Werkzaamheden Schiphol 11-4-15/12-4/15
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
10-04-2015 13:21:39
stefanvw14
stefanvw14
Morgen en overmorgen is er van/naar Schiphol zeer beperkt treinverkeer mogelijk
Hierbij een overzichtje per serie:
IC 900 Intercity Direct Amsterdam C – Rotterdam C – Breda
- Volledig opgeheven

IC (12)700 Groningen/Leeuwarden – (.) - Schiphol – Den Haag C
- Rijdt niet tussen Almere Centrum – Den Haag Centraal
o Rijdt na Almere Centrum door als Intercity naar Amsterdam BijlmerArena
o IC 28700 in pad van IC 12700 gelegd Almere - Leeuwarden
o Rijdt na Amsterdam BijlmerArena door IC 3100 naar Nijmegen
o IC 12700 Schiphol - Den Haag C
o IC 700700 ingelegd tussen Schiphol - Den Haag C in pad van IC 700

IC 1600 Schiphol – Amersfoort – Deventer – Enschede
- Opgeheven Schiphol – Amersfoort
o Tussen Amersfoort – Enschede rijdt IC 11700 in pad van IC 1600

IC 2600 Lelystad C – Amsterdam C – Schiphol – (.) – Vlissingen
- Opgeheven Schiphol – Amsterdam C
o Tussen Amsterdam C - Lelystad C IC 702600 ingelegd in pad IC 2600

IC 3000 Den Helder – Amsterdam C – Utrecht C – Nijmegen
- Stopt extra te Amsterdam BijlmerArena

IC 3500 Schiphol – Utrecht C – Eindhoven – Heerlen
- Opgeheven Schiphol – Utrecht Centraal

IC 9200 Amsterdam C – Rotterdam C – Brussel Zuid
- Rijdt om via Haarlem
- Op zondagochtend vertrekken treinen 9212 en 9216 vanaf Rotterdam C

THA 9300/9900 Amsterdam C – Brussel/Lille/Parijs/Zuid-Frankrijk
- Naar Brussel/Lille/Parijs
o Rijdt via Gouda
o Vertrekt 33 minuten eerder uit Amsterdam Centraal
- Naar Amsterdam C
o Komt 33 minuten later aan in Amsterdam Centraal
o Rijdt via Gouda

IC 11600 Schiphol – Hilversum - Amersfoort Schothorst
- Volledig opgeheven
o SP 5800 extra tussen Amersfoort – Amersfoort Schothorst

IC 11700 Den Haag C – Utrecht C – Amersfoort Schothorst
- Opgeheven tussen Amersfoort – Amersfoort Schothorst
o IC 11700 rijdt in pad IC 1600 tussen Amersfoort - Enschede

SP 3300 Hoorn Kersenboogerd – Zaandam – Schiphol – Hoofddorp
- Opgeheven Amsterdam Sloterdijk – Schiphol

SP 4300 Almere Oostvaarders – Duivendrecht – Hoofddorp
- Opgeheven Diemen Zuid - Hoofddorp

SP 5700 Utrecht C – Weesp – Hoofddorp – Leiden C – Den Haag C
- SP 5700 Utrecht C – Weesp – Diemen Zuid – Amsterdam BijlmerArena
- Opgeheven Diemen Zuid - Schiphol
- SP 705700 ingelegd in pad SP 5700 Schiphol – Den Haag C

SP 5800 Amersfoort – Amsterdam C – Hoofddorp
- Opgeheven Amsterdam C – Hoofddorp
- Extra ingelegd tussen Amersfoort – Amersfoort Schothorst

Lay-out komt vanuit MS Word, vandaar ook geen afkortingen etc.
Dit zijn alle bijzonderheden van/naar Schiphol dit weekend.
De 3300 lijkt voor als nu te keren op Ass, er in de reisplanner niet te vinden of deze nog richting Asd gaat.

Laatst bewerkt door stefanvw14 op 10-04-2015 14:31, reden: Aanpassing
 

10-04-2015 14:05:33
vrijgezel
vrijgezel
"Ingelegd" 702600 Asd - Lls v.v.

Het lijkt dus bijna een kopie te zijn (wat "maatregelen in de gewijzigde dienstregeling" betreft) van https://www.somda.nl/forum/14550/Werkzaamheden+Riekerpolderaansluiting/
 

10-04-2015 15:06:57
Bert13
Bert13
Gezien het feit dat Thalys om .44 van 13b uit Asd vertrekt zou ik concluderen dat deze via Bkl gaat(?)
IC Brussel inderdaad via Hlm (ri. Brussel om .08, ri. Asd om .50)
 

10-04-2015 15:17:16
treinfan
treinfan
Thalys zou idd via Bkl moeten rijden voor zover ik heb vernomen.  


11-04-2015 05:20:51
stefanvw14
stefanvw14
SP 3300 rijdt van/naar Asd volgens de reisplanner van NS, die kon ik gisteren nog niet ontdekken
SP 5808 rijdt tot Ass en SP 15819 vertrekt vanaf Ass naar Amfs. Zo snel bekeken was dat de enige slag van de 5800 van/naar Ass.

Edit: Dit gold volgens ov-tijden alleen voor 3317 en 3323, waarom alleen deze twee treinen en ja Bert13 ik moest werken(6-17), dus kon het niet meer verder controleren.

Laatst bewerkt door stefanvw14 op 11-04-2015 18:26, reden: Edit
 

11-04-2015 09:00:35
maurits
maurits
Waarom rijdt de IC-Direct niet tussen Shl en Bd (desnoods in uurdienst). Er zijn toxh voldoende Traxxen om trek-trek te rijden.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

11-04-2015 09:45:44
piet1234
piet1234
Ja ze hebben ze ale negentien voor icd dus heben ze zeker genoeg  

11-04-2015 09:49:30
Dre
Dre
Volgens de AV (zowel op http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart als http://www.ovtijden.com) rijdt er op Es-Amf in westelijke richting een vervangende IC 11700, in omgekeerde richting rijdt er echter een IC 1600 Amf-Es.

Sowieso is er de afgelopen weken van alles aan treinnummers voor de oostelijke richting voorbij gekomen, 701600 Amf-Es, 1600 Gvc-Es, 11700 Gvc-Es en nu voor de verandering eens 1600 Amf-Es.

Laatst bewerkt door Dre op 11-04-2015 09:49
 

11-04-2015 11:10:06
abcde
abcde
In de praktijk rijdt er ieder half uur een IC (Rtd-) Gvc - Es  

11-04-2015 11:11:53
Bert13
Bert13
Quote
stefanvw14 (za 11 apr 2015 05:20:51 https://www.somda.nl/forum/16454/p535189/): SP 3300 rijdt van/naar Asd volgens de reisplanner van NS, die kon ik gisteren nog niet ontdekken
De 3300 keert gewoon op spoor 9 op Ass hoor...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

11-04-2015 12:29:36
daniel_ddr
daniel_ddr
Gezien het tijdstip van posten: hij heeft het over de 3317 en 3323 die inderdaad naar Asd gereden hebben. Komt hier nog keurig uit de reisplanner met 0 overstaps op Zdk - Asd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-04-2015 12:36:25
Bert13
Bert13
Ja, en?  

11-04-2015 20:43:36
daniel_ddr
daniel_ddr
Nou, dat er dus inderdaad enkele 3300en gepland naar Asd gereden hebben. Alleen niet allemaal.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-04-2015 20:51:17
michaben
michaben
En dat zal zijn omdat er voor die treinen geen kerende treinen waren vanaf Ass, de 3300 richting Hnk start namelijk pas 2,5 uur later dan vanuit Hnk.  

11-04-2015 21:31:59
AlexNL
AlexNL
Quote
maurits (za 11 apr 2015 09:00:35 https://www.somda.nl/forum/16454/p535194/): Waarom rijdt de IC-Direct niet tussen Shl en Bd (desnoods in uurdienst). Er zijn toxh voldoende Traxxen om trek-trek te rijden.


Vandaag zijn er enkel van sporen 1, 2 en 3 treinen vertrokken (http://ovtijden.com/avtdag/SHL/), ik heb het vermoeden dat er ook werkzaamheden zijn aan sporen 4 t/m 6 (of de toeleidende tunnelbuis/sporen) en dat er geen plek was voor een kerende ICd.

De moeilijkere bereikbaarheid van de Watergraafsmeer (je moet via Breukelen of via Haarlem) kan ook nog een factor zijn.
 

12-04-2015 11:18:10
maurits
maurits
Tja, de IC-Direct wordt toch sowieso rücksichtlos op de gehele route opgeheven als de exploitatie ook maar een fractie moeilijker wordt dan het standaardplaatje. Hopelijk is dit geen toekomstbeeld voor de treinexploitatie in Nederland %03%.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)