Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl
26-08-2010 13:50:52
keesje
keesje
Wat de maximale capaciteit is op de Zaanstraat t.a.v. het parkeren van dienstvaardig materieel, weet ik niet. Wel dat er in het weekend behoorlijk wat materieel staat te overnachten. Zo staan er in een nacht za/zo al 11 vieren VIRM en 6 zesjes, bij elkaar goed voor 80 bakken.  

26-08-2010 19:14:53
2296
2296
Je heb een aantal behoorlijk lange sporen. Daar passen zonder moeite een stam of 3 achter elkaar. Op de Wgm wordt het ook steeds voller. Het aantal Fyra stammen wordt steeds meer en is in de nachtelijke uren vol.  

30-08-2010 14:43:50
keesje
keesje
Hoewel het wijzingsblad 6 september ingaat, zijn de laatste stammen DDM1 toch nog even actief op maandag 6 september!

De stammen die vrijdag in Ekz uitlopen, blijven daar het weekend staan en rijden dan nog resp. in 14523, 14525 en 14527. Aansluitend gaan ze naar Aswplz en komen daar dan vorlopig niet meer vandaan.
 

30-08-2010 14:59:19
ruysdael
ruysdael
De laatste reizigerstrein met DDM-1 ooit is dus vooralsnog de 14527 op maandag 6 september?  


30-08-2010 15:01:04
treintim
treintim
@Maccerr: dat klopt.
@Keesje: weet jij misschien ook of tr. 80520 Wgm-Ldd nog op zaterdag aanstaande zal rijden? Het DDM-1 zal dan geen onderhoud meer nodig hebben te Ldd, maar wellicht dat die rit nog zal moeten worden uitgevoerd omdat het nieuwe wijzigingsblad nog niet is ingegaan dan?

Laatst bewerkt door treintim op 30-08-2010 15:04
 

30-08-2010 15:24:22
keesje
keesje
Nee, deze rijdt niet op 4/9.  

30-08-2010 15:43:15
treintim
treintim
Dat is snel geantwoord, heel mooi, bedankt. Scheelt weer onnodig afreizen en wachten langs de baan.

A.s. woensdag is dan de laatste rit met DDM-1 vanuit Ldd naar Gv.

Laatst bewerkt door treintim op 30-08-2010 15:44
 

30-08-2010 16:12:07
Jannn2009
Jannn2009
Bedankt heren voor de info, dat wordt woensdag Ledn voor 80250, en maandag Asd voor de allerlaatste meters in dienst!:D  

30-08-2010 16:30:11
treintim
treintim
Ja, tussen Ledn-Hfd komt natuurlijk niet zoveel DDM-1, dus die kans kun je woensdag mooi aangrijpen. Het zal gaan om de stam die afgelopen zaterdag Ldd is ingereden; van Gv naar Ledn (en verder) zit de loc in tr. 80519 dan achterop.

Laatst bewerkt door treintim op 30-08-2010 17:15
 

30-08-2010 16:42:23
Jannn2009
Jannn2009
Ik dacht dat de stam via Hlm reed! Maar het is dus via Hfd? Dan ga ik uiteraard op Nvp ofzo staan!;)  

30-08-2010 17:06:58
Rolffiej19
Rolffiej19
Grote kans dat een aantal stammen DDM-1 op de 3 lange sporen komen te staan te Aswpl , Sp1 ,Sp2 en Sp4 waar nu ook al de 831+836+507 staan

Voor de loods zelf past simpelweg gewoon niet en de overige sporen moeten vrij blijven tijdens Sail stonden in 1 nacht 142 bakken te Aswpl alles was vol op elke meter stond wel een trein
 

30-08-2010 17:16:27
treintim
treintim
Quote
Jannn2009: Ik dacht dat de stam via Hlm reed! Maar het is dus via Hfd? Dan ga ik uiteraard op Nvp ofzo staan!;)


We verwarren twee zaken. 'k Weet niet hoe je bij treinnummer 80250 komt?

Het betreft namelijk tr. 80519 tussen Ledn-Hfd-Wgm a.s. woensdag via Nvp:

80514 DDM 10:57 Ldd 11:10 Gv --W----
80519 DDM 11:24 Gv 11:34 Ledn --W----
80519 DDM 12:08 Ledn 12:53 Wgm --W----

Laatst bewerkt door treintim op 30-08-2010 17:20
 

30-08-2010 17:19:00
TheKnitter
TheKnitter
Quote
Jannn2009: Bedankt heren voor de info, dat wordt woensdag Ledn voor 80250, en maandag Asd voor de allerlaatste meters in dienst!:D

Als je de 1800 locs wilt platen, kan dat. DDM-1 rijdt onder 80514 en 80519.
 

30-08-2010 18:22:12
Jannn2009
Jannn2009
@ treintim & TheKnitter:

Ik zat helemaal verkeerd met het treinnummer, maar bedoel precies de rit die jullie aangeven! Bedankt voor de aanvullingen en het wordt hopelijk een mooi laatste ritje!:D

edit: excuses voor de afdwaling van het onderwerp 'ontwikkelingen'.

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 30-08-2010 18:26
 

30-08-2010 18:46:22
thom
thom
Quote
Rolffiej19:
Voor de loods zelf past simpelweg gewoon niet en de overige sporen moeten vrij blijven tijdens Sail stonden in 1 nacht 142 bakken te Aswpl alles was vol op elke meter stond wel een trein

Daar staat al wat SLT voor, en verder is het wel handig om de loods gewoon bereikbaar te houden vanwege wat treintjes die daarnogwel binnen staan...
 

30-08-2010 20:23:15
keesje
keesje
Quote
maccerr: De laatste reizigerstrein met DDM-1 ooit is dus vooralsnog de 14527 op maandag 6 september?
Dat is helemaal correct!
 

30-08-2010 21:27:33
broek53
broek53
Quote
thom:
Quote
Rolffiej19:
Voor de loods zelf past simpelweg gewoon niet en de overige sporen moeten vrij blijven tijdens Sail stonden in 1 nacht 142 bakken te Aswpl alles was vol op elke meter stond wel een trein

Daar staat al wat SLT voor, en verder is het wel handig om de loods gewoon bereikbaar te houden vanwege wat treintjes die daarnogwel binnen staan...
Het SLT gaat uiteraard de dienst in en er leeft het idee het mat '64 weg te halen (al is men niet zo vlot met regelen, geloof ik). Plaatsen voor de loods gaat meedogenloos gebeuren als het DDM-1 niet allemaal aan weerszijden van de loods past - zo sprak men vastberaden .
 

01-09-2010 20:33:17
keesje
keesje
Komende vrijdag zal ik een poging doen de planning van de laatst in dienst zijnde 1800-en met DDM1 te plaatsen. Hetzelfde ook voor de laatste drie treinen op maandagochtend vanuit Ekz.  

01-09-2010 20:37:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Alvast bedankt keesje! %02% ik zal er goed gebruik van maken!


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

01-09-2010 21:20:12
abbm
abbm
Ze hebben in Nederland toch zeker wel genoeg plaats om die stammen kwijt te kunnen
Maastricht heeft genoeg sporen
 

01-09-2010 21:25:53
bart84
Moderator
bart84
Dat moet je niet te hard zeggen.
In Mt staat geregeld wat over. Daarnaast moet daar ook genoeg ruimt blijven om doorgaande cargo's aan te kunnen en een groot scala aan 1600/1700/1800 en de (bij de 1700) behorende ICRm.


Mvg. Bart
 

01-09-2010 21:31:34
broek53
broek53
Bij al het terzijde gestelde materieel komt dit onderwerp terug. Het is niet zozeer een kwestie van ruimte al wordt die ook wel schaarser), maar van toedeling van die ruimte door Prorail, vergunning of toestemming van de betrokken gemeenten en ruimte in de milieuvergunningen. En die combinatie wordt zeldzaam.
In Maatsricht moest het mat '64 al weg naar de Dijksgracht, dus lange tijd iets anders neerzetten is net zo min mogelijk. Daarnasst wil men het DDM-1 bij elkaar houden en geen plukjes door het hele land neerzetten.

Laatst bewerkt door broek53 op 01-09-2010 21:32
 

03-09-2010 19:05:04
spoorwegen
spoorwegen
Weet iemand waar ik DDM-1 kan zien rijden of hij Ergens staat??? Wil graag een ritje maken met die trein!!

Laatst bewerkt door spoorwegen op 03-09-2010 19:05
 

03-09-2010 19:05:48
MDDM
MDDM
Maandag nog 3 ritjes Ekz > Asd.


Gr Joop mcn Lls
 

03-09-2010 19:15:18
salieri
salieri
Quote
spoorwegen: Weet iemand waar ik DDM-1 kan zien rijden of hij Ergens staat??? Wil graag een ritje maken met die trein!!
Kom je een beetje laat mee, maar maandag heb je nog een kleine kans: daar rijden ze nog de spitspendel Ekz - Asd.
 

03-09-2010 19:30:20
dennistd
dennistd
Quote
spoorwegen: Weet iemand waar ik DDM-1 kan zien rijden of hij Ergens staat??? Wil graag een ritje maken met die trein!!
Als je nog enige afstand ermee wil maken (Hn-Asd) moet je wel vroeg wel uit Klp: 6.16, dan tot Zd en overstappen op de 3318 waarmee je in Hn 7 minuten overstaptijd hebt

Laatst bewerkt door dennistd op 03-09-2010 19:30
 

03-09-2010 19:36:56
spoorwegen
spoorwegen
Ik bedoelde morgen!!!  

03-09-2010 19:41:35
gertjan
gertjan
Rustig aan.

Morgen rijden er (planmatig) geen DDM1 stammen in de reizigersdienst.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

03-09-2010 20:10:44
jacokran
jacokran
Al een hele tijd rijdt er planmatig geen DDM-1 op zaterdag. Als je nu bedenkt dat je op zaterdag nog een rit met een DDM-1 stam wilt maken heb je pech. Heel misschien wordt er morgen nog een stam DDM-1 op de baan getoverd bij wijze van vervangend materieel, maar die kans is onuitsprekelijk klein.

Ik vrees dat je eerder had moeten bedenken dat je nog met een DDM-1 stam had mee gewild.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-09-2010 20:23:38
spoorwegen
spoorwegen
Ik weet nu wel genoeg bedankt!!  

03-09-2010 20:44:46
keesje
keesje
Had het Opvallende Dingen topic van gisteren en vandaag gelezen en je was op je wenken bediend.  

04-09-2010 09:52:08
Jannn2009
Jannn2009
En zo is het keesje!;) heel erg bedankt nog daarvoor! Ik heb er mooie opnames en een rode kont aan over gehouden!;):D  

04-09-2010 15:22:45
zaza
zaza
Quote
maccerr: De laatste reizigerstrein met DDM-1 ooit is dus vooralsnog de 14527 op maandag 6 september?


Ja, de laatste officieel volgens omloop gereden reizigerstrein .
Het zal mij niet verbazen als er later die dag of later die week een stam zomaar "onverwachts" nog wordt ingezet als vervangend materieel en een aantal fotografen daarvan dan opvallend goed op de hoogte is. Er druipt misschien wat cynisme af van deze opmerking, maar zo bedoel ik het in ieder geval niet.

Ik besefte me ook ineens dat met het afscheid van DDM-1 ook een einde komt aan de rode "Sprinter"banken, die hebben het dan al met al toch nog aardig lang volgehouden.

Ik wens een ieder die overmorgen nog een ritje of een foto'tje gaat maken goed weer toe en veel succes. Het blijft een vreemd idee dat er een actief einde komt aan een voor mijn gevoel nog redelijk nieuw materieel, maar dat zal alles wel met de eigen leeftijd te maken hebben%03%

Laatst bewerkt door zaza op 04-09-2010 15:28
 

04-09-2010 18:02:33
jorgo
jorgo
Niet alleen aan de rode sprinterbanken, maar ook aan de rode banken in het algemeen: behalve in de sprinterbankfamilie (SGM, DDM-1, DH, Plan X) bevond dat rode kunstleer zich in het recente verleden in bijna alles: Plan U, mat '54, mat '64, Plan W. Alleen ICR en ICM kenden zo rond 1988 oranje kunstleer van een gladder type.

Hetzelfde type kunstleer zit overigens wel nog in mat '64 (behalve de nieuwste), maar dan in het groen en turkoois.
 

04-09-2010 18:33:23
Pim530
Pim530
In DDM zitten toch geen sprinterbanken? Ik kwam het laatst toevallig een rijtuig tegen waar één zitting ( dus geen rugleuning ) een sprinterbank was, maar die zat heel anders... De bank was wat dikker en gladder van structuur dan de overige banken.

Laatst bewerkt door Pim530 op 04-09-2010 19:02
 

04-09-2010 19:26:00
ns1700
ns1700
uhm... lijken me verdachte banken die me aan de sprinterinrichting doen denken. dan zal je het hebben over een Gedeclasseerde 1e klas... die bestaan ook

zal nog een compilatie van dit prachtmaterieel maken.


groeten uit Spoorzone
 

04-09-2010 19:54:06
maigoda
maigoda
Quote
jorgo: Hetzelfde type kunstleer zit overigens wel nog in mat '64 (behalve de nieuwste), maar dan in het groen en turkoois.

In mat'64 zit nog steeds rood kunstleren stoeltjes: de rechter bijrijdersklapstoel in de cabine. Alleen is dat wat moeilijk zichtbaar van buiten.
Groetjes,
Emiel
 

04-09-2010 20:11:08
Pim530
Pim530
Nee, het was slechts één bank die dikker en gladder was, en iets anders van kleur.  

04-09-2010 21:15:33
ruysdael
ruysdael
Klopt inderdaad. De SGM-zittingen waren dikker dan de originele zittingen van DDM-1. Volgens mij zijn uit de laatste stellen SGM (2893 en 2894) de banken verwijderd. Kennelijk dus als reserve voor DDM-1.  

04-09-2010 23:27:47
wilcot
wilcot
De BvK 6903 en 6913 staan met hun gehele stam te Roosendaal inc Loc's  

04-09-2010 23:33:04
treintim
treintim
En de 6908 + hele stam te Llso uitgelopen na tr. 3771. Wellicht (dat weet ik niet) dat die drie stammetjes maandag naar Aswplz gedirigeerd worden..

Over dat stammetje in Lelystad, is het niet mogelijk dat ze 'm maandag hetzelfde als op afgelopen donderdag laten doen? Namelijk: 3912, 83312 Asd-Wgm om 'm zo in elk geval op Wgm te laten komen? Ben benieuwd of die stammetjes te Rsd ook daadwerkelijk via een LM terug gaan naar Amsterdam. Meestal is het zo dat op de eerste dag waarop een nieuw wijzigingsblad ingaat, de NS nog niet alles gelijk 100% op orde heeft...

Laatst bewerkt door treintim op 04-09-2010 23:45
 

05-09-2010 10:47:35
keesje
keesje
Die 3912 is maandag in ieder geval niet planmatig meer met DDM1.  

05-09-2010 18:42:56
fugazi
fugazi
Stam 6906 + loc stond vanmiddag nog in alle rust te Rtd. Wat wordt daar mee gedaan?  

05-09-2010 19:39:45
timtrein
timtrein
Komende week zal alles wel richting Zaanstraat gaan...  

06-09-2010 02:21:02
MDDM
MDDM
Stam 6908 + 1847 gaat straks de 80912/3912 rijden van Llso/Lls > Asd. DEUVM !!!%08%


Gr Joop mcn Lls
 

06-09-2010 12:11:06
MCNAlkmaar
Vandaag gezien in de 3410 te Bv en 3424 te Hlm: loc 1854 met Bvk 6915. Als deze in de omloop blijft zitten rijdt de stam vandaag nog 3447 - 3438 - 3461 - 3452 - 3475 en loopt uit in Gvc.

Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 06-09-2010 12:11


De groeten uit Schagen
 

06-09-2010 12:22:42
superboer
superboer
Volgens de spots is de stam in Hlm vervangen door de 7871.


Garantie tot aan de voordeur.
 

06-09-2010 18:31:43
wadloper96
wadloper96
Er is een kans dat morgen een DDM-1 ergens uitloop en morgen weer in een treinserie te zien is;)


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

06-09-2010 19:09:20
thom
thom
Is dat nou een feit of een gerucht wat je bedoeld, of simpelweg een gedachte van iets wat jij mogelijk vind.

Dat is namelijk iets heel anders
 

06-09-2010 21:31:24
AlbertP
AlbertP
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het eventueel nog vervangend materieel voor het een of ander kan worden: 16 stammen hebben nog een dienst, die uit niet meer bestaat dan GDST ergens in Amsterdam.  

06-09-2010 21:35:54
MDDM
MDDM
Is het misschien niet makkelijker om wadloper96 zelf antwoord te laten geven?


Gr Joop mcn Lls
 

06-09-2010 23:28:39
wadloper96
wadloper96
Wat ik namelijk bedoel is als er een DDM-1 ergens uitloop bijv. Enkhuizen, nog een slag om in Asd te komen om daar buitendienststeling te krijgen


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

07-09-2010 11:22:16
keesje
keesje
Nu snap ik eerlijk gezegd helemaal niet wat je bedoelt...  

07-09-2010 11:33:24
himym
himym
Ik denk het volgende: DDM-1 loopt via een middag-145xx uit in Ekz en start zo de volgende dag weer in de ochtendspits in een 145xx en wordt na de enkele rit Ekz-Asd terzijde gesteld op bijv Aswplz  


07-09-2010 11:51:51
robbertc
robbertc
Maar goed, kunnen we eeuwen over doorgaan.. Feit is dat het niet is gebeurd en DDM-1 vandaag niet meer in de reizigersdienst heeft gereden.  

07-09-2010 12:33:58
gvttreinen
gvttreinen
Tis het einde van materieel die ik in 1984 geintroduceerd zag worden, tijdens een open dag in Asd n.a.v. verbouwde (midden)tunnel...  

07-09-2010 15:37:32
treintim
treintim
Quote
AlbertPool: Hij bedoelt waarschijnlijk dat het eventueel nog vervangend materieel voor het een of ander kan worden: 16 stammen hebben nog een dienst, die uit niet meer bestaat dan GDST ergens in Amsterdam.


Dat eerste (dat 'het materieel eventueel nog vervangend materieel voor het een of ander kan worden') kan niet zomaar, waarschijnlijk heb je dit over het hoofd gezien:

Quote
broek53: Ze worden geen operationele reserve en moeten dus naar locaties waar ze de rijdende actieve dienst niet in de weg staan


Het wordt zeg maar een koude reserve die niet zomaar 1 2 3 voorhanden is om in te zetten als vervangend mat.

Laatst bewerkt door treintim op 07-09-2010 15:40
 

07-09-2010 16:16:48
lex_t
lex_t
Quote
gvttreinen: Tis het einde van materieel die ik in 1984 geintroduceerd zag worden, tijdens een open dag in Asd n.a.v. verbouwde (midden)tunnel...


Daar was ik ook. Beide zijn historie, de trein en die middentunnel..
 

10-09-2010 22:00:11
broek53
broek53
Na de moeizame toestanden van 6/9, waarop de Transportbesturing van alles niet in de klauw kreeg en ook de terzijdestelling van een deel van het DDM-1, werd per 7/9 de oekaze uitgevaardigd dat het echt niet meer ingezet mocht worden. In het OD is terug te lezen hoe 8 stammen in de Zaanstraat aankwamen en 3 in Tb, Rtd en later Amf en Hlm terecht kwamen. Op 10/9 kwamen de stammen uit Tb en Amf alsnog naar de Dijksgracht, de Haarlemse stam zal nog wel volgen.
Inmiddels is het lot van het DDM-1 zo goed als bezegeld: er is door NS besloten de verbouwing van DDAR tot DDZ te laten bij de eerste tranche die nu aan hlm is opgedragen - en dat betekent dat er geen DDM-1 verbouwd zal hoeven worden.
 

10-09-2010 23:26:33
timtrein
timtrein
Spijtig. Nu dus de vraag hoe lang men gaat wachten met sloop... er staat immers ook al jaaaren een collectie dieselstellen op "iets" te wachten!  

10-09-2010 23:37:28
Pim530
Pim530
Ai, wat zonde, en dan ook nog eens van al die nog jongere bakken DDAR die straks geen toekomst meer hebben  

14-09-2010 09:02:38
Rolffiej19
Rolffiej19
Even een rijtje wat op de zaanstraat staat :
6901,6902,6904,6905,6906,6907,6908,6911,6912

9 stammen in totaal dus
 

14-09-2010 09:58:55
lex_t
lex_t
Quote
timtrein: Spijtig. Nu dus de vraag hoe lang men gaat wachten met sloop... er staat immers ook al jaaaren een collectie dieselstellen op "iets" te wachten!


Er zit geen asbest in, en onverkoopbaar, dus sloop is geen probleem.
 

14-09-2010 10:34:53
wilcot
wilcot
Waar staan de ontbrekende dan nu?  

14-09-2010 11:00:54
train85
train85
2 stuks op de Dijksgracht.  

14-09-2010 11:11:25
broek53
broek53
En eentje nog in Haarlem, bij mijn weten.  

14-09-2010 17:08:51
dlm4yjp
dlm4yjp
klopt, gisteren nog gezien, het is de stam met de 6915.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

14-09-2010 17:09:31
wilcot
wilcot
Bedankt allemaal  

14-09-2010 20:04:23
nls911
nls911
Misschien is het mij ontgaan maar hebben de stam nu nog een 1800loc eraan hangen? Zo niet waar staan deze en waar staan de 'overige' 1800 locs, dan bedoel ik de gene die recent nog met DDM1 hebben gereden. Grofweg dus de locs 1839 t/m 1858.  

14-09-2010 20:13:23
train85
train85
De stammen in Hlm en Dgr wel ja, maar die in Aswplz staan hebben geen lok meer.  

14-09-2010 20:14:40
Iceman
Iceman
De Locs zelfs staan nog wel op Aswplz, alleen niet meer aan de stam inderdaad.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

14-09-2010 21:22:24
broek53
broek53
Om helemaal precies te zijn: de locs van de eerste stammen die in de Zaanstraat weggezet zijn, zijn op 5/9 naar Mt overgebracht, die van de latere stammen staan in een clubje bij elkaar hun lot af te wachten. De 1845 en de 1855 staan op de watergraafsmeer, stroomafnemers tegen de draad - maar kennelijk mogen ze niet meer gebruikt worden, anders had een van hen vandaag die Lourdestrein wel getrokken i.p.v. de 1252.

Laatst bewerkt door broek53 op 14-09-2010 21:22
 

14-09-2010 21:36:54
thom
thom
Zondag stonden iig de 1842, 1844 en de 1849 bijmekaar op de zaanstraat...  

14-09-2010 21:49:32
lex_t
lex_t
Quote
broek53: De 1845 en de 1855 staan op de watergraafsmeer, stroomafnemers tegen de draad - maar kennelijk mogen ze niet meer gebruikt worden, anders had een van hen vandaag die Lourdestrein wel getrokken i.p.v. de 1252.


Wat een aanfluiting eigenlijk.. Maar mij hoor je niet klagen..
 

14-09-2010 22:00:57
treintim
treintim
Quote
broek53: anders had een van hen vandaag die Lourdestrein wel getrokken i.p.v. de 1252.


En niet te vergeten het defecte DDAR'etje in Amsterdam dat vandaag door een 1250'er werd weggesleept (zie OD-topic)..

Laatst bewerkt door treintim op 14-09-2010 22:01
 

14-09-2010 22:55:35
279
279
misschien was er wel even niets anders in de buurt om baanvrij te maken.....

Laatst bewerkt door spiketrain op 14-09-2010 23:28, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

14-09-2010 22:58:33
279
279
Quote
broek53: Om helemaal precies te zijn: de locs van de eerste stammen die in de Zaanstraat weggezet zijn, zijn op 5/9 naar Mt overgebracht, die van de latere stammen staan in een clubje bij elkaar hun lot af te wachten. De 1845 en de 1855 staan op de watergraafsmeer, stroomafnemers tegen de draad - maar kennelijk mogen ze niet meer gebruikt worden, anders had een van hen vandaag die Lourdestrein wel getrokken i.p.v. de 1252.


insiders weten te vertellen dat de 1800'en uit de verzekering zijn gehaald
en daarom niet meer mogen rijden!
want verzekeren kost geld en dat geeft men daarvoor liever niet meer uit...
 

14-09-2010 23:13:48
wadloper96
wadloper96
uit opvallende dingen van 14-9-2010:
Quote
bart84: Het verhaal van de woordvoerster van Rover heeft ook iets van een klok en een klepel gehalte.

Dubbeldekkers materieel een maand langer laten rijden. Ik kan mij niet heugen dat er DDM1 in de (1)600/13600 heeft gereden.
Hierbij bedoelen ze vast DDM-1 die een maand langer gaat rijden.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

14-09-2010 23:41:31
plant
plant
Ho, ho, ho.

Dit houdt enkel in dat Rover die DDM1-stammetjes graag weer terug op de baan ziet om zo DDAR vrij te maken voor de ETMET-Sprinters.

Spontane inzet voor de komende drie weken is (bijna) onmogelijk.


Youri
 

15-09-2010 00:12:54
broek53
broek53
Rover wil de proef vervuilen door met meer EN langere treinen te rijden.  

15-09-2010 00:35:28
mdj
mdj
Dus het slagen van de proef (= meer treinen laten rijden) is belangrijker dan reizigers in redelijkerwijs normaal te vervoeren?

(redelijker wijs: dat je niet in Tlp (richting Ut) staat te wachten en met een sta-plaats genoegen moet nemen (zie RTL))

En treinen die planmatig met 4xV (en dat zat op vol-norm; getuige de hoeveelheid OD-meldingen destijds) zijn volgens mij niet voor niets vervangen voor 2xDDAR? En die ga je nu dan rijden met 5/6 bak SGMm... Tja%03% Dat is vragen om problemen...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

15-09-2010 00:55:55
broek53
broek53
Plots dreig ik in de positie te komen dat ik ETMET, de proef en de planning van het materieel lijk te verdedigen, en dat beeld wil ik op voorhand corrigeren. Mijn persoonlijke mening is: ETMET is gebaseerd op een enorme gedachtenfout, is treindiensttechnisch een ramp (je moet nu een keer of vijf per dag van patroon wisselen met alle nadelen vandien (peperduur, klantonvriendelijk, zware belasting van de knooppunten, geen fatsoenlijk afhandelingsscenario meer te bedenken of uit te voeren)), het is een aanfluiting dat je het rijden van wat meer treinen "live" moet uitproberen alsof er geen 150 jaar ervaring met het rijden van treinen is, en tijdens de proef een materieelstelling waarvan je met enig gebruik van de grijze cellen kunt voorspellen dat het fout moet gaan; forensen gaan niet massaal uit hun normale trein voor een maand omdat NS en ProRail treintje willen spelen.
Ziezo, dat is eruit

Dat gezegd hebbende, blijven mijn opmerkingen over hogere materieelstelling geldig. Als je halverwege het spel de regels verandert, is de proef die je kennelijk wilt houden vervuild en kun je weer opneiuw beginnen.

Laatst bewerkt door broek53 op 15-09-2010 08:48
 

15-09-2010 08:47:41
robbertc
robbertc
Quote
mdj: En treinen die planmatig met 4xV (en dat zat op vol-norm; getuige de hoeveelheid OD-meldingen destijds) zijn volgens mij niet voor niets vervangen voor 2xDDAR? En die ga je nu dan rijden met 5/6 bak SGMm... Tja%03% Dat is vragen om problemen...
Ow jee, dit gaat over DDM-1, maar toch:
Je vergeet wel de 2 extra treinen per uur (26000, 4 bakken SGMm) mee te rekenen.
 

15-09-2010 09:02:06
mdj
mdj
5+5+4=14, 6+6+4=16. 14-16 bak SGMm vervangen dus 'sochtends 4xDDAR? oftewel: 3,5 - 4 bak SGMm vervangt een hele DDAR.

Plus het feit dat mensen naar Tlp, Tl, Zbm, Ht (en verder zuidelijk) helemaal niets aan die 26000 hebben; En de mensen die wel wat aan de 26000 hebben zitten ook in de 6000/16000...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

15-09-2010 09:08:06
robbertc
robbertc
Zeker, SGMm = meer staanplaatsen.
Verder is het eerlijker om het niet te vergelijken met wat er voorheen reed, maar met het aantal mensen dat er in zitten.
Uiteraard redeneert de reiziger anders
 

15-09-2010 09:13:46
rudolfph
rudolfph
Rudolfph: zullen we discussies over ETMET in het ETMET-draadje houden? Dan kan het hier over het wel en wee van DDM-1 gaan.  

19-09-2010 18:28:13
taigagaai
Moderator
taigagaai
Heeft iemand de exacte data van de terzijde stelling van het DDM-1? Is dit op 7 september geweest of ook al eerder? En indien het geval is, wie heeft dan de data voor mij?  

19-09-2010 21:19:35
broek53
broek53
Het DDM-1 als zodanig is per 7/9 terzijde gesteld. Dat er al eerder stammen stil stonden, is weer wat anders (en min of meer toeval). In ieder geval zijn de stammen met de 6901, 6902, 6905 en 6907 al op 4/9 de zaanstraat in geschoven. De overige stammen hebben de 6e allemaal nog gereden, zover ik weet (op de reservestam van de Wgm na, maar ik weet niet welke dat was).  

04-10-2010 23:46:30
broek53
broek53
Het is gelukt! De in Haarlem gestrande stam 6915, die vorige week naar de Watergraafsmeer is gesleept, is dan uiteindelijk toch op de Dijksgracht aangekomen. Vandaag dus. Gesleept door de 1845, die al sinds begin september lekkr staat te draaien op de Wgm, keurig dagelijks onderhouden wordt en niet meer mag worden ingezet . 1854 van de stam is door de 1845 mee teruggenomen naar de Wgm.  

19-11-2010 09:44:06
rob46
rob46
Quote
wilcot: De BvK 6903 en 6913 staan met hun gehele stam te Roosendaal inc Loc's
Beide stammen staan sinds 10-9 op de Dgr.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-11-2010 11:15
 

20-11-2010 00:34:24
himym
himym
Wat was de reden van de 4 ritjes DDM-1 (12 bakken per keer) van Aswplz naar Wgm? Dacht dat het juist op de Wgm zo vol staat met ander materieel, om daar dan juist materieel terzijde te stellen lijkt niet meest voor de hand liggend... Vast iemand hier die meer weet!  

20-11-2010 05:01:55
thom
thom
Zou het misschien, een heel klein beetje dan, handig zijn om ook een datum te noemen waar je het eigenlijk over hebt .... ?  

20-11-2010 10:29:06
kevinevers
kevinevers
Gisteren was dat als ik dit van Hvondelen lees in de OD:

Quote
hvondelen: Om 19.52 vertrok de 1846 + 6902 + 6823 + 6614 + 6806 + 6673 + 6813 + 6907 + 6811 + 6612 + 6834 + 6617 + 6836 uit Asd ri Wgm als trein 87505. De trein kwam uit Aswplz. Er reden vanavond vier ritjes met 12 bakken DDM1 van Aswplz ri Wgm, de loc was steeds de 1846. http://www.flickr.com/photos/hvondelen/5190227477/
 

20-11-2010 10:37:14
broek53
broek53
Vooropgesteld dat ik het niet zeker weet, maar ik heb het sterke vermoeden dat dit gebeurd is om op de Zaanstraat ruimte te maken voor (veel) extra materieel dat daar dit weekend moet overnachten, omdat de Watergraafsmeer onbereikbaar wordt/is vanwege het werk aan de Muiderpoort. Daarom passen ze daar nu waarschijnlijk ook. Als deze theorie juist is, verhuist het hele zaakje na dit weekend weer terug.  

20-11-2010 10:43:14
ZJ37
ZJ37
Was er op dag één van de terzijdestelling van de 1800-en niet een meneer die verbood om nog één meter met die 1800-en te rijden (toen dus ook de ACTS 1200 ging invallen)? Is de 1846 er weer speciaal geschikt voor gemaakt om te kunnen rijden, of heb ik iets over het hoofd gezien in het 1800-en topic?  

20-11-2010 11:01:42
broek53
broek53
In ieder geval is er een en ander gebeurd met de 1800-en die bij de Zaanstraat stonden de afgelopen dagen (zie aldaar). Deze locs mochten ook niet naar de Dijksgracht en moeten door Nedtrain geregeld tegen de draad gezet worden - er is dus wel over nagedacht, kennelijk. Daarnaast wordt er bij al het terzijde gestelde materieel altijd een scherpe lijn getrokken tussen inzet in de reizigersdienst en verplaatsingen.

Laatst bewerkt door broek53 op 20-11-2010 11:02
 

22-11-2010 16:51:53
rob46
rob46
Vandaag gingen vanuit de Wgm een deel van de DDM-1-stammen weer retour Aswplz. Helaas eindigde in de namiddag deze transporten in een zijdelingse aanrijding tussen 2 DDM-1 bakken; 1 bak staat momenteel bij Aswplz half gekanteld naast het spoor.

Laatst bewerkt door rob46 op 22-11-2010 19:06
 

22-11-2010 18:07:17
treintim
treintim
Momenteel staat er op de Wgm nog een 1800 met zo ongeveer 12 bakken DDM'1 eraan vast. Loc aan de Asdm-kant, ben benieuwd wanneer die gaat.  

22-11-2010 18:16:07
thom
thom
Dat kun je je gezien bovenstaande afvragen, die gekantelde bak zal wel wat capaciteit kosten daar...  

22-11-2010 18:33:15
treintim
treintim
Precies, daarom. Hopelijk morgen bij daglicht. Maar de gekantelde bak valt met wat ik heb gezien, erg mee, alleen de ontspoorde DDM-1 stam staat nog niet helemaal op haar plek, getuige dat vanuit het Westerpark er nog veel te zien is (en als zè op hun plek zouden staan, zou dat minder het geval zijn). De ontspoorde rits DDM-1 is overigens gekoppeld aan een NS ICR-rijtuig + Nedtrain 700'tje.

Laatst bewerkt door treintim op 22-11-2010 18:38
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl