Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl
11-06-2016 14:28:34
TSNL250
TSNL250
De DDAR banken die eruit zijn gehaald tijdens de modernisering naar DDZ zijn allang al verwerkt in andere spullen.  

12-06-2016 02:43:03
thom
thom
Euh ja, maar Nedtrain is geen nationaal bewaarder van erfgoed en dat is allang opgeruimd....

En dan nog, waarom is het goedkoper banken uit DDAR te plaatsen, dan de huidige banken uit DDM1 gewoon lekker te laten zitten en alleen de beschadigde aan te pakken...

k'Weet niet hoor, maar leg mij danook eens uit wat je bereikt met het vervangen door bank A, door bank B in een ander kleurtje Daan?....

Laatst bewerkt door thom op 12-06-2016 02:45
 

12-06-2016 07:47:45
Daan!
Daan!
Ik heb het over de eerste klas in DDM-1. Die krijgen allemaal een nieuwe stof. Dus daar wordt iemand voor ingehuurd, zit een ontwikkelperiode bij etc. Bank A eruit en bank B erin lijkt mij dan goedkoper.  

12-06-2016 11:26:46
thom
thom
De stof zal vervangen worden om te zorgen dat die banken weer een hele tijd mee kunnen, dan helpt het natuurlijk niet om ze door andere tweedehands banken te vervangen...  


12-06-2016 11:43:29
Daan!
Daan!
Wie zegt dat die tweedehans banken niet meer mee kunnen. Ze rijden toch ook in DD-AR rond.  

12-06-2016 13:23:54
thom
thom
Dit gaat nergens meer over zo...  

12-06-2016 13:32:48
Daan!
Daan!
Zeg dan niets.....  

12-06-2016 13:34:21
stationHK
stationHK
Terug naar de ontwikkelingen over DDM1?  

12-06-2016 18:41:51
moderator
Moderator
moderator
Inderdaad.  

21-06-2016 09:49:11
M-BASS
M-BASS
Ik zag net in het 1700-en overzicht dat 1731,1755 en 1780 weer in dienst zijn, volgens de lijst met ddm-1. Is er ook bekend aan welke stam welke loc zit?  

23-06-2016 04:01:21
M-BASS
M-BASS
Ik zag in de spots gisteren dat 1731 aan stam 7205 gekoppeld is.  

26-06-2016 21:52:25
Daan!
Daan!
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=853025071470430&id=268960009876942

Morgen rijdt DDM1 7204 met de 1760 trein 14525 en trein 1556 weer terug. Daarmee is de inzet van DDM1 een feit.

Laatst bewerkt door Daan! op 26-06-2016 21:53
 

26-06-2016 23:10:56
MasterE
MasterE
Het is nog geen feit, de kans is groot dat het morgen een feit wordt. Maar ik geloof het pas als het zo is.  

27-06-2016 07:21:28
broek53
broek53
7204 met 1760 inderdaad onderweg als 14525. Klassieke tweede klas met de oorspronkelijke, deels nog echt originele bankbekleding uit de jaren '80, eerste klas nieuwe lichtrode kunstleren bekleding met een werkje erin, nieuwe maar klassiek grijs-gewolkte vloerbedekking. En nog het klassieke uiterlijk, waarvan ik vermoed dat dat wel zo zal blijven.

@edit: de rijtuigen dragen rechts naast de deuren de stickers met diverse technische gegevens in het klein, die vroeger op de kopwanden van veel materiel stonden. Daarop staat dat de ges/rev (geschilderd en revisie)ook en die meldt in alle gevallen dat dat in 5 - 2016 in Haarlem gebeurd zou zijn. 'Rev' wil ik geloven (de ploegen in de Zstr komen uit Hlm), maar 'ges' toch echt niet...

Laatst bewerkt door broek53 op 27-06-2016 13:09
 

27-06-2016 10:23:03
Mat64Rens
Mat64Rens
@Daan!, nee hoor.  

27-06-2016 15:37:33
Daan!
Daan!
Sorry, ik dacht dat je op mij bericht doelde. Later las ik inderdaad dat er ook nog andere bronnen waren.

Laatst bewerkt door moderator op 27-06-2016 17:01, reden: Quoot verwijderd na verw, tussenber.
 

27-06-2016 20:41:16
timtrein
timtrein
Dus de derde (?) herindienststelling is eindelijk een feit. Broek53: "the saga continues"  

28-06-2016 08:41:04
broek53
broek53
Ja, dat zal mij leren ooit nog artikelen te maken over materieel voordat het gesloopt is 😐. Aardig: de geschilderde (en zeer foute) sluitsein'borden' op de kopen van rijtuig 415 zitten er nog steeds op. Stonden vast niet op het cw-lijstje😊.  

28-06-2016 08:42:10
maarten83
maarten83
Waarom is een geschilderd sluitsein bord fout?  

28-06-2016 08:56:51
daniel81
daniel81
Dat staat er niet; er staat dat het bord geschilderd én zeer fout is. Zoals ik het lees is er dus de verkeerde figuratie op geschilderd  

28-06-2016 10:30:22
broek53
broek53
Nou nee, een geschilderd sluitseinbord is op zichzelf heel erg fout. Een sluitseinbord geeft de achterkant van een trein aan, niet de achterkant van een rijtuig. Als je op alle rijtuigen en wagens een sluitseinbord zou schilderen, zegt het sluitsein helemaal niks meer. Van oorsprong zijn sluitseinen (een brandend sluitlicht of een aanwezig sluitseinbord) bedoeld voor de seinhuiswachters om vast te stellen dat een trein in zijn geheel was gepasseerd en er dus niet een stuk was afgebroken. Schilder je dus allemaal sluitseinen op elke wagen, dan kan een trein op elke willekeurige plek afbreken zonder dat een seinhuiswachter dat merkt.
Nu is dat tegenwoordig natuurlijk niet of nauwelijks meer van belang, maar daarmee wordt het niet minder raar om op elk rijtuig een foutief seinbeeld te voeren. Het is alsof je in een getrokken trein de sluitseinen van alle rijtuigen zou aansteken.
Kortom: die dingen hadden er nooit op mogen komen.
 

28-06-2016 10:39:00
bacr
bacr
Overigens heb ik ooit eens (eind jaren '80) de noodzaak gehad om bij een LM-rit van chartermaterieel hartje winter in Duitsland een stop te 'krijgen'. De hoogspanning was niet doorverbonden of niet ingelegd. Er was vanwege het LM-karakter geen conducteur aan boord en met de mcn kregen we geen contact. Het briljante idee was om van het laatste rijtuig de sluitseinen te doven. Alleen... geen seinhuiswachter die dat opviel en de trein liet stoppen op een volgend station.
Volgens mij hebben we ons toen maar warm gedronken (sowieso destijds de praktijk )
 

28-06-2016 11:08:04
cuneo56
cuneo56
Goh, actie WC rol wou ook wel eens helpen( op een bemand station natuurlijk)%02%  

29-06-2016 21:05:46
broek53
broek53
Als het redelijk blijft gaan met de revisie komen er vanaf 11 juli in totaal drie stammen te rijden in de 14500 en komt er eind juli/begin augustus drie weken achtereen wekelijks een stam in de 3400 te rijden. Daarmee gaat het dan geruisloos over in het wijzigingsblad september.

Laatst bewerkt door broek53 op 29-06-2016 21:06
 

29-06-2016 21:18:43
Frontier
Frontier
3400 is ook wel echt een serie waar dergelijke capaciteit nodig is ja...


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

29-06-2016 21:31:04
michaben
michaben
Lijkt me meer dat men het DDZ wat nu in de 3400 rijdt elders betere kan benutten. DDZ is beter landelijk inzetbaar dan DDM1.  

29-06-2016 23:23:52
mdj
mdj
Blijft het bij 7 (4 in de 14500, 3 in de 3400) diensten of wordt de betrouwbaarheid dusdanig laag ingeschat dat die 4 resterende ook nodig zijn?

Laatst bewerkt door mdj op 29-06-2016 23:24


Bij twijfel: gebruik beton.
 

29-06-2016 23:49:14
Kosk96
Kosk96
4900 toch ook? Ik meen het ergens gelezen te hebben  

30-06-2016 00:02:06
broek53
broek53
4900 heel zeker niet. Samen met het onderhoud zijn er inderdaad 8 diensten, maar ik weet niet of het er nog meer worden. Ik zou mij (maar dat is geheel persoonlijk) de 5400 nog kunnen voorstellen. Het moet wel iets in Noord-Holland zijn, neem ik aan.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-06-2016 00:06:17
Frontier
Frontier
De 5400 kwam inderdaad voorbij in 'de wandelgangen', 1 omloop vanaf september, maar geen idee of dat plan nog actueel is.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

30-06-2016 06:03:47
Daan!
Daan!
Dat zou dan ook maar voor één wijzigingsblad zijn. Volgend jaar gaan de 5400 en de 14800 (dan weer) 4800 keren op elkaar.  

30-06-2016 06:15:57
Jack5812
Jack5812
Enkele omlopen in de 14800 op werkdagen zou geen overbodige luxe zijn. Het SGM wat dan vrijkomt kan gebruikt worden om de omlopen die met solo drietjes rijden te verlengen.

Laatst bewerkt door Jack5812 op 30-06-2016 06:16
 

30-06-2016 07:08:28
broek53
broek53
Quote
jack5812 (do 30 jun 2016 06:15:57 https://www.somda.nl/forum/16058/p583611/): Enkele omlopen in de 14800 op werkdagen zou geen overbodige luxe zijn. Het SGM wat dan vrijkomt kan gebruikt worden om de omlopen die met solo drietjes rijden te verlengen.
In theorie haalt DDM de rijtijden van de 14800 niet (DDAR ook niet). Daarnaast zou voor het verlengen van de 14800 erkend moeten worden dat dat nodig is en zover is NS (nog) niet. Maar dat gaat nogal off - topic.
 

30-06-2016 16:33:16
michaben
michaben
Quote
mdj (wo 29 jun 2016 23:23:52 https://www.somda.nl/forum/16058/p583601/): Blijft het bij 7 (4 in de 14500, 3 in de 3400)

De 3400 zit aan de 15400 vast, dus dat zijn er vier stuks (waarvan er eentje alleen in de middag rijdt, die rijdt nu met VIRM, de overige DDZ).
 

15-07-2016 09:12:11
rob46
rob46
Als achtste stam kwam 7211+1755 gereed en reed gisteren haar eerste afnamerit naar vanuit Aswplz naar Gn v.v.
In tegenstelling tot het DDAR-mat worden de vaste DDM1-stammen nog regelmatig en voornamelijk in de testfase uitelkaar gehaald en de rijtuigen gewisseld met die van andere stammen. Zo zijn de samenstellingen van de stammen 7202, 7203 en 7206 na de testritten gewijzigd.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-07-2016 09:26:43
Daan!
Daan!
En waarom is dat dan?  

15-07-2016 11:33:31
110573
110573
Wat is de huidige samenstelling van de stammen dan? (Ik neem hierbij aan dat de samenstellingen op somda niet meer actueel zijn)  

15-07-2016 12:46:13
rob46
rob46
Worden iedere maand in RM gepubliceerd, de stand in RM336 is alweer deels achterhaald.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-07-2016 13:30:03
treintje95
treintje95
Ik weet niet of de samenstelling van de 7212 gewijzigd is. Maar ik zag hem om 12.41 tot 12.50 in Gn

NL NS 91 84 1560774-9 (1774 gramsbergen)
Bv NL NS 50 84 26-37 428-8
ABv NL NS 50 84 26-37 604-4
Bv NL NS 50 84 26-37 414-8
Bvk NL NS 5 84 26 37 112-8
 

29-07-2016 17:40:58
MetroRET
MetroRET
Loc 1774 in ieder geval, want die rijdt volgens de NSL-live app nu met DDM 7203 als IC 14558 naar Ekz.  

29-07-2016 18:35:35
broek53
broek53
7206 heeft 1556 gereden.  

29-07-2016 18:52:40
rob46
rob46
Quote
MetroRET (vr 29 jul 2016 17:40:58 https://www.somda.nl/forum/16058/p586326/): Loc 1774 in ieder geval, want die rijdt volgens de NSL-live app nu met DDM 7203 als IC 14558 naar Ekz.
1774 ging na de testrit met stam 7212 (!!) meteen in dienst als trein 14558. Dus geen stam 7203.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-07-2016 22:43:45
MetroRET
MetroRET
Opvallend want de Rijdendetreinen-app meldde de 7203 als 14558.  

29-07-2016 22:45:52
sfj
Die rijdendetreinen-app klopt wel vaker niet, dan staat het intern bij NSR verkeerd in de systemen. Ik was er zelf bij, het was echt de 7212. Maar dat hoort verder meer in het OD plaats. Terug naar de ontwikkelingen maar weer.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

30-07-2016 09:12:45
martijnham
martijnham
Quote
treintje95 (vr 29 jul 2016 13:30:03 https://www.somda.nl/forum/16058/p586299/): Ik weet niet of de samenstelling van de 7212 gewijzigd is. Maar ik zag hem om 12.41 tot 12.50 in Gn

NL NS 91 84 1560774-9 (1774 gramsbergen)
Bv NL NS 50 84 26-37 428-8
ABv NL NS 50 84 26-37 604-4
Bv NL NS 50 84 26-37 414-8
Bvk NL NS 5 84 26 37 112-8


Zo te zien is het ABv-rijtuig 26-37 604 meer aangepast dan de overige rijtuigen. Voor zover mij bekend was droeg dit rijtuig tot de herindienststelling het nummer ABv 50 84 26-37 671-3 en het verkorte nummer 6671.

Vraag: welk verkorte nummer is er op de zijwanden van de 26-37 604 aangebracht? Wellicht weer het oude nummer 6671

Laatst bewerkt door martijnham op 30-07-2016 09:30
 

30-07-2016 09:13:49
sfj
6671 idd op de zijkant.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

30-07-2016 09:30:38
rob46
rob46
Quote
MetroRET (vr 29 jul 2016 22:43:45 https://www.somda.nl/forum/16058/p586357/): Opvallend want de Rijdendetreinen-app meldde de 7203 als 14558.
De 7203 reed met 1774 een eerste testrit waarna de loc defect raakte en na herstel in Mt werd de combinatie 7212+1774 geformeerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

30-07-2016 18:02:37
stefanvdw
stefanvdw
In Mt staat stam 7205 goed zichtbaar vanaf het perron, stond nog een andere stam maar daar stond nog wat ander spul voor.

Van noord naar zuid is 7205 als volgt samengesteld:
Loc 1731
6818: Bv NL NS 50 84 26-37 418-9
6613: ABv NL NS 50 84 26-37 613-5
6817: Bv NL NS 50 84 26-37 417-1
6905: Bvk NL NS 50 84 26-37 105-2
 

30-07-2016 19:14:47
Jelmer
Jelmer
als ik het goed heb bijgehouden zouden we nu de volgende stammen moeten hebben:
7201-1779
7202-1778
7203-1770
7204-1760
7205-1731
7206-1780
7207-1777
7208-1768
7211-1755
7212-1774
7213-1751
7215-nog niet en komt ook niet

klopt dit lijstje?

Laatst bewerkt door Jelmer op 05-09-2016 13:36
 

30-07-2016 20:18:31
sfj
Er komt geen 7215, die wordt niet gereactiveerd. Verder klopt het wel.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

15-08-2016 09:06:44
rob46
rob46
7205+1731 kwam op 12-8 vanuit Mt naar Amr en startte vandaag haar eerste NSR-diensten in de 3400.

Laatst bewerkt door rob46 op 15-08-2016 15:51


57 jaar OV-fotografie.
 

15-08-2016 13:12:58
sjoerd
sjoerd
Een stam is volgens het WNT een jongetje , maar goed, de inzet betekent dat er nog één te gaan is. Ik hoor de laatste dagen weinig over grote storingen; het lijkt dus de moeite waard geweest te zijn?  

15-08-2016 13:19:50
daniel81
daniel81
Ik lees de laatste dagen ook weinig over concrete inzetten; waarbij ik niet weet wat de kip en wat het ei is (maw of ze worden nauwelijks ingezet waardoor er automatisch al weinig storingen zijn, of ze hebben zoveel storingen dat ze überhaupt niet ingezet worden)  

15-08-2016 13:31:22
sjoerd
sjoerd
In het OD topic van vandaag lees ik anders wel over zorgen. Welke stammen zijn laten we zeggen de laatste week in de dienst gespot?  


15-08-2016 13:37:50
mdj
mdj
Vorige week hebben de volgende treinen met DDM1 gereden (althans, van de 3400 / 1(4)500 dan), aldus ovtijden:
Maandag: 15467 / 15452 / 3454 en 14558
Dinsdag: 3431 / 15467 / 15452 / 3454, 14525 / 1556
Woensdag: 3431 / 15467 / 15452 / 3454, 14525 / 1556
Donderdag: 3431 / 15467 / 15452 / 3454, 14525 / 1556
Vrijdag: 3431 , 14525/1556

Er hebben afgelopen week dus eigenlijk 2 stammen effectief dagelijks dienst gedaan. Op maandag uberhaupt pas later op de dag, op vrijdag heeft de stam uit de 3400 niet gereden in de avond. 2 omlopen voor de 9 stammen die afgelopen week dienstvaardig zouden zijn, die ook nog eens overdag stil staan, kun je eigenlijk niet concluderen dat het dus goed er mee gaat. (Hoeveel moeite moeten ze doen om het rijdend te laten krijgen, wordt tussen de ochtendtreinen 3431 en 14525 volop gewisseld van stam).

Laatst bewerkt door mdj op 15-08-2016 13:38


Bij twijfel: gebruik beton.
 

15-08-2016 17:03:38
broek53
broek53
Daarbij past wel de kanttekening dat niet alle stammen die zijn samengesteld, ook meteen inzetbaar zijn in de reizigersdienst. Zo moeten de 7201 en 7202, die al voor instructie gestaan hebben, nog interieurverbetering krijgen. De 7205 is lang geleden al samengesteld en nu net in dienst gekomen en de 7208 ook samengesteld, maar nog niet in dienst.
Er hoeven dan ook nog "maar" 5 of 6 diensten gevuld te worden in dagplan deze week. Maar duidelijk is dat dat niet gehaald wordt en dat is zorgwekkend. Plus het te hooi en te gras defect staan uit de overnachting.

Laatst bewerkt door broek53 op 17-08-2016 01:02
 

17-08-2016 00:17:27
279
279
vandaag (16/8) komen we al tot wel 4 diensten gevuld.
7205, 7206, 7211, 7212.
op 7203 (O.H.) en 7204(defect) in Mt, staat de rest op Aswpl zover ik weet.
 

17-08-2016 07:59:39
rob46
rob46
Inmiddels zijn alle stammen geformeerd, laatste is 7207+1777. De lijst met alle rijtuigsamenstellingen in de komende RM337.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-08-2016 12:20:19
hoi23
hoi23
Wat is de reden dat de DDM-1-stammen nu uit 4 bakken bestaan i.p.v. 6? Waren er simpelweg te weinig bakken rijvaardig (te krijgen)?  

31-08-2016 13:15:25
dlm4yjp
dlm4yjp
Waarom vragen als je het antwoord al weet?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-08-2016 13:17:51
thom
thom
Omdat dat het antwoord niet helemaal is, er waren wel meer bakken beschikbaar maar men achtte treinen langer dan 4 bakken niet noodzakelijk.  

31-08-2016 17:14:36
broek53
broek53
Voor de administratie: 7208 met 1768 reed op 30/8 de eerste keer in de reizigersdienst (1556). Eerste inzet van 7202 mislukte diezelfde dag.  

04-09-2016 16:21:42
rob46
rob46
De als laatste in Aswplz geformeerde stam 7207+1777 startte vandaag haar NSR-diensten in de serie 15400 (Hlm - Zvt). Resteren nog de beide voormalige test/instructiestammen 7201+1779 (Mt) en 7202+1778 (Aswplz)die, agv nawerk (vernieuwen bekleding/design), nog niet in dienst zijn gekomen.


57 jaar OV-fotografie.
 

04-09-2016 21:49:02
110573
110573
Kan iemand mij misschien helpen met de standplaats van de terzijdestaande DDM-1-rijtuigen?

Op de Zaanstraat zag ik vandaag sowieso:
- 115, 478, 623, 627, 633 en 670. In dat rijtje missen er sowieso nog een paar.

In Amersfoort staan vervolgens nog drie ex Bv(f)-rijtuigen opgebokt en in Nijmegen is ook nog het een en ander overgebleven.
 

05-09-2016 11:40:49
yappa
yappa
Vanuit het vliegtuig zag ik er laatst nog een aantal in het westelijk Havengebied (vm Ceresterminal) staan volgens mij. Om voor de hand liggende redenen heb ik niet kunnen checken of het ook echt DDM was of iets wat erop lijkt.  

05-09-2016 11:57:21
rob46
rob46
In de Hrp staat geen terzijdegesteld DDM1, wel Aswplz, Dgr, Amf loods en Nm.
Edit: ....en 6617 bij het Rb Hlm.

Laatst bewerkt door rob46 op 05-09-2016 12:00


57 jaar OV-fotografie.
 

27-10-2016 17:54:49
Daan!
Daan!
Wie weet in welke samenstelling de zevendelige DDM-1's reden in de periode 1999-2001?
En wie weet de samenstelling van de vijfdelige stammen die naar Veenendaal reden in de periode 2001?

Dank
 

27-10-2016 18:33:08
AgentX
AgentX
En ook hier, net als je andere vraag in een ander topic, even verder kijken dan je neus lang is en de link bovenaan dit topic aanklikken en even scrollen naar "Inzet".

Laatst bewerkt door AgentX op 27-10-2016 18:34
 

27-10-2016 19:49:57
henri1972
henri1972
De vijfdelige stammen hadden 2 ABv,2 Bv en 1 Bvk. Volgens mij om en om de ABv en de Bv. Lok aan de Rhenense kant.  

27-10-2016 21:24:02
broek53
broek53
Voor de volledigheid: de samenstelling in de praktijk was lange tijd grotendeels ad hoc, zoals het de Zaanstraat toevalig uitkwam. Dat werd nogal bevorderd doordat de rijtuigen individueel onderhoud kregen en doordat stammen zowel in de omloop als jn de praktijk lustig driehoekten. Stond een te plaatsen Bvk net andersom dan de rijtuigen waar hij voor moest, dan kwam hij aan de andere kant en klopte van de stamsamenstelling verder al niets meer. En de stand van de ABv's was natuurlijk al helemaal ondergeschikt...  

06-03-2017 21:57:16
martijnham
martijnham
Afgelopen zaterdag kunnen constateren dat het ABv-rijtuig uit stam 7202 het nummer 50 84 26-37 606-9 (6673) draagt. Daarmee is het oude nummer 50 84 26-37 673-9 gewijzigd in het nummer dat dit rijtuig oorspronkelijk droeg.
Eenzelfde situatie is aan de orde in stam 7212. ABv-rijtuig 50 84 26-37 671-3 draagt nu weer het oude nummer 50 84 26-37 604-8 (6671).

Heb zelf nog niet kunnen controleren of dit ook get geval is bij het ABv-rijtuig in stam 7213. Wie kan bevestigen dat dit rijtuig het nummer 50 84 26-37 601-0 (6674) draagt?
 

06-03-2017 22:38:07
1616
1616
Quote
martijnham (ma 06 mrt 2017 21:57:16 https://www.somda.nl/forum/16058/p609666/): Afgelopen zaterdag kunnen constateren dat het ABv-rijtuig uit stam 7202 het nummer 50 84 26-37 606-9 (6673) draagt. Daarmee is het oude nummer 50 84 26-37 673-9 gewijzigd in het nummer dat dit rijtuig oorspronkelijk droeg.
Eenzelfde situatie is aan de orde in stam 7212. ABv-rijtuig 50 84 26-37 671-3 draagt nu weer het oude nummer 50 84 26-37 604-8 (6671).

Heb zelf nog niet kunnen controleren of dit ook get geval is bij het ABv-rijtuig in stam 7213. Wie kan bevestigen dat dit rijtuig het nummer 50 84 26-37 601-0 (6674) draagt?


Op 28 okt 2016 de stammen 7202 en 7213 vastgelegd met - voor de volledigheid - onder: NL NS 50 84 26-37 606-9 en daarboven 6673 en resp 601-0 en 6674.

Laatst bewerkt door 1616 op 06-03-2017 22:40
 

07-03-2017 08:06:15
martijnham
martijnham
Dank!  

06-11-2017 13:00:41
VIRMm1
VIRMm1
Vanaf morgen t/m Maart zullen er zo'n 41 bakken DDM en DDAR in Ehv gedemonteerd gaan worden van belangrijke onderdelen, om vervolgens gesloopt te gaan worden.  

06-11-2017 13:14:01
ToH
ToH
Staan er DDAR bakken terzijde dan? Dacht dat alles nu rondrijdt  

06-11-2017 13:15:00
sik214
sik214
Quote
VIRMm1 (ma 06 nov 2017 13:00:41 https://www.somda.nl/forum/16058/p630910/): Vanaf morgen t/m Maart zullen er zo'n 41 bakken DDM en DDAR in Ehv gedemonteerd gaan worden van belangrijke onderdelen, om vervolgens gesloopt te gaan worden.
Vandaar de move van 2 DDAR stuurstanden naar Ehv recentelijk.
DDM1 6675 die in Nm afgezonderd stond (voor het DM90), staat daar vandaag ook niet meer.
 

06-11-2017 13:17:19
Berk24
Berk24
DDM wordt toch wel in 2018 ingezet? Of gaat DDM er ook met december eruit? Dat zou heel erg jammer zijn.


Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
 

06-11-2017 13:18:53
VIRMm1
VIRMm1
Het gaat vooralsnog om terzijde staande bakken/locs. De onderdelen kan men goed gebruiken en dat spul overal in het zicht opgesteld laten staan draagt niet bij aan een goed imago voor de NS, aldus NS.  

06-11-2017 13:19:33
TSNL250
TSNL250
Dit gaat om de bakken die zijn overgebleven. Onder andere een aantal stuurstanden, schaderijtuigen en overtollige tussen rijtuigen.  

06-11-2017 13:36:47
Berk24
Berk24
Oh, gelukkig wordt DDM nog in de 3400 en 4500 ingezet, ik dacht al dat al het DDM uit dienst ging. DD-AR blijft gelukkig ook rijden. Juist materieel dat maar op enkele lijnen wordt ingezet is veel leuker dan bijvoorbeeld VIRM, wat overal in Nederland rondrijdt en Flirt gaat tegenwoordig ook overal rondrijden in maar liefst 7 verschillende uitvoeringen.


Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
 

06-11-2017 13:50:44
aarclay
aarclay
Ik neem aan dat de proto-DDZ en die anderen DDAR bakken die in Amf stonden ook in dit sloopcircuit valt?

Laatst bewerkt door aarclay op 06-11-2017 13:51


Choo choo.....
 

06-11-2017 14:14:24
thom
thom
Uiteraard gaat het alleen om de terzijde staande bakken, waar zouden ze anders de onderdelen voor moeten gebruiken als heel het heel de serie zou betreffen %08%  

06-11-2017 14:44:12
rob46
rob46
Blijkbaar is de nieuwe sloopaanbesteding dus rond. Ben benieuwd of Beelen nog wel interesse had.


57 jaar OV-fotografie.
 

06-11-2017 15:10:58
VIRMm1
VIRMm1
Quote
aarclay (ma 06 nov 2017 13:50:44 https://www.somda.nl/forum/16058/p630918/): Ik neem aan dat de proto-DDZ en die anderen DDAR bakken die in Amf stonden ook in dit sloopcircuit valt?


Correct
 

06-11-2017 17:03:01
phantom
phantom
Quote
TSNL250 (ma 06 nov 2017 13:19:33 https://www.somda.nl/forum/16058/p630915/): Dit gaat om de bakken die zijn overgebleven.
en overtollige tussen rijtuigen.

Wellicht een rare vraag,maar blijft er in z'n geheel geen setje bakken op reserve staan voor t geval dat een rijdend stel een aanrjding krijgt of zo iets ?
Als alles wat "overtollig" is ,word gesloopt dan is een stam met een schade bak dus gelijk gedoemd om terzijde gezet te worden en kan dus ook nooit meer terug in dienst komen dmv een "nieuw" rijtuig


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

06-11-2017 17:20:26
SunKeeper
SunKeeper
Schade kan toch hersteld worden? Of heeft Haarlem daar geen middelen meer voor?

Verder moet je ook wel een stevige aanrijding of ontsporing hebben wil je zulke grote schade oplopen dat een stam niet meer verder kan rijden. Mede door de aanwezigheid van buffers.

In het verleden is al meermaals gebleken dat auto's of kleine bestelbusjes geen enkele partij zijn voor een 1700 of DDM1/DD-AR-stuurstand. Zie ook de aanrijding van een paar dagen terug met het busje/DDZ.
 

06-11-2017 17:37:32
TSNL250
TSNL250
Ben benieuwd of Plan U en de drie terzijde staande SGM ook onder deze aanbesteding vallen...  

06-11-2017 17:44:34
MetroRET
MetroRET
Quote
SunKeeper (ma 06 nov 2017 17:20:26 https://www.somda.nl/forum/16058/p630938/): Zie ook de aanrijding van een paar dagen terug met het busje/DDZ.


Dat was een ICM.
 

06-11-2017 17:45:16
VIRMm1
VIRMm1
Vooralsnog niet.  

06-11-2017 17:45:58
aarclay
aarclay
Die toiletbrand-SGM's, was dat nou officieel of een gerucht? Want bij Haarlem trof ik pas weer een zwart geblakerd stelletje aan (nummer onbekend). Waarvan ik doe vermoeden dat dit gewoon hersteld zal worden. Of het wordt gestript?

Laatst bewerkt door aarclay op 06-11-2017 17:47


Choo choo.....
 

06-11-2017 18:09:17
Frontier
Frontier
Quote
SunKeeper (ma 06 nov 2017 17:20:26 https://www.somda.nl/forum/16058/p630938/): In het verleden is al meermaals gebleken dat auto's of kleine bestelbusjes geen enkele partij zijn voor een 1700 of DDM1/DD-AR-stuurstand. Zie ook de aanrijding van een paar dagen terug met het busje/DDZ.

De 7524 vergeten?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

06-11-2017 18:16:45
SunKeeper
SunKeeper
Quote
MetroRET (ma 06 nov 2017 17:44:34 https://www.somda.nl/forum/16058/p630948/):
Quote
SunKeeper (ma 06 nov 2017 17:20:26 https://www.somda.nl/forum/16058/p630938/): Zie ook de aanrijding van een paar dagen terug met het busje/DDZ.


Dat was een ICM.


Ik ben echt lekker wakker..not. De DDZ die er in de buurt stond wel op de foto, maar niet de aanrijdingstrein inderdaad.

Quote
aarclay (ma 06 nov 2017 17:45:58 https://www.somda.nl/forum/16058/p630950/): Die toiletbrand-SGM's, was dat nou officieel of een gerucht? Want bij Haarlem trof ik pas weer een zwart geblakerd stelletje aan (nummer onbekend). Waarvan ik doe vermoeden dat dit gewoon hersteld zal worden. Of het wordt gestript?


Ik dacht hersteld? Er kwam een gerucht dat het van drietjes naar tweetjes zou gaan, maar dat kan technisch niet zomaar. En aangezien de drietjes nog even mee moeten. Maar kijk het SGM-topic nog eens door, staat daar wat over geschreven als het goed is.

Quote
Frontier (ma 06 nov 2017 18:09:17 https://www.somda.nl/forum/16058/p630953/):
Quote
SunKeeper (ma 06 nov 2017 17:20:26 https://www.somda.nl/forum/16058/p630938/): In het verleden is al meermaals gebleken dat auto's of kleine bestelbusjes geen enkele partij zijn voor een 1700 of DDM1/DD-AR-stuurstand. Zie ook de aanrijding van een paar dagen terug met het busje/DDZ.

De 7524 vergeten?


Dat niet, maar uitzonderingen houdt je. Als het net flink verkeerd terecht komt heb je pech.
 

06-11-2017 18:19:13
martijn
martijn
De 7524 telt niet, dat was een oplegger van 2 verdiepingen met meerdere auto's erop. En die opleggers zijn halverwege ook heel stevig.

En de 2940, 2949 en 2970 zijn inderdaad afgeschreven.

Maar dat is allemaal geen DDM1 natuurlijk

Laatst bewerkt door martijn op 06-11-2017 18:21
 

06-11-2017 18:20:23
Frontier
Frontier
Ja, dus? Ook die kun je onverwacht tegenkomen. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

06-11-2017 18:21:57
martijn
martijn
Klopt, maar er stond dat auto's en busjes geen partij zijn. En daar heeft de 7524 geen aanrijding mee gehad.  

06-11-2017 21:01:57
sik214
sik214
Neehoor, de 7524 had een flinke vrachtwagen-autotrailer ervoor, geen 'busje'.  

06-11-2017 21:21:57
thom
thom
Quote
phantom (ma 06 nov 2017 17:03:01 https://www.somda.nl/forum/16058/p630932/):
Quote
TSNL250 (ma 06 nov 2017 13:19:33 https://www.somda.nl/forum/16058/p630915/): Dit gaat om de bakken die zijn overgebleven.
en overtollige tussen rijtuigen.

Wellicht een rare vraag,maar blijft er in z'n geheel geen setje bakken op reserve staan voor t geval dat een rijdend stel een aanrjding krijgt of zo iets ?
Als alles wat "overtollig" is ,word gesloopt dan is een stam met een schade bak dus gelijk gedoemd om terzijde gezet te worden en kan dus ook nooit meer terug in dienst komen dmv een "nieuw" rijtuig

Als er wat door een aanrijding beschadigd raakt is het 9 van de 10 keer de Bvk, en die hadden ze nou niet al niet meer over.
Immers is de Bvk van het NSM al terug geleverd omdat ze er anders één te kort kwamen.
 

06-11-2017 21:22:41
sik214
sik214
Even redenerend naar 41 bakken DDM1/2/3, ik kom op 39:

10x DDAR:
270 7011/7013/7016/7018/7019/7041/7072/7078
280 7272
380 7555

29x DDM1:
26-37 115
26-37 401/402/403/404/405/406/423/426/434/436/437
26-37 602(675)/603(670)/607/608/611/612/614/615/617/623/624/627/632/633/634/635

Zouden die 2 'overgebleven' plekken wellicht voor BDs020 en Bs112 kunnen zijn, of heb ik andere DD-bakken gemist?
 

07-11-2017 07:38:59
lex_t
lex_t
Beetje achteraf, maar hadden ze die heringevoerde stammen niet een bakje langer kunnen maken? Treinen zijn druk genoeg..  

07-11-2017 07:50:43
martijn
martijn
Quote
sik214 (ma 06 nov 2017 21:01:57 https://www.somda.nl/forum/16058/p630986/): Neehoor, de 7524 had een flinke vrachtwagen-autotrailer ervoor, geen 'busje'.

Ja had ik 3 berichten daarboven ook neergezet. Was er zelf bij

Laatst bewerkt door martijn op 07-11-2017 07:50
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl