Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |
23-09-2011 07:33:00 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik kan me nog herinneren dat hier een (geschatte) DRGL van stond, maar kan die even niet meer terugvinden. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
23-09-2011 08:08:36 | ||
---|---|---|
110573
|
Is inmiddels al bekend wat er gaat gebeuren omtrent de defecte Bvk's 103, 105, 108 en 112? |
23-09-2011 09:42:34 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteCheck https://www.somda.nl/forum/10960/p356574/Opvallende+dingen+23+september/ Gr Joop mcn Lls |
23-09-2011 09:57:44 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Klopt. Deze stam 6902 heeft dinsdag/woensdag zijn onderhoudsbeurt gehad. Wacht nu nog op wat kleine nawerk puntjes. De 6915 stam staat nu (donderdag+vrijdag) binnen voor onderhoud. Ook dit gaat voorspoedig. Laatst bewerkt door 2296 op 23-09-2011 09:58 |
24-09-2011 21:00:31 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Kwam zojuist deze video tegen: http://www.youtube.com/watch?v=H0CRR4Vd4Yo Grtz, |
25-09-2011 23:30:28 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Leuk videootje, maandag maar eens informeren hoe het afgelopen is. Mr. Zaanstraat |
26-09-2011 01:33:43 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ja, doe dat eens a.u.b. Want opzich ben ik wel benieuwd waarom ze daar eigenlijk stilstaan met de helft van de deuren geopend. Laatst bewerkt door spiketrain op 26-09-2011 07:29, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
26-09-2011 01:42:36 | ||
---|---|---|
plant
|
Je ziet in het filmpje dat deuren opzettelijk allemaal worden geopend. Misschien dus iets testen met groene lamp e.d.? Laatst bewerkt door plant op 26-09-2011 01:42 Youri |
26-09-2011 11:37:29 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Ongetwijfeld. Feit is dat Lloyds (toelating) zijn zegen over deze stam heeft gegeven waarmee dus de eerste functionerende DDM1-1700 een feit is. Mr.Zaanstraat |
26-09-2011 11:41:58 | ||
---|---|---|
molenaar12
|
Quote Ik vermoed inderdaad dat het ook met het sluiten van de deuren te maken heeft. De trein staat hier in een bocht met verkanting, waar het sluiten van de deuren altijd wat lastiger gaat. |
29-09-2011 19:31:31 | ||
---|---|---|
279
|
inmiddels 1 stam op de Wgm en 1 stam op Aswpl. volgens zeggen zijn beiden nog niet klaar. er zijn al diensten op papier gesignaleerd voor DDM-stammmen per vr 30/9. dan nog wat anders: het schijnt dat de rijbevoegdheid DDM per 1/10 verlopen is voor de machinisten. klopt dat? |
01-10-2011 03:43:21 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat denk ik niet, aangezien een materieelinstructie drie jaar + de rest van het lopende jaar geldig is. Dus een verloop per 1-10 zal niet aan de orde zijn. Groetjes, Emiel |
01-10-2011 09:41:30 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Eerst inzet stond inderdaad op vrijdag 30/9 gepland, om 2 stammen in Ekz te krijgen voor de opstart in de 14500 maandag. Gisteren niet gelukt dus. |
01-10-2011 12:21:15 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Dat is natuurlijk ook niet zo handig. Als dat zo was geweest was dit hele project natuurlijk niet doorgegaan Laatst bewerkt door AgentX op 01-10-2011 12:21 |
01-10-2011 17:30:12 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Opzich valt dat ook wel meer mee. Alleen standplaats Asd gaat er op rijden, dus herinstructie is redelijk snel te regelen als dat nodig was geweest. Op voorwaarde dat ze vrij te maken zijn, kun je zo 8 machinisten per dag herinstrueren. Groetjes, Emiel |
01-10-2011 17:38:33 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
En de MCN's in Enkhuizen dan? Wel raar om te zien hoe deze diensten op dienstrooster van de MCN staan: MDWDV-- 14521 IRM MDWDV-- 14523 IRM MDWDV-- 14525 1700 MDWDV-- 14527 DDM MDWDV-- 14554 MDDM MDWDV-- 14556 IRM MDWDV-- 14558 1700 MDWDV-- 14560 1700 Waarbij vooral het verschil tussen de 14525 en 14527 opvalt. Ook het IRM gehalte is niet in evenwicht. Er komen 's ochtends twee naar Asd toe, maar er gaat er maar eentje terug of wordt er uitgewisseld met de 4500? Laatst bewerkt door bart84 op 01-10-2011 17:44 Mvg. Bart |
01-10-2011 17:46:11 | ||
---|---|---|
Iceman
|
14523 wordt 14556. De 14521 start in Hnk, en komt leeg uit Hoorn (dacht de 4597 van de dag ervoor). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
06-10-2011 18:33:44 | ||
---|---|---|
110573
|
Uit het OD topic van vandaag:Quote Kan ik hieruit concluderen dat de batterij van de 6908 hersteld is/hersteld gaat worden? |
06-10-2011 21:21:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Goeie kans van dus |
09-10-2011 11:04:56 | ||
---|---|---|
110573
|
Even een vraagje voor het bestuur van Somda: Wat is er met materieelsamenstellingen van DDM-1 gebeurd? De stammen zijn toch wel degelijk samengesteld. |
09-10-2011 11:41:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ze zijn opnieuw begonnen met indelen, zo te zien Choo choo..... |
09-10-2011 13:30:17 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Quote Gezien de schades en het knippen van stammen om ze ergens te kunnen opslaan waren de samenstellingen zoals ze in het overzicht stonden niet meer correct. Ik heb ze daarom allemaal eruit gehaald. Degene die straks weer gaan rijden kunnen dan in de dan correcte samenstelling weer ingevoerd worden. |
09-10-2011 14:44:46 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Nu is dus de samenstelling van vorige winter dus verloren gegaan. In mijn ogen was het mooier geweest om DDM-1 te kopiëren naar DDM-1 (inzet '11 -'12) Choo choo..... |
09-10-2011 15:33:07 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Quote De Materieelsamenstelling is altijd al een actueel overzicht geweest. Van geen van de overzichten is er een history. De samenstelling van DDM1 en ICRm is uit de spots wel terug te halen, aangezien daarvan de stammen ook ingevoerd worden met posities. Van bijvoorbeeld DDAR en IRM is geen history van exacte stam-samenstelling beschikbaar. |
10-10-2011 20:37:13 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote De stammen zijn afgelopen winter helemaal niet opgeknipt geweest. Ze zijn gewoon in gehele vorm op het terrein van Asdwpl geplaatst. (of ik moet iets heel erg gemist hebben) Sterker nog: De samenstelling van het grootste deel van de stammen zijn überhaupt nog nooit gewijzigd geweest, sinds de vaste stamsamenstellingen zijn ingevoerd. Voor zover ik weet beperken de bakwisselingen als gevolg van schades zich tot de Bvk 103, die wordt gewisseld met de 112. Verder begrijp ik dat je ze verwijderd hebt. Ze waren inderdaad niet echt recent meer. Er zullen tzt wel weer nieuwe worden ingevoerd. Verder nog even heel niets anders: Weet iemand waarom de stammen nog steeds niet worden ingezet? Het is vandaag voor de vijfde keer op rij zo dat er geen DDM-1 is ingezet. Zijn er problemen of heeft men gewoon geen haast? Laatst bewerkt door 110573 op 10-10-2011 20:39 |
10-10-2011 20:41:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is NSR zelf dat zijn zaakjes niet op orde heeft. Geen machinist mag erop rijden (op DDM-1 welteverstaan) als er geen herinstructie is gegeven of iets dat erop lijkt. |
10-10-2011 21:11:18 | ||
---|---|---|
110573
|
Oké, dat is het dus. Zo'n simpel probleem zou je denken. Zitten ze eerst geld uit te geven om het hele spul in dienst te gooien, en wat doen ze, ze vergeten dat de mens er ook nog is om het voort te bewegen%08% Laatst bewerkt door 110573 op 10-10-2011 21:12 |
10-10-2011 21:13:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een probleem dat typisch is voor een groot en nogal gesegmenteerd bedrijf. |
10-10-2011 21:21:43 | ||
---|---|---|
MDDM
|
