10-07-2015 01:02:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Een paar 100 meter spoor vernieuwen in een paar nachten hoef jij niet veel van te merken... |
10-07-2015 01:11:33 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Vanavond rond 19.30u was men druk bezig met de perronkeerwanden en de hangdraden van de bovenleiding in Borne: https://www.dropbox.com/s/de3q5s5a98rjwfw/2015-07-09%2019.35.55.jpg?dl=0 Ook lag er nog een flinke voorraad nieuwe tegels voor op het perron klaar: https://www.dropbox.com/s/yd996qym3p0fqcl/2015-07-09%2019.35.46.jpg?dl=0 |
10-07-2015 01:25:19 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Neen, afgezien van dat dan de laatste en/of de eerste treinen worden vervangen door bussen, en in het slechtste geval gaat de boel weer een heel weekend buiten dienst. En dan hebben we het nog niet eens over de hinder voor goederenvervoerders... Als jij thuis het houtwerk gaat schilderen, sla je dan ook her en der een stukje over omdat de verf daar nog in prima staat is? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-07-2015 09:33:14 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Je moet ergens de grens leggen natuurlijk, als dat stuk makkelijk 5 jaar mee kan, laat het dan liggen (al zou je zeggen dat daar de staat van het ballastbed niet al te best is). Het probleem zit 'm in, zoals je zelf al aangeeft, de impact van werkzaamheden op het treinverkeer. Als ze die impact nou eens zouden verminderen, dan had er geen haan naar gekraaid. Helaas wordt er niet gereden op het nevenspoor bij werkzaamheden en al zou dat wel gedaan worden, er liggen geen overloopwissels op Aml - Hgl, en dan wordt enkelspoorbedrijf best lastig. Maar laten we vooral niet uit het oog verliezen dat het niet onmogelijk is (vanaf 12:00 minuten): https://www.youtube.com/watch?v=uoQlXcBiKr0 Laatst bewerkt door SchuurB op 10-07-2015 09:36 |
10-07-2015 09:33:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, maar ik vervang niet gelijk een compleet kozijn als er maar een deel slecht is %08% |
10-07-2015 09:37:16 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Is die perronvernieuwing gewoon een 1-op-1 onderhoud dat 1x in de zoveel jaar moet of heeft het nog een hoger (of lager) doel? Maw wordt de perronhoogte ook aangepast? |
10-07-2015 10:43:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@SchuurB: dank voor prachtig filmpje. Geen paniek op de rails, maar wellicht wel in de stad want er lagen wel erg veel overwegen geheel op slot. Inderdaad: het kan dus wel. |
10-07-2015 11:07:36 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Afgesloten overwegen hoeft geen reden te zijn om het niet zo te doen: in Borne en Zenderen zijn ook een aantal overwegen de hele week afgesloten. |
10-07-2015 11:16:48 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteWeet je wat, we voeren gewoon nooit meer onderhoud uit, dan gaat het spoor vanzelf geheel b.d. nadat je eerst jaren kritiek kon leveren op de steeds langere lagere snelheidbeperkingen en dan wordt het spoor opgebroken. Klaar. Och wat zal het dan lekker rustig zijn op somda %08% |
10-07-2015 11:24:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Scheelt ook een hoop geld aan onderhoud, hoeft Prorail zich niet meer druk te maken waar ze hun budget uit hoeven geven %08% Laatst bewerkt door thom op 10-07-2015 11:25 |
10-07-2015 11:25:23 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Precies, win-win situatie! %02% |
10-07-2015 11:41:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Ja, en die liggen grotendeels in landelijk gebied. |
10-07-2015 12:05:44 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Goed idee! Dan hebben ze meer geld over voor nog meer hekken! |
10-07-2015 14:31:34 | ||
---|---|---|
Diedje
|
Quote Nou er zijn toch echt 2 overwegen midden in Borne voor de hele periode afgesloten, 1 direct bij het station. Wil niet bepaald zeggen dat ze allemaal in landelijk gebied liggen |
10-07-2015 14:45:33 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Tjonge jonge, wat een gemillimeter weer. Grotendeels is niet allemaal, dacht ik, en vergeleken met een stad als Bonn is Borne toch echt landelijk. Ik zou zeggen: bekijk het filmpje van Bonn nog eens, tel het aantal dichte overwegen en waan je in Borne. |