goederentreinen tussen groningen-assen
Forum: Algemeen - Algemeen
24-04-2015 09:39:12
jeroen2101
jeroen2101
goedemorgen.

heb op veel plekken online gezocht naar een mogelijk dienstregeling van goederen treinen
op het traject tussen groningen en assen. (richting zuid zeg maar). ik kan in principe wel zoeken
op loc's nummers maar heb werkelijk geen idee.

mn zoontje is lichtelijk treinengek aan het worden en sleept zn vader langzaam mee😉

vroeger toen ik klein was spotte ik ze altijd tussen assen en beilen, zelfde traject. als iemand een tip/idee heeft waar te zoeken hoor ik het graag! of als iemand weet hoe laat ze ongeveer rijden.
in mijn tijd was het altijd rond 20uur. (deel container en chloor treinen vanuit delfzijl) vaak kwam
er dan vanuit de richting beilen nog een posttrein waardoor het feestjencompleet
was! 😀

ook probeer ik dichter bij het rangeerterrein in onnen te komen om daar es te kijken. dichter
dan de spoor viaduct aan de viaductweg in haren lukt me niet. als iemand daar een tip
voor heeft hoor ik het graag!

thanks iig! jeroen
 

24-04-2015 09:56:27
lesley001
lesley001
Op maandag t/m zaterdag heb je de dagelijkse afvoertrein 61300 uit Onnen naar Kijfhoek, waarvan de wagens uit Roodeschool en Delfzijl komen. Doordeweeks 18.16 vertrek Onnen en verder richting Zwolle/Lelystad/Rotterdam. Zaterdag 13.03 vertek uit Onnen.

Verder heb je de (lege) dolimetrein uit Veendam. Maandag, woensdag en vrijdag 08.07 vertrek uit Onnen richting Zwolle/Utrecht/Sittard. Volle trein rijdt dinsdag, donderdag en zaterdag uit Sittard naar Veendam. Om 16.43 vertrek uit Hoogeveen richting Onnen.

Allemaal te vinden op www.rolandrail.net en let op, dit zijn de geplande tijden, ze kunnen altijd te laat of niet rijden.
 

24-04-2015 10:01:53
moderator
Moderator
moderator
Omdat we hier niet naar dienstregelingen vragen en de vraag van topicstarter is beantwoord: een slotje.


Met vriendelijke groet, Het moderator team