En daarbij komt ook nog eens dat er weer weg geleerd moet worden. Er moet dus wel enige ruimte zijn voor een opleiding/herinstructie Gr Joop mcn Lls |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-10-2011 21:22:34 | ||
---|---|---|
sik214
|
Misschien tijdelijk een stam de baan op sturen met een extra (aangepaste) 1700 voorop de Bvk? Of werkt de 'groene lamp' dan niet? |
10-10-2011 21:45:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Waarom nog weer moeilijker gaan doen met een extra lok erbij, als het ook kan door ander materieel in te zette? DDM-1 is reserve materieel, en voor dit wijzigingsblad reden die treinen ook prima met ander materieel... |
10-10-2011 21:52:43 | ||
---|---|---|
sik214
|
Als je eens even het OD leest, zie je dat dat 'andere materieel' ergens een gat achter laat. Ook de indienststelling van mat '64 duidt daarop. Dat laatste is wel additioneel materieel om gaten te vullen. Maaruh, moeilijk doen? Bij ons bedrijf noemen ze dat oplossingsgericht denken. |
10-10-2011 22:32:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Is zo, maar oplossingsgericht hoeft niet te betekenen dat je ongelimiteerd daarin moet investeren. Even een 1700 aanpassen, ik denk dat je er niet van wilt weten wat het kost hoor.. |
10-10-2011 22:37:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Men zou een reeds aangepaste 1700 kunnen gebruiken en een stam een tijdje zonder laten staan. Het gaat er maar om dat de stammen die in de omloop zitten, ook werkelijk kunnen rijden. Ze zitten niet voor niets in de omloop; het is niet zo dat er in het park nog van alles niet ingezet is. Alleen: of twee 1700-en aan weerszijden werkt, weet ik niet, maar ik bewtijfel het ten zeerste, omdat het stuurrijtuig waarschijnlijk de lus van de deursluiting sluit. daarnaast is he een truc natuurlijk: de machinist moet met name wel weten hoe de Bvk in elkaar zit, omdat daar alle apparatuur van de stam is ondergebracht. |
10-10-2011 22:45:01 | ||
---|---|---|
MDDM
|
De aanpassingen aan de Bvk is niet schokkend verandert. Alleen in de 1700 zijn aanpassingen gedaan, die wel handig zijn voor het ombouwen van die stam. ATB en Dodeman wel/niet uitschakelen ect. Dat moeten we wel even weten. Gr Joop mcn Lls |
11-10-2011 21:11:38 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Nee dat is het niet alleen. Voor de afwisseling is er ook een probleem met de stammen naar aanleiding van een veiligheidsstoring. Tot nog toe mogen de stammen dus nog niet ingezet worden. Uiteraard mag ik er niet over uit de school klappen, echter om speculatie te beperken: Het ligt niet aan de 1700'n Het is ook niet zo dat dit met tijdelijke terzijde stelling te maken heeft. Kortom als ze nog gewoon rondgereden hadden, hadden we hetzelfde probleem gehad. Mr. Zaanstraat |
11-10-2011 22:25:33 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dan zal het weel met de deursluiting te maken hebbven? |
11-10-2011 22:38:56 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Volgensmij ook, ik heb inderdaad ook al is in de 14500 meegemaakt dat de stam een veiligheidsstoring kreeg, toen werd men vriendelijk verzocht zo ver mogelijk uit de buurt van de deuren te blijven. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
11-10-2011 22:56:54 | ||
---|---|---|
2296
|
Een veiligheidsstoring kan van alles zijn. Deuren, ATB, remwerk of iets aan het casco. Dus de conclusie dat het iets met de deuren maken heeft vind ik een beetje te vroeg om dat te roepen. Maar eens afwachten of Mr. Zaanstraat er eerdaags iets over kan vertellen . |
11-10-2011 23:59:26 | ||
---|---|---|
OBASD
|
2296 heeft gelijk, speculeren heeft weinig zin, ik heb slechts info willen geven waarom DDM1 nog niet rijd en, omdat ik al vreesde dat men zou gaan speculeren, het 1 en ander uitgesloten. Mr. Zaanstraat |
12-10-2011 09:04:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een structurele veiligheidsstoring in DDM-1 na zoveel jaren dienst? Boeiend. |
12-10-2011 22:14:59 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Yep, of eigenlijk onstaan tijdens een LT beurt aan de bak zo rond 2006. Ergens halverwege de 70er jaren hebben we metrische bouten met een kwaliteit van minder dan 8.8 in de ban gedaan. Helaas doken er een paar bouten met 4.2 kwaliteit op in een kritisch onderdeel. Gevolg: Alle stammen moeten gecontroleerd worden, cq v/d juiste bouten worden voorzien. Vrijdag is de proefrit met de 6915 stam en hij gaat dus vanaf Lelystad niet terug naar de Zaanstraat maar naar de Meer voor die desbetreffende controle. Dit is dan de eerste stam die Maandag zou gaan rijden, onvoorziene omstandigheden daargelaten. In het weekend is de planning dat de 6902 en 6901 stam in de Meer gecontroleerd gaan worden. Noot hierbij is dat de Zaanstraat geen optie is omdat die vol staat en dat is dan een heel verschil bij een jaar geleden! Overigens moet er aan de 6901 stam nog een aantal andere zaken gedaan worden waarvan ik niet weet of dat voor Maandag gaat lukken. De 6902 stam zou dan de andere stam zijn die gaat rijden, de 6901 stam zal dan in eerste instantie de TR zijn. Nogmaals onvoorziene omstandigheden daargelaten. Mr. Zaanstraat |
12-10-2011 22:30:50 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Als ik je goed begrijp is het dus de bedoeling dat vanaf maandag de 6915 in de 14500 gaat rijden? En als het even lukt, de 6902 ook? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
12-10-2011 22:32:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mmm, het zal toch niet iets te maken hebben met de LT-beurt die in Tilburg op een aantal rijtuigen is uitgevoerd? Weet je meteen welke het zijn. Kennen de machinisten maandag spontaan weer DDM-1? |
12-10-2011 23:18:18 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Dat heb je goed begrepen. Mr. Zaanstraat |
12-10-2011 23:34:02 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Bedenk dat ze niet allemaal een LT beurt gehad hebben in Tb er zijn er ook die in Hlm LT hebben gehad. Overigens was de kwaliteit van de desbetreffende bout niet de directe oorzaak van de VHS, echter dit kwamen we tegen bij het onderzoek. Nu is het voor de hand liggend om met de vinger te gaan wijzen wat ik overigens "not done" vind in dit forum maar ook omdat er nog andere reden zijn waardoor dit kon gebeuren. Of machinisten spontaan DDM1 kennen?? Vraag dat niet aan mij, ik weet het niet. Mr. Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 12-10-2011 23:35 |
13-10-2011 00:01:52 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Excuus voor de late beantwoording. Of de beschadigde batterij hersteld wordt is mij onbekend, wel dat van de 6908 de batterijkast weer opgeknapt wordt en er uiteraard weer batterijen in gaan. De 6903 stam gaat naar de Dijksgracht, Bvk 6903 wordt daar omgeruild voor de Bvk 6912. Dat is overigens de enige wisseling in de stammen sinds de winterdienst. Is er overigens nog behoefte aan publikatie van de huige stamsamenstellingen?? Mr.Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 13-10-2011 00:02 |
13-10-2011 00:30:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOkay, dan is het dus helemaal niet zeker dat ze maandag gaan rijden. |
13-10-2011 01:17:18 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Wat misschien wel handig om te weten is is welke stam met welke lok rijdt. |
13-10-2011 01:20:06 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Quote ja! |
13-10-2011 08:13:10 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik had gehoopt dat de 'eeuwige' reserve (6675) weer in dienst zou komen. |
13-10-2011 21:01:01 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Ik ben vandaag eens even gaan vissen hoe het nu daadwerkelijk gaat. Uiteindelijk gaan ze 24 october in de dienstregeling en dus niet 17 october zoals ik en anderen begrepen hadden. Maar ........... er gaat wel gereden worden. Met welk doel is mij niet duidelijk gemaakt, daar blijf ik dus het antwoord schuldig op. Blijft staan dat er op 17 October 3 stammen rijvaardig moeten zijn. Wat betreft materieel bevoegdheid: De 1700 is natuurlijk gewijzigd en dat zal ongetwijfeld gevolgen hebben bij rijden vanuit de 1700, het ombouwen, etc, etc. Ik denk, maar wie ben ik, dat je niet kan volstaan met instructies in de cabine. Mr. Zaanstraat |
13-10-2011 21:05:57 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Vandaag is de 1779 tegen de 6915 stam (WGM) geparkeerd. Dus binnenkort statische beproeving en proefrit, dat laatste na de voorgeschreven controle voortvloeiend uit de VHS. Als ik het goed heb is dat de 4de stam met loc 6901, 6902 en 6913 staan als het goed is met Loc op de zaanstraat. Welke? Zoek ik op, tenzij iemand mij voor is. Mr. Zaanstraat. Laatst bewerkt door OBASD op 13-10-2011 21:09 |
13-10-2011 21:12:04 | ||
---|---|---|
Iceman
|
1772 staat sowieso met een DDM-1 op Aswplz. En ik dacht de 1777 en 1769 ook. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
14-10-2011 11:04:52 | ||
---|---|---|
2296
|
Even een overzichtje aan de hand van wat er nu gemeld is: 6901-1777 6902-1772 6903-beschadigde batterijkast, wordt niet hersteld 6904-17-- 6905-pluk rijtuig 6906-17-- 6907-17-- 6908-beschadigde batterijkast, wordt hersteld 6911-17-- 6912-17-- 6913-1769 6914-gesloopt 6915-1779 |
14-10-2011 14:29:46 | ||
---|---|---|
NSR521
|
Leuk om te zien de de 6908 wel word hersteld en de 6903 niet. Is er een reden dat de 6903 niet hersteld word? |
14-10-2011 14:59:25 | ||
---|---|---|
2296
|
Een te grote schade. Waardoor herstel te duur gaat worden. |
14-10-2011 16:13:58 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Correctie: Op dit moment niet hersteld wordt! De schade op zich valt nog wel mee maar was groter dan de 6908. Een andere reden is dat we dan een batterijset uit de wisselwerkvoorraad moesten halen, terwijl die voorraad niet zo groot is en er bovendien in een korte periode een aantal batterijsets uit de DDM revisie moest hebben juist vanwege die 2 brandjes. Je moet je meer zorgen maken om de 6905! Ik ben bang dat die niet meer hersteld gaat worden of ...................... Mr. Zaanstraat |
14-10-2011 19:38:31 | ||
---|---|---|
110573
|
Dat doe ik nog meer om de 6805 en de 6633. De staat waarin deze bakken verkeren is dusdanig dat ik wel durf te zeggen dat herstel er nooit meer in zal zitten Was het niet zo dat de 6905 zijn batterij heeft afgestaan aan de 6908 (of dat nog gaat doen)? Waarom gaan trouwens de 6675, 6805 en de 6905 niet mee naar de Dijksgracht? Staan dan toch alleen maar in de weg bij Zaanstraat... Laatst bewerkt door 110573 op 14-10-2011 19:40 |
15-10-2011 00:10:40 | ||
---|---|---|
2296
|
Omdat de Zaanstraat makkelijker te bereiken is met de auto als er onderdelen gehaald moeten worden. Dat gaat bij de Dijksgracht niet lukken. Laatst bewerkt door 2296 op 15-10-2011 00:12 |
15-10-2011 15:00:10 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Daarom had ik ook liever de 6903 op de Zaanstraat gelaten. Bovendien staat er nog een defect rijtuig op de Dijk die ik eigenlijk ook wel graag naar de Zaanstraat had gehad. Nog even over de batterijen van de 6905. Inderdaad was er de optie om die voor de 6903 of 6908 te gebruiken. Uiteindelijk bleek dat niet nodig. Echter als er om een 11de stam gevraagd zou worden ............. maar dat is momenteel niet aan de orde. Mr. Zaanstraat |
15-10-2011 20:18:03 | ||
---|---|---|
wilcot
|
welke stammen hebben de sticker van de dieren nog op de Bvk aan beide zijde's Ik weet dat de 15 een enkele panda heeft en van de Bvk 11 heb ik een foto zonder tijger maar hoe zit het met de rest? |
15-10-2011 20:49:43 | ||
---|---|---|
adeon
|
De Bvk 112 is zijn Cheetah-plaatje door te veel graffitischade verloren. |
15-10-2011 21:05:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 107 heeft aan de kant waarop hij gelegen heeft bij de Muiderpoort geen afbeelding meer, de andere kant wel. |
16-10-2011 14:23:49 | ||
---|---|---|
wilcot
|
bedankt voor de info zover |
17-10-2011 20:31:02 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Stamsamenstellingen DDM1 6901-6818-6671-6822-6635-6803-1773 6902-6823-6614-6806-6673-6813-1772 6904-6827-6628-6837-6615-6814-17-- 6906-6812-6626-6825-6622-6831-17-- 6907-6811-6612-6834-6617-6836-1776 6908-6618-6841-6674-6804-6833-1774 6911-6824-6625-6802-6634-6808-1781 6912-6835-6613-6801-6623-6828-1780 6913-6821-6670-6876-6621-6815-1769 6915-6877-6616-6878-6631-6832-1779 Loc 1777 (wordt)Technische Reserve De 6915 stam gaat dinsdagmorgen van de Wgm naar de Zs op eigen kracht en is ter beschikking van NSR, dat is de eerste dus. De 6901 en 6902 stam gaan naar de Meer voor controle VHS. Herstellingen aan de 6907 worden momenteel afgerond, 6908 momenteel in ODH. Stam 6911 en 6912 zijn in de Meer gearriveerd. De 6903 is omgewisseld voor de 6912. De 6903 staat nu op de Dijk. Er is nog mat over voor een 11de stam, wat momenteel overigens niet aan de orde is, die er als volgt uit zou kunnen zien: 6903(na herstel)-6624-6826-6816-6807-6627-17-- Reserve: 6817-6632-6838 Defect: 6905-6805-6675-6633 Hopend jullie hiermee van dienst te zijn geweest, Mr. Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 24-11-2011 23:20, reden: locs aangepast 24/11/11 |
17-10-2011 20:34:52 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Bedankt voor het overzicht:). Is het ook de bedoeling dat de 6915 dinsdagmiddag (of later deze week) al in reizigersdienst gaat, of blijft dat aanstaande maandag in 14558/60? Laatst bewerkt door Iceman op 17-10-2011 20:35 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
17-10-2011 20:42:20 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Dat wordt dus aanstaande Maandag. Hetgeen niet wil zeggen dat er niet (leeg) mee gereden gaat worden. Mr. Zaanstraat |
18-10-2011 16:32:01 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmorgen kwam 6915 met 1779 van de Wgm naar de Zaanstraat, in de middag kwamen de 6901+1771+6902+1772 in omgekeerde richting, dus naar de Wgm. 57 jaar OV-fotografie. |
18-10-2011 18:25:43 | ||
---|---|---|
110573
|
@ OBASD: Late reactie, maar super bedankt voor het overzicht%02% De 6624, waarover jij zegt dat die in een eventuele 11e stam zou kunnen belanden, is naar mijn weten afgelopen winter juist uit een stam (de 6905, later 6911) gehaald en vervangen door de 6634. Wat was daar de rede dan toe, als het rijtuig nu gewoon inzetbaar blijkt te zijn? En wat is er met de 6675 aan de hand? |
18-10-2011 18:42:18 | ||
---|---|---|
2296
|
De 6624 had als ik het goed heb onthouden ergens een kortsluiting zitten. Mocht het nodig zijn dan kan men altijd op onderzoek uit gaan om het te gaan herstellen. Gaat alleen wat tijd in zitten. |
18-10-2011 19:33:59 | ||
---|---|---|
110573
|
Dank Ik zat trouwens de materieelsamenstellingen nog eens te bekijken en ik zag naast het verhaal 6903/6912 nog twee wijzingen: - De 6908 is nu in een andere volgorde gezet: De 108 hang niet meer achter de 618, maar achter de 441. Het rare is dat de twee ABv's nu bij elkaar zitten... - In de nieuw gevormde stam 6912 is de Bvk 112 achter de 435 gezet, het rijtuig wat voorheen als eindrijtuig reed Laatst bewerkt door 110573 op 18-10-2011 19:45 |
18-10-2011 19:52:53 | ||
---|---|---|
279
|
misschien kan mr. Zaanstraat de boel nog even omrangeren? |
18-10-2011 22:02:52 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote - De volgorde van de 6908 kan ik verkeerd om gezet hebben, ik zal hem morgen even checken. - De cabines van de 6912 en 6903 stonden contra, vandaar. Om het leuk te maken had natuurlijk de 6912 gedriehoekt kunnen worden, maar gezien dit niet echt centen in het laatje brengt en overspannen machinisten en rangeerders niet wenselijk zijn laten we het hier maar bij. Het was al een hele toer om de 6912 te voorschijn te toveren, die stond namelijk opgesloten. Mr. Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 18-10-2011 22:08 |
18-10-2011 22:16:04 | ||
---|---|---|
OBASD
|
De 6624 staat hier op de plank als reserve, maarrrrrrrrr het is goed mogelijk dat hij wel degelijk problemen heeft. De registratie afgelopen winter is niet altijd vlekkeloos verlopen. Des al niet te min, bedankt voor de tip!! De 6675 staat hier op de plank als defect, maarrrrrrrrrr de aard van het defect is mij niet bekend. Mr. Zaanstraat |
18-10-2011 23:09:21 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Credits voor 2296. De 6624 sloeg dus regelmatig de hoogspanning weg, is dus inderdaad defect. Mr. Zaanstraat |
19-10-2011 09:42:15 | ||
---|---|---|
110573
|
Misschien heeft men uit de 6675 geplukt? Dat ding staat inmiddels vijf jaar terzijde. Wat dat betreft zou het misschien ook beter zijn als de 6633 naar Zaanstraat zou verhuizen en de 6675 naar de Dijksgracht. Dan heb je schaderijtuigen op Zaanstraat en reserverijtuigen op de Dijksgracht, met op Zaanstraat de mogelijkheid om te plukken van alle drie de typen rijtuigen (Bvk, Bv en ABv). |
19-10-2011 13:26:44 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Nog even de enige juiste samenstelling van de 6908 stam: 6908-6618-6841-6674-6804-6833-17-- Mr.Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 19-10-2011 21:54, reden: correctie |
20-10-2011 21:49:03 | ||
---|---|---|
OBASD
|
De stand van zaken: De controles op de stammen n.a.v. de veilgheidstoring hebben nogal wat tijdvretende herstel werkzaamheden opgeleverd. De planning dat de 6901 & 6902 vanaf Maandag ter beschikking staan van NSR blijft overeind. Sterker nog de 6901 & 6902 gaan 21 October naar de Zaanstraat. De 6913 gaat dan van de Zaanstraat naar de Meer. De 6913 gaat alleen voor een controle naar de Meer en er is nog een klein probleem wat we moeten oplossen. Planning is begin volgende week retour naar de Zaanstraat. De 6908 (met herstelde batterijkast) is de volgende die gecompleteerd gaat worden en met een Loc (na beproeving) naar de Zaanstraat gaat. Daarna is de 6906 aan de beurt. Wordt vervolgd. Mr. Zaanstraat |
20-10-2011 22:07:44 | ||
---|---|---|
Damian
|
Volgende week maandag & woensdag staan er proefritten gepland. Vermoedelijk op de Flevolijn. |
20-10-2011 22:52:38 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Dus de 6907 (was algecompleteerd met loc 1773) op maandag en de 6908 op woensdag. Mr. Zaanstraat |
24-10-2011 16:41:13 | ||
---|---|---|
rob46
|
Volgens het OD van vandaag zou de 6907 nu met 1776 rijden: spotje Asd 15.34 ri Aswpl. 57 jaar OV-fotografie. |
24-10-2011 16:45:12 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteDit gebeurde na proefritten: 89067 Wgm - Llso 89068 Llso - Vspa 89069 Vspa - Llso 89070 Llso - Wgm Laatst bewerkt door fugazi op 24-10-2011 16:45, reden: op verzoek van rob46 ook in dit topic |
24-10-2011 16:45:45 | ||
---|---|---|
279
|
de gelukkigen hebben vandaag 2 stammen heen en weer kunnen zien rijden. |
25-10-2011 19:52:56 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Er zouden inmiddels minimaal 2 stammen beschikbaar moeten zijn, als ik de forumberichten hierboven nog eens nalees. Maar ze rijden niet. Zal ongetwijfeld een zeer plausibele reden voor zijn. Maar wat zou die reden kunnen zijn? En als het niet rijden vandaag zelfs tot uitval van een trein leidt, word ik nog benieuwder naar de reden van uitstel. |
25-10-2011 20:01:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Had dat nou niet met instructie te maken? Choo choo..... |
25-10-2011 20:51:51 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ze rijden deze week proefritten; dus volgende week misschien in dienst? |
25-10-2011 21:29:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nog een keer in de herhaling: de stammen die gecompleteerd zijn met een 1700 en 200 km proefrit hebben gereden, zijn volledig inzetbaar. Laat niemand je iets anders wijs maken, zou ik zeggen. Het is NSR die zijn zaakjes niet op orde heeft qua opleiding of instructie van de machinisten, niet meer en niet minder. Laatst bewerkt door broek53 op 25-10-2011 21:29 |
25-10-2011 21:40:59 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Dank je Broek53: het is mij nu duidelijk waarom ze niet rijden. |
25-10-2011 21:49:44 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Waarom het allemaal zo lang moet duren is een tweede vraag, natuurlijk. Helemaal nu de DDM-1 treinen te klein rijden. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
25-10-2011 22:13:35 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Tijdens de vorige winterdienst is het materieel met een tussenbeurt de dienst in gegaan. Dat betekend dat alles nu volledig onderhoud moest hebben en dat ook de uitgestelde periodieken uitgevoerd moesten worden. We zijn momenteel bezig de op 1 na laatste stam onderhoud te geven (6912)en ergens moeten er nog enkele stammen een extra controle hebben vanwege die VHS. Die veiligheidsstoring zorgde voor een behoorlijke kink in de kabel betreffende de aflevering. Mr. Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 25-10-2011 22:14 |
26-10-2011 08:01:14 | ||
---|---|---|
110573
|
Verblijft de 6904 momenteel nog op Zaanstraat? |
28-10-2011 00:04:04 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Vandaag zag ik op de Wgm dat de 1781 aan de stam met Bvk 6911 is toegevoegd. |
28-10-2011 10:03:58 | ||
---|---|---|
rob46
|
De locs wisselen nog weleens........ 6901 met 1773 6907 met 1776 57 jaar OV-fotografie. |
28-10-2011 20:26:38 | ||
---|---|---|
110573
|
Ik begin me nou serieus af te vragen wat men wil. De Zaanstraat staat vol met rijvaardig DDM-1. Waar men in Augustus al meldde dat het DDM-1 aangepast zou worden voor 3 Oktober (mooi op tijd), is het inmiddels al November. Dat er een aantal probleempjes zijn, oké, dat gebeurd de beste, maar dat opleidingprobleem is toch al veel langer bekend? Het missen van DDM-1 wordt nu, als ik de OD topic's zo lees, echt merkbaar en resulteert in te korte treinen. Wordt er nou achter de schermen keihard gewerkt aan die opleiding, of is het echt zo rustig als het op mij overkomt Laatst bewerkt door 110573 op 28-10-2011 20:27 |
28-10-2011 20:44:09 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Dat is inderdaad de 'million dollar question'... Waarom is men nog niet begonnen met de (her)instructie op DDM-1? Het is zo erg jammer dat die dingen rijvaardig op de Zaanstraat staan, terwijl ze in de 14500 zo erg nodig zijn. Laatst bewerkt door Iceman op 28-10-2011 20:47 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
28-10-2011 21:25:51 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Nee, was een vaut in de opname die ik in mijn handen geduwd kreeg, mijn excuses!! Inmiddels is dit gecorrigeerd en weer bijgewerkt. Mr. Zaanstraat |
28-10-2011 23:46:49 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Spiketrain: spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen. Laatst bewerkt door spiketrain op 29-10-2011 05:48 |
01-11-2011 22:13:07 | ||
---|---|---|
279
|
Quote volgens bepaalde berichten is er al enige tijd een verschil van mening tussen IVW en NSR over de instructie. zolang ze er blijkbaar (nog) niet uit komen, is er geen instructie etc. etc. |
02-11-2011 08:44:16 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Ik zal wel te simpel denken, maar wat heeft IVW te maken met de instructie op een bepaalde materieelsoort binnen NSR? De bureaucratie gaat wel erg ver op deze manier. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |