Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl
22-02-2011 13:26:06
dlm4yjp
dlm4yjp
Volgens http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2011.htm in:

DDM-1 is per dagplan gepland in:
1: 14523, 80831 (Asd-Aswplz), 80856 (Aswplz-Asd), 14556.
2: 14525, 74525 (Asd-Wgm), 74560 (Wgm-Asd), 14560.
3: 14527, 74527 (Asd-Wgm), 74558 (Wgm-Asd), 14558.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

22-02-2011 16:06:26
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Sowieso, voor de 14500 heb je ook niet meer dan 3 composities nodig (het is een spitsserie).

Voor wat betreft inzet in de 2200: dat wordt geregeld door de bijsturing en kan dus elke dag weer een verrassing zijn of er eentje actief is.
 

22-02-2011 16:14:50
treinfan
treinfan
Doch. Er bestaat ook nog trein 14554 (afk 74554, gaat verder in 3317)  

22-02-2011 17:21:32
dlm4yjp
dlm4yjp
Met MDDM ja, en aangezien 110573 graag DDM-1 wilt zien, moet je het toch bij de andere bekijken
De anderen, niet in gebruik staande (en doordeweeks overdag tussen de spits in) staan de andere DDM-1 stammen

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 22-02-2011 17:23


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


23-02-2011 20:53:27
OBASD
OBASD
Even terugkomend op de bedrijszekerheid van DDM1

Elders staat de stamsamenstelling met lokken, ik denk dat die hier en daar inmiddels gewijzigd is.
Er is zelfs een stam geweest die ten behoeve van een lok wissel in zijn geheel naar Maastricht is geboemeld, van lok wisselde en doodleuk de terugreis aanvaarde.

"Verbaas U niet verwonder U slechts".

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 23-02-2011 20:55
 

23-02-2011 21:54:29
thom
thom
Die laatste zin hangt volgens mij toch in het hele bedrijf boven ieder zijn bureau of werkplek %08%?  

25-02-2011 13:19:16
110573
110573
Had ik even geluk gister, de 6902+1858 reed in de 2222 en 's avonds natuurlijk ook nog 3 DDM-1's gezien. Bedankt voor de reacties, als ik niet had geweten dat de 14554 geen DDM-1 was, had ik waarschijnlijk gedacht dat ze die dag niet reden%02%

Op de Dijksgracht stond volgens mij (ik zag het in een flits) de 6912 buiten dienst met een stammetje
 

25-02-2011 18:21:47
plant
plant
De DDM-1 stam (ik geloof 6915, niet zeker meer!) met loc 1857 staat al de hele dag afgerangeerd aan de zuidzuide van Ht.


Youri
 

25-02-2011 19:23:10
Bert13
Bert13
Die is afkomstig van Amr, waar de 1855+6915 met de 1857 naar Mt getrokken werden, een dag of 3 geleden.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

26-02-2011 00:25:31
ZJ37
ZJ37
Afkomstig uit Mt dus Kwam rond 12 uur aan te Ht en daar aan de zuidkant weggezet.  

26-02-2011 01:53:58
Pim530
Pim530
En Pim heeft zijn allerlaatste mogelijkheid om met DDM-1 te reizen ( vakantie, 14560 ) verknoeid door de trein in Gv te missen  

04-03-2011 21:17:39
taigagaai
Moderator
taigagaai
Kan zijn dat ik het gemist heb hier, maar in de nieuwe RM wordt geschreven dat de stammen in de 14500 verlengd gaan worden naar 7 rijtuigen.  

04-03-2011 21:19:57
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Het wordt onderzocht. Dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk worden verlengd.  

04-03-2011 21:41:30
Iceman
Iceman
Waarom eigenlijk?
1. Ik dacht dat het na maart over zou zijn met het DDM-1 in de 14500.
2. Zes bakken is prima lengte? Nu zou ik het natuurlijk niet erg vinden als ik (vooral in de avondspits) nog ruimer kan gaan zitten...%02%.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

04-03-2011 21:50:04
Pim530
Pim530
De 14558 had best zeven bakken mogen hebben gister van mij.  

04-03-2011 21:53:01
Iceman
Iceman
Waar zat je dan? Ik heb zeer regelmatig een avond 14500, en die met DDM-1 zijn echt best rustig voorin. Meestal een vierzitter voor mezelf, en soms delen met 1 iemand.
Ochtendspits is het achterin de vierzitter delen met 3 of 4 man, maar dan is de 14500 ook de trein die de perrons moet leeg vegen.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

04-03-2011 21:55:53
Pim530
Pim530
In de Bvk voorop  

04-03-2011 22:09:31
broek53
broek53
Waar zouden dat soort verhalen toch steeds vandaan komen?
Ik kan niet zeggen dat ze niet waar zijn, want elk gerucht achterna jagen is ook weer zo wat, maar het is meer dan onwaarschijnlijk dat er nog iets speciaals met DDM-1 gaan gebeuren. Waarom zou het ook? Het materieelpark is zowat weer op orde en de materieelinzet ook (muv SLT, maar dat wordt vervangen door mat '64 en daar staat DDM-1 geheel buiten). Logistiek kondigt aan dat de zaak wordt afgebouwd zoals een maand geleden bedacht: 3 stammen in de 14500 tot eind maart en dan is het weer afgelopen. Meer specifiek: op papier gaat er een stam uit de 14500 op woensdag 29 maart, eentje op donderdag 30 maart en de laatste op 1 april (geen grap), allemaal na de ochtendspits. Dat kan in de praktijk nog wel anders gaan natuurlijk, maar het plan is duidelijk en er is geen enkel teken (meer) dat dat niet gehaald zou kunnen worden.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-03-2011 08:41
 

04-03-2011 22:16:59
thom
thom
Dat komt omdat hier vaak gedacht wordt in oplossingen die men graag ziet, en niet naar de praktische punten kijken...  

04-03-2011 23:30:16
jorgo
jorgo
Alsjeblieft zeg, niet zo negatief. Verwoert haalt RM aan en ik neem aan dat hij dat niet doet omdat hij graag gezien had dat RM dat geschreven zou hebben.

Quote
verwoert (vr 04 mrt 2011 21:17:39 https://www.somda.nl/forum/6358/p321998/): Kan zijn dat ik het gemist heb hier, maar in de nieuwe RM wordt geschreven dat de stammen in de 14500 verlengd gaan worden naar 7 rijtuigen.
 

05-03-2011 02:00:40
thom
thom
Ik schreef even in de algemeenheid, dat was zeker niet persoonlijk bedoeld naar Martin toe...  

05-03-2011 09:11:56
broek53
broek53
Quote
thom (vr 04 mrt 2011 22:16:59 https://www.somda.nl/forum/6358/p322011/): Dat komt omdat hier vaak gedacht wordt in oplossingen die men graag ziet, en niet naar de praktische punten kijken...
Dat zal in het algemeen best zo zijn, maar daar doelde ik niet op. Geen rook zonder vuur - ik heb OB ASD hier ook al zien melden dat DDM-1 mogelijk langer in dienst zou kunnen blijven. Ondertussen hoor ik weer iets heel anders - en dat verrast mij dan. Ik denk haast dat het komt omdat in zo'n hectische tijd allerlei plannen de revue passeren en op een gegeven moment niet duidelijk is of iets nu een plan is of een besluit.
Waarmee ik ook zeg dat wat ik te horen krijg, niet per se de waarheid hoeft te zijn. Het lijkt mij overigens wel de meest voor de hand liggende gang van zaken op het moment.
 

05-03-2011 09:23:29
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik heb het er neergezet omdat er inderdaad allerlei plannen de revue passeren voor DDM-1. in de RM wordt de verlenging aangenomen als zijnde waar. En dat wilde ik hier nagaan omdat ik het hier nog niet gelezen had en de RM er wel eens vaker naast zit. Zie bijvoorbeeld ook de binnenname van de 4242 in het ICM topic, welke hier middels een forumbericht gemeld werd als zijnde binnengenomen, maar 2 dagen later gemeld werd in de rijdende dienst.  

05-03-2011 10:12:54
broek53
broek53
Lijkt mij terecht dat je het checkt op het meest betrouwbare forum van Nederland
[OT] Laten we niet collectief over RM heen gaan vallen. Ook een blad wordt gemaakt door mensen-zoals-wij en een foutje of vergissing is zó gemaakt (kijk eens naar berichten op dit forum en hoeveel vergissingen daarin gemaakt worden). Ik schrijf pas ruim 30 jaar voor bladen [HOV en OdR] en ik zou niet graag een tientje betalen voor elke fout die ik daarbij gemaakt heb %03%.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-03-2011 11:05
 

05-03-2011 10:24:07
daniel81
daniel81
De redenering die in RM gevolgd wordt, is dat de conducteursregel inmiddels is bijgesteld. Een paar maanden geleden zijn de stammen verkort om met minder Hc's af te kunnen. Inmiddels is afgesproken op DDM1 altijd een extra Hc mee te nemen, dus kan de stam ook wel weer een bak langer.  

05-03-2011 10:28:55
broek53
broek53
Hoe kom je daar nu bij? De stammen zijn al jaren zes rijtuigen lang.  

05-03-2011 10:33:32
daniel81
daniel81
Dan zal het wel met klokken en klepels te maken hebben rondom hetgeen in deze quote staat
Quote
spoorhaas (di 28 dec 2010 10:11:46 https://www.somda.nl/forum/6358/p310058/): Volgens zeer betrouwbare bron gaan ze de DDM-1 stammen verkorten tot 5 bakken zodat er maar 1 HC op gepland hoeft te worden...

Dus kans is groot dat we 10 stammen gewoon op de baan krijgen
 

05-03-2011 13:56:02
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
SleutelMan: Heren, houden we het hier wel gezellig? Sowieso dwaalt het onderwerp nogal af. Wilde speculatie heeft niemand wat aan, dus ik stel het voor om het bij de feiten te houden.  

05-03-2011 16:02:02
rick
rick
Quote
verwoert (za 05 mrt 2011 09:23:29 https://www.somda.nl/forum/6358/p322043/): in de RM wordt de verlenging aangenomen als zijnde waar.
Helemaal niet, er staat 'wordt overwogen'.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-03-2011 07:34:38
Rolffiej19
Rolffiej19
Stuurrijtuig 6903 is sinds afgelopen nacht niet meer inzetbaar vanwege een brand in de batterij kast afgelopen nacht.

Om 3:45 liep ik langs het rijtuig op de zaanstraat en ondekte behoorlijke rookontwikkeling bij het rijtuig dus meteen procesleider ingelicht en die heeft de brandweer gealermeerd .

Stam stond op sp4 naast de loods op sp5 stond tevens nog een stam , die per direct weg gereden bij het brandende stuurrijtuig vandaan .

Lijkt mij niet dat deze nog hersteld gaat worden helaas%05%

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 07-03-2011 07:35
 

07-03-2011 07:56:46
gvttreinen
gvttreinen
Quote
plant (vr 25 feb 2011 18:21:47 https://www.somda.nl/forum/6358/p320867/): De DDM-1 stam (ik geloof 6915, niet zeker meer!) met loc 1857 staat al de hele dag afgerangeerd aan de zuidzuide van Ht.
En die 1857 staat nu (7 maart) los op Utoz!
 

07-03-2011 11:02:04
279
279
Quote
Rolffiej19 (ma 07 mrt 2011 07:34:38 https://www.somda.nl/forum/6358/p322292/): Stuurrijtuig 6903 is sinds afgelopen nacht niet meer inzetbaar vanwege een brand in de batterij kast afgelopen nacht.

Om 3:45 liep ik langs het rijtuig op de zaanstraat en ondekte behoorlijke rookontwikkeling bij het rijtuig dus meteen procesleider ingelicht en die heeft de brandweer gealermeerd .

Stam stond op sp4 naast de loods op sp5 stond tevens nog een stam , die per direct weg gereden bij het brandende stuurrijtuig vandaan .

Lijkt mij niet dat deze nog hersteld gaat worden helaas%05%


kun je ook vertellen wat er nu nog aan (hele)stammen staat in Aswpl
al dan niet voorzien van 1800?
 

07-03-2011 15:22:09
110573
110573
Quote
Rolffiej19 (ma 07 mrt 2011 07:34:38 https://www.somda.nl/forum/6358/p322292/): Stuurrijtuig 6903 is sinds afgelopen nacht niet meer inzetbaar vanwege een brand in de batterij kast afgelopen nacht.
%05%


En dat is 3! De onderdelenleveranciers hopen zich wel op zeg.
Zouden ze nu de 6912 van de Dijksgracht halen of is het einde 10e stam?

Er zijn nu nog 25 inzetbare ABv rijtuigen, 35 inzetbare Bv rijtuigen en 10 inzetbare Bvk rijtuigen hiermee zou je in principe 5 zesjes en 5 achtjes kunnen maken, maar wat moeten ze ermee hè
 

07-03-2011 15:32:08
broek53
broek53
Nog drie weken drie stammen aan de gang houden en het is afgelopen, dus ik zou niet weten waar men zich druk over zou moeten maken.
Daarnaast - mocht het nu helemaal nodig zijn - staat op de Dgr al de stam met de 6911, die helemaal niets mankeert.
 

07-03-2011 16:39:20
110573
110573
Ik dacht dat dat de 6912 was, want twee weken geleden heb ik nog in de 6911 gezeten (14558) en stond de 6912 te Dgr.
Het kan natuurlijk inmiddels verandert zijn.

Laatst bewerkt door 110573 op 07-03-2011 16:43
 

07-03-2011 16:40:38
TheKnitter
TheKnitter
Toen ik er zaterdag langs kwam dacht ik 2 stammen op de Dgr gezien te hebben. Maar kan mis hebben gekeken.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

07-03-2011 17:19:34
broek53
broek53
De 6911 met stam staat er nog niet zo lang en staat aan de kant van de Gooilijn, half achter de lange rij locs aldaar. De 6912 met allemaal mankelieke en bots-rijtuigen staat aan de Utrechtselijn-kant van de Dijksgracht, al sinds januari (is dus niet herindienstgesteld).

Laatst bewerkt door broek53 op 07-03-2011 17:19
 

07-03-2011 18:32:04
110573
110573
aah dat klopt met wat ik gezien heb  

08-03-2011 10:20:56
Railtender
Railtender
Quote
broek53 (ma 07 mrt 2011 17:19:34 https://www.somda.nl/forum/6358/p322392/): De 6911 met stam staat er nog niet zo lang en staat aan de kant van de Gooilijn, half achter de lange rij locs aldaar. De 6912 met allemaal mankelieke en bots-rijtuigen staat aan de Utrechtselijn-kant van de Dijksgracht, al sinds januari (is dus niet herindienstgesteld).


Klopt het is de 6911 die aan de Gooise kant staat. Ik heb er gisteren naar staan kijken.


West Friese Spoorwegen
 

09-03-2011 15:40:39
Rolffiej19
Rolffiej19
Te Aswpl staan nu de volgende stammen op reserve:


6906 - 1849
6907 - 1845
6915 - Zonder lok

In dienst:
6901 - 1851
6902 - 1839
6904 - 1843

Buiten dienst:
6903(met brandschade)
6905(zonder stam - Bots schade)
 

09-03-2011 16:52:16
110573
110573
Quote
Rolffiej19 (wo 09 mrt 2011 15:40:39 https://www.somda.nl/forum/6358/p322761/): 6905(zonder stam - Bots schade)


Wanneer is ie dan gebotst, ik dacht dat een defecte omzetter het probleem was
 

09-03-2011 18:56:09
Rolffiej19
Rolffiej19
Heeft een tijd terug op de zaanstraat een ontsporing gehad en heeft daarbij een aander DDM rijtuig geraakt  

09-03-2011 20:44:06
110573
110573
Was dat de botsing waarbij de 6805 en de 6633 ook betrokken waren?  

09-03-2011 21:47:24
Rolffiej19
Rolffiej19
jup volgens mij wel ja  

10-03-2011 21:39:55
kevinevers
kevinevers
Ik was eens in mijn foto archief aan het kijken en daar kwam ik een foto uit 2008 tegen waar ik een DDM1 stam zie met 5 bakken. Zijn daaar meerdere stammen van geweest die met 5 bakken reden?  

10-03-2011 21:55:42
ns1700
ns1700
ja, geloof september/oktober 2010 ergens heeft er ook een rond gereden. volgens mij staat die bij mijn flickr account.

EDIT: was zelfs in Februari.

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-03-2011 22:28, reden: Fotolink verwijderd i.v.m. verboden zaak.


groeten uit Spoorzone
 

10-03-2011 22:41:28
jorgo
jorgo
Mijn geheugen laat me wel eens in de steek, maar had je dat niet een jaartje of 10 geleden ook? Toen werd afgeweken van de eerder gebruikelijke 6 of 7 rijtuigen, en kwamen er stammen van 5, ik dacht met de bedoeling ermee naar Rhenen te kunnen rijden.

Maar het kan zijn dat ik plannen en werkelijkheid door elkaar haal.
 

10-03-2011 22:49:03
ZJ37
ZJ37
Alleen een Bvk in combinatie met ICR reed er toen op Rhn.  

10-03-2011 23:54:18
jorgo
jorgo
hmm. Ik dacht aan dit tijdperk, zou kunnen zijn dat Rhn echter geen bestemming is geweest:
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/DDM/1853Zvt.jpg (Rogier Peeters, 2002)
 

11-03-2011 07:13:06
Pim530
Pim530
Is dat geen DDM 2/3? Ik zie geen huisdier van het WNF op de Bvk.  

11-03-2011 07:26:32
mdj
mdj
Geen BSI-koppeling, stroomafnemer op de Bvk... Dus DDM1.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

11-03-2011 07:30:16
sik214
sik214
Quote
Pim530 (vr 11 mrt 2011 07:13:06 https://www.somda.nl/forum/6358/p323090/): Is dat geen DDM 2/3? Ik zie geen huisdier van het WNF op de Bvk.
Zijn er ook niet tijdelijk 3 DDM2/3 stammen verlengd naar 5 of 6 bakken en genummerd in de 79xx geweest?
 

11-03-2011 08:41:40
ns1700
ns1700
dat klopt. de DD-AR serie 7900 werd dat ja. ns 1700, 3 ABv bakken, 2 Bv bakken en 1 Bvk vormden samen een 7900.


groeten uit Spoorzone
 

11-03-2011 08:52:41
broek53
broek53
In de heden verschenen OdR alles over de vijfwagenstammen DDM-1. Deze zijn gevormd op het moment dat er Bv's in steeds grotere getale naar de IC-dienst gingen. Zij reden op Rhenen en op Enkhuizen (op papier althans, in de praktijk zwierven ze nog wel eens door de rest van het land).  


11-03-2011 16:15:56
dutchtrain
dutchtrain
Quote
Pim530 (vr 11 mrt 2011 07:13:06 https://www.somda.nl/forum/6358/p323090/): Is dat geen DDM 2/3? Ik zie geen huisdier van het WNF op de Bvk.
Ik zie het huisdier wel
 

11-03-2011 16:34:56
110573
110573
Inderdaad, toen in 1995 de 401-404 een dieselaggregaat kregen, werden ze uit de 6jes gehaal en werden dit vijfjes. In 1996 kwamen er nog 2 bij, doordat er 2 7tjes werden verkort. In 1998 werden deze twee vijfjes compleet opgeofferd voor de IC-dienst (de 4 ABv's werden omgebouwd tot Bv) en waren er weer 4.
Toen de IC-rijtuigen terugstroomde in de stammendienst verdwenen de 5jes weer geleidelijk van de baan.
De laatste 5jes verschenen bij rijtuigtekorten en tijdens de LT1 revisie.
 

11-03-2011 18:34:33
Railtender
Railtender
Ben benieuwd of de ddm1 stammen een tweede renaissance krijgen wanneer al het Ddar verbouwd wordt. Of gaat dit zo geleidelijk dat ze de oudjes niet nodig hebben en alles kunnen intrekken aan de reserves?


West Friese Spoorwegen
 

11-03-2011 18:57:22
nielsie600
nielsie600
Quote
jorgo (do 10 mrt 2011 23:54:18 https://www.somda.nl/forum/6358/p323071/): hmm. Ik dacht aan dit tijdperk, zou kunnen zijn dat Rhn echter geen bestemming is geweest:
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/DDM/1853Zvt.jpg (Rogier Peeters, 2002)

Idd een DD-AR kopbak ingezet in de Intercity Ht-Ut
 

11-03-2011 18:59:34
Rolffiej19
Rolffiej19
Zullen we het nou gewoon op een DDM-1 kopbak houden dat is toch vrij duidelijk te zien Geen BSI Koppeling,Geen Bestemmingsdisplays,Reclame banen staan verder naar achter , stroomafnemer op het dak .

 

11-03-2011 19:22:18
dh3201
dh3201
Woensdag bij de NVBS in Zwolle een film gezien van een DDM vierwagenstam als pendeltrein tussen Apd en Dv in 1991. Was iets met promotieritten voor het nieuwe parkeerterrein bij Apd of zoiets.


Shqiperise-lopers?
 

11-03-2011 20:22:41
sik214
sik214
Ja klopt. Opening P&R terrein in Apd op 4-5-'91. De Bvk Walvis pendelde daar met de 1611 meen ik.  

11-03-2011 20:26:24
Apda
Apda
Inderdaad op zaterdag 4 mei 1991. Het was ter gelegenheid van de opening van de voetgangerstunnel (op 2 mei). Er kwam een 6-wagenstam met loc 1611 uit Amersfoort. Voor de pendelritten naar Deventer werden er twee rijtuigen afgekoppeld.  

11-03-2011 21:33:59
jorgo
jorgo
Quote
Railtender (vr 11 mrt 2011 18:34:33 https://www.somda.nl/forum/6358/p323188/): Ben benieuwd of de ddm1 stammen een tweede renaissance krijgen wanneer al het Ddar verbouwd wordt. Of gaat dit zo geleidelijk dat ze de oudjes niet nodig hebben en alles kunnen intrekken aan de reserves?


In het DDZ topic staat daar ergens een verhandeling over, en ik meen dat de conclusie was: waarschijnlijk niet tenzij wel.
Edit: o sorry, je bedoelt dat het gaat inspringen in het gat van de in verbouwing zijnde bakken? Daar was tot nu toe geen sprake van.


Quote
nielsie600: Idd een DD-AR kopbak ingezet in de Intercity Ht-Ut


En niet alleen geen DDAR, ook nog eens een inzet in strandverkeer naar Zandvoort. Bedoelde je wel op mijn bericht te reageren, of toch op dat van ZJ37?

Laatst bewerkt door jorgo op 11-03-2011 21:36
 

11-03-2011 22:47:03
daniel81
daniel81
'k Heb ook wel eens zo'n ICR/DDAR compositie gezien die verdwaald was in de 5800. De mcn van dat ding dacht waarschijnlijk dan ook dat-ie een IC was en reed bijna Brn voorbij, kwam op het allerallerlaatste moment tot stilstand, reizigers op het perron moesten een lange sprint trekken om in te kunnen stappen
Maar goed, zoals we al geconcludeerd hadden heeft dit totaal niets met DDM1 te maken, dus dan maar weer terug naar dit materieel

Laatst bewerkt door daniel81 op 11-03-2011 22:47
 

12-03-2011 00:33:02
thom
thom
Quote
Railtender (vr 11 mrt 2011 18:34:33 https://www.somda.nl/forum/6358/p323188/): Ben benieuwd of de ddm1 stammen een tweede renaissance krijgen wanneer al het Ddar verbouwd wordt. Of gaat dit zo geleidelijk dat ze de oudjes niet nodig hebben en alles kunnen intrekken aan de reserves?

Dat denk ik niet, voor de revisie van ICM is er ook geen materieel op de baan gebleven ofzo, men rekent gewoon dat er minder bakkeninzetbaar zijn.
Zowieso is daar een reserve voor, en als DDAR in revisie gaat, is ICM weer volledig op de baan.
 

12-03-2011 00:47:00
broek53
broek53
Uiteraard rekent men voor een revisie met minder inzetbare stellen. Daar blijft wel materieel voor in dienst, al is dat vaak niet zo direct zichtbaar - er worden immers geen treinen te klein gepland omdat er materieel in revisie is. In dit geval / dit tijdgewricht zal het er wel toe leiden dat er meer mat '64 in dienst blijft dan er zonder de revisie van het DDAR op de baan zou blijven. Dat is de voor de hand liggende regelkraan van dit moment.  

12-03-2011 01:44:25
Pim530
Pim530
Aan de andere kant mis je misschien wel DD-AR, maar ICMm heb je weer compleet.  

14-03-2011 21:05:47
broek53
broek53
Bij de Bs-en die op de Watergraafsmeer gesloopt worden, zal zich volgens ingewijden ook een DDM-1 uit Haarlem voegen. Ongezien ga ik ervan uit dat dat de 26 472 zal zijn; die staat al sinds januari 2006 uitgebrand te wezen en is ook al iets van anderhalf jaar geleden officieel afgevoerd.  

14-03-2011 21:47:54
nls911
nls911
Is dat Bvk Otter?  

14-03-2011 22:30:23
2296
2296
Nee dit is een tussen rijtuig. De Otter is de 6914 (26-114).  

14-03-2011 23:00:02
Rolffiej19
Rolffiej19
Sterker nog er zullen daar terplaatse 5 DDM-1 rijtuigen gesloopt gaan worden%05%  

14-03-2011 23:06:17
dlm4yjp
dlm4yjp
Laat me raden, de andere zijn de half opengereten bakken die nu op Dgr staan?

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 14-03-2011 23:06


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-03-2011 08:30:21
verschuyl
verschuyl
Dat waren er toch maar 2?? Dan zou ik op 4 rijtuigen komen, want die Otter is ook nog eens uitgebrand en dan nog dat rijtuig wat Broek53 noemt.


Groet'n uut Tubberg'n, Jacco
 

15-03-2011 12:10:59
Rolffiej19
Rolffiej19
houd er maar rekening mee dat waarschijnlijk de 6903 met brandschade en 6905 met aanrijding schade er ook nog bij komen  

15-03-2011 21:05:37
taigagaai
Moderator
taigagaai
Komt er bij de artikelenreeks over het DDM-1 in Op de Rails ook een overzicht à la ICR bij Op de Rails 2009-9 en 2009-12? Dus dit bestand: http://www.nvbs.com/Opderails/images/Opderails-20091201-Bijlage1.pdf  

16-03-2011 17:45:30
110573
110573
Op het terrein in Haarlem staan de 7208, 7272, 7555, 472, 114, 7079 en de 7040. Daarvan zijn de 7208, 472, 7040 en de 7079 officieel afgevoerd. Die vier lijken me wel kandidaat, want die verkeerde in erbarmelijke staat toen ik er de vorige keer was.  

16-03-2011 19:27:04
adeon
adeon
Waar worden de stammen gesloopt??
En betekent het dat ook het gelijk het einde van de serie E-loc 1800?
 

16-03-2011 19:32:57
Pim530
Pim530
Het feit dat er 5 rijtuigen gesloopt worden, betekent niet dat de andere rijtuigen ineens niet meer hoeven worden getrokken/geduwd. Buitendienststelling DDM-1 op 31 maart zal (denk ik) wel het einde van de 1800's betekenen.  

16-03-2011 19:59:40
broek53
broek53
Na 31 maart bereiken we voor DDM-1 en de 1800-en dezelfde toestand weer als in september vorig jaar. Zover mij bekend zijn er nog geen concrete sloopplannen.  

17-03-2011 13:13:01
rob46
rob46
Quote
Rolffiej19 (di 15 mrt 2011 12:10:59 https://www.somda.nl/forum/6358/p323800/): houd er maar rekening mee dat waarschijnlijk de 6903 met brandschade en 6905 met aanrijding schade er ook nog bij komen
Waar/wanneer heeft de 6905 aanrijdingsschade opgelopen, bij mijn weten had deze Bvk in november een defecte omzetter. Of toch iets gemist ?


57 jaar OV-fotografie.
 

17-03-2011 14:39:04
dutchtrain
dutchtrain
Volgende week of over 2 weken op een doordeweekse dag wil ik nu het nog kan DDM-1 spotten. Waar en hoelaat kan ik dat het beste doen? Rijden die stammen heel de dag op en neer tussen een begin en eindstation? Of worden ze enkel en alleen in de spits ingezet? Een aantal vragen die ik stel zullen vast en zeker al beantwoord zijn, maar ik wil juist een recente voorbereiding plannen.

Ook zou ik nog graag de 1851 in rijdende dienst nog een keertje willen zien, omdat juist die loc wel wat betekend voor mij Enig idee op welke dag ik grote kans heb om die te zien samen met DDM-1?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door dutchtrain op 17-03-2011 14:39
 

17-03-2011 14:45:17
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Inzet van het DDM-1 in in de spitsserie 14500 (voor tijden zie de https://www.somda.nl/treinnummers/ en daar dan serie 14500 selecteren) planmatig. Ik geloof dat er 1 omloop daar niet met DDM-1 maar met VIRM rijdt, welke is mij even onbekend.

De andere stammen staan ter beschikking van de bijsturing en kunnen dus bij defecten of verstoringen in de series 2200, 3300 en 3900 terecht komen. Maar dat is echt van dag tot dag gokwerk.
 

17-03-2011 14:45:56
TheKnitter
TheKnitter
Lees eens wat berichten door hierzo. Ze rijden planmatig nog tussen Asd en Ekz in de 14500, 3 's ochtends Ekz-Asd, 's avonds Asd-Ekz.

Oftewel:
1: 14523, 80831 (Asd-Aswplz), 80856 (Aswplz-Asd), 14556.
2: 14525, 74525 (Asd-Wgm), 74560 (Wgm-Asd), 14560.
3: 14527, 74527 (Asd-Wgm), 74558 (Wgm-Asd), 14558.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

17-03-2011 14:46:47
broek53
broek53
In de loop van week 13 wordt deze inzet afgebouwd (ervan uitgaande dat er dan weer genoeg VIRM op de baan is en DDAR niet meer als vervanger van SLT hoeft te worden ingezet).
Het idee is om op woendag, donderdag en vrijdag steeds een stam na de ochtendspits te vervangen - waarbij dus te benadrukken dat dat allemaal op papier is. Vanaf week 14 is hoe dan ook geen inzet van DDM-1 meer gepland.

Laatst bewerkt door broek53 op 17-03-2011 14:50
 

17-03-2011 15:01:00
dutchtrain
dutchtrain
In de ochtend vanaf hoelaat tot hoelaat? Ik ben helemaal niet thuis in die treinnummers en dat soort zaken  

17-03-2011 15:01:59
ZJ37
ZJ37
Concreet:

14523: t/m vr 01/04 DDM en vanaf ma 04/04 2x VIRM IV.
14525: t/m wo 30/03 DDM en vanaf do 31/03 2x VIRM IV.
14527: t/m do 31/03 DDM en OP vr 01/04 2x 2x VIRM IV en vanaf ma 04/04 2x DDAR.

14556: t/m di 29/03 DDM en vanaf wo 30/03 2x VIRM IV (uitz OP vr 01/04 2x DDAR).
14558: t/m do 31/03 DDM en OP vr 01/04 2x VIRM IV; vanaf ma 04/04 2x DDAR.
14560: t/m wo 30/03 DDM en vanaf do 31/03 2x VIRM IV.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 17-03-2011 15:44, reden: AANGEPAST!!
 

17-03-2011 15:04:29
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
dutchtrain (do 17 mrt 2011 15:01:00 https://www.somda.nl/forum/6358/p324248/): In de ochtend vanaf hoelaat tot hoelaat? Ik ben helemaal niet thuis in die treinnummers en dat soort zaken


gegeven treinnummer door TheKnitter kun je invullen op https://www.somda.nl/dienstregeling , dan komen daar vanzelf de tijden uit rollen.
 

17-03-2011 15:32:59
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (do 17 mrt 2011 15:01:59 https://www.somda.nl/forum/6358/p324249/): Concreet:
14523: t/m vr 01/04 DDM en vanaf ma 04/04 2x VIRM IV.
14525: t/m wo 30/03 DDM en vanaf do 31/03 2x VIRM IV.
14527: t/m do 31/03 DDM en vanaf vr 01/04 2x VIRM IV.

14556: t/m di 29/03 DDM en vanaf wo 30/03 2x VIRM IV.
14558: t/m do 31/03 DDM en vanaf vr 01/04 2x VIRM IV.
14560: t/m wo 30/03 DDM en vanaf do 31/03 2x VIRM IV.
[OT] Weet je zeker dat het allemaal VIRM's worden? Het wbl van 4/4 voorziet in 2 x DDAR in 14527 en 14558 namelijk.
 

17-03-2011 15:34:12
dutchtrain
dutchtrain
Laat maar zitten

Ik vraag op welke dag ik het beste kan spotten en vanaf hoelaat, maargoed

Ik snap van heel die treinnummers helemaal niks, dus vandaar dat ik het ook apart vroeg ik dit topic. Gewoon simpel een antwoord van hoelaat, tot hoelaat er DDM-1 zowel in de ochtendspits, als in de avondspits dienst doet. En op welke dag en station ik het beste kan gaan staan.

Laatst bewerkt door dutchtrain op 17-03-2011 15:41
 

17-03-2011 15:39:21
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (do 17 mrt 2011 15:32:59 https://www.somda.nl/forum/6358/p324253/):
Quote
ZJ37 (do 17 mrt 2011 15:01:59 https://www.somda.nl/forum/6358/p324249/): Concreet:
14523: t/m vr 01/04 DDM en vanaf ma 04/04 2x VIRM IV.
14525: t/m wo 30/03 DDM en vanaf do 31/03 2x VIRM IV.
14527: t/m do 31/03 DDM en vanaf vr 01/04 2x VIRM IV.

14556: t/m di 29/03 DDM en vanaf wo 30/03 2x VIRM IV.
14558: t/m do 31/03 DDM en vanaf vr 01/04 2x VIRM IV.
14560: t/m wo 30/03 DDM en vanaf do 31/03 2x VIRM IV.
[OT] Weet je zeker dat het allemaal VIRM's worden? Het wbl van 4/4 voorziet in 2 x DDAR in 14527 en 14558 namelijk.
Je hebt helemaal gelijk, pas m'n bericht aan. Dank!
 

17-03-2011 16:28:20
Pim530
Pim530
Middagspits vertrek uit Amsterdam Centraal om 16:50, 17:20 en 17:50 richting Enkhuizen, doorgaans van spoor 11a.

Laatst bewerkt door martijnmet op 17-03-2011 17:26, reden: Bericht gefatsoeneerd
 

17-03-2011 16:33:48
dutchtrain
dutchtrain
Bedankt Pim530! Daar kan ik wat mee!

Laatst bewerkt door dutchtrain op 17-03-2011 16:35
 

17-03-2011 17:27:39
martijnmet
Moderator
martijnmet
Martijnmet: Een aantal berichten zijn verwijderd. Vanaf nu gaan weer normaal met elkaar om, en geven we normaal antwoord! En daarbij gaan we weer terug naar de ontwikkelingen rondom DDM-1!

Laatst bewerkt door martijnmet op 17-03-2011 17:41
 

17-03-2011 17:49:38
110573
110573
Is er nog nieuws over de te slopen bakken (welke nummers). Ik neem aan dat deze een dezer dagen naar wgm moeten worden gebracht.  

17-03-2011 18:58:31
rob46
rob46
Er is een sloopvergunning afgegeven voor één bak DDM-1, nachtelijk transport nog niet bekend.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-03-2011 16:53


57 jaar OV-fotografie.
 

17-03-2011 21:03:36
OBASD
OBASD
Inmiddels worden er een aantal stammen weer gereed gemaakt voor de "zomerslaap".
De bedoeling is dat op korte termijn 3 stammen voor actieve dienst over blijven en een stam op "geen dienst". Verdere mededelingen over die 4 stammen zijn niet gedaan.

Inmiddels kan ik wel voor de dag komen met het feit dat VIRM een aantal Constructiewijzigingen zal ondergaan. Hoe, wat, etc. moet nog een ei over gelegd worden. Het betekend wel extra ontrekking. Daar was ook een eerdere melding mijnerzijds op gebaseerd (gesteund door gegons op dir. nivo) dat mogelijkerwijs DDM1 nog na 31 Maart zou doorrijden.
 

18-03-2011 18:18:19
110573
110573
dank, dat zal de 472 inderdaad wel zijn
Quote
rob46 (do 17 mrt 2011 18:58:31 https://www.somda.nl/forum/6358/p324314/): Er is een sloopvergunning afgegeven voor één bak DDM-1 of DD-AR, nachtelijk transport nog niet bekend.
 

19-03-2011 16:51:05
rob46
rob46
Afgelopen nacht zijn de volgende sloopbakken uit Rb Hlm naar de Wgm overgebracht. DDM-1 Bv 26 472 (brandschade Ekz), DD-AR Bvk 270 7040 (bots met 419 Ldd) en Bv 280 7208 (brandschade Ybrzl).

Laatst bewerkt door rob46 op 20-03-2011 09:12


57 jaar OV-fotografie.
 

19-03-2011 21:47:05
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 26 472, ex 26 605, heeft daarmee net zijn 26 jaar volgemaakt, nadat het rijtuig op 13 februari 1985 is afgeleverd door Talbot en in dezelfde maand in dienst kwam.
De Bv 280 7208 werd op 12 december 1991 door Talbot afgeleverd en op 5 maart 1992 in dienst gesteld.
Bvk 270 7040 werd op 9 maart 1993 door Talbot afgeleverd.
De DD-AR rijtuig hebben een leeftijd van ruim 19 respectievelijk net 18 jaar bereikt.

Laatst bewerkt door taigagaai op 19-03-2011 21:52
 

20-03-2011 09:16:51
rob46
rob46
Aanvulling : Zowel de Bv 26 472 (brandschade Ekz op 21-01-2006) als Bv 280 7208 (brandschade Ybrzl op 13-03-2006) zijn onder het zeildoek, destijds in Hlm aangebracht, naar de Wgm vervoerd.

Laatst bewerkt door rob46 op 20-03-2011 09:17


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl