Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl
04-01-2011 12:59:19
Pim530
Pim530
De kans is, begrijp ik, dus erg klein dat ze eerst de stellen V die 'tegen het randje' wat revisietermijnen betreft aanzitten eruit gooien en DDM-1 laten rijden totdat bijvoorbeeld alleen de Emmer stellen en de 400 serie over is?  

04-01-2011 13:48:11
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
DDM-1 zit hoe dan ook nog niet aan zijn revisietermijnen, de beslissing om DDM-1 aan de kant te zetten hing vooral samen met het (dure) onderhoud van een kleine vloot 1800'en.

Daarom acht ik de kans ook klein dat ze het DDM-1 langer in dienst houden dan mat'64, dat park kan nog gewoon gebruikt worden (binnen de revisietermijn en anders daarbuiten met extra rem- en controlebeurten), omdat er toch nog genoeg stellen van rondrijden.
 

05-01-2011 15:02:26
broek53
broek53
Op 4 januari is de 1858 met stam met de 6901 naar de Bokkeduinen gegaan ten behoeve van herinstructie.  

05-01-2011 15:36:43
nls911
nls911
Kunnen we hieruit concluderen dat het maerieel langer op de baan blijft dan korte termijn/ sneeuwopvang?  


05-01-2011 16:45:46
MasterE
MasterE
Volgens mij niet. Er is nu alleen een mogelijkheid voor het personeel die dat graag willen herinstructie te krijgen. Er is blijkbaar behoefte aan.

Mcn Asd
 

05-01-2011 18:12:56
Elwood
Elwood
Niet helemaal mijn waarde, namelijk bij veel collega's is de 3 jaars Mat her/instructie termijn vervallen, dus het is meer een kwestie van moeten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-01-2011 18:18, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

06-01-2011 07:39:37
MasterE
MasterE
Er moet elke 3 jaar matinstructie worden gegeven maar dat moet dan dit jaar gebeuren en het jaar duurt nog lang en zolang gaat DDM-1 het niet volhouden.

Mcn Asd.
 

06-01-2011 08:08:48
MDDM
MDDM
DDM-1 is nu even een extra voor de mcn die al langer niet meer met dat spul op pad zijn geweest. Voor dit jaar staat ICMm en SGMm op het programma in Amf (Simulatie Centrum).


Gr Joop mcn Lls
 

06-01-2011 16:32:21
Elwood
Elwood
Master-E lees je soms over het woord: vervallen heen ?, de collega's die in hun rooster de treinserie's hebben waar nu tijdelijk de DDM-1 rijdt en gaat rijden, hebben simpelweg geen bevoegdheid meer op dit mat , en moeten dus deze week herinstructie krijgen, en dus niet in de loop het jaar  

06-01-2011 16:34:53
broek53
broek53
Even de gezellige kout van de ene machinist met de andere gebruiken voor een listige (?) vraag: hoe zit het nu dan met het DDM-1 dat al in dienst is en de machinisten die daarop rijden?  

06-01-2011 16:42:17
MasterE
MasterE
Hoe kunnen ze geen bevoegdheid meer hebben op materieel dat een halfjaar geleden nog vrolijk rond reed. Iedereen die bevoegd was is dus nu nog steeds bevoegd.
Of heeft dit te maken met standplaatsen waar men voorheen geen DDM-1 reed.

De serie waar ze nu rijden (14500) worden volgens mij gereden door Asd en Ekz, daar zijn alle Mcn bevoegd voor DDM-1.

Mcn Asd.
 

06-01-2011 16:50:06
MDDM
MDDM
Mcn van Lls zijn ook allemaal bevoegd. Alleen van die van Ut(zeker)en Amf (waarschijnlijk)mogen dat niet meer. Naja, even op herhaling en ze mogen weer crossen. Geen halszaak voor de rest van maken dacht ik zo.


Gr Joop mcn Lls
 

06-01-2011 17:41:24
Damian
Damian
Quote
broek53: Op 4 januari is de 1858 met stam met de 6901 naar de Bokkeduinen gegaan ten behoeve van herinstructie.


In Amersfoort mocht het grootste gedeelte van de machinisten er sinds december niet meer op rijden. Bij de overige collega's loopt de 3-jaren termijn in februari af. Nu worden er 3 dagen herinstructie gegeven zodat een gedeelte van het Amf personeel er alsnog op mag rijden. Persoonlijk vind ik het vreemd dat er in Amf herinstructie wordt gegeven voor een materieelsoort waar er maar 9 van rondrijden en niet eens in Amf komen. Het gaat in Amf dus slechts om enkele DDM diensten per week op de Flevolijn en de 2200 serie. Hoi, hoi, hoi.
 

06-01-2011 18:20:25
timtrein
timtrein
Tsja, dan moet je eenvoudiger roosters invoeren
(nee jongens, NIET SLAAN, het is maar een grapje!!!)
 

06-01-2011 18:49:32
sm@rkie
sm@rkie
Quote
MDDM: Mcn van Lls zijn ook allemaal bevoegd. Alleen van die van Ut(zeker)en Amf (waarschijnlijk)mogen dat niet meer. Naja, even op herhaling en ze mogen weer crossen. Geen halszaak voor de rest van maken dacht ik zo.

nsr rotterdam mag er voor 98% gewoon mee rijden, er zijn een aantal nieuwe machinisten die de matinstructie zouden krijgen op het moment dat ze net buiten dienst gingen. voor deze (9 man dacht) machinisten is de instructie ook teruggedraaid
volgens mij ben ik de laatste rtd mcn die zijn papiertje heeft gekregen.
28-8-2010 bewijs gekregen dat ik bevoegd was, 1-9-2010 gingen ze buiten dienst %08%
 

06-01-2011 19:35:10
visscher
visscher
Quote
Damian: Persoonlijk vind ik het vreemd dat er in Amf herinstructie wordt gegeven voor een materieelsoort waar er maar 9 van rondrijden en niet eens in Amf komen. Het gaat in Amf dus slechts om enkele DDM diensten per week op de Flevolijn en de 2200 serie.
Ik vind het niet zo vreemd, via de combinatie 1500/4500 is er een directe link met Ekz/Asd. De kans dat ze erop komen is dus zeker aannemelijk. Daarnaast, des te meer mensen je hebt des te zekerder je de treinen kan laten rijden.
 

06-01-2011 19:57:13
martijnham
martijnham
Even een vraagje over de inzet van DDM.
Als ik op de NS-site in het pdf-spoorboekje kijk, dan zie ik dat trein 14523 ook op vrijdag 7 januari rijdt. Het overzicht op somda van deze trein (https://www.somda.nl/dienstregeling/3/14556/tabel/) laat echter zien dat deze trein op maandag t/m donderdag rijdt. Dit zelfde fenomeen gaat ook op voor de andere treinen die door DDM gereden moeten worden. Wie heeft er gelijk?
 

06-01-2011 20:03:35
Rinse
Rinse
Volgens de reisplanner rijden genoemde treinen gewoon op vrijdag. Ik denk dat er een foutje is gemaakt bij het invoeren op somda. Bij de vrijdag staat namelijk wel een materieelvoorspelling  

06-01-2011 20:03:43
Iceman
Iceman
Alle 14500'en rijden gewoon op vrijdag


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

06-01-2011 20:06:59
train85
train85
Quote
martijnham: Even een vraagje over de inzet van DDM.
Als ik op de NS-site in het pdf-spoorboekje kijk, dan zie ik dat trein 14523 ook op vrijdag 7 januari rijdt. Het overzicht op somda van deze trein (https://www.somda.nl/dienstregeling/3/14556/tabel/) laat echter zien dat deze trein op maandag t/m donderdag rijdt. Dit zelfde fenomeen gaat ook op voor de andere treinen die door DDM gereden moeten worden. Wie heeft er gelijk?
Die vindt ik ook raar, want bij onze beheersfunctie om treinen in te voeren staat die wel alle doordeweekse dagen alle 14500en, maar inderdaad als je de 14556 oproept alleen dan staat die er niet voor vrijdag.
 

06-01-2011 20:33:04
martijnham
martijnham
Okay, bedankt voor de antwoorden. Ik vermoede al dat deze treinen wel zouden rijden, maar wilde het zeker weten voor ik op pad ga.  

07-01-2011 07:46:31
MasterE
MasterE
Afgelopennacht 1847+DDM-1 stam met Bvk 6903 van Aswpln-Amf.

Mcn Asd.
 

07-01-2011 22:37:04
MDDM
MDDM
1851 + 6915 in de loop van de dag aangekomen op Llso.


Gr Joop mcn Lls
 

07-01-2011 22:52:29
bart84
Moderator
bart84
Quote
train85:
Quote
martijnham: Even een vraagje over de inzet van DDM.
Als ik op de NS-site in het pdf-spoorboekje kijk, dan zie ik dat trein 14523 ook op vrijdag 7 januari rijdt. Het overzicht op somda van deze trein (https://www.somda.nl/dienstregeling/3/14556/tabel/) laat echter zien dat deze trein op maandag t/m donderdag rijdt. Dit zelfde fenomeen gaat ook op voor de andere treinen die door DDM gereden moeten worden. Wie heeft er gelijk?
Die vindt ik ook raar, want bij onze beheersfunctie om treinen in te voeren staat die wel alle doordeweekse dagen alle 14500en, maar inderdaad als je de 14556 oproept alleen dan staat die er niet voor vrijdag.

Dit probleem heb ik ook aangekaart in het topic 'invoeren dienstregeling 2011' dit probleem kwam ik ook tegen bij de 14731. Bij beheer wel op ma-vr, maar bij drgl opvragen enkel ma-do.

Laatst bewerkt door bart84 op 07-01-2011 22:52


Mvg. Bart
 

07-01-2011 22:55:57
treinfan
treinfan
Nog niet hier gemeld: net als de 1847 en 1858 staat ook de 1844 met DDM-1 te Bkd.  

07-01-2011 23:08:04
JcJay
JcJay
Quote
MDDM: 1851 + 6915 in de loop van de dag aangekomen op Llso.


Mag ik vragen waarom er vanavond hier een stammetje is neergezet? Wordt ie hier enkel voor t weekend neergezet?
 

07-01-2011 23:10:57
MDDM
MDDM
Om alvast het materieel voor maandag te hebben. Start maandag in Lls.


Gr Joop mcn Lls
 

07-01-2011 23:15:39
JcJay
JcJay
Kee bedankt. Dan heb ik blijkbaar een nieuwtje gemist, dacht dat er slechts 3 stammen van stal gehaald werden en enkel in de 14500 gingen rijden...  

07-01-2011 23:17:06
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Citaatje uit een ander topic:

Quote
Iceman: DDM-1 inzet:
1: 14523, 80831 (Asd-Aswplz), 80856 (Aswplz-Asd), 14556.
2: 14525, 74525 (Asd-Wgm), 74560 (Wgm-Asd), 14560.
3: 14527, 74527 (Asd-Wgm), 74558 (Wgm-Asd), 14558.
4: 80016 (Llso-Lls), 3716, 3927, 3728, 3939, 3740, 3951, 3752, 3963, 3764, 80405 (Hfdo-Aswplm).
5: 2217, 2214, 2235, 2228, 2249, 2246, 2267, 72267 (Bd-Rsd).
6: 80018 (Llso-Lls), 3718, 3929, 3730, 3941, 3742, 3953, 3754, 3965, 3766, 813766 (Hfdo-Llso).
7: 80411 (Rsd-Ddr), 2221, 2218, 2239, 2232, 2253, 2250, 2271, 72271 (Ddr-Rtd).
8: 80404 (Aswplm-Hfdm), 3723, 3922, 3735, 80035 (Lls-Llso), 80048 (Llso-Lls), 3748, 3959, 80959 (Lls-Llso).
9: 81423 (Wgm-Asd), 2223, 2220, 72220 (Asd-Hlm), 72259 (Hlm-Asd), 2259, 2256, 80759 (Asd-Wgm).
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-01-2011 09:02:58
279
279
tussenstand:

nrs 1/2/3 rijden sinds maandag.
vrijdagavond 7/1 1 stam naar Llso voor 4 of 6
1 stam naar Rsd voor 7
van de 3 stammen op Bkd blijft 1858+69.. voorlopig daar voor herinstructie
en de andere 2 gaan tzt naar een van de overige nummers.
 

08-01-2011 15:28:27
wilcot
wilcot
stam DDM-1 BvK walvis staat met 1842 te Rsd GDST 15.25  

08-01-2011 16:50:40
279
279
is er tussen 12.00 en 14.00 een stam verdwenen uit Amf?
bij aankomst stonden er als we goed geteld hebben 3 stuks, bij vertrek 2....
 

08-01-2011 20:30:48
Damian
Damian
Toen ik vrijdag vroeg in de avond vertrok richting huis stonden er 4 DDM stammen te Bokkenduinen.  

09-01-2011 08:53:54
279
279
er is door niemand een 4e stam gemeld in Amf.....

Laatst bewerkt door 279 op 09-01-2011 08:54
 

09-01-2011 11:18:01
Jannn2009
Jannn2009
Tja, misschien moet er 1 de eerste zijn.. Wellicht dat er een DD-AR staat die voor verwarring zorgt..  

09-01-2011 19:05:07
broek53
broek53
1839 met DDM-stam met de 6911 staat naast de 1851 met 6915 op Lelystad Opstel.
Stam 6913 met de 1844 is van Amf naar de Wgm verhuisd en de 6903 met de 1847 gaat naar Rotterdam. In de Zaanstraat nog stam 6908 (het museumrijtuig!) met de 1846. Daarmee staat alles klaar voor de start van morgen.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-01-2011 19:11
 

09-01-2011 20:35:40
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
Jannn2009: Tja, misschien moet er 1 de eerste zijn.. Wellicht dat er een DD-AR staat die voor verwarring zorgt..


Vandaag stonden er 3 DDM-1 stammen èn 1 DD-AR+MDDM stam, leek mij duidelijk


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

09-01-2011 20:51:56
Rolffiej19
Rolffiej19
Ik heb zo`n flauw vermoeden dat er morgen een 14500 niet rijd geen id welke maar de 1845+DDM staat in Ekz en ligt zo plat als een dubbeltje dus dat gaat leuk worden voor morgen ochtend  

09-01-2011 22:14:29
broek53
broek53
Het kan zijn dat er sprake is van een al dan niet wonderlijke wederopstanding, maar de stroomafnemers van de 1845 staan tegen de draad.

Daarentegen is de 1844 op weg naar Rotterdam gesneuveld. De 1855 gaat die richting uit als vervanger.

Laatst bewerkt door broek53 op 18-01-2011 23:46
 

09-01-2011 22:57:59
Rolffiej19
Rolffiej19
Gelukkig maar want die lag al sinds gisteravond plat  

10-01-2011 10:15:07
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53: Daarentegen is de 1844 op weg naar Rotterdam gesneuveld. De 1855 gaat die rechting uit als vervanger.
Klopt, bij Nwk ging het mis...
 

10-01-2011 10:25:12
ns1700
ns1700
ik kan ook begrijpen uit alle berichten dat de 1847 nog in Amf is?


groeten uit Spoorzone
 

10-01-2011 10:47:38
ICRmS
ICRmS
Als het goed is, is deze lok vandaag gestart met DDM-1 in de 2200 serie

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-01-2011 12:43, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

10-01-2011 10:58:00
ruysdael
ruysdael
Op een rijtje:


6902 + 1853
6903 + 1847
6906 + 1857
6907 + 1845
6908 + 1846
6911 + 1839
6913 + 1855
6915 + 1851



Er zijn nu dus 9 stammen in dienst. Blijven over: 6901, 6904, 6905 en 6912. Heeft met al een idee welke van deze de gegadigden worden? Één van de 4 zou overigens ook nog op Bkd moeten staan t.b.v. HIP.

Laatst bewerkt door ruysdael op 10-01-2011 14:25
 

10-01-2011 11:00:22
TheKnitter
TheKnitter
Loc 1843 met de 6904 rijdt ook rond. Spiketrain had het gezien in 2221 en ik in 2218.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 10-01-2011 11:00


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

10-01-2011 11:13:35
2296
2296
Quote
maccerr: Op een rijtje:

Er zijn nu dus 8 stammen in dienst. Blijven over: 6901, 6904, 6905 en 6912. Heeft met al een idee welke van deze de gegadigden worden? Één van de 4 zou overigens ook nog op Bkd moeten staan t.b.v. HIP.

De 6905 en 6912 komen niet in dienst. Van de 6905 weet ik dat deze een defecte omzetter heeft. Van de 6912 weet ik de status niet.
 

10-01-2011 11:20:20
ns1700
ns1700
Quote
ICRmS: Als het goed is, is deze lok vandaag gestart met DDM-1 in de 2200 serie
ah dank! zal hem na het eten opzoeken! veel dank!%08%

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-01-2011 12:46, reden: Aanpassing quote


groeten uit Spoorzone
 

10-01-2011 11:33:33
nls911
nls911
Quote
maccerr: Op een rijtje:

6902 + 1853
6903 + 1847
6906 + 1857
6907 + 1845
6908 + 1846
6911 + 1839
6913 + 1855
6915 + 1851

Er zijn nu dus 8 stammen in dienst. Blijven over: 6901, 6904, 6905 en 6912. Heeft met al een idee welke van deze de gegadigden worden? Één van de 4 zou overigens ook nog op Bkd moeten staan t.b.v. HIP.


1858 + 6901 voor herinstructie te Amf.
 

10-01-2011 11:39:33
Bob1991
Bob1991
Quote
ICRmS: Als het goed is, is deze lok vandaag gestart met DDM-1 in de 2200 serie


Trein 2239 reed met onbekende DDM-1, waarschijnlijk dus met de 1847 waar je het over had, dus die is niet meer in Amf

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-01-2011 12:46, reden: Aanpassing quote
 

10-01-2011 14:22:03
ruysdael
ruysdael
Duidelijk. Bedankt allen. Conclusie: nu is alles in dienst, wat men in dienst wil hebben?  

10-01-2011 14:27:16
ruysdael
ruysdael
Stand van zaken:

In dienst
6902 + 1853
6904 + 1843
6903 + 1847
6906 + 1857
6907 + 1845
6908 + 1846
6911 + 1839
6913 + 1855
6915 + 1851

Herinstructie personeel
6901 + 1858 (Amersfoort Bokkeduinen)

Ter zijde
6905
6912
6914

Laatst bewerkt door ruysdael op 10-01-2011 14:33
 

10-01-2011 14:30:41
broek53
broek53
Quote
maccerr: Duidelijk. Bedankt allen. Conclusie: nu is alles in dienst, wat men in dienst wil hebben?
Ja, de plannen luidden 10 stammen. Nu nog een goede loc ipv de 1858.
 

10-01-2011 14:31:29
Jannn2009
Jannn2009
De 1840 en 1854 staan nog op de dijksgracht, of is daar ook iets mis mee wat ik over het hoofd gezien heb?  

10-01-2011 14:32:44
ruysdael
ruysdael
Quote
broek53: Nu nog een goede loc ipv de 1858.
Deze werd gerepareerd nog?
 


10-01-2011 14:34:44
MDDM
MDDM
Quote
maccerr: Stand van zaken:6911 + 1839
Staat defect op Llso

Edit: heeft een defecte dodeman

Laatst bewerkt door MDDM op 10-01-2011 16:09


Gr Joop mcn Lls
 

10-01-2011 14:37:12
ruysdael
ruysdael
Juist, maar in ieder geval niet meer ter zijde  

10-01-2011 15:16:51
broek53
broek53
Quote
maccerr:
Quote
broek53: Nu nog een goede loc ipv de 1858.
Deze werd gerepareerd nog?
Zal wel van de zwaarte van het defect afhangen (in de zin dat op een gegeven moment het reactiveren van een andere loc misschien wel makkelijker is), maar daar weet ik verder nog niet van.
 

10-01-2011 16:07:05
ns1700
ns1700
http://www.flickr.com/photos/43568633@N05/5343141662/

1847 in de 2259 te Delft%08%


groeten uit Spoorzone
 

10-01-2011 16:56:44
Iceman
Iceman
Ik kwam vandaag in trein 3959 een DDM-1 stam tegen die een andere samenstelling had dan normaal:
1846+6833+6804+6674+6841+6618+6908.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

10-01-2011 18:31:56
treintim
treintim
Om 18:30 kwam te Asd onder de overkapping aam het perron een ongerenoveerde ICM aan uit richting Asdm, Sp. 14/15, wat ie daar deed is mij onbekend, interieurverlichting was aan in elk geval en ik heb verder verloop niet kunnen zien omdat mijn trein juist uit Asd vertrok.

Edit: verkeerde topic, verzoek aan de mod's om dit bericht even te verplaatsen naar het OD-topic van vandaag. B.v.d.

Laatst bewerkt door treintim op 10-01-2011 18:36
 

10-01-2011 18:36:41
superboer
superboer
Klinkt als trein 3960, zorg er de volgende keer wel voor dat je het in het goede topic plaatst.


Garantie tot aan de voordeur.
 

10-01-2011 22:18:41
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Sorry jongens, ik kan geen topics samenvoegen. Je zult het in het OD dus zelf moeten melden. Zullen we het hier weer over het DDM-1 hebben?

SleutelMan: kunnen we het hier over de ontwikkelingen van het DDM-1 blijven houden? Hoe enthousiast we allemaal zijn dat het DDM-1 weer in dienst is, spots plus foto's horen thuis in het OD.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 10-01-2011 22:19
 

10-01-2011 22:38:32
snowie
snowie
Quote
Iceman: Ik kwam vandaag in trein 3959 een DDM-1 stam tegen die een andere samenstelling had dan normaal:
1846+6833+6804+6674+6841+6618+6908.
Check van deze samenstelling in de 3748 vandaag- de 6908 en 6833 + 1846 heb ik op de foto staan - de stuurstand 6908 (olifant) is toch bestemd voor het Spoorweg Museum ?
 

10-01-2011 22:56:12
aarclay
aarclay
Ja, samen met rijtuig ABv6618.
Raar dat hij in de dienst gesteld is?

Laatst bewerkt door aarclay op 10-01-2011 22:56


Choo choo.....
 

10-01-2011 23:43:05
broek53
broek53
Nu ja, het museum heeft de rijtuigen per ommegaande weer ter beschikking gesteld. Scheelde ook weer een ander plekje vinden voor ze.  

11-01-2011 07:46:19
sik214
sik214
Is het nu ook de NL-NSM 50 84 26-37 108

Grappig, dat deze (+ABv) wel weer gebruikt worden en de 1856 / V 876 niet.
 

11-01-2011 16:57:23
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
broek53: Nu ja, het museum heeft de rijtuigen per ommegaande weer ter beschikking gesteld. Scheelde ook weer een ander plekje vinden voor ze.


Hah het komt er eerder opneer dat ze nog niet officeel overgedragen waren aan het NSM dat is nu voorlopig ook van de baan
 

11-01-2011 20:55:05
broek53
broek53
Om precies te zijn: de contractdatum was 15 december en op 20 december heeft de overdracht plaatsgevonden.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 12-01-2011 00:30, reden: quote verwijderd (niet meer nodig)
 

12-01-2011 01:00:29
fugazi
fugazi
Loc 1858 stond vandaag met een stam DDM-1 te kamperen op Bkd, i.i.g. rond lunchtijd. Verder reed IC 39xx van 15.02 uit Asd r. Lls met DDM-1.

Over dat HC-geneuzel: laatstgenoemde trein had 4 HC's/conducteurs. En dat terwijl ik ook eens in 12 bakken ICM heb gezeten met maar één conducteur. Het kan allemaal, bij de NS.
 

12-01-2011 07:24:51
kniesoor
kniesoor
Waren ze allemaal aan het werk? Grote kans waren er twee of drie aan het passagieren, dat kun je niet weten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 12-01-2011 07:45, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

12-01-2011 08:54:51
broek53
broek53
Zo te zien is de 1858 met 6901 weg van de Bokkeduinen (waarnemning van heden).  

12-01-2011 14:47:25
TheKnitter
TheKnitter
Toen ik er rond 13:30 langs kwam uit de ri Ut zag ik een DDM-1 staan op de Bkd. Kon niet zien welke loc. Stond bijna tegen het juk aan.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-01-2011 14:47


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

12-01-2011 15:11:50
ZJ37
ZJ37
De 1858 staat nu op Bkd.  

12-01-2011 16:45:20
fugazi
fugazi
Quote
kniesoor: Waren ze allemaal aan het werk? Grote kans waren er twee of drie aan het passagieren, dat kun je niet weten.
Heb je gelijk in maar ze gingen allemaal via tegelijkertijd door dezelfde deur naar binnen. Of er een SV'er bij was kon ik niet zien.
 

12-01-2011 20:37:06
sik214
sik214
Quote
ZJ37: De 1858 staat nu op Bkd.

De 1858 met DDM1-stam stond op de kopsporen bij sportpark Bokkeduinen (Baarnse zijde). Om 16:00 stond deze thv de reinigingsperrons. Misschien dat die 500m getraceerd is als beweging?
 

14-01-2011 21:31:47
broek53
broek53
Redelijk betrouwbaar bericht van het front: het plan op het moment is het DDM-1 in dienst te laten tot eind maart (late sneeuwval voorbehouden en onder het voorbehoud dat bij een goede materieelstand een deel uit de omloop gaat en reserve wordt).  

20-01-2011 20:25:53
dutchtrain
dutchtrain
Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar Eloc 1851 uithangt op DIT moment? Morgen wil ik die loc nog een keertje op de foto zetten.

Groetjes,
Joep
 

20-01-2011 20:29:37
treinfan
treinfan
https://www.somda.nl/spots/m1851/0/30/ Aldus de spots heeft de 1851 onderhoud gekregen in Maastricht. Aannemelijk staat die loc daar nog  

20-01-2011 21:18:01
MasterE
MasterE
De 1851 heeft volgens mij vandaag met 6818+6635+6803+6671+6822+6901 rond gereden in de 3700/3900 en is uitgelopen in Lls.

Mcn Asd.
 

20-01-2011 22:12:00
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Vanaf nu gaat het hier uitsluitend over ontwikkelingen rond DDM1.


Groet, Spiketrain
 

22-01-2011 16:48:12
salvador
salvador
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen of DDM1 ook in de voorjaarsvakantie (van het noorden) rijd ? (tussen 21 en 25 februari)

Alvast bedankt !

Met Vriendelijke Groet,
Salvador.
 

22-01-2011 17:15:55
broek53
broek53
Zoals het er op dit ogenblik uitziet, gaan de meeste DDM-stammen begin februari op reserve (niet terzijde!) en blijven er tot eind maart 3 in omloop, namelijk die van de 14500.  

22-01-2011 18:38:46
ICRmS
ICRmS
Dus als ik het goed begrijp is het aan de bijsturing wanneer en waar die overige 6 stammen op de baan zijn?

Begin februari zal wel vanaf 7 februari zijn gok ik zo. Dan gaat het volgende wijzigingsblad in. (bron: waarisdetrein.nl)

Laatst bewerkt door ICRmS op 22-01-2011 18:48
 

22-01-2011 21:50:26
broek53
broek53
Het is de week van 7 februari, maar met het wijzigingsblad heeft het niet te maken. Er wordt namelijk ook dan (net als nu) gerekend met 45 extra plan V's die 90 bakken SLT vervangen en met circa 50 bakken VIRM minder, kortom: er zal nog steeds weinig volgens de jaardienst (lees: het wijzigingsblad) rijden.  

10-02-2011 20:32:33
OBASD
OBASD
Feit is dat er 3 stammen overdag in de Zaanstraat staan die tegen de avondspits aan hun stutten trekken. Voor de liefhebbers van DDM1 er zijn wat aanknopingspunten dat DDM1 ook na 31 Maart nog blijft doorlopen.
Sterker nog op de Zaanstraat staan nog schade bakken en het zou zo maar kunnen zijn dat die alsnog hersteld worden.

Mr. Zaanstraat
 

10-02-2011 21:16:21
broek53
broek53
Er lijken inmiddels twee parallele werkelijkheden aan het ontstaan te zijn. Vraag ik het aan NSR Logistiek of aan Materieelbeleid, dan zijn de laatste DDM-1's per 4 april definitief en absoluut verleden tijd - lees ik hier, dan wordt er over schadeherstel gesproken (kennelijk zijn een stuk of 60 rijvaardige rijtuigen nog niet genoeg). Ik raak wel wat verward zo %03%  

11-02-2011 00:47:31
Rolffiej19
Rolffiej19
Die rijtuigen die nu aan de kant staan al dan niet met schade gaan echt niet hersteld worden dat is al uitgesloten . De 3 stammen die nu in de 14500 rijden worden om de dag ingezet dus morgen rijden er weer 3 andere stammen in het is vrij onzeker of dit na 31 maart nog doorgaat , ik denk zelf van niet%05%  

11-02-2011 16:54:31
OBASD
OBASD
Dat is maar de vraag! Er kan best nog wel eens een aardige verrassing in de lucht hangen. De schade is namelijk niet zo heel groot voor Haarlemse begrippen.
Of ze na 31 Maart doorrijden, een officiele uitspraak is er natuurlijk niet.
Denk echter niet dat het materieel te kort nu al opgelost is, sterker de problemen nemen op dit moment weer toe in verschillende opzichten. Welke problemen kan en mag ik hier niet meedelen.

De DDM1 is 1 van de bedrijfszekerste treinen en dat is dus precies wat NSR wil, bedrijfszekere treinen.
Voor de onzekeren onder U, bedenk dat het NS in brokken uit elkaar is gevallen en dat daarmee tegenstrijdige berichten niet zijn afgenomen.

Mr. Zaanstraat
 

11-02-2011 19:44:04
ruysdael
ruysdael
Quote
OBASD (vr 11 feb 2011 16:54:31 https://www.somda.nl/forum/6358/p318366/):
De DDM1 is 1 van de bedrijfszekerste treinen
Goh, je bent de eerste die ik dat hoor zeggen. Ik ervaar juist dat ze bovenmatig vaak defect gaan, namelijk.
 

11-02-2011 20:41:04
Railtender
Railtender
Heb het idee dat ze gaan rouleren om alles in vorm te houden dus 3 stammen in de 14500, 3 reservestammen op de Zaanstraat en 2 in de 2200, de rest ergens anders reserve maar niet meer in de 3700/3900 dus helaas zelden de flevopolder in. Ik houdt ze wel een beetje in de gaten in de 14523 en 14558 of 14560. Lekker doorjekkeren met die ouwe reuzen%08%

Laatst bewerkt door Railtender op 12-02-2011 07:44, reden: Shit nog een spelfoutje


West Friese Spoorwegen
 

11-02-2011 20:42:12
coenormel
coenormel
Zonder iemand te beledigen wil ik toch een kanttekening maken: er is een verschil tussen daadwerkelijk defect zijn en 'ik weet niet wat ik met deze storing moet dus ik meld hem maar defect'. Je kent immers niet alle ins en outs van materieel dat relatief beperkt ingezet wordt (en je dus relatief weinig op rijdt).  

11-02-2011 21:37:36
OBASD
OBASD
Quote
maccerr (vr 11 feb 2011 19:44:04 https://www.somda.nl/forum/6358/p318407/):
Quote
OBASD (vr 11 feb 2011 16:54:31 https://www.somda.nl/forum/6358/p318366/):
De DDM1 is 1 van de bedrijfszekerste treinen
Goh, je bent de eerste die ik dat hoor zeggen. Ik ervaar juist dat ze bovenmatig vaak defect gaan, namelijk.


Hmm, er staat ook nog een trekpaard (of duwpaard) voor en die heeft af en toe wel eens kuren.

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 11-02-2011 21:39
 

11-02-2011 21:44:12
OBASD
OBASD
Dat is zonder
Quote
coenormel (vr 11 feb 2011 20:42:12 https://www.somda.nl/forum/6358/p318422/): Zonder iemand te beledigen wil ik toch een kanttekening maken: er is een verschil tussen daadwerkelijk defect zijn en 'ik weet niet wat ik met deze storing moet dus ik meld hem maar defect'. Je kent immers niet alle ins en outs van materieel dat relatief beperkt ingezet wordt (en je dus relatief weinig op rijdt).


Dat is zonder meer een feit, kleine series geven vaak problemen. Bovendien vindt men het niet noodzakelijk de huidige machinisten wat meer technische kennis van het materieel bij te brengen.

Mr. Zaanstraat
 

11-02-2011 21:46:09
MDDM
MDDM
Daar zijn ze wel op terug gekomen. In de opleiding zit ook weer een stuk technische kennis voor alle materieel soorten.


Gr Joop mcn Lls
 

11-02-2011 22:43:59
dutchtrain
dutchtrain
Quote
maccerr (vr 11 feb 2011 19:44:04 https://www.somda.nl/forum/6358/p318407/):
Quote
OBASD (vr 11 feb 2011 16:54:31 https://www.somda.nl/forum/6358/p318366/):
De DDM1 is 1 van de bedrijfszekerste treinen
Goh, je bent de eerste die ik dat hoor zeggen. Ik ervaar juist dat ze bovenmatig vaak defect gaan, namelijk.
9 van de 10 keer is het de 1800 die het laat afweten.
 

11-02-2011 22:44:47
ruysdael
ruysdael
Dat zou goed kunnen inderdaad, daar let ik nooit op. Vaak als de DDM-1 in de storing ligt is het ook een deurstoring overigens.  

19-02-2011 08:22:25
salvador
salvador
Goedemorgen,

Ik heb een paar vraagjes,

Weet iemand of er ddm1 rijdt in deze vakantie (van het noorden) in de 14500 ? (19 t/m 27 feb.)

zo ja , rijden er dan misschien ook nog stammen in de 3700/3900 en 2200?

Alvast bedankt!

Met Vriendlijke Groet,
Salvador.
 

19-02-2011 08:54:27
ZJ37
ZJ37
Ik zou zeggen: check de Opvallende Dingen topics. Daar worden die bijzonderheden geregeld gemeld.  

19-02-2011 09:24:23
broek53
broek53
In de krokusvakantie rijden ze "gewoon" in de 14500. In andere series doen ze, net als de afgelopen weken, alleen dienst als ze in de bijsturing worden ingezet, dus dat is niet voorspelbaar.  

22-02-2011 13:21:16
110573
110573
Ik ga donderdag naar Amsterdam toe voor een ritje DDM-1 en ik vraag me af of ze de hele 14500 dekken, of wordt er ook mDDM ingezet? Een tijdje geleden reden er volgens mij maar drie in deze serie.
Ook nog wel handig om te weten is waar de stammen staan die niet in dienst staan, of is dat niet zeker?

Bij de spots staat dat de 6911 op 17 Februari nog in de 2200 reed, dus daar heb ik denk ik ook een goede kans.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl