01-04-2015 16:05:44 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Het duurt nog wel iets meer dan 3 weken maar op http://www.ns.nl/reizigers/blind/koningsdag-2015 is alvast een boel info te vinden over Koningsdag 2015. Wat precies de aanpassingen in de dienstregeling zijn is me niet helemaal duidelijk (er staan er wel wat in maar het zijn er volgens mij altijd wat meer dan dit) |
01-04-2015 16:25:14 | ||
---|---|---|
albertjan9
|
Er zal volgens de Oranjedienstregeling worden gereden, en Station Amsterdam RAI is die dag gesloten voor Trein en Metro. |
01-04-2015 19:21:26 | ||
---|---|---|
rogier
|
Gelukkig weet NS het altijd mooi en helder te formuleren: "Intercity Direct Er worden op Koningsdag veel reizigers op station Amsterdam Centraal verwacht. De Intercity Direct vertrekt daarom op maandag 27 april niet vanaf Amsterdam Centraal, maar vanaf station Schiphol." Reiziger met hoofdletter R...... |
01-04-2015 21:17:19 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Je zou maar net met de ICD naar Amsterdam willen komen... Groetjes, Emiel |
02-04-2015 10:43:33 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Is de 9600 ook dit jaar weer verlengd naar Vl en gepland met SLT? En rijdt er tussen Bd en Ut en Tl - Ut ook weer Mat'64? |
02-04-2015 10:50:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dat zien we wel als het zover is denk ik. |
24-04-2015 15:24:12 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Is t materieel al bekend van de 9600 en van de stoptrein/ sprinters tussen ut en bd ? |
24-04-2015 15:45:28 | ||
---|---|---|
train85
|
Treinserie 9600 Ht-Vl v.v. met SLT-8. 6000/13600/16000 met Mat64-6, SLT-10 en DD-AR3. |
24-04-2015 20:42:24 | ||
---|---|---|
abbm
|
Denk zoals voorgaande jaren de 6800 Ehv-Mtr met SLT? |
24-04-2015 20:49:39 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Ehv-Mtr en Tbu-Vl zijn gepland met SLT robq |
24-04-2015 21:28:50 | ||
---|---|---|
279
|
Quote je laat het lijken alsof dit iets geheel nieuws is ..... |
25-04-2015 00:16:17 | ||
---|---|---|
Roy
|
Ik vind het bericht meer iets hebben van: we weten dat jij waarschijnlijk graag naar Amsterdam centraal wil. om jou te pesten laten we de trein rijden tot het station ervoor zodat jij moet overstappen. Het is dus nog drukken en we rijden minder treinen, dikke middelvinger naar de klant. Waarschijnlijk bedoelen ze: we willen de reiziger die meer betaald voor de hsl tegemoet komen, we zorgen ervoor(door niet naar Amsterdam centraal te rijden) dat je niet in een overvolle trein met feestvierders op de grond voor het toilet moet zitten. Óf gewoon capaciteit te kort op het station. Laatst bewerkt door Roy op 25-04-2015 00:18 |
25-04-2015 08:39:52 | ||
---|---|---|
phantom
|
Zijn de treinseries die naar Ddr en Bd rijden met koningsdag nog aangepast qua sterkte ? In Bd heb je dat 538 feest wat denk ik wel extra mensen trekt en in Ddr is de 1ste editie van "koninginnedag" nu dus koningsdag nieuwe stijl met de koning en zn gevolg,en dat trekt ongetwijfeld ook meer volk ri Ddr. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
25-04-2015 09:25:38 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De treinen naar Dordrecht hebben op zich zat capaciteit op een niet-werkdag. Zeker in een 2200 kan je nog genoeg extra reizigers kwijt. Als er al reizigersaanbod is dan gaat dat vooral de stad uit i.p.v. in 's ochtends. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-04-2015 13:51:06 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote OF: als het op Asd een chaos is, dan heeft deze serie er geen last van. Hij wordt nl vanaf Shl afgerangeerd via Dmnz naar de Wgm en retour. Valt ook wat voor te zeggen toch? De groeten uit Schagen |
25-04-2015 14:17:31 | ||
---|---|---|
smarkie
|
dit is niet correct. de ICd gaan net als vorig jaar leeg naar Aswplz om te keren. de Benelux en de Thalys rijden leeg naar de Wgm via Asd En de Ice gaat leeg van Ut naar Asb om dan naar de Wgm te rijden De ICd rijdt tevens in een uurspatroon en is toeslagvrij Laatst bewerkt door smarkie op 26-04-2015 08:53 Mcn NS International Rtd |
26-04-2015 22:12:38 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Even wat dingen voor morgen die de NS niet de moeite vind om te vermelden: - De 3500 rijdt niet Ehv - Hrl v.v. - Een pendel IC rijdt Std - Hrl v.v. - De 6800 rijdt door naar Ehv En zo zijn er vast wel meer dingen die nergens vermeldt staan. Edit: Er zijn er inderdaad meer: - De 800 rijdt de hele dag naar Amr - De 4700 rijdt de hele dag Laatst bewerkt door wouter15 op 26-04-2015 22:31 |
26-04-2015 22:20:00 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Er rijdt sowieso deze dag een hele andere drgl. Daar staat toch gewoon vanalles over op ns.nl? |
26-04-2015 22:25:44 | ||
---|---|---|
wouter15
|
De concrete aanpassingen kan ik nergens vinden (behalve van de ICD en de Internationale treinen) |
26-04-2015 22:33:48 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 5000/5100 lijken ook de gehele dag te rijden, geen 15100 dus. |
26-04-2015 22:43:53 | ||
---|---|---|
train85
|
http://www.ns.nl/reizigers/blind/koningsdag-2015#index hier vindt je meer. Maar ik heb NS nog nooit precies zien omschrijven welke serie waar rijdt en hoe rijdt. Ze adviseren via de reisplanner je reis te plannen en dan kom je er makkelijk achter. Was het de voorgaande jaren beter ofzo? |
26-04-2015 22:54:20 | ||
---|---|---|
michaben
|
Wat verder gekeken in de dienstregeling: 2600 geknipt in 712600 Vs-Rsd, 2600 Rsd-Asd en 702600 Asd-Lls. 1600/11600 opgeheven, 1500 geknipt in 1500 Ekz-Asd en 701500 Asd-Amfs/Es 1900 geknipt in 1900 Gvc-Ehv en 28700 Ehv-Vl 28500 Rsd-Ehv ingelegd in de avond 4000 geknipt in 704000 Rtd-Asd en 4000 Asd-Utg Laatst bewerkt door michaben op 26-04-2015 22:54 |
27-04-2015 08:52:26 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Dat ICD tot Schiphol rijdt snap ik wel. Maar slechts 1 keer per uur is complete waanzin, zeker gezien het 538 event in Breda vandaag. Maar goed, er zal wel een reden voor zijn. |
27-04-2015 10:17:32 | ||
---|---|---|
Dre
|
De serie 140 rijdt vandaag (zoals in laatste jaren gebruikelijk was op de Koning(inne)(s)dag) in NL slechts tot/vanaf Amf. |
27-04-2015 10:27:10 | ||
---|---|---|
spekmj
|
Quote Arriva heeft extra materieel van de Vechtdallijnen overgebracht naar Dordrecht. |
27-04-2015 13:57:15 | ||
---|---|---|
michaben
|
Nog aanvullend, ook wat keringen zijn aangepast. De 700/12700 is losgekoppeld van de 2100/2200, de 2100 staat 2 minuten langer stil in Ledn vanwege overkruis en keert te Gvc op zichzelf. De 702600 Lls-Asd en 701500 Asd-Amfs/Es keren te Asd op elkaar. ICM rijdt in de 700/12700, 701500/702600, 500/12500, 1700/11700/12800 (op Gvc/Rtd-Es met solo stellen!) en 9100. DDZ in IC dienst in de 3600 en 2000/8800, overige ICs dus met VIRM. |
27-04-2015 14:12:37 | ||
---|---|---|
NS1707
|
De 2100/2200 rijdt tevens integraal met VIRM-8, genoeg capaciteit |
27-04-2015 15:12:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHoud het maar op een ontmoedigingsbeleid om feestgangers uit de trein te houden. Wel jammer dat Schiphol-gangers tussen Shl en Rtd/Bd daarvan dan de dupe zijn. Laatst bewerkt door ZJ37 op 27-04-2015 15:14 |
27-04-2015 16:31:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Overgens keert de 2600 Rsd-Asd op de 705800 te Asd en andersom ook , dat gebeurt niet vaak 10 bakken Virm te Hfdm %08% MCN ASD |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-04-2015 17:36:15 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 28500 Rsd-Ehv gaat vanavond met DDZ rijden volgens ovtijden, dat verklaart waarom er overdag zo weinig DDZ zesjes op de baan waren, deze stonden klaar voor vanavond, wanneer men blijkbaar nog meer drukte verwacht dan overdag. |
27-04-2015 17:58:48 | ||
---|---|---|
b2py
|
Afvoer kent veel hogere pieken doordat feesten op zelfde tijd eindigen en niet iedereen tegelijk aankomt maar wel tegelijk weg gaat. Amsterdam laat daarom ook feesten niet tegelijk ten einde lopen.. |
27-04-2015 19:02:19 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Wat ik mij altijd afvraag: waarom moet juist bij Koningsdag de dienstregeling compleet overhoop worden gehaald? Er worden rechtstreekse diensten geschrapt (IC Amf-Shl v.v.), terwijl je juist zou denken dat die wegens 'Koningsdagdrukte' versterkt rijden. Verder worden er rond Eindhoven sprinterdiensten aan elkaar geknoopt en worden de intercity's geschrapt. Door mogelijke extra drukte is het te begrijpen dat diensten worden geknipt, maar het is niet logisch dat er heel veel diensten op elkaar keren, en series die normaal op elkaar keren nu losgekoppeld zijn. Ook is de materieelinzet helemaal verschoven, denk maar aan Plan V in de (1)6000/13600 en 712600 en DD-AR in de 7400. De bijsturing heeft het al vaak moeilijk, en dan zo'n dag Wie heeft hier een goed antwoord op? |
27-04-2015 19:09:35 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Deze splitsing en wijzigingen is vooraf goed gepland. Dit om juist te voorkomen dat alles in t honderd loopt. Dit is robuuster om juist bijsturing makkelijker te maken. Laatst bewerkt door bart84 op 27-04-2015 19:10 Mvg. Bart |
27-04-2015 19:41:05 | ||
---|---|---|
michaben
|
Deze was me nog niet opgevallen trouwens, de 25500 als SPR Hfd-Asd. Dit lijkt de reden dat de 1600/11600 is opgeheven, de 25500 gebruikt namelijk dit pad tussen Hfd en Shl. Al lijkt het een beetje overdreven om de rechtstreekse intercityverbinding Shl-Amf op te heffen voor een suffig pendeltreintje met solo VIRM viertjes, dan had men beter de 3300 kunnen aanpassen lijkt mij aangezien die toch met solo SLT reed en men dus blijkbaar geen hoge verwachtingen van deze serie had. Maar goed, volgend jaar met de Riekerpolder af zal de bereikbaarheid van Shl er hopelijk wat beter vanaf komen. |
27-04-2015 20:07:14 | ||
---|---|---|
robbertc
|
25500 is ter vervanging van 900/1000/9200 tussen Shl en Asd. Weet niet welke precies |
27-04-2015 20:16:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 1000 zou sowieso niet gereden hebben, en de 25500 sluit zowel op de 900 als 9200 niet aan, de 705800 bood met 10 minuten overstaptijd de minst ongunstige overstap op de 900 en 9200. |
27-04-2015 20:35:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dan zal het wel om een bepaald aantal treinen p.u. te willen houden tussen Shl en Asd, bij het wegvallen van de 900 en 9200. |
27-04-2015 21:09:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Op dit soort dagen komt ook de wens om bv rondom Amsterdam veelal materieel in te zetten wat voorzien is van Noodremoverbrugging zodat de overlast van noodremtrekkers veel minder is. |
27-04-2015 21:38:48 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Doordat de VIRM6 en DDZ6 stellen vandaag ergens anders nodig waren reed de 8800 volledig met DDZ4. Hopelijk krijgen ze de zesjes voor morgen weer in terug. |
27-04-2015 22:08:25 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteSimpelweg omdat de reizigersstromen totaal anders zijn dan op elke andere willekeurige dag in het jaar |
28-04-2015 08:13:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Maarja, als je reizigers juist ook aanraadt niet massaal Asd te gebruiken maar ook via Asdz te reizen, is het dan wel handig om juist vanuit een fors deel van het land de verbinding naar Asdz op te heffen? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-04-2015 09:33:55 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Aanraden betekent niet automatisch dat de reiziger luistert %08% |
28-04-2015 09:36:56 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
En als je het vervolgens onmogelijk maakt dan krijg je het frappante resultaat dat iets aanraadt wat je tegelijkertijd impliciet verbiedt. Dan is de vraag dus.. Waarom rijdt de (1)1600 niet minimaal tot Asdz? |
28-04-2015 17:14:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Dat verklaart niet waarom er bijvoorbeeld Plan V en SLT omgeruild worden. Alleen de ruiling ICM en VIRM is nog een beetje te verklaren doordat sommige routes vanwege te korte perrons met enkeldeksmaterieel te weinig capaciteit kunnen bieden. Het knippen en loskoppelen van treinseries speelt hier ook mee, door die knip kun je de materieelinzet aan beide kanten van de knip anders indelen. Maar men ging veel verder dan dat. Ik zie de winst niet van al het ICM naar het noordelijke deel van het land verhuizen, en vervolgens DDZ zesjes van het midden naar het zuiden. Aangezien er toch niet of nauwelijks ontkoppeld wordt is de noodzaak van een uniform wagenpark minimaal. Dan had men prima wat ICM wat vanwege de 1900 en 3500 zich al in het zuiden bevind daar kunnen houden voor de 3600 en 28500, waar ICM8 ipv DDZ6 ook wel gepast had. Dan hadden de DDZ zesjes die zich al in Gvc en Ut bevonden vanwege de 2000/8800 niet naar het zuiden overgebracht hoeven te worden, maar als DDZ12 op de oude lijn kunnen rijden. Dus waarom die logistieke ritten het halve land over. |
28-04-2015 17:24:16 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Vooral noodremoverbrugging (IRM en SLT) rond Ehv en Asd-Ass. De 28??? Ehv-Rsd reed nog wel met DDZ, omdat deze alleen in de afvoer reed (had inderdaad ook ICM kunnen zijn). Met DDZ6 in de 2000/8800 ipv DDZ4, kost dat extra bakken, terwijl op Koningsdag al het materieel tot in de reserves wordt ingezet.. |
28-04-2015 19:09:21 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Volgens mij wordt elke werkdag ook al het materieel tot aan de reserves ingezet, cq staat defect bij Nedtrain voor de poort... |
28-04-2015 20:34:48 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteSociale controle is in een SLT veel beter dan in een Plan-V. |
29-04-2015 00:22:58 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Deze dag reed zo`n beetje alles wat beschikbaar is in tegenstelling tot een normale werkdag bleef ook alles aan elkaar vast zitten en stond er in de daluren geen mat op GDST zoals de Spitstreinen normaal gesproken staan MCN ASD |