11-11-2005 08:51:50
dvdhoven
dvdhoven
Volgende week vrijdag rijdt er een Zweinstein Expres
Helaas wel in het donker, maar dat schijnt er bij te horen. Misschien is toch iemand geïnteresseerd. Samenstelling schijnt Stoomlok + 3 rijtuigen te zijn. Meer weet ik niet.

Trein 31160
Rtng V 19:30 103
Rtngo D 19:31 XJ
Rta 0 19:33 1
Cps 0 19:35 1
Nwk D 19:38 1
Nwki D 19:39 RP
Mdo D 19:43 RO
Hgwbr 0 19:45 RO
Gd D 19:47 2A
Gdg D 19:49 GO
Odw A 19:56 104
Odw V 20:04 104
Odo 0 20:05 GN
Wdo D 20:10 TK
Wd D 20:12 204
Hmla D 20:16 KM
Hmlva D 20:18 WO
Vtn D 20:20 2
Utt D 20:22 2
Utwaw D 20:25 22A
Ut A 20:28 15B
Ut V 21:55 15B
Utva D 21:58 GP
Ln A 22:00 54B
Ln V 22:29 54B
Lak D 22:30 LE
Utm A 22:33 410

Trein 31161
Utm V 22:58 410
Lak D 23:00 LNM
Ln A 23:02 54B
Ln V 23:30 54B
Utva 0 23:32 AO
Ut D 23:34 10A
Utwao D 23:35 24
Utwaw D 23:36 WA
Utt 0 23:39 1
Vtn D 23:41 1
Hmlva D 23:43 DO
Hmla D 23:45 DK
Wd D 23:48 202
Wdo 0 23:50 TL
Odo 0 23:54 ODWR
Odw A 23:55 101
Odw V 00:06 101
Gdg D 00:11 703
Gd D 00:13 7
Hgwbr 0 00:14 RB
Mda D 00:15 RC
Mdo D 00:16 RD
Nwki D 00:19 ZJ
Nwk D 00:20 2
Cps 0 00:22 2
Rta D 00:23 2
Rtngo D 00:24 101
Rtng A 00:26 103
 

11-11-2005 08:54:06
dvdhoven
dvdhoven
Datum is dus 18-11-2005  

19-11-2005 09:02:52
rob1
rob1
Gisteravond (vrijdag 18/11) gefilmd op Ut. Dus ook de stoomtrein. Het gaat om de SSN DB 65 018 (weet iemand waarom hij achterstevoren stond?). Aan de haak waren drie rijtuigen, waaronder Restauratie-Mitropa. Weet iemand waarom niet de 01 1075 werd ingezet (deze stond namelijk op een 'nieuws-site' (AD). De 65 018 was ook leuk hoor. ALleen niet echt leuk als je op Ut op het einde van spoor 3/4 de stoomtrein staat te filmen en er komt een vertraagde Intercity (4x3 koplopers) langs!! Gelukkig bleef de 'Zweinstein Express' lekker lang op Ut staan!

Het is trouwens niet echt mooi, dat de Koplopers niet meer met gekoppelde doorloopkoppen rijden... En dat voor vijf miljoen! Waar ze dat vandaan halen weet ik niet hoor!! Ik heb trouwens al eerder, voor oktober, Koplopers zien rijden die niet gekoppeld met de doorlopkop waren!

Rob
 

19-11-2005 12:21:56
mikos
mikos
rob1 schreef:
Ik heb trouwens al eerder, voor oktober, Koplopers zien rijden die niet gekoppeld met de doorlopkop waren!

Kan heel goed kloppen, dan was er weer een storing en dan koppelden ze niet.. Dat is dus juist waarom ze de doorloopkoppen niet meer koppelen... Omdat er zoveel storingen waren.

Maar goed, back to topic: De Zweinstein Express..
 


19-11-2005 13:15:47
dvdhoven
dvdhoven
De 65 018 is een tenderloc. Daarvan kun je niet echt zeggen die ie achterstevoren staat. Een tenderloc mag nl beide kanten uit even hard rijden. Bij een tenderloc kun je beter zeggen schoorsteen voor of schoorsteen achter.
Als de 01 was ingezet, hadden ze een probleem gehad. Die mag nl met tender voor niet zo hard rijden als met de tender achter. Met tender voor werd door de Nederlandse machinisten met de wind in de keuken genoemd.
En dan hadden ze hem eerst moeten driehoeken voor de thuisreis. Ook nogal een werk en de nodige logistieke problemen waren er zeker ook geweest.
Dan gaat het met een tenderloc veel makkelijker, omrijden, aankoppelen, klaar.
 

19-11-2005 21:18:56
rob1
rob1
Oke! Dank je wel voor de info!
Rob
 

20-11-2005 07:24:12
dvdhoven
dvdhoven
En om een ideetje te geven van dat driehoeken voor een loc.
Als je uit het zuiden op Utrecht Museum aankomt, kun je met de loc doorrijden naar Bilthoven, kopmaken, dan tender voor over Overvecht, Utrecht Centraal naar Lunetten. Daar kopmaken, schoorsteen voor naar Museum, met tender voor trek je de trein naar Lunetten, daar loop je om met de loc en dan kun je schoorsteen voor via Utrecht Centraal terug naar Rotterdam.