroute weet ik niet uit mijn hoofd. |
03-07-2015 16:35:46 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
@1700fan: Voor Locon's Bentheim-shuttle is een eenvoudige oplossing. Via de Bentheimer Eisenbahn naar Co en daar verder richting Kfh. Reken maar niet op Zp-Hgl. Ik neem aan dat de bewoners daar al moord en brand schreeuwen als de loc voor de bediening van Ddnser een keer via Hgl-Zp naar Bh rijdt i.p.v via Aml-Hgl. |
03-07-2015 18:20:20 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Dus de BH (bv 50587) op zondag van Kfh naar Bh gaat via Zl/Co en dan over het lijntje van de BE naar Bh? |
03-07-2015 18:32:25 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
De Bh-shuttle rijdt al zeker 4 maanden als 42728 Bh-Kfh/42729 Kfh-Bh. Daarnaast stel ik alleen dat Co/Zl een oplossing is, niet dat daar met zekerheid over gereden wordt. |
03-07-2015 18:51:57 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Ik ken alleen de 50586, excuus want ik typte hem net fout, 50587 is de CO-shuttle. Maar goed, we gaan het zien hoe het gaat verlopen. |
03-07-2015 23:11:23 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
HSL rijdt volgende week noodgedwongen met een van RRF gehuurde v100 op Em. 1832 gaat voor de gelegenheid een week in groot onderhoud. |
03-07-2015 23:32:05 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
De werkzaamheden op Almelo de riet zijn begonnen. Vandaag of gister is er een noodbrug gestort over een flinke sloot. De perrondelen en werkmatrieel staan op de grond van het voetbalveld naast het station. Nu sinds 23u is de overweg afgesloten en zijn de lampen al uit. Reizigers uit de laatste treinen moeten dus maar in het donker uitstappen. ![]() |
04-07-2015 00:07:30 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Iets wat Hispeed ook mooi meteen zou kunnen doen met alle 1700'en, maar waarschijnlijk denkt niemand zo ver door. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
04-07-2015 00:12:11 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteLaatste worden vervangen door bussen ![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
04-07-2015 00:33:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
@ Frontier, En dan met dit weer op pad zonder airco en afstervende rijtuigen door gebrek aan spanning ![]() Da's ook niet een erg net product leveren... Laatst bewerkt door thom op 04-07-2015 00:34 |
04-07-2015 01:30:33 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Als het goed is bevinden er zich geen stammen in Nederland tijdens de werkzaamheden, daarom juist. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
04-07-2015 10:23:54 | ||
---|---|---|
RK
![]() |
De logica in de extra sprintersdienst tussen hgl en es is ver te zoeken. De ene keer wordt er gereden met een losse plan v en de volgende met virm VI. |
04-07-2015 10:43:56 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Bij Rsn doen ze in ieder geval nog niks. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
04-07-2015 11:23:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik vatte hem, door de warmte waarschijnlijk ![]() ![]() Ik denk dat een paar lokken even extra naar binnen sturen niet zo snel zal passen in de planning van de Nedtrain werkplaatsen. |
04-07-2015 11:35:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, niet zomaar even, maar een paar maanden vantevoren zou dat toch moeten kunnen. Wie of wat is Hispeed trouwens? |
04-07-2015 11:39:30 | ||
---|---|---|
Treinfan98
![]() |
Quote Er zijn dit weekend werkzaamheden tussen Ht en Nm. Dit weekend is deze route niet mogelijk. Heeft de Reeks 28 ETCS aan boord? Opties zouden dit weekend kunnen zijn: Rsd - Zlw - Ddr - Rtd - Gd - Ut - Ah - Em Rsd - Khf (Reeks 28) Khf - BR - Em (DBS 189'er, 6400 of Reeks 28 (kan volgens DBS machinist wel op de BR rijden)) Laatst bewerkt door Treinfan98 op 04-07-2015 11:45 Eigenaar van de website Het Treinenhoekje: www.hettreinenhoekje.nl |
04-07-2015 11:46:41 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Of via Venlo of niet eens via NL. |
04-07-2015 11:55:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote NS International ![]() |
04-07-2015 12:01:33 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteKlinkt meer als voorpret, al een Cargo gezien via Ut, Ah naar Em.? 57 jaar OV-fotografie. |
04-07-2015 12:04:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ziehier een nijpend gebrek aan grensovergangen. Terwijl er nog twee prima slapende grensovergangen zijn: via Groesbeek en via Vlodrop. Als je je huis niet meer in kunt, is het tijd om een deur te maken. Jaja, ik weet dat het eenvoudig klinkt. Maar gek? Vorige week was in het nieuws dat Belgie veel geld krijgt van de EU voor de IJzeren Rijn... Dat is hier in Nederland uiteraard niet breed uitgemeten. Laatst bewerkt door sjoerd op 04-07-2015 12:14 |
04-07-2015 12:07:27 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 1700 wordt in Dv gekoppeld aan de 1600, kering met 5 treinnummers omhoog, 1637 op 1742, 1739 op 1644 enz. Mix van ICM en VIRM. |
04-07-2015 12:15:41 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Zal wel moeten via Ut-Ah, reeks 28 kan niet op de BR. |
04-07-2015 12:15:53 | ||
---|---|---|
Treinfan98
![]() |
Quote Nee dat nog niet Eigenaar van de website Het Treinenhoekje: www.hettreinenhoekje.nl |
04-07-2015 12:41:16 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
Quote Zojuist amri gecheckt. De tegels en lampen zijn weg. Verder geen bouwlui gespot. Vast te warm om overdag te werken. |
04-07-2015 15:10:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik ben toch bang dat er met zulke grootschalig geplande werkzaamheden niet even van de planning afgeweken wordt omdat het zo warm is... |
04-07-2015 15:26:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nu ja, het houdt een keertje op natuurlijk. En het kan goed zo zijn dat deze specifieke werkzaamheden als dagwerk waren bedacht, maar nu als nachtwerk worden uitgevoerd. |
04-07-2015 15:29:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is wel een goede mogelijkheid natuurlijk, maar ik kan me iig niet echt voorstellen dat de aannemer het riskeert dat het werk niet op tijd af zal komen gezien daar vast een financieel kaartje aanhangt. Gezien hoevaak de werkzaamheden uitlopen, zijn die vaak tochal niet te ruim gepland. |
04-07-2015 15:39:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nah, negen dagen voor een beetje perronwerk is wel heel erg ruim, hoor. Niettemin ga ik daarover verder geen discussies aan, dat leidt verder toch tot niets. |
04-07-2015 15:47:54 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
Dwarsliggers, spoorstaven, bovenleiding en overwegen worden ook vervangen. |
04-07-2015 18:04:50 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
In Borne 2 overwegen afgesloten. Station afgesloten. Maar verder geen actie. |
04-07-2015 19:09:46 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Vreemd, in Rijssen hebben ze slechts dit weekend, vanaf maandag rijden de treinen er weer. Overige stations hebben wel langer de tijd... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
04-07-2015 22:00:25 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Volgens de HC staan we zo met de 3670 ruim een kwartier stil in Ost wegens werkzaamheden. Dan is het rustig rijden tussen Ost en Zl. Daarna lekker met de bus naar Hno.![]() |
04-07-2015 22:14:18 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Dat gebeurt al de hele dag geloof ik. Klein detail: de 3600 rijdt dit weekend als 703600 tussen Zl en Nm wegens de knip. Was dus de 703670. Mvg. Bart |
05-07-2015 07:30:07 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
703670 is inderdaad het juiste nummer. De 703600 rijden alleen van Nm naar Zl. Van Zl naar Nm rijdt de 'extra trein'-serie 28700. En het gebeurde niet alleen afgelopen zaterdag, maar ook nog vandaag tot en met aanstaande vrijdag! Trouwens, grappig dat je verrast werd AlexH, aan het begin van dit topic geef je zelf een opsomming van de werkzaamheden ![]() |
05-07-2015 10:32:56 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
QuoteIk zag een foto op Twitter staan waar ze spoorstaven aan het vervangen waren op Bn-Hgl.https://twitter.com/GeertDatema/status/617592697210175488?s=09 |
05-07-2015 10:56:54 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Ook vanochtend stond alle bouwmaterialen nog op zijn plaats in Rijssen... Ik weet niet wat ze tussen Dv en Rsn doen, maar volgens mij had er best een trein tot Rsn kunnen rijden op deze manier... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
05-07-2015 11:15:54 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
Met Almelo de riet zijn ze vanochtend begonnen, vertelde de verkeersregelaar die ik sprak. Perronwanden zijn ze aan het vernieuwen. |
06-07-2015 07:39:21 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Quote Boog Elst komt in augustus enkelsporig in dienst. Boog Meteren (om van de BR van/naar Ht te gaan) tweede kwartaal 2016. |
06-07-2015 08:36:10 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Amri is bijna gereed, de laatste keerwanden worden geplaatst daarna kan men beginnen met het opnieuw bestraten van het station. Station Rsn heeft men niks gedaan... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
06-07-2015 10:10:44 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
Op Borne was gisteravond nog niks gedaan, wel zijn de dwarsliggers vernieuwd tot aan de Jupiterstraat. Edit 15:40: De spoorvernieuwing was bezig thv Het Hag bij Zenderen. Werd mij verteld dat ze zo'n 1,5 uur achter lopen vandaag. Ze zullen dus wat langer doorwerken vandaag dan gepland. Laatst bewerkt door JuliandeB op 06-07-2015 17:05 |
06-07-2015 17:05:48 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
ja dat gaat snel, ze stonden gisteren nog bij het viaduct over de A1 https://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/18815652553/in/dateposted-public/ |
06-07-2015 17:15:41 | ||
---|---|---|
JuliandeB
![]() |
Ze hebben echter wel stukken overgeslagen die al eerder vernieuwd waren, er wordt nu met 250m per uur gewerkt. De werkzaamheden van station Borne worden vandaag de voorbereidingen getroffen. De overbrenging van lege RTS wagens naar de Swietelsky machine: https://www.flickr.com/photos/juliandebondt/19473680411/ Laatst bewerkt door JuliandeB op 06-07-2015 18:03 |
07-07-2015 08:39:58 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Het station van Amri is bijna gereed. De laatste tegels worden gelegd. Net buiten Amri ter hoogte van de tunnel over de rondweg hebben ze een flink stuk bovenleiding vervangen. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
07-07-2015 09:18:40 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
De 7000 heeft deze week een aangepaste drgl. De lange stop wegens inhaling door de 140 in Rsn is eruitgehaald, en ok in Wdn staat de trein iets korter stil. De 7900 is van Zl ingekort tot Wdn, wat op de tussenstations alleen op de TBP's wordt aangegeven en niet op posters of borden is terug te vinden. Wat is eigenlijk de reden dat deze niet tot Aml rijdt? Één compositie besparen? Of levensgevaarlijke overkruisingen in Aml voorkomen? |
07-07-2015 14:55:30 | ||
---|---|---|
RickBu
![]() |
Perrongebruik, in Aml zou de 7900 in 0 of 30 minuten moeten keren. Samen met de 7000 en 1700/1600 zal dat wel niet passen |
07-07-2015 15:41:00 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Je kunt in Almelo heel gemakkelijk aan de kant door de kruiswissels. Nu nog de wil om die te gebruiken. Of is dat ook al te gevaarlijk? |
07-07-2015 15:46:13 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dubbele stellen, kopmaken op een perronloos spoor... Helaas, veel te gevaarlijk![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-07-2015 16:29:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het is niet te geloven. Het veiligst is het om het gehele spoorwegnet maar op te breken. Voorlopig kunnen we wellicht de klassieke beveiliging weer terug aan leggen, want de capaciteitswinst van de moderne is inmiddels meer dan teniet gedaan. Maar dat is een ander topic. |
07-07-2015 16:46:42 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteDat wordt in Aml ook gedaan. Zeker op zondagen als de 7000 keert in Aml. Vaak is dan de gang van zaken: reizigers lossen op 2A, treinstel doorwisselen naar 1B. Omrijden via de tunnel en voorbrengen op 4B Laatst was er andere variant, aankomen op 4B, treinstel naar 5A en van 5A weer voorbrengen op 4B Dick van den Hoven |
07-07-2015 21:33:31 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Met als verschil dat dat altijd solostellen zijn, waarbij de mcn dus niet de trein uit hoeft om naar de andere kant te lopen. En in de 7900 rijden de treinen doorgaans met twee of drie stellen. |
07-07-2015 22:21:48 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Toen de 7000 nog niet doorreed naar Es, kwamen zij aan op 4A, afrangeren naar 5B en hier wachten tot een paar minuten voor vertrektijd, weer voorbrengen op 4A en op naar Apeldoorn. Was zowel met ICM als met Plan V (2 stellen). Spoor 5 wordt nu toch niet gebruikt voor goederentreinen, dus het zou best weer kunnen. |
07-07-2015 22:42:30 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
Ze zijn op amri, nu rond half 11, alles aan het afbreken en opruimen. Perron richting hgl is maar half af. Het deel wat juist zo nodig is, is nog niet gedaan. De metalen platen zitten nog op de perronkant om alles bij elkaar te houden. Mogelijk is nu eerst het spoor en de bovenleiding aan de beurt, zal wel afkomen voor maandag. Edit: http://www.prorail.nl/nieuws/zweten-op-zomerse-spoorklus-twente Er is zaterdag dus minder gedaan dan ze wilden. Laatst bewerkt door Roy op 07-07-2015 23:21 |
08-07-2015 22:28:34 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
In Rijssen zijn alle bouwmaterialen en bouwketen weer weggehaald. Alleen de keerwanden staan er nog... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
09-07-2015 06:40:49 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote de NS kiest er dus voor om trein in te korten tot wierden. Andere keus had (zover ik begrijp) kunnen zijn: Aankomen in Almelo 2e machinist laten instappen aan de achterzijde trein. Omrijden b.v. via 2A, 1B naar 4B 1e machinist laten uistappen vertrek is dit juist ? |
09-07-2015 07:03:49 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Ja en nee, de 7900 uit Zl komt om .01/.31 aan in Aml, en de 7900 náár Zl vertrekt ook om .01/.31. Je kunt een negatieve kering op 202a/204a proberen (daarbij hoeft niet naar 201b/205b omgereden te worden, want dat maakt de vertraging alleen maar groter), maar dan ga je altijd met tenminste een klein plus weer richting Zl. Als de 7900 uit Zl keert op de 7900 naar Zl met 11 nummers hoger (bijv. 7919 Zl-Aml -> 7930 Aml-Zl) dan is er een wachttijd van 30 minuten in Aml en zul je de perronsporen moeten vrijspelen voor de 1600/1700 en 7000 (en uitwijken naar 203b kan ook niet i.v.m. de stopper naar Mrb). Dan moet er dus afgerangeerd en weer voorgebracht worden via 205b/201b. Dan hoeft er geen 2e machinist aan te pas te komen, want die zit dan zo'n 25 minuten te niksen. |
09-07-2015 07:40:26 | ||
---|---|---|
Diedje
![]() |
Gelukkig zijn er voor de reizigers wel bussen in Wdn %03%.. Schijnbaar zijn ze al klaar tussen Hgl en Aml met het vernieuwen van de grootste gedeelte sporen. Vanmorgen om 7:05 bracht de Strukton G1206 30300x de Swietelski ri. Odz, vermoedelijk ri. Bh. |
09-07-2015 09:37:57 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Vanochtend zag ik thv de Westermaat in Hengelo dat ze bezig waren met de bovenleiding. Een werker stond in een bakje aan een graafmachine. Een stukje verderop richting Hengelo zag ik er nog een... |
09-07-2015 22:07:36 | ||
---|---|---|
Roy
![]() |
Quote Gisteravond rond een uur of 8 zijn ze gestopt bij de overweg Almelo de riet. De 300 meter na de overweg met houten dwarsliggers zat zelfs niet in het pakket. Het lijkt echt op half werk. Perrons niet af of zelfs niet begonnen. Stukken spoor wel/niet vervangen. Laatst bewerkt door Roy op 09-07-2015 22:11 |
09-07-2015 22:47:48 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
In Borne zijn ze al aardig op weg met de nieuwe perronrandjes en tegels te vervangen. |
09-07-2015 22:49:17 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteMisschien doen ze de kleinere stukken komende dagen met de hand? Die 300m bij het station zou misschien niet kunnen door de helling van de tunnelbak ![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
10-07-2015 00:20:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Of er half werk wordt geleverd door de aannemer, ligt er natuurlijk aan wat de opdracht was. Die zal opgesteld zijn aan de hand van de toestand van het spoor en als er dan honderden meters in prima staat zijn dan kan ik me voorstellen dat je die dan niet mee vernieuwd. Spoorvernieuwing zal ongetwijfeld afgerekend worden per meter en vast ook niet bepaald gratis zijn ![]() Laatst bewerkt door thom op 10-07-2015 00:20 |
10-07-2015 00:46:03 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ja, en waarom zou je ook efficiënt werken en alles in één keer doen als je gewoon t.z.t. de boel nog een keer buiten dienst kunt stellen om alle dingen die nu niet gedaan worden dan alsnog te doen... Het zijn immers maar de reizigers die er hinder van ondervinden, dus waar hebben we het eigenlijk over. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |