18-05-2015 15:30:12 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Op 23 mei komt er een gezelschapstrein vanuit Menden vanuit Menden naar Amsterdam. Ik heb het ene of andere gehoord dat hij in Duitsland getrokken word door een historische Diesel. De tractie vanuit Bad Bentheim word verzorgd door beide 23'ers van de VSM. De route tussen Bh en Asd is mij ook niet helemaal duidelijk vanwege werkzaamheden tussen Apd en Amf. De tijden tot ik ze zo ver kan vinden. Heenrit Menden 05:26 Fröndenberg 05:35 Dortmund Hörde 06:00 Dortmund HBF 06:12 Hamm 06:38 Münster 07:21 Bad Bentheim 08:56 Asd 13:45 Terugrit Asd 18:14 Bad Bentheim 21:03 Rheine 21:40 Münster 22:20 Hamm 22:20 Dortmund HBF 23:20 Dortmund Hörde 23:40 Fröndenberg 00:10 Menden 00:20 Bron: http://www.westfalendampf.de/index.php?page=6&zid=118 |
18-05-2015 16:33:26 | ||
---|---|---|
midniight
|
Volgens mij kunnen die vanaf Dv via Zl en Alm naar Asd. Twello, mooi gat op de Veluwe! |
18-05-2015 16:50:10 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Volgens mij gebeurt het ook nog wel eens met goederentreinen via Ah en Ut. |
18-05-2015 17:26:45 | ||
---|---|---|
train85
|
Het wordt Dv-Zl-Amf v.v. |
18-05-2015 18:48:47 | ||
---|---|---|
ToH
|
Een Zwolse treindienstleidster heeft voor me even gekeken of ze al een pad kon vinden. Ze zag alleen het pad Odz - Hgl - Dv. In Zl kon ze niets zien van stoomtreinen o.i.d. |
18-05-2015 20:12:10 | ||
---|---|---|
Bert13
|
In de link staat overigens Bh 08.57 - Asd 12.45 (anders werd het wel een hele lange omweg), dit is hierdoor ook fout in de Bijzondere Ritten-post overgenomen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
18-05-2015 21:13:23 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
@Bert13 daar zat ik ook al naar te kijken. Daarom ben ik nog een beetje voorzichtig met de route tussen Bh en Asd. We zullen het afwachten. |
19-05-2015 00:43:49 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Inmiddels heeft de Westfalendampf ook wat over de omleiding op de site gezet:Quote Oftewel: naast de omleiding moet er ook nog eens ergens onderweg water genomen worden (vanwege die omleiding). Laatst bewerkt door dennistd op 19-05-2015 00:44 |
19-05-2015 09:23:20 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Bijzonder dat dat voor de organisatie kennelijk als donderslag bij heldere hemel komt. Ik neem toch aan dat toen dat pad is aangevraagd, al bekend was dat er omgereden moest worden. |
19-05-2015 10:08:02 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
In Duitsland rijdt deze trein met de V200 033. Een simpele redenatie is dat het boeltje bij mijn weten niet door de Drontermeertunnel mag, dus optie 1 is via Zl, optie twee is via Ah. Als dat Ah wordt, kan dat wel. Zwolle wordt met de aangegeven tijden erg krap zo te zien... Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
19-05-2015 10:54:42 | ||
---|---|---|
john2
|
Bij de terugrit staat bij Münster 22.20 uur en bij Hamm eronder staat 22.20 uur. Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Denkelijk typfoutje. Laatst bewerkt door john2 op 19-05-2015 11:55, reden: type fout herstelt |
19-05-2015 11:46:37 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Is inderdaad een typefoutje. Volgens planning moet hij om 22:50 bij Hamm zijn. |
19-05-2015 12:09:24 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteAls organisatie ben je afhankelijk van de tractieleveranciers en communicatie door de vervoerders onder wiens vlag gereden wordt. De VSM rijdt hier onder de vlag van DBS. Heen en terug wordt via Zl-Amf gereden. Terug in Bh om 22:16. Laatst bewerkt door rolandrail op 19-05-2015 12:10 |
19-05-2015 12:27:55 | ||
---|---|---|
john2
|
Dus de organisatie moet een pad aanvragen, in dit geval de DBS. En de DBS schakelt dan, huurt, de VSM in. |
19-05-2015 12:48:17 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Nee. De VSM wordt door Westfalendampf gevraagd te rijden, de VSM meld dat bij DBS en die maakt een drgl voor in Nederland aansluitend op de Duitse drgl. DBS organiseert niets, dat doet Westfalendampf. Laatst bewerkt door rolandrail op 19-05-2015 12:49 |
19-05-2015 21:02:47 | ||
---|---|---|
WesleyVSM
|
Echter, in hoeverre kan de rit afgelast worden als de Duitsers weer staken? |
19-05-2015 21:05:52 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Niet: het zijn alleen DB-machinisten die staken, die hebben hier niets mee te maken lijkt me |
19-05-2015 22:15:56 | ||
---|---|---|
WesleyVSM
|
maar zullen er dan wel trdl's aanwezig zijn voor deze rit? het goederenvervoer zou namelijk ook stil komen te liggen |
19-05-2015 22:25:46 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Jawel, GdL is vakbond van/voor rijdend personeel. |
19-05-2015 22:32:22 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Het vertrek uit Bentheim is een half uur vroeger dan gepland en er wordt water genomen in Almelo:Quote Op een ander forum kwamen we met wat rekenwerk tot de volgende doorkomsttijden (dit zijn dus geen officiële tijden, en kunnen er wel een half uur naast zitten!): Bad Bentheim 8.27 Almelo 9.09/9.39 Deventer 10.20 Zwolle 10.48/10.59 't Harde 11.20/11.27 Amersfoort 11.50/11.57 Hilversum 12.13 Amsterdam 12.40 Laatst bewerkt door dennistd op 19-05-2015 22:32 |
20-05-2015 06:48:09 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote %03% Het enige stukje enkelspoor is Deventer-Olst, en om de IJssellijn nu een nebenbahn te noemen... Zijn ze niet in de war met Wierden-Zwolle direkt? |
20-05-2015 08:53:44 | ||
---|---|---|
Dre
|
Duitsers redeneren waarschijnlijk dat het bij een enkelsporige lijn wel moet gaan om een "Nebenstrecke" en niet om een "Hauptstrecke" |
20-05-2015 09:52:59 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Dat erbij. Je komt ook met de tunnel bij Nvd in de knel. |
20-05-2015 10:03:07 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteDan zou de Emslandstrecke ook een Nebenstrecke zijn. Daar zit ook alleen enkelspoor tussen Dörpen en Aschendorf, redelijk vergelijkbaar met het stuk Deventer-Olst volgens mij. |
20-05-2015 11:16:30 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Zo heb je nog wel meer stukken enkelspoor op te noemen. Bij Leer als je de spoorbrug over de Leda passeert heb je ook zo'n stuk enkelspoor. Bij Osnabruck heb je vogels mij ook nog wat stukken liggen met enkelspoor die je hier ook redelijk mee te kunnen vergelijken. Zo zullen er wel veel meer stukken op te noemen zijn. |
20-05-2015 15:57:11 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Inmiddels zijn ook de Duitsers er achter dat het geen Nebenbahn is: op de site is er inmiddels Hauptbahn van gemaakt. Verder nog de mededeling dat ze niet getroffen worden door de machinistenstaking: "Vom 9. Lokführerstreik sind wir nicht betroffen." |
20-05-2015 17:45:49 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Niet zo bescheiden, in Aml, Amf, Hvs en Asd zit je er maximaal 1 min naast. Naast de water stop in Aml is er alleen een stop gepland in Dv (10:12/10:26) en Amf. In Zl (11:00) en Hde (11:14) rijdt men door. |
20-05-2015 17:53:18 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Op de rails meld deze treinbewegingen voor Zaterdag. Losse locomotieven: Apeldoorn v 5.40 Almelo 6.22 Bad Bentheim a.6.56 Met reizigers: Bad Bentheim v 8.27 Almelo 9.10/39 Deventer 10.12/26 Zwolle 11.00 Amersfoort 11.50/58 Amsterdam C a12.41 Leeg materieel: Amsterdam C v 12.46 Amsterdam Westhaven a 12.56 Driehoeken locomotieven: Amsterdam Westhaven v 14.08 Houtrakpolder 14.23/36 Amsterdam C 14.58/15.06 Amsterdam Westhaven a 15.17 Leeg materieel: Amsterdam Westhaven v 16.45 Amsterdam C a 16.58 Met reizigers: Amsterdam C v.17:14 Amersfoort 18.01 Zwolle 19.29 Deventer 20.09 Almelo 20.43/21.18 Bad Bentheim a 21.51 Losse locomotieven: Bad Bentheim v.23.00 Apeldoorn a 00.18 Tijden onder voorbehoud